quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:17 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben deze week al avondvierdaagse. Ik vind het maar gedoe. Gehaast met werk en eten, en dan in de drukte lopen… ik ga proberen ze te overtuigen om donderdag de 10 te lopen, zodat we hopelijk volgend jaar daar naar over kunnen stappen, dat scheelt al veel
Ik heb me zondag wel ingesmeerd voor het hardlopen, volgens mij kon ik nog prima zweten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:15 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Toch maar wel gedaan inderdaad (wel de zonnebrand vergeten daardoor 😅) maar veel door de schaduw kunnen lopen. Lijkt me overigens ook vreselijk hardlopen met zonnebrandcrème op, ik kan al snel m’n zweet niet kwijt.
Nu eigenlijk zin om m’n zwembad in te springen. Maar zo nog werken, dan wordt het wel weer krap in tijd.
Is het nog voor niks ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:42 schreef exode het volgende:
Ik begeleid zaterdag een schoolkorfbal team, het gaat de hele dag regenen, gelukkig hebben ze allemaal geen korfbaltalent en zullen we de finale niet halen
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.quote:
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.
Grapje natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor de lol en gezelligheid en sportief bezig zijn. Allemaal belangrijker dan winnen.
Zou wel uniek zijn als ze bij korfbal gaan tackelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.
Wij hadden laatst schoolvoetbal en er waren echt teams bij die waren zo enorm gemeen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, ik had altijd een gloeiende hekel aan dat soort momenten. Met name omdat er op een paar scholen vaak niets van dat alles was terug te vinden en dat er dan gebeukt en getackeld en zo werd. En de gezelligheid is echt weg als je flink hard onderuit gehaald wordt als je op de basisschool zit en er niet ingegrepen wordt omdat er 16 jarige meisjes als scheidsrechter bij staan.
True, bij korfbal is dat wat lastigerquote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:00 schreef exode het volgende:
[..]
Zou wel uniek zijn als ze bij korfbal gaan tackelen.
B wil ook het liefste op korfbal maar dat is niet te combineren met Scouting. Juul gaat een clinic doen met een groep kleuters en B dus wedstrijdjes.
Maar goed, ze gooien denk ik vaker tegen mijn hoofd dan in de korf. Maar ze hebben er veel zin in.
Zó intens treurigquote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:40 schreef SaskiaR het volgende:
Laatst bij het schoolvoetbaltoernooi waren er ook ouders die de scheidsrechters uitscholden, echt bizar.
Het was ook heel koud en nat, maar het duurde echt de hele middag. De dames hadden maar liefst nul goals gemaakt 🤪
Heerlijk! Die van ons staat nog niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:04 schreef LeSage het volgende:
Wij hebben net voor de 2e keer in het zwembad gezwommen thuis![]()
Na een paar jaar een rond opzetzwembad hebben we nu een rechthoek van 4x2x1. Zo heerlijk!
Plan is om ergens in de toekomst een bad in te graven van 5x3. We zijn allemaal gek op het water, dus dat zou wel ultiem genieten zijn.
Verwarming dmv zwarte slangen op het platdak wel pas net aangesloten, dus het water was krap 24 graden. Beetje koud, maar eigenlijk viel het nog niet tegen
Dat lukte zo met slangen vorig jaar ook goed zonder warmtepomp. Nu ligt er bijna 60 meter op het platdak, dus hopen dat dat voldoende is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:25 schreef Vicky het volgende:
[..]
Heerlijk! Die van ons staat nog niet.
Moet eerst nog even matten halen voor eronder.
Wij hebben een warmtepomp. Laten het water opwarmen tot een graag of 28
Ik vind ons opzetzwembad eerlijk gezegd verrassend weinig werk gedurende het seizoen. Alleen stofzuigen, vuil scheppen, ‘s avonds even afdekken en op tijd chloortablet in de drijver.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:28 schreef exode het volgende:
Wij denken al heel lang aan een opblaashottub ding in de tuin. 2 jaar geleden 1 gehuurd en dat beviel erg goed. Echter bleef het water ondanks chloor en pomp niet wekenlang goed en het staat me enorm tegen om honderden liters water weg te spoelen.
Dus we denken nog even verder.
Voordat we dit huis kochten, hadden we bijna een ander huis gekocht die had een behoorlijk groot zwembad in de tuin, 1 van de redenen waarom we dat huis uiteindelijk niet kochten. Geen zin in de kosten en het werk. Die was iets van 8 bij 4.
Top! We hadden van die solar panelen op het schuurdakje liggen maar hadden elke keer ellende met lucht in de slangen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:44 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat lukte zo met slangen vorig jaar ook goed zonder warmtepomp. Nu ligt er bijna 60 meter op het platdak, dus hopen dat dat voldoende is.
Wij hebben een 305 rond zwembad en idd een goede pomp.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind ons opzetzwembad eerlijk gezegd verrassend weinig werk gedurende het seizoen. Alleen stofzuigen, vuil scheppen, ‘s avonds even afdekken en op tijd chloortablet in de drijver.
Na 2 weken vakantie is het een chloorshock erin en dan is het water zo weer goed.
Wij hebben het nog nooit tijdens het seizoen leeg laten lopen.
We hebben overigens wel een goede pomp en hele grote filter. Daar moet je inderdaad niet op bezuinigen, want met zo’n standaard filtertje dat bij het zwembad komt was het bij ons geen succes. Nu zo’n enorme zandfilterunit en dat gaat als een malle.
Maar hij hoeft dus helemaal niet leeg tussendoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:24 schreef Hupje het volgende:
Wij laten onze Intex nooit staan als we op vakantie gaan. Zetten hem dus altijd óf vroeg, óf juist laat in het seizoen. Want ik ga hem geen twee keer zetten en vullen. Vorig jaar niet eens opgezet door het weer.
Ons betegelde stuk tuin is net niet groot genoeg om het zwembad daar te zetten en dan ook nog met de fiets de tuin uit te kunnen. Dus hij moet op het gras staan - altijd dood gras daarna dusLuxeproblemen.
Wij hebben een timer op de pomp. Als we op vakantie zijn draait ie een paar uurtjes.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar hij hoeft dus helemaal niet leeg tussendoor.
Wij laten hem gewoon staan, afgedekt, zonder pomp. Als we thuis komen gaat er een chloorshock in, draaien we de pomp 1 of 2 dagen goed en dan is ie weer good to go.
Daar wil mijn vriend echt niet aanquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:05 schreef LeSage het volgende:
[..]
Maar hij hoeft dus helemaal niet leeg tussendoor.
Wij laten hem gewoon staan, afgedekt, zonder pomp. Als we thuis komen gaat er een chloorshock in, draaien we de pomp 1 of 2 dagen goed en dan is ie weer good to go.
Wij hebben een skimmer in het bad hangen. Die vangt alle viezigheden. Superhandig.quote:Op woensdag 15 mei 2024 07:03 schreef Nijna het volgende:
Ik twijfel of ik het zwembad op ga zetten dit jaar, dan zal je zien dat het een enorm warme zomer wordt...
Ik vind het niet enorm veel werk, maar het komt altijd wel op mijn bord zeg maar (opzetten en afbreken sta ik vaak ook alleen te doen).
Het lukt best goed met de standaard pomp om het water goed te houden, maar dan draait de pomp ook de hele dag. 's nachts uit.
1 keer een of andere roze aanslag in de pomp gehad, een of andere alg waarschijnlijk. Spul gehaald bij de welkoop en toen was het weer goed.
En 1 buurkind die hele vervelende zonnebrand heeft, als ze in het zwembad heeft gelegen kan ik het bijna van het water scheppen en het filter wordt er ook goed vet van.
Ik zal het dit weekend eens in de groep gooien of we (ik dan dus) dat ding weer op ga zetten.
Yes met zandfilter volgens mij, B reageert ook niet leuk op chloor. Hij wordt er benauwd van.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben geen fan van chloor eigenlijk ook. Is er nog een andere manier? We gaan om te zwemmen ook het liefst naar zwembaden als Weert en Sittard waar ze zout gebruiken...
Ozon kan ook nog.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:02 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben geen fan van chloor eigenlijk ook. Is er nog een andere manier? We gaan om te zwemmen ook het liefst naar zwembaden als Weert en Sittard waar ze zout gebruiken...
Wij hebben een stillere pomp gekocht (tja niet goedkoop) en de ruimte waar de pomp in staat hebben we goed geïsoleerd. De achterbuurman had er eerst last van. De warmte pomp horen we wel, maar die staat veel korter aan dan de pomp zelf, zeker als het warm is. Maar die is qua geluid wel wat minder storend.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:38 schreef Tink89 het volgende:
Hoor je jullie pompen goed? Ik vind het echt onwijs irritant als we de pomp of een jacuzzi van een paar huizen verder horen. Zeker als die dingen de hele dag aanstaan (pomp) of de halve avond (jacuzzi).
Maar wij hebben dan ook geen heel grote tuin en we zijn 2,5 week op vakantie in de zomervakantie, dus ik weet niet of ik ga investeren in een zwembad. We hebben nu een opblaasbad en daar vermaken de kinderen zich ook best mee. Als we een ander bad zouden willen, kan de jongste er al snel niet in staan en dat vind ik dan toch best onhandig.
Wij hebben een zwemvijver. We zwemmen er niet in. Hij is best groot en oud en er zwemmen inderdaad vissen in (behoorlijk grote goudwindes). Voor mij een probleem want ik vind vissen inderdaad eng. Voor de rest wordt er niet gezwommen omdat er nog overblijfselen van een steiger in het water zitten die we er niet uit krijgen en dat is gewoon gevaarlijk dus.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:56 schreef hilliebillie het volgende:
Maar een zwemvijver is natuurlijk ook een optie, dan heb je helemaal geen chloor of zout nodig. Daar hoor ik de laatste tijd steeds meer mensen over (niet zozeer die ze al hebben maar die ze willen). Maar geen idee hoe dat werkt. Dat is niet zo mijn ding, tussen de vissen zwemmen.
Dat klinkt inderdaad wel gevaarlijk die overblijfselen van de steiger. Wel jammer!quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben een zwemvijver. We zwemmen er niet in. Hij is best groot en oud en er zwemmen inderdaad vissen in (behoorlijk grote goudwindes). Voor mij een probleem want ik vind vissen inderdaad eng. Voor de rest wordt er niet gezwommen omdat er nog overblijfselen van een steiger in het water zitten die we er niet uit krijgen en dat is gewoon gevaarlijk dus.
Rubber mat eronder voor de dempingquote:Op woensdag 15 mei 2024 10:56 schreef exode het volgende:
Handige tips!
B wordt echt benauwd als er teveel chloor is gebruikt. Dat geluid is ook wel een ding, even alles goed uitzoeken. De pomp zal tegen de erfgrens aan komen te staan en onze buren waarderen dat vast niet.
Kom maar hoor 😉quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:29 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het altijd maar gedoe, een zwembad in de tuin. Mag de mijnes dan bij jullie zwemmen?
Geen drive-in?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook geen gedoe. Weinig werk aan en veel plezier van. Minder werk aan m’n zwembad als aan de rest van de tuin (en die is ook redelijk onderhoudsarm).
Maar hier wel redelijk openhuis in het zwembad hoor. Buurjongen is hier bijna dagelijks aan het zwemmen als het lekker weer is. En ook regelmatig vriendjes/vriendinnetjes. Vind het altijd wel gezellig (en voordeel hier is dat wanneer ze in het zwembad zitten, de kinderen niet naar een of ander schermpje kijken)
Zo'n bad hebben wij ook, maar het regent komende dagen zo hard, dat ik nog wel even wacht.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef Amsel het volgende:
Wij hebben een 2x3 opzetbad, binnenkort ook maar weer eens opzetten. In krijg de warmtepomp alleen niet goed afgesteld, die zou het veel warmer moeten kunnen maken dan wat we vorig jaar bereikten. Denk dat ik iets met een bypass moet doen, maar dat is ingewikkeld
Die moeten naast het zwembad toch? Ik zou ze graag op de schuur leggen maar vraag me af of dat kan qua kabels en buizen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo'n bad hebben wij ook, maar het regent komende dagen zo hard, dat ik nog wel even wacht.
Wij hebben 2 van die zwarte 1m² matjes waar het water doorheen stroomt na de pomp, voor het terug gaat het zwembad in. Dat werkt verrassend goed.
Kan wel maar dan moet je echt een goede pomp hebben.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef exode het volgende:
[..]
Die moeten naast het zwembad toch? Ik zou ze graag op de schuur leggen maar vraag me af of dat kan qua kabels en buizen.
Ja op de schuur betekent dat je filterpomp krachtig genoeg moet zijn om het water een eind omhoog te pompen. Ik denk niet dat mijne daar per se geschikt voor is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef exode het volgende:
[..]
Die moeten naast het zwembad toch? Ik zou ze graag op de schuur leggen maar vraag me af of dat kan qua kabels en buizen.
drijf-in danquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:07 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Die fietsen kunnen niet goed tegen zoutwater
Ik ben altijd een beetje bang dat ik het niet helemaal correct doe en dan een vals negatieve uitslag krijg. Liever de meest zekere optie en het door een professional laten uitvoeren. Ik vind uitstrijkjes laten doen ook niet heel vervelend gelukkig. Maar agenda-technisch is het wel makkelijker, dat is waar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:17 schreef Elleska het volgende:
Waarom uitstrijkje bij de arts en niet met de thuistest? Die schijnt net zo betrouwbaar te zijn. Enige nadeel is dat ze niet kunnen doortesten als er iets wordt gevonden en met uitstrijkje van de arts wel maar alles beter dan uitstellen.
De thuistest test alleen of je HPV hebt. Met een uitstrijkje kunnen ze ook kijken naar eventuele andere afwijkingen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:17 schreef Elleska het volgende:
Waarom uitstrijkje bij de arts en niet met de thuistest? Die schijnt net zo betrouwbaar te zijn. Enige nadeel is dat ze niet kunnen doortesten als er iets wordt gevonden en met uitstrijkje van de arts wel maar alles beter dan uitstellen.
Nee, met een uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek kijken ze ook als de test door de arts is afgenomen naar HPV en pas als dat is aangetroffen wordt er verder gekeken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:48 schreef Syrena het volgende:
[..]
De thuistest test alleen of je HPV hebt. Met een uitstrijkje kunnen ze ook kijken naar eventuele andere afwijkingen.
Heel eerlijk? Op het moment dat je bij de gyn komt voor de novasure, wordt er een echo en dergelijke gemaakt en kunnen ze dan ook het uitstrijkje doen en ze kijken hoe dan ookquote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons zeurden de kinderen altijd om een zwembadje in de tuin, maar als er dan iets stond werd er maar 15 minuten in gespeeld. Een opzetbad was onze tuin te klein voor en die opblaasdingen gaan snel lek en het water is binnen 2 dagen goor. Ik was er klaar mee. Op die plek in de tuin komt hopenlijk binnenkort een vijvertje.
Ik heb de knoop doorgehakt dat ik een verwijzing wil voor een novasure behandeling. Ik ben inmiddels bijna elke 3 weken ongesteld en verlies dan ook wel meer dan gemiddeld bloed. Maar eerst wil ik een uitstrijkje laten doen om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is (oproep daarvoor is ook 2 maanden geleden binnengekomen). Dat moet dus tussen 2 menstruaties in en eerlijk gezegd is mijn agenda zo druk de komende 2 weken dat ik niet zo goed durf te bellen voor een afspraak. Grote kans dat ik veel opties moet afwijzen en dat vind ik stom![]()
. Begint goed.
En nu je je dat gerealiseerd hebt, toch bellen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:12 schreef Phaidra het volgende:
Bij ons zeurden de kinderen altijd om een zwembadje in de tuin, maar als er dan iets stond werd er maar 15 minuten in gespeeld. Een opzetbad was onze tuin te klein voor en die opblaasdingen gaan snel lek en het water is binnen 2 dagen goor. Ik was er klaar mee. Op die plek in de tuin komt hopenlijk binnenkort een vijvertje.
Ik heb de knoop doorgehakt dat ik een verwijzing wil voor een novasure behandeling. Ik ben inmiddels bijna elke 3 weken ongesteld en verlies dan ook wel meer dan gemiddeld bloed. Maar eerst wil ik een uitstrijkje laten doen om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is (oproep daarvoor is ook 2 maanden geleden binnengekomen). Dat moet dus tussen 2 menstruaties in en eerlijk gezegd is mijn agenda zo druk de komende 2 weken dat ik niet zo goed durf te bellen voor een afspraak. Grote kans dat ik veel opties moet afwijzen en dat vind ik stom![]()
. Begint goed.
Praktijk is gesloten wegens vakantie deze week. Dus volgende week nieuwe poging.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
En nu je je dat gerealiseerd hebt, toch bellen.
Zij weten ook wel dat het moeilijk is als je op de juiste tijd in je cyclus moet zitten en een gevuld leven hebt.
Ik kreeg trouwens een echo voor baarmoedercheck en toen bleek er toch tijdens de behandeling een poliep te zien die ze op de echo niet hadden gezien. Die is meteen meegenomen, retehandig
Tof! Mijn kind doet dat ookquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:20 schreef Pinnenmutske het volgende:
Maar over sport, ik ben weer gestart met boogschieten.
Boogschietenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:20 schreef Pinnenmutske het volgende:
Tegenwoordig staat het zwembad op het terras bij mijn ouders.
Toch wel een gedoe om het op te zetten. Ingraven is geen optie, tuin te klein.
Maar over sport, ik ben weer gestart met boogschieten.
Dat is ook een hobby van onze kinderenquote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:18 schreef Quoi het volgende:
Statiegeld en buitenspelen én een supermarkt in de buurt betekent: thuiskomen met 50 kauwgomballen![]()
![]()
Soms loop je als ouders ook maar een beetje achter de feiten aan he?![]()
Dat had ik een paar maanden geleden ook inderdaad, de enige studiedag dit schooljaar die ze samen hadden.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:05 schreef Hupje het volgende:
J heeft morgen een studiedag en ik heb vrij genomen. Nou ben ik aan het bekijken wat we kunnen gaan doen (liefst niet te ver van huis) maar bijna alles is dicht op dinsdag
Ah en het is daar zo leukquote:Op maandag 20 mei 2024 21:08 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben ook studiedag. M. mag elk museum uitzoeken dat hij wil, maar wil voor de 100e x naar Naturalis![]()
Ik krijg m niet overgehaald om eens naar het Natuurhistorisch te gaan in R'dam.
Zeker. Maar aan de andere kant: hij mag best wel even lekker op safe van mij. Proefzwemmen, voetbaltoernooi, winkelen bij de AH, een winkel in de voortuin openen, hij had bepaald geen saaie dagen afgelopen dagen. Naturalis it is.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:42 schreef FlyingFish het volgende:
Maar is Naturalis niet toevallig ‘dicht’ morgen Quoi?
Ik heb geleerd dat je soms je eigen mening gewoon even door moet drukken, vooral omdat zoon anders nooit iets nieuws zou proberen, wat hij dan achteraf toch wel erg leuk vond.m
Dierentuinen zijn vaak wel open hupje. Of een stadswandeling in een onbekende stad kan ook altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |