Ik ben vandaag in de tuin al het onkruid met bloemen er in gaan fotograferen & determineren. 18 stuks. Fotos volgen nogquote:Op zondag 12 mei 2024 23:49 schreef Tele6 het volgende:
Bij mij achter staat een hele wadi vol "onkruid" nu in volle bloei, er zijn vast mensen die het vreselijk vinden met alle koekoeksbloem, stinkende gouwe, margrieten, klaprozen, boterbloemen, distels. Ik vind het fenomenaal
Siquote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben vandaag in de tuin al het onkruid met bloemen er in gaan fotograferen & determineren. 18 stuks. Fotos volgen nog
Onderweg ook een blik geworpen op de fruitbomen. Peer, drie pruimenbomen, en een vijgenboom met honderden kilos vijgen er inquote:
Afwachten is zo'n beetje de ongunstigste timing. Je kunt ook beginnen met 100 per maand. Automatisch, lekker makkelijk enzo.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wil eigenlijk ook in Meesman stappen, maar steeds net onhandige timing
Dit.quote:Op woensdag 15 mei 2024 05:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Afwachten is zo'n beetje de ongunstigste timing. Je kunt ook beginnen met 100 per maand. Automatisch, lekker makkelijk enzo.
Jammerquote:Op woensdag 15 mei 2024 08:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had vorig jaar mijn inleg gepauzeerd. Moest even iets uitzoeken. Dat was mei vorig jaar zag ik gisteren
Ik een paar jaar daarvoor en heb nu 25% plus. Toch leuk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jammer. Ik ben volgens mij rond die tijd vorig jaar begonnen bij Meesman en sta uit mijn hoofd op 15% in de plus.
Oh dat is wel geinig om te doen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb een pensioen en gewone beleggingsrekening bij brand New Day. Ook lekker passief beleggen zonder kennis![]()
Mijn vriend vind beleggen een leuke hobby dus die zit ook zelf met van alles te handelen, maar ik snap het echt niet genoeg dat ik dat durf
Ja denk dat dat het ook deels is. Niet genoeg interesse om echt in te verdiepen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh dat is wel geinig om te doen.
Ik vind er helaas weinig aan. Net genoeg om meer te willen dan een beleggingsrekening maar lang niet zo veel om te gaan handelen.
Ik heb veel geld geïnvesteerd in mijn huis, afbetaald, isolatie, badkamer, keuken. Verder in verduurzaming, huis in nu CO2 negatief (bespaar meer uitstoot dan het produceert qua energie). Maandlasten zijn daardoor zeer laag en dalend. Dus in plaats te investeren voor op mijn ouwe dag een hoger inkomen te hebben, heb ik aan de uitgave kant de kosten omlaag gebracht. Zit daardoor nu al op vaste lasten van enkele honderden euro per maand, lokale lasten, verzekering, waterschap. GWL zijn een paar tientjes, zonder op luxe te besparen. Stroomrekening dit jaar is tot nu toe negatief 75 Euro, en dat nog voordat de zon echt aan het schijnen is gegaan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:52 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb een pensioen en gewone beleggingsrekening bij brand New Day. Ook lekker passief beleggen zonder kennis![]()
Mijn vriend vind beleggen een leuke hobby dus die zit ook zelf met van alles te handelen, maar ik snap het echt niet genoeg dat ik dat durf
Oh ja, dogecoinquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja denk dat dat het ook deels is. Niet genoeg interesse om echt in te verdiepen.
Heb wel met dogecoin toen lekker een etentje verdiend![]()
Met dank aan Elon
Het een sluit het ander niet uitquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb veel geld geïnvesteerd in mijn huis, afbetaald, isolatie, badkamer, keuken. Verder in verduurzaming, huis in nu CO2 negatief (bespaar meer uitstoot dan het produceert qua energie). Maandlasten zijn daardoor zeer laag en dalend. Dus in plaats te investeren voor op mijn ouwe dag een hoger inkomen te hebben, heb ik aan de uitgave kant de kosten omlaag gebracht. Zit daardoor nu al op vaste lasten van enkele honderden euro per maand, lokale lasten, verzekering, waterschap. GWL zijn een paar tientjes, zonder op luxe te besparen. Stroomrekening dit jaar is tot nu toe negatief 75 Euro, en dat nog voordat de zon echt aan het schijnen is gegaan.
Investering in de zonnepanelen haal ik in ca 8-9 jaar terug hoewel ik niet kan salderen, daarna nog een 15-20 jaar pure winst.
Klopt, daar mijn lasten nu al laag zijn gaat er ook meer naar investering.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dogecoin
[..]
Het een sluit het ander niet uit
Ik heb sinds mijn 18e gewerkt, maar veel van baan gewisseld en als ik nu kijk wat ik aan pensioen ga krijgen naast mijn AOW dan was het prostaatonderzoek een lachertjequote:Het probleem is alleen dat ik geen arbeidsverleden heb en dus geen pensioen. Dan moet je toch iets als je meer wilt dan alleen AOW. Als dat überhaupt nog bestaat tegen die tijd.
Fijn van je gezondheid!
Ik beleg liever brood.quote:
Dat mag altijdquote:
quote:Drama in horecazaak, stagiair Bram (16) overlijdt door elektrocutie: ‘We zijn enorm geschokt’
Je kunt natuurlijk heel lang discussiëren over of het slimmer is om eerst af te betalen of eerst te investeren. Er is voor beide iets te zeggen. Maar die discussie heeft hier geen in aangezien mijn vriend niet extra af wil lossen. Over 2 jaar loopt onze rentevaste periode af, ben benieuwd hoe hij er dan over denkt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, daar mijn lasten nu al laag zijn gaat er ook meer naar investering.
[..]
Ik heb sinds mijn 18e gewerkt, maar veel van baan gewisseld en als ik nu kijk wat ik aan pensioen ga krijgen naast mijn AOW dan was het prostaatonderzoek een lachertje
Er spelen meerdere zaken mee daarin. Risico, rentabiliteit, boniteit verkrijgen, zekerheid van inkomen/werk, etc etcquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk heel lang discussiëren over of het slimmer is om eerst af te betalen of eerst te investeren. Er is voor beide iets te zeggen. Maar die discussie heeft hier geen in aangezien mijn vriend niet extra af wil lossen. Over 2 jaar loopt onze rentevaste periode af, ben benieuwd hoe hij er dan over denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |