Tuurlijk zou ik dat ook zeggen, terwijl ik ook dondersgoed weet wat de PLO in Jordanië deed en de Palestijnen die Koeweit werden uitgetrapt omdat ze de boel op stelten hebben gezet na de 1e golf oorlog. Haal die probleem groep naar binnen en je importeert shit in je eigen land. Daarom wil niemand de Palestijnen opvangen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou dat denk ik niet, het ligt allemaal een stukje genuanceerder:
[..]
Oke jongen, als je haat tegen Palestijnen zo diep zit dat alleen dat narratief in je hoofdje past.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk zou ik dat ook zeggen, terwijl ik ook dondersgoed weet wat de PLO in Jordanië deed en de Palestijnen die Koeweit werden uitgetrapt omdat ze de boel op stelten hebben gezet na de 1e golf oorlog. Haal die probleem groep naar binnen en je importeert shit in je eigen land. Daarom wil niemand de Palestijnen opvangen.
Jij ontkent hier een patroon, ik nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oke jongen, als je haat tegen Palestijnen zo diep zit dat alleen dat narratief in je hoofdje past.
Wat een heerlijk eenzijdig stuk. Wat de New York Times dus doet is een klein groepje aangrijpen, dat generaliseren over héél Israël en verkopen als al '50 jaar geweld en terreur tegen Palestijnen' ... geheel negerende dat de Palestijnen zelf al meer dan 100 jaar bezig zijn met terreur en geweld richting Joodse gemeenschappen en later Israël als land. Men gaat zelfs zo ver in dit stuk om zowel het Palestijnse terrorisme als de intifada's quasi te rechtvaardigen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:57 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Het gehele stuk is zeer lang, zeer de moeite waard, en zeer deprimerend
Ik zie hier geen patroon inderdaad, aangezien de situaties volstrekt verschillend zijn (met totaal andere context). Zowel Jordanie als Egypte hebben duidelijke verklaringen verstrekt. Jij komt met vermeende complottheorien, waarbij zowel Egypte als Jordanie de ware reden verhullen en dat ze zogenaamd Palestijnen heel kut vinden en hen daarom niet wensen op te vangen (waarbij je even het belangrijke feit negeert dat zowel Jordanië als Libanon, als Egypte al tig Palestijnen hebben opgevangen.)quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij ontkent hier een patroon, ik nietof wil je deze twee situaties ook zo spinnen dat de joden uh de zionisten de schuldigen zijn? Want dan weet ik wel wie er hier haat tegen de joden uh de zionisten heeft.
Jij gelooft alleen maar officiële verklaringen als het jou uitkomt natuurlijkquote:Op donderdag 16 mei 2024 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie hier geen patroon inderdaad, aangezien de situaties volstrekt verschillend zijn (met totaal andere context). Zowel Jordanie als Egypte hebben duidelijke verklaringen verstrekt. Jij komt met vermeende complottheorien, waarbij zowel Egypte als Jordanie de ware reden verhullen en dat ze zogenaamd Palestijnen heel kut vinden en hen daarom niet wensen op te vangen (waarbij je even het belangrijke feit negeert dat zowel Jordanië als Libanon, als Egypte al tig Palestijnen hebben opgevangen.)
Wie doet er nou kinderachtig? Jij komt met een eigen verzonnen claim, ik kom met hun openlijke verklaringen. Dat jij denkt dat ze liegen is verder niet mijn probleem. BNW is een stukje verderop. Ze zitten niet te wachten op het binnenhalen van vluchtelingen omdat ze a) zelf geen vluchtelingen meer aankunnen en b) niet de oorlog van Israel willen faciliteren. Dus nee, in dat opzicht wensen ze Israël niet het beste. Israël wil namelijk dat deze landen wel vluchtende Palestijnen ondersteuning bieden. Precies mijn punt, dacht ik zo. En precies in lijn met de verklaring die ze zelf publiekelijk hebben afgelegd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij gelooft alleen maar officiële verklaringen als het jou uitkomt natuurlijklaten we nou niet kinderachtig gaan doen.
Je weet zelf ook dondersgoed dat deze landen totaal niet zitten te wachten op het binnenhalen van honderdduizenden vluchtelingen waarvan bekend is dat het politiek gezien allemaal niet zo stabiel is - en dat dit de uitgekiende mogelijkheid is om Israël massaal onder druk te zetten.
Of denk je echt dat die Arabische landen Israël het beste toewensen?
That's a new onequote:Op donderdag 16 mei 2024 21:46 schreef TheInnocent het volgende:
Ik heb veel moeite met het meten met twee maten. We zien allemaal dat een genocide gaande is door zionisten. Ik zeg bewust geen Joden, want die heb net als andere religies vreedzaamheid als kernwaarde. De protesten zijn ook helemaal niet tegen de Joden, integendeel het Jodendom is geliefd. De protesten zijn tegen zionisten, die hebben als kernwaarde etnische zuivering en willen Gaza innemen. In hun ogen schuilt in elke Palestijn een vrijheidsstrijder, een terrorist, een Hamasstrijder en daar willen ze van af. Onder de leus “hier schuilt Hamas” wordt de bevolking uitgeroeid en wij kijken toe. Rusland en Israel doen in feite hetzelfde, maar Israel komt er mee weg vanwege banden met landen (met name Amerika). Gaza gaat ingenomen worden en dan gaan we weer terug naar de orde van de dag.
Wat een hatelijke en onjuiste frame van het zionisme en zionisten. Schaam je. Voor de meerderheid van de Israelis is dit een oorlog tegen terroristen en willen ze niks met Gaza te maken hebben na deze oorlog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:46 schreef TheInnocent het volgende:
Ik heb veel moeite met het meten met twee maten. We zien allemaal dat een genocide gaande is door zionisten. Ik zeg bewust geen Joden, want die heb net als andere religies vreedzaamheid als kernwaarde. De protesten zijn ook helemaal niet tegen de Joden, integendeel het Jodendom is geliefd. De protesten zijn tegen zionisten, die hebben als kernwaarde etnische zuivering en willen Gaza innemen. In hun ogen schuilt in elke Palestijn een vrijheidsstrijder, een terrorist, een Hamasstrijder en daar willen ze van af. Onder de leus “hier schuilt Hamas” wordt de bevolking uitgeroeid en wij kijken toe. Rusland en Israel doen in feite hetzelfde, maar Israel komt er mee weg vanwege banden met landen (met name Amerika). Gaza gaat ingenomen worden en dan gaan we weer terug naar de orde van de dag.
Toen Oekraïne Rusland introk om daar slachtingen onder alles wat bewoog aan te richten, vreselijk was dat. En daarna met gijzelaars terug. Hoor je niks meer over.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:46 schreef TheInnocent het volgende:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ze daarmee Israël faciliteren in de destructie en verdere kolonisatie van de Palestijnse gebieden?
Tip: herhaal dit niet wanneer je in een islamitisch land op vakantie bent. Je zult me dankbaar zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:46 schreef TheInnocent het volgende:
Ik heb geen idee wat voor beeldmateriaal jij voor je kiezen krijgt en welke opvoeding je hebt gehad. In mijn belevenis is het vermoorden van baby’s, kinderen en vrouwen (en onschuldige mannen) niet goed te praten met het hamas-verhaal. Al die vreselijke beelden, van kapotgetrapte voedselpakketten die aankomen tot de vreselijke mensonterende beelden van dode kinderen en baby’s, ik heb daar een mening over, dit heeft niks maar ook helemaal niks met hamas te maken. Als je dat gelooft en zionisten goedpraat en alle andersdenkenden antisemiet noemt, moet jij misschien eens goed nadenken over jouw definitie van begrippen. Zionisten zijn terroristen, daar kan je niet omheen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:57 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat een hatelijke en onjuiste frame van het zionisme en zionisten. Schaam je. Voor de meerderheid van de Israelis is dit een oorlog tegen terroristen en willen ze niks met Gaza te maken hebben na deze oorlog.
Ook in de Islam heb je die extreme figuren. Een zuivere moslim gelooft in andere religies en vreedzaamheid, net als de joden. Zij kunnen, ook met Christenen, prima samenleven en hebben dat jarenlang gedaan. Het zijn de extremisten die de boel verzieken en dat heeft niets te maken met de kernwaarden van de religie. Zionisten, PKK, ISIS, allemaal zelfde pot nat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Tip: herhaal dit niet wanneer je in een islamitisch land op vakantie bent. Je zult me dankbaar zijn.
Bron: de talloze voorbeelden van landen waar dat in werkt, en de opgaande lijn in deze vreedzame samenlevingen met andere religies en niet gelovigen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:14 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ook in de Islam heb je die extreme figuren. Een zuivere moslim gelooft in andere religies en vreedzaamheid, net als de joden. Zij kunnen, ook met Christenen, prima samenleven en hebben dat jarenlang gedaan. Het zijn de extremisten die de boel verzieken en dat heeft niets te maken met de kernwaarden van de religie. Zionisten, PKK, ISIS, allemaal zelfde pot nat.
Hamas verschuilt zich systematisch achter burgers.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:11 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor beeldmateriaal jij voor je kiezen krijgt en welke opvoeding je hebt gehad. In mijn belevenis is het vermoorden van baby’s, kinderen en vrouwen (en onschuldige mannen) niet goed te praten met het hamas-verhaal. Al die vreselijke beelden, van kapotgetrapte voedselpakketten die aankomen tot de vreselijke mensonterende beelden van dode kinderen en baby’s, ik heb daar een mening over, dit heeft niks maar ook helemaal niks met hamas te maken. Als je dat gelooft en zionisten goedpraat en alle andersdenkenden antisemiet noemt, moet jij misschien eens goed nadenken over jouw definitie van begrippen. Zionisten zijn terroristen, daar kan je niet omheen.
We zien op tv de figuren die de boel verzieken, dat is altijd zo geweest. Dit is een kleine groep in verhouding tot de vreedzame religieuze groep, maar ontzettend dominant, geen empathie kennend van nature slechte mensen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bron: de talloze voorbeelden van landen waar dat in werkt, en de opgaande lijn in deze vreedzame samenlevingen met andere religies en niet gelovigen?
Zie graag voorbeelden van al die vreedzame samenlevingenquote:Op donderdag 16 mei 2024 22:21 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
We zien op tv de figuren die de boel verzieken, dat is altijd zo geweest. Dit is een kleine groep in verhouding tot de vreedzame religieuze groep, maar ontzettend dominant, geen empathie kennend van nature slechte mensen.
Wat voor de 1 een extremist is, zal voor de ander een vrijheidsstrijder zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:14 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ook in de Islam heb je die extreme figuren. Een zuivere moslim gelooft in andere religies en vreedzaamheid, net als de joden. Zij kunnen, ook met Christenen, prima samenleven en hebben dat jarenlang gedaan. Het zijn de extremisten die de boel verzieken en dat heeft niets te maken met de kernwaarden van de religie. Zionisten, PKK, ISIS, allemaal zelfde pot nat.
Schuilt er Hamas achter een groepje kids en vrouwen die in een hoekje worden gedreven en afgemaakt? Ja? Surprise no Hamas! Kom op, denk je niet dat het hele doel van deze oorlog is het innemen van Gaza (die historisch gezien bij Israel zou horen) en iedere Palestijn verdrijven? Zijn we zo naïef..quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Hamas verschuilt zich systematisch achter burgers.
Burgers hebben Hamas als regering gekozen.
Israël grijpt gruwelijk en hard in. Dat wist Hamas toen ze zwaar zwaar over elke morele grens heen gingen en de bevolking er fors in mee ging op 7/10.
Hamas doet niets om de gijzelaars vrij te laten of te richten op vrede of stappen die richting op.
Dat maakt wat er gebeurt lelijk en gruwelijk, maar geen genocide en geen terrorisme Hans
Ik ben zionist en ik herken mij niet in je beschuldiging. Zionisten zijn ook geen homogene groep mensen die allemaal hetzelfde geloven als het om het israel/palestina conflict gaat. Je rant leest heel naïef en oppervlakkig.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:11 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat voor beeldmateriaal jij voor je kiezen krijgt en welke opvoeding je hebt gehad. In mijn belevenis is het vermoorden van baby’s, kinderen en vrouwen (en onschuldige mannen) niet goed te praten met het hamas-verhaal. Al die vreselijke beelden, van kapotgetrapte voedselpakketten die aankomen tot de vreselijke mensonterende beelden van dode kinderen en baby’s, ik heb daar een mening over, dit heeft niks maar ook helemaal niks met hamas te maken. Als je dat gelooft en zionisten goedpraat en alle andersdenkenden antisemiet noemt, moet jij misschien eens goed nadenken over jouw definitie van begrippen. Zionisten zijn terroristen, daar kan je niet omheen.
Als dat het doel van deze oorlog is, is het wel echt teringdom van Hamas om die zo te startenquote:Op donderdag 16 mei 2024 22:25 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Schuilt er Hamas achter een groepje kids en vrouwen die in een hoekje worden gedreven en afgemaakt? Ja? Surprise no Hamas! Kom op, denk je niet dat het hele doel van deze oorlog is het innemen van Gaza (die historisch gezien bij Israel zou horen) en iedere Palestijn verdrijven? Zijn we zo naïef..
En als je dat niet ziet, ben je gek. Of eigenlijk ben je dan de vijand.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:46 schreef TheInnocent het volgende:
We zien allemaal dat een genocide gaande is door zionisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |