Het contract is verbroken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:30 schreef Troel het volgende:
Fijn dat jij het interessant vindt, maar dat doet niet af aan dat een en ander afhankelijk is van wat er in het contract staat, waarvan we niet weten wat er in staat en dat je volledig de plank mis slaat als het gaat om rechten van een video. Serieus.
Ze zijn de maker van het filmpje en dus rechthebbendequote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:31 schreef Za het volgende:
[..]
De auteursrechten van dit nummer liggen toch echt bij Joost en degene met wie hij dit nummer schreef.
Hij is ESF deelnemer af, hoezo hebben zij rechten op inkomsten?
Maar het wel goed om te weten dat die camera stond in een ruimte met een deur naar het podium gebied. Dat je dus door een deur gaat, een ruimte binnenloopt en *dan* die camera in je gezicht geduwd krijgt.quote:
Dat is nog maar de vraag natuurlijk (en zelfs dan kan er nog van alles in het contract staan wat nog steeds leidend is).quote:
Ga je eerst maar eens inlezen in deze materie voordat je allemaal onzin loopt te zeggen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de rechten van de video, maar over de inkomsten welke gegenereerd worden met dit nummer door de party die hem buiten heeft gezet.
Ja op het moment dat hij ESF deelnemer is, in hoeverre zij compleet rechthebbende zijn is de vraag, gezien de auteursrechten niet bij hen liggen,dus daar zal een verdeling over gemaakt zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:32 schreef Troel het volgende:
Ze zijn de maker van het filmpje en dus rechthebbendeEn ongetwijfeld ligt een en ander vast in het contract.
Het contract is verbroken zodra je iemand buiten zet. Kom op.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:33 schreef Troel het volgende:
Dat is nog maar de vraag natuurlijk (en zelfs dan kan er nog van alles in het contract staan wat nog steeds leidend is).
Er zal sowieso een einddatum zijn aan het contract, maar dat wil niet zeggen dat er een einddatum is voor rechtmatig gebruik van de opgenomen video's en dergelijke.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:37 schreef silverevlis het volgende:
Ik vroeg me van het weekend wel af hoe lang zo'n contract geldig is. Ik neem aan dat er een einddatum is.
Verder liggen de rechten voor zijn halve finale-optreden m.i. bij de EBU.
Dat is weer totaal afhankelijk van wat er precies in het contract staat natuurlijk he. Giswerk mensen! En ik kan me zo voorstellen dat de juristen van de EBU daar best wel veel tijd in gestopt hebben en er meer verstand van hebben dan wij allemaal bij elkaar. Zolang we niet weten wat er in het contract staat, met of zonder contractbreuk, is het voor ons niet te zeggen wie de rechten heeft en tot hoe lang.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
Normaal wel. Maar als er een echte zaak komt dan zal contractbreuk vast wel worden gesteld.
Omdat dit respectvolle fans zijn en geen arrogante snol die een camera in z'n gezicht douwt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:03 schreef summer52 het volgende:
Kijk hoe leuk en vriendelijk hij hier van het podium komt.
[ tiktok ]
Waarom niet? De underdog tegen de gevestigde orde is makkelijk te construeren uit deze shit show.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat gescheld naar de ebu maakt ons Nederlanders wel veel sympathieker
Absoluut, maar vergeet niet dat dit niet achter de schermen is en dat je hier je masker dus nog op hebtquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:03 schreef summer52 het volgende:
Kijk hoe leuk en vriendelijk hij hier van het podium komt.
[ tiktok ]
Nou nou nou, dat is ook maar giswerk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Omdat dit respectvolle fans zijn en geen arrogante snol die een camera in z'n gezicht douwt.
Het is allemaal maar giswerk...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou nou nou, dat is ook maar giswerk.
Misschien is het stiekem wel gewoon een heel aardige jonge vrouw die alleen maar een opdracht voor haar werk uitvoerde.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Omdat dit respectvolle fans zijn en geen arrogante snol die een camera in z'n gezicht douwt.
En ook niet degene was die dit zo erg escaleerdequote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Misschien is het stiekem wel gewoon een heel aardige jonge vrouw die alleen maar een opdracht voor haar werk uitvoerde.
Dit is van hetzelfde niveau als Joost meteen een aanrander noemen. We weten niet hoe het precies is gegaan. Onthou je nou van oordeel totdat we de feiten kennen (als we die ooit gaan kennen).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:40 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Miscommunicatie zal in zo'n heksenketel snel kunnen plaatsvindenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Misschien is het stiekem wel gewoon een heel aardige jonge vrouw die alleen maar een opdracht voor haar werk uitvoerde.
Kan ook!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, ik blijf het nieuws maar afspeuren op feitenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:42 schreef Boomboomkoffie het volgende:
[..]
Maar we blijven het allemaal doen.....
Ik bedoelde het meer in de zin van hoe lang er niets gezegd mag worden i.v.m. mogelijke contractbreuk. Clausules over de vuile was binnenhouden. Ik zeg ook maar wat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zal sowieso een einddatum zijn aan het contract, maar dat wil niet zeggen dat er een einddatum is voor rechtmatig gebruik van de opgenomen video's en dergelijke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |