Wat ik altijd doe bij nieuwe kwaliteitsusers. Ze oprecht vragen hun haat te stoppen, voor ik overga op ze gewoon uitlachen.quote:
Goed verhaal.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je draait het om. Hamas is een noodzakelijk kwaad, zoals zij dit zien. Ik ben het niet eens met hun handelen verre van. Evenmin met het handelen van israel overigens. Maar ik ga niet oorzaak en gevolg omdraaien, daar ben ik te klassiek geschoold voor.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja het is idd de schuld van hamas.![]()
En daar komt voorlopig nog geen eind aan zolang die doorgaan met zelf geweld gebruiken in plaats van stoppen en zich overgeven. Het zijn sneue schoften die hun eigen volk gebruiken voor hun eigen doeleinden.
Dus Hamas heeft talloze journalisten, talloze hulpverleners waaronder die van het World Central Kitchen en mensen die een hulpkonvooi bestalen op zoek naar voedsel vermoord?quote:
Ik denk niet dat het enig nut heeft te discussiren, wij denken te anders, hersenen zitten anders in elkaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
Dus Hamas heeft talloze journalisten, talloze hulpverleners waaronder die van het World Central Kitchen en mensen die een hulpkonvooi bestalen op zoek naar voedsel vermoord?
Sorry als je Hamas van alles de schuld gaat geven voor elke bom of schot die het IDF vuurt ben je net zo ver heen als de wappies die ontkennen dat corona niet bestond en het allemaal een complot was
Naast hamas zijn er nog tal van andere stamstrijdgroepen die al of niet namens of betaald door andere landen, min of meer dezelfde doelen nastreven. Daarnaast zijn er tal van f(r)acties die gebaat zijn met de aandacht voor de situatie omdat dit dan afleidt van andere misstanden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:39 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat komt omdat Hamas de oorzaak is van de oorlog, van het Palestijnse lijden en voor een groot deel van de haat waarmee de Palestijnse harten zijn gevuld.
Hamas is een kanker die door het lijf van de voormalig Palestijnse gebieden woedt. Natuurlijk wil Isral dat het alleen maar over Hamas gaat, want dat is het enige dat belangrijk is in deze oorlog. Hamas moet worden vernietigd. En hoezeer Hamas zich ook presenteert als een lieve Teletubbie die zomaar wordt aangevallen, het is het een kwaadaardig gezwel dat weggesneden moet worden.
De hele wereld, inclusief de islamitische landen en alle moslims in Europa, zouden zich achter dat streven moeten scharen.
Zou Putin Oekraine binnengevallen zijn als Zelensky geen president was en de NAVO niet zou uitbreidenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:41 schreef Scorpie het volgende:
Zou Isral Rafah hebben aangevallen als 7 oktober niet was gebeurd denken jullie?
Ik weet dat je nooit die vraag direct durft te beantwoorden omdat je dan met de billen bloot moet, vandaar dat je met mentale hersengymnastiek eromheen probeert te dansen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zou Putin Oekraine binnengevallen zijn als Zelensky geen president was en de NAVO niet zou uitbreiden
Oke laat ik de vraag anders stellen. Na de aanslag van Israel op de Iraanse ambassade in Syrie zou Iran dus Israel mogen binnenvallen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik weet dat je nooit die vraag direct durft te beantwoorden omdat je dan met de billen bloot moet, vandaar dat je met mentale hersengymnastiek eromheen probeert te dansen.
"Zou Amerika Gitmo hebben geopend als 9/11 niet was gebeurd etc." Je kan zo alles recht lullenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:41 schreef Scorpie het volgende:
Zou Isral Rafah hebben aangevallen als 7 oktober niet was gebeurd denken jullie?
Nee ik geef hamas de schuld van de hele oorlog, dat is dus een heel ander verhaal. Jij kunt dan wel je kop heel diep in t zand steken maar : hamas is de oorzaak van het geweld dat is losgebarsten en als hamas niet driftig terug vocht en ook doden maakte - iets wat jij liever negeert - dan was deze oorlog afgelopen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
Dus Hamas heeft talloze journalisten, talloze hulpverleners waaronder die van het World Central Kitchen en mensen die een hulpkonvooi bestalen op zoek naar voedsel vermoord?
Sorry als je Hamas van alles de schuld gaat geven voor elke bom of schot die het IDF vuurt ben je net zo ver heen als de wappies die ontkennen dat corona niet bestond en het allemaal een complot was
P.S: https://www.msn.com/nl-nl(...)e9aabd021c7aad&ei=28
Ik heb nergens gesteld dat het totaal de schuld is van Israel, beter nog als je mijn pohi erbij neemt keur ik beide kanten af.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik geef hamas de schuld van de hele oorlog, dat is dus een heel ander verhaal. Jij kunt dan wel je kop heel diep in t zand steken maar : hamas is de oorzaak van het geweld dat is losgebarsten en als hamas niet driftig terug vocht en ook doden maakte - iets wat jij liever negeert - dan was deze oorlog afgelopen.
Maar ik begrijp ook dat jij wrs helemaal niet in staat bent om de andere kant van deze zaak te zien. Jij bent totaal blind voor iets anders dan : het is allemaal de schuld van Isral. Ik heb eerlijk gezegd wel met je te doen...
Iemand is nog verder heen wanneer je niet meer wil of kan overwegen dat die "bommen en granaten" bewust worden uitgelokt door strategen en het daarbij over de rug van dat voortvloeiende leed als bijkomend voordeel wordt misbruikt om zich met het zelf veroorzaakte leed te gaan slachtofferen (verder iets met "Munchausen by proxy").quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
P.S: https://www.msn.com/nl-nl(...)e9aabd021c7aad&ei=28
Je triggert mij toch (nog steeds) omdat je aangevoerde redenen en uitleg daarvan zich naar alle kanten op lijkt te bewegen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesteld dat het totaal de schuld is van Israel, beter nog als je mijn pohi erbij neemt keur ik beide kanten af.
Ik reageer simpelweg op het feit dat gebruikers hier Hamas de schuld van alles geven.
En nee Hamas is niet de schuldige van deze hele oorlog. Zou wat te makkelijk zijn na meer dan eeuwen geschiedenis. Er zijn twee kanten waar gevochten wordt en er zijn twee kanten waar slachtoffers vallen.
Nemen we het proportionaliteitsbeginsel dan gaat Israel veels te ver. Niet zomaar krijgen ze de afkeuring van de VN, VS en ICC. Elke dag vallen er doden onder kinderen, journalisten, hulpverleners en ziekenhuismedewerkers door Israelische kogels en bommen.
Dat ik word aangevallen op straat betekent niet dat ik de hele straat mag uitmoorden.
en voor alle duidelijkheid: dat betekend dat hamas dus de helft erbij heeft gelogen. om zielig te doen.quote:The United Nations reduced estimates for the number of women and children killed during Israel's war in Gaza by nearly half, inviting new scrutiny for figures that come from the militant group Hamas.
Of the 34,735 people who have died in Gaza since the war began, according to data published May 6 by the UN, more than 9,500 were women and more than 14,500 were children.
But in updated data published two days later on May 8, the UN significantly reduced the figures to 4,959 women and 7,797 children among the 34,844 people reportedly killed in Gaza.
The UN cites data from the Gaza Ministry of Health, controlled by Hamas, to produce casualty figures. The UN reports come with a disclaimer that says, "The UN has so far not been able to produce independent, comprehensive, and verified casualty figures."
Op dit moment is hamas gewoon de schuld van alles. Ze hebben het vuur flink opgestookt en blijven dat doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesteld dat het totaal de schuld is van Israel, beter nog als je mijn pohi erbij neemt keur ik beide kanten af.
Ik reageer simpelweg op het feit dat gebruikers hier Hamas de schuld van alles geven.
En nee Hamas is niet de schuldige van deze hele oorlog. Zou wat te makkelijk zijn na meer dan eeuwen geschiedenis. Er zijn twee kanten waar gevochten wordt en er zijn twee kanten waar slachtoffers vallen.
Nemen we het proportionaliteitsbeginsel dan gaat Israel veels te ver. Niet zomaar krijgen ze de afkeuring van de VN, VS en ICC. Elke dag vallen er doden onder kinderen, journalisten, hulpverleners en ziekenhuismedewerkers door Israelische kogels en bommen.
Dat ik word aangevallen op straat betekent niet dat ik de hele straat mag uitmoorden.
Nee hoor, want dat was een legitiem doelwit naast het consulaat dat werd gebruikt als hoofdkwartier van een paramilitaire organisatie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oke laat ik de vraag anders stellen. Na de aanslag van Israel op de Iraanse ambassade in Syrie zou Iran dus Israel mogen binnenvallen?
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee hoor, want dat was een legitiem doelwit naast het consulaat dat werd gebruikt als hoofdkwartier van een paramilitaire organisatie.
quote:Currently, the IRGC is designated as a terrorist organization by Bahrain, Saudi Arabia, Sweden and the United States.
quote:Since 2010, the European Union has imposed broad sanctions on the IRGC and many of its members, without designating it as a terrorist organization.
quote:The Government of Canada designated the Quds Force as a terrorist organization on 17 December 2012.
Dat betekent het niet. Het aantal doden, aantal omgekomen mannen en het aantal vermisten is nog steeds hetzelfdequote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:48 schreef pokkerdepok het volgende:
weet niet of dit hier al is gepost, zal wel:
https://ca.news.yahoo.com(...)women-170941270.html
[..]
en voor alle duidelijkheid: dat betekend dat hamas dus de helft erbij heeft gelogen. om zielig te doen.
en de nepcijfers waren volgens onderzoekers al aardig binnen de perken voor urban warfare.
Ik mis in de berichtgeving een goed beeld waar die mensen naar toe kunnen vluchten en hoe het daar is. Men gaat (kan alleen?) naar Khan Younis alleen dat zou nagenoeg volledig in puin liggen en daar staan wel iets van tenten, maar hoeveel tenten en welke faciliteiten? En vooral waar kunnen die overige 1 miljoen die nog in Rafah zitten naar toe?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:21 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Dit lijkt me geen slechte zaak, dat de burgers wegkomen.
Dit is al maanden bekend. In april stonden er al 40k tenten klaar waar een half miljoen mensen in kunnen. Dat zullen er inmiddels meer zijn lijkt me. Of het genoeg is betwijfel ik ook, maar beter eruit zonder tent dan een bom op je knar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik mis in de berichtgeving een goed beeld waar die mensen naar toe kunnen vluchten en hoe het daar is. Men gaat (kan alleen?) naar Khan Younis alleen dat zou nagenoeg volledig in puin liggen en daar staan wel iets van tenten, maar hoeveel tenten en welke faciliteiten? En vooral waar kunnen die overige 1 miljoen die nog in Rafah zitten naar toe?
Zoals ik in een ander topic al opmerkte: als ik ook met gezichtsbedekking boodschappen ga doen heb ik (terecht) een probleem. Behalve als je voor Hamas demonstreert (pro-Palestina kan ook zonder bedekking, die idioten met sjaals om hun hoofd gewikkeld hebben echt een andere boodschap). Als ik me een nazi-vlag rond ga paraderen heb ik (terecht) een probleem. Maar een jihad- of een Hamas-vlag of dus -hoofdband kan blijkbaar. Als ik een bult pallets in de fik zet om iets te vieren mag ik mee in de politiewagen, maar als men op het strand in Scheveningen tegen alle afspraken in tot aan de hemel bouwt en de halve stad op een vonkenregen trakteert, dan blijkt dat de handhaving al jaren toe heeft staan kijken en het liet gebeuren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:35 schreef oblo het volgende:
Wtf, hier krijg ik echt 7 oktober flashbacks van:
[ x ]
Als je het filmpje in het midden pauzeert zie je man met de bekende groene hoofdband.
Ik krijg hier vooral treurige larp-gevoel van. Als onze politie meer op zijn Braziliaans was, dan was het snel klaar met dit soort puberale gedrag, hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:35 schreef oblo het volgende:
[ x ]
Als je het filmpje in het midden pauzeert zie je man met de bekende groene hoofdband.
Dat komt omdat wij nog steeds denken dat de-escalatie altijd het middel moet zijn. Alsof je met dat middel, uiteindelijk altijd met elkaar kumbaya gaat zingen rond het kampvuur.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zoals ik in een ander topic al opmerkte: als ik ook met gezichtsbedekking boodschappen ga doen heb ik (terecht) een probleem. Behalve als je voor Hamas demonstreert (pro-Palestina kan ook zonder bedekking, die idioten met sjaals om hun hoofd gewikkeld hebben echt een andere boodschap). Als ik me een nazi-vlag rond ga paraderen heb ik (terecht) een probleem. Maar een jihad- of een Hamas-vlag of dus -hoofdband kan blijkbaar. Als ik een bult pallets in de fik zet om iets te vieren mag ik mee in de politiewagen, maar als men op het strand in Scheveningen tegen alle afspraken in tot aan de hemel bouwt en de halve stad op een vonkenregen trakteert, dan blijkt dat de handhaving al jaren toe heeft staan kijken en het liet gebeuren.
De tokkies krijgen alle ruimte in dit land, en de normale mensen gaat men niet eens mee in gesprek.
Apart dat je die "queers for Palestine" groepen en dat andere links liberale tuig hier nooit bij ziet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:35 schreef oblo het volgende:
[ x ]
ik vermoed, zomaar, dat de census (o.a. bevolkingsadministratie) zo ja die er al is, momenteel een puinhoop is om aan welke getal dan ook iets op te hangen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat betekent het niet. Het aantal doden, aantal omgekomen mannen en het aantal vermisten is nog steeds hetzelfde
Nee uitlokking is geen uitsluitsel van strafbaarheid. Zeker niet met zoveel repressie zoals bijv in een Westbank waar Palestijnen in bepaalde gebieden niet mogen lopenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:16 schreef Vallon het volgende:
Iemand is nog verder heen wanneer je niet meer wil of kan overwegen dat die "bommen en granaten" bewust worden uitgelokt door strategen en het daarbij over de rug van dat voortvloeiende leed als bijkomend voordeel wordt misbruikt om zich met het zelf veroorzaakte leed te gaan slachtofferen (verder iets met "Munchausen by proxy").
Victim blaiming. Hadden die hulpverleners, ziekenhuismedewerkers, journalisten en VN gezanten maar bijvoorbeeld geen kort rokje moeten aandoenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:16 schreef Vallon het volgende:
Waar baseert iemand, anders dan een vooringenomen overtuiging, op dat Isral of het IDF (doel)gericht omstanders wil(de) treffen ?
Dat zo willen neerzetten is een (soms onbewuste) keuze omdat een aangedaan leed in de volle emotie daarvan, anders niet is te bevatten. De praktijk daarvan is dan dat (altijd) de ander de schuldige is maar nooit het slachtoffer, gegeven omstandigheden en laat staan vanwege voorafgaande uitlokking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |