abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213542550
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213542609
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is, maar ik woon bovenop een heuvel, zou toch liever een vlak parkoers hebben.
Het hoeft toch niet je eigen backyard te zijn? Het zijn gewoon georganiseerde races.

Al is mijn standaard rondje om mijn huis wel 6.5k dus ik zou het wel kunnen oefenen thuis. :'(
pi_213542973
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:53 schreef Cynic het volgende:

[..]
Die heb ik nog nooit gedaan. Loop je inmiddels competitie? Heb nu nog De Knipe, Dronten en Harreveld staan. Proberen weer eens een keer een seizoen voldoende wedstrijden voor het klassement te lopen. En hopen in de tussentijd geen nieuwe blessures op te lopen en weer wat beter in vorm te komen.
Ik loop sinds 2017 of zo competitie, sommige jaren succesvoller dan andere :D dit jaar gaat redelijk tot nu toe en ik hoop ook precies aan mijn 7 KSRs te komen! In Harreveld ben ik er ook bij. Jij loopt ook KSRs begrijp ik?

Voor mijn gevoel ben ik het merendeel van het seizoen al kwijt geweest aan griep/corona/blessures. Maar er hebben ook goede runs tussen gezeten en zowel mijn hoest als mijn scheenblessure zijn nagenoeg weg *G*

Komende 2 weekenden ben ik er met de fiets op uit, dan even bijkomen, en dan is Harreveld alweer. De lente gaat veel te snel voor alle sportieve dingen die ik zou willen doen! :o
pi_213543383
Voor mij stond vrijdag de Putten Power Run 5k op het programma met de bedrijvenloop, gezellig met 15 collega's. Vorig jaar hadden we daar de 1e plek en een wisselbeker, dus proberen of we die konden prolongeren. Tijd van vorig jaar was 17'45 en die moest ik ook wel kunnen verbeteren.
Lopen ging eigenlijk heel soepel en kon het 1e deel lekker mee met een groepje, al zag ik al wel snel een heel groepje met zelfde gele shirts verdwijnen in de verte, sterk deelnemersveld :D. Waren verder 2 rondjes van 2.5km, 1e rondje kwam ik nog door onder de 8'30, dus op schema voor sub17, maar 2e rondje werd toch erg zwaar en liep ik helemaal alleen. Helaas wat moeten inleveren en uitgekomen op 17'20, waar ik alsnog super tevreden mee ben ^O^ . De gele shirts bleken 2 teams te zijn van een ander bedrijf, welke 1 en 2 werden en daarnaast liepen er nog 3 andere lopers voor het 3e team, waarvan er 2 sneller liepen dan mij. Helaas dus niet de titel kunnen prolongeren, maar wel een superleuke dag gehad :).

Gisteren ook nog de Masterscompetitie in Uden, mijn eerste echte wedstrijd voor de AU. Samen met 4 medelopers van de AV. Voor mij stonden verspringen, de 1500m en 4x100 estafette op het programma. Verspringen doe ik normaal nooit, maar elke sprong ging verder dan de vorige en eindigde op 5.29m. Erg lastig om goed uit te komen met de passen :+ .
Daarna de 1500 op het programma, voor mij de eerste keer ooit, dus had ook geen tijd staan en stond in het minder snelle vak, met mannen die 5'+ als PR hadden, waar ik zelf zat te denken aan 4'30. Dus was al bang dat ik alles alleen moest doen, bleek dat er nog 1 loper was die op die tijd weg wou gaan en ook de 1e keer was. Hij had alleen afgelopen maand een marathon in 2.36 en 5k in 16'29 gelopen :o . Nou ja, probeer maar bij hem te blijven. Dus gewoon achter hem gaan lopen en kijken hoe het schip strandt, af en toe dacht ik zelfs nog aan versnellen, liep eigenlijk erg soepel, maar wou mijn 'haas' ook niet opgeven. Laatste rondje had ik eigenlijk nog iets teveel over, dus 100m voor de finish de eindsprint ingezet en nog 1.5 seconden weggelopen van de nummer 2. Finish in 4'31 ^O^. Erg leuk om een keer te doen, daarna nog even gepraat met de nr2 en natuurlijk bedankt, maar hij vond het gelukkig ook niet erg dat ik hem als haas had gebruikt. Leuke afstand wel die 1500! ^O^ .
De estafette was helaas een kleine teleurstelling, het 2e wisselpunt ging helaas verkeerd, de 3e loper ging al te snel voor het aangeven, dus die liepen vast, ik als laatste loper daar dus niet in actie gekomen :+ . Leerpuntje voor volgende keer. Hadden wel geoefend samen, maar iets te enthousiast waarschijnlijk. :)

Was een mooi weeekend zo! ^O^
pi_213543767
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik loop sinds 2017 of zo competitie, sommige jaren succesvoller dan andere :D dit jaar gaat redelijk tot nu toe en ik hoop ook precies aan mijn 7 KSRs te komen! In Harreveld ben ik er ook bij. Jij loopt ook KSRs begrijp ik?

Voor mijn gevoel ben ik het merendeel van het seizoen al kwijt geweest aan griep/corona/blessures. Maar er hebben ook goede runs tussen gezeten en zowel mijn hoest als mijn scheenblessure zijn nagenoeg weg *G*

Komende 2 weekenden ben ik er met de fiets op uit, dan even bijkomen, en dan is Harreveld alweer. De lente gaat veel te snel voor alle sportieve dingen die ik zou willen doen! :o
Ja, dit seizoen bewust even geen langere afstanden. Normaal gesproken probeer ik Beltrum wel mee te doen op de hele, en vorige jaar bijvoorbeeld Harreveld NK LSR.

Dan ben ik je vast onderweg wel eens tegen gekomen denk ik?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_213544120
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 08:34 schreef Cynic het volgende:

[..]
Ja, dit seizoen bewust even geen langere afstanden. Normaal gesproken probeer ik Beltrum wel mee te doen op de hele, en vorige jaar bijvoorbeeld Harreveld NK LSR.

Dan ben ik je vast onderweg wel eens tegen gekomen denk ik?
Kan best dat we elkaar tegengekomen zijn idd! Grappig :D

Ik heb vorig jaar in Harreveld op het NK mijn eerste LSR gelopen. En toen besloten dat ik dit jaar geen LSR ging doen :X
pi_213544668
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:26 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Het hoeft toch niet je eigen backyard te zijn? Het zijn gewoon georganiseerde races.

Al is mijn standaard rondje om mijn huis wel 6.5k dus ik zou het wel kunnen oefenen thuis. :'(
Ik zou het liever zelf doen, niet georganiseerd. Maar dan wil ik ook niet na 20 uur ofzo ergens donker op een parkeerplaats zitten. Misschien dat ik het een keer doe als ik bij mijn moeder ben ofzo.
pi_213550309
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Kan best dat we elkaar tegengekomen zijn idd! Grappig :D

Ik heb vorig jaar in Harreveld op het NK mijn eerste LSR gelopen. En toen besloten dat ik dit jaar geen LSR ging doen :X
Wel uitgelopen? Toen was het ook al zo warm.
It has to mean something
pi_213553782
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:24 schreef Cynic het volgende:

[..]
Wel uitgelopen? Toen was het ook al zo warm.
Jup. Maar godsgruwelijk lang onderweg geweest en m'n hele handen en vingers opengehaald aan de eindhindernis. De EHBO'ers vonden dat ik geschift was om daarmee door te klimmen (was ook zo). Dus dat duurde wel een tijd tot ik weer hersteld was. En toen ging ik even 4x50 km wandelen en kon ik daar weer van gaan herstellen :')
Hoe ging het bij jou toen? Last van de warmte?
pi_213556647
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jup. Maar godsgruwelijk lang onderweg geweest en m'n hele handen en vingers opengehaald aan de eindhindernis. De EHBO'ers vonden dat ik geschift was om daarmee door te klimmen (was ook zo). Dus dat duurde wel een tijd tot ik weer hersteld was. En toen ging ik even 4x50 km wandelen en kon ik daar weer van gaan herstellen :')
Hoe ging het bij jou toen? Last van de warmte?
Heb toen lekker rustig aan gedaan, was goed te doen. Ook qua hindernissen geen hele onmogelijke dingen. 3:55 over gedaan, alles onder de 4 uur ben ik doorgaans blij mee zo zonder specifieke training voor die afstand. Misschien ooit, later als ik groot ben, eens proberen of het richtin 3:30 kan.
It has to mean something
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:13:29 #11
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_213558203
Gister in mijn intervaltraining een maximale sprint gelopen van 3:50min/km. Dat was de eerste, dat was ook gelijk duidelijk veel te snel, stond te tollen op mn benen :|W . Daarna langzamer gelopen en rond de 4:50 / 5:00 min/km gelopen :o maar dat hou ik wel 1minuut vol .
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_213558825
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:13 schreef KapiteinIglo het volgende:
Gister in mijn intervaltraining een maximale sprint gelopen van 3:50min/km. Dat was de eerste, dat was ook gelijk duidelijk veel te snel, stond te tollen op mn benen :|W . Daarna langzamer gelopen en rond de 4:50 / 5:00 min/km gelopen :o maar dat hou ik wel 1minuut vol .
Gingen je benen ook voelen als puddingbroodjes? :D echt zo heerlijk altijd die interval trainingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:18:42 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213558864
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gingen je benen ook voelen als puddingbroodjes? :D echt zo heerlijk altijd die interval trainingen.
Puddingbroodjes zijn ook heerlijk :9
F means you're fucked
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:40:56 #14
450148 KapiteinIglo
pi_213559027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja, alsof ik er iedere stap doorheen kon zakken.

Puddingbroodjes :9~
pi_213564138
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:13 schreef Cynic het volgende:

[..]
Heb toen lekker rustig aan gedaan, was goed te doen. Ook qua hindernissen geen hele onmogelijke dingen. 3:55 over gedaan, alles onder de 4 uur ben ik doorgaans blij mee zo zonder specifieke training voor die afstand. Misschien ooit, later als ik groot ben, eens proberen of het richtin 3:30 kan.
Goed gedaan dan! Ik vind 't altijd knap, de mensen die netjes binnen hun grenzen blijven. _O_

Misschien dat ik eerst ga proberen beter te worden op de MSR. Heb nu 2 MSR's gedaan: een keer op 2/3 van de run bandje ingeleverd, en een keer 4.5 uur onderweg geweest :') dus daar zit nog genoeg ruimte voor verbetering voordat ik weer aan de LSR ga. Hoe dan ook ga ik voorlopig prima op de KSR ^O^
pi_213564195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:13 schreef KapiteinIglo het volgende:
Wauw wat goed! Mooi tempo zeg.

Ik had vandaag een kort loopje met sprintjes op het programma. 30 min low intensity en 4x 30 sec high intensity. Heb de sprintjes rond de 4.50/5.15 gelopen. Viel me echt heel erg mee. Kostte natuurlijk wel de nodige moeite, maar had eerlijk gezegd niet verwacht dat tempo te halen.

De 30 minuten zelf waren zwaar vond ik. Gewoon, veel mensen in het Zuiderpark, dus beetje zigzaggen. En heb zes keer hetzelfde stuk op en neer gerend omdat daar schaduw was. Dus gevoelsmatig ook niet helemaal lekker erin ofzo. Maar goed de eindstand viel niet tegen.
:)
pi_213564222
Morgen met de middelste puber weer training voor 5km aan 1 stuk. Ze doet het goed. Moest vorige keer wel lullen als brugman dat ze niet haar trainingsjasje aan mocht van me en ook niet haar lange mouwen shirt.
De lange legging krijg k er nog niet uit.
pi_213565024
Wat een lekkere tempo’s kapiteiniglo en mignonne!

Hier vandaag een langzame loop. Paar stukken wandelen tussendoor om de hartslag laag te houden. Vandaag m’n eerste 10 km gemaakt, maar dus niet alles hardgelopen ;)

Lekker wat bospaadjes ingelopen voor de schaduw, maar omdat ik niet wist waar het uit ging komen ben ik ze ook maar weer terug gelopen.
Maar heb nu gezien dat ik daar ook een mooi rondje kan maken een volgende keer.
pi_213565386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:07 schreef mignonne het volgende:
Morgen met de middelste puber weer training voor 5km aan 1 stuk. Ze doet het goed. Moest vorige keer wel lullen als brugman dat ze niet haar trainingsjasje aan mocht van me en ook niet haar lange mouwen shirt.
De lange legging krijg k er nog niet uit.
ze heeft zich maar gewoon te conformeren aan de hardloop etiquette.... Temperatuur boven de 10graden is kort-kort.

Hier ook in de beschutting gelopen in Madestein. Niet voor de zon, maar tegen de regen zojuist.
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:53:55 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213567171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:46 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]
Gaaf! Je hoeveelste marathon is dat nu?
Heel veel succes alvast! ^O^
Het was de dertiende. Ik ben blij dat ik nog gefinisht ben uiteindelijk als ik zie hoeveel mensen er afgevoerd werden. Heb ze letterlijk out zien gaan en menig politieagent of zelfs mensen in dorpen schoten te hulp. Ik heb zelfs 1 Keniaanse haas of loper op 3/4 ingehaald die wandelde :o De EHBO-ers bij de finish waren top, heb ze echt uitvoerig bedankt. Ik werd meteen met twee sponzen (1 in mijn nek en 1 in mijn hand) neergezet op een trapje om even te zitten na de finish. Na wat isotoon spul uit mijn waterzak ging het uiteindelijk weer.

Echt verre van mijn snelste tijd, maar omdat ik bij 13km al dacht: dit ga ik nooit redden, ben ik uberhaupt blij dat ik hem uitgelopen heb. Stats: https://www.athlinks.com/(...)rse/2472086/Bib/1122 (met foto's en filmpjes :D )
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:20:00 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213567959
Herstel gaat trouwens supergoed. Heb goed kunnen slapen de afgelopen dagen, heb gisteren een hele ochtend gebukt en geschoffeld in een stadstuin en vandaag weer naar mijn werk gefietst. Voorlopig alleen een trail in juni gepland, goddank even geen verplichte duurlopen in de warmte meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 mei 2024 @ 12:39:35 #22
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213568836
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik werd meteen met twee sponzen (1 in mijn nek en 1 in mijn hand) neergezet op een trapje om even te zitten na de finish.
Haha, gezellig. Ik zat op hetzelfde trapje! 5 minuten, toen werd ik weer doorgestuurd.
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:26:31 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213569252
Nog ff over de Leiden marathon.
quote:
Leiden’s annual marathon was abandoned at the weekend after 25 runners were taken to hospital suffering from the effects of heat exhaustion.

City mayor Peter van de Velden decided to stop the race at 3pm, amid concerns that local hospitals were struggling to cope with the number of casualties.

Most of the 1,750 runners had finished the race, which began at 10am, but those still out on the course were asked to walk to the finish. The last participants were roundly applauded as they crossed the line at around 4pm.
Best wel laat eigenlijk, om 15:00 waren mensen al 5 uur onderweg, dat was echt het laatste plukje lopers. Ik strompelde na mijn finish terug over delen van het parcours en toen zag ik ze langs komen.
pi_213569424
Het meest irritante aan dat soort dingen is dat de lopers als een kleuter voor zichzelf moeten worden beschermd. Daardoor zijn er mensen die wel naar hun lichaam luisteren de dupe, zoals met zoveel andere dingen.

Dus bedankt aan alle figuren die als een kip zonder kop door blijven gaan en de druk op de zorg vergroten. Daardoor zullen dit soort evenementen steeds sneller worden beëindigd. Mensen die wel naar hun lichaam luisteren (en dus rustiger aan doen en wellicht later eindigen) zullen daardoor vaker niet uit mogen lopen.

Top ontwikkeling hoor :r
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213570219
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:26 schreef SEMTEX het volgende:
Nog ff over de Leiden marathon.
[..]
Best wel laat eigenlijk, om 15:00 waren mensen al 5 uur onderweg, dat was echt het laatste plukje lopers. Ik strompelde na mijn finish terug over delen van het parcours en toen zag ik ze langs komen.
Ik las ergens dat de marathonlopers net voor de start werd medegedeeld dat de 10km van 14:30 was afgelast.
  woensdag 15 mei 2024 @ 15:54:18 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213570735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 15:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik las ergens dat de marathonlopers net voor de start werd medegedeeld dat de 10km van 14:30 was afgelast.
Euh, de marathon startte al om 10:00. Toen ik finishte rond half 3 en terugliep, zaten de 10km nog te wachten in het startvak op de grond.
pi_213570824
Iemand tips voor een goed HM schema voor 10-12 weken, 3x per week? Niet voor een beginner, maar loop momenteel vrij makkelijk 8-10km.

Streeftijd: 1h45 - 1h50
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213572866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor een goed HM schema voor 10-12 weken, 3x per week? Niet voor een beginner, maar loop momenteel vrij makkelijk 8-10km.

Ik vind het ingebouwde Garmin Coach schema van Coach Greg wel goed werken. Ik geloof wel dat dat niet korter kan dan 12 weken.
Ik heb 'm afgelopen herfst gedaan met streeftijd 1u40 en toen een HM wedstrijd gelopen in 1u39 _O_
pi_213575067
Vandaag weer een loop gedaan met de 2e puber. 7x 2 min met 1 min wandelen, ze hield het goed vol. Dat was voorheen wel anders dus heel trots op haar. Nu nog zelf ergens mn andere loop in zien te passen. Ik denk vrijdag dan maar. Even puzzelen.

Zijn er hier nog die zondag ook naar Utrecht gaan?
  woensdag 15 mei 2024 @ 21:45:51 #30
450148 KapiteinIglo
pi_213575212
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 21:37 schreef mignonne het volgende:
Vandaag weer een loop gedaan met de 2e puber. 7x 2 min met 1 min wandelen, ze hield het goed vol. Dat was voorheen wel anders dus heel trots op haar. Nu nog zelf ergens mn andere loop in zien te passen. Ik denk vrijdag dan maar. Even puzzelen.

Zijn er hier nog die zondag ook naar Utrecht gaan?
Ik ga zaterdag naar Boekt :D

2 uur enkele reis voor een 5km run.
Alleen maar omdat de medaille zo cool is *O*
pi_213575262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 21:45 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik ga zaterdag naar Boekt :D

2 uur enkele reis voor een 5km run.
Alleen maar omdat de medaille zo cool is *O*
Hahaha dat zijn nog eens goals!!
pi_213575697
Morgen Jeroen Boschloop 10km wedstrijd :) ben benieuwd sub 50 min is het doel. Als de benen meezitten, hoop ik zelfs op 48 min
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213575910
Spinnenwebben: check.
Korte broek: check.
Genieten: check.

O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:02:53 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213578970
Ik las dat de Breda marathon afgelast is, 19-5. Blijkbaar kregen ze de vergunning niet rond en kon de veiligheid van e lopers niet worden gegarandeerd. Het was sowieso een eenmalig iets.
https://www.omroepbrabant(...)fout-van-organisatie
pi_213579184
quote:
11s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef SEMTEX het volgende:
Ik las dat de Breda marathon afgelast is, 19-5. Blijkbaar kregen ze de vergunning niet rond en kon de veiligheid van e lopers niet worden gegarandeerd. Het was sowieso een eenmalig iets.
Lekker dan :o _O-
pi_213579316
Onbegrijpelijk :') je fixt toch verdomme eerst je vergunning voordat je een evenement gaat promoten?

En dan 4 dagen van tevoren cancellen :') faalhazerij. En zuur voor de lopers die ervoor getraind hebben.
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:24:05 #37
450148 KapiteinIglo
pi_213580570
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 21:50 schreef mignonne het volgende:

[..]
Hahaha dat zijn nog eens goals!!
*O*

Voor deze wilde ik wel ff stukkie karren!

Nog mensen met andere tips voor coole medailles?
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:35:16 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213580659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
*O*

[ link | afbeelding ]

Deze hebben tegenwoordig ook leuke medailles: https://www.trail-running.eu/
en de Bijlmer run heeft ook elk jaar een mooie medaille, is komende zaterdag al: https://bijlmerrun.nl/
pi_213580730
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
en de Bijlmer run heeft ook elk jaar een mooie medaille, is komende zaterdag al: https://bijlmerrun.nl/
Oh, wat een leuke medailles heeft die Bijlmerrun. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213580964
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik ga één van die trails in december doen, in m'n geboortedorp. wel maar lafjes 10km omdat ik een dag later ook nog de Bruggenloop in Rotterdam wil gaan lopen.
pi_213581166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:

Ik zoek hetzelfde maar dan voor 3~4 keer in de week.

Garmin heb ik nu een paar keer gedaan, maar vind het wel wat beperkt. Het zelfsturende programma beviel ook wel. (niet de daily suggestions)

Die duurt 16 weken, maar de eerste 4~6 kan je wel overslaan of zelf wat aanpassen als je gewoon blijft lopen tot de start van je schema.
pi_213581581
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Morgen Jeroen Boschloop 10km wedstrijd :) ben benieuwd sub 50 min is het doel. Als de benen meezitten, hoop ik zelfs op 48 min
Tot vanavond dan. Ik ga ook de 10km doen. Ik hoop nog wel dat er een fikse bui valt voor het begint, want het is nu wel benauwd en ik heb snode plannen, zeg maar. Maar goed, het is al beginnen waaien, dus ik heb goede hoop.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_213581930
quote:

[..]
*O*

[ link | afbeelding ]

Schrijf je een keer in als Weekend Warrior voor de Blenheim Palace triathlon. Dan kun je zo vaak starten als je wilt in een weekend op een sprint triathlon, en elke keer als je finished kun je een medaille in ontvangst nemen. Ik had er 7 geloof ik :)

En je racet in een world heritage site, geboortegrond Churchill, en waar vele scenes van films zijn opgenomen (James Bond, Harry Potter, etc).

https://www.blenheimtriathlon.com/
pi_213582137
quote:
99s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:59 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Tot vanavond dan. Ik ga ook de 10km doen. Ik hoop nog wel dat er een fikse bui valt voor het begint, want het is nu wel benauwd en ik heb snode plannen, zeg maar. Maar goed, het is al beginnen waaien, dus ik heb goede hoop.
Succes, het is in ieder geval minder heet dan vorig jaar. ^O^
Ik ben er dit jaar niet bij, vertrek zo naar Duitsland om een weekendje pullen bier te drinken. B:)B
Volgende week wel aanwezig bij de Vestingloop.
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:56:28 #45
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_213582663
Volgende week zondag ook de Vestingsloop van Hellevoetsluis, doeltijd is sowieso onder de 45 minuten maar omdat ik nog nooit een prestatieloop van korter dan 21km heb gedaan een beetje lastig inschatten wat haalbaar is. Ik ga op 4:15 weg en zie of ik dat langer kan volhouden of dat ik moet vertragen/versnellen :)

Ook nog afhankelijk van het weer en mijn hooikoorts, als een goede tijd er niet in zit ga ik samen met mijn vriendin rennen (die als doel uitlopen heeft).
Met pijn en moeite derde
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:48:39 #46
450148 KapiteinIglo
pi_213583098
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Schrijf je een keer in als Weekend Warrior voor de Blenheim Palace triathlon. Dan kun je zo vaak starten als je wilt in een weekend op een sprint triathlon, en elke keer als je finished kun je een medaille in ontvangst nemen. Ik had er 7 geloof ik :)

En je racet in een world heritage site, geboortegrond Churchill, en waar vele scenes van films zijn opgenomen (James Bond, Harry Potter, etc).

https://www.blenheimtriathlon.com/
Ha! Dat is wel leuk om ooit een keer te doen!
Voor nu hou ik het bij 5km loopjes en evt iets verder in overleg met mijn PT :o
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:24:49 #47
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213583443
Hoi! :D
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:12:47 #48
450148 KapiteinIglo
pi_213584852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:24 schreef GotC het volgende:
Hoi en welkom! Vertel vertel maar niet te snel. Wie ben je, loop je al lang en hoeveel, ver en wat loop je? Heb je plannen?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:15:41 #49
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213586934
quote:
Oh hai O+
F means you're fucked
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:39:06 #50
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213587233
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:12 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Hoi en welkom! Vertel vertel maar niet te snel. Wie ben je, loop je al lang en hoeveel, ver en wat loop je? Heb je plannen?
Hoii en bedankt!
Ik ben GotC (Grace), ik loop al even lang als YUR maarrrrr ik ben de koningin van opbouwen-stoppen-opbouwen-stoppen :7. Veelal door oorzaken buiten mijn schuld om.
Ik heb wel 2x netjes opgebouwd tot HM maarrr:
- 1x struikelde ik over een stoeptegel wat uiteindelijk resulteerde in 2 voetoperaties en 2x 6 weken gips
- 1x kwam de eerste lockdown op de dag van m’n 25km wedstrijd en toen was ik het direct zat :D.

Nu ben ik bijna bij de 5km weer *O* met een schema van Runna. YUR is enorm inspirerend om in huis te hebben (hij is mijn man), en hij zegt dat het pas leuk wordt na 10km dus… we shall see!

Verder postte ik heul vroegah veel hier, vandaar m’n enthousiaste entree!
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:39:08 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213587234
quote:
Ja jeetje, voer die druk maar op hier :D

Tof!
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:46:13 #52
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213587328
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:39 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ja jeetje, voer die druk maar op hier :D

Tof!
Jaaaaa gezellig!! *O* Samen lopen naast een Landal park? :7
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:46:42 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213587333
Moeten we ons al inschrijven voor de Ekiden? :D
F means you're fucked
pi_213587441
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:39 schreef GotC het volgende:

[..]
Hoii en bedankt!
Ik ben GotC (Grace), ik loop al even lang als YUR maarrrrr ik ben de koningin van opbouwen-stoppen-opbouwen-stoppen :7. Veelal door oorzaken buiten mijn schuld om.
Ik heb wel 2x netjes opgebouwd tot HM maarrr:
- 1x struikelde ik over een stoeptegel wat uiteindelijk resulteerde in 2 voetoperaties en 2x 6 weken gips
- 1x kwam de eerste lockdown op de dag van m’n 25km wedstrijd en toen was ik het direct zat :D.

Nu ben ik bijna bij de 5km weer *O* met een schema van Runna. YUR is enorm inspirerend om in huis te hebben (hij is mijn man), en hij zegt dat het pas leuk wordt na 10km dus… we shall see!

Verder postte ik heul vroegah veel hier, vandaar m’n enthousiaste entree!
Leuk dat je weer opnieuw begonnen bent! Hier ook een beginner (maar nooit zover geweest eerder als dat jij bent ;) ) gezellig dat je mee komt kletsen hier!
pi_213587611
Hoi @GotC *G*
pi_213587632
Hee! Het is weer 2014!

Leuk @GotC ook weer!!

Een kijken of ik mijn vrouw hier ook weer kan krijgen, haha.
pi_213587687
Ik heb vanavond een beroerd rondje gelopen. Maar hé, ik ben wel gegaan.

Had verwacht dat ik lekker vrolijk kon opbouwen nu de scheenblessure weg is, maar ik ben MOE en gestrest en als ik 's avonds klaar met werk en avondeten ben wil ik NIKS meer :')

Enige wat je overhoudt is semi tevreden met dat ik wel gegaan ben.

Het zal wel beter worden na m'n twee 200 km fiets dagtochten de komende 2 weekenden. Dan hoef ik geen rekening meer te houden met fietstrainingen.

Ik word geen triatlonner denk ik _O-

Iemand een goed motto voor dit soort tochtjes?
Mijn normale motto is "ik ben stoer en ik ben sterk" maar in beide kon ik me absoluut niet vinden vanavond :(
pi_213587910
Elke stap telt.
pi_213587960
Lopen voor het avondeten
pi_213587968
Ik stond net onder de douche al te bedenken dat mijn alternatieve motto (vooral voor tijdens wedstrijden) is "elke stap is een stap dichter bij de finish". Werkt niet super als je in het gedeelte van je rondje zit waarin je van je huis weg aan het lopen bent, maar voor de 2e helft van het rondje werkt het wel ^O^
pi_213587989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:34 schreef Evangelion het volgende:
Lopen voor het avondeten
Dan moet ik beter lunchen of meer middagsnacks eten. Als ik na werk thuiskom (30 min fietsen) wil ik meteen avondeten.
Ik heb wel eens na werk een rondje gelopen vanuit werk. En daarna de 30 min naar huis en dan avondeten. Je wilt niet weten hoe hangry ik was :')
pi_213588306
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:34 schreef Evangelion het volgende:
Lopen voor het avondeten
Dat doet me eraan denken, ik moet nog even een tussendoortje in mijn tas stoppen voor morgen. Anders kom ik geen meter de deur uit als ik zie hoe de rest van het gezin aan het eten zit. :P
pi_213588504
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dan moet ik beter lunchen of meer middagsnacks eten. Als ik na werk thuiskom (30 min fietsen) wil ik meteen avondeten.
Ik heb wel eens na werk een rondje gelopen vanuit werk. En daarna de 30 min naar huis en dan avondeten. Je wilt niet weten hoe hangry ik was :')
Nee dat ken ik wel.

Op kantoordagen tijdens fanatieke trainingperiodes moet er sowieso wel iets sneuvelen. Laat eten, laat lopen, heel vroeg lopen, het is allemaal niet ideaal. :+
  donderdag 16 mei 2024 @ 23:32:07 #64
450148 KapiteinIglo
pi_213588642
Ik vind savonds laat lopen echt heel prettig dus dat is een gelukje. Maar ik kan me voorstellen dat als trainingen langer worden dat daar op een gegeven moment wel een grens aan zit!

Ik moest vandaag 25min heel rustig hardlopen. Na 5min uitgestapt omdat ik weer last heb van pijn aan mijn scheenbeen. Morgen nog een dag extra rust voor zaterdag en hopelijk zaterdag geen pijn met lopen. Dat ga ik wel even testen voordat ik 2 uur in de auto naar België ga.
Parallel daaraan ga ik de fysio maar eens inschakelen om zeker te weten dat ik geen shinsplints heb of ontwikkel.
Beetje tobben dus.
pi_213589606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 23:32 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ik vind savonds laat lopen echt heel prettig dus dat is een gelukje. Maar ik kan me voorstellen dat als trainingen langer worden dat daar op een gegeven moment wel een grens aan zit!

Ik moest vandaag 25min heel rustig hardlopen. Na 5min uitgestapt omdat ik weer last heb van pijn aan mijn scheenbeen. Morgen nog een dag extra rust voor zaterdag en hopelijk zaterdag geen pijn met lopen. Dat ga ik wel even testen voordat ik 2 uur in de auto naar België ga.
Parallel daaraan ga ik de fysio maar eens inschakelen om zeker te weten dat ik geen shinsplints heb of ontwikkel.
Beetje tobben dus.
Ah shit zeg wat balen. Fingers crossed dat het geen shinsplints zijn.

Haaaaai @GotC O+
pi_213589613
quote:

[..]
*O*

[ link | afbeelding ]

Ik zag net die van de vuurtorenloop in HvH. 28 juni 6 en 10 km. Die is ook leuk.

https://www.instagram.com/p/C7DpKostbCw/?igsh=dzhzcjZwdWJ3d3Bl
  vrijdag 17 mei 2024 @ 08:11:18 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213589799
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 07:50 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ah shit zeg wat balen. Fingers crossed dat het geen shinsplints zijn.

Haaaaai @:GotC O+
Hoiiii O+
pi_213589863
quote:

Beetje tobben dus.
Balen van je scheenbeen :{ hopelijk geen shinsplints!

Welkom @GotC :)

Gisteren gelopen in de regen, ik was moe maar het ging wel gelukkig :)
Fake it till you make it...
  vrijdag 17 mei 2024 @ 08:20:45 #69
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213589905
quote:

Beetje tobben dus.
Scheenbenen zijn altijd :r. Compressiekousen willen weleens helpen als het wat hardnekkig blijkt te zijn.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 08:22:14 #70
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213589917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 08:17 schreef Nijna het volgende:

[..]
Balen van je scheenbeen :{ hopelijk geen shinsplints!

Welkom @:GotC :)

Gisteren gelopen in de regen, ik was moe maar het ging wel gelukkig :)
Ik hou van lopen in de regen, voelt altijd.. stoer ofzo? O+. Laatst liep ik onverwacht in een gigantische hoosbui. Heb echt hardop gelachen erdoor :D.
pi_213589926
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 08:22 schreef GotC het volgende:

[..]
Ik hou van lopen in de regen, voelt altijd.. stoer ofzo? O+. Laatst liep ik onverwacht in een gigantische hoosbui. Heb echt hardop gelachen erdoor :D.
Ja! Heerlijk! O+
pi_213589984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 08:22 schreef GotC het volgende:

[..]
Yes I like pina coladas, and getting caught in the rain
  vrijdag 17 mei 2024 @ 08:33:36 #73
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213590027
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 08:29 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Yes I like pina coladas, and getting caught in the rain
O+
pi_213590387
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
47:53 :D *O*

Heel blij mee!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213590520
Wauw wat snel!!
pi_213591469
Trainingen tot of korter dan 60 min loop ik het liefst voor het eten kort nadat ik thuiskom uit het werk.

Trainingen langer dan dat liever na het eten. Niet te kort na het eten anders krijg ik er onderweg last van. Maar ook weer niet te laat want anders kan ik niet op tijd slapen i.v.m. vroeg opstaan de volgende dag.. :')

Vandaag een vrije dag dus lekker voor het ontbijt al kunnen lopen. *O*
  vrijdag 17 mei 2024 @ 11:15:09 #77
450148 KapiteinIglo
pi_213591553
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:27 schreef mignonne het volgende:
Wauw wat snel!!
Wat een heerlijke tijd! Gefeliciteerd *O*
pi_213591673
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:08 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Trainingen tot of korter dan 60 min loop ik het liefst voor het eten kort nadat ik thuiskom uit het werk.

Trainingen langer dan dat liever na het eten. Niet te kort na het eten anders krijg ik er onderweg last van. Maar ook weer niet te laat want anders kan ik niet op tijd slapen i.v.m. vroeg opstaan de volgende dag.. :')

Vandaag een vrije dag dus lekker voor het ontbijt al kunnen lopen. *O*
Dit maar dan hardlopen ipv games. En prive en andere klussen naast sleep.

pi_213591802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:46 schreef YUR het volgende:
Moeten we ons al inschrijven voor de Ekiden? :D
:D
Ik geef dit jaar de voorkeur aan de Kadeloop.

quote:
99s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:13 schreef mosselmossel het volgende:
Hee! Het is weer 2014!

Leuk @:GotC ook weer!!

2014, those were the days (alhoewel heel veel dingen 10 jaar later wel beter zijn voor mij dan toen, als we de grote boze buitenwereld even buiten beschouwing laten natuurlijk).

Wat wel beter was in 2014: toen kon ik jou nog bijhouden -O-
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:05:12 #80
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213591937
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 09:11 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
47:53 :D *O*

Heel blij mee!
Boh heel erg goed! Dat is ook mijn tempo op dit moment. Liep 'm een paar jaar geleden in 46 min, maar als ik dat weer wil moet ik nog even trainen!
pi_213592262
quote:
Hee! Het is weer 2014!
8-)

Helaas kan ik nu niet lopen maar ik lees hier nog regelmatig mee.
Om straks conditie terug te krijgen ga ik wel weer de hardloopschoenen aantrekken denk ik :s)

Edit: deze kwam ik onlangs tegen. 2013 *O*
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:44:43 #82
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213592329
Oh wat een leuke foto! Moeten eens kijken of we Guppy ook weer hierheen kunnen krijgen O+
pi_213592344
Ik heb meer leuke foto’s met Gup O+
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:46:04 #84
450148 KapiteinIglo
pi_213592347
Zijn er mensen die een Fok!run meet willen doen een keer?
Bv een wedstrijd lopen, als groep, apart, of een training. Of is daar 0 interesse in?

POLL
  vrijdag 17 mei 2024 @ 12:49:04 #85
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213592380
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef KapiteinIglo het volgende:
Bv een wedstrijd lopen, als groep, apart, of een training. Of is daar 0 interesse in?

[poll=7237]
EKIDENNNNNN *O*
pi_213592447
Ik heb mijn PR op de 10km tijdens de fok Ekiden corona editie gelopen _O- 44m39s
Wil die toch nog een keer aanscherpen op een officiële wedstrijd.
Ook dat wordt flink trainen. Van 4:47/km naar 4:27/km is best fors.
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 17 mei 2024 @ 13:25:08 #87
450148 KapiteinIglo
pi_213592810
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb mijn PR op de 10km tijdens de fok Ekiden corona editie gelopen _O- 44m39s
Wil die toch nog een keer aanscherpen op een officiële wedstrijd.
Ook dat wordt flink trainen. Van 4:47/km naar 4:27/km is best fors.
Haha ik loop zolang over 5 km :o maar de Ekiden kan ik wel een 5km afstand lopen :@
Deze tijden mensen _O_
pi_213592971
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:25 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Haha ik loop zolang over 5 km :o maar de Ekiden kan ik wel een 5km afstand lopen :@
Deze tijden mensen _O_
Ik ook hoor! Ietsje minder, maar toch.
Mijn 10km tijd bij de cpc was 1:17 en daar was ik me een partijtje trots op. Want ik had hem helemaal uitgelopen binnen de gestelde tijd, hard voor getraind enz.
Mn tijd bij de 1/4 van rdam, dus halve km verder was 1.22. Net twee minuten boven de tijdslimiet. Mn 10km tijd was 1.19 toen. Maar ook op die ben ik heel trots want ik liep hem helemaal aan 1 stuk en voelde me goed.

Een toptijd is voor iedereen anders. En zit hem misschien ook wel in veel meer dan alleen tijd.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 13:38:10 #89
179002 GwaiLow
pi_213593010
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:34 schreef mignonne het volgende:

[..]
Mijn 10km tijd bij de cpc was 1:17 en daar was ik me een partijtje trots op. Want ik had hem helemaal uitgelopen binnen de gestelde tijd, hard voor getraind enz.
Mn tijd bij de 1/4 van rdam, dus halve km verder was 1.22. Net twee minuten boven de tijdslimiet. Mn 10km tijd was 1.19 toen. Maar ook op die ben ik heel trots want ik liep hem helemaal aan 1 stuk en voelde me goed.

Een toptijd is voor iedereen anders. En zit hem misschien ook wel in veel meer dan alleen tijd.
Dat is toch ook schitterend. Dat mensen op alle mogelijk denkbare niveau's gewoon apetrots kunnen zijn met de gelopen tijd. Of je nou 1.20 loopt op de 10km of 35 minuten, je kunt allebei net zo trots zijn.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 13:41:06 #90
450148 KapiteinIglo
pi_213593050
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb als pr op de 5km nu 39:03min
En op 4,2 km van rotterdam heb ik 29:45min

En ik ben daar net als jou supertrots op want die 4,2 liep ik toen in 1x zonder wandelen *O*
pi_213593092
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:41 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
ik heb als pr op de 5km nu 39:03min
En op 4,2 km van rotterdam heb ik 29:45min

En ik ben daar net als jou supertrots op want die 4,2 liep ik toen in 1x zonder wandelen *O*
Yass!! *O* *O* terecht trots!

Daarom is hardlopen zo leuk. Je loopt niet tegen een ander of dat als je niet zus of zo dat het dan niet goed genoeg is. Je eigen doelen..heerlijk!
pi_213593112
Straks weer een training met de oudste puber samen. We duiken de duinen in voor een lange langzame. Ik denk een uurtje. Ik moet haar nog een beetje overtuigen van het idee dat langzaam lopen goed is voor je. :D

Zondag naar Utrecht om mn pa aan te moedigen. Ik heb al karton verzameld om mooie aanmoedigingsborden te maken :7 nog even bedenken wat ik er op zet.
pi_213593158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:38 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Dat is toch ook schitterend. Dat mensen op alle mogelijk denkbare niveau's gewoon apetrots kunnen zijn met de gelopen tijd. Of je nou 1.20 loopt op de 10km of 35 minuten, je kunt allebei net zo trots zijn.
Dit dus. Nageeye is met 2u4m op een marathon net zo gesloopt als iemand die het onderste uit de kan haalt met 5 uur. Beiden zijn tot het uiterste gegaan en dat is wat telt.

En racen tegen jezelf om PR's neer te zetten is leuk :D houdt je van op de straat ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 17 mei 2024 @ 13:51:09 #94
450148 KapiteinIglo
pi_213593161
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:44 schreef mignonne het volgende:

[..]
Yass!! *O* *O* terecht trots!

Daarom is hardlopen zo leuk. Je loopt niet tegen een ander of dat als je niet zus of zo dat het dan niet goed genoeg is. Je eigen doelen..heerlijk!
Doel is 5km onder 30min maar steeds die schenen die dwarsliggen helpt niet. Hopelijk kan ik morgen 5km lopen *O* zonder pijn. Al ben ik nu verkouden en dat is ook kut -O-
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:00:23 #95
450148 KapiteinIglo
pi_213593253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:46 schreef mignonne het volgende:
Straks weer een training met de oudste puber samen. We duiken de duinen in voor een lange langzame. Ik denk een uurtje. Ik moet haar nog een beetje overtuigen van het idee dat langzaam lopen goed is voor je. :D

Zondag naar Utrecht om mn pa aan te moedigen. Ik heb al karton verzameld om mooie aanmoedigingsborden te maken :7 nog even bedenken wat ik er op zet.
*O* pubers overtuigen is al een sport apart. Dan hoef je daarna niet meer hard te lopen :@
pi_213593490
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:00 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
*O* pubers overtuigen is al een sport apart. Dan hoef je daarna niet meer hard te lopen :@
Ja absoluut waar :D
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:25:08 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213593557
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:45 schreef Serinde het volgende:
Ik heb meer leuke foto’s met Gup O+
Hey leuk! Nog een oude bekende.

Ekiden was geweldig altijd.

Ik had even 3 weken pauze door vakantie en ziekzijn, maar heb gewoon de draad weer opgepakt. Evy was trots. Wordt toch ook weer eens tijd om hardlooppatties te halen.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:49:58 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213593894
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:25 schreef Quoi het volgende:

[..]
Hey leuk! Nog een oude bekende.

Ekiden was geweldig altijd.

Ik had even 3 weken pauze door vakantie en ziekzijn, maar heb gewoon de draad weer opgepakt. Evy was trots. Wordt toch ook weer eens tijd om hardlooppatties te halen.
Ik ben ook fier op u!
pi_213595406
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 11:49 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat wel beter was in 2014: toen kon ik jou nog bijhouden -O-
Hahaha, ik heb een beetje een grote sprong gemaakt dit jaar. Alleen al dit voorjaar dikke pr's op de HM en de 5 en gisteren ook nog een pr op de 10 gelopen.

Ik schrijf binnenkort voor ons clubblad hoe ik dat allemaal deed, maar ik sta er zelf ook versteld van hoeveel ik vooruit ben gegaan in anderhalf jaar. Zal dat stukkie ook wel hier crossposten.
pi_213596117
Ben ik ook wel benieuwd naar @mosselmossel!

Hier aan het carbloaden en net 5k shake out gedaan voor mn halve morgen. Heb er zin in, wel raar om de hele dag te moeten wachten. Er gaat een pacer voor 2:00:00 zijn, mn plan is nu de eerste 5km in die groep mee te lopen en dan wat te gaan versnellen. Kijken hoe ik me voel en hoe diep ik wil gaan. PR is 1:56:xx, daar in de buurt moet wel haalbaar zijn.

Enne ja leuk om eens met wat Fok!kers aan een wedstrijdje mee te doen!
pi_213596219
Oh ja en leuk maar ook irritant: Coros heeft een forse update voor alle horloges met allerlei leuke nieuwe functies, maar al mn watchfaces zien er anders uit
pi_213596239
Besloten om morgenvroeg een rustige HM (±2:20) te doen ipv voor het derde jaar op rij mijn debuutwedstrijd te lopen in de avond.

Zondag een korte loop van een uur.

Maandag de plaatselijke jaarlijkse fietstocht van 50km.
pi_213596548
Ik denk dat het leuk is eens met elkaar te lopen, maar voor mij waarschijnlijk lastig (wisselende diensten en als ik vrij ben ook nog kinderen die ik af en toe wil zien sporten, en waarschijnlijk niet hier in de buurt ;) )
pi_213596562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:51 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Doel is 5km onder 30min maar steeds die schenen die dwarsliggen helpt niet. Hopelijk kan ik morgen 5km lopen *O* zonder pijn. Al ben ik nu verkouden en dat is ook kut -O-
Succes morgen, hopelijk pijnloos! Verkouden zijn is ook stom, geen hooikoorts?
pi_213596583
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 12:46 schreef KapiteinIglo het volgende:

[poll=7237]
Ik klikte, terwijl ik niet wilde klikken, want ik wist niet welk antwoord ik zou kiezen :')
Maar geen volmondig ja, misschien ooit, later als ik groot ben ofzo...
  vrijdag 17 mei 2024 @ 18:59:57 #106
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213596717
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:07 schreef valleilijn het volgende:
Oh ja en leuk maar ook irritant: Coros heeft een forse update voor alle horloges met allerlei leuke nieuwe functies, maar al mn watchfaces zien er anders uit
[ afbeelding ]
Volgens mij las ik ergens dat je de oude nog kunt instellen, maar ik weet ff niet meer waar.
Het is wel ff wennen ja :D
F means you're fucked
  vrijdag 17 mei 2024 @ 19:56:37 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213599081
Vanmiddag een lange langzame gedaan. Tempo lag ietsjes hoger dan de vorige keer maar hartslag lager. Was een fijne loop. Alleen die neusademhaling he. Ik kan heel goed door mn neus inademen tijdens dat soort loopjes maar uitademen door mn neus gaat niet. Technisch enzo prima hoor maar snot everywhere :') :D hoe mensen dat doen... ik hou het geloof ik toch maar bij rustig uit via de mond.
pi_213599191
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Hahaha, ik heb een beetje een grote sprong gemaakt dit jaar. Alleen al dit voorjaar dikke pr's op de HM en de 5 en gisteren ook nog een pr op de 10 gelopen.

Ik schrijf binnenkort voor ons clubblad hoe ik dat allemaal deed, maar ik sta er zelf ook versteld van hoeveel ik vooruit ben gegaan in anderhalf jaar. Zal dat stukkie ook wel hier crossposten.
^O^

Tof, lijkt me leuk om te lezen.
pi_213599340
quote:
Hee! Het is weer 2014!

Leuk @:GotC ook weer!!

Neuh, ik lees liever mee.

@Serinde: leuke foto!
pi_213599726
https://inschrijven.nl/form/2024070609227-nl

Er kan nog worden ingeschreven :+
Waren leuke dagen altijd, vooral als het weer mee zit 😁 Beetje fikkie stoken enzo.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 00:41:58 #112
450148 KapiteinIglo
pi_213600427
Ekiden

KapiteinIglo in LIF / Ekiden Fok!run interessepeiling

[ Bericht 71% gewijzigd door KapiteinIglo op 18-05-2024 00:54:50 ]
pi_213609183
Vanmorgen een tien mijler (16,1km) gelopen in gemiddeld tempo van 6:16km.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 19:51:16 #114
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213609333
Ik heb mij 5 km PR verbeterd *O*.
Heb afgelopen maanden getraind voor de halve, dus vooral lage tempo's en vooral meters maken. Nu dat voorbij is even kijken wat we mogelijk was.

110 seconden van PR af _O-.

Nu 26:55 met 5.23 min/km.

Ik ben er blij mee!
pi_213610619
Nou m'n eerste DNF te pakken -O- . Kreeg na ongeveer 8km weer last aan de binnenkant van mn linkervoet, waar ik bij de vorige race (15km) een megablaar te pakken had. Aangezien de Bijlmerrun 4 rondjes is besloten om halverwege uit te stappen. Erg jammer en frustrerend, want ik liep verder lekker, het tempo was keurig voor net een PR.

Het stomme is dat ik met trainen geen enkel probleem heb, intervallen of long runs ofzo allemaal prima, maar nu twee keer achter elkaar in een race de sjaak. Vraag me dan toch af of het aan mn schoenen ligt, want voorheen geen last van, en ik loop al jaren op dezelfde sokken :{
pi_213610704
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:29 schreef valleilijn het volgende:
Nou m'n eerste DNF te pakken -O- . Kreeg na ongeveer 8km weer last aan de binnenkant van mn linkervoet, waar ik bij de vorige race (15km) een megablaar te pakken had. Aangezien de Bijlmerrun 4 rondjes is besloten om halverwege uit te stappen. Erg jammer en frustrerend, want ik liep verder lekker, het tempo was keurig voor net een PR.

Het stomme is dat ik met trainen geen enkel probleem heb, intervallen of long runs ofzo allemaal prima, maar nu twee keer achter elkaar in een race de sjaak. Vraag me dan toch af of het aan mn schoenen ligt, want voorheen geen last van, en ik loop al jaren op dezelfde sokken :{
Liep je op andere schoenen dan tijdens de training dan?

Wat onwijs balen zeg. Maar wel goed dat je naar je lijf geluisterd hebt.
pi_213610744
Ik heb mn bord af om mn pa morgen aan te moedigen :+ *O*

SPOILER
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:16:24 #118
450148 KapiteinIglo
pi_213611151
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef mignonne het volgende:

SPOILER
Hahahaha wat een leuk bord!
pi_213611404
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:51 schreef Piperidine het volgende:
Heb afgelopen maanden getraind voor de halve, dus vooral lage tempo's en vooral meters maken. Nu dat voorbij is even kijken wat we mogelijk was.

Ik ben er blij mee!
Typisch. Je maakt meer kms voor de lange afstand en zo zet je PR's op de korte afstanden.
pi_213612391
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:51 schreef Piperidine het volgende:

Ik ben er blij mee!
Hier hetzelfde, na de CPC HM wat meer intervallen gedaan.

Vorige week ene PR op de 10 en gisteren een PR op de 5km. Van 23:59 naar 23:17 ofzo, moet de officiële tijd nog krijgen. Weer een pr met een losse veter die ik onderweg moest strikken, dus dat is wel een beetje jammer.

Toch maar eens kijken naar hardloopschoenen met klittenband :X
pi_213612464
quote:
99s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Hier hetzelfde, na de CPC HM wat meer intervallen gedaan.

Vorige week ene PR op de 10 en gisteren een PR op de 5km. Van 23:59 naar 23:17 ofzo, moet de officiële tijd nog krijgen. Weer een pr met een losse veter die ik onderweg moest strikken, dus dat is wel een beetje jammer.

Toch maar eens kijken naar hardloopschoenen met klittenband :X
doe je wel dubbele knoop
pi_213613661
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:38 schreef mignonne het volgende:

[..]
Liep je op andere schoenen dan tijdens de training dan?

Wat onwijs balen zeg. Maar wel goed dat je naar je lijf geluisterd hebt.
Nee dezelfde, heb er al ruim 400km op gelopen. Lijkt toch iets van een combinatie warmte en langer op een hoog tempo lopen wat met deze schoenen voor problemen zorgt.

Komende week maar weer eens langs de Run2day, heel vervelend :P
pi_213615665
Het nadeel van dit weer is wel dat hydratatievesten schuren op blote schouders.
Nvm het waait en regent alweer

[ Bericht 18% gewijzigd door Evangelion op 19-05-2024 13:31:36 ]
pi_213617595
quote:
Leuk idee! Alleen balen dat Rotterdam altijd rond de verjaardag van mijn vrouw wordt georganiseerd en het is gewoon een ontzettend eind rijden :P . Zwolle had er volgens mij ook een?

Ik had vandaag een avontuurtje, ben een weekendje weg naar de Ardennen nabij Rochefort, dus daar lekker een rondje gaan lopen, het is helaas niet zo als bij La Roche, waar je heerlijk in het bos kan duiken en daar de mooiste paadjes hebt, maar de omgeving hier is ook wel mooi. Eerste deel een segmentje gejaagd waar ik gisteren al langskwam en daarna verder afgebogen in een dorpje, via Maps even gecheckt of dat ook weer makkelijk naar het huisje ging, maar dat leek wel zo te zijn. Pad ging over een lang behoorlijk vlak fietspad, maar wel omgeven door rotsen en mooie uitzichten. Op de plek waar ik zou moeten afbuigen naar het dorpje was de brug weggeslagen door de rivier, waarschijnlijk al een behoorlijke tijd, dus even checken en maar verder doorgelopen. Fietspad liep ook gewoon nog een stuk verder, maar helaas nergens een afslag de goede kant op. Toen ik weer bijna bij een ander dorpje was nogmaals kijken, maar eigenlijk liepen alleen een snelweg en een autoweg nog richting het huisje, dus een stukje teruggelopen en toen illegaal langs de autoweg gelopen voor een kilometertje ofzo. Zo kwam ik gelukkig wel weer op de juiste weg en was ik na 16.5km weer bij het huisje, daar even snel wat drinken en snoep eten en er nog even op uitgegaan om nog 5km te lopen en zo de HM van mei-badge te halen 😅 . Toen ik weer bij het huisje aankwam en de deur opentrok begon het opeens te onweren, net op tijd. 👍🏻
pi_213619134
Kolere wat benauwd
pi_213620140
Net geen 7km vanmorgen, ik ben zo goed als op de 800km.

quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:33 schreef Evangelion het volgende:

[..]
doe je wel dubbele knoop
[ afbeelding ]
Vergeet de finishing touch niet.

zondag 19 mei 2024 @ 20:44:46 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213621749
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:45 schreef Nober het volgende:
Net geen 7km vanmorgen, ik ben zo goed als op de 800km.
We ontlopen elkaar niet veel vwb afstand.

Gister en vandaag even niks gedaan, morgen maar even 15km denk ik.
pi_213621761
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]
Leuk idee! Alleen balen dat Rotterdam altijd rond de verjaardag van mijn vrouw wordt georganiseerd en het is gewoon een ontzettend eind rijden :P . Zwolle had er volgens mij ook een?

Ik had vandaag een avontuurtje, ben een weekendje weg naar de Ardennen nabij Rochefort, dus daar lekker een rondje gaan lopen, het is helaas niet zo als bij La Roche, waar je heerlijk in het bos kan duiken en daar de mooiste paadjes hebt, maar de omgeving hier is ook wel mooi. Eerste deel een segmentje gejaagd waar ik gisteren al langskwam en daarna verder afgebogen in een dorpje, via Maps even gecheckt of dat ook weer makkelijk naar het huisje ging, maar dat leek wel zo te zijn. Pad ging over een lang behoorlijk vlak fietspad, maar wel omgeven door rotsen en mooie uitzichten. Op de plek waar ik zou moeten afbuigen naar het dorpje was de brug weggeslagen door de rivier, waarschijnlijk al een behoorlijke tijd, dus even checken en maar verder doorgelopen. Fietspad liep ook gewoon nog een stuk verder, maar helaas nergens een afslag de goede kant op. Toen ik weer bijna bij een ander dorpje was nogmaals kijken, maar eigenlijk liepen alleen een snelweg en een autoweg nog richting het huisje, dus een stukje teruggelopen en toen illegaal langs de autoweg gelopen voor een kilometertje ofzo. Zo kwam ik gelukkig wel weer op de juiste weg en was ik na 16.5km weer bij het huisje, daar even snel wat drinken en snoep eten en er nog even op uitgegaan om nog 5km te lopen en zo de HM van mei-badge te halen 😅 . Toen ik weer bij het huisje aankwam en de deur opentrok begon het opeens te onweren, net op tijd. 👍🏻
Waar woon je, Emmen heeft ook een ekiden eind augustus.
pi_213621785
Ik heb nog geen losse veter gehad onder het lopen en ik doe eigenlijk nooit een dubbele knoop... Misschien loop ik niet hard of ver genoeg om de veter los te lopen, dat kan natuurlijk ook ;)
pi_213622257
Ik doe ook geen dubbele knoop (ook omdat ik nog wel eens mn veters vaster of losser wil doen) en ook geen problemen mee. Ik zag gister wel iemand de halve lopen met beide veters los 8)7

Gister overigens wel door de 500km voor dit jaar gegaan (en nu ook al ruim 100km in mei) *O*
  zondag 19 mei 2024 @ 22:02:11 #131
298849 mignonne
mignonne
pi_213622674
Ik heb wel altijd een dubbele knoop. Maar is meer een tik. Ik ben gewoon een beetje bang om te vallen over zo'n veter en als ik lullig val en een pols/vinger of been of voet breek ofzo dan kan ik niet werken de komende weken. (En ook geen inkomen dus, lang leve zzp)
Dan maar een dubbele knoop er in :D
  zondag 19 mei 2024 @ 22:06:46 #132
298849 mignonne
mignonne
pi_213622719
Vanmorgen/middag naar Utrecht geweest. Was haske leuk om de lopers aan te moedigen. De halve en hele lopen door elkaar, starten tegelijkertijd. Volgens mn pa was het een heel leuk parcours. Wel handig voor mij want er zat een soort lus in bij station lunetten, en ze liepen 2x dezelfde ronde, waardoor ik heel makkelijk op veel punten kon staan. Heb gestaan bij 6/13/28/35 en 41 km. Laatste km met hem meegerend. Hij had het behoorlijk zwaar met de warmte, had gehoopt onder de 4u te lopen maar finishte uiteindelijk in 4.03. Sowieso niet slecht maar voor zijn leeftijd vind ik het echt een mooie tijd (hij wordt 64 dit jaar).

Veel reacties gehad ook op mn bord haha. Had op de achterkant gezet "ik zet je Garmin op pauze als je omvalt" :+
pi_213622772
Ik doe mijn normale schoenen ook altijd in dubbele knoop, heb het zo geleerd. Nooit last van losse veters iig. :P
  zondag 19 mei 2024 @ 22:17:12 #134
298849 mignonne
mignonne
pi_213622891
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:09 schreef Evangelion het volgende:
Ik doe mijn normale schoenen ook altijd in dubbele knoop, heb het zo geleerd. Nooit last van losse veters iig. :P
Ja same eigenlijk hahaha nu je het zegt
pi_213622954
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
We ontlopen elkaar niet veel vwb afstand.

[ afbeelding ]

Gister en vandaag even niks gedaan, morgen maar even 15km denk ik.
Qua totale tijd is er wel een verschil.

Na week 20
quote:
67×
88:31:46
796,5km
6:40
9.0
pi_213624075
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:33 schreef Evangelion het volgende:

[..]
doe je wel dubbele knoop
[ afbeelding ]
Zeker, vorige keer had ik de veters met een heel lock. Waardoor er weinig overbleef om een dubbele knoop te maken. Duurde een halve minuut of er een goede dubbele knoop in te maken.

Nu express geen heel lock, bleef genoeg over om binnen 10 sec weer te kunnen rennen. Maar dus alsnog los, komt trouwens door de lokale SAW chip. Een halve pinpas met 4 gaten erin die je aan je schoen moet maken ipv een chip in je startnummer. Veters gaan dan niet altijd los, maar ik zie wel vaker mensen langs de kant dan even snel nog hun veters strikken.

Volgende keer voor de start nog maar eens een keer extra checken dan. ( Of iets bedenken zodat ik die chip om mijn enkel kan hangen ofzo)
pi_213624546
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 20:45 schreef Nijna het volgende:

[..]
Waar woon je, Emmen heeft ook een ekiden eind augustus.
Woon in Zutphen, Zwolle is ongeveer een uurtje, Emmen anderhalf en Rotterdam 2 uur rijden.
Misschien moet ik bij mijn atletiekvereniging maar even vragen of ze geen Ekiden willen organiseren :D .
pi_213624635
Zutphen is al meer in de buurt.
pi_213624658
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:06 schreef mignonne het volgende:
Vanmorgen/middag naar Utrecht geweest. Was haske leuk om de lopers aan te moedigen. De halve en hele lopen door elkaar, starten tegelijkertijd. Volgens mn pa was het een heel leuk parcours. Wel handig voor mij want er zat een soort lus in bij station lunetten, en ze liepen 2x dezelfde ronde, waardoor ik heel makkelijk op veel punten kon staan. Heb gestaan bij 6/13/28/35 en 41 km. Laatste km met hem meegerend. Hij had het behoorlijk zwaar met de warmte, had gehoopt onder de 4u te lopen maar finishte uiteindelijk in 4.03. Sowieso niet slecht maar voor zijn leeftijd vind ik het echt een mooie tijd (hij wordt 64 dit jaar).

Veel reacties gehad ook op mn bord haha. Had op de achterkant gezet "ik zet je Garmin op pauze als je omvalt" :+
Schitterend resultaat voor je pa !

Wat knopen betreft, voor trainingen altijd een gewone dubbele knoop en voor wedstrijden doe ik daar nog 1 knoop bij. Zeker is zeker.
  maandag 20 mei 2024 @ 08:24:21 #140
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213624706
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:06 schreef mignonne het volgende:

Altijd fijn als een parcours ook voor supporters fijn is! Het is anders behoorlijk hard werken, dat supporten :D

En wb knopen: Ik doe altijd dubbele knoop, maar doe dan de uiteinden en lus in de dubbele knoop, if that makes any sense :+
pi_213624895
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 02:21 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Zeker, vorige keer had ik de veters met een heel lock. Waardoor er weinig overbleef om een dubbele knoop te maken. Duurde een halve minuut of er een goede dubbele knoop in te maken.

Nu express geen heel lock, bleef genoeg over om binnen 10 sec weer te kunnen rennen. Maar dus alsnog los, komt trouwens door de lokale SAW chip. Een halve pinpas met 4 gaten erin die je aan je schoen moet maken ipv een chip in je startnummer. Veters gaan dan niet altijd los, maar ik zie wel vaker mensen langs de kant dan even snel nog hun veters strikken.

Volgende keer voor de start nog maar eens een keer extra checken dan. ( Of iets bedenken zodat ik die chip om mijn enkel kan hangen ofzo)
Ook wel eens gedaan.

pi_213625321
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:41 schreef mignonne het volgende:

SPOILER
Briljant!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 mei 2024 @ 10:19:07 #143
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213625642
Wat doen jullie als jullie wedstrijd of schema afgerond is en je wil wel je conditie op peil houden voor een nieuwe wedstrijd voor over bijvoorbeeld 4 maanden?

Ik vind het lastig om te bepalen wat precies te rennen.
pi_213625674
Als je volgende wedstrijd over 4 maanden is kan je toch gewoon aan een nieuw schema van 12/16 weken beginnen? Afhankelijk van hoe land je wedstrijd was even 1/2 weken rustiger aan doen en dan weer door 8-)
pi_213625799
Idd nieuw schema pakken na wat rust.
  maandag 20 mei 2024 @ 11:27:52 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213626169
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 22:21 schreef Nober het volgende:

[..]
Qua totale tijd is er wel een verschil.

Na week 20
[..]

Was vergeten mijn loopbandsessies mee te tellen... Zit nu op 908 923km totaal...

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 20-05-2024 13:20:16 (Plus 15 :P) ]
pi_213626929
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 08:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Ook wel eens gedaan.

Zo doe ik het ook, gewone enkele knoop er in en de lussen en uiteinden steek ik in m’n schoen. Nooit last van losse veters eigenlijk.

Maar zoals gezegd in het filmpje uitkijken dat je de veters niet te strak aantrekt. Gaat behoorlijk zeer doen na een tijdje. :X
  maandag 20 mei 2024 @ 13:45:32 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213627361
Net tijdens mijn 15km rondje hoorde ik achter me klik, klak, klik, klak... Komt er zo'n 2 meter lange panlat op carbonschoenen op zijn tenen lopend voorbij stuiven... Alsof ik stil stond... :')
pi_213627655
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Was vergeten mijn loopbandsessies mee te tellen... Zit nu op 908 923km totaal...
Maar dan ga ik mijn wandelkilometers ook erbij halen!
  maandag 20 mei 2024 @ 14:19:25 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213628296
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 08:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Ook wel eens gedaan.

Dit is de heel lock, dan hou ik geen veter over. Volgende keer maar proberen om de veters weg te steken.
  maandag 20 mei 2024 @ 16:28:06 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213628714
Vandaag al 2x tot aan mijn onderbroek nat geregend. Even droog voor het hardlopen zou fijn zijn.

Helemaal omdat ik nieuwe hardloopschoenen heb O+ Saucony Guide. Heel anders dan voorheen (Asics Nimbus, Brooks Adrenaline).
pi_213630106
Ik heb gisteren de halve Utrecht Marathon gelopen. Ik heb daar ooit gestudeerd en gewoond, dus daarom wilde ik deze al jaren eens lopen. Sterker nog, de start was bij mijn studentenflat.

Ik had willen parkeren in de P+R Utrecht Science Centre, maar er waren enorme files ontstaan vanuit alle hoeken. Dus geparkeerd in De Bilt en vanaf daar ingelopen naar de start. Netjes op tijd en dus werd de start verlaat. Ik heb een uur in het startvak staan wachten. Het werd steeds zonniger en warmer op het asfalt.

Er was een zandloperstart, maar toch heb ik nog nooit zo'n drukte meegemaakt. Het beginstuk was mooi, maar de fietspaden te smal voor zoveel mensen. Voordeel is dat je niet te snel kunt starten. Ik kan al sinds mijn geboorte niet tegen langdurige blootstelling aan zon als de R uit de maand is. Ik kan daar echt ziek van worden, soms zelfs al na een kwartier. Nu moest ik er eerst een uur in wachten en vervolgens nog ruim 2 uur sjokken. Vooral het stuk over een zonovergoten fietspad naar en van Lunetten was geen prettige ervaring.

Er waren gelukkig wel veel drank- en sponsposten en veel omwonenden hadden sproeiers opengezet. Ook stonden er diverse kleine kinderen langs het parkoers om je met waterbazuka's neer te knallen. Een meisje schoot wel heel erg raak, ik moest even voelen of mijn hoofd er nog wel op zat. Verfrissend was het wel. Ik heb ook nog nooit zoveel mensen in de berm zien liggen met EHBO'ers ernaast. Een jongen lag in de feutushouding en werd continu besproeid met een tuinslang. Er zijn dus duidelijk mensen die nog slechter tegen dit weer kunnen, al kan het ook zijn dat zij zich niet aanpasten.

Het werd mijn langzaamste halve marathon ooit en vermoedelijk de laatste grotere afstand die ik loop als er geen R meer in de maand zit. Of ik moet last minute nog kunnen inschrijven als ik zeker weet dar het weer wordt waar normale mensen heel sip van worden.

Daarnaast was dit ook een dag om eens uit te proberen wat iedereen altijd afraadt:
- meteen op nieuwe schoenen lopen zonder die ingelopen te hebben
- 's ochtends een bidon met sportdrank naar binnen gieten, ook nooit getest.

Op basis van N=1 zeg ik: dat kan allemaal prima.
  maandag 20 mei 2024 @ 18:57:57 #154
474254 GurneyIsBestOke
pi_213630201
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 10:19 schreef Piperidine het volgende:
Wat doen jullie als jullie wedstrijd of schema afgerond is en je wil wel je conditie op peil houden voor een nieuwe wedstrijd voor over bijvoorbeeld 4 maanden?

Ik vind het lastig om te bepalen wat precies te rennen.
Eigenlijk ren ik op het moment gewoon waar ik zin in heb :+ soms interval, soms een rustig loopje, soms een lange duurloop. Ik vind het heerlijk als er weinig druk op ligt.
Met pijn en moeite derde
  maandag 20 mei 2024 @ 19:36:12 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213630591
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Eigenlijk ren ik op het moment gewoon waar ik zin in heb :+ soms interval, soms een rustig loopje, soms een lange duurloop. Ik vind het heerlijk als er weinig druk op ligt.
Ja, zo doe ik het ook.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 09:48:01 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213634629
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:49 schreef Zwabberhark het volgende:
Het werd mijn langzaamste halve marathon ooit en vermoedelijk de laatste grotere afstand die ik loop als er geen R meer in de maand zit. Of ik moet last minute nog kunnen inschrijven als ik zeker weet dar het weer wordt waar normale mensen heel sip van worden.
Ja dit. Ook iets te vaak gehad dat een afstand ingekort werd omdat het veel te heet was. Uiteraard heel wijs, maar ik durf het niet meer aan om me aan te melden in de zomermaanden. Ik heb alleen een trailrun hier in de buurt staan in juni, maar die kan ik op mijn dooie akkertje lopen zonder prestatiedrang.
pi_213635196
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 18:49 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb gisteren de halve Utrecht Marathon gelopen. Ik heb daar ooit gestudeerd en gewoond, dus daarom wilde ik deze al jaren eens lopen. Sterker nog, de start was bij mijn studentenflat.

Ik had willen parkeren in de P+R Utrecht Science Centre, maar er waren enorme files ontstaan vanuit alle hoeken. Dus geparkeerd in De Bilt en vanaf daar ingelopen naar de start. Netjes op tijd en dus werd de start verlaat. Ik heb een uur in het startvak staan wachten. Het werd steeds zonniger en warmer op het asfalt.

Er was een zandloperstart, maar toch heb ik nog nooit zo'n drukte meegemaakt. Het beginstuk was mooi, maar de fietspaden te smal voor zoveel mensen. Voordeel is dat je niet te snel kunt starten. Ik kan al sinds mijn geboorte niet tegen langdurige blootstelling aan zon als de R uit de maand is. Ik kan daar echt ziek van worden, soms zelfs al na een kwartier. Nu moest ik er eerst een uur in wachten en vervolgens nog ruim 2 uur sjokken. Vooral het stuk over een zonovergoten fietspad naar en van Lunetten was geen prettige ervaring.

Er waren gelukkig wel veel drank- en sponsposten en veel omwonenden hadden sproeiers opengezet. Ook stonden er diverse kleine kinderen langs het parkoers om je met waterbazuka's neer te knallen. Een meisje schoot wel heel erg raak, ik moest even voelen of mijn hoofd er nog wel op zat. Verfrissend was het wel. Ik heb ook nog nooit zoveel mensen in de berm zien liggen met EHBO'ers ernaast. Een jongen lag in de feutushouding en werd continu besproeid met een tuinslang. Er zijn dus duidelijk mensen die nog slechter tegen dit weer kunnen, al kan het ook zijn dat zij zich niet aanpasten.

Daarnaast was dit ook een dag om eens uit te proberen wat iedereen altijd afraadt:
- meteen op nieuwe schoenen lopen zonder die ingelopen te hebben
- 's ochtends een bidon met sportdrank naar binnen gieten, ook nooit getest.

Op basis van N=1 zeg ik: dat kan allemaal prima.
En heb je je auto nog teruggevonden? :s)

Maar wat was je tijd dan? Hoeveel langzamer was je?
pi_213635229
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja dit. Ook iets te vaak gehad dat een afstand ingekort werd omdat het veel te heet was. Uiteraard heel wijs, maar ik durf het niet meer aan om me aan te melden in de zomermaanden. Ik heb alleen een trailrun hier in de buurt staan in juni, maar die kan ik op mijn dooie akkertje lopen zonder prestatiedrang.
Marathon van Breda was afgelast omdat het verkeersplan niet in orde was. Maar hardloopevenementen zijn altijd op eigen risico.

Een aantal liepen hem alsnog.
https://www.omroepbrabant(...)akken-ze-ons-niet-af
  dinsdag 21 mei 2024 @ 11:13:59 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213635262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:09 schreef Nober het volgende:

[..]
Marathon van Breda was afgelast omdat het verkeersplan niet in orde was. Maar hardloopevenementen zijn altijd op eigen risico.

Een aantal liepen hem alsnog.
https://www.omroepbrabant(...)akken-ze-ons-niet-af
Dat is toch ook zuur he, al die energie die mensen steken in voorbereiding, hotelboekingen die zijn gedaan. Hoop dat iedereen zijn geld nog terug krijgt.
pi_213635396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:05 schreef Nober het volgende:

[..]
En heb je je auto nog teruggevonden? :s)

Maar wat was je tijd dan? Hoeveel langzamer was je?
Ja, ik ken daar de weg :-)

2:08, ongeveer 20 minuten boven mijn PR.
pi_213635403
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 16:28 schreef Quoi het volgende:
Vandaag al 2x tot aan mijn onderbroek nat geregend. Even droog voor het hardlopen zou fijn zijn.
Welke regen? Het is hier al 3 weken droog, stoffig en wárm. Ik zou geen nee zeggen tegen een lekkere bui op dit moment. :o
pi_213636541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:35 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Welke regen? Het is hier al 3 weken droog, stoffig en wárm. Ik zou geen nee zeggen tegen een lekkere bui op dit moment. :o
De regen die hier donderdag en vrijdag is gevallen mag je met liefde hebben alles stond blank en vanmiddag weer zo'n plensbui
pi_213638728
Nu onweer :(
Hele schema en planning weer verpest
  dinsdag 21 mei 2024 @ 20:43:52 #164
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213640662
Helemaal blij net door de regen gelopen *O*

5x 1 km op chill tempo :)
pi_213640701
Laatst stukkie door de regen en onweer, lekker veel wind in je rug maar ik was ook helemaal doorweekt en allemaal pollen of andere troep uit de bomen was in mn lenzen terecht gekomen, beetje kut. Maar toch wel een lekker gevoel om lekker te rennen in de regen terwijl andere mensen zitten te balen op de fiets naar huis >:)
pi_213640856
Ik ga nu.

I love a rainy night. Maar hopelijk komt m'n avondeten niet naar boven.
Edit: Mwoah na avondeten blijft matig

[ Bericht 18% gewijzigd door Evangelion op 21-05-2024 22:09:47 ]
pi_213640923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:43 schreef GotC het volgende:
Helemaal blij net door de regen gelopen *O*

5x 1 km op chill tempo :)
Net na die bui gegaan *O*

Droog gehouden, dat had ik vooraf niet verwacht
  woensdag 22 mei 2024 @ 07:59:06 #168
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213643555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:10 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Net na die bui gegaan *O*

Droog gehouden, dat had ik vooraf niet verwacht
Ik stuurde GotC eerst naar buiten zodat ik daarna lekker zo goed als droog kon lopen O-) :P
F means you're fucked
pi_213643599
Hier een dagje overgeslagen gisteren. Beetje last van vermoeide knieën. Zag in Strava ook dat ik vorige week flink getraind had, dus deze week even wat rustiger. Zaterdag staat sowieso op de planning staan ivm met een tijd die ik elders moet overbruggen. Even kijken of ik vanavond of morgenavond een rustig loopje inplan.
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:26:27 #170
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213644325
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:02 schreef Evangelion het volgende:
Ik ga nu.

I love a rainy night. Maar hopelijk komt m'n avondeten niet naar boven.
Edit: Mwoah na avondeten blijft matig
Hier vermijden wij specifiek rode sauzen voor het lopen/sporten :+. Al het andere gaat wel door bv de helft ervoor te eten en de andere helft erna.
pi_213645967
Ik eet gewoon normaal voor het lopen. Bijna nooit last van. En als je wel last hebt, is dat gewoon extra bikkeltraining.
  woensdag 22 mei 2024 @ 13:40:31 #172
179002 GwaiLow
pi_213647049
Beh, gisteren een weddenschap verloren. Een vriend van mij, die nog nooit meer dan een kilometer heeft hardgelopen, of überhaupt heeft gesport, zei tegen mij dat hij binnen het uur 15km zou rennen. Dat kon ik mij niet voorstellen, want ik weet 100% zeker dat hij nooit sport en ook niet stiekem getraind heeft. Dus ik op het fietsje met hem mee. En ja hoor, hij flikt het. Binnen het uur 15km. Heeft mij een aardig zakje geld gekost |:(
  woensdag 22 mei 2024 @ 13:43:16 #173
450148 KapiteinIglo
pi_213647073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:40 schreef GwaiLow het volgende:
Beh, gisteren een weddenschap verloren. Een vriend van mij, die nog nooit meer dan een kilometer heeft hardgelopen, of überhaupt heeft gesport, zei tegen mij dat hij binnen het uur 15km zou rennen. Dat kon ik mij niet voorstellen, want ik weet 100% zeker dat hij nooit sport en ook niet stiekem getraind heeft. Dus ik op het fietsje met hem mee. En ja hoor, hij flikt het. Binnen het uur 15km. Heeft mij een aardig zakje geld gekost |:(
Boh das wel knap ook hoor.
En nu ligt ie voor dood op de bank 4 dagen?
pi_213647101
quote:
Heeft ie een tweelingbroer?
  woensdag 22 mei 2024 @ 13:54:54 #175
179002 GwaiLow
pi_213647165
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:47 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Heeft ie een tweelingbroer?
Haha nee, ken jij ook zo iemand?
  woensdag 22 mei 2024 @ 13:56:52 #176
179002 GwaiLow
pi_213647185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:43 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Boh das wel knap ook hoor.
En nu ligt ie voor dood op de bank 4 dagen?
Nee, dat is eigenlijk nog het meest bizarre. Hij heeft nergens last van. Geen spierpijntje..niks. Vrolijk weer aan het werk nu. Hij leek niet eens echt vermoeid na die 15 kilometer. Hij is overigens ook helemaal niet zo atletisch, of heeft een afgetraind uiterlijk. Wonderbaarlijke prestatie. Heb het gevoel dat hij ook wel een kilometertje meer had kunnen rennen in dat uurtje.
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:23:07 #177
450148 KapiteinIglo
pi_213651296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:56 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Nee, dat is eigenlijk nog het meest bizarre. Hij heeft nergens last van. Geen spierpijntje..niks. Vrolijk weer aan het werk nu. Hij leek niet eens echt vermoeid na die 15 kilometer. Hij is overigens ook helemaal niet zo atletisch, of heeft een afgetraind uiterlijk. Wonderbaarlijke prestatie. Heb het gevoel dat hij ook wel een kilometertje meer had kunnen rennen in dat uurtje.
Das wel bizar hoor. Dan is hij wellicht een natuurtalent!
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:37:09 #178
179002 GwaiLow
pi_213651507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:23 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Das wel bizar hoor. Dan is hij wellicht een natuurtalent!
Absoluut. Hij vond het leuk om 1 keertje te doen, maar is verder geen sport fan. Wel het talent, maar niet het plezier en de wil. En tja, waarom zou hij iets gaan doen waar hij niet blij van wordt, maar wel goed in is(?). Ergens wel begrijpelijk.
pi_213652701
Pfff asociaal hoeveel talent sommige mensen hebben en hoe hard anderen er voor moeten werken ;( :P
pi_213653010
quote:
Dat is dé beste manier om rauw talent te meten, wat iemand ongetraind kan.
Die vriend van jou is een natuurtalent, geen twijfel mogelijk.
pi_213653154
Ik volg al een tijdje Emiel Berghout op YouTube, die gozer liep tijdens corona als niet-sporter en roker als weddenschap ook een 5K onder de 20 minuten en liep een jaar later zijn 1e marathon onder de 2:30.
Sommige mensen hebben gewoon bizar talent.
  donderdag 23 mei 2024 @ 09:08:02 #182
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213654557
quote:

[..]
Een jong iemand zeker? :D Ik dacht dat marathonloper Bjorn Koreman ook zo ontdekte dat hij goed was in hardlopen.
pi_213655074
quote:
Dat geld lijkt me het minst belangrijkste. forever bragging rights + al jouw prestaties zijn niets meer waard ;(
  donderdag 23 mei 2024 @ 10:36:55 #184
179002 GwaiLow
pi_213655186
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2024 09:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Een jong iemand zeker? :D Ik dacht dat marathonloper Bjorn Koreman ook zo ontdekte dat hij goed was in hardlopen.
Nee niet eens! Jaartje of 40 :o . Of valt dat ook onder een jong iemand? Is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Maar in ieder geval geen jonge twintiger.
  donderdag 23 mei 2024 @ 10:55:00 #185
179002 GwaiLow
pi_213655290
quote:
99s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Dat geld lijkt me het minst belangrijkste. forever bragging rights + al jouw prestaties zijn niets meer waard ;(
Nee, hij is echt een enorm bescheiden iemand. Dus dat zal allemaal wel mee gaan vallen. Eigenlijk is de weddenschap daarom ook wel een fout van mij geweest. Als hij zegt dat hij iets kan, dan kan hij het ook. Hij zal deze weddenschap eigenlijk nooit zijn aangegaan als hij iets van twijfel had. Voor hem was dit eigenlijk helemaal geen risico, alleen dat hij een blessure zou oplopen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 11:00:36 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213655341
Oja, maar dit vind ik altijd een beetje oneerlijk. Iemand kan prima een- of tweemalig een prestatie neerzetten, out of the blue, maar kan iemand ook planmatig trainen en zo groei laten zien? Nee. Anders was diegene waarschijnlijk beter dan dat hij/zij nu liet zien.
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:37:48 #187
450148 KapiteinIglo
pi_213656256
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 22:45 schreef Noisecontrollers het volgende:
als weddenschap ook een 5K onder de 20 minuten
Say what?

Ik mag alleen maar dromen van die tijden. Ik ben blij als ik ooit onder de 30min kom.
Eerlijk gezegd ben ik al blij dat ik ze nu uitloop :D
  donderdag 23 mei 2024 @ 12:38:22 #188
474254 GurneyIsBestOke
pi_213656263
15km en dan iedere km onder de 4:00 rennen zonder training lijkt mij aardig onrealistisch eigenlijk. 5km onder de 20 minuten is al relatief zeldzaam.
Met pijn en moeite derde
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:09:44 #189
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213657613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:36 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Nee niet eens! Jaartje of 40 :o . Of valt dat ook onder een jong iemand? Is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk. Maar in ieder geval geen jonge twintiger.
Ik vind dat best jong :D
F means you're fucked
pi_213657773
quote:

[..]
Gelijk dus ingeschreven voor de bruggenloop of zevenheuvelenloop?
pi_213661523
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:36 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Voor een veertiger is dat nog een stuk sterker dan voor een twintiger. Op zich is de prestatie heel goed maar niet ongewoon, maar het straffe is dat hij dat volkomen ongetraind kan.
pi_213662253
Ik heb ook zo'n maat. Zelden sporten, af en toe fietsen, en veel roken enzo. Liep een keer zevenheuvelenloop. Dag ervoor schoenen gekocht, avond ervoor zwaar gezopen, pakje sigaretten gerookt, 's ochtends kater. Liep hem nog steeds onder de 1:05.
Fietste ook in het weekend wel naar huis van studentenstad naar z'n moeder, op z'n fiets met 3 versnellingen, met een rugzag met een week was op z'n rug. Dan vond hij het leuk om groepjes wielrenners in te halen, met een sigaret in z'n smoel. Jammer dat zulke mensen er niet wat meer mee doen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 00:18:14 #193
179002 GwaiLow
pi_213662863
quote:
99s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:35 schreef McGrath het volgende:

[..]
Gelijk dus ingeschreven voor de bruggenloop of zevenheuvelenloop?
Nee zeker niet. Hij zal nooit plezier beleven aan sport. Dit was eenmalig. Ik zie hem de komende 10 jaar geen 10 meter meer rennen. Misschien wel nooit meer. Het is niets voor hem. Hij kan het schijnbaar enorm goed, en als hij zou trainen denk ik dat hij tot bizarre prestaties in staat is, maar je moet er wel plezier in hebben. Dus dat gaat nooit gebeuren.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:43:01 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213664792
Virulypad, Balij en Bieslandsebos O+ De kenners uit de regio kennen het wel. En wat doe je dan na een rondje? Koffie drinken bij Du Midi.

Afijn, het is weer gelukt Evy.
pi_213664808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:43 schreef Quoi het volgende:
Virulypad, Balij en Bieslandsebos O+ De kenners uit de regio kennen het wel. En wat doe je dan na een rondje? Koffie drinken bij Du Midi.

Heerlijk! Heb je de wentelteefjes daar al een keer geprobeerd? :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:46:56 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213664823
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Heerlijk! Heb je de wentelteefjes daar al een keer geprobeerd? :D
Ik probeer ook een beetje af te vallen :( :( Alles is lekker daar.
pi_213664838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:46 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik probeer ook een beetje af te vallen :( :( Alles is lekker daar.
Haha ja dat is lastig.. nou misschien als mijlpaal als je evy hebt afgerond ;)
pi_213665032
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
15km en dan iedere km onder de 4:00 rennen zonder training lijkt mij aardig onrealistisch eigenlijk. 5km onder de 20 minuten is al relatief zeldzaam.
Ik denk dat dat ook een beetje aan shifting baseline onderhevig is. In de jaren 80 waren er veel minder hardlopers in Nederland, maar er waren, absoluut gezien, meer hardlopers die de marathon onder de 3u liepen. Er wordt nu meer hardgelopen, maar ook het gemiddelde BMI is bijvoorbeeld omhoog gegaan, en volgens mij bewegen mensen gemiddeld ook minder. Een 5k onder de 20 min, zou voor iemand tussen 15 en 25 jaar ofzo niet echt zeldzaam moeten zijn.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 11:19:07 #199
474254 GurneyIsBestOke
pi_213665088
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 11:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook een beetje aan shifting baseline onderhevig is. In de jaren 80 waren er veel minder hardlopers in Nederland, maar er waren, absoluut gezien, meer hardlopers die de marathon onder de 3u liepen. Er wordt nu meer hardgelopen, maar ook het gemiddelde BMI is bijvoorbeeld omhoog gegaan, en volgens mij bewegen mensen gemiddeld ook minder. Een 5k onder de 20 min, zou voor iemand tussen 15 en 25 jaar ofzo niet echt zeldzaam moeten zijn.
Maar dit ging om de categorie: ‘veertigers zonder enige training die nog nooit hardgelopen hebben’, niet om de categorie ‘twintigers die ervoor trainen’ ;). Dan is het inderdaad niet zo zeldzaam.
Met pijn en moeite derde
pi_213665147
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:55 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Nee, hij is echt een enorm bescheiden iemand. Dus dat zal allemaal wel mee gaan vallen. Eigenlijk is de weddenschap daarom ook wel een fout van mij geweest. Als hij zegt dat hij iets kan, dan kan hij het ook. Hij zal deze weddenschap eigenlijk nooit zijn aangegaan als hij iets van twijfel had. Voor hem was dit eigenlijk helemaal geen risico, alleen dat hij een blessure zou oplopen.
Haha, ja, gelukkig is alles relatief. Zijn nulmeting is dus een 15 km onder het uur, maar verhoudingsgewijs is iemand die begon met 5 km in 35 minuten en na jaren trainen een 5 km onder de 30 minuten loopt eigenlijk beter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:43 schreef Quoi het volgende:

O+

Helaas wel enorm donkere wolken voor de gebieden waar wij graag lopen:
https://www.omroepwest.nl(...)rkoop-natuurgebieden
https://www.omroepwest.nl(...)ders-dreigt-sluiting

Rampscenario zou zijn als er delen verkocht worden. Want dat zal wel bebouwing door de vastgoedmaffia betekenen.

Naast Du Midi kan ik je trouwens ook De Balije Tuin in Nootdorp aanraden! Locatie is iets minder, maar het is een erg leuke tent.
pi_213665174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 11:27 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Haha, ja, gelukkig is alles relatief. Zijn nulmeting is dus een 15 km onder het uur, maar verhoudingsgewijs is iemand die begon met 5 km in 35 minuten en na jaren trainen een 5 km onder de 30 minuten loopt eigenlijk beter.
[..]
O+

Rampscenario zou zijn als er delen verkocht worden. Want dat zal wel bebouwing door de vastgoedmaffia betekenen.

Naast Du Midi kan ik je trouwens ook De Balije Tuin in Nootdorp aanraden! Locatie is iets minder, maar het is een erg leuke tent.
:o
pi_213666737
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 11:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Maar dit ging om de categorie: ‘veertigers zonder enige training die nog nooit hardgelopen hebben’, niet om de categorie ‘twintigers die ervoor trainen’ ;). Dan is het inderdaad niet zo zeldzaam.
Toen hij de zevenheuvelen liep was ie al lang geen twintiger meer.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:44:48 #203
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213667670
quote:

[..]
[..]
O+

Da's mijn achtertuin :o Ik geniet er nog maar extra van. Zo'n vaart lopen dat soort dingen ook weer niet.

Balije tuin is wat verder weg voor mij. Je kunt er tegenwoordig ook dineren, weet ik. Eens proberen :P
pi_213668037
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 22:02 schreef valleilijn het volgende:
Pfff asociaal hoeveel talent sommige mensen hebben en hoe hard anderen er voor moeten werken ;( :P
Nooou dit echt :o
Mn broertje ook zo eentje,rookt dan wel niet maar niet het toppunt van goede conditie. Ik heb een goed half jaar getraind om van 0 naar 10km aan een stuk te komen. En dan hebben we het over tijden van 1.15/1.20
Hij traint een paar weken en loopt 10km onder het uur. Inmiddels na 3 mnd trainen zit hij richting de 50 min. Echt krijg de tandjes :') :D
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:08:19 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213668475
Comparison is the thief of joy :P

Maar tegelijkertijd is vergelijken wel De Reden waarom ik niet snel aan een (kleinschalige) wegwedstrijd meer mee ga doen.
pi_213668580
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:08 schreef GotC het volgende:
Comparison is the thief of joy :P

Maar tegelijkertijd is vergelijken wel De Reden waarom ik niet snel aan een (kleinschalige) wegwedstrijd meer mee ga doen.
Ik heb er 2 op de planning staan die volgens mij niet zo groot zijn en I'm dreading it. Echt. Blegh.
pi_213668856
Tilburg TM geopend.

https://cztilburgtenmiles.nl/inschrijven/cz-tilburg-ten-miles/

quote:

[..]
Even opgezocht.

Ik begon met 39:50 (april '21) en mijn PB is 21:29 (september '22) op de 5km.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:14:05 #208
474254 GurneyIsBestOke
pi_213669218
Ik ga overmorgen mijn eerste wedstrijd op de 10km doen. Heel benieuwd hoe dat gaat aangezien ik eigenlijk nauwelijks op kortere afstanden train. Mijn doel gaat onder de 43 minuten zijn :)
Met pijn en moeite derde
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:49:44 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213669469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:17 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ik heb er 2 op de planning staan die volgens mij niet zo groot zijn en I'm dreading it. Echt. Blegh.
Welke zijn t? :*
pi_213670183
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:49 schreef GotC het volgende:

[..]
Welke zijn t? :*
De leidsche rijn loop en de vuurtorenloop in hvh. Ik heb echt geen idee hoeveel mensen er mee doen en dat geeft me de creeps. Want wat als het er een paar 100 zijn en iedereen is allang en breed binnen en dan komt team slow as f*%¤ nog even.
Als laatste eindigen vind ik geen ramp, maar wel als laatste eindigen en dat jan en alleman daar maar toe kijkt enzo :') een ander vindt die persoonlijke aanmoediging waarschijnlijk te gek, voor mij echt een verschrikking.

SPOILER
pi_213670232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:40 schreef Nober het volgende:
Tilburg TM geopend.

https://cztilburgtenmiles.nl/inschrijven/cz-tilburg-ten-miles/
[..]
Even opgezocht.

Ik begon met 39:50 (april '21) en mijn PB is 21:29 (september '22) op de 5km.
Leuk! Ga je hem lopen?
Ik ga zelf naar de damloop een week eerder dus deze sla ik over.

Wel echt niet goedkoop zeg die startbewijzen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:30:06 #212
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213670656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:58 schreef mignonne het volgende:

[..]
De leidsche rijn loop en de vuurtorenloop in hvh. Ik heb echt geen idee hoeveel mensen er mee doen en dat geeft me de creeps. Want wat als het er een paar 100 zijn en iedereen is allang en breed binnen en dan komt team slow as f*%¤ nog even.
Als laatste eindigen vind ik geen ramp, maar wel als laatste eindigen en dat jan en alleman daar maar toe kijkt enzo :') een ander vindt die persoonlijke aanmoediging waarschijnlijk te gek, voor mij echt een verschrikking.

SPOILER
Ik snap je helemaal! Ik heb hetzelfde, en was dat gevoel zat :+. Wat ik wel altijd deed was de resultaten van voorgaande jaren bekijken om beetje idee te hebben van de eindtijden :9
pi_213670783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus zeker deelnemen ! Als je bij de laatsten eindigt zijn velen al gestopt met aanmoedigen, dus jan en alleman zal niet meer staan kijken.

Er is maar 1 no go voor tragere lopers: ga niet vooraan in het startvak staan.
pi_213670836
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:30 schreef GotC het volgende:

[..]
Ik snap je helemaal! Ik heb hetzelfde, en was dat gevoel zat :+. Wat ik wel altijd deed was de resultaten van voorgaande jaren bekijken om beetje idee te hebben van de eindtijden :9
Ohja goeie dat kan ik voor die ene wel doen. Die andere is de eerste editie :')
pi_213670852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:40 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus zeker deelnemen ! Als je bij de laatsten eindigt zijn velen al gestopt met aanmoedigen, dus jan en alleman zal niet meer staan kijken.

Hahaha neverrr. Terechte no go.
Ik zou werkelijk niet weten waarom ik dat mezelf aan zou doen, vooraan staan :D
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:46:40 #216
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213670877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:40 schreef Tracksmith het volgende:

[..]

Ik vond (jaren geleden) het zo demotiverend om met 35 min te finishen op de 5 km, als 1 vd laatste :@
En vooraan zou ik sowieso nooit starten :+
pi_213670907
Soms heb je ook nog wel wedstrijden waar de 5 en de 10 km tegelijk starten dan heb je altijd nog 10 km finishers die sowieso later komen. Dan valt het ook niet zo op. Zeker bij wat kleinere wedstrijden is dat nog wel eens het geval.
pi_213671182
Maar ik loop de 10km juist :+
Nouja goed, we zien het wel. Dat ik als een van de laatsten ga eindigen is een feit sowieso. Ik zag dat er maar een paar honderd lopers zijn, stuk of 300 :') dus fml.
Als ik heel ambitieus doe en gok op een finishtijd van 1.13 dan zou ik redelijk safe moeten zitten om niet alles allerallerlaatste over de streep te komen.

Denk dat k maar even een raceplan moet bedenken voor mezelf om de tijd door te komen. Mini-goals.
pi_213671224
Ah de 15km start een kwartiertje eerder. Hopelijk daar wat meer lopers nog bij dan.
pi_213671333
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:18 schreef mignonne het volgende:
Ah de 15km start een kwartiertje eerder. Hopelijk daar wat meer lopers nog bij dan.
Dan zullen er vast wel een aantal zijn die later over de finishlijn komen en dan valt het niet op. Gewoon er voor gaan!
pi_213671459
Ik startte met mijn 5k ook achteraan en eindigde ook bijna achteraan. Ik heb daar echt geen moment bij stilgestaan terwijl ik normaal best zelfbewust ben. Voor de tijd heb ik me wel druk gemaakt of ik de cut off wel zou halen, dat dan weer wel. :')

In september heb ik een 15k staan, maar ik merk dat ik eigenlijk nog iets ertussen zou willen voor de motivatie. Hoog zomer is qua timing daarvoor niet ideaal heb ik al gemerkt. :P
pi_213671697
Hier in september is er in het dorp en run, 5,10 of 15 km. Ik hoop tegen die tijd dat de 10 km me goed aan voelt om te doen. Maar dat is nog opbouwen en in juli 3 weken op vakantie waarbij het niet makkelijk zal zijn om te gaan hardlopen ben ik bang. Maar goed, aanmelden hoeft ook pas tegen die tijd.
pi_213672254
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:01 schreef mignonne het volgende:

[..]
Leuk! Ga je hem lopen?
Ik ga zelf naar de damloop een week eerder dus deze sla ik over.

Wel echt niet goedkoop zeg die startbewijzen.
Nee ik loop waarschijnlijk twee weken eerder de HM bij de bridge to bridge run door twee provincies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 24-05-2024 23:37:07 ]
pi_213676170
Deze zomer voor mij 5k (bedrijven team-triathlon) in juni en Monschau 56k in augustus.

Nog totaal niet in vorm en de druk voor de 1e voel ik wel. :+
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 mei 2024 @ 12:58:51 #225
426493 crew  PippenScottie
pi_213676596
Ik heb me opgegeven voor de Singelloop in Utrecht. Moest een streeftijd opgeven voor de 10km en heb 52 minuten gedaan.

Als ik goed train gaat het een stuk sneller. Zonder fatsoenlijke training moet 55 minuten nog wel lukken.
My friends all drive horses
  zaterdag 25 mei 2024 @ 15:14:37 #226
450148 KapiteinIglo
pi_213678252
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:30 schreef GotC het volgende:

[..]
Dit doe ik ook altijd :P
  zaterdag 25 mei 2024 @ 17:14:17 #227
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213680102
Vandaag weer lekker door de modder en plassen gestampt.

Ik ben wel op zoek naar een lichte trailschoen. iemand tips?
- voor de Nederlandse bospaden
- ook oké voor verharde paden
- niet te dikke zolen (voel mij daar niet stabiel mee, op ongelijke bospaden)
I am a black hole shitting into the void
pi_213680492
Salomon Sense Ride is denk ik een prima all-round instap trailschoen, weet alleen niet hoe licht ie is. Brooks Catamount is ook een leuke schoen, licht in ieder geval. Paste mij helaas niet helemaal goed (beetje smalle toebox).
  zaterdag 25 mei 2024 @ 18:40:01 #229
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213680970
Dank! Licht bedoel ik meer qua ondergrond dan gewicht. Ik ga er niet de bergen mee in.
pi_213682949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 17:14 schreef Gimmick het volgende:

Ik ben wel fan van mijn Hoka Challenger 7 Gore-tex. Hybride trailschoen, zowel goed op stukken asfalt als bospaadjes, goede grip ook. Geen schoen voor in de bergen, maar dat zoek je ook niet.
Alleen misschien iets te dik qua zool voor je, al heb ik er nooit stabiliteitsproblemen mee gehad, ook niet op oneffen bospaden. Op vakantie in La Palma heb ik 'm zowel gebruikt om te hardlopen als om lange dagtochten in de natuur mee te wandelen.
Ik heb 'm in deze mooie kleurstelling : https://www.hoka.com/nl/b(...)ore-tex/1134501.html
pi_213684235
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:46 schreef GotC het volgende:

[..]
Ik vond (jaren geleden) het zo demotiverend om met 35 min te finishen op de 5 km, als 1 vd laatste :@
En vooraan zou ik sowieso nooit starten :+
Bij Parkrun in het VK zien ze het als iets positiefs als de gemiddelde snelheid langzamer wordt, dat betekent dan dat meer mensen die juist zouden moeten sporten meedoen. Parkrun komt ook meer en meer op in Nederland geloof ik. Leuk om te doen, 5km om 9u op zaterdagochtend, getimed, maar wel relaxed, en gratis.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 22:48:43 #232
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213684473
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Bij Parkrun in het VK zien ze het als iets positiefs als de gemiddelde snelheid langzamer wordt, dat betekent dan dat meer mensen die juist zouden moeten sporten meedoen. Parkrun komt ook meer en meer op in Nederland geloof ik. Leuk om te doen, 5km om 9u op zaterdagochtend, getimed, maar wel relaxed, en gratis.
Wat een mooie gedachte! O+ Heb er aardig wat van gezien op the Running Channel op YouTube (aanrader qua kanaal!)
pi_213684648
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 22:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat 9u op zaterdag trekt me niet. :P

Zit er hier eentje op 5km afstand.
pi_213686399
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 17:14 schreef Gimmick het volgende:

Ik ben heel tevreden met de Asics Gel-Trabuco. Let wel op de naam want er zijn allerlei modellen met namen die er erg op lijken.

Goed profiel maar ook genoeg demping dat ze ok zijn op verharde wegen.

Misschien wel te dikke zolen naar je zin. Maar ik voel me er wel stabiel in. Dus is een kwestie van uitproberen.

Ik vind de Brooks Caldera ook lekkere schoenen (relatief ruim bij de tenen) maar die hebben ook een vrij dikke zool. Dus hangt af van wat je te dik vindt. Ik loop bij gewone hardloopschoenen (niet trail) op stabiliteitsschoenen en vind zowel die Asics als die Brooks stabiel genoeg, maar ja, kan vast voor anderen anders voelen.
pi_213688551
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 23:01 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dat 9u op zaterdag trekt me niet. :P

Zit er hier eentje op 5km afstand.
Als je ooit in het VK bent en je bezoekt een attractie op zaterdag, check dan ook of ze parkrun doen, dan kun je soms gratis naar binnen. Bijv bij het Eden Project. Normale entree ongeveer £40 op, met parkrun meedoen en je mag gratis.
  zondag 26 mei 2024 @ 11:38:37 #236
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213688719
Net voor het eerst sinds eeuwig 5km gelopen *O*

Nu van start met m’n 10 km schema van Runna, zag al dat het tempo van duurlopen veel lager gaat zijn gelukkig.
Ik heb dat wel nodig, ging nu ook te hard en moest daardoor ook even momentje stilstaan halverwege :+
  zondag 26 mei 2024 @ 11:49:25 #237
298849 mignonne
mignonne
pi_213688797
Yay lekker bezig @GotC!
Ik wil ook een 5km doen maar heb dienst vandaag :')
  zondag 26 mei 2024 @ 11:58:09 #238
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213688880
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 11:49 schreef mignonne het volgende:
Yay lekker bezig @:GotC!
Ik wil ook een 5km doen maar heb dienst vandaag :')
Rondjes om je huis lopen? :+
pi_213688964
Ben in Nijmegen richting Heilig Landstichting, Berg en Dal, Beek-Ubbergen wezen lopen. De Kwakkenbergweg, Leemkuil bos en de Oude Hollenweg (13de klim van Nederland).

De hoogtemeters vlogen mij om de oren. Ik kwam uit op 260 hoogtemeters waar ik normaal blij mag zijn met 25.
  zondag 26 mei 2024 @ 14:12:07 #240
298849 mignonne
mignonne
pi_213689996
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 11:58 schreef GotC het volgende:

[..]
Rondjes om je huis lopen? :+
Ja zoiets misschien idd maar. Ff kijken. Morgen wel vrij dus op zich kan ik ook gewoon dan gaan.
pi_213690671
Hier eindelijk weer eens in de Kennemerduinen gelopen, toch wel erg lekker. Veel hoog water nog, er wordt wel op een online kaartje aangegeven welke paden niet begaanbaar zijn maar ter plekke is er niks afgezet ofzo, toch wel onhandig. Paar keer de Brederodeberg over gegaan voor hoogtemeters, over 8 weken een 30km trail rond Berg en Dal dus dan moet daar wel op geoefend worden. Uiteindelijk 21.5k met 340hm, lekker gewerkt.
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 11:38 schreef GotC het volgende:
Net voor het eerst sinds eeuwig 5km gelopen *O*

Nu van start met m’n 10 km schema van Runna, zag al dat het tempo van duurlopen veel lager gaat zijn gelukkig.
Ik heb dat wel nodig, ging nu ook te hard en moest daardoor ook even momentje stilstaan halverwege :+
Werkt dat een beetje, die Runna app? Het lijk me wel interessant om eens te proberen maar ik vind het wel prijzig...
pi_213693122
Doel behaald bij de Vestingloop vandaag, voor de eerste keer 10km onder de 45 minuten, bijna anderhalve minuut onder m'n oude officiële PR. ^O^
pi_213693682
Ik vind het lastig er genoeg tijd voor te vinden. Langere afstanden lopen is lekker, maar mijn kuiten hebben er soms moeite mee en als ik dan wat schuif in de dagen is het gelijk een ramp. En het nadeel van langzaam lopen is ook gelijk: voor 7km ben ik krap een uur onderweg. Zomerse dagen zijn wel heerlijk lang, maar ook gelijk vol met activiteiten en dagjes weg en andere prioriteiten. En bbqs met biertjes. Moeilijk, moeilijk. Mag ik wat meer tijd in mijn dagen?
  zondag 26 mei 2024 @ 17:54:27 #244
474254 GurneyIsBestOke
pi_213693722
De Vestingloop van Hellevoetsluis gerend vandaag. Ik vond het een vervelend parcours de laatste kilometers met veel scherpe bochten en trappetjes. Ik ben zelfs een stukje verkeerd gelopen op het einde wat nogal frustrerend was. Maar uiteindelijk bleek mijn doel van 43 minuten gewoon ook iets te optimistisch. Ik ben wel nog onder de 44 minuten geëindigd. En ook de les geleerd dat 10K-wedstrijden niet mijn favoriet zijn..!

Mijn volgende doel een Halve Marathon onder 1m35, dus op een tempo van 4:30. Daar heb ik gelukkig nog wel even de tijd voor om te trainen!
Met pijn en moeite derde
  zondag 26 mei 2024 @ 19:12:02 #245
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213694508
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 15:04 schreef valleilijn het volgende:
Hier eindelijk weer eens in de Kennemerduinen gelopen, toch wel erg lekker. Veel hoog water nog, er wordt wel op een online kaartje aangegeven welke paden niet begaanbaar zijn maar ter plekke is er niks afgezet ofzo, toch wel onhandig. Paar keer de Brederodeberg over gegaan voor hoogtemeters, over 8 weken een 30km trail rond Berg en Dal dus dan moet daar wel op geoefend worden. Uiteindelijk 21.5k met 340hm, lekker gewerkt.
[..]
Werkt dat een beetje, die Runna app? Het lijk me wel interessant om eens te proberen maar ik vind het wel prijzig...
Ik vind het top, alleen al de integratie met Garmin is top O+. En hardloopschema is mooi aan te vullen in Runna met pilates, yoga en krachtschema.

Je kan het 2 weken proberen met de code ‘gifted’ :)
pi_213694554
Vandaag stond er een herstel loopje op het programma.
Aanvankelijk dacht ik dat het niet zo nodig was maar tijdens het lopen voelde het toch wel fijn. :@
pi_213710481
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:07 schreef Nober het volgende:
Ben in Nijmegen richting Heilig Landstichting, Berg en Dal, Beek-Ubbergen wezen lopen. De Kwakkenbergweg, Leemkuil bos en de Oude Hollenweg (13de klim van Nederland).

De hoogtemeters vlogen mij om de oren. Ik kwam uit op 260 hoogtemeters waar ik normaal blij mag zijn met 25.
Daar moet je juist lekker op de kleine paadjes gaan lopen, kan je nog veel meer hoogtemeters aan elkaar rijgen, zitten echt hele steile stukken tussen, maar daar moet je wel van houden natuurlijk. Het is sowieso erg goed voor je beenspieren om dat af en toe te doen. :)
  dinsdag 28 mei 2024 @ 13:03:12 #248
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213711180
Net eerste training van m'n 10 km opbouwschema afgerond. 4 km, max tempo 7:50 min/km.
Echt genieten om zo beperkt te worden in snelheid O+
pi_213714630
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:41 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]
Daar moet je juist lekker op de kleine paadjes gaan lopen, kan je nog veel meer hoogtemeters aan elkaar rijgen, zitten echt hele steile stukken tussen, maar daar moet je wel van houden natuurlijk. Het is sowieso erg goed voor je beenspieren om dat af en toe te doen. :)
Heb je het dan over de duivelsberg?
  dinsdag 28 mei 2024 @ 22:41:34 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213717965
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 12:07 schreef Nober het volgende:

Ik zit nu in de omgeving van Loenen (GLD), gaat ook lekker, vanmiddag ff een 12km loopje gedaan met best wat stijging erin.
pi_213718349
Kan u
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:50 schreef Nober het volgende:

[..]
Heb je het dan over de duivelsberg?
Kan uiteraard ook, genoeg paadjes te vinden daar. Liep zelf vaak bij de Elyzeese velden/Beek, veelal ook heen-en-weertjes, maar dan ging het puur om hoogtemeters :P .
Zoals deze training:
https://strava.app.link/NiBnDGCBYJb
pi_213736480
Heb me nog even ingeschreven voor de 10k bij de Grachtenloop in Haarlem. Over drie weken maar ik wil dan toch nog wel even enkele 10k specifieke workouts doen. Morgen 3x4 progressieve intervallen van 10k pace to sneller dan 5k pace, ik vrees er wel een beetje voor :@
  donderdag 30 mei 2024 @ 21:14:30 #253
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213736881
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 03:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ben heel tevreden met de Asics Gel-Trabuco. Let wel op de naam want er zijn allerlei modellen met namen die er erg op lijken.

Goed profiel maar ook genoeg demping dat ze ok zijn op verharde wegen.

Misschien wel te dikke zolen naar je zin. Maar ik voel me er wel stabiel in. Dus is een kwestie van uitproberen.

Ik vind de Brooks Caldera ook lekkere schoenen (relatief ruim bij de tenen) maar die hebben ook een vrij dikke zool. Dus hangt af van wat je te dik vindt. Ik loop bij gewone hardloopschoenen (niet trail) op stabiliteitsschoenen en vind zowel die Asics als die Brooks stabiel genoeg, maar ja, kan vast voor anderen anders voelen.
Vandaag de Brooks Caldera en die Asics gepast. Voor nu wint de Brooks het. Morgen komt nog de Asics Fuij Lite binnen.

Punt is dat ik een visuele beperking heb. Zeker met door de bossen lopen is dat een uitdaging. Grote obstakels zie ik wel, maar kleine oneffenheden soms niet. Ik ga regelmatig ‘net niet’ door de enkels heen en zoek dus schoenen die hier bij helpen. Ik denk dat schoenen met lagere zolen stabieler zijn.

Verder zorg ik dat mijn enkels en de rest van mijn lichaam zo sterk mogelijk is, zodat ik misstappen of vallen zo goed als mogelijk op kan vangen.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 09:13:12 #254
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_213740134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 20:51 schreef valleilijn het volgende:
Heb me nog even ingeschreven voor de 10k bij de Grachtenloop in Haarlem. Over drie weken maar ik wil dan toch nog wel even enkele 10k specifieke workouts doen. Morgen 3x4 progressieve intervallen van 10k pace to sneller dan 5k pace, ik vrees er wel een beetje voor :@
Dat is een leuke loop! Helaas pak ik hem dit jaar niet mee, maar dat het een vrijdagavond is maakt de naborrel altijd een stuk uitbundiger dan wanneer het een zondagmiddagloopje betreft.
Life is what you make it.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 09:43:46 #255
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213740423
Kom ik vanavond nog mensen tegen bij de Omloop Ter Heijde? @Zwabberhark of @YUR ?
pi_213740865
Viel niet mee maar ik heb mn intervallen overleefd. Bij de laatste set van drie voelde mn benen al wel lekker zwaar dus die intervallen moest ik wel echt eruit persen, toch wel de paces gehaald 8-)
  vrijdag 31 mei 2024 @ 12:23:51 #257
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213741908
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 09:43 schreef Quoi het volgende:
Kom ik vanavond nog mensen tegen bij de Omloop Ter Heijde? @:Zwabberhark of @:Yur ?
Ik doe niet mee! Maar ik zal eens kijken of er een aanmoedigingsritje in zit
F means you're fucked
  vrijdag 31 mei 2024 @ 14:03:23 #258
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213742993
Net superfijne dropset gelopen O+ Vond het jammer toen ik klaar was, altijd een goed teken :D
  vrijdag 31 mei 2024 @ 14:12:28 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213743080
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:23 schreef YUR het volgende:

[..]
Ik doe niet mee! Maar ik zal eens kijken of er een aanmoedigingsritje in zit
Er zit iig een fijne strandtent ;)
  vrijdag 31 mei 2024 @ 16:01:03 #260
450148 KapiteinIglo
pi_213744203
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:44 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ohja goeie dat kan ik voor die ene wel doen. Die andere is de eerste editie :')
Ik heb me ook ingeschreven voor vuurtorenloop HvH. En ik ben ook team slow AF. Dus dan zijn we samen *O*
pi_213744734
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 16:01 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik heb me ook ingeschreven voor vuurtorenloop HvH. En ik ben ook team slow AF. Dus dan zijn we samen *O*
Leuk!!! *O*

Ik zit heel erg in dubio ondertussen of ik zondag wel naar die in utrecht toe wil :')
pi_213747697
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 09:43 schreef Quoi het volgende:
Kom ik vanavond nog mensen tegen bij de Omloop Ter Heijde? @:Zwabberhark of @:Yur ?
het aanmoedigingsritje van Yur is gelukt. Heb hem langs het parcours zien staan
:W
  vrijdag 31 mei 2024 @ 22:57:40 #263
450148 KapiteinIglo
pi_213748584
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 16:53 schreef mignonne het volgende:

[..]
Leuk!!! *O*

Ik zit heel erg in dubio ondertussen of ik zondag wel naar die in utrecht toe wil :')
Gewoon doen!
Het is echt leuk.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 22:59:16 #264
450148 KapiteinIglo
pi_213748604
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 14:03 schreef GotC het volgende:
Net superfijne dropset gelopen O+ Vond het jammer toen ik klaar was, altijd een goed teken :D
Wat is een dropset met hardlopen? Loop je dan eerst het gewenste tempo en daarna tot falen?
  vrijdag 31 mei 2024 @ 23:19:17 #265
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213748819
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 22:59 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Wat is een dropset met hardlopen? Loop je dan eerst het gewenste tempo en daarna tot falen?
In mijn geval was het vandaag:
Drop Set with Runna ✅

1km warm up at a conversational pace (no faster than 7:50/km), 60s walking rest

800m at 6:45/km, 120s walking rest
600m at 6:30/km, 90s walking rest
400m at 6:25/km, 90s walking rest
200m at 6:10/km, 90s walking rest

500m cool down at a conversational pace, since you've worked at a particularly high intensity today with a semi short cool down, walk for 5-10 minutes to end the workout.

10k Plan (Week 1/10)
  vrijdag 31 mei 2024 @ 23:25:15 #266
450148 KapiteinIglo
pi_213748861
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 23:19 schreef GotC het volgende:

[..]
In mijn geval was het vandaag:
Drop Set with Runna ✅

1km warm up at a conversational pace (no faster than 7:50/km), 60s walking rest

800m at 6:45/km, 120s walking rest
600m at 6:30/km, 90s walking rest
400m at 6:25/km, 90s walking rest

500m cool down at a conversational pace, since you've worked at a particularly high intensity today with a semi short cool down, walk for 5-10 minutes to end the workout.

10k Plan (Week 1/10)

500m cool down at a conversational pace

Ik zou er geen conversatie uitkrijgen na 90sec :o
  vrijdag 31 mei 2024 @ 23:40:40 #267
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213749029
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 21:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Zeker! Had het wat laat door, maar: :W
F means you're fucked
  vrijdag 31 mei 2024 @ 23:47:49 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213749106
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 21:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Heb je niet gezien. Ging het naar tevredenheid?
pi_213749337
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 23:47 schreef Quoi het volgende:

[..]
Heb je niet gezien. Ging het naar tevredenheid?
Strand was wat zwaarder dan verwacht, en de eerste helft een beetje vals gespeeld door geheel uit de wind te blijven achter in een groepje. Was een prima loopje, maar niet een die hoog op het lijstje komt voor volgend jaar.

Hoe ging het bij jou?
pi_213751027
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 22:57 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Gewoon doen!
Het is echt leuk.
Ik denk ook wel dat ik ga. Baal alleen een beetje dat het zo'n klein evenement is, en ik als trage loper dan in de echteechte achterhoede zit. Dat haalt voor mij wel een klein beetje de lol van het lopen af. Maar goed, niet mieten en gaan.
pi_213751068
Het plan is nu om de eerste 3km te gaan voor een pace van 7.10-7.20.
Dan van 4-8 rond pace 7.05 en vanaf 8 pace 7.0 of als het lukt sneller. Sowieso de laatste 500m sneller.

Er staan drinkposten net na 5km en bij 7.5km. Ik kreeg van een ervaren loopvriend de tip om gewoon die paar seconden te nemen en lopend te drinken zodat je wat rust en daarna weer vol gas door kunt. Rennend drinken uit een bekertje vond ik lastig in elk geval.

Ik weet dat ik die eerste drie altijd kut vind. Mn kuiten en voeten voel ik en het voelt eindeloos. Daarna heb ik nergens last meer van. Dramabenen :')
Ik hoop dat het op die manier lukt. Ik push mezelf zo meer dan met de andere 10k's die ik deed. Maar heb wel het idee dat ik dit zou moeten kunnen.
pi_213751262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 08:32 schreef mignonne het volgende:
Dan van 4-8 rond pace 7.05 en vanaf 8 pace 7.0 of als het lukt sneller. Sowieso de laatste 500m sneller.

Er staan drinkposten net na 5km en bij 7.5km. Ik kreeg van een ervaren loopvriend de tip om gewoon die paar seconden te nemen en lopend te drinken zodat je wat rust en daarna weer vol gas door kunt. Rennend drinken uit een bekertje vond ik lastig in elk geval.

Ik weet dat ik die eerste drie altijd kut vind. Mn kuiten en voeten voel ik en het voelt eindeloos. Daarna heb ik nergens last meer van. Dramabenen :')
Ik hoop dat het op die manier lukt. Ik push mezelf zo meer dan met de andere 10k's die ik deed. Maar heb wel het idee dat ik dit zou moeten kunnen.
Veel plezier!

Water drinken uit een beker terwijl je loopt vind ik al een uitdaging, ik had laatst ook mn neus vol water :') .
  zaterdag 1 juni 2024 @ 10:37:52 #273
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213752106
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 00:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Strand was wat zwaarder dan verwacht, en de eerste helft een beetje vals gespeeld door geheel uit de wind te blijven achter in een groepje. Was een prima loopje, maar niet een die hoog op het lijstje komt voor volgend jaar.

Hoe ging het bij jou?
Goed gedaan!

Bij mij ging het uitstekend (in de strandtent aan 2 Karmelietjes) :7

Was er om vriendlief en zwager aan te moedigen.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 10:49:05 #274
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213752233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:37 schreef Quoi het volgende:

[..]
Goed gedaan!

Karmelietjes O+
pi_213752288
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 23:25 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

500m cool down at a conversational pace

Ik zou er geen conversatie uitkrijgen na 90sec :o
90s rust is echt lang, zeker als het wandelen is. Dan is als het goed is je hartslag allang weer gezakt.
pi_213752850
Inschrijving voor de Zevenheuvelennacht (16 november) en Zevenheuvelenloop (17 november) is geopend!
pi_213753236
Doen jullie ook aan carbloaden voor long runs van 20km+? Lijkt me wel helpen maar dan moet ik dus de komende paar maanden me elke zaterdag helemaal vol vreten om op zondag te lopen
quote:

Oh ja ik loop ook altijd bij het drinken, anders verslik ik me gegarandeerd :')
pi_213753298
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 12:44 schreef valleilijn het volgende:
Doen jullie ook aan carbloaden voor long runs van 20km+? Lijkt me wel helpen maar dan moet ik dus de komende paar maanden me elke zaterdag helemaal vol vreten om op zondag te lopen
[..]
Oh ja ik loop ook altijd bij het drinken, anders verslik ik me gegarandeerd :')
Neh. Niet anders dan normaal. Wel goed om een keer carb loaden te oefenen bij een race (halve marathon of zo, als je traint voor een hele).
Wel goed ontbijten voor long runs, het liefst je race ontbijt (PANNENKOEKEN).
pi_213753493
Echt niet nodig om koolhydraten te slapelen voor elke lange duurloop.
Je zou het wel eens kunnen doen voor je langste duurloop, zodat je kan oefenen voor de marathon.

Ikzelf doe dat nooit, wel drink ik voor alles langer dan pakweg 22km, dan drink ik om de 5 km.
Voor duurlopen tot 22 km neem ik nooit drinken mee.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:20:37 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213753506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
90s rust is echt lang, zeker als het wandelen is. Dan is als het goed is je hartslag allang weer gezakt.
Ja dit dus idd :). Al was het qua tempo ook geen moeite, maar dat verwacht ik ook niet in week 1 van een schema.
pi_213754401
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:37 schreef Quoi het volgende:

[..]
Goed gedaan!

Klinkt als een goed pacingplan
  zaterdag 1 juni 2024 @ 17:04:30 #282
450148 KapiteinIglo
pi_213755187
quote:

Maar je loopt toch voor jezelf, het is al knap als je het uitloopt. Wat maakt de tijd dan uit.
Ik had ook dezelfde gedachte als jou hoor nog niet zo lang geleden. Maar ik heb dat echt weten te draaien. Ik loop echt voor de lol. En hoeveelste ik word, het maakt me geen reet uit.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 17:07:05 #283
450148 KapiteinIglo
pi_213755217
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Gisteren in mn sprints zakte mn hartslag in 60sec van 180 naar 160. Dus 90sec maakt niet perse dat ik echy helemaal op adem ben.
Maar ik heb ook een beginnersconditie en een natuurlijk hoge hartslag :D
  zaterdag 1 juni 2024 @ 18:49:41 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213756837
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 17:04 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Maar je loopt toch voor jezelf, het is al knap als je het uitloopt. Wat maakt de tijd dan uit.
Ik had ook dezelfde gedachte als jou hoor nog niet zo lang geleden. Maar ik heb dat echt weten te draaien. Ik loop echt voor de lol. En hoeveelste ik word, het maakt me geen reet uit.
Is ook zo.
En sec gezien interesseert het me geen kont of ik laatste op de uitslagenlijst sta.
Maar de bezemwagen in mn nek en als allerlaatste loper over de finish komen (met alle bombarie van dien) zijn gewoon echt dingen die het voor mij niet fijn maken. Gaat dan niet zozeer om de uiteindelijke plaats maar om de aandacht die er bij komt. Ik hou niet zo van spotlight. Maar goed er wordt ook 15 gelopen dus ik loop gelukkig sowieso niet alleen.
pi_213756858
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 12:01 schreef Noisecontrollers het volgende:
Inschrijving voor de Zevenheuvelennacht (16 november) en Zevenheuvelenloop (17 november) is geopend!
Gaan er mensen van hier?

Hoe heuvelig is het daar nu echt zeg maar?
Als het goed is loop ik eind september de damloop. En in oktober de 1/4 van eindhoven. Zou deze voor november misschien wel leuk vinden.
pi_213757159
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 19:33 schreef mignonne het volgende:

[..]
Gaan er mensen van hier?

Hoe heuvelig is het daar nu echt zeg maar?
Als het goed is loop ik eind september de damloop. En in oktober de 1/4 van eindhoven. Zou deze voor november misschien wel leuk vinden.
Tegen de tijd dat je last van de glooiing van het terrein gaat krijgen zit je al op 11 kilometer en is het alleen nog maar volle vaart omlaag. Dus nee, zo zwaar is die niet.
pi_213757210
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:08 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat je last van de glooiing van het terrein gaat krijgen zit je al op 11 kilometer en is het alleen nog maar volle vaart omlaag. Dus nee, zo zwaar is die niet.
Ah kijk dat is goed om te weten!!

Ik vond het leeftijdsverschil trouwens opvallend. Hier hanteren ze voor de 15km een minimale leeftijd van 10 jaar. Bij de damloop (16km) minimaal 15.
Mijn oudste doet dus nog niet mee aan de damloop maar mogelijk wel aan de 7heuvelen. Je zou denken dat zoiets meer universeel is.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 20:25:18 #289
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213757314
7^^ is best een leuke! Massaal, maar mooie omgeving! Heb en draag het tshirt nog steeds van de 2015 editie :D
Liep daar toen 1:41, samen met Yur.
pi_213757353
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:25 schreef GotC het volgende:
7^^ is best een leuke! Massaal, maar mooie omgeving! Heb en draag het tshirt nog steeds van de 2015 editie :D
Liep daar toen 1:41, samen met Yur.
Leuk!! Tijd voor een revival dan 8-)
  zaterdag 1 juni 2024 @ 20:36:36 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213757381
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:31 schreef mignonne het volgende:

[..]
Leuk!! Tijd voor een revival dan 8-)
Haha :D Wie weet!
Al hoop ik vooral trails te gaan lopen: Minder nadruk op neerzetten van een tijd en meer nadruk op eten bij drankposten O+ :9
pi_213757521
Laatste 2 runs voelden alsof mijn benen overreden waren door een trein. Terwijl ik half zoveel loop als normaal. Maar grappig genoeg was dat wel vooruitgang t.o.v. de doffe pijntjes in mijn kuit die ik ervoor steeds had.
#progress :B
pi_213757900
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 20:36 schreef GotC het volgende:

[..]
Haha :D Wie weet!
Al hoop ik vooral trails te gaan lopen: Minder nadruk op neerzetten van een tijd en meer nadruk op eten bij drankposten O+ :9
Zei iemand eten? :Y) :7
pi_213758922
Lopen gaat lekker dit jaar, gemiddeld ongeveer 40km per week totnutoe. Al meer gelopen in de eerste 5 maanden dan in 2022 in totaal, en ook meer dan driekwart tov 2019, 2021 en 2023, en ruim over de helft van 2018 en 2020, de jaren dat het ik het meeste in totaal heb gelopen. Komende maanden is lastig te voorspellen hoeveel ik zal lopen, aangezien er een kleine op komst is, maar tot die tijd hobbel ik lekker door.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 22:26:13 #295
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213759381
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 22:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Lopen gaat lekker dit jaar, gemiddeld ongeveer 40km per week totnutoe. Al meer gelopen in de eerste 5 maanden dan in 2022 in totaal, en ook meer dan driekwart tov 2019, 2021 en 2023, en ruim over de helft van 2018 en 2020, de jaren dat het ik het meeste in totaal heb gelopen. Komende maanden is lastig te voorspellen hoeveel ik zal lopen, aangezien er een kleine op komst is, maar tot die tijd hobbel ik lekker door.
Gefeliciteerd en lekker bezig qua lopen!

En laat de komst van een kleine je niet weerhouden om te blijven lopen, al is het een half uurtje.
Yur liep zijn eerste marathon toen onze oudste 5 maanden was ;).
pi_213759817
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 22:26 schreef GotC het volgende:

[..]
Gefeliciteerd en lekker bezig qua lopen!

En laat de komst van een kleine je niet weerhouden om te blijven lopen, al is het een half uurtje.
Yur liep zijn eerste marathon toen onze oudste 5 maanden was ;).
Dat is het plan inderdaad, ff lopen als het even kan, maar de prioriteiten zullen verschuiven, en ik vermoed dat er ook wat vermoeidheid door slaaptekort bij zal komen :)
Hopelijk kan ik regelmatig blijven lopen, en dan wat meer kortere en intensievere trainingen ipv lange duurlopen.
pi_213764961
Langste afstand ooit gelopen met net iets meer dan 23km :)
Redelijk makkelijk tempo, en liep tot iets van 19km ook prima, daarna werden mn hip flexors (vooral links) beetje stijf en ging het wat minder makkelijk.

Niet bijzonder gecarbload (en gister ook twee uur gebouldert :P), en ging eigenlijk wel prima ook, wel drie gelletjes mee en drinken met wat koolhydraten er in.
pi_213765202
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 13:47 schreef valleilijn het volgende:
Langste afstand ooit gelopen met net iets meer dan 23km :)
Redelijk makkelijk tempo, en liep tot iets van 19km ook prima, daarna werden mn hip flexors (vooral links) beetje stijf en ging het wat minder makkelijk.

Niet bijzonder gecarbload (en gister ook twee uur gebouldert :P), en ging eigenlijk wel prima ook, wel drie gelletjes mee en drinken met wat koolhydraten er in.
Niet om het één of ander, want je hebt lekker gelopen, maar weet je waarom je die koolhydraten deed?

Want in principe heb je helemaal geen koolhydraten nodig voor een duurloopje van 23km. Daar hoef je niet voor te loaden en tijdens een 'redelijk makkelijk tempo' zou je ook geen gels nodig hebben.

Dus ik denk dat je lekker hebt getraind, maar dat je je wel hebt overladen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 juni 2024 @ 16:18:03 #299
426493 crew  PippenScottie
pi_213766023
Ik heb net de lokale 5 km gelopen. Ik loop tegenwoordig zonder horloge, dus had geen flauw idee wat voor tempo ik liep, maar ik kwam uit op een voor mijn doen zeer acceptabele 25.58.

Zoveel heb ik niet hardgelopen de laatste tijd, helemaal kapot was ik ook niet en er kan ook makkelijk nog wel een kilo of 7, 8 vanaf.

Dus als ik een beetje mijn best doe kan ik mooie tijden gaan lopen dit najaar!
My friends all drive horses
pi_213766175
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 17:07 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Gisteren in mn sprints zakte mn hartslag in 60sec van 180 naar 160. Dus 90sec maakt niet perse dat ik echy helemaal op adem ben.
Maar ik heb ook een beginnersconditie en een natuurlijk hoge hartslag :D
Oja, daar is nog wel wat verbetering mogelijk dan, je hartslag zou bij een redelijk goede conditie ongeveer 30-50 slagen gezakt moeten zijn na 1 minuut. Alleen maar goed om die dan te verbeteren met intervaltraining, al zou ik het niet als 'sprint' zien. Je traint in principe voor je wedstrijdtempo, heel veel harder dan dat heeft geen zin.
pi_213766204
Kleine update van mij, een aantal zullen het wel gezien hebben op Strava maar ik loop inmiddels al een tijdje met een kleine passagier in mijn buik ;) Nu 4 maanden zwanger en het lopen gaat nog steeds goed, echt pushen doe ik niet meer maar 2-3 keer per week een duurloopje van 30-60 minuten en 1x per week een baantraining. Hopelijk lukt het nog een tijdje om door te gaan met lopen, steeds langzamer natuurlijk maar dat is niet erg!
En heb ook al een hardloopkinderwagen aangeschaft voor over circa een jaar haha :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')