Wraakquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar in de eerste plaats, waarom opblazen?
Omdat regels toch niet gelden voor Israel en ze weten dat ze overal mee weg kunnen komen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Waarom filmen en verspreiden? Dit is niet handig nie
Dezelfde reden waarom alle universiteiten en bijna alle scholen gesloopt zijn. De Dahiya doctrinequote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar in de eerste plaats, waarom opblazen?
De Dahiya-doctrine is niet echt een militaire strategie. Het heeft totaal geen 'wat doen wij erna' gedachte.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dezelfde reden waarom alle universiteiten en bijna alle scholen gesloopt zijn. De Dahiya doctrine
Duh! Ja!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:13 schreef Origami94 het volgende:
Het is de schuld van Hamas dat het IDF bommen gooit dat kinderen doodt?
Bijzonder hoe je het weet te bedenken en dan zelfs doorschiet om de insteek van mijn verhaal anders te lezen dan ik schreef en je repliceert dat er sprake is van een vrije pers die door Netanyahu wordt vermoord.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee uitlokking is geen uitsluitsel van strafbaarheid. Zeker niet met zoveel repressie zoals bijv in een Westbank waar Palestijnen in bepaalde gebieden niet mogen lopen
[..]
Victim blaiming. Hadden die hulpverleners, ziekenhuismedewerkers, journalisten en VN gezanten maar bijvoorbeeld geen kort rokje moeten aandoen
Notabene wilt Netanyahu na het vermoorden van journalisten de vrije pers zoals Al Jazeera verbieden, jaren na de aanslag van het IDF op het hoofdkwartier van de internationale media.
Je haalt er van alles anders bij maar geeft niet aan hoe er dan wel n.a.v. de aanslag van 07okt23 zou moeten worden gereageerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:29 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hamas is de schuldige, mag dat duidelijk zijn. Maar een hele gebied uitmoorden gaat te ver. We hebben ook niet 1 miljoen Irakezen vermoord vanwege Saddam, oh ja dat hebben we wel gedaan. En dan was het ook nog vanwege desinformatie
Ik vrees ook dat men in Israël zich verkeken heeft op haar "vrienden" die er nu op uit zijn haar acties in reactie op voortdurende terreurdaden pogen te nuanceren en daarmee als olie om het daardoor aangewakkerde vuur te gaan traineren. Met zulke vrienden en buitenlui die haat als doel aanwakkeren, zijn er geen vijanden meer nodig.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:08 schreef theunderdog het volgende:
Het gaat allemaal niet zo best voor Israel. Er lijkt totaal geen concrete militaire strategie te zijn om een alternatief voor Hamas te verzinnen, en Hamas in de tussentijd genoeg te verzwakken. IDF moet nu al terugkeren naar plekken zoals Jabalya en Zeitoun, omdat Hamas daar toch weer de kop opsteekt.
Op deze manier lijkt het er inderdaad sterk op dat ze dit slechts aan zijn gegaan uit 'wraak'.
Mogelijk dat die gewapende personen, bij het logistiek UN steunpunt, de boel op hun wijze beveiligen.quote:
Er zijn meer landen die zich niet aan de regels houden en toch overal mee wegkomen (Saoedi-Arabië, Qatar, Marokko, China).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat regels toch niet gelden voor Israel en ze weten dat ze overal mee weg kunnen komen.
Ik heb hier ooit een stukje in de Op overgenomen van de UN site over het conflict. Werd meteen als eigen versie bestempelt en gecorrigeerd door de mod.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:34 schreef BansheeBoy het volgende:
De titel van deze reeks is een wanhopige poging mee te gaan in het valse narratief dat israel de wereld in blijft helpen. Gelukkig trappen steeds minder mensen daarin. Social media to the rescue!
Jason.²
Mooi. Het terroristen appeasen heeft nu ook wel lang genoeg geduurd.quote:
Dit vind ik inderdaad ook zeer schokkend.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 23:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees ook dat men in Israël zich verkeken heeft op haar "vrienden" die er nu op uit zijn haar acties in reactie op voortdurende terreurdaden pogen te nuanceren en daarmee als olie om het daardoor aangewakkerde vuur te gaan traineren. Met zulke vrienden en buitenlui die haat als doel aanwakkeren, zijn er geen vijanden meer nodig.
Klopt. En de nadruk moet liggen op tribaal.quote:Los daarvan is het welhaast onmogelijk om religieus tribaal gedreven samenleving die Gaza is anders dan met uiteindelijk geweld, tot een andere inkeer te gaan brengen.
En terecht.quote:
quote:
Leuke claim (op basis van niets), maar deze mannen zien er niet uit als politieagenten. Ik zou ook even kijken op wiens narratief je hier aan het napapegaaien bent:quote:
Het gaat er niet om of het wel of niet Hamas is maar door je blinde haat en vooroordelen zie je dat niet. De politie in Gaza is onder controle van Hamas, dus het is inderdaad (direct of indirect) Hamas. Waar het om gaat is het frame dat UNRWA als een soort dekmantel of onderdak voor Hamas fungeert terwijl UNRWA hier niets fout doet en niet eens bij machte is hier iets tegen te doen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuke claim (op basis van niets), maar deze mannen zien er niet uit als politieagenten. Ik zou ook even kijken op wiens narratief je hier aan het napapegaaien bent:
[ afbeelding ]
Wat zit ie nou te ijlen man.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:35 schreef oblo het volgende:
Wtf, hier krijg ik echt 7 oktober flashbacks van:
[ x ]
Als je het filmpje in het midden pauzeert zie je man met de bekende groene hoofdband.
Je projecteert.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het wel of niet Hamas is maar door je blinde haat en vooroordelen zie je dat niet. De politie in Gaza is onder controle van Hamas, dus het is inderdaad (direct of indirect) Hamas. Waar het om gaat is het frame dat UNRWA als een soort dekmantel of onderdak voor Hamas fungeert terwijl UNRWA hier niets fout doet en niet eens bij machte is hier iets tegen te doen.
Dat is onmogelijk. Ze hebben nu eenmaal te dealen met de autoriteiten daar in Gaza. Dat de politie (Hamas) met de transporten meeloopt/meerijdt kunnen ze niks aan doen. Om dat samenwerking te noemen of dat het UNRWA kwalijk te nemen is lachwekkend.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je projecteert.
Het is juist dat jij door jouw eigen blinde partijdigheid voor de Palestijnen en diens strijders niet wilt inzien dat dit geen zuivere koffie betreft. Ik redeneer hier simpelweg op basis van het feit dat Hamas een terreurorganisatie is en niet te vertrouwen, de UNRWA is inmiddels meermaals betrapt op verspreiden en romantiseren van het terroristische gedachtegoed van Hamas.
Er zijn in de beelden ook mensen in burgerkleding met wapens te zien die zich tegen de bevolking keren. En ook al zouden er ook Hamas 'politieagenten' bij betrokken zijn, Hamas geallieerden zou op geen enkele manier bij de VN betrokken moeten zijn. Dan kun je dus per definitie al spreken over samenwerking met terreurgroepering.
https://timesofindia.indi(...)leshow/110148961.cmsquote:Turkey President Erdogan says Israel will 'set sights' on Turkey if Hamas defeated
"Do not think that Israel will stop in Gaza," Erdogan told his party lawmakers in the parliament in the capital Ankara.
"Unless it's stopped... this rogue and terrorist state will set its sights on Anatolia sooner or later,"
Nee, dat is het niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Ze hebben nu eenmaal te dealen met de autoriteiten daar in Gaza. Dat de politie (Hamas) met de transporten meeloopt/meerijdt kunnen ze niks aan doen. Om dat samenwerking te noemen of dat het UNRWA kwalijk te nemen is lachwekkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |