Ik ben vandaag in de tuin al het onkruid met bloemen er in gaan fotograferen & determineren. 18 stuks. Fotos volgen nogquote:Op zondag 12 mei 2024 23:49 schreef Tele6 het volgende:
Bij mij achter staat een hele wadi vol "onkruid" nu in volle bloei, er zijn vast mensen die het vreselijk vinden met alle koekoeksbloem, stinkende gouwe, margrieten, klaprozen, boterbloemen, distels. Ik vind het fenomenaal
Siquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben vandaag in de tuin al het onkruid met bloemen er in gaan fotograferen & determineren. 18 stuks. Fotos volgen nog
Onderweg ook een blik geworpen op de fruitbomen. Peer, drie pruimenbomen, en een vijgenboom met honderden kilos vijgen er inquote:
Afwachten is zo'n beetje de ongunstigste timing. Je kunt ook beginnen met 100 per maand. Automatisch, lekker makkelijk enzo.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil eigenlijk ook in Meesman stappen, maar steeds net onhandige timing
Dit.quote:Op woensdag 15 mei 2024 05:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Afwachten is zo'n beetje de ongunstigste timing. Je kunt ook beginnen met 100 per maand. Automatisch, lekker makkelijk enzo.
Jammerquote:Op woensdag 15 mei 2024 08:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vorig jaar mijn inleg gepauzeerd. Moest even iets uitzoeken. Dat was mei vorig jaar zag ik gisteren
Ik een paar jaar daarvoor en heb nu 25% plus. Toch leuk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jammer. Ik ben volgens mij rond die tijd vorig jaar begonnen bij Meesman en sta uit mijn hoofd op 15% in de plus.
Oh dat is wel geinig om te doen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb een pensioen en gewone beleggingsrekening bij brand New Day. Ook lekker passief beleggen zonder kennis![]()
Mijn vriend vind beleggen een leuke hobby dus die zit ook zelf met van alles te handelen, maar ik snap het echt niet genoeg dat ik dat durf
Ja denk dat dat het ook deels is. Niet genoeg interesse om echt in te verdiepen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh dat is wel geinig om te doen.
Ik vind er helaas weinig aan. Net genoeg om meer te willen dan een beleggingsrekening maar lang niet zo veel om te gaan handelen.
Ik heb veel geld geïnvesteerd in mijn huis, afbetaald, isolatie, badkamer, keuken. Verder in verduurzaming, huis in nu CO2 negatief (bespaar meer uitstoot dan het produceert qua energie). Maandlasten zijn daardoor zeer laag en dalend. Dus in plaats te investeren voor op mijn ouwe dag een hoger inkomen te hebben, heb ik aan de uitgave kant de kosten omlaag gebracht. Zit daardoor nu al op vaste lasten van enkele honderden euro per maand, lokale lasten, verzekering, waterschap. GWL zijn een paar tientjes, zonder op luxe te besparen. Stroomrekening dit jaar is tot nu toe negatief 75 Euro, en dat nog voordat de zon echt aan het schijnen is gegaan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb een pensioen en gewone beleggingsrekening bij brand New Day. Ook lekker passief beleggen zonder kennis![]()
Mijn vriend vind beleggen een leuke hobby dus die zit ook zelf met van alles te handelen, maar ik snap het echt niet genoeg dat ik dat durf
Oh ja, dogecoinquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja denk dat dat het ook deels is. Niet genoeg interesse om echt in te verdiepen.
Heb wel met dogecoin toen lekker een etentje verdiend![]()
Met dank aan Elon
Het een sluit het ander niet uitquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb veel geld geïnvesteerd in mijn huis, afbetaald, isolatie, badkamer, keuken. Verder in verduurzaming, huis in nu CO2 negatief (bespaar meer uitstoot dan het produceert qua energie). Maandlasten zijn daardoor zeer laag en dalend. Dus in plaats te investeren voor op mijn ouwe dag een hoger inkomen te hebben, heb ik aan de uitgave kant de kosten omlaag gebracht. Zit daardoor nu al op vaste lasten van enkele honderden euro per maand, lokale lasten, verzekering, waterschap. GWL zijn een paar tientjes, zonder op luxe te besparen. Stroomrekening dit jaar is tot nu toe negatief 75 Euro, en dat nog voordat de zon echt aan het schijnen is gegaan.
Investering in de zonnepanelen haal ik in ca 8-9 jaar terug hoewel ik niet kan salderen, daarna nog een 15-20 jaar pure winst.
Klopt, daar mijn lasten nu al laag zijn gaat er ook meer naar investering.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dogecoin
[..]
Het een sluit het ander niet uit
Ik heb sinds mijn 18e gewerkt, maar veel van baan gewisseld en als ik nu kijk wat ik aan pensioen ga krijgen naast mijn AOW dan was het prostaatonderzoek een lachertjequote:Het probleem is alleen dat ik geen arbeidsverleden heb en dus geen pensioen. Dan moet je toch iets als je meer wilt dan alleen AOW. Als dat überhaupt nog bestaat tegen die tijd.
Fijn van je gezondheid!
Ik beleg liever brood.quote:
Dat mag altijdquote:
quote:Drama in horecazaak, stagiair Bram (16) overlijdt door elektrocutie: ‘We zijn enorm geschokt’
Je kunt natuurlijk heel lang discussiëren over of het slimmer is om eerst af te betalen of eerst te investeren. Er is voor beide iets te zeggen. Maar die discussie heeft hier geen in aangezien mijn vriend niet extra af wil lossen. Over 2 jaar loopt onze rentevaste periode af, ben benieuwd hoe hij er dan over denkt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, daar mijn lasten nu al laag zijn gaat er ook meer naar investering.
[..]
Ik heb sinds mijn 18e gewerkt, maar veel van baan gewisseld en als ik nu kijk wat ik aan pensioen ga krijgen naast mijn AOW dan was het prostaatonderzoek een lachertje
Er spelen meerdere zaken mee daarin. Risico, rentabiliteit, boniteit verkrijgen, zekerheid van inkomen/werk, etc etcquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk heel lang discussiëren over of het slimmer is om eerst af te betalen of eerst te investeren. Er is voor beide iets te zeggen. Maar die discussie heeft hier geen in aangezien mijn vriend niet extra af wil lossen. Over 2 jaar loopt onze rentevaste periode af, ben benieuwd hoe hij er dan over denkt.
Ja, onze tuinquote:Op woensdag 15 mei 2024 09:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Zo eerst even een paar uur werken, de rommel van gisteren wegwerken en wil even het balkon op. In de middag is het er te warm (nu al). Vanavond eetclubje, eigenlijk was het mijn beurt maar met de schouder gaat dat niet handig.
Moeten we voor jullie duimen @:sarabi?
Is al dat fruit voor jullie om te gebruiken @:leeharveyoswald? Heerlijk, vooral die vijgen
Hebben jullie echt zo'n grote tuin? Is het ook mogelijk om het huis te kopen of willen jullie verder weg van de bewoonde wereld?quote:
Het is wat mij betreft wel een tegenvaller dat bedrijven als Shell en Unilver juist weer verder afwijken van duurzaamheid. Maar ik snap ook wel dat je daarin investeert. Het is een veilige investering natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ah, benieuwd waarop je uit komt!
Ik stapte net voor corona in Shell. Dat halveerde toen bijna. Kocht vervolgens vrij laag Aegon, en ook paar keer Shell bij tijdens de daling, en begon toen ook met een ETF (VWRL). Aegon heb ik af en toe wat van bij gekocht. Shell heb ik tussendoor een keer verkocht en lager weer teruggekocht. Toen het vorig jaar september op ¤30 stond verkocht met als doel rond ¤26/27 met mooie winst terug te kopen (want hoogste stand in jaren en ook nooit echt veel hoger geweest), maar het is alleen maar verder gestegen. Als ik dat had gehouden, had het me echt serieus geld opgeleverd. Ik weet natuurlijk dat Shell omstreden is (ook hier). Ik heb er zelf nooit zo'n probleem mee gehad, ze investeerden ook echt serieus geld in hernieuwbare energie - misschien minder dan zou kunnen, maar wel een stuk meer dan andere oliebedrijven die anders in het gat springen dat Shell achterlaat als zij nu al over gaan naar meer hernieuwbare energie. Ik moet daarbij wel zeggen dat de recentere strategie-wijzigingen sinds mijn verkoop, waarbij steeds meer afstand genomen wordt van (investeringen in) hernieuwbare energiebronnen en weer meer gefocust wordt op olie etc, wel maken dat ik nu niet weet of ik er weer in zou stappen als ze weer tot ¤26/27 zouden zakken. Ik denk het eigenlijk niet, ondanks hoog dividend etc, en dat ik het geld dat daarvoor apart stond (gespreid) in de ETF wil gaan stoppen.
Op dit moment dus alleen VWRL en Aegon. Aegon zit ik in met een lage gemiddelde aankoopprijs, mag halveren zo ongeveer voor hij lager staat. En krijg ik percentueel gezien vrij veel dividend op. Dus die hou ik voorlopig nog wel. Verhouding is ongeveer 20%/80% van portefeuille Aegon/ETF. Ik koop wel al een tijd alleen nog maar VWRL bij, geen Aegon meer. De bedoeling is eigenlijk maandelijks, maar dat vergeet ik vrij vaak. Dat vind ik enige onhandige van DeGiro, dat ik niet een automatische overboeking en automatische aankoop kan instellen.
Afaik levert index beleggen 9 van de 10 keer ook meer op op lange termijn, dus doe je goedquote:Op woensdag 15 mei 2024 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Lucky,quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
- SPDR S&P 500 ESG Leaders UCITS ETF Acc
Leaders in de VS, ESG screened, mixed portfolio, euro
- SPDR S&P US Technology Select Sector UCITS ETF
VS, tech, euro
- iShares MSCI Global Semiconductors UCITS ETF USD Acc | SEMI
Worldwide, semiconductors, dollar
- iShares MSCI World Health Care Sector ESG UCITS ETF USD Inc | WHCS
Worldwide, health, dollar
- iShares MSCI Europe Paris-Aligned Climate UCITS ETF (Acc)
Europe, mixed, klimaatneutraal, euro
Ik zit bij DeGiro.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lucky,
Waarom niet in VWRL? Dat is een vrij populaire volgens mij? En bij welke broker zit je?
3500m2quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hebben jullie echt zo'n grote tuin? Is het ook mogelijk om het huis te kopen of willen jullie verder weg van de bewoonde wereld?
Moest lachen om de trigger warningquote:Op woensdag 15 mei 2024 12:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
***TRIGGERWARNING: ENGELSE WOORDEN***
[..]
Het is wat mij betreft wel een tegenvaller dat bedrijven als Shell en Unilver juist weer verder afwijken van duurzaamheid. Maar ik snap ook wel dat je daarin investeert. Het is een veilige investering natuurlijk.
Zeker onhandig dat DeGiro geen automatische inleg heeft. Ik snap het ook wel weer met de fluctuerende prijzen en de grote hoeveelheid producten. Het is natuurlijk geen indexfonds waarbij je een vast bedrag in een fonds kunt storten zonder dat je weet of dit een goed moment is e.d.
Ok, hier mijn lijstje ETF's. Het zijn er 5 geworden. Alles accumulerend en alles UCITS (antifraude). Gemiddelde rendementen over de afgelopen 3 jaar zijn tussen 9,44% en 20,49%. Ze krijgen allemaal een goede score op duurzaamheid van Morningstar. Alles via de AEX want geen gedoe met bronbelastingen.
- SPDR S&P 500 ESG Leaders UCITS ETF Acc
Leaders in de VS, ESG screened, mixed portfolio, euro
- SPDR S&P US Technology Select Sector UCITS ETF
VS, tech, euro
- iShares MSCI Global Semiconductors UCITS ETF USD Acc | SEMI
Worldwide, semiconductors, dollar
- iShares MSCI World Health Care Sector ESG UCITS ETF USD Inc | WHCS
Worldwide, health, dollar
- iShares MSCI Europe Paris-Aligned Climate UCITS ETF (Acc)
Europe, mixed, klimaatneutraal, euro
De eerste twee heb ik al een paar jaar, die doen het zeer goed. De andere drie zien er hoopvol uit. Ik voel me wel zeker genoeg om iets specifieker te gaan qua portfolio maar doe voorzichtig. Ik zal vooral de eerste twee blijven vullen komend jaar.
@:lonaa
Edit: misschien stap ik binnenkort nog in een crypto tracker maar daar weet ik nog niet genoeg van. Van de tracker dan, van crypto op zich wel.
Disclaimer: ik heb zeer zeker de wijsheid niet in pacht hoor. Ik vind bepaalde dingen belangrijk. Spreiding over de wereld, sectoren en valuta en daarnaast duurzaamheid. Met de informatie die ik kan vinden in de beperkte tijd die ik mezelf daarvoor geef, ben ik hierbij uitgekomen, in de hoop dat het de juiste keuze is (moreel en financieel). Dit is iets waar je maanden over in kunt lezen en 1001 keer van plan kunt veranderen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Moest lachen om de trigger warning![]()
Ja, het valt mij ook echt tegen. Eerder vond ik Shell juist, in vergelijking met de rest van de fossiele industrie, best vooruitstrevend op dat gebied. Dat icm goede stabiele investering maakte het inderdaad voor mij interessant. Nu kom ik wel op het punt dat ik me afvraag wat zwaarder weegt, mn mening over hun koers hierin of geld verdienen.
Ja, ik had vooral graag gehad dat ik automatisch een bedrag kon overboeken elke maand en dat ik dan een maandelijkse kooporder in kon zetten voor bv elke 1e van de maand waarop voor bedrag X zoveel stuks gekocht worden als mogelijk. Bij sommige anderen is zoiets volgens mij wel mogelijk. Maaargoed, daar staat natuurlijk tegenover dat DeGiro geen lopende kosten heeft en een stuk lagere handelskosten. Dus dan maar mezelf herinneren.
Dank voor je ETF lijstje! Ik ga me er eens in verdiepen. Ik heb destijds VWRL gekozen omdat het meteen heel breed is gespreid over zowel de wereld als sectoren, en de goede marketing heeft ook zeker geholpen bij de vindbaarheid ervan.
Dat was mijn reden om Rhodos te cancellen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
we vliegen waarschijnlijk met Condor
Haha, zie je dan te veel blije mensen die op vakantie mogen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was mijn reden om Rhodos te cancellen.
Ik lees geen slechte verhalen over zequote:Op woensdag 15 mei 2024 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was mijn reden om Rhodos te cancellen.
Ja maar ja, dan voor samen? Of individueel? Voor zowel samen als individueel bij dezelfde is misschien weer onverstandig. Maar is samen atm wel zo handig? En zo ben ik weer 3 maanden verderquote:Op woensdag 15 mei 2024 05:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Afwachten is zo'n beetje de ongunstigste timing. Je kunt ook beginnen met 100 per maand. Automatisch, lekker makkelijk enzo.
Hier kan je dus niets mee. Zelfde als mededelen mijn auto is stuk. Zonder verdere info.quote:Op woensdag 15 mei 2024 15:19 schreef fietsie het volgende:
Mijn router crashed steeds.. Zie af en toe ook vage meldingen in de externe aanvallen sectie...
Je mag echt nauwelijks handbagage mee. Nu is dat misschien niet zo heel boeiend als je toch al een ruimkoffer hebt. En ze vlogen op kuttijden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees geen slechte verhalen over ze
Gewoon individueel starten, je kunt maar een begin maken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja maar ja, dan voor samen? Of individueel? Voor zowel samen als individueel bij dezelfde is misschien weer onverstandig. Maar is samen atm wel zo handig? En zo ben ik weer 3 maanden verder
Betekent dat tijdstip ook dat je niet in je eentje hebt hoeven sjouwen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is goedgekomen met het tuinhuis. Dat hadden we totaal niet verwacht want alle communicatie met de leverancier is tot nu toe heel bijzonder verlopen.
We zouden minimaal een week voor levering een factuur krijgen en na betaling konden we in overleg een datum afspreken. Die factuur hebben we nooit ontvangen of betaald en de leverdatum werd 2 dagen van te voren medegedeeld. Nooit een mail of sms gekregen met tijdvak ook. Om 17.30 was er vandaag nog geen levering dus ik ging er niet vanuit dat het nog ging gebeuren. En om 17.45 toch nog.
De bestelling is nog compleet ook. Zelfs inclusief de gratis onderdelen die ons beloofd waren door een medewerker die inmiddels een functie elders heeft.
Dit inderdaad. Een gemaakte keuze is niet iets waar je nooit van mag afwijken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gewoon individueel starten, je kunt maar een begin maken.
Yes! Sterker nog, ik had een afspraak dus ik hoefde niet heel veel te sjouwen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Betekent dat tijdstip ook dat je niet in je eentje hebt hoeven sjouwen?![]()
Fijn wel dat het allemaal goed gekomen is!
quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Yes! Sterker nog, ik had een afspraak dus ik hoefde niet heel veel te sjouwen.
Ruimkofferquote:Op woensdag 15 mei 2024 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag echt nauwelijks handbagage mee. Nu is dat misschien niet zo heel boeiend als je toch al een ruimkoffer hebt. En ze vlogen op kuttijden.
Nog steeds met dezelfde?quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:57 schreef Queller het volgende:
Een rondje voor de hele zaak; 20 jaar getrouwd vandaag
Cheers!quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:57 schreef Queller het volgende:
Maar he..men mag weer 130 rijden (in nog meer files)quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:49 schreef borisz het volgende:
En zoals verwacht tekenen NSC en VVD bij het kruisje..
Daar laten we het maar bij.
Kabinet Bruin-II.
Nondedjuu.quote:
Nog gefeliciteerdquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:57 schreef Queller het volgende:
Elektrische auto's kunnen ook 130 Lucky!quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh wauw, wat een plannen![]()
Wat een bijzondere mix ook. 130 km/u, stijgende accijnzen op brandstof maar juist verlaging voor de boeren![]()
Maar! Gelukkig voor alle PVV-stemmers staat er toch nog een klein anti-Moslimding in, 'strengere regels voor gebedsoproepen'. Daar zullen ze blij mee zijn. Heeft hun stem toch zin gehad.
Alle ambtenaren ontslaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik lees de plannen nu ook. Best wel onrealistisch. Waar haal je de mensen vandaan voor de streekziekenhuizen, voor het onderwijs. Überhaupt waar haal je het geld vandaan. De natuur (dus de toekomstige generaties) gaat hier onder lijden
Die kunnen dan in de kassen tomaten gaan plukkenquote:
Zo wordt de zorg meer en meer betaald door de mensen die het niet gebruikenquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die kunnen dan in de kassen tomaten gaan plukken.
Leuk ook ER halveren…premies omhoog. Maar wanneer op een gegeven moment het ER weer omhoog moet gaan de premies vast niet omlaag
De werkdruk is al gigantisch hoog, over 5 jaar begint de ongeveer de eerste leegloop van de collega's die met pensioen gaan en dan dit planquote:
hejje wel kans van jaquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De werkdruk is al gigantisch hoog, over 5 jaar begint de ongeveer de eerste leegloop van de collega's die met pensioen gaan en dan dit plan. Niet raar kijken als iemand over 8 jaar staat te huilen "hoe ons dit weer kon gebeuren".
Dat gesprek had ik gisteren met 2 mensen in het sociaal domein, daar is het nu al niet meer te doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De werkdruk is al gigantisch hoog, over 5 jaar begint de ongeveer de eerste leegloop van de collega's die met pensioen gaan en dan dit plan. Niet raar kijken als iemand over 8 jaar staat te huilen "hoe ons dit weer kon gebeuren".
Ik hoor het op verschillende plekken. Ook bij Anna, gebeurd precies hetzelfde. Bij ons worden inhuur contracten al niet meer verlengd, maar het werk moet nog steeds gebeuren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat gesprek had ik gisteren met 2 mensen in het sociaal domein, daar is het nu al niet meer te doen.
En er moet ook meer gestraft worden, jeugdstraffen van 16 naar 14 jaar. En we hebben al een overschot aan medewerkers in de detentie tssss
Eergisteren was het nog zo, wanneer je toen binnenkwam je op z’n vroegst in augustus 2026 iets hoort.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik hoor het op verschillende plekken. Ook bij Anna, gebeurd precies hetzelfde. Bij ons worden inhuur contracten al niet meer verlengd, maar het werk moet nog steeds gebeuren.
Wel benieuwd hoe het zit met de asielaanvragen én of hij weer terug moet nu de spreidingswet weer aandacht heeft. Onze schoonmaker loopt in zo'n traject bij IND. Dat duurde nu al 1,5 jaar.
Hannover heeft de Umweltzonen al weer afgeschaft omdat emissies toch al zo ver zijn gedaald.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Elektrische auto's kunnen ook 130 Lucky!
Dit trekt mij over de streep om nog eens Hannover te bezoekenquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hannover heeft de Umweltzonen al weer afgeschaft omdat emissies toch al zo ver zijn gedaald.
Ik heb het ook gelezen, wat een gedoe weer allemaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef Sarabi het volgende:
Helaas niets gewonnen gisteren bij de Dutch Beer Challenge. Bavaria pils is de overall winnaar geworden, wel grappig om online te lezen dat de beer geeks er niets van snappen.
Groen sowieso.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, help mij even. Ik wil een tas kopen maar ik weet niet welke kleur. Beide tassen hebben twee losse tasjes die je afwisselend op de voorkant kunt bevestigen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=7232]
Daar ga ik zeker rekening mee houden. Voortasje gaat in een stad, OV, drukte, etc in de tas. Ik denk ook niet dat ik er iets bijzonders in doe. Zakdoekjes, pen, snoepje, etc.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
geen belangrijke dingen in dat voortasje doen. Bij ieder OV-poortje blijf je hangen en vliegt ie eraf.
Denk wel dat @:Cat-astrophe het gemis van bijpassende packing cubes betreurt trouwens.
Ziet er handig uit wel! Groot genoeg voor een weekendje weg zeg ikquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Rugzak inderdaad. Met een handige en lichtgekleurde binnenkant.
[ afbeelding ]
Deze is niet zo heel groot, 23*32*13cm. Een ideaal formaat voor dagelijks gebruik. Er is er ook een die net een maatje groter is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er handig uit wel! Groot genoeg voor een weekendje weg zeg ik
quote:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ziet er handig uit wel! Groot genoeg voor een weekendje weg zeg ik
Moeilijke keuze, zijn allebei mooi. Maar toch op groen gestemdquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, help mij even. Ik wil een tas kopen maar ik weet niet welke kleur. Beide tassen hebben twee losse tasjes die je afwisselend op de voorkant kunt bevestigen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[poll=7232]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |