Geloof me, dan kun je volgens de meeste aanhangers gewoon doodvallenquote:Op donderdag 16 mei 2024 22:30 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
En als je dat niet ziet, ben je gek. Of eigenlijk ben je dan de vijand.
Eens. Wat alleen een ijzersterke conclusie is, is: als de Arabieren de oorlog in 48 hadden gewonnen, dan had Israël niet bestaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou 7 oktober zijn gebeurd als de nederzettingen politiek en onderdrukking van Palestijnse bevolking door Israel niet stelselmatig had plaatsgevonden denk je?
Het zijn domme speculatieve vragen.
Dit was na de moord op Rabin al bekend. Dat tuig is een gevaar voor het welzijn van Israel. Maar Israel heeft er helemaal zelf voorgekozen het laten voortdoen. Ze zitten er maar inquote:Op donderdag 16 mei 2024 21:09 schreef oblo het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)olence-impunity.html
Heel interessant artikel van de New York Times, het is een premium artikel dus ik kan niks quoten. Het artikel gaat hoofdzakelijk over de opkomst en toenemende macht van de kolonistenbeweging en belangrijke figuren binnen die beweging zoals Ben Gvir en Smotrich. En hoe dit een cultuur van wetteloosheid creëerde in de West Bank, mogelijk gemaakt door de politiek, rechters, de politie en het leger.
In het artikel wordt o.a. een geheim document aangehaald over een rapport van de legercommandant die verantwoordelijk is voor o.a. de West Bank. In dat rapport staat dat onder leiding van Smotrich en zijn bondgenoten, de handhaving tegen illegale nederzettingen zo goed als verdwenen is en dat dit zorgt voor onveiligheid in de regio. Diezelfde legercommandant beschrijft in een ander document hoe de handhaving zo goed als ineengestort is en de golf van Joods terrorisme.
De Zesdaagse oorlog begon Israël, preemptive strike.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:17 schreef Scorpie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Allemaal Israëls schuld !! Waren gewoon reacties !!
Nee, Israël sloeg als eerste toe, in plaats van lijdzaam afwachten tot de anderen zouden beginnen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Zesdaagse oorlog begon Israël, preemptive strike.
Klopt, daarom zeg ik ook een preemptive strike.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:24 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, Israël sloeg als eerste toe, in plaats van lijdzaam afwachten tot de anderen zouden beginnen.
De opbouw was wel degelijk weer de Arabische landen, ook weer met hetzelfde patroon: Arabische landen hitsten elkaar op en zwoeren dat ze geen Jood in leven zouden laten. De invasieplannen lagen klaar, de datum was zelfs al afgesproken.
Het is niet correct om te zeggen dat Israël die oorlog gestart is. Of dat de tanks begonnen te rollen uit wraak voor die aanval. De tanks rolden sowieso al.
Ja, maar dan hangt het dus nogal af van je definitie 'beginnen'.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt, daarom zeg ik ook een preemptive strike.
Zag ikquote:Op vrijdag 17 mei 2024 09:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt, daarom zeg ik ook een preemptive strike.
Hmm, opmerkelijk. Want we zien binnen de Islamtische wereld wel erg veel terreurzucht, barbarisme en onderdrukking.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:14 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ook in de Islam heb je die extreme figuren. Een zuivere moslim gelooft in andere religies en vreedzaamheid, net als de joden. Zij kunnen, ook met Christenen, prima samenleven en hebben dat jarenlang gedaan. Het zijn de extremisten die de boel verzieken en dat heeft niets te maken met de kernwaarden van de religie. Zionisten, PKK, ISIS, allemaal zelfde pot nat.
Ik vind het ontzettend gevaarlijk hoe zionisten die wandaden proberen goed te praten en iedereen, daadwerkelijk iedereen die enige kritiek levert, neerzet als antisemiet of een andere hatelijke benaming geeft. Als een paard met oogkleppen. Ik geef integendeel aan dat ALLE extremisten fout zitten, Israel is daar niet van uitgezonderd. Je vergeet de leuzen op de spandoeken van protesterende Joden: Judaism rejects Zionism and the state of Israel. Lees je in en doe je onderzoek. Schandalig hoe mensen openlijk en trots zichzelf een zionist noemen. Het doet mensen klaarblijkelijk helemaal niets dat kinderen en vrouwen in een hoekje worden gedreven en afgemaakt. Nee, want zionisten staan achter etnische zuivering. Dat valt niet te ontkennen!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 10:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, opmerkelijk. Want we zien binnen de Islamtische wereld wel erg veel terreurzucht, barbarisme en onderdrukking.
De enige manier hoe moslims trouwens met christenen hebben samen kunnen leven is onderdrukt en gedegradeerd in de rol van 'dhimmi'. Moslims en christenen levert ook nu nog geregeld kommer en kwel op die enkel en alleen afkomstig is de van de moslims jegens de christenen. Denk hier bijvoorbeeld aan landen zoals Libanon, Egypte en Nigeria.
Het lijkt er wat dit betreft dus op dat je nogal een sterk vertekend beeld hebt van de situatie, maar dat was al duidelijk aan hoe je zionisme en Israël probeert weg te zetten.
Zionisten als HowardRoark zullen nooit kritiek op Israël in enige vorm erkennen. Volgens hun redenatie is het Palestijnse volk niet echt, barbaars, middeleeuws en is Israël het superieur progressief ontwikkelde volk en daarom verdient geen enkele Palestijn om te leven. Ze hebben het overigens ook over zichzelf afgeroepen want iedere Palestijn die geboren wordt is automatisch Hamas strijder.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:28 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik vind het ontzettend gevaarlijk hoe zionisten die wandaden proberen goed te praten en iedereen, daadwerkelijk iedereen die enige kritiek levert, neerzet als antisemiet of een andere hatelijke benaming geeft. Als een paard met oogkleppen. Ik geef integendeel aan dat ALLE extremisten fout zitten, Israel is daar niet van uitgezonderd. Je vergeet de leuzen op de spandoeken van protesterende Joden: Judaism rejects Zionism and the state of Israel. Lees je in en doe je onderzoek. Schandalig hoe mensen openlijk en trots zichzelf een zionist noemen. Het doet mensen klaarblijkelijk helemaal niets dat kinderen en vrouwen in een hoekje worden gedreven en afgemaakt. Nee, want zionisten staan achter etnische zuivering. Dat valt niet te ontkennen!
Palestijnen hebben vooral de strijd verloren. Ze moeten daarmee dealen, en zien hoe ze nog het beste eruit kunnen halen. Of blijven strijden tot hun eigen ondergang.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:38 schreef Nexum het volgende:
[..]
Zionisten als HowardRoark zullen nooit kritiek op Israël in enige vorm erkennen. Volgens hun redenatie is het Palestijnse volk niet echt, barbaars, middeleeuws en is Israël het superieur progressief ontwikkelde volk en daarom verdient geen enkele Palestijn om te leven. Ze hebben het overigens ook over zichzelf afgeroepen want iedere Palestijn die geboren wordt is automatisch Hamas strijder.
Hmm.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:28 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik vind het ontzettend gevaarlijk hoe zionisten die wandaden proberen goed te praten en iedereen, daadwerkelijk iedereen die enige kritiek levert, neerzet als antisemiet of een andere hatelijke benaming geeft. Als een paard met oogkleppen. Ik geef integendeel aan dat ALLE extremisten fout zitten, Israel is daar niet van uitgezonderd. Je vergeet de leuzen op de spandoeken van protesterende Joden: Judaism rejects Zionism and the state of Israel. Lees je in en doe je onderzoek. Schandalig hoe mensen openlijk en trots zichzelf een zionist noemen. Het doet mensen klaarblijkelijk helemaal niets dat kinderen en vrouwen in een hoekje worden gedreven en afgemaakt. Nee, want zionisten staan achter etnische zuivering. Dat valt niet te ontkennen!
De Arabieren die zich 'Palestijnen' noemen zijn gewoon echt hoor, niemand heeft hier nog anders proberen te beweren. Maar inderdaad, hun cultuur is barbaars, middeleeuws en terroristisch terwijl de cultuur van Israël daar inderdaad superieur aan is door de Westerse en liberale uitgangspunten van het land.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:38 schreef Nexum het volgende:
[..]
Zionisten als HowardRoark zullen nooit kritiek op Israël in enige vorm erkennen. Volgens hun redenatie is het Palestijnse volk niet echt, barbaars, middeleeuws en is Israël het superieur progressief ontwikkelde volk en daarom verdient geen enkele Palestijn om te leven. Ze hebben het overigens ook over zichzelf afgeroepen want iedere Palestijn die geboren wordt is automatisch Hamas strijder.
Je ergert je aan onjuiste en generaliserende hatelijke benamingen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:28 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik vind het ontzettend gevaarlijk hoe zionisten die wandaden proberen goed te praten en iedereen, daadwerkelijk iedereen die enige kritiek levert, neerzet als antisemiet of een andere hatelijke benaming geeft. Als een paard met oogkleppen. Ik geef integendeel aan dat ALLE extremisten fout zitten, Israel is daar niet van uitgezonderd. Je vergeet de leuzen op de spandoeken van protesterende Joden: Judaism rejects Zionism and the state of Israel. Lees je in en doe je onderzoek.
En vervolgens doe je hier en een paar posts terug precies hetgeen waar je tegen ageert door alle zionisten te generaliseren ze van allerlei hatelijke standpunten te beschuldigen.quote:Schandalig hoe mensen openlijk en trots zichzelf een zionist noemen. Het doet mensen klaarblijkelijk helemaal niets dat kinderen en vrouwen in een hoekje worden gedreven en afgemaakt. Nee, want zionisten staan achter etnische zuivering. Dat valt niet te ontkennen!
Nu is het de schuld van de baby’s, kindertjes en vrouwen dat ze etnisch worden gezuiverd omdat ze blijven strijden tot hun eigen ondergang? Hou op zeg. Ieder weldenkend mens weet inmiddels dat het niet meer gaat om “Hamas” maar om het innemen van Gaza, wat ook gewoon gaat gebeuren tegen alle mensenrechten in waar we jaren voor gestreden hebben. Het internationaal gerechtshof wordt masaal gepasseerd want jurisdictie zou niet gelden voor een Palestijn die net zo mens is als ieder ander. Zo zien we maar weer hoe je geboorteland en de politieke machteloosheid je lot bepaalt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Palestijnen hebben vooral de strijd verloren. Ze moeten daarmee dealen, en zien hoe ze nog het beste eruit kunnen halen. Of blijven strijden tot hun eigen ondergang.
Je schreeuwt er op los dat men zionisten haat wanneer inhoudelijk kritiek wordt geleverd, maar zelf heb je niets inhoudelijk weerlegd. Ik heb verder ook geen enkele post van jou gezien waarin je pleit voor de goede daden van zionisten. Eigenlijk heb ik geen idee wat je toegevoegde waarde is in deze discussie is TS.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:02 schreef oblo het volgende:
[..]
Je ergert je aan onjuiste en generaliserende hatelijke benamingen.
[..]
En vervolgens doe je hier en een paar posts terug precies hetgeen waar je tegen ageert door alle zionisten te generaliseren ze van allerlei hatelijke standpunten te beschuldigen.
Als een paard met oogkleppen.
Er is geen sprake van etnische zuivering, het bemoeilijkt de discussie als je maar blijft redeneren op basis van verzinsels.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:21 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Nu is het de schuld van de baby’s, kindertjes en vrouwen dat ze etnisch worden gezuiverd omdat ze blijven strijden tot hun eigen ondergang? Hou op zeg. Ieder weldenkend mens weet inmiddels dat het niet meer gaat om “Hamas” maar om het innemen van Gaza, wat ook gewoon gaat gebeuren tegen alle mensenrechten in waar we jaren voor gestreden hebben. Het internationaal gerechtshof wordt masaal gepasseerd want jurisdictie zou niet gelden voor een Palestijn die net zo mens is als ieder ander. Zo zien we maar weer hoe je geboorteland en de politieke machteloosheid je lot bepaalt.
Ah, het is aan anderen om jouw ongefundeerde claims te gaan weerleggen. Nee, dit is niet hoe het werkt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:24 schreef TheInnocent het volgende:
Ik
[..]
Je schreeuwt er op los dat men zionisten haat wanneer inhoudelijk kritiek wordt geleverd, maar zelf heb je niets inhoudelijk weerlegd. Ik heb verder ook geen enkele post van jou gezien waarin je pleit voor de goede daden van zionisten. Eigenlijk heb ik geen idee wat je toegevoegde waarde is in deze discussie is TS.
Dat is duidelijk geworden. Valt niet mee in discussie te gaan. Iedereen met kritiek is namelijk fout en komt met verzinsels.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:38 schreef Nexum het volgende:
[..]
Neen. De huidige Gaza oorlog is de schuld van Hamas.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:21 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Nu is het de schuld van de baby’s, kindertjes en vrouwen dat ze etnisch worden gezuiverd omdat ze blijven strijden tot hun eigen ondergang? Hou op zeg. Ieder weldenkend mens weet inmiddels dat het niet meer gaat om “Hamas” maar om het innemen van Gaza, wat ook gewoon gaat gebeuren tegen alle mensenrechten in waar we jaren voor gestreden hebben. Het internationaal gerechtshof wordt masaal gepasseerd want jurisdictie zou niet gelden voor een Palestijn die net zo mens is als ieder ander. Zo zien we maar weer hoe je geboorteland en de politieke machteloosheid je lot bepaalt.
Je maakt al een paar posts onjuiste generalisaties over zionisme en zionisten. Ik als zionist kan mij niet vinden in je beschuldigingen en als je ook maar een beetje Israëlische politiek en nieuws volgt dan weet je dat hetzelfde geldt voor een groot deel van de Israelis.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:24 schreef TheInnocent het volgende:
Ik
[..]
Je schreeuwt er op los dat men zionisten haat wanneer inhoudelijk kritiek wordt geleverd, maar zelf heb je niets inhoudelijk weerlegd. Ik heb verder ook geen enkele post van jou gezien waarin je pleit voor de goede daden van zionisten. Eigenlijk heb ik geen idee wat je toegevoegde waarde is in deze discussie is TS.
Haha, het heeft er voornamelijk veel weg van dat jij je eigen claims niet kunt onderbouwen Immers, als je gaat roepen dat alle zionisten op gelijke voet staan met ISIS en terrorisme of maar blijft beweren dat er sprake zou zijn van een etnische zuivering zonder dit verder te onderbouwen, dat zet je jezelf al behoorlijk schaakmat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 12:32 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat is duidelijk geworden. Valt niet mee in discussie te gaan. Iedereen met kritiek is namelijk fout en komt met verzinsels.
Nope, het afsluiten van de Straat van Tiran voor Israelische schepen was een oorlogsdaad. En dat deed Egypte op 22 Mei 1967.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De Zesdaagse oorlog begon Israël, preemptive strike.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |