Moet wel zeggen dat nu Rusland in een actieve oorlog zit iemand met een militaire achtergrond me wel handiger lijkt. Maar dat ben ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zoals eerder hier gezegd is, Shoigu was ook een burger. Dat is niet bijzonder.
Volgens mij heeft een minister van defensie niet zoveel inhoudelijke invloed op de oorlog.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat nu Rusland in een actieve oorlog zit iemand met een militaire achtergrond me wel handiger lijkt. Maar dat ben ik.
Frankrijk heeft dat woord nooit gegevenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:46 schreef Starhopper het volgende:
Als Frankrijk woord had gehouden en troepen had gestuurd voor de bewaking van de grenzen... Dat zou qua menskracht heel wat lucht geven voor Oekraïne. Nu moeten ze weer flink gaan spreiden.
En dan inzetten als kamikaze toestellen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die woestijnen in de VS leegtrekken, bv.
Nee, hoe klinkt: ipv tot in het oneindige zemelen dat ze ze niet kunnen gebruiken, op tijd beginnen met ze daarop trainen, zodat ze dat wel kunnen? En je bv inspannen om dit soort beschamende gevalletjes te voorkomen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan inzetten als kamikaze toestellen?
Bijvoorbeeld: De minister van defensie benoemt alle hogere officieren, inclusief de bevelhebber (Gerasimov).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Volgens mij heeft een minister van defensie niet zoveel inhoudelijke invloed op de oorlog.
Zeur niet zoquote:Op dinsdag 14 mei 2024 04:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Juichen om dode Russen kan me niet veel boeien, maar ik heb het gevoel dat hier vaak een beetje een lollig sfeertje hangt. Voor sommigen lijkt de oorlog entertainment te zijn en met hoe de situatie nu is in Oekraïne vind ik dat niet zo gepast.
Zo kan je ook zeggen dat de rvc van Ajax invloed heeft op het veldspel omdat ze mannetjes aanstellen. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:14 schreef oheng het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: De minister van defensie benoemt alle hogere officieren, inclusief de bevelhebber (Gerasimov).
En bijvoorbeeld een Prigozin dacht héél anders over de invloed van de minister.
Dat is schijnbaar typisch Russisch; de tsaar is altijd goed, het zijn juist de incompetente onderknuppels die alles verpesten. Tot dat de tsaar bij het grof vuil gezet wordt, dan is de volgende tsaar juist weer de goede tsaar. De vorige tsaar heeft dan natuurlijk nooit gedeugd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo kan je ook zeggen dat de rvc van Ajax invloed heeft op het veldspel omdat ze mannetjes aanstellen. Dat is niet zo.
En al die soldaten en moeders en weet ik veel wie richten zich ook altijd allemaal tot Poetin, net alsof hij daar wat mee te maken heeft.
Ik heb de wisseling van de bevelhebber bij Oekraïne ook nooit echt begrepen. Wel dat ze de minister van defensie hebben verwisseld omdat diegene die aan het begin van de oorlog zat ook was verwikkeld in een corruptieschandaal. Maar dat is een hele andere discussie.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, maar dat is ook een beetje waar je bij Oekraïne bang voor moet zijn. Misschien moeten we zelfs nodig eens vraagtekens gaan zetten bij de wisseling van de Oekraïense bevelhebber nu er blijkbaar fouten worden gemaakt in de verdediging. (Duidelijke eerder benoemde speculatie met het een en ander aan fog of war).
Voordeel voor Putin is wel natuurlijk dat zo 1 hem minder snel iets zal flikken wat corruptie betreft.
Puntje bij paaltje is een minister voor het besturen, niet voor de uitvoering. In Nederland (of waar dan ook) heeft men vaak geen achtergrond in datgene waarvan men minister is.
Zijn achtergrond zal een hoop zeggen over de richting waarin men denkt te moeten gaan.
Heeft alleen geen zin helaas, kijk hier op de FP.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
Goed verhaal van de Oekraïnse minister van BuZa die een fabel ontkracht die hier ook al vaak voorbij is gekomen:
[ x ]
Het is ook een permanent iets volgens mij. Maar wie hun luchtverdediging en straaljagers in de Baltische Staten stallen wordt gerouleerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:18 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Die paar maanden halen ook niks uit natuurlijk. Als we samen met Duitsland verantwoordelijk zijn namens de Navo voor de verdediging van een deel van de Baltische staten moeten daar permanent straaljagers en luchtverdediging aanwezig zijn. Hopelijk stelt een nieuw kabinet daar de middelen voor beschikbaar.
Ministers in dictaturen vallen toch ook helemaal niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo kan je ook zeggen dat de rvc van Ajax invloed heeft op het veldspel omdat ze mannetjes aanstellen. Dat is niet zo.
En al die soldaten en moeders en weet ik veel wie richten zich ook altijd allemaal tot Poetin, net alsof hij daar wat mee te maken heeft.
Volgens mij heeft Macron zijn keutel zelfs alweer grotendeels ingetrokken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Frankrijk heeft dat woord nooit gegeven
enkel dat ze die optie open houden afaik
Klopt welquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:36 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Het is ook een permanent iets volgens mij. Maar wie hun luchtverdediging en straaljagers in de Baltische Staten stallen wordt gerouleerd.
Ik kan het mis hebben.
Klopt ook wel!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Macron zijn keutel zelfs alweer grotendeels ingetrokken.
quote:Georgia passes controversial ‘foreign agents’ bill despite widespread opposition
Georgia’s parliament has passed a controversial “foreign agents” bill despite widespread domestic opposition and warnings from the European Union that its enactment would imperil the country’s chances of joining the bloc.
The new law will require organizations receiving more than 20% of their funding from abroad to register as “agents of foreign influence” or face crippling fines. Opponents say that the legislation was modeled after similar laws in Russia that the Kremlin has used to increasingly snuff out opposition and civil society.
The law was approved on Tuesday by 84 lawmakers voting in favor to 30 against. After the vote, riot police moved on protesters in Tbilisi after some individuals smashed down the barriers and broke into the grounds of the parliament.
Helaas de wet is door de stemming heen gekomen. De president zal zijn veto hier nog tegen uit spreken heeft hij gezegt maar een andere stemming kan hier gemakkelijk omheen komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Drone attacked fuel train in Russia - Tanker exploded, causing fire
In the Volgograd region of Russia, a drone attacked a freight train carrying fuel in tanker cars. Several cars derailed, resulting in an explosion and a fire, according to Russian media reports.
The incident occurred in the area of the Kotluban station around 1 a.m. local time. As a result of the drone strike, one tanker exploded and two fuel cars caught fire. There was a spill of petroleum products on the ground, igniting the grass.
In total, 9 cars derailed. The cause of the accident has officially been attributed to the intervention of third parties.
There were no casualties. Firefighting efforts are ongoing.
Air attacks in Russia
Recently, various regions of Russia have been experiencing frequent drone attacks on critical infrastructure objects, as well as mysterious explosions and fires.
During the night of May 13, drones attacked the Lipetsk region. A fire broke out at one of the substations in the region.
That same night, drones attacked the Belgorod region. Infrastructure damage has been reported, and there are casualties.
quote:Russian troops capture civilians from Volchansk
Residents of Volchansk said that in the basement they heard the occupants talking about shooting civilians.
In Volchansk community of Kharkiv region during the offensive of the occupants, the RF military forcibly kept civilians in the basement. Some of them managed to escape. This is reported by the Kharkiv regional Prosecutor's office.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |