quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:17 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben deze week al avondvierdaagse. Ik vind het maar gedoe. Gehaast met werk en eten, en dan in de drukte lopen… ik ga proberen ze te overtuigen om donderdag de 10 te lopen, zodat we hopelijk volgend jaar daar naar over kunnen stappen, dat scheelt al veel
Ik heb me zondag wel ingesmeerd voor het hardlopen, volgens mij kon ik nog prima zweten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:15 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Toch maar wel gedaan inderdaad (wel de zonnebrand vergeten daardoor 😅) maar veel door de schaduw kunnen lopen. Lijkt me overigens ook vreselijk hardlopen met zonnebrandcrème op, ik kan al snel m’n zweet niet kwijt.
Nu eigenlijk zin om m’n zwembad in te springen. Maar zo nog werken, dan wordt het wel weer krap in tijd.
Is het nog voor niks ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:42 schreef exode het volgende:
Ik begeleid zaterdag een schoolkorfbal team, het gaat de hele dag regenen, gelukkig hebben ze allemaal geen korfbaltalent en zullen we de finale niet halen
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.quote:
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.
Grapje natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.
Zou wel uniek zijn als ze bij korfbal gaan tackelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.
Wij hadden laatst schoolvoetbal en er waren echt teams bij die waren zo enorm gemeen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.
True, bij korfbal is dat wat lastigerquote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:00 schreef exode het volgende:
[..]
Zou wel uniek zijn als ze bij korfbal gaan tackelen.
B wil ook het liefste op korfbal maar dat is niet te combineren met Scouting. Juul gaat een clinic doen met een groep kleuters en B dus wedstrijdjes.
Maar goed, ze gooien denk ik vaker tegen mijn hoofd dan in de korf. Maar ze hebben er veel zin in.
Zó intens treurigquote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:40 schreef SaskiaR het volgende:
Laatst bij het schoolvoetbaltoernooi waren er ook ouders die de scheidsrechters uitscholden, echt bizar.
Het was ook heel koud en nat, maar het duurde echt de hele middag. De dames hadden maar liefst nul goals gemaakt 🤪
Heerlijk! Die van ons staat nog niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:04 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben net voor de 2e keer in het zwembad gezwommen thuis![]()
Na een paar jaar een rond opzetzwembad hebben we nu een rechthoek van 4x2x1. Zo heerlijk!
Plan is om ergens in de toekomst een bad in te graven van 5x3. We zijn allemaal gek op het water, dus dat zou wel ultiem genieten zijn.
Verwarming dmv zwarte slangen op het platdak wel pas net aangesloten, dus het water was krap 24 graden. Beetje koud, maar eigenlijk viel het nog niet tegen
Dat lukte zo met slangen vorig jaar ook goed zonder warmtepomp. Nu ligt er bijna 60 meter op het platdak, dus hopen dat dat voldoende is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:25 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heerlijk! Die van ons staat nog niet.
Moet eerst nog even matten halen voor eronder.
Wij hebben een warmtepomp. Laten het water opwarmen tot een graag of 28
Ik vind ons opzetzwembad eerlijk gezegd verrassend weinig werk gedurende het seizoen. Alleen stofzuigen, vuil scheppen, ‘s avonds even afdekken en op tijd chloortablet in de drijver.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:28 schreef exode het volgende:
Wij denken al heel lang aan een opblaashottub ding in de tuin. 2 jaar geleden 1 gehuurd en dat beviel erg goed. Echter bleef het water ondanks chloor en pomp niet wekenlang goed en het staat me enorm tegen om honderden liters water weg te spoelen.
Dus we denken nog even verder.
Voordat we dit huis kochten, hadden we bijna een ander huis gekocht die had een behoorlijk groot zwembad in de tuin, 1 van de redenen waarom we dat huis uiteindelijk niet kochten. Geen zin in de kosten en het werk. Die was iets van 8 bij 4.
Top! We hadden van die solar panelen op het schuurdakje liggen maar hadden elke keer ellende met lucht in de slangen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:44 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat lukte zo met slangen vorig jaar ook goed zonder warmtepomp. Nu ligt er bijna 60 meter op het platdak, dus hopen dat dat voldoende is.
Wij hebben een 305 rond zwembad en idd een goede pomp.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind ons opzetzwembad eerlijk gezegd verrassend weinig werk gedurende het seizoen. Alleen stofzuigen, vuil scheppen, ‘s avonds even afdekken en op tijd chloortablet in de drijver.
Na 2 weken vakantie is het een chloorshock erin en dan is het water zo weer goed.
Wij hebben het nog nooit tijdens het seizoen leeg laten lopen.
We hebben overigens wel een goede pomp en hele grote filter. Daar moet je inderdaad niet op bezuinigen, want met zo’n standaard filtertje dat bij het zwembad komt was het bij ons geen succes. Nu zo’n enorme zandfilterunit en dat gaat als een malle.
Maar hij hoeft dus helemaal niet leeg tussendoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef Hupje het volgende:
Wij laten onze Intex nooit staan als we op vakantie gaan. Zetten hem dus altijd óf vroeg, óf juist laat in het seizoen. Want ik ga hem geen twee keer zetten en vullen. Vorig jaar niet eens opgezet door het weer.
Ons betegelde stuk tuin is net niet groot genoeg om het zwembad daar te zetten en dan ook nog met de fiets de tuin uit te kunnen. Dus hij moet op het gras staan - altijd dood gras daarna dusLuxeproblemen.
Wij hebben een timer op de pomp. Als we op vakantie zijn draait ie een paar uurtjes.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar hij hoeft dus helemaal niet leeg tussendoor.
Wij laten hem gewoon staan, afgedekt, zonder pomp. Als we thuis komen gaat er een chloorshock in, draaien we de pomp 1 of 2 dagen goed en dan is ie weer good to go.
Daar wil mijn vriend echt niet aanquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar hij hoeft dus helemaal niet leeg tussendoor.
Wij laten hem gewoon staan, afgedekt, zonder pomp. Als we thuis komen gaat er een chloorshock in, draaien we de pomp 1 of 2 dagen goed en dan is ie weer good to go.
Wij hebben een skimmer in het bad hangen. Die vangt alle viezigheden. Superhandig.quote:Op woensdag 15 mei 2024 07:03 schreef Nijna het volgende:
Ik twijfel of ik het zwembad op ga zetten dit jaar, dan zal je zien dat het een enorm warme zomer wordt...
Ik vind het niet enorm veel werk, maar het komt altijd wel op mijn bord zeg maar (opzetten en afbreken sta ik vaak ook alleen te doen).
Het lukt best goed met de standaard pomp om het water goed te houden, maar dan draait de pomp ook de hele dag. 's nachts uit.
1 keer een of andere roze aanslag in de pomp gehad, een of andere alg waarschijnlijk. Spul gehaald bij de welkoop en toen was het weer goed.
En 1 buurkind die hele vervelende zonnebrand heeft, als ze in het zwembad heeft gelegen kan ik het bijna van het water scheppen en het filter wordt er ook goed vet van.
Ik zal het dit weekend eens in de groep gooien of we (ik dan dus) dat ding weer op ga zetten.
Yes met zandfilter volgens mij, B reageert ook niet leuk op chloor. Hij wordt er benauwd van.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben geen fan van chloor eigenlijk ook. Is er nog een andere manier? We gaan om te zwemmen ook het liefst naar zwembaden als Weert en Sittard waar ze zout gebruiken...
Ozon kan ook nog.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben geen fan van chloor eigenlijk ook. Is er nog een andere manier? We gaan om te zwemmen ook het liefst naar zwembaden als Weert en Sittard waar ze zout gebruiken...
Wij hebben een stillere pomp gekocht (tja niet goedkoop) en de ruimte waar de pomp in staat hebben we goed geïsoleerd. De achterbuurman had er eerst last van. De warmte pomp horen we wel, maar die staat veel korter aan dan de pomp zelf, zeker als het warm is. Maar die is qua geluid wel wat minder storend.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:38 schreef Tink89 het volgende:
Hoor je jullie pompen goed? Ik vind het echt onwijs irritant als we de pomp of een jacuzzi van een paar huizen verder horen. Zeker als die dingen de hele dag aanstaan (pomp) of de halve avond (jacuzzi).
Maar wij hebben dan ook geen heel grote tuin en we zijn 2,5 week op vakantie in de zomervakantie, dus ik weet niet of ik ga investeren in een zwembad. We hebben nu een opblaasbad en daar vermaken de kinderen zich ook best mee. Als we een ander bad zouden willen, kan de jongste er al snel niet in staan en dat vind ik dan toch best onhandig.
Wij hebben een zwemvijver. We zwemmen er niet in. Hij is best groot en oud en er zwemmen inderdaad vissen in (behoorlijk grote goudwindes). Voor mij een probleem want ik vind vissen inderdaad eng. Voor de rest wordt er niet gezwommen omdat er nog overblijfselen van een steiger in het water zitten die we er niet uit krijgen en dat is gewoon gevaarlijk dus.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:56 schreef hilliebillie het volgende:
Maar een zwemvijver is natuurlijk ook een optie, dan heb je helemaal geen chloor of zout nodig. Daar hoor ik de laatste tijd steeds meer mensen over (niet zozeer die ze al hebben maar die ze willen). Maar geen idee hoe dat werkt. Dat is niet zo mijn ding, tussen de vissen zwemmen.
Dat klinkt inderdaad wel gevaarlijk die overblijfselen van de steiger. Wel jammer!quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben een zwemvijver. We zwemmen er niet in. Hij is best groot en oud en er zwemmen inderdaad vissen in (behoorlijk grote goudwindes). Voor mij een probleem want ik vind vissen inderdaad eng. Voor de rest wordt er niet gezwommen omdat er nog overblijfselen van een steiger in het water zitten die we er niet uit krijgen en dat is gewoon gevaarlijk dus.
Rubber mat eronder voor de dempingquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:56 schreef exode het volgende:
Handige tips!
B wordt echt benauwd als er teveel chloor is gebruikt. Dat geluid is ook wel een ding, even alles goed uitzoeken. De pomp zal tegen de erfgrens aan komen te staan en onze buren waarderen dat vast niet.
Kom maar hoor 😉quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:29 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het altijd maar gedoe, een zwembad in de tuin. Mag de mijnes dan bij jullie zwemmen?
Geen drive-in?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook geen gedoe. Weinig werk aan en veel plezier van. Minder werk aan m’n zwembad als aan de rest van de tuin (en die is ook redelijk onderhoudsarm).
Maar hier wel redelijk openhuis in het zwembad hoor. Buurjongen is hier bijna dagelijks aan het zwemmen als het lekker weer is. En ook regelmatig vriendjes/vriendinnetjes. Vind het altijd wel gezellig (en voordeel hier is dat wanneer ze in het zwembad zitten, de kinderen niet naar een of ander schermpje kijken)
Zo'n bad hebben wij ook, maar het regent komende dagen zo hard, dat ik nog wel even wacht.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef Amsel het volgende:
Wij hebben een 2x3 opzetbad, binnenkort ook maar weer eens opzetten. In krijg de warmtepomp alleen niet goed afgesteld, die zou het veel warmer moeten kunnen maken dan wat we vorig jaar bereikten. Denk dat ik iets met een bypass moet doen, maar dat is ingewikkeld
Die moeten naast het zwembad toch? Ik zou ze graag op de schuur leggen maar vraag me af of dat kan qua kabels en buizen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo'n bad hebben wij ook, maar het regent komende dagen zo hard, dat ik nog wel even wacht.
Wij hebben 2 van die zwarte 1m² matjes waar het water doorheen stroomt na de pomp, voor het terug gaat het zwembad in. Dat werkt verrassend goed.
Kan wel maar dan moet je echt een goede pomp hebben.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef exode het volgende:
[..]
Die moeten naast het zwembad toch? Ik zou ze graag op de schuur leggen maar vraag me af of dat kan qua kabels en buizen.
Ja op de schuur betekent dat je filterpomp krachtig genoeg moet zijn om het water een eind omhoog te pompen. Ik denk niet dat mijne daar per se geschikt voor is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef exode het volgende:
[..]
Die moeten naast het zwembad toch? Ik zou ze graag op de schuur leggen maar vraag me af of dat kan qua kabels en buizen.
drijf-in danquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:07 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Die fietsen kunnen niet goed tegen zoutwater
Ik ben altijd een beetje bang dat ik het niet helemaal correct doe en dan een vals negatieve uitslag krijg. Liever de meest zekere optie en het door een professional laten uitvoeren. Ik vind uitstrijkjes laten doen ook niet heel vervelend gelukkig. Maar agenda-technisch is het wel makkelijker, dat is waar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:17 schreef Elleska het volgende:
Waarom uitstrijkje bij de arts en niet met de thuistest? Die schijnt net zo betrouwbaar te zijn. Enige nadeel is dat ze niet kunnen doortesten als er iets wordt gevonden en met uitstrijkje van de arts wel maar alles beter dan uitstellen.
De thuistest test alleen of je HPV hebt. Met een uitstrijkje kunnen ze ook kijken naar eventuele andere afwijkingen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:17 schreef Elleska het volgende:
Waarom uitstrijkje bij de arts en niet met de thuistest? Die schijnt net zo betrouwbaar te zijn. Enige nadeel is dat ze niet kunnen doortesten als er iets wordt gevonden en met uitstrijkje van de arts wel maar alles beter dan uitstellen.
Nee, met een uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek kijken ze ook als de test door de arts is afgenomen naar HPV en pas als dat is aangetroffen wordt er verder gekeken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:48 schreef Syrena het volgende:
[..]
De thuistest test alleen of je HPV hebt. Met een uitstrijkje kunnen ze ook kijken naar eventuele andere afwijkingen.
Heel eerlijk? Op het moment dat je bij de gyn komt voor de novasure, wordt er een echo en dergelijke gemaakt en kunnen ze dan ook het uitstrijkje doen en ze kijken hoe dan ookquote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons zeurden de kinderen altijd om een zwembadje in de tuin, maar als er dan iets stond werd er maar 15 minuten in gespeeld. Een opzetbad was onze tuin te klein voor en die opblaasdingen gaan snel lek en het water is binnen 2 dagen goor. Ik was er klaar mee. Op die plek in de tuin komt hopenlijk binnenkort een vijvertje.
Ik heb de knoop doorgehakt dat ik een verwijzing wil voor een novasure behandeling. Ik ben inmiddels bijna elke 3 weken ongesteld en verlies dan ook wel meer dan gemiddeld bloed. Maar eerst wil ik een uitstrijkje laten doen om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is (oproep daarvoor is ook 2 maanden geleden binnengekomen). Dat moet dus tussen 2 menstruaties in en eerlijk gezegd is mijn agenda zo druk de komende 2 weken dat ik niet zo goed durf te bellen voor een afspraak. Grote kans dat ik veel opties moet afwijzen en dat vind ik stom![]()
. Begint goed.
En nu je je dat gerealiseerd hebt, toch bellen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons zeurden de kinderen altijd om een zwembadje in de tuin, maar als er dan iets stond werd er maar 15 minuten in gespeeld. Een opzetbad was onze tuin te klein voor en die opblaasdingen gaan snel lek en het water is binnen 2 dagen goor. Ik was er klaar mee. Op die plek in de tuin komt hopenlijk binnenkort een vijvertje.
Ik heb de knoop doorgehakt dat ik een verwijzing wil voor een novasure behandeling. Ik ben inmiddels bijna elke 3 weken ongesteld en verlies dan ook wel meer dan gemiddeld bloed. Maar eerst wil ik een uitstrijkje laten doen om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is (oproep daarvoor is ook 2 maanden geleden binnengekomen). Dat moet dus tussen 2 menstruaties in en eerlijk gezegd is mijn agenda zo druk de komende 2 weken dat ik niet zo goed durf te bellen voor een afspraak. Grote kans dat ik veel opties moet afwijzen en dat vind ik stom![]()
. Begint goed.
Praktijk is gesloten wegens vakantie deze week. Dus volgende week nieuwe poging.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En nu je je dat gerealiseerd hebt, toch bellen.
Zij weten ook wel dat het moeilijk is als je op de juiste tijd in je cyclus moet zitten en een gevuld leven hebt.
Ik kreeg trouwens een echo voor baarmoedercheck en toen bleek er toch tijdens de behandeling een poliep te zien die ze op de echo niet hadden gezien. Die is meteen meegenomen, retehandig
Tof! Mijn kind doet dat ookquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:20 schreef Pinnenmutske het volgende:
Maar over sport, ik ben weer gestart met boogschieten.
Boogschietenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:20 schreef Pinnenmutske het volgende:
Tegenwoordig staat het zwembad op het terras bij mijn ouders.
Toch wel een gedoe om het op te zetten. Ingraven is geen optie, tuin te klein.
Maar over sport, ik ben weer gestart met boogschieten.
Dat is ook een hobby van onze kinderenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:18 schreef Quoi het volgende:
Statiegeld en buitenspelen én een supermarkt in de buurt betekent: thuiskomen met 50 kauwgomballen![]()
![]()
Soms loop je als ouders ook maar een beetje achter de feiten aan he?![]()
Dat had ik een paar maanden geleden ook inderdaad, de enige studiedag dit schooljaar die ze samen hadden.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:05 schreef Hupje het volgende:
J heeft morgen een studiedag en ik heb vrij genomen. Nou ben ik aan het bekijken wat we kunnen gaan doen (liefst niet te ver van huis) maar bijna alles is dicht op dinsdag
Ah en het is daar zo leukquote:Op maandag 20 mei 2024 21:08 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben ook studiedag. M. mag elk museum uitzoeken dat hij wil, maar wil voor de 100e x naar Naturalis![]()
Ik krijg m niet overgehaald om eens naar het Natuurhistorisch te gaan in R'dam.
Zeker. Maar aan de andere kant: hij mag best wel even lekker op safe van mij. Proefzwemmen, voetbaltoernooi, winkelen bij de AH, een winkel in de voortuin openen, hij had bepaald geen saaie dagen afgelopen dagen. Naturalis it is.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:42 schreef FlyingFish het volgende:
Maar is Naturalis niet toevallig ‘dicht’ morgen Quoi?
Ik heb geleerd dat je soms je eigen mening gewoon even door moet drukken, vooral omdat zoon anders nooit iets nieuws zou proberen, wat hij dan achteraf toch wel erg leuk vond.m
Dierentuinen zijn vaak wel open hupje. Of een stadswandeling in een onbekende stad kan ook altijd.
Succes!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:24 schreef taxibabe het volgende:
Hier inderdaad ook studiedag.
Dat was ik dus helemaal vergeten, kwam er vrijdag achter dat het vandaag studiedag was. Was wel kut, want ik heb dus om 13 uur een sollicitatiegesprek, past precies onder schooltijd...Gelukkig oppas kunnen regelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx!quote:
Jaa, 10-15 minuten met de auto, dorpje verderop! Dat is wel ff anders dan mijn vorige baan, zonder files 1,5 uur.quote:
Spannend! En wat ongelooflijk fijn om wat dichterbij te zittenquote:Op woensdag 22 mei 2024 10:21 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Tnx!
[..]
Jaa, 10-15 minuten met de auto, dorpje verderop! Dat is wel ff anders dan mijn vorige baan, zonder files 1,5 uur.
Volgende week arbeidsvoorwaardengesprek en nog een VOG regelen! In theorie kan het nog mis gaan, maar daar gaan we niet van uit!!
Ja heerlijk! In principe gewoon onder schooltijd, maar ook mogelijkheden om thuis te werken. Zoo fijn!quote:Op woensdag 22 mei 2024 10:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Spannend! En wat ongelooflijk fijn om wat dichterbij te zitten
Gefeliciteerd!!quote:
Oh gaaf!quote:Op woensdag 22 mei 2024 15:25 schreef exode het volgende:
Geen spinnen in huis wel een miljoen naaktslakken in de tuin. En elke avond tig muggen die aan de buitenkant van de hor zitten.
Oh en een spechtEen grote, bonte om precies te zijn. Elke middag komt ie langs om in de voortuin de insectenhotels leeg te eten. Het is hier een drukke beestenboel met onze huis egel, padden en kikkers in de tuin, kleine salamanders onder de vlonder en elke nacht een paar uilen door de straat.
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook. Ze had een nekkussen mee en slaapmasker. Maar of ze in de bus veel geslapen heeft betwijfel ik. En dan alle indrukken nog.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh gaaf!
Wij hebben ook steeds slakken in de tuin rete irritant.
In het insectenhotel is 1 gaatje nu gevuld door een bij. Ben benieuwd of er wat uit gaat komen.
Leuk Ingrid! Ze zal wel helemaal kapot zijn. T gaat begin juni 1 dag naar Lille.
Ik vind dit een beetje non-nieuws van de NOS, ook toen het vanochtend op de radio in het nieuws was enzo. Het is nat en warm, logisch dat er meer dieren zijn die bij die omstandigheden gedijen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:50 schreef Mushanga71 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)deaal-voor-naaktslak
Das dus de reden van de vele naaktslakken. Zal ook wel gelden voor het muggenoverschot
Non-nieuws zou ik niet willen zeggen. De uitgedunde bodemecologie speelt er blijkbaar een rol in en dat wist ik niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje non-nieuws van de NOS, ook toen het vanochtend op de radio in het nieuws was enzo. Het is nat en warm, logisch dat er meer dieren zijn die bij die omstandigheden gedijen.
Wij hebben een paar nachten logees en dat is gezellig! Hopelijk op tijd naar huis van werk zo. Bijna weekend!
Fijn, nou zie ik dus 50 vastgenagelde slakken voor mequote:Op donderdag 23 mei 2024 15:59 schreef exode het volgende:
Maar oefenzemmen hoeft toch niet 'officieel'? Ik ging met B vaak zwemmen toen hij met A een nogal vervelende ervaring had en nooooooit meer wilde zwemmen. Zijn groep zwom toen af, hij later. Ik ben tussendoor vaak met hem gaan zwemmen maar niet om te oefenen maar om plezier in zwemmen terug te krijgen.
Nu met Juul ga ik ook nooit oefenzwemmen maar alleen voor het plezier.
En verder zou ik het inderdaad even aankijken na de komende les. Wie weet is hij ineens wel weer blij.
Ik weet overigens wel waar de slakken zitten als het niet regent, in onze klimop en onder de varens. Gisteren minstens 50 van die lelijke dingen weggehaald. Onze buurman zet er altijd een satestokje in voor de egels.....maar ja om nou 50 slakken vast te nagelen
Wat een poppiequote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:54 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben een nieuw huisgenootje op proef. We gaan kijken of hij samen kan met onze katten. Hij is 1,5 en er bestaan geen sbo scholen voor honden dus mocht hij niet verder leren
quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:54 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben een nieuw huisgenootje op proef. We gaan kijken of hij samen kan met onze katten. Hij is 1,5 en er bestaan geen sbo scholen voor honden dus mocht hij niet verder leren
Dat hoop ik ookquote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:53 schreef F_r het volgende:
Wat sneu tolstoifan. Hopelijk blijft hij voor ogen houden wat het doel is.
Alles is inderdaad verder / langer dan bij A. Dat is het probleem ook niet, want hij zwemt heel goed en snel.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:08 schreef exode het volgende:
Kan hij een beetje uitleggen waar de angst zit Tolstoi? Moet hij nu met B andere dingen doen die hij daardoor spannend vindt?
Ik kan me herinneren dat ze bij B voortborduurden op A, dus hetzelfde maar dan langer/dieper/verder. Maar ik weet niet of dat standaard is.
Zoals ik het lees zou ik met hem samen gaan zwemmen en die achterover val samen met hem doen. Gewoon in zijn zwembroek. Als hij er dan lol in krijgt, gaat het vervolgens wellicht vanzelf.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:29 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Alles is inderdaad verder / langer dan bij A. Dat is het probleem ook niet, want hij zwemt heel goed en snel.
Bij B moet hij daarnaast 2 nieuwe dingen kunnen: de ene is onder een mat doorzwemmen als je al in het water bent (maar duiken en door gat bij A was al verder dan die mat überhaupt breed is) en de andere (HET grote struikelblok op dit moment, wat in zijn koppie dus doorwerkt in al het andere) is met kleren aan vanaf de hoge kant je zittend achterover in het water laten vallen. Daar beginnen ze de zwemles mee....
Ik vind dat na 1 matige zwemles en nu weerstand voor een volgende zwemles wel een erg snelle beslissing. Je kind moet ook leren doorzetten als het even wat moeilijker is. Als het gedoe blijft kun je altijd nog besluiten om te stoppen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:38 schreef Loj het volgende:
Of je stopt gewoon!
Beide boys hebben hier alleen A en kunnen nu wel echt goed en ver zwemmen…
Een koffietafel hoort bij een begrafenis. Koffie met cake zeg maarquote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:13 schreef amaranta het volgende:
Mensen, en met name mensen uit het zuiden…
Wat is een “koffietafel”? (En ik bedoel niet het tafeltje wat je bij de bank in de woonkamer neerzet)
Koffie met zompige hotelcake om precies te zijn (vaak)quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Een koffietafel hoort bij een begrafenis. Koffie met cake zeg maar
Hopelijk dat je er neit zelf eentje moet regelen eigenlijk. Anders moet je @BE hebben of @Lonaa . Die hebben er allebei verstand vanquote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Koffie met zompige hotelcake om precies te zijn (vaak)
Is ze van plan om vooraf euthanasie te krijgen of bedoelt ze echt zo'n tafel met kaas en worst en wat zoute sticksquote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:24 schreef amaranta het volgende:
Nee, dan zijn we het eens…
Mijn schoonmoeder heeft ter ere van haar verjaardag de hele familie uitgenodigd voor een gezellige koffietafel.
Wij vonden dat een beetje een vreemde woordkeuze. Maar volgens haar zelf kan een koffietafel ook gewoon een gezellig samenkomst zijn.
Mijn mans reactie op haar app wasquote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Is ze van plan om vooraf euthanasie te krijgen of bedoelt ze echt zo'n tafel met kaas en worst en wat zoute sticks
Hmm, dat zou ik op die manier toch ook niet begrepen hebben, ik ken het echt alleen na een uitvaart.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:24 schreef amaranta het volgende:
Nee, dan zijn we het eens…
Mijn schoonmoeder heeft ter ere van haar verjaardag de hele familie uitgenodigd voor een gezellige koffietafel.
Wij vonden dat een beetje een vreemde woordkeuze. Maar volgens haar zelf kan een koffietafel ook gewoon een gezellig samenkomst zijn.
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:30 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hmm, dat zou ik op die manier toch ook niet begrepen hebben, ik ken het echt alleen na een uitvaart.
In het geval zoals jij omschrijft zou ik mensen uitnodigen voor ‘koffie met gebak’.
Wat dat betreft had het ook niet echt iemand anders kunnen zijn die het zeiquote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat dus.
MaarGoed. Mijn schoonmoeder is wel de koningin van bijzondere uitspraken.
Bij de NRZ moet je in principe staan en je dan achterover laten vallen. Het is wel zo dat sommige examinatoren daar strenger op zijn dan anderen, dus het wordt (helaas) niet altijd op dezelfde manier beoordeeld.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:29 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Hupje, wat zijn precies de vereisten voor dat achterover laten vallen? Zittend of staand (wat ik denk op te maken uit jouw post, maar misschien lees ik dat verkeerd)? Bij ons legt de zwemjuf dat soort dingen niet uit, er wordt wel benoemd wat niet meer mag bij B en wat wel moet bij B, maar niet de achterliggende redenen.
Gastgezin dit was hun eerste opleidingshond en dan mag je deze dus niet kopen bij afkeurquote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:11 schreef amaranta het volgende:
Wat een leuke hond. Waarom kan hij of zij niet meer bij het huidige baasje blijven?
En waarvoor is hij opgeleid dan? Hulphond?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:04 schreef F_r het volgende:
[..]
Gastgezin dit was hun eerste opleidingshond en dan mag je deze dus niet kopen bij afkeur
Nee joh, in Limburg krijg je vlaaiquote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:22 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Koffie met zompige hotelcake om precies te zijn (vaak)
Ja, dat: na een uitvaart en vaak veel uitgebreider dan koffie met gebak.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:30 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hmm, dat zou ik op die manier toch ook niet begrepen hebben, ik ken het echt alleen na een uitvaart.
In het geval zoals jij omschrijft zou ik mensen uitnodigen voor ‘koffie met gebak’.
Bij ons in t zwembad moesten ze t gehurkt vanaf de kant doen? Dat is ook echt wel een soort spannend ofzo, ik probeer nieuwe dingen altijd mee te oefenen vd lol maar ik heb echt makkelijk praten met 2 kinderen die water te gek vinden... al vind James het wel mooi geweest qua zwemles en zou hij liever stoppen met C les terwijl zijn zus inmiddels voor zwemvaardigheid 2 bezig is.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:58 schreef Hupje het volgende:
[..]
Bij de NRZ moet je in principe staan en je dan achterover laten vallen. Het is wel zo dat sommige examinatoren daar strenger op zijn dan anderen, dus het wordt (helaas) niet altijd op dezelfde manier beoordeeld.
In dit filmpje kun je vanaf 5.30 zien wat er bij B hoort en hoe de val achterwaarts zou moeten. Het idee is dus dat een kind niet in paniek raakt als het achterover in het water belandt.
Maar als dat nu te spannend is, zou ik vooral bij het samen oefenen lekker op allerlei manieren in het water springen. Zo hoog als je kan, zo ver als je kan, als een potlood, durf je een halve draai, kun je achteruit springen (let op de kant!), durf je je te laten vallen, enz. Dan ligt er geen druk op en is het een leuk spelletje.
Complete lunch met broodjes ook wel eens gehad hoor, maar dat was bij familie en dan in ‘besloten kring’ die dan nog wel redelijk uitgebreid was.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:14 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, dat: na een uitvaart en vaak veel uitgebreider dan koffie met gebak.
Zoals ik het ken staat een koffietafel voor een complete lunch met broodjes.
Het is iets van ‘het Zuiden’, bij ons komt het niet vaak voor.
Ik was laatst bij een crematie, en daar werd gezegd dat de samenkomst naderhand alleen voor diegenen die een papieren rouwkaart hadden ontvangenquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Complete lunch met broodjes ook wel eens gehad hoor, maar dat was bij familie en dan in ‘besloten kring’ die dan nog wel redelijk uitgebreid was.
Dat was dan vaak de mis in de kerk en wie een uitnodiging gehad had voor de koffietafel ging mee naar een andere locatie voor de broodjes e.d.
Ik denk dat het bij een crematorium lastiger is om een onderscheid te maken is in wie wel blijft voor koffietafel en wie niet omdat je vaak direct in die betreffende ruimte uit komt. En het is ook meer wisselend per dagdeel omdat er meer uitvaarten op een dag zijn. In de kerk is het vaak rond 10 uur de mis, dan naar de begraafplaats en dan rond lunchtijd de koffietafel.
Wat is in andere delen van nl dan gebruikelijk? Na de dienst direct naar huis? Of wordt het gewoon anders genoemd?
Ik keek niet verder dan de cake, maar een fatsoenlijke koffietafel heeft liefs ook broodjes. Bonus als het eindigt met vette hap en drank.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 19:13 schreef amaranta het volgende:
Mensen, en met name mensen uit het zuiden…
Wat is een “koffietafel”? (En ik bedoel niet het tafeltje wat je bij de bank in de woonkamer neerzet)
Het is vooral de benaming “koffietafel “. Die hangt heel erg samen met katholieke uitvaarten en het zuiden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:21 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Complete lunch met broodjes ook wel eens gehad hoor, maar dat was bij familie en dan in ‘besloten kring’ die dan nog wel redelijk uitgebreid was.
Dat was dan vaak de mis in de kerk en wie een uitnodiging gehad had voor de koffietafel ging mee naar een andere locatie voor de broodjes e.d.
Ik denk dat het bij een crematorium lastiger is om een onderscheid te maken is in wie wel blijft voor koffietafel en wie niet omdat je vaak direct in die betreffende ruimte uit komt. En het is ook meer wisselend per dagdeel omdat er meer uitvaarten op een dag zijn. In de kerk is het vaak rond 10 uur de mis, dan naar de begraafplaats en dan rond lunchtijd de koffietafel.
Wat is in andere delen van nl dan gebruikelijk? Na de dienst direct naar huis? Of wordt het gewoon anders genoemd?
Hulphond was de bedoeling, hij is niet echt naar school geweest. Op dit moment ziet hij de katten maar ook honden die hij buiten ziet als speeltjequote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
En waarvoor is hij opgeleid dan? Hulphond?
Dan kan hij vast al heel veel dingen heel goed
Vlaai EN broodjes is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee joh, in Limburg krijg je vlaai![]()
Maar idd wel na de uitvaart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens weet ik niet beter dan dat er na een crematie ook gewoon een koffietafel is. En dat is altijd alleen voor genodigden, zeker bij grote uitvaarten.quote:
Oh, voor mij zo vanzelfsprekend dat ik niet wist dat dit geen standaard was.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:14 schreef BE het volgende:
[..]
Zoals ik het ken staat een koffietafel voor een complete lunch met broodjes/krentenbrood etc.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koffietafel
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 09:03 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh, voor mij zo vanzelfsprekend dat ik niet wist dat dit geen standaard was.
Bij de Indische opa van mijn vriend stond er een grote rijsttafel als koffietafel
Ben ik helemaal met je eens hoor, maar ik merk gewoon dat ik het toch lastig vindt omdat het niet mijn eigen kind is en ik echt gewoon strenger ben dan zijn eigen ouders. Maar nu mijn vriend er niet was dit weekend, had hij gewoon met mij te maken.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Niets mis mee met grenzen aangeven... mag dat hier ook weer even wat strikter gaan doen anders loopt madame in de puberteit zo over me heen...![]()
Hier bij uitvaarten vaak wel cake of idd stroopwafels zoals BE zegt... blijft Gouda he... Ook wel eens broodjes gehad vanwege lunchtijd. De laatste uitvaart van mijn opa was in coronatijd dus daar was niets
Logisch. Als je sneller rent, is het nóg korterquote:Op zondag 26 mei 2024 10:55 schreef Lemijn het volgende:
Hoop dat dat lukt exode, paar dagen vrij na de drukte. Soms echt nodig hè.
Wij zijn weer thuis, Jacob heeft lekker gerend. Hij wil volgend jaar 2 km want dit was maar kort, maar dat mag geloof ik niet. Hij eindigde in de achterhoede dus zou zich ook kunnen richten op sneller maar dat boeit hem blijkbaar niet.
Oef, verwondingen in het zwembad kunnen enorm bloeden ja... Wat onwijs knap dat hij toch heeft doorgezet en zijn A heeft!!quote:Op zondag 26 mei 2024 15:30 schreef Quoi het volgende:
Je kind zal toch maar vallen langs de (gladde) kant, dacht ik nog. En hop, huilen, enkel open, bloed. Maar hij ging na wat gedep en geknuffeld door en heeft zijn A
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 26 mei 2024 15:30 schreef Quoi het volgende:
Je kind zal toch maar vallen langs de (gladde) kant, dacht ik nog. En hop, huilen, enkel open, bloed. Maar hij ging na wat gedep en geknuffeld door en heeft zijn A
Ik ben 50 jaar en heb dit nooit geweten, echt in shock haha. En dan vinden wij die katholieke koffietafels al vreselijk karig met die broodjes en vlaai want wij zijn Molukse gewendquote:Op vrijdag 24 mei 2024 21:14 schreef BE het volgende:
[..]
Zoals ik het ken staat een koffietafel voor een complete lunch met broodjes/krentenbrood etc.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Koffietafel
quote:Op zondag 26 mei 2024 19:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ben 50 jaar en heb dit nooit geweten, echt in shock haha. En dan vinden wij die katholieke koffietafels al vreselijk karig met die broodjes en vlaai want wij zijn Molukse gewendDat is een hele week vreten!
Succes deze week! Hier binnenkort ook een fietstest... ben benieuwd. En deze week avondvierdaagse, en James wilde zo graag meelopen maar fysiek trekt hij dat niet, hij is de laatste tijd zo vreselijk moe zonder aanwijsbare reden. Zijn astma medicijnen zijn alweer opgehoogd en er is bloedgeprikt maar iets klopt er niet... hopelijk iets simpels als vitamine tekort.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:07 schreef exode het volgende:
Succes en veel plezier Tolstoi!
En go M, heerlijk cadeau
Hier is het enorm onrustig, er verhuizen dit weekend 3 gezinnen tegelijk de straat uit. Dus het is een af en aan rijden van busjes, vrachtwagens en auto's. Daarnaast zijn onze buren op vakantie en is de 18jarige buurjongen alleen thuis waardoor het een soort vriendenherberg is geworden. Ze zijn absoluut niet vervelend of luidruchtig maar in onze gehorige huizen hoor je dat wel gewoon.
Nog een week bikkelen hier met mijn werk (want ja ik heb er al een paar uur werk op zitten vandaag), de avondvierdaagse, 2 ziekenhuisbezoeken (voor B en voor mij de fietstest waar ik nogal tegenop zie), dansvoorstelling van Juul, installatie bij de Scouting van Juul, want zoals dat gaat, zit alles in 1 week gepropt.
4 juni is alle drukte, stress en gedoe achter de rug, ik tel echt af merk ik. Eens kijken of ik voor de zomervakantie nog 1 a 2 dagen vrij kan nemen voor een dagje ME time.
Kan me voorstellen dat je daar zorgen over maakt. Neemt je arts je wel serieus?quote:Op zondag 26 mei 2024 21:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Succes deze week! Hier binnenkort ook een fietstest... ben benieuwd. En deze week avondvierdaagse, en James wilde zo graag meelopen maar fysiek trekt hij dat niet, hij is de laatste tijd zo vreselijk moe zonder aanwijsbare reden. Zijn astma medicijnen zijn alweer opgehoogd en er is bloedgeprikt maar iets klopt er niet... hopelijk iets simpels als vitamine tekort.
Jeeej voor het A diploma![]()
En wat knap van de hardlopende kids hier!
En terecht, luipaardprintquote:Op maandag 27 mei 2024 09:54 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon gaat volgende week met school een paar dagen weg. Moet een nieuwe koffer voor hem hebben want die van mij neemt ie niet mee. LuipaardprintWel handig met vliegen want er is never nooit iemand die zo'n koffer jat én handig want opvallend als ze de bagageband opgegooid worden. Maar voor een puberjongen...
![]()
Maar kan het niet echt vinden.
Ik moet nog kijken voor puber die begin volgend schooljaar weg gaat met school. Ik verwacht dat ik hem de postcodeloterij koffer nog wel mee kan laten nemen.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:54 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon gaat volgende week met school een paar dagen weg. Moet een nieuwe koffer voor hem hebben want die van mij neemt ie niet mee. LuipaardprintWel handig met vliegen want er is never nooit iemand die zo'n koffer jat én handig want opvallend als ze de bagageband opgegooid worden. Maar voor een puberjongen...
![]()
Maar kan het niet echt vinden.
Thanx! Ik heb die van action op de site gevonden. Das een misschien een optie.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je daar zorgen over maakt. Neemt je arts je wel serieus?
[..]
En terecht, luipaardprint![]()
![]()
Afhankelijk van hoeveel er mee moet, vind ik de reistassen van de Hema overigens fijn en betaalbaar, met wieltjes, maar niet zo lomp als een harde koffer. Zelf heb ik ook nog een fijne trolly van de action, maar m'n zusje had er laatst ook eentje gekocht en die was snel kapot. Geen idee of ik geluk heb of zij pech. Maar het is de 'Vienna'.
Das minder erg dan luipaardprintquote:Op maandag 27 mei 2024 10:45 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik moet nog kijken voor puber die begin volgend schooljaar weg gaat met school. Ik verwacht dat ik hem de postcodeloterij koffer nog wel mee kan laten nemen.![]()
(ooit gekregen van een oom, prima ding)
Dat is zeker waar.quote:
Hij is mij ook te duur hoor. Slag groter voor die prijs had ik het wel gedaan, denk ik.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou die nijntje nooit kopen vanwege de prijs. Koffers havenen nogal snel en dat zou ik echt zonde vinden. Krassen, deuken... vooral als je ermee gaat vliegen. Maar hij is wel echt heel erg leuk ja!
Oranje is ook wel meh, iddquote:Op maandag 27 mei 2024 11:03 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is zeker waar.
Maar dat kind wil echt geen kleur. Dus die oranje randjes zijn al een ding![]()
marktplaats nog een optie? Als het ding niet vaak gebruikt wordt, dan is een nieuwe ook zonde van het geld.
Met de auto zijn tassen ook prima te doenquote:Op maandag 27 mei 2024 11:14 schreef exode het volgende:
Wij hebben alleen maar tassen, verschillende varianten en groottes waarbij die van Northface echt favoriet zijn. We hadden koffers maar die zaten op een gegeven moment met Ductape in elkaar dus weggegooid.
Onze weekendtassen passen ook precies in de dakkoffer, heel toevallig![]()
Als ik weer eens ga/moet vliegen, leen ik wel een kleine rolkoffertje van mijn moeder of zo.
Ik ga me wel verdiepen in packing cubes, die zien er zo handig uit.
Kijk even op de site van timcovoordeelmarktquote:Op maandag 27 mei 2024 11:11 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oranje is ook wel meh, iddRandjes met edding zwart maken?
Neh, mp daar doe ik niets mee. Ik wil er eentje, of een set, voor vaker gebruik. Zag een kofferset. Leverdatum 5 juni en dan vertrekt zoon al.
Ik vind dit echt een moeilijk item om te kopen. Sommige kofferwieltjes hebben x-benen en dan vraag ik me af...werkt dat wel?
Ergste is nu dat die Nijntjekoffer in mn hoofd zit en ik dáár nu mee aan het vergelijken ben![]()
Klopt helemaal, dit is typisch iets wat je irl moet zien. Maar wil de stad er niet voor in, té druk en kost me heel veel tijd die ik nu niet heb. De twee tassenwinkels die op redelijke afstand zaten zijn opgedoekt, anders was ik daar gaan kijken. Waren twee weken terug nog op een winkelcentrum waar een goeie zat en ik schrok dat die óók weg wasquote:Op maandag 27 mei 2024 11:42 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou gewoon bij een winkel gaan kijken ipv online bestellen. Hoe stevig het is, wil ik bij dingen als koffers toch echt even gevoeld hebben.
De kringloop heeft hier ook koffers te over trouwens.
Thanx, ik ga kijkenquote:Op maandag 27 mei 2024 11:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Kijk even op de site van timcovoordeelmarkt
Graag gedaan
In mijn zoektocht naar reviews over deze koffers, kwam ik deze tegen:quote:Op maandag 27 mei 2024 12:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
https://timcovoordeelmark(...)l-en-outdoor/reizen/
Van dat merk, waar ik daarstraks ook de kleine koffer van postte, hebben ze ook deze:quote:Op maandag 27 mei 2024 13:06 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben 4 van deze
https://www.thelittlegree(...)IvUyqAUaAoJzEALw_wcB
Lichtgewicht, wendbaar, veel ruimte.
Voor veel en vaak reizen is samsonite heel goed. Maar voor een weekje Maastricht of London, met de trein, vind ik dat merk best wel duur.quote:Op maandag 27 mei 2024 13:58 schreef F_r het volgende:
Ik heb al jaren een samsonite we hebben ook andere koffers maar die van samsonite vind ik toch het fijnst. Nadeel ze zijn best zwaar.
Hoe oud is Max ookalweer?quote:Op maandag 27 mei 2024 15:47 schreef Quoi het volgende:
Oh jongens, wij hadden gister zo'n gezellige dag. Alleen mijn hart brak toen ik Max uit school haalde![]()
Helemaal netjes in een mapje zijn diploma meegegeven, die hij wilde laten zien in de klas. Er was nog een klasgenootje met een diploma, die hij gister was tegengekomen. Alleen was hij toch wat zenuwachtig vanmorgen, zag ik al aan zijn gezicht toen hij de klas in liep. Wat zullen kinderen zeggen als ik "nu pas" mijn A heb? We spraken het vanmorgen nog even door (dat het niet gek is, etc...)
Ja hoor, hij had 'm laten zien, zei ie na school. Toen ik zijn juf nog even sprak en ernaar vroeg, bleek dus van niet. Juf helemaal verbaasd..... Heb je je diploma??? Wat fijn!!! Potverdikkie, de schat had het niet durven laten zien.
Afijn, de juf weet er nu van. Morgen weer meenemen en weer een peptalk gegeven.
Ik twijfelde nog vanmorgen. Moest ik mee wandelen? Maar wilde er niet bij voorbaat al een ding maken.
Welcome to the jungle![]()
Het komt uiteindelijk wel goed met M., maar toch vind ik het stom.
Och gos, zo herkenbaar. Mijn jongste haalde ook vrij laat haar A diploma. Toen ze er trots mee de klas in wilde lopen zei een jongetje bij de jassen: "Heb je NU PAS je A?!" En toen durfde ze 'm niet meer mee naar binnen te nemen. Ik moest 'm mee naar huis nemen.quote:Op maandag 27 mei 2024 15:47 schreef Quoi het volgende:
Oh jongens, wij hadden gister zo'n gezellige dag. Alleen mijn hart brak toen ik Max uit school haalde![]()
Helemaal netjes in een mapje zijn diploma meegegeven, die hij wilde laten zien in de klas. Er was nog een klasgenootje met een diploma, die hij gister was tegengekomen. Alleen was hij toch wat zenuwachtig vanmorgen, zag ik al aan zijn gezicht toen hij de klas in liep. Wat zullen kinderen zeggen als ik "nu pas" mijn A heb? We spraken het vanmorgen nog even door (dat het niet gek is, etc...)
Ja hoor, hij had 'm laten zien, zei ie na school. Toen ik zijn juf nog even sprak en ernaar vroeg, bleek dus van niet. Juf helemaal verbaasd..... Heb je je diploma??? Wat fijn!!! Potverdikkie, de schat had het niet durven laten zien.
Afijn, de juf weet er nu van. Morgen weer meenemen en weer een peptalk gegeven.
Ik twijfelde nog vanmorgen. Moest ik mee wandelen? Maar wilde er niet bij voorbaat al een ding maken.
Welcome to the jungle![]()
Het komt uiteindelijk wel goed met M., maar toch vind ik het stom.
Gelukkig nemen ze mij wel serieus met zijn voorgeschiedenis, dus ben benieuwd wat er uit komtquote:Op maandag 27 mei 2024 10:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je daar zorgen over maakt. Neemt je arts je wel serieus?
[..]
En terecht, luipaardprint![]()
![]()
Afhankelijk van hoeveel er mee moet, vind ik de reistassen van de Hema overigens fijn en betaalbaar, met wieltjes, maar niet zo lomp als een harde koffer. Zelf heb ik ook nog een fijne trolly van de action, maar m'n zusje had er laatst ook eentje gekocht en die was snel kapot. Geen idee of ik geluk heb of zij pech. Maar het is de 'Vienna'.
Nee, dat doen ze niet dan moet je een rolstoelplek ticket kopen en het concert is geheel uitverkocht.quote:Op maandag 27 mei 2024 20:59 schreef Tink89 het volgende:
Buda: en bellen en vragen om een rolstoelplek en dan een rolstoel lenen een oplossing? Als je echt graag wilt gaan...
Ik had net twee maanden mn heupprothese en liep nog op 2 krukken, toen we naar het Toto concert in Tilburg gingen. Had VIP tickets en no way dat ik dat concert zou missen. Toen heb ik gebeld en ze hadden een klapstoel voor me geregeldquote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef Budabuddumbam het volgende:
De goedkopere versie van samsonite vind ik ook heel fijn american tourister.
Als je ingpunten hebt kan je die ook goedkoop kopen online.
Ik reis veel en heb nu al meerdere keren gehad dat iemand uit de groep waar ik mee aan het reizen was mij vroegen welke het was omdat ze graag dezelfde wilde kopen omdat ik geen koffer struggles had.
Ik heb mijn enkelbanden verneukt bij een voet waar ik dat al meerdere keren heb gedaan terwijl ik een heel lang concert heb met staplaatsen. Ik zal moeten staan vanaf sowieso 14::00 tot 23:30 ongeveer en het is al over een maand![]()
Zo werkt het helaas niet in de arena bij een uitverkocht concertquote:Op maandag 27 mei 2024 22:04 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik had net twee maanden mn heupprothese en liep nog op 2 krukken, toen we naar het Toto concert in Tilburg gingen. Had VIP tickets en no way dat ik dat concert zou missen. Toen heb ik gebeld en ze hadden een klapstoel voor me geregeldDus, je zou kunnen bellen en dan vragen of ze een klapstoel voor je hebben óf dat je er zelf één meeneemt. Uiteraard is zitten tijdens een concert niet handig, maar als het moet, kun je iig éven zitten.
En ik heb deze kofferset besteld. Kon niet kiezen tussen blauw of groen dus koos zoon en werd het de groene![]()
https://www.bol.com/nl/nl(...)0/?s2a=#productTitle
Zelfde kleur als mn winterjas, valt me nu op![]()
Spannend, de voorbereidingen alleen alquote:Op maandag 27 mei 2024 22:20 schreef hilliebillie het volgende:
Dat is wel een mooie kofferset Mushanga
Ik ben op zoek naar 1 of 2 reistassen. Omdat we in Zuid-Afrika een huurauto hebben, ze adviseren om flexibele tassen mee te nemen zodat het makkelijker in de kofferbak te passen is.
Ik kan er van m’n ouders 1 lenen maar de reistassen die ik zelf heb zijn niet groter dan een formaat sporttas. Deze week eens even voor gaan zitten om wat te zoeken.
Kak, das kut bij de arena. En wil je een beetje vooraan staan moet je wel héél vroegquote:Op maandag 27 mei 2024 22:54 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet in de arena bij een uitverkocht concertik heb er ook 1 binnenkort bij 013 en daar krijg ik idd wel een kruk.
Nice! Mooie kleur!
Thnx ik weet alleen niet of hij praktisch genoeg gaat zijn op het vliegveld omdat hij geen trekstang heeft maar dat je hem aan de tas zelf moet trekken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Spannend, de voorbereidingen alleen al![]()
Ik kwam deze tas tegen, met wieltjes. Lijkt me wel handig.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.40.ProductImage
Wanneer gaan jullie?
Nee, dan is zonder trekstang niet handig. Ze zijn er wel hoor, bij mijn luipaardprintkoffersetquote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:04 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Thnx ik weet alleen niet of hij praktisch genoeg gaat zijn op het vliegveld omdat hij geen trekstang heeft maar dat je hem aan de tas zelf moet trekken.
Maar ik moet er gewoon even voor gaan zitten.
We gaan 13 juli dus komt al flink dichtbij! Heb er echt zo’n zin in!
Maar zometeen even in gesprek eerst met een aankoopmakelaar, we willen een bod doen op een huis (maar geen idee wat te bieden). Het enige nadeel is, dat het huis vrij snel te koop kwam en de afspraak met de bank voor de hypotheek pas komende donderdag als eerste optie kon. Maar als het goed is moet het allemaal gewoon kunnen, maar omdat man eigen bedrijf heeft kijken ze toch anders als alleen naar inkomen (en overwaarde van dit huis probeer ik ook niet te optimistisch in te schatten om teleurstellingen te voorkomen)
Wat is het ergste dat kan gebeuren als jullie een nacht weg zijn? Je wil wel weg maar niet van de kinderen weg - voor iets erg leuks zou ik dan toch echt denken kom op, je kan ze prima een nachtje missen en zij jou ook, ga op stap met z'n tweeën en geniet van de kans en geef een ander deel van jezelf (dan moeder zijn of werknemer zijn) ook de ruimte.quote:Op maandag 27 mei 2024 20:59 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb een enorm gave uitnodiging gekregen. Man en ik mogen mee naar castlefest met een reeanectment groep die daar staat. Maar da's 2,5 uur rijden (+parkeren en lopen naar het terrein enz en), dus ik had het al een beetje afgeschreven. Maar nu bood m'n zusje gisteren aan om dan te komen oppassen en te blijven slapen, zodat wij een nachtje castlefest kunnen doen. En ik wil heel graag, maar ik weet niet of ik zo ver weg van de kinderen kan en wil zijn. Dilemma!
In de trein naar ja. Met wat nodige vertraging, maar we kunnen heel wat hebben gelukkig.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Spannend, de voorbereidingen alleen al![]()
Ik kwam deze tas tegen, met wieltjes. Lijkt me wel handig.
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_15.40.ProductImage
Wanneer gaan jullie?
[..]
Kak, das kut bij de arena. En wil je een beetje vooraan staan moet je wel héél vroegOuwe klapstoel mee, die je daarna achter kan laten als ie niet naar binnen mag?
Welk concert ga je?
En thanx! Komt vandaag binnen dus hoop dat de kleur niet heel anders is dan het plaatje
En @:Troel jij zit in Berlijn nu? Veel plezier!
Wij hebben grote weekendtassen van eastpack met wieltjes en trekstang. Deze hebben we ook al meerdere keren in de usa gebruikt toen we daar rondreisden met de auto.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 08:04 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Thnx ik weet alleen niet of hij praktisch genoeg gaat zijn op het vliegveld omdat hij geen trekstang heeft maar dat je hem aan de tas zelf moet trekken.
Maar ik moet er gewoon even voor gaan zitten.
We gaan 13 juli dus komt al flink dichtbij! Heb er echt zo’n zin in!
Maar zometeen even in gesprek eerst met een aankoopmakelaar, we willen een bod doen op een huis (maar geen idee wat te bieden). Het enige nadeel is, dat het huis vrij snel te koop kwam en de afspraak met de bank voor de hypotheek pas komende donderdag als eerste optie kon. Maar als het goed is moet het allemaal gewoon kunnen, maar omdat man eigen bedrijf heeft kijken ze toch anders als alleen naar inkomen (en overwaarde van dit huis probeer ik ook niet te optimistisch in te schatten om teleurstellingen te voorkomen)
Oh bah als je in de Arena niet golden circle staat is het niet de moeite, die tribunes zijn echt te ver weg en het geluid is standaard ruk... En daar mag idd niks mee naar binnennquote:Op maandag 27 mei 2024 22:54 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet in de arena bij een uitverkocht concertik heb er ook 1 binnenkort bij 013 en daar krijg ik idd wel een kruk.
Nice! Mooie kleur!
Definieer westen? Op vrijwel elke uitvaart waar ik ben geweest waren broodjes en soep, waarvan er 2 zelf georganiseerd waren. Lijkt me dus flink gechargeerd betreffende “het westen”quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:43 schreef FlyingFish het volgende:
In het westen krijg je een kopje koffie en dat is het. Tenminste, zo is mijn laatste ervaring. Maar daarna zijn we wel met alle directe familie naar een restaurant gegaan waar we op kosten van de verzekering uit eten zijn geweest om zijn leven te vieren. Dat vonden ze een betere besteding van dat geld.
Geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag aan jouquote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:58 schreef Quoi het volgende:
Er is toch geen standaard uitvaart, nergens![]()
@:Tink89 Een nobrainer: gaan! Superlief van je zus om op te passen.
Had iemand nou dat Deryan bedtentje als klamboe-oplossing? Zou graag willen weten of dat ding (200x90) ook in een 200x80 bed past. Deryan zelf al gecontact, maar jullie zijn vaak sneller
Neequote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:21 schreef Aure het volgende:
[..]
Geen antwoord op je vraag, maar wel een vraag aan jouheeft Max zijn diploma vandaag nog laten zien in de klas?
Ah gossie, jammer dat hij het niet (meer) wil, maar je kan er inderdaad ook geen druk op leggen. Misschien als hij straks ook zijn B heeft dat hij het dan wel weer durft?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nee![]()
Ik was er na het gesprek met hem hierover gisteren niet meer over begonnen. Vanmorgen zei hij uit zichzelf: ik wil mijn diploma niet meenemen. Mijn vriendjes weten het al.
Ik heb dat zo gelaten. Blijft jammer. Heb nogmaals benadrukt hoe trots wij zijn. Hij riep het vandaag wel tegen mensen die we tegenkwamen (vriendin, moeder van vriendje, de cassière). Besloten om er nu geen megagroot punt van te maken.
Ik zie Holland als het westen, of wellicht Zeeland er nog bij, al is dat voor het gevoel echt een apart gebied. Ik heb gelukkig nog weinig uitvaarten meegemaakt, maar meer dan een drankje en een plak cake heb ik nooit gehad. Of nouja, één keer een etentje in een restaurant op kosten van de uitvaartverzekering.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Definieer westen? Op vrijwel elke uitvaart waar ik ben geweest waren broodjes en soep, waarvan er 2 zelf georganiseerd waren. Lijkt me dus flink gechargeerd betreffende “het westen”
Als je er weinig hebt meegemaakt kun je dus ook niet zo’n uitspraak doenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:50 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik zie Holland als het westen, of wellicht Zeeland er nog bij, al is dat voor het gevoel echt een apart gebied. Ik heb gelukkig nog weinig uitvaarten meegemaakt, maar meer dan een drankje en een plak cake heb ik nooit gehad. Of nouja, één keer een etentje in een restaurant op kosten van de uitvaartverzekering.
Ik ga er ook graag zonder kinderen tussenuit. Tot twee maanden terug was ik nog bij scouting betrokken, dus was dat een goed excuus voor minimaal jaarlijks een lang weekend weg maar dat is nu gestopt, dus ik moet een ander excuus gaan zoekenAls iemand mijn kinderen een week te logeren zou willen hebben dan zou ik zo met mn man een weekje naar Rome oid gaan, maar 3 kinderen wil niemand zo lang hebben
En om me helemaal een loeder moeder te maken, ik mis mijn kinderen ook amper als ik een paar dagen weg ben. Ik kan heel goed schakelen tussen 'moeder' en gewoon 'mijn oude zelf' zijn. Dat laatste wordt overigens ook heel erg versterkt door de setting, waar mijn kinderen gewoon niet bij horen en waar ik me gewoon eeuwig 18 voel.
En daarnaast ben ik er van overtuigd dat je leukere ouders bent als je de relatie met je partner ook leuk houdt. en dat betekent ook elkaar niet altijd als vader of moeder zien en dingen met zn tweeën doen. Dit lijkt me een uitgelezen kans daarvoor, dus gewoon doen Tink! Als het uiteindelijk niet voor herhaling vatbaar blijkt weet je ook dat je dat voorlopig even niet meer moet doen.
Vind ik niks loeder aan, maar dat is vast omdat ik zelf ook zo ben.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:50 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ga er ook graag zonder kinderen tussenuit.
En om me helemaal een loeder moeder te maken, ik mis mijn kinderen ook amper als ik een paar dagen weg ben.
Gaat goed! De pijn viel me nog wel een beetje tegen (zit 3 weken na de operatie nog steeds aan de pcm) maar ik ben zeker tevreden met het resultaatquote:Op woensdag 29 mei 2024 02:05 schreef hilliebillie het volgende:
@:majo, hoe gaat ie herstel? Blij met het resultaat?
Ha wat leuk! Veel plezierquote:Op woensdag 29 mei 2024 09:17 schreef Tink89 het volgende:
Dank voor alle bemoedigende woorden :-D Overigens doen wij wel vaker dingen met z'n tweeën hoor, niet alsof we alleen maar de ouders van zijn. Alleen doen we dat dan op de twee dagen per week die we onze kinderen in de schoolvakanties gewoon naar de opvang laten gaan (wij hebben allebei alle schoolvakanties vrij).
Ik vind het eng, want het is ver weg voor mijn gevoel. Maar we gaan wel. Dus ben ik gisteren stof gaan kopen en begonnen aan kostuums![]()
![]()
Overigens zou ik de kinderen nu nog niet meenemen. Ze zijn 3 en 5 en zo'n festival is druk en veel. Bovendien is het 2,5 uur rijden en kunnen we niet de caravan meenemen. In het kampement van de reenacters slapen is met z'n tweetjes wel een optie, maar met z'n vieren vind ik dat ingewikkeld, ook omdat er veel open vuur en scherpe dingen enzo zijn en ik dan nog niet relaxed zit.
Maar we gaan dus![]()
![]()
Oef ja, iets andere operatie hier maar ik heb m net gehad enquote:Op woensdag 29 mei 2024 12:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gaat goed! De pijn viel me nog wel een beetje tegen (zit 3 weken na de operatie nog steeds aan de pcm) maar ik ben zeker tevreden met het resultaatZe zijn zo pront dat ik niet eens een bh hoef te dragen
Ik slaap nog wel met een topje aan (naast de verplichte compressie bh overdag) want het voelt nog een beetje "eng" om de meiden zo los te hebben
![]()
Weet jij nog hoe lang je aan de pijnstillers hebt gezeten?
Ik denk dat qua herstel de operatie niet veel verschilt toch? Krijg jij ook nog een reconstructie?quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oef ja, iets andere operatie hier maar ik heb m net gehad en![]()
je voelt het wel
Het ergst als ik na een nacht liggen weer opsta
Weet ik niet, ik heb geen compressiedingen of dat soort, geen verband ook, dat is mogelijk anders.quote:Op woensdag 29 mei 2024 13:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat qua herstel de operatie niet veel verschilt toch? Krijg jij ook nog een reconstructie?
Ik had ook geen verband, alleen wat gaasjes op de hechtingen. Werd verder ook geen uitleg gegeven of gezegd dat ik iets aan moest schaffen voor thuis. Uiteindelijk zelf nog wat dingen bij elkaar gesprokkeld omdat het toch nog langer bleef bloeden. Vond de overdracht eigenlijk best slechtquote:Op woensdag 29 mei 2024 13:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik heb geen compressiedingen of dat soort, geen verband ook, dat is mogelijk anders.
Ik laat het zo.
Ik ben ook moeMaar dat was ik al, van alles. Dus ik doe te pas en te onpas tukjes, alle ruimte voor
Oh kak zeg, ik had geen bloed.quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik had ook geen verband, alleen wat gaasjes op de hechtingen. Werd verder ook geen uitleg gegeven of gezegd dat ik iets aan moest schaffen voor thuis. Uiteindelijk zelf nog wat dingen bij elkaar gesprokkeld omdat het toch nog langer bleef bloeden. Vond de overdracht eigenlijk best slecht
Ik kan me voorstellen dat je moe bent, je krijgt ook bestralingen toch? Fijn dat je de ruimte hebt om hiervan bij te komen
Supermooi!! Is dit allemaal alleen gemaakt of werken ze in groepjes? Ik vind het onwijs knap!quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:53 schreef Vicky het volgende:
Leuk Tink!! Veel plezier!
Mijn dochter deed examen vandaag
[ afbeelding ]
De feedback was positief, ze weet alleen haar cijfer nog niet.
.
Ook jij veel sterkte met herstellen. Ook stoer om te kiezen voor geen reconstructie. Fuck het schoonheidsideaalquote:Op woensdag 29 mei 2024 13:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik heb geen compressiedingen of dat soort, geen verband ook, dat is mogelijk anders.
Ik laat het zo.
Ik ben ook moeMaar dat was ik al, van alles. Dus ik doe te pas en te onpas tukjes, alle ruimte voor
Helemaal alleen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 16:26 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Supermooi!! Is dit allemaal alleen gemaakt of werken ze in groepjes? Ik vind het onwijs knap!
Ja ik heb dus wel leipe vip early entry front tickets en ik twijfel echt tussen gaan en pijn hebben of andere hele goede tickets zien te scoren maar dat gaat onmogelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh bah als je in de Arena niet golden circle staat is het niet de moeite, die tribunes zijn echt te ver weg en het geluid is standaard ruk... En daar mag idd niks mee naar binnenn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |