abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213569753
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 23:48 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vrees ook dat men in Isra๋l zich verkeken heeft op haar "vrienden" die er nu op uit zijn haar acties in reactie op voortdurende terreurdaden pogen te nuanceren en daarmee als olie om het daardoor aangewakkerde vuur te gaan traineren. Met zulke vrienden en buitenlui die haat als doel aanwakkeren, zijn er geen vijanden meer nodig.

Los daarvan is het welhaast onmogelijk om religieus tribaal gedreven samenleving die Gaza is anders dan met uiteindelijk geweld, tot een andere inkeer te gaan brengen.
Het is uiterst ingewikkeld om mensen in onderling afhankelijke groepen levend, tot een andere keuze te brengen wanneer die door "supporters" stelselmatig gedwongen worden om voor die onderdrukkende keuze te kiezen.
Beetje wat usance is in sektarisch gedreven samenlevingen; eenmaal deel uitmakend van die omstandigheden en losgekoppeld van andere keuzes, is het bijkans onmogelijk om daar (nog) ongehavend uit te komen.
Isra๋l op haar beurt heeft die gehersenspoelden helaas niet veel meer te bieden dan te leven met meer vrijheden om zelf in die eigen verantwoordelijkheid daar invulling aan te geven.

En nee, de insteek van het IDF was zeker geen wraak waarbij het zal zijn dat supporters en slachtoffers dat begrijpelijk zo willen neerzetten omdat ze geen andere redenatie, als deel uitmakende van het zelf veroorzaakte probleem, kunnen overwegen.
Zoete wraak zou geweest zijn wanneer zeg 1 miljoen Gazanen als "straf" mochten kiezen tussen afhakken van een halve of hun hele arm of wanneer het gebied zou zijn vernietigd en de inwoners over de grens naar hun voormalige "Palestijnse gebieden" zouden zijn gejaagd.

De vraag die ik vaker aan je stelde, is hoe dan wel daar verder ?
waarbij ieders waarde, respect, veiligheid en aanwezigheid wel kan worden gegarandeerd.
Zou wat zijn zeg. Dat ik een uitgekiemde militaire strategie moet verzinnen voor een ander land, omdat de mensen daar falen.

Dus uiteraard heb ik daar geen antwoord op. Wat ik daarentegen wel kan zien, is dat het nu niet goed gaat.
pi_213569775
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[ x ]
Lees de verdere reacties van die Peter ook even. Dan zie je toch dat Muhammad zijn take, op zijn minst vragen oproept.
pi_213569795
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het gaat er niet om of het wel of niet Hamas is maar door je blinde haat en vooroordelen zie je dat niet. De politie in Gaza is onder controle van Hamas, dus het is inderdaad (direct of indirect) Hamas. Waar het om gaat is het frame dat UNRWA als een soort dekmantel of onderdak voor Hamas fungeert terwijl UNRWA hier niets fout doet en niet eens bij machte is hier iets tegen te doen.
In hoeverre UNRWA er iets tegen kan doen, kan je over discussi๋ren. Denk zelf ook weinig. Maar wel laat dit zien dat Hamas daadwerkelijk alles gebruikt om zich te kunnen verschuilen.
pi_213569796
quote:
Dat wordt wat zodra Hezbollah aan de beurt is... Die liggen in de richting van Turkije! :o
Intolerant voor intolerantie
pi_213570251
quote:
Erdogan ziet zichzelf graag als vertegenwoordiger van de islamitische wereld. Alleen gaat het nog niet zo lekker... de islamitische wereld (buiten Turkije) pruimt hem nog niet in die rol. Erdogan ziet blijkbaar nieuwe kansen nu Hamas leiders een nieuw onderkomen nodig hebben. Vervelende man, al lijkt z'n radicaliteit meer een act/strategie dan dat hij er ook echt in gelooft want hij sluit regelmatig deals en compromissen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:29:41 #106
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_213571020
quote:
Past prima in het narratief zodat de islamietjes hun Jodenhaat in stand houden, het grote Zionistische complot om de wereld te beheersen. :')

En ze trappen er nog massaal in ook vrees ik.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213572097
quote:
Hamas plans to set up secret base in Turkey, secret documents reveal 🤔
https://www.jpost.com/mid(...)reveal-report-801196
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213573533
Het laatste drama in Israel:

quote:
Prime Minister Benjamin Netanyahu said on Wednesday that talk of who would rule Gaza after the war was irrelevant as long as Hamas maintains military capabilities.
https://www.ynetnews.com/article/ryvjfrmmr
En als reactie:
quote:
Defense Minister calls on the prime minister to make clear to the world and Israelis that there will be no military rule over the Strip; comes under attack from right-wing coalition members and PM

[..]

The defense minister claimed that the defense establishment presented a plan that Netanyahu refused to discuss. "Since October, I have been raising the issues in the cabinet without a response," he said. "The day after the war will only be achieved by Palestinian control with international support, serving as an alternative to Hamas. This is an Israeli national interest. No decision is also a decision," the Defense Minister said.

[..]

Far-right Finance Minister Bezalel Smotrich said Netanyahu should oust Gallant from his ministerial position. "The Defense Minister declared his support for a terror state
https://www.ynetnews.com/article/syk3qifq0
En natuurlijk doet Ben Gvir ook zijn zegje:
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door oblo op 15-05-2024 20:02:44 ]
pi_213576997
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213578973
Hoe dom zijn de studenten tegenwoordig? hebben ze nog nog enige inhoud of is alles van internet....ik schaam mij om nederlands te zijn
pi_213579002
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:03 schreef Thorelf het volgende:
Hoe dom zijn de studenten tegenwoordig? hebben ze nog nog enige inhoud of is alles van internet....ik schaam mij om nederlands te zijn
Ik weet niet wat dommer is: het gedrag van die studenten, of dat jij je plaatsvervangend schaamt.
pi_213579012
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:46 schreef oblo het volgende:
Het laatste drama in Israel:
[..]
En als reactie:
[..]
En natuurlijk doet Ben Gvir ook zijn zegje:
[ x ]
Ben Gvir is zo extreem laag-IQ.

Ongelooflijk...
pi_213579116
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik weet niet wat dommer is: het gedrag van die studenten, of dat jij je plaatsvervangend schaamt.
wat denk je zelf... het is toch te triest voor woorden!
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:18:43 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213579143
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 03:37 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Prima actie, naast dat deze man van geschiedvervalsing zijn beroep heeft gemaakt is het nogal merkwaardig wat hij allemaal over de Palestijnse terroristen zegt. Ik kan mij goed voorstellen dat sommige landen zo'n man even aan de tand willen voelen alvorens hij toegang krijgt tot het land.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213579221
muslims lachen zich rot om die domme nederlanders !!
pi_213579604
Volgens de VN hebben de Gazanen, 50% van de oorlogsslachtoffers verzonnen. Of de VN heeft ze geherdefinieerd tot terrorist en daarom verdwenen ze van de lijst met slachtoffers, dat kan ook.

Mocht je er meer over willen lezen, zie het nieuws. Mocht je er niets over willen lezen en liever het eerljke narratief onderdrukken, zie Fok-nieuws.

Dat was dus de laatste keer dat ik belangrijk nieuws submit. Doei.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:07:53 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef Thorelf het volgende:
muslims lachen zich rot om die domme nederlanders !!
Zeer intelligent persoon gespot.
Antifa
pi_213579669
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zeer intelligent persoon gespot.
says who??
pi_213579717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ben Gvir is zo extreem laag-IQ.

Ongelooflijk...
Hij kan mensen goed bespelen. Een echte populist.
pi_213580229
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:13 schreef oblo het volgende:

[..]
Hij kan mensen goed bespelen. Een echte populist.
Valt nogal tegen. Ben Gvir is niet echt populair.
pi_213580399
De imperialistische kolonisatiepier is klaar.
pi_213580583
quote:
16s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:04 schreef Flips het volgende:
Volgens de VN hebben de Gazanen, 50% van de oorlogsslachtoffers verzonnen. Of de VN heeft ze geherdefinieerd tot terrorist en daarom verdwenen ze van de lijst met slachtoffers, dat kan ook.

Mocht je er meer over willen lezen, zie het nieuws. Mocht je er niets over willen lezen en liever het eerljke narratief onderdrukken, zie Fok-nieuws.

Dat was dus de laatste keer dat ik belangrijk nieuws submit. Doei.
Heb je misschien een link naar wat volgens jou het nieuws is? Of gaat dit w้้r over gerapporteerde aantallen vs bevestigde aantallen? :O

Hier wat uitgebreider: https://www.aljazeera.com(...)ed-by-israel-in-gaza
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213580587
Geen volk is zo gehersenspoeld als de Gazanen. Al 75 jaar krijgen ze islamitische sprookjes ingepeperd. Reizen de wereld niet rond (voor deze oorlog), weten van niks, inteelt, en ga zo maar door. 75 jaar puur mentaal vergif toegediend.

Zodra Hamas weg is, moeten alle schoolboeken vervangen worden, andere informatievoorziening en geen islam als leidraad.
pi_213580609
Sowieso die nummers met een korreltje zout nemen aangezien men rept over “burgerdoden” terwijl hele battalions Hamas leden ook onder die 35K vallen.
pi_213581285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hm, I see. Nou, ้้n of ander Youtube video toonde een artikel. Ik dus Googlen. 1001 nieuws-outlets van over de hele wereld, hebben er over gerapporteerd. Maar blijkbaar is het nieuwswaardig, ofzo. Maar mijn inziens is het een teken van "blijkbaar word er flink gerommeld voor propaganda", aldus 1001 nieuws-outlets.

Hier de link https://www.google.com/search?q=united+nations+gaza+death+toll
pi_213581936
twitter
pi_213583745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:37 schreef moby_jones het volgende:
[ x ]
Zelf wel eens met Amerikaanse douane te maken gehad? die zijn nagenoeg altijd klootzakken.

Dus hoe dit nieuwswaarde heeft is mij een raadsel.
pi_213584102
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213584135
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:16 schreef egayalS het volgende:
[ x ]
Kan gebeuren.
  donderdag 16 mei 2024 @ 18:18:57 #130
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213584137
twitter
pi_213584165
Rechts extremisten onder elkaar be like

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213584326
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:21 schreef egayalS het volgende:
Rechts extremisten onder elkaar be like

[ x ]
Da's lachen, he? *)
pi_213584336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:18 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
Oh lekker! Dat zijn onze YPR's! :{
pi_213584428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Oh lekker! Dat zijn onze YPR's! :{
Boycot jezelf! Dat zal je leren!
pi_213584578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Boycot jezelf! Dat zal je leren!
:?

Heb ik teveel, of te weinig alcohol op om dit te snappen? :?
pi_213586605
quote:
The Unpunished: How Extremists Took Over Israel

After 50 years of failure to stop violence and terrorism against Palestinians by Jewish ultranationalists, lawlessness has become the law.

By the end of October, it was clear that no one was going to help the villagers of Khirbet Zanuta. A tiny Palestinian community, some 150 people perched on a windswept hill in the West Bank near Hebron, it had long faced threats from the Jewish settlers who had steadily encircled it. But occasional harassment and vandalism, in the days after the Oct. 7 Hamas attack, escalated into beatings and murder threats. The villagers made appeal after appeal to the Israeli police and to the ever-present Israeli military, but their calls for protection went largely unheeded, and the attacks continued with no consequences. So one day the villagers packed what they could, loaded their families into trucks and disappeared.
Listen to this article, read by Jonathan Davis

Who bulldozed the village after that is a matter of dispute. The Israeli Army says it was the settlers; a senior Israeli police officer says it was the army. Either way, soon after the villagers left, little remained of Khirbet Zanuta besides the ruins of a clinic and an elementary school. One wall of the clinic, leaning sideways, bore a sign saying that it had been funded by an agency of the European Union providing “humanitarian support for Palestinians at risk of forcible transfer in the West Bank.”

[...]

The former Hilltop Youth member says she began pulling away from the group as their tactics became more extreme and once Ettinger began speaking openly about murdering Palestinians. She offered to become a police informant, and during a meeting with police intelligence officers in 2015, she described the group’s plans to commit murder — and to harm any Jews that stood in their way. By her account, she told the police about efforts to scout the homes of Palestinians before settling on a target. The police could have begun an investigation, she says, but they weren’t even curious enough to ask her the names of the people plotting the attack.

In 2013, Ettinger and other members of Hilltop Youth formed a secret cell calling itself the Revolt, designed to instigate an insurrection against a government that “prevents us from building the temple, which blocks our way to true and complete redemption.”

During a search of one of the group’s safe houses, Shin Bet investigators discovered the Revolt’s founding documents. “The State of Israel has no right to exist, and therefore we are not bound by the rules of the game,” one declared. The documents called for an end to the State of Israel and made it clear that in the new state that would rise in its place, there would be absolutely no room for non-Jews and for Arabs in particular: “If those non-Jews don’t leave, it will be permissible to kill them, without distinguishing between women, men and children.”

This wasn’t just idle talk. Ettinger and his comrades organized a plan that included timetables and steps to be taken at each stage. One member even composed a training manual with instructions on how to form terror cells and burn down houses. “In order to prevent the residents from escaping,” the manual advised, “you can leave burning tires in the entrance to the house.”

[...]

Lt. Gen. Mark Schwartz, the three-star general who in 2019 arrived at the embassy in Jerusalem to coordinate security between the Israeli government and the Palestinian Authority. A career Green Beret who had combat deployments in Afghanistan and Iraq and served as deputy commander of the Joint Special Operations Command, the military task force with authority over U.S. counterterrorism special missions units, Schwartz wasn’t short on Middle East experience.

But he was immediately shocked by the landscape of the West Bank: settlers acting with impunity, a police force that was essentially nonexistent outside the settlements and the Israeli Army fanning the tensions with its own operations. Schwartz recalls how angry he was about what he called the army’s “collective punishment” tactics, including the razing of Palestinian homes, which he viewed as gratuitous and counterproductive. “I said, ‘Guys, this isn’t how professional militaries act.’” As Schwartz saw it, the West Bank was in some ways the American South of the 1960s. But at any moment the situation could become even more volatile, resulting in the next intifada.
Het gehele stuk is zeer lang, zeer de moeite waard, en zeer deprimerend
pi_213586777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:41 schreef Scorpie het volgende:
Zou Isra๋l Rafah hebben aangevallen als 7 oktober niet was gebeurd denken jullie?
Zou 7 oktober zijn gebeurd als de nederzettingen politiek en onderdrukking van Palestijnse bevolking door Israel niet stelselmatig had plaatsgevonden denk je?

Het zijn domme speculatieve vragen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 21:07:00 ]
pi_213586810
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zou 7 oktober zijn gebeurd als de nederzettingen politiek en onderdrukking van Palestijnse bevolking door Israel niet stelselmatig had plaatsgevonden denk je?

Die kans acht ik 100% gezien het verleden van de Palestijnen en hun talloze pogingen daartoe.
pi_213586815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:18 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
Ben je nu lekker aan het trollen? Twitter posts van november 2023 aanhalen.
pi_213586818
https://www.nytimes.com/2(...)olence-impunity.html

Heel interessant artikel van de New York Times, het is een premium artikel dus ik kan niks quoten. Het artikel gaat hoofdzakelijk over de opkomst en toenemende macht van de kolonistenbeweging en belangrijke figuren binnen die beweging zoals Ben Gvir en Smotrich. En hoe dit een cultuur van wetteloosheid cre๋erde in de West Bank, mogelijk gemaakt door de politiek, rechters, de politie en het leger.

In het artikel wordt o.a. een geheim document aangehaald over een rapport van de legercommandant die verantwoordelijk is voor o.a. de West Bank. In dat rapport staat dat onder leiding van Smotrich en zijn bondgenoten, de handhaving tegen illegale nederzettingen zo goed als verdwenen is en dat dit zorgt voor onveiligheid in de regio. Diezelfde legercommandant beschrijft in een ander document hoe de handhaving zo goed als ineengestort is en de golf van Joods terrorisme.
pi_213586829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die kans acht ik 100% gezien het verleden van de Palestijnen en hun talloze pogingen daartoe.
Die hebben altijd plaatsgevonden in de context van nederzettingenpolitiek en onderdrukking.
pi_213586839
Waarom wil Egypte trouwens geen Palestijnen opvangen?
pi_213586849
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die hebben altijd plaatsgevonden in de context van nederzettingenpolitiek en onderdrukking.
Sure sure, alles is de schuld van de joden uh de zionisten natuurlijk.

Ook het afwijzen van die 26 vredesakkoorden, allemaal de schuld van de Joden uh zionisten.

Die 3 miljoen mensen die nu dood zijn gegaan oh nee 35 duizend burgers oh nee 24 duizend burgers en 12 duizend Hamas strijders

Allemaal Isra๋ls schuld, Palestijnen allemaal onschuldig dit dat alles doen geen vlieg kwaad is niet hun schuld.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 21:12:16 ]
pi_213586874
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:10 schreef Scorpie het volgende:
Waarom wil Egypte trouwens geen Palestijnen opvangen?
Omdat ze daarmee Isra๋l faciliteren in de destructie en verdere kolonisatie van de Palestijnse gebieden?
pi_213586879
quote:
Ah, ik was net te laat. Super lang inderdaad, ik heb het in stukken gelezen.
pi_213586900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Omdat ze daarmee Isra๋l faciliteren in de destructie en verdere kolonisatie van de Palestijnse gebieden?
Nou denk eerder dat het te maken heeft met de geschiedenis waarin andere landen zoals Libanon en Iran bijna ten onder gingen toen ze eenmaal hoge aantallen Palestijnen en hun terreurorganisaties binnen lieten :D

Of is dat ook allemaal de schuld van de Joden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 21:13:59 ]
pi_213586901
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sure sure, alles is de schuld van de joden uh de zionisten natuurlijk.

Ook het afwijzen van die 26 vredesakkoorden, allemaal de schuld van de Joden uh zionisten.

Die 3 miljoen mensen die nu dood zijn gegaan oh nee 35 duizend burgers oh nee 24 duizend burgers en 12 duizend Hamas strijders

Allemaal Isra๋ls schuld, Palestijnen allemaal onschuldig dit dat alles doen geen vlieg kwaad is niet hun schuld.
Joden zijn net zulke fantastische mensen als moslims. Net als Israeliers en Palestijnen, fantastische mensen.

De schuld zit 'm vooral in de politieke bewegen aan beide kanten. Maar dat vind je maar lastig volgens mij.
pi_213586954
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou denk eerder dat het te maken heeft met de geschiedenis waarin andere landen zoals Libanon en Iran bijna ten onder gingen toen ze eenmaal hoge aantallen Palestijnen en hun terreurorganisaties binnen lieten :D

Of is dat ook allemaal de schuld van de Joden?
Nou dat denk ik niet, het ligt allemaal een stukje genuanceerder:

quote:
NO GUARANTEE OF RETURN
That’s in part because there’s no clear scenario for how this war will end.

Israel says it intends to destroy Hamas for its bloody rampage in its southern towns. But it has given no indication of what might happen afterward and who would govern Gaza. That has raised concerns that it will reoccupy the territory for a period, fueling further conflict.

The Israeli military said Palestinians who followed its order to flee northern Gaza to the strip’s southern half would be allowed back to their homes after the war ends.

Egypt is not reassured.

El-Sissi said fighting could last for years if Israel argues it hasn’t sufficiently crushed militants. He proposed that Israel house Palestinians in its Negev Desert, which neighbors the Gaza Strip, until it ends its military operations.

“Israel’s lack of clarity regarding its intentions in Gaza and the evacuation of the population is in itself problematic,” said Riccardo Fabiani, Crisis Group International’s North Africa Project Director. “This confusion fuels fears in the neighborhood.”

Egypt has pushed for Israel to allow humanitarian aid into Gaza, and Israel said Wednesday that it would, though it didn’t say when. According to United Nations, Egypt, which is dealing with a spiraling economic crisis, already hosts some 9 million refugees and migrants, including roughly 300,000 Sudanese who arrived this year after fleeing their country’s war.

But Arab countries and many Palestinians also suspect Israel might use this opportunity to force permanent demographic changes to wreck Palestinian demands for statehood in Gaza, the West Bank and east Jerusalem, which was also captured by Israel in 1967.

El-Sissi repeated warnings Wednesday that an exodus from Gaza was intended to “eliminate the Palestinian cause … the most important cause of our region.” He argued that if a demilitarized Palestinian state had been created long ago in negotiations, there would not be war now.
pi_213586955

Allemaal Isra๋ls schuld !! Waren gewoon reacties !!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 21:17:17 ]
pi_213587013
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:17 schreef Scorpie het volgende:
[ link | afbeelding ]

Mooi man, als repeater van Israeli speakers fungeren

https://www.linkedin.com/(...)TXSIrnFQVpQ7vQ%3D%3D
pi_213587049
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nou dat denk ik niet, het ligt allemaal een stukje genuanceerder:
[..]

Tuurlijk zou ik dat ook zeggen, terwijl ik ook dondersgoed weet wat de PLO in Jordani๋ deed en de Palestijnen die Koeweit werden uitgetrapt omdat ze de boel op stelten hebben gezet na de 1e golf oorlog. Haal die probleem groep naar binnen en je importeert shit in je eigen land. Daarom wil niemand de Palestijnen opvangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 21:25:50 ]
pi_213587061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tuurlijk zou ik dat ook zeggen, terwijl ik ook dondersgoed weet wat de PLO in Jordani๋ deed en de Palestijnen die Koeweit werden uitgetrapt omdat ze de boel op stelten hebben gezet na de 1e golf oorlog. Haal die probleem groep naar binnen en je importeert shit in je eigen land. Daarom wil niemand de Palestijnen opvangen.
Oke jongen, als je haat tegen Palestijnen zo diep zit dat alleen dat narratief in je hoofdje past.
pi_213587082
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Oke jongen, als je haat tegen Palestijnen zo diep zit dat alleen dat narratief in je hoofdje past.
Jij ontkent hier een patroon, ik niet :D of wil je deze twee situaties ook zo spinnen dat de joden uh de zionisten de schuldigen zijn? Want dan weet ik wel wie er hier haat tegen de joden uh de zionisten heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 21:28:05 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:34:03 #154
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213587176
quote:
Wat een heerlijk eenzijdig stuk. Wat de New York Times dus doet is een klein groepje aangrijpen, dat generaliseren over h้้l Isra๋l en verkopen als al '50 jaar geweld en terreur tegen Palestijnen' ... geheel negerende dat de Palestijnen zelf al meer dan 100 jaar bezig zijn met terreur en geweld richting Joodse gemeenschappen en later Isra๋l als land. Men gaat zelfs zo ver in dit stuk om zowel het Palestijnse terrorisme als de intifada's quasi te rechtvaardigen.

Het betreft wederom een bijzonder staaltje activisme ้n geschiedvervalsing dan wel het op zijn minst selectief aangrijpen van stukjes van de geschiedenis, waar andere genegeerd worden omdat dit niet in het gewenste narratief past waar Isra๋li๋rs de eeuwige daders zijn en de Palestijnen de eeuwige onderdrukte slachtoffers, wiens barbaarse, antisemitisme en Jihadistische cultuur we eigenlijk maar moeten 'begrijpen'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213587187
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jij ontkent hier een patroon, ik niet :D of wil je deze twee situaties ook zo spinnen dat de joden uh de zionisten de schuldigen zijn? Want dan weet ik wel wie er hier haat tegen de joden uh de zionisten heeft.
Ik zie hier geen patroon inderdaad, aangezien de situaties volstrekt verschillend zijn (met totaal andere context). Zowel Jordanie als Egypte hebben duidelijke verklaringen verstrekt. Jij komt met vermeende complottheorien, waarbij zowel Egypte als Jordanie de ware reden verhullen en dat ze zogenaamd Palestijnen heel kut vinden en hen daarom niet wensen op te vangen (waarbij je even het belangrijke feit negeert dat zowel Jordani๋ als Libanon, als Egypte al tig Palestijnen hebben opgevangen.)
pi_213587239
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik zie hier geen patroon inderdaad, aangezien de situaties volstrekt verschillend zijn (met totaal andere context). Zowel Jordanie als Egypte hebben duidelijke verklaringen verstrekt. Jij komt met vermeende complottheorien, waarbij zowel Egypte als Jordanie de ware reden verhullen en dat ze zogenaamd Palestijnen heel kut vinden en hen daarom niet wensen op te vangen (waarbij je even het belangrijke feit negeert dat zowel Jordani๋ als Libanon, als Egypte al tig Palestijnen hebben opgevangen.)
Jij gelooft alleen maar offici๋le verklaringen als het jou uitkomt natuurlijk :D laten we nou niet kinderachtig gaan doen.

Je weet zelf ook dondersgoed dat deze landen totaal niet zitten te wachten op het binnenhalen van honderdduizenden vluchtelingen waarvan bekend is dat het politiek gezien allemaal niet zo stabiel is - en dat dit de uitgekiende mogelijkheid is om Isra๋l massaal onder druk te zetten.

Of denk je echt dat die Arabische landen Isra๋l het beste toewensen? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 21:39:47 ]
pi_213587318
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jij gelooft alleen maar offici๋le verklaringen als het jou uitkomt natuurlijk :D laten we nou niet kinderachtig gaan doen.

Je weet zelf ook dondersgoed dat deze landen totaal niet zitten te wachten op het binnenhalen van honderdduizenden vluchtelingen waarvan bekend is dat het politiek gezien allemaal niet zo stabiel is - en dat dit de uitgekiende mogelijkheid is om Isra๋l massaal onder druk te zetten.

Of denk je echt dat die Arabische landen Isra๋l het beste toewensen? :D
Wie doet er nou kinderachtig? Jij komt met een eigen verzonnen claim, ik kom met hun openlijke verklaringen. Dat jij denkt dat ze liegen is verder niet mijn probleem. BNW is een stukje verderop. Ze zitten niet te wachten op het binnenhalen van vluchtelingen omdat ze a) zelf geen vluchtelingen meer aankunnen en b) niet de oorlog van Israel willen faciliteren. Dus nee, in dat opzicht wensen ze Isra๋l niet het beste. Isra๋l wil namelijk dat deze landen wel vluchtende Palestijnen ondersteuning bieden. Precies mijn punt, dacht ik zo. En precies in lijn met de verklaring die ze zelf publiekelijk hebben afgelegd.

Verder hebben de meeste Arabische landen (op politiek) vrij weinig met dit hele gedoe - en zijn ze vooral bezig met hele andere zaken. Zoals investeringen binnenhalen, ervoor zorgen dat ze niet verzuipen in een schuldenberg (Egypte) of hun eigen grenzen zo goed mogelijk bewaken omdat ze elkaar niet vertrouwen (Libie, Algerije, Marokko, Saoedie Arabie etc.)
pi_213587329
Ik heb veel moeite met het meten met twee maten. We zien allemaal dat een genocide gaande is door zionisten. Ik zeg bewust geen Joden, want die heb net als andere religies vreedzaamheid als kernwaarde. De protesten zijn ook helemaal niet tegen de Joden, integendeel het Jodendom is geliefd. De protesten zijn tegen zionisten, die hebben als kernwaarde etnische zuivering en willen Gaza innemen. In hun ogen schuilt in elke Palestijn een vrijheidsstrijder, een terrorist, een Hamasstrijder en daar willen ze van af. Onder de leus “hier schuilt Hamas” wordt de bevolking uitgeroeid en wij kijken toe. Rusland en Israel doen in feite hetzelfde, maar Israel komt er mee weg vanwege banden met landen (met name Amerika). Gaza gaat ingenomen worden en dan gaan we weer terug naar de orde van de dag.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:55:58 #159
401485 Molo
V๖llig losgel๖st
pi_213587433
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:46 schreef TheInnocent het volgende:
Ik heb veel moeite met het meten met twee maten. We zien allemaal dat een genocide gaande is door zionisten. Ik zeg bewust geen Joden, want die heb net als andere religies vreedzaamheid als kernwaarde. De protesten zijn ook helemaal niet tegen de Joden, integendeel het Jodendom is geliefd. De protesten zijn tegen zionisten, die hebben als kernwaarde etnische zuivering en willen Gaza innemen. In hun ogen schuilt in elke Palestijn een vrijheidsstrijder, een terrorist, een Hamasstrijder en daar willen ze van af. Onder de leus “hier schuilt Hamas” wordt de bevolking uitgeroeid en wij kijken toe. Rusland en Israel doen in feite hetzelfde, maar Israel komt er mee weg vanwege banden met landen (met name Amerika). Gaza gaat ingenomen worden en dan gaan we weer terug naar de orde van de dag.
That's a new one :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213587443
quote:
Wat een hatelijke en onjuiste frame van het zionisme en zionisten. Schaam je. Voor de meerderheid van de Israelis is dit een oorlog tegen terroristen en willen ze niks met Gaza te maken hebben na deze oorlog.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:59:18 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213587471
quote:
Toen Oekra๏ne Rusland introk om daar slachtingen onder alles wat bewoog aan te richten, vreselijk was dat. En daarna met gijzelaars terug. Hoor je niks meer over.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213587540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213587564
quote:
Tip: herhaal dit niet wanneer je in een islamitisch land op vakantie bent. Je zult me dankbaar zijn.
pi_213587602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:57 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat een hatelijke en onjuiste frame van het zionisme en zionisten. Schaam je. Voor de meerderheid van de Israelis is dit een oorlog tegen terroristen en willen ze niks met Gaza te maken hebben na deze oorlog.
Ik heb geen idee wat voor beeldmateriaal jij voor je kiezen krijgt en welke opvoeding je hebt gehad. In mijn belevenis is het vermoorden van baby’s, kinderen en vrouwen (en onschuldige mannen) niet goed te praten met het hamas-verhaal. Al die vreselijke beelden, van kapotgetrapte voedselpakketten die aankomen tot de vreselijke mensonterende beelden van dode kinderen en baby’s, ik heb daar een mening over, dit heeft niks maar ook helemaal niks met hamas te maken. Als je dat gelooft en zionisten goedpraat en alle andersdenkenden antisemiet noemt, moet jij misschien eens goed nadenken over jouw definitie van begrippen. Zionisten zijn terroristen, daar kan je niet omheen.
pi_213587655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Tip: herhaal dit niet wanneer je in een islamitisch land op vakantie bent. Je zult me dankbaar zijn.
Ook in de Islam heb je die extreme figuren. Een zuivere moslim gelooft in andere religies en vreedzaamheid, net als de joden. Zij kunnen, ook met Christenen, prima samenleven en hebben dat jarenlang gedaan. Het zijn de extremisten die de boel verzieken en dat heeft niets te maken met de kernwaarden van de religie. Zionisten, PKK, ISIS, allemaal zelfde pot nat.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:16:59 #166
401485 Molo
V๖llig losgel๖st
pi_213587694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:14 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ook in de Islam heb je die extreme figuren. Een zuivere moslim gelooft in andere religies en vreedzaamheid, net als de joden. Zij kunnen, ook met Christenen, prima samenleven en hebben dat jarenlang gedaan. Het zijn de extremisten die de boel verzieken en dat heeft niets te maken met de kernwaarden van de religie. Zionisten, PKK, ISIS, allemaal zelfde pot nat.
Bron: de talloze voorbeelden van landen waar dat in werkt, en de opgaande lijn in deze vreedzame samenlevingen met andere religies en niet gelovigen? O+
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:19:56 #167
401485 Molo
V๖llig losgel๖st
pi_213587736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:11 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat voor beeldmateriaal jij voor je kiezen krijgt en welke opvoeding je hebt gehad. In mijn belevenis is het vermoorden van baby’s, kinderen en vrouwen (en onschuldige mannen) niet goed te praten met het hamas-verhaal. Al die vreselijke beelden, van kapotgetrapte voedselpakketten die aankomen tot de vreselijke mensonterende beelden van dode kinderen en baby’s, ik heb daar een mening over, dit heeft niks maar ook helemaal niks met hamas te maken. Als je dat gelooft en zionisten goedpraat en alle andersdenkenden antisemiet noemt, moet jij misschien eens goed nadenken over jouw definitie van begrippen. Zionisten zijn terroristen, daar kan je niet omheen.
Hamas verschuilt zich systematisch achter burgers.
Burgers hebben Hamas als regering gekozen.
Isra๋l grijpt gruwelijk en hard in. Dat wist Hamas toen ze zwaar zwaar over elke morele grens heen gingen en de bevolking er fors in mee ging op 7/10.
Hamas doet niets om de gijzelaars vrij te laten of te richten op vrede of stappen die richting op.

Dat maakt wat er gebeurt lelijk en gruwelijk, maar geen genocide en geen terrorisme Hans
pi_213587754
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Bron: de talloze voorbeelden van landen waar dat in werkt, en de opgaande lijn in deze vreedzame samenlevingen met andere religies en niet gelovigen? O+
We zien op tv de figuren die de boel verzieken, dat is altijd zo geweest. Dit is een kleine groep in verhouding tot de vreedzame religieuze groep, maar ontzettend dominant, geen empathie kennend van nature slechte mensen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:22:53 #169
401485 Molo
V๖llig losgel๖st
pi_213587786
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:21 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
We zien op tv de figuren die de boel verzieken, dat is altijd zo geweest. Dit is een kleine groep in verhouding tot de vreedzame religieuze groep, maar ontzettend dominant, geen empathie kennend van nature slechte mensen.
Zie graag voorbeelden van al die vreedzame samenlevingen O+
pi_213587812
quote:

[..]
Wat voor de 1 een extremist is, zal voor de ander een vrijheidsstrijder zijn.

Helaas heb ik van dichtbij meegemaakt hoe de islam iemand weet te bekeren tot een hoger doel.
pi_213587823
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Hamas verschuilt zich systematisch achter burgers.
Burgers hebben Hamas als regering gekozen.
Isra๋l grijpt gruwelijk en hard in. Dat wist Hamas toen ze zwaar zwaar over elke morele grens heen gingen en de bevolking er fors in mee ging op 7/10.
Hamas doet niets om de gijzelaars vrij te laten of te richten op vrede of stappen die richting op.

Dat maakt wat er gebeurt lelijk en gruwelijk, maar geen genocide en geen terrorisme Hans
Schuilt er Hamas achter een groepje kids en vrouwen die in een hoekje worden gedreven en afgemaakt? Ja? Surprise no Hamas! Kom op, denk je niet dat het hele doel van deze oorlog is het innemen van Gaza (die historisch gezien bij Israel zou horen) en iedere Palestijn verdrijven? Zijn we zo na๏ef..
pi_213587824
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:11 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik ben zionist en ik herken mij niet in je beschuldiging. Zionisten zijn ook geen homogene groep mensen die allemaal hetzelfde geloven als het om het israel/palestina conflict gaat. Je rant leest heel na๏ef en oppervlakkig.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:28:11 #173
401485 Molo
V๖llig losgel๖st
pi_213587867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:25 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Schuilt er Hamas achter een groepje kids en vrouwen die in een hoekje worden gedreven en afgemaakt? Ja? Surprise no Hamas! Kom op, denk je niet dat het hele doel van deze oorlog is het innemen van Gaza (die historisch gezien bij Israel zou horen) en iedere Palestijn verdrijven? Zijn we zo na๏ef..
Als dat het doel van deze oorlog is, is het wel echt teringdom van Hamas om die zo te starten :D :D :D
pi_213587890
quote:
We zien allemaal dat een genocide gaande is door zionisten.
En als je dat niet ziet, ben je gek. Of eigenlijk ben je dan de vijand. :Y
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:31:47 #175
401485 Molo
V๖llig losgel๖st
pi_213587919
Ik vond het wel mooi verwoord in die brief vanuit studenten en medewerkers van de UvA

Leven met een vraagteken, ipv leven met een uitroepteken

Ruimte O+
pi_213587933
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
En als je dat niet ziet, ben je gek. Of eigenlijk ben je dan de vijand. :Y
Geloof me, dan kun je volgens de meeste aanhangers gewoon doodvallen O+
pi_213587944
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Eens. Wat alleen een ijzersterke conclusie is, is: als de Arabieren de oorlog in 48 hadden gewonnen, dan had Isra๋l niet bestaan.
pi_213587963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:09 schreef oblo het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)olence-impunity.html

Heel interessant artikel van de New York Times, het is een premium artikel dus ik kan niks quoten. Het artikel gaat hoofdzakelijk over de opkomst en toenemende macht van de kolonistenbeweging en belangrijke figuren binnen die beweging zoals Ben Gvir en Smotrich. En hoe dit een cultuur van wetteloosheid cre๋erde in de West Bank, mogelijk gemaakt door de politiek, rechters, de politie en het leger.

In het artikel wordt o.a. een geheim document aangehaald over een rapport van de legercommandant die verantwoordelijk is voor o.a. de West Bank. In dat rapport staat dat onder leiding van Smotrich en zijn bondgenoten, de handhaving tegen illegale nederzettingen zo goed als verdwenen is en dat dit zorgt voor onveiligheid in de regio. Diezelfde legercommandant beschrijft in een ander document hoe de handhaving zo goed als ineengestort is en de golf van Joods terrorisme.
Dit was na de moord op Rabin al bekend. Dat tuig is een gevaar voor het welzijn van Israel. Maar Israel heeft er helemaal zelf voorgekozen het laten voortdoen. Ze zitten er maar in :)
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:59:24 #179
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_213588299
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:17 schreef Scorpie het volgende:
[ link | afbeelding ]

De Zesdaagse oorlog begon Isra๋l, preemptive strike.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_213590499
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, Isra๋l sloeg als eerste toe, in plaats van lijdzaam afwachten tot de anderen zouden beginnen.

De opbouw was wel degelijk weer de Arabische landen, ook weer met hetzelfde patroon: Arabische landen hitsten elkaar op en zwoeren dat ze geen Jood in leven zouden laten. De invasieplannen lagen klaar, de datum was zelfs al afgesproken.

Het is niet correct om te zeggen dat Isra๋l die oorlog gestart is. Of dat de tanks begonnen te rollen uit wraak voor die aanval. De tanks rolden sowieso al.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 09:28:51 #181
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_213590530
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:24 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, Isra๋l sloeg als eerste toe, in plaats van lijdzaam afwachten tot de anderen zouden beginnen.

De opbouw was wel degelijk weer de Arabische landen, ook weer met hetzelfde patroon: Arabische landen hitsten elkaar op en zwoeren dat ze geen Jood in leven zouden laten. De invasieplannen lagen klaar, de datum was zelfs al afgesproken.

Het is niet correct om te zeggen dat Isra๋l die oorlog gestart is. Of dat de tanks begonnen te rollen uit wraak voor die aanval. De tanks rolden sowieso al.
Klopt, daarom zeg ik ook een preemptive strike.
pi_213590646
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja, maar dan hangt het dus nogal af van je definitie 'beginnen'.
pi_213590671
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zag ik :) maar Isra๋l-haters bazuinen luidkeels rond dat de zesdaagse oorlog een agressie oorlog was van Isra๋l.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:10:13 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213590923
quote:

[..]
Hmm, opmerkelijk. Want we zien binnen de Islamtische wereld wel erg veel terreurzucht, barbarisme en onderdrukking.

De enige manier hoe moslims trouwens met christenen hebben samen kunnen leven is onderdrukt en gedegradeerd in de rol van 'dhimmi'. Moslims en christenen levert ook nu nog geregeld kommer en kwel op die enkel en alleen afkomstig is de van de moslims jegens de christenen. Denk hier bijvoorbeeld aan landen zoals Libanon, Egypte en Nigeria.

Het lijkt er wat dit betreft dus op dat je nogal een sterk vertekend beeld hebt van de situatie, maar dat was al duidelijk aan hoe je zionisme en Isra๋l probeert weg te zetten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 17 mei 2024 @ 10:42:57 #185
485843 crew  Jippie
pi_213591271
Isra๋l presenteert bewijs bij het ICJ dat moet bewijzen dat ze geen genocide plegen in Gaza

pi_213591654
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, opmerkelijk. Want we zien binnen de Islamtische wereld wel erg veel terreurzucht, barbarisme en onderdrukking.

De enige manier hoe moslims trouwens met christenen hebben samen kunnen leven is onderdrukt en gedegradeerd in de rol van 'dhimmi'. Moslims en christenen levert ook nu nog geregeld kommer en kwel op die enkel en alleen afkomstig is de van de moslims jegens de christenen. Denk hier bijvoorbeeld aan landen zoals Libanon, Egypte en Nigeria.

Het lijkt er wat dit betreft dus op dat je nogal een sterk vertekend beeld hebt van de situatie, maar dat was al duidelijk aan hoe je zionisme en Isra๋l probeert weg te zetten.
Ik vind het ontzettend gevaarlijk hoe zionisten die wandaden proberen goed te praten en iedereen, daadwerkelijk iedereen die enige kritiek levert, neerzet als antisemiet of een andere hatelijke benaming geeft. Als een paard met oogkleppen. Ik geef integendeel aan dat ALLE extremisten fout zitten, Israel is daar niet van uitgezonderd. Je vergeet de leuzen op de spandoeken van protesterende Joden: Judaism rejects Zionism and the state of Israel. Lees je in en doe je onderzoek. Schandalig hoe mensen openlijk en trots zichzelf een zionist noemen. Het doet mensen klaarblijkelijk helemaal niets dat kinderen en vrouwen in een hoekje worden gedreven en afgemaakt. Nee, want zionisten staan achter etnische zuivering. Dat valt niet te ontkennen!
pi_213591732
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:28 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Ik vind het ontzettend gevaarlijk hoe zionisten die wandaden proberen goed te praten en iedereen, daadwerkelijk iedereen die enige kritiek levert, neerzet als antisemiet of een andere hatelijke benaming geeft. Als een paard met oogkleppen. Ik geef integendeel aan dat ALLE extremisten fout zitten, Israel is daar niet van uitgezonderd. Je vergeet de leuzen op de spandoeken van protesterende Joden: Judaism rejects Zionism and the state of Israel. Lees je in en doe je onderzoek. Schandalig hoe mensen openlijk en trots zichzelf een zionist noemen. Het doet mensen klaarblijkelijk helemaal niets dat kinderen en vrouwen in een hoekje worden gedreven en afgemaakt. Nee, want zionisten staan achter etnische zuivering. Dat valt niet te ontkennen!
Zionisten als HowardRoark zullen nooit kritiek op Isra๋l in enige vorm erkennen. Volgens hun redenatie is het Palestijnse volk niet echt, barbaars, middeleeuws en is Isra๋l het superieur progressief ontwikkelde volk en daarom verdient geen enkele Palestijn om te leven. Ze hebben het overigens ook over zichzelf afgeroepen want iedere Palestijn die geboren wordt is automatisch Hamas strijder.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_213591811
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:38 schreef Nexum het volgende:

[..]
Zionisten als HowardRoark zullen nooit kritiek op Isra๋l in enige vorm erkennen. Volgens hun redenatie is het Palestijnse volk niet echt, barbaars, middeleeuws en is Isra๋l het superieur progressief ontwikkelde volk en daarom verdient geen enkele Palestijn om te leven. Ze hebben het overigens ook over zichzelf afgeroepen want iedere Palestijn die geboren wordt is automatisch Hamas strijder.
Palestijnen hebben vooral de strijd verloren. Ze moeten daarmee dealen, en zien hoe ze nog het beste eruit kunnen halen. Of blijven strijden tot hun eigen ondergang.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:59:21 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213591883
quote:

[..]
Hmm.

Je maakt een fout door zionisme, wat niets meer wil zeggen dat het streven (voor het behoud van) een Joodse staat op gelijke voet te zetten met extremisme. Daar zit je gewoon mis en dat er een kleine groep ultraorthodoxen vanuit religieuze motieven vinden dat Isra๋l nog niet opgericht had mogen worden, doet daar weinig aan veranderen. Daarnaast zijn je verdere claims ook niet juist, er is simpelweg geen sprake van een etnische zuivering.
quote:

[..]
De Arabieren die zich 'Palestijnen' noemen zijn gewoon echt hoor, niemand heeft hier nog anders proberen te beweren. Maar inderdaad, hun cultuur is barbaars, middeleeuws en terroristisch terwijl de cultuur van Isra๋l daar inderdaad superieur aan is door de Westerse en liberale uitgangspunten van het land.
pi_213591917
quote:

[..]
Ik vind het ontzettend gevaarlijk hoe zionisten die wandaden proberen goed te praten en iedereen, daadwerkelijk iedereen die enige kritiek levert, neerzet als antisemiet of een andere hatelijke benaming geeft. Als een paard met oogkleppen. Ik geef integendeel aan dat ALLE extremisten fout zitten, Israel is daar niet van uitgezonderd. Je vergeet de leuzen op de spandoeken van protesterende Joden: Judaism rejects Zionism and the state of Israel. Lees je in en doe je onderzoek.
Je ergert je aan onjuiste en generaliserende hatelijke benamingen.
quote:
Schandalig hoe mensen openlijk en trots zichzelf een zionist noemen. Het doet mensen klaarblijkelijk helemaal niets dat kinderen en vrouwen in een hoekje worden gedreven en afgemaakt. Nee, want zionisten staan achter etnische zuivering. Dat valt niet te ontkennen!
En vervolgens doe je hier en een paar posts terug precies hetgeen waar je tegen ageert door alle zionisten te generaliseren ze van allerlei hatelijke standpunten te beschuldigen.

Als een paard met oogkleppen.
pi_213592077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Palestijnen hebben vooral de strijd verloren. Ze moeten daarmee dealen, en zien hoe ze nog het beste eruit kunnen halen. Of blijven strijden tot hun eigen ondergang.
Nu is het de schuld van de baby’s, kindertjes en vrouwen dat ze etnisch worden gezuiverd omdat ze blijven strijden tot hun eigen ondergang? Hou op zeg. Ieder weldenkend mens weet inmiddels dat het niet meer gaat om “Hamas” maar om het innemen van Gaza, wat ook gewoon gaat gebeuren tegen alle mensenrechten in waar we jaren voor gestreden hebben. Het internationaal gerechtshof wordt masaal gepasseerd want jurisdictie zou niet gelden voor een Palestijn die net zo mens is als ieder ander. Zo zien we maar weer hoe je geboorteland en de politieke machteloosheid je lot bepaalt.
pi_213592102
Ik
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:02 schreef oblo het volgende:

[..]
Je ergert je aan onjuiste en generaliserende hatelijke benamingen.
[..]
En vervolgens doe je hier en een paar posts terug precies hetgeen waar je tegen ageert door alle zionisten te generaliseren ze van allerlei hatelijke standpunten te beschuldigen.

Als een paard met oogkleppen.
Je schreeuwt er op los dat men zionisten haat wanneer inhoudelijk kritiek wordt geleverd, maar zelf heb je niets inhoudelijk weerlegd. Ik heb verder ook geen enkele post van jou gezien waarin je pleit voor de goede daden van zionisten. Eigenlijk heb ik geen idee wat je toegevoegde waarde is in deze discussie is TS.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:28:00 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213592123
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:21 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Nu is het de schuld van de baby’s, kindertjes en vrouwen dat ze etnisch worden gezuiverd omdat ze blijven strijden tot hun eigen ondergang? Hou op zeg. Ieder weldenkend mens weet inmiddels dat het niet meer gaat om “Hamas” maar om het innemen van Gaza, wat ook gewoon gaat gebeuren tegen alle mensenrechten in waar we jaren voor gestreden hebben. Het internationaal gerechtshof wordt masaal gepasseerd want jurisdictie zou niet gelden voor een Palestijn die net zo mens is als ieder ander. Zo zien we maar weer hoe je geboorteland en de politieke machteloosheid je lot bepaalt.
Er is geen sprake van etnische zuivering, het bemoeilijkt de discussie als je maar blijft redeneren op basis van verzinsels.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:24 schreef TheInnocent het volgende:
Ik
[..]
Je schreeuwt er op los dat men zionisten haat wanneer inhoudelijk kritiek wordt geleverd, maar zelf heb je niets inhoudelijk weerlegd. Ik heb verder ook geen enkele post van jou gezien waarin je pleit voor de goede daden van zionisten. Eigenlijk heb ik geen idee wat je toegevoegde waarde is in deze discussie is TS.
Ah, het is aan anderen om jouw ongefundeerde claims te gaan weerleggen. Nee, dit is niet hoe het werkt.

Begin bijvoorbeeld eens op een degelijke manier te onderbouwen waarom er volgens jou sprake zou zijn van een etnische zuivering? Wat houdt deze term in en waar kunnen we aan zien dat deze van toepassing zou zijn in de huidige oorlog?
pi_213592165
quote:

[..]
Dat is duidelijk geworden. Valt niet mee in discussie te gaan. Iedereen met kritiek is namelijk fout en komt met verzinsels.
pi_213592191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:21 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Neen. De huidige Gaza oorlog is de schuld van Hamas.
pi_213592234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:24 schreef TheInnocent het volgende:
Ik
[..]
Je maakt al een paar posts onjuiste generalisaties over zionisme en zionisten. Ik als zionist kan mij niet vinden in je beschuldigingen en als je ook maar een beetje Isra๋lische politiek en nieuws volgt dan weet je dat hetzelfde geldt voor een groot deel van de Israelis.

Ik wil je best wat Isra๋lische nieuwssites linken in het engels zodat je met je eigen ogen kan zien dat er 101 verschillende Israelis/zionisten zijn en ze niet allemaal hetzelfde denken, maar als je dat al niet wil snappen dan weet ik niet of het de moeite waard is.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:38:10 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213592239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:32 schreef TheInnocent het volgende:

[..]
Dat is duidelijk geworden. Valt niet mee in discussie te gaan. Iedereen met kritiek is namelijk fout en komt met verzinsels.
Haha, het heeft er voornamelijk veel weg van dat jij je eigen claims niet kunt onderbouwen Immers, als je gaat roepen dat alle zionisten op gelijke voet staan met ISIS en terrorisme of maar blijft beweren dat er sprake zou zijn van een etnische zuivering zonder dit verder te onderbouwen, dat zet je jezelf al behoorlijk schaakmat.
pi_213592247
Veel meer dan raketten op Isra๋l afschieten deden ze in Gaza niet sinds 2006. Ik zie daar weinig constructiefs aan.
pi_213594177
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nope, het afsluiten van de Straat van Tiran voor Israelische schepen was een oorlogsdaad. En dat deed Egypte op 22 Mei 1967.
pi_213594180
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')