abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213542550
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213542609
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 22:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat is, maar ik woon bovenop een heuvel, zou toch liever een vlak parkoers hebben.
Het hoeft toch niet je eigen backyard te zijn? Het zijn gewoon georganiseerde races.

Al is mijn standaard rondje om mijn huis wel 6.5k dus ik zou het wel kunnen oefenen thuis. :'(
pi_213542973
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:53 schreef Cynic het volgende:

[..]
Die heb ik nog nooit gedaan. Loop je inmiddels competitie? Heb nu nog De Knipe, Dronten en Harreveld staan. Proberen weer eens een keer een seizoen voldoende wedstrijden voor het klassement te lopen. En hopen in de tussentijd geen nieuwe blessures op te lopen en weer wat beter in vorm te komen.
Ik loop sinds 2017 of zo competitie, sommige jaren succesvoller dan andere :D dit jaar gaat redelijk tot nu toe en ik hoop ook precies aan mijn 7 KSRs te komen! In Harreveld ben ik er ook bij. Jij loopt ook KSRs begrijp ik?

Voor mijn gevoel ben ik het merendeel van het seizoen al kwijt geweest aan griep/corona/blessures. Maar er hebben ook goede runs tussen gezeten en zowel mijn hoest als mijn scheenblessure zijn nagenoeg weg *G*

Komende 2 weekenden ben ik er met de fiets op uit, dan even bijkomen, en dan is Harreveld alweer. De lente gaat veel te snel voor alle sportieve dingen die ik zou willen doen! :o
pi_213543383
Voor mij stond vrijdag de Putten Power Run 5k op het programma met de bedrijvenloop, gezellig met 15 collega's. Vorig jaar hadden we daar de 1e plek en een wisselbeker, dus proberen of we die konden prolongeren. Tijd van vorig jaar was 17'45 en die moest ik ook wel kunnen verbeteren.
Lopen ging eigenlijk heel soepel en kon het 1e deel lekker mee met een groepje, al zag ik al wel snel een heel groepje met zelfde gele shirts verdwijnen in de verte, sterk deelnemersveld :D. Waren verder 2 rondjes van 2.5km, 1e rondje kwam ik nog door onder de 8'30, dus op schema voor sub17, maar 2e rondje werd toch erg zwaar en liep ik helemaal alleen. Helaas wat moeten inleveren en uitgekomen op 17'20, waar ik alsnog super tevreden mee ben ^O^ . De gele shirts bleken 2 teams te zijn van een ander bedrijf, welke 1 en 2 werden en daarnaast liepen er nog 3 andere lopers voor het 3e team, waarvan er 2 sneller liepen dan mij. Helaas dus niet de titel kunnen prolongeren, maar wel een superleuke dag gehad :).

Gisteren ook nog de Masterscompetitie in Uden, mijn eerste echte wedstrijd voor de AU. Samen met 4 medelopers van de AV. Voor mij stonden verspringen, de 1500m en 4x100 estafette op het programma. Verspringen doe ik normaal nooit, maar elke sprong ging verder dan de vorige en eindigde op 5.29m. Erg lastig om goed uit te komen met de passen :+ .
Daarna de 1500 op het programma, voor mij de eerste keer ooit, dus had ook geen tijd staan en stond in het minder snelle vak, met mannen die 5'+ als PR hadden, waar ik zelf zat te denken aan 4'30. Dus was al bang dat ik alles alleen moest doen, bleek dat er nog 1 loper was die op die tijd weg wou gaan en ook de 1e keer was. Hij had alleen afgelopen maand een marathon in 2.36 en 5k in 16'29 gelopen :o . Nou ja, probeer maar bij hem te blijven. Dus gewoon achter hem gaan lopen en kijken hoe het schip strandt, af en toe dacht ik zelfs nog aan versnellen, liep eigenlijk erg soepel, maar wou mijn 'haas' ook niet opgeven. Laatste rondje had ik eigenlijk nog iets teveel over, dus 100m voor de finish de eindsprint ingezet en nog 1.5 seconden weggelopen van de nummer 2. Finish in 4'31 ^O^. Erg leuk om een keer te doen, daarna nog even gepraat met de nr2 en natuurlijk bedankt, maar hij vond het gelukkig ook niet erg dat ik hem als haas had gebruikt. Leuke afstand wel die 1500! ^O^ .
De estafette was helaas een kleine teleurstelling, het 2e wisselpunt ging helaas verkeerd, de 3e loper ging al te snel voor het aangeven, dus die liepen vast, ik als laatste loper daar dus niet in actie gekomen :+ . Leerpuntje voor volgende keer. Hadden wel geoefend samen, maar iets te enthousiast waarschijnlijk. :)

Was een mooi weeekend zo! ^O^
pi_213543767
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 00:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik loop sinds 2017 of zo competitie, sommige jaren succesvoller dan andere :D dit jaar gaat redelijk tot nu toe en ik hoop ook precies aan mijn 7 KSRs te komen! In Harreveld ben ik er ook bij. Jij loopt ook KSRs begrijp ik?

Voor mijn gevoel ben ik het merendeel van het seizoen al kwijt geweest aan griep/corona/blessures. Maar er hebben ook goede runs tussen gezeten en zowel mijn hoest als mijn scheenblessure zijn nagenoeg weg *G*

Komende 2 weekenden ben ik er met de fiets op uit, dan even bijkomen, en dan is Harreveld alweer. De lente gaat veel te snel voor alle sportieve dingen die ik zou willen doen! :o
Ja, dit seizoen bewust even geen langere afstanden. Normaal gesproken probeer ik Beltrum wel mee te doen op de hele, en vorige jaar bijvoorbeeld Harreveld NK LSR.

Dan ben ik je vast onderweg wel eens tegen gekomen denk ik?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_213544120
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 08:34 schreef Cynic het volgende:

[..]
Ja, dit seizoen bewust even geen langere afstanden. Normaal gesproken probeer ik Beltrum wel mee te doen op de hele, en vorige jaar bijvoorbeeld Harreveld NK LSR.

Dan ben ik je vast onderweg wel eens tegen gekomen denk ik?
Kan best dat we elkaar tegengekomen zijn idd! Grappig :D

Ik heb vorig jaar in Harreveld op het NK mijn eerste LSR gelopen. En toen besloten dat ik dit jaar geen LSR ging doen :X
pi_213544668
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:26 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Het hoeft toch niet je eigen backyard te zijn? Het zijn gewoon georganiseerde races.

Al is mijn standaard rondje om mijn huis wel 6.5k dus ik zou het wel kunnen oefenen thuis. :'(
Ik zou het liever zelf doen, niet georganiseerd. Maar dan wil ik ook niet na 20 uur ofzo ergens donker op een parkeerplaats zitten. Misschien dat ik het een keer doe als ik bij mijn moeder ben ofzo.
pi_213550309
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 09:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Kan best dat we elkaar tegengekomen zijn idd! Grappig :D

Ik heb vorig jaar in Harreveld op het NK mijn eerste LSR gelopen. En toen besloten dat ik dit jaar geen LSR ging doen :X
Wel uitgelopen? Toen was het ook al zo warm.
It has to mean something
pi_213553782
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:24 schreef Cynic het volgende:

[..]
Wel uitgelopen? Toen was het ook al zo warm.
Jup. Maar godsgruwelijk lang onderweg geweest en m'n hele handen en vingers opengehaald aan de eindhindernis. De EHBO'ers vonden dat ik geschift was om daarmee door te klimmen (was ook zo). Dus dat duurde wel een tijd tot ik weer hersteld was. En toen ging ik even 4x50 km wandelen en kon ik daar weer van gaan herstellen :')
Hoe ging het bij jou toen? Last van de warmte?
pi_213556647
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jup. Maar godsgruwelijk lang onderweg geweest en m'n hele handen en vingers opengehaald aan de eindhindernis. De EHBO'ers vonden dat ik geschift was om daarmee door te klimmen (was ook zo). Dus dat duurde wel een tijd tot ik weer hersteld was. En toen ging ik even 4x50 km wandelen en kon ik daar weer van gaan herstellen :')
Hoe ging het bij jou toen? Last van de warmte?
Heb toen lekker rustig aan gedaan, was goed te doen. Ook qua hindernissen geen hele onmogelijke dingen. 3:55 over gedaan, alles onder de 4 uur ben ik doorgaans blij mee zo zonder specifieke training voor die afstand. Misschien ooit, later als ik groot ben, eens proberen of het richtin 3:30 kan.
It has to mean something
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:13:29 #11
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_213558203
Gister in mijn intervaltraining een maximale sprint gelopen van 3:50min/km. Dat was de eerste, dat was ook gelijk duidelijk veel te snel, stond te tollen op mn benen :|W . Daarna langzamer gelopen en rond de 4:50 / 5:00 min/km gelopen :o maar dat hou ik wel 1minuut vol .
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_213558825
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:13 schreef KapiteinIglo het volgende:
Gister in mijn intervaltraining een maximale sprint gelopen van 3:50min/km. Dat was de eerste, dat was ook gelijk duidelijk veel te snel, stond te tollen op mn benen :|W . Daarna langzamer gelopen en rond de 4:50 / 5:00 min/km gelopen :o maar dat hou ik wel 1minuut vol .
Gingen je benen ook voelen als puddingbroodjes? :D echt zo heerlijk altijd die interval trainingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:18:42 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_213558864
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gingen je benen ook voelen als puddingbroodjes? :D echt zo heerlijk altijd die interval trainingen.
Puddingbroodjes zijn ook heerlijk :9
F means you're fucked
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:40:56 #14
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_213559027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja, alsof ik er iedere stap doorheen kon zakken.

Puddingbroodjes :9~
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_213564138
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:13 schreef Cynic het volgende:

[..]
Heb toen lekker rustig aan gedaan, was goed te doen. Ook qua hindernissen geen hele onmogelijke dingen. 3:55 over gedaan, alles onder de 4 uur ben ik doorgaans blij mee zo zonder specifieke training voor die afstand. Misschien ooit, later als ik groot ben, eens proberen of het richtin 3:30 kan.
Goed gedaan dan! Ik vind 't altijd knap, de mensen die netjes binnen hun grenzen blijven. _O_

Misschien dat ik eerst ga proberen beter te worden op de MSR. Heb nu 2 MSR's gedaan: een keer op 2/3 van de run bandje ingeleverd, en een keer 4.5 uur onderweg geweest :') dus daar zit nog genoeg ruimte voor verbetering voordat ik weer aan de LSR ga. Hoe dan ook ga ik voorlopig prima op de KSR ^O^
pi_213564195
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:13 schreef KapiteinIglo het volgende:
Wauw wat goed! Mooi tempo zeg.

Ik had vandaag een kort loopje met sprintjes op het programma. 30 min low intensity en 4x 30 sec high intensity. Heb de sprintjes rond de 4.50/5.15 gelopen. Viel me echt heel erg mee. Kostte natuurlijk wel de nodige moeite, maar had eerlijk gezegd niet verwacht dat tempo te halen.

De 30 minuten zelf waren zwaar vond ik. Gewoon, veel mensen in het Zuiderpark, dus beetje zigzaggen. En heb zes keer hetzelfde stuk op en neer gerend omdat daar schaduw was. Dus gevoelsmatig ook niet helemaal lekker erin ofzo. Maar goed de eindstand viel niet tegen.
:)
pi_213564222
Morgen met de middelste puber weer training voor 5km aan 1 stuk. Ze doet het goed. Moest vorige keer wel lullen als brugman dat ze niet haar trainingsjasje aan mocht van me en ook niet haar lange mouwen shirt.
De lange legging krijg k er nog niet uit.
:)
pi_213565024
Wat een lekkere tempo’s kapiteiniglo en mignonne!

Hier vandaag een langzame loop. Paar stukken wandelen tussendoor om de hartslag laag te houden. Vandaag m’n eerste 10 km gemaakt, maar dus niet alles hardgelopen ;)

Lekker wat bospaadjes ingelopen voor de schaduw, maar omdat ik niet wist waar het uit ging komen ben ik ze ook maar weer terug gelopen.
Maar heb nu gezien dat ik daar ook een mooi rondje kan maken een volgende keer.
pi_213565386
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:07 schreef mignonne het volgende:
Morgen met de middelste puber weer training voor 5km aan 1 stuk. Ze doet het goed. Moest vorige keer wel lullen als brugman dat ze niet haar trainingsjasje aan mocht van me en ook niet haar lange mouwen shirt.
De lange legging krijg k er nog niet uit.
ze heeft zich maar gewoon te conformeren aan de hardloop etiquette.... Temperatuur boven de 10graden is kort-kort.

Hier ook in de beschutting gelopen in Madestein. Niet voor de zon, maar tegen de regen zojuist.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:53:55 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213567171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 13:46 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]
Gaaf! Je hoeveelste marathon is dat nu?
Heel veel succes alvast! ^O^
Het was de dertiende. Ik ben blij dat ik nog gefinisht ben uiteindelijk als ik zie hoeveel mensen er afgevoerd werden. Heb ze letterlijk out zien gaan en menig politieagent of zelfs mensen in dorpen schoten te hulp. Ik heb zelfs 1 Keniaanse haas of loper op 3/4 ingehaald die wandelde :o De EHBO-ers bij de finish waren top, heb ze echt uitvoerig bedankt. Ik werd meteen met twee sponzen (1 in mijn nek en 1 in mijn hand) neergezet op een trapje om even te zitten na de finish. Na wat isotoon spul uit mijn waterzak ging het uiteindelijk weer.

Echt verre van mijn snelste tijd, maar omdat ik bij 13km al dacht: dit ga ik nooit redden, ben ik uberhaupt blij dat ik hem uitgelopen heb. Stats: https://www.athlinks.com/(...)rse/2472086/Bib/1122 (met foto's en filmpjes :D )
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:20:00 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213567959
Herstel gaat trouwens supergoed. Heb goed kunnen slapen de afgelopen dagen, heb gisteren een hele ochtend gebukt en geschoffeld in een stadstuin en vandaag weer naar mijn werk gefietst. Voorlopig alleen een trail in juni gepland, goddank even geen verplichte duurlopen in de warmte meer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 15 mei 2024 @ 12:39:35 #22
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213568836
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik werd meteen met twee sponzen (1 in mijn nek en 1 in mijn hand) neergezet op een trapje om even te zitten na de finish.
Haha, gezellig. Ik zat op hetzelfde trapje! 5 minuten, toen werd ik weer doorgestuurd.
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:26:31 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213569252
Nog ff over de Leiden marathon.
quote:
Leiden’s annual marathon was abandoned at the weekend after 25 runners were taken to hospital suffering from the effects of heat exhaustion.

City mayor Peter van de Velden decided to stop the race at 3pm, amid concerns that local hospitals were struggling to cope with the number of casualties.

Most of the 1,750 runners had finished the race, which began at 10am, but those still out on the course were asked to walk to the finish. The last participants were roundly applauded as they crossed the line at around 4pm.
Best wel laat eigenlijk, om 15:00 waren mensen al 5 uur onderweg, dat was echt het laatste plukje lopers. Ik strompelde na mijn finish terug over delen van het parcours en toen zag ik ze langs komen.
pi_213569424
Het meest irritante aan dat soort dingen is dat de lopers als een kleuter voor zichzelf moeten worden beschermd. Daardoor zijn er mensen die wel naar hun lichaam luisteren de dupe, zoals met zoveel andere dingen.

Dus bedankt aan alle figuren die als een kip zonder kop door blijven gaan en de druk op de zorg vergroten. Daardoor zullen dit soort evenementen steeds sneller worden beëindigd. Mensen die wel naar hun lichaam luisteren (en dus rustiger aan doen en wellicht later eindigen) zullen daardoor vaker niet uit mogen lopen.

Top ontwikkeling hoor :r
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213570219
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:26 schreef SEMTEX het volgende:
Nog ff over de Leiden marathon.
[..]
Best wel laat eigenlijk, om 15:00 waren mensen al 5 uur onderweg, dat was echt het laatste plukje lopers. Ik strompelde na mijn finish terug over delen van het parcours en toen zag ik ze langs komen.
Ik las ergens dat de marathonlopers net voor de start werd medegedeeld dat de 10km van 14:30 was afgelast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')