abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213559393
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:48 schreef pokkerdepok het volgende:
weet niet of dit hier al is gepost, zal wel:

https://ca.news.yahoo.com(...)women-170941270.html
[..]
en voor alle duidelijkheid: dat betekend dat hamas dus de helft erbij heeft gelogen. om zielig te doen.
en de nepcijfers waren volgens onderzoekers al aardig binnen de perken voor urban warfare.
Dat betekent het niet. Het aantal doden, aantal omgekomen mannen en het aantal vermisten is nog steeds hetzelfde
pi_213559454
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Dit lijkt me geen slechte zaak, dat de burgers wegkomen.
Ik mis in de berichtgeving een goed beeld waar die mensen naar toe kunnen vluchten en hoe het daar is. Men gaat (kan alleen?) naar Khan Younis alleen dat zou nagenoeg volledig in puin liggen en daar staan wel iets van tenten, maar hoeveel tenten en welke faciliteiten? En vooral waar kunnen die overige 1 miljoen die nog in Rafah zitten naar toe?
pi_213559493
Wtf, hier krijg ik echt 7 oktober flashbacks van:

twitter

Als je het filmpje in het midden pauzeert zie je man met de bekende groene hoofdband.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 16:44:47 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213559588
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik mis in de berichtgeving een goed beeld waar die mensen naar toe kunnen vluchten en hoe het daar is. Men gaat (kan alleen?) naar Khan Younis alleen dat zou nagenoeg volledig in puin liggen en daar staan wel iets van tenten, maar hoeveel tenten en welke faciliteiten? En vooral waar kunnen die overige 1 miljoen die nog in Rafah zitten naar toe?
Dit is al maanden bekend. In april stonden er al 40k tenten klaar waar een half miljoen mensen in kunnen. Dat zullen er inmiddels meer zijn lijkt me. Of het genoeg is betwijfel ik ook, maar beter eruit zonder tent dan een bom op je knar.

En nee, ik bedoel dit niet lichtzinnig à la "och, dan heb je tenminste een tentje". Een groot deel van deze mensen is al ontheemd en mag nu na de eerste vlucht en ontheemding nog een keer verkassen terwijl ze al verzwakt en getraumatiseerd zijn. Er schijnt ook een groot probleem te zijn met water bij Khan Younis.

Meer:
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68888299
https://www.firstpost.com(...)fah-op-13762892.html
https://www.madamasr.com/(...)d-israeli-offensive/
  dinsdag 14 mei 2024 @ 16:49:09 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213559634
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:35 schreef oblo het volgende:

[ x ]

Als je het filmpje in het midden pauzeert zie je man met de bekende groene hoofdband.
Zoals ik in een ander topic al opmerkte: als ik ook met gezichtsbedekking boodschappen ga doen heb ik (terecht) een probleem. Behalve als je voor Hamas demonstreert (pro-Palestina kan ook zonder bedekking, die idioten met sjaals om hun hoofd gewikkeld hebben echt een andere boodschap). Als ik me een nazi-vlag rond ga paraderen heb ik (terecht) een probleem. Maar een jihad- of een Hamas-vlag of dus -hoofdband kan blijkbaar. Als ik een bult pallets in de fik zet om iets te vieren mag ik mee in de politiewagen, maar als men op het strand in Scheveningen tegen alle afspraken in tot aan de hemel bouwt en de halve stad op een vonkenregen trakteert, dan blijkt dat de handhaving al jaren toe heeft staan kijken en het liet gebeuren.

De tokkies krijgen alle ruimte in dit land, en de normale mensen gaat men niet eens mee in gesprek.
pi_213560041
quote:

[ x ]

Ik krijg hier vooral treurige larp-gevoel van. Als onze politie meer op zijn Braziliaans was, dan was het snel klaar met dit soort puberale gedrag, hoor.

Bovenstaande heb je niet omdat dit nou zulke grote jongens zijn, maar omdat zelfs de grootste mietjes zich heel dapper voelen in dit laffe land.
pi_213560063
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zoals ik in een ander topic al opmerkte: als ik ook met gezichtsbedekking boodschappen ga doen heb ik (terecht) een probleem. Behalve als je voor Hamas demonstreert (pro-Palestina kan ook zonder bedekking, die idioten met sjaals om hun hoofd gewikkeld hebben echt een andere boodschap). Als ik me een nazi-vlag rond ga paraderen heb ik (terecht) een probleem. Maar een jihad- of een Hamas-vlag of dus -hoofdband kan blijkbaar. Als ik een bult pallets in de fik zet om iets te vieren mag ik mee in de politiewagen, maar als men op het strand in Scheveningen tegen alle afspraken in tot aan de hemel bouwt en de halve stad op een vonkenregen trakteert, dan blijkt dat de handhaving al jaren toe heeft staan kijken en het liet gebeuren.

De tokkies krijgen alle ruimte in dit land, en de normale mensen gaat men niet eens mee in gesprek.
Dat komt omdat wij nog steeds denken dat de-escalatie altijd het middel moet zijn. Alsof je met dat middel, uiteindelijk altijd met elkaar kumbaya gaat zingen rond het kampvuur.

Hierboven breng ik Brazilië als voorbeeld. Maar zo radicaal hoeft het niet eens. Er zijn meerdere westerse landen, die dit ook geheel anders aanpakken. Engeland, of probeer eens stoer te doen in Spanje hahaha.

Maar het 'enge' aan dit land is dat als wij bovenstaande eenmaal doorhebben, dat wij volstrekt zullen doorslaan. Laat dit vooral lekker doormodderen, de horrors van zeer dubieuze tijden zullen terugkomen.
pi_213560168
quote:

[ x ]

Apart dat je die "queers for Palestine" groepen en dat andere links liberale tuig hier nooit bij ziet.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:24:03 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213561360
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat betekent het niet. Het aantal doden, aantal omgekomen mannen en het aantal vermisten is nog steeds hetzelfde
ik vermoed, zomaar, dat de census (o.a. bevolkingsadministratie) zo ja die er al is, momenteel een puinhoop is om aan welke getal dan ook iets op te hangen.
//--//
Dat het een pijnlijke situatie is, waarin de hamas autoriteiten haar burgers heeft gestort waarin IDF probeert de terreur daarvan de kop in te drukken, mogelijk duidelijk zijn.
Waar ik in het beste geval een beetje op blijf hopen is dat blauwhelmen daar ieders veiligheid gaat afdwingen.

Helaas, ziet het er naar uit dat die UN dat niet wil doen omdat allerlei betrokkenen - kennelijk - willen dat het op volgens hun verwerpelijk Israëlische wijze wordt opgelost. Dit oplossen laatste betekent Gaza asfalteren en inwoners van parkeerplaats naar hun volgende diner trekken totdat alle infrastructuur van waaruit hamas mogelijk kan opereren is geëgaliseerd.

Daarna ziet 'men' wel weer door een hoog/dik hek waar op gecontroleerde wijze dan water/voedsel (aan de te registreren populatie) wordt doorgelaten. israë; zal zeker willen stellen dat terreurelementen geen voorzieningen hebben.
Dit 'doorlaten' van hulp zal dan pijnlijk traag verlopen omdat er nog steeds "hulporganisaties" zijn die mes en vork voor, aan en via hamas willen meesturen. Ook tentstokken, brandstoffen of bepaalde (medische) chemicaliën en andere zaken als zg. hulp zal imo erg moeilijk liggen want die zaken kunnen eventueel eenvoudig als wapen gebruikt worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:28:05 #60
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213562384
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:16 schreef Vallon het volgende:
Iemand is nog verder heen wanneer je niet meer wil of kan overwegen dat die "bommen en granaten" bewust worden uitgelokt door strategen en het daarbij over de rug van dat voortvloeiende leed als bijkomend voordeel wordt misbruikt om zich met het zelf veroorzaakte leed te gaan slachtofferen (verder iets met "Munchausen by proxy").
Nee uitlokking is geen uitsluitsel van strafbaarheid. Zeker niet met zoveel repressie zoals bijv in een Westbank waar Palestijnen in bepaalde gebieden niet mogen lopen
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:16 schreef Vallon het volgende:
Waar baseert iemand, anders dan een vooringenomen overtuiging, op dat Israël of het IDF (doel)gericht omstanders wil(de) treffen ?
Dat zo willen neerzetten is een (soms onbewuste) keuze omdat een aangedaan leed in de volle emotie daarvan, anders niet is te bevatten. De praktijk daarvan is dan dat (altijd) de ander de schuldige is maar nooit het slachtoffer, gegeven omstandigheden en laat staan vanwege voorafgaande uitlokking.
Victim blaiming. Hadden die hulpverleners, ziekenhuismedewerkers, journalisten en VN gezanten maar bijvoorbeeld geen kort rokje moeten aandoen

Notabene wilt Netanyahu na het vermoorden van journalisten de vrije pers zoals Al Jazeera verbieden, jaren na de aanslag van het IDF op het hoofdkwartier van de internationale media.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:29:24 #61
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213562409
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:40 schreef Vallon het volgende:

Wanneer hamas c.s. niet de schuldige zijn, wie is dan wel schuldig aan de aanval van 07okt23 ?
Hamas is de schuldige, mag dat duidelijk zijn. Maar een hele gebied uitmoorden gaat te ver. We hebben ook niet 1 miljoen Irakezen vermoord vanwege Saddam, oh ja dat hebben we wel gedaan. En dan was het ook nog vanwege desinformatie
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:33:24 #62
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213562470
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee hoor, want dat was een legitiem doelwit naast het consulaat dat werd gebruikt als hoofdkwartier van een paramilitaire organisatie.
Leuk.

7 oktober is een aanslag van Hamas (terecht)
De aanslag van Israel op een ambassade van Iran met zoveel doden moeten gewoon kunnen, kinderen zonder ouders is goed zolang het maar geen Israeliers zijn
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:34:03 #63
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213562483
De titel van deze reeks is een wanhopige poging mee te gaan in het valse narratief dat israel de wereld in blijft helpen. Gelukkig trappen steeds minder mensen daarin. Social media to the rescue!

Jason.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:34:29 #64
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213562491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:51 schreef deedeetee het volgende:
Op dit moment is hamas gewoon de schuld van alles.
Oke

Ik zal dit doorgeven aan de VN, ICC en VS. Dat ze maar heel gauw normaal moeten doen en Israel onvoorwaardelijk moeten steunen
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:39:39 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213562561
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:29 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hamas is de schuldige, mag dat duidelijk zijn. Maar een hele gebied uitmoorden gaat te ver. We hebben ook niet 1 miljoen Irakezen vermoord vanwege Saddam, oh ja dat hebben we wel gedaan. En dan was het ook nog vanwege desinformatie
Hier is dan ook helemaal geen sprake van. Het ratio terroristen tegen burgers is een van de laagste in urban warfare. 35,000 doden waarvan 15,000 hamas strijders in een dichtbevolkt gebied met 2 miljoen mensen, waarbij de terroristen zich tussen de burgers verschansen, is simpelweg niet veel. Ja, natuurlijk zou het beter zijn als er nul burgers omkwamen, maar dat gaat niet in een oorlogssituatie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:29 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En bijzonder genoeg sprak toen niemand over genocide.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213562563
quote:

Ze hebben dat laatste een paar keer geprobeerd middels een referendum. Maar ze blijken niet het juiste te willen...
pi_213562576
quote:

[..]

Dat idee heb ik ook, maar dat kan ook mijn onderbuik en bias zijn.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:47:12 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213562675
Correct.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213562776
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:47 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

[ twitter ]
Blablabla...

Boring. Mochten de Palestijnen om een wonderlijke wijze weer de macht krijgen over het grond, dan zijn zij de rechtmatige eigenaar.
pi_213562781
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:40 schreef Vallon het volgende:

Wanneer hamas c.s. niet de schuldige zijn, wie is dan wel schuldig aan de aanval van 07okt23 ?

Zeggen dat Hamas de schuldige is is veel te simpel.
Natuurlijk had Hamas nooit kwaad met kwaad mogen vergelden en die aanval nooit mogen doen.

Maar zeggen dat Hamas begonnen is en dat 7 okt het begin was is natuurlijk grote onzin.

Dat vergeten vele mensen nog wel eens.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:52:12 #71
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213562803
Dit zijn weer hele opmerkelijke beelden.

twitter
pi_213563245
Het gaat allemaal niet zo best voor Israel. Er lijkt totaal geen concrete militaire strategie te zijn om een alternatief voor Hamas te verzinnen, en Hamas in de tussentijd genoeg te verzwakken. IDF moet nu al terugkeren naar plekken zoals Jabalya en Zeitoun, omdat Hamas daar toch weer de kop opsteekt.

Op deze manier lijkt het er inderdaad sterk op dat ze dit slechts aan zijn gegaan uit 'wraak'.
pi_213563259
twitter

Waarom filmen en verspreiden? Dit is niet handig nie :N
pi_213563432
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

Maar in de eerste plaats, waarom opblazen?
pi_213563569
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

#waaromdienstplichtgeengoedideeis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')