Nou dit, idd iets geknakt. Ga volgend jaar weer gewoon volgen en kijken en Zwitserland heb ik deze zomervakantie al geboekt. Ben benieuwd of er nog iets te zien is van hun overwinning of van de voorbereidingen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 23:20 schreef TheVulture het volgende:
ik heb zelf ook amper nog liedjes teruggeluisterd van de afgelopen editie, er is toch wat geknakt
Ik betrap mezelf erop dat ik alleen nog Europapa en Luktelk opzet. Voor de rest luister ik alleen nog nummers van Sanremo (en dus ook La Noia maar dat associeer ik dan weer niet met esfquote:Op woensdag 3 juli 2024 23:20 schreef TheVulture het volgende:
ik heb zelf ook amper nog liedjes teruggeluisterd van de afgelopen editie, er is toch wat geknakt
Volgend jaar weer lekker samenwerken met zijn Zweedse vriendjesquote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:41 schreef Cee het volgende:
[ x ]
De schrijver van het troosteloze script van ESC dit jaar dames en heren.
Avrotros kan niet wachten om bij het kruisje te tekenen (als ze dat niet al gedaan hebben)quote:Op vrijdag 5 juli 2024 11:02 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgend jaar weer lekker samenwerken met zijn Zweedse vriendjes
Het is wel knap hoe n Eurovisie-editie mij van een Zweden-liefhebber tot een Zweden-hater heeft gemaakt. Wat een hautaine mensen, verschrikkelijk. En ook echt allemaal... tenminste, alle Zweden die bij Eurovisie zijn betrokken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:54 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
[ x ]
Cornald die het allemaal niet meer boeit en dus gewoon op dit soort dingen reageert is wel m’n favoriete Cornald
Kutlullen. Dank. Toch gelachen.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 12:00 schreef Greys het volgende:
Dat zo iemand het berhaupt nodig vindt om zo'n tweet te plaatsen. Gadverdamme. Wat een lul. Dat denigrerende na blijven trappen na diskwalificatie is een bijzonder smerig en akelig trekje. Pestgedrag. Bullies. Die kan k al op de stapel Eurovision Kutlullen dus. Gaat hard zo.
Jeetje wat blijkt dat een ongelofelijke lul te zijnquote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:41 schreef Cee het volgende:
[ x ]
De schrijver van het troosteloze script van ESC dit jaar dames en heren.
Hij geeft hier op zijn minst nog aan dat wat Isral deed dus ook niet door de beugel kon, dat valt dan nog enigszins mee.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 16:51 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Joost vergelijken met iemand die een fascistische groet maakt is slechts “one opinion” mensen
Pas later en ook alleen maar omdat iemand hem daarop aansprak.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij geeft hier op zijn minst nog aan dat wat Isral deed dus ook niet door de beugel kon, dat valt dan nog enigszins mee.
Hahaha.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 11:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Toch weer "betekenisvol" ertussen gefietst he, I see you Cornald...
Wat doet Sietse Bakker tegenwoordig eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 18:37 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Supervises others? [X] No [ ] Yes
Lekker inclusief ook met hun “he/she”
Ja, de interesse van Zrich was de hele tijd al wat halfslachtig. Ik denk dat ze vrezen dat het gedoe, de beveiliging en de kosten rond de aanwezigheid van Isral de investering niet waard zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:38 schreef TheVulture het volgende:
Geen Zrich bij de laatste 2 is wel verrassend, dan zal het wel Genve worden.
Note to self om hotels te annuleren
Sietse heeft zo veel ervaring opgebouwd met belastinggeldverslindende circussen, dat hij voor de overtreffende trap op dat gebied aan de slag gegaan is, namelijk de Gemeente Amsterdam. Als hoofd van iets rond het 750-jarig bestaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat doet Sietse Bakker tegenwoordig eigenlijk?![]()
(Nee die gaat het niet worden maar het zou een mooie stunt zijn)
Ging me meer om de “supervises others: no”, terwijl ik dacht dat die nieuwe ESC Director Martin Osterdahl zou controleren.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wat doet Sietse Bakker tegenwoordig eigenlijk?![]()
(Nee die gaat het niet worden maar het zou een mooie stunt zijn)
En dan die dertien in een dozijn copy/paste standaard reactie.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
Draadje met interessante tweets. Even aanklikken en dan staat de rest er onder. Ze zijn niet heel transpart over hun nieuwe transparantie.
[ x ]
quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
Draadje met interessante tweets. Even aanklikken en dan staat de rest er onder. Ze zijn niet heel transpart over hun nieuwe transparantie.
[ x ]
Ik wil niet vervelend doen maar door Ome Elon kan ik het draadje niet zien (heb geen twitter). Wat zijn de belangrijkste punten die gezegd worden? Ik ben er hier erg nieuwsgierig naar.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:15 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Ik heb alleen een fragment kunnen zien, en dat was inderdaad echt zo sterk. Eens kijken of ik het in zijn geheel kan terugvinden.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 00:56 schreef Andromache het volgende:
Zullen we Celine Dion maar als zekerheidje opschrijven? Jezus Christus allemachtig, de openingsceremonie in Parijs...![]()
![]()
![]()
Woorden schieten tekort, wat is die vrouw geweldig en beresterk!
Ik heb gehuild, ik wist nergens van, maar het was dus cht waar en wat deed ze het fantastisch
Een erg sterke sluiting van de openingsceremonie inderdaad.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 10:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb alleen een fragment kunnen zien, en dat was inderdaad echt zo sterk. Eens kijken of ik het in zijn geheel kan terugvinden.
Voor zover ik heb kunnen vinden heeft ze in 2007 en 2019 nog een stukje van haar winnende nummer gezongen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:22 schreef NailQueen het volgende:
Volgens mij wil Celine Dion weinig te maken hebben met ESF. Haar inzending heeft ze nooit meer gezongen. Ik zie als intervalact eerder Gjon's Tears of Nemo die een ode aan haar doet.
Een mens mag hopen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Een erg sterke sluiting van de openingsceremonie inderdaad.
Maar ik denk niet dat we hier al de conclusie kunnen uithalen dat ze er volgend jaar in Zwitserland ook bij is, hoe mooi dat ook zou zijn.
[..]
Voor zover ik heb kunnen vinden heeft ze in 2007 en 2019 nog een stukje van haar winnende nummer gezongen.
Maar het volledige nummer staat niet op haar repertoire
Ik denk dat als haar gezondheid het toelaat ze het wel zou willen doen.
Wat ik heb meegekregen is ze een hekel had aan haar nummer. Maar ze praat er wel degelijk over. Het is alleen een beetje moeilijk te vindenquote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Voor zover ik heb kunnen vinden heeft ze in 2007 en 2019 nog een stukje van haar winnende nummer gezongen.
Maar het volledige nummer staat niet op haar repertoire
Ik denk dat als haar gezondheid het toelaat ze het wel zou willen doen.
quote:Kosovan local media is reporting that Kosovo will not be allowed to participate in the Eurovision Song Contest 2025 in Switzerland.
Local outlet Zri is reporting that the European Broadcasting Union (EBU) rejected Kosovo’s request to compete at their General Assembly, held in Cyprus this July.
Not only that, but they also report that next year’s RTK Song Festival, which would have been Kosovo’s national selection for Eurovision, could be cancelled.
According to the outlet, Kosovo’s application has been rejected because the EBU are asking that Kosovo’s broadcaster, RTK, apply to become full members of the organisation before applying to compete at Eurovision.
The Executive Supervisor of the Eurovision Song Contest, Martin sterdahl, confirmed this stance when responding to a request for comment:
When it comes to EBU membership, which is a prerequisite for participation in the Eurovision Song Contest, I have to refer you back to RTK as it is up to them to comment on their application process and not me.
The news of Kosovo’s rejection from Eurovision 2025 will come as a disappointment to the state, which has been keen to compete at the contest for many years.
In May, Kosovo’s public broadcaster RTK stated that they were ready to compete at Eurovision next year. And, in June, the broadcaster submitted a formal request for an invitation to compete at Eurovision from the European Broadcasting Union (EBU).
But Kosovo asked to be invited by the EBU to compete at the contest, as RTK does not hold full EBU membership. Instead, they hoped to enter Eurovision in a similar way to how Australia were invited to compete in 2015. Australia competes at the contest despite their broadcaster SBS only being an associate member of the EBU.
RTK and Kosovo currently have a special agreement with the EBU, but this doesn’t allow them to apply for Eurovision participation in the same way as member broadcasters do.
This year, the country took its biggest step towards its goal yet by staging the first RTK Song Festival to showcase the Kosovan music industry. RTK’s management had already stated they intended for this to be their national selection method for Eurovision.
However, Zri also reports that Kosovo’s rejection from Eurovision has placed next year’s RTK Song Festival into doubt. The outlet says that the uncertainty around the contest is down to developing dramas at the broadcaster.
Kosovo’s international status is disputed, and other countries in the former Yugoslavia claim that the territory the country occupies should be theirs. As a result, Kosovo has found it difficult to gain international recognition in the same way other European nations do.
This has resulted in Kosovo not being recognised as a country by some other nations, including many in the surrounding region who have claims on the territory. As many of those countries’ broadcasters are full EBU members, this makes Kosovo joining the organisation politically challenging.
Ik vind het ook merkwaardig dat ze het blijven proberen. Ze zijn niet eens lid van de ITU en dat is de belangrijkste randvoorwaarde om ook lid te worden van de EBUquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 19:25 schreef NailQueen het volgende:
En de debuut van Kosovo is alweer van de baan
https://eurovoix.com/2024(...)ision-2025-rejected/
[..]
Dezelfde fans die eurovision fan in hun bio hebben staan en straks alle nationale finales gaan volgenquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:45 schreef molloot200 het volgende:
ESF-Twitter blijft een slangenkuil. Teya (van Who the Hell is Edgar in 2023) had een tweet geplaatst over dat ze mee had geschreven met een lied die nu in de Oostenrijkse preselectie van 2025 zit (interne selectie). Nou daar ging Twitter op los hoor. Dat dat echt niet kon omdat Isral nog mee zou doen en zo. Dat ze daarmee een Isral-steuner is. Enzovoort. Eindstand: Teya heeft haar hele Twitter-account verwijderd.
Gatverdamme. De fans stellen me steeds dieper teleur. Dat betekent dus, dat als Isral meedoet, dat er dan letterlijk een rat race plaatsvindt tegen lke deelnemer aan het komende festival. Om je kapot voor te schamen. Man man man. Dat noemen zich dan fans.
Ja, een beetje hypocriet is het wel. En volledig ongewenst.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Dezelfde fans die eurovision fan in hun bio hebben staan en straks alle nationale finales gaan volgen![]()
Wel jammer dat steeds meer fans compleet delusion zijn. Isral deed mee aan de Olympische Spelen en daar kraaide bijna geen haan naar.
WTF, het wordt steeds genanterquote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:45 schreef molloot200 het volgende:
ESF-Twitter blijft een slangenkuil. Teya (van Who the Hell is Edgar in 2023) had een tweet geplaatst over dat ze mee had geschreven met een lied die nu in de Oostenrijkse preselectie van 2025 zit (interne selectie). Nou daar ging Twitter op los hoor. Dat dat echt niet kon omdat Isral nog mee zou doen en zo. Dat ze daarmee een Isral-steuner is. Enzovoort. Eindstand: Teya heeft haar hele Twitter-account verwijderd.
Gatverdamme. De fans stellen me steeds dieper teleur. Dat betekent dus, dat als Isral meedoet, dat er dan letterlijk een rat race plaatsvindt tegen lke deelnemer aan het komende festival. Om je kapot voor te schamen. Man man man. Dat noemen zich dan fans.
Dat kan je wel zeggen. En verkeerde opmerking of actie en je bent een verrader van de revolutie blijkbaarquote:
Je hebt steeds meer groepen die in een soort van fuik leven en schijnbaar nogal schrikken als er mensen zijn met een andere mening en maar om zich heen gaan slaan. Ze denken ook vaak in goed of slecht of wel zwart/wit maar de werkelijkheid is complexer dan dat.quote:Op zondag 18 augustus 2024 22:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat kan je wel zeggen. En verkeerde opmerking of actie en je bent een verrader van de revolutie blijkbaar![]()
Andersom heb je overigens ook wel een tegenreactie van figuren die zich tegen deze mallotige fans afzetten, en zich pro-Isral, pro-EBU, anti-Joost en bovenal anti-fans opstellen. Maar die zijn ook bepaald niet the voice of reason die ze zelf denken te zijn.
Die fuik is een bewuste strategie van Twitter en andere social media. Als iedereen goed genformeerd en genuanceerd is wordt er veel minder gepost en gereageerd. Dus worden de meest extreme en idiote denkbeelden gepromoot. Die bedrijven hebben geen baat bij rust, er moet chaos zijn.quote:Op zondag 18 augustus 2024 23:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt steeds meer groepen die in een soort van fuik leven en schijnbaar nogal schrikken als er mensen zijn met een andere mening en maar om zich heen gaan slaan. Ze denken ook vaak in goed of slecht of wel zwart/wit maar de werkelijkheid is complexer dan dat.
Het zou sowieso wel goed zijn als die functie naar iemand uit Oost-Europa of Zuid-Europa gaat. In ieder geval niets Scandinavisch.quote:Op maandag 19 augustus 2024 14:17 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
De Noorse ESF-baas vertrekt en gaat iets anders doen. Ik weet niet of hij zoals Twan een zinkend schip verlaat, en iets helemaal anders gaat doen, of dat hij een functie bij de EBU ambieert. In het eerste geval zou het een begrijpelijke stap zijn. In het tweede geval kunnen we ons opmaken voor 100% televoting in de finale.
Daar was ook wel kritiek op hoor. Maar zoals altijd bij kritiek op het genocidale Isral, wordt die kritiek simpelweg zoveel mogelijk verdacht gemaakt, gecriminaliseerd of genegeerd. Rusland wordt in een soepele beweging uitgesloten, het vele malen moordzuchtiger Isral moet overal aan mee blijven doen. Uiteindelijk bepaalt de politiek tegen welk land wel actie wordt ondernomen, niet de demonstranten - em Isral mag al een halve eeuw racistisch moorden dat het een lieve lust is, gevolgen zullen ze er niet van ondervinden. Daarom mogen ze ook gewoon meedoen aan het Songfestival, omdat de politiek voorschrijft dat het uitmoorden van Palestijnen geen groot probleem is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 10:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Dezelfde fans die eurovision fan in hun bio hebben staan en straks alle nationale finales gaan volgen![]()
Wel jammer dat steeds meer fans compleet delusion zijn. Isral deed mee aan de Olympische Spelen en daar kraaide bijna geen haan naar.
Ik snap niet helemaal wat je klacht is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 08:45 schreef molloot200 het volgende:
Dat iemand die een liedje schrijft voor Eurovisie wordt belaagd alsof ze hoogstpersoonlijk naast Netanyahu zit om bommen naar Palestina te sturen. Dat is een heeeel klein beetje losgeslagen van de realiteit, vind je niet? Het is een makkelijk doelwit, maar met dit soort alibi-activisme red je natuurlijk nul Palestijnse levens.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je klacht is.
Geen handige datum gezien het dan europaparty dag is.quote:
*ziet man voor Cyprus staan*quote:
Zij is een goed voorbeeld van dat ik de naam ken maar geen idee heb waar ze bekend van isquote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:40 schreef Momo het volgende:
Jojo Siwa wil graag voor Polen meedoen bij het songfestival schijnbaar
[ tiktok ]
Oorspronkelijk Nickelodeon en YouTube.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:53 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zij is een goed voorbeeld van dat ik de naam ken maar geen idee heb waar ze bekend van is
Dit is meer een TikTok “meme” haar nieuwe liedje klinkt erg Oost-Europees, dus vandaar dat mensen zeggen dat ze voor Polen mee moet doen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:40 schreef Momo het volgende:
Jojo Siwa wil graag voor Polen meedoen bij het songfestival schijnbaar
[ tiktok ]
Maar ze schijnt wel Poolse roots te hebbenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:55 schreef Thrts het volgende:
[..]
Dit is meer een TikTok “meme” haar nieuwe liedje klinkt erg Oost-Europees, dus vandaar dat mensen zeggen dat ze voor Polen mee moet doen.
Het lijkt er inderdaad een beetje op dat ze Twitter hebben opgegeven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:10 schreef Greys het volgende:
Zou het officile Eurovision account ooit nog gaan tweeten over ESF 2025 eigenlijk? Of hebben ze het maar opgegeven sinds de geweldige vorige editie? Er is sinds mei niet meer getweet en morgen wordt de gaststad bekend maar ik geloof dat het nog maar weinig mensen kan schelen op Twitter.
Gaan ze voluit voor insta omdat ze daar lekker elke onwelgevallige reactie kunnen verwijderen en op Twitter niet? En TikTok?
Gelukkig is TikTok nog steeds hoofdsponsor en Official Entertainment Partner.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het lijkt er inderdaad een beetje op dat ze Twitter hebben opgegeven.
Op de frontpage van eurovision.tv staat het symbooltje ook niet meer tussen de ander socials.
Ik heb nog nooit een ESF TikTok bekeken en ik ben ook niet van plan dat te veranderen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Gelukkig is TikTok nog steeds hoofdsponsor en Official Entertainment Partner.
Ah die misten we nogquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:46 schreef Momo het volgende:
Gelukkig is daar de Netta voorspelling voor dit jaar!
[ x ]
Is Rob Holley daar nog in dienst?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:10 schreef Greys het volgende:
Zou het officile Eurovision account ooit nog gaan tweeten over ESF 2025 eigenlijk? Of hebben ze het maar opgegeven sinds de geweldige vorige editie? Er is sinds mei niet meer getweet en morgen wordt de gaststad bekend maar ik geloof dat het nog maar weinig mensen kan schelen op Twitter.
Gaan ze voluit voor insta omdat ze daar lekker elke onwelgevallige reactie kunnen verwijderen en op Twitter niet? En TikTok?
Daar kunnen ze geen reacties censureren, is wat minder leuk voor ze.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:10 schreef Greys het volgende:
Dat nieuws over de gaststad is nog wel dusdanig algemeen dat ze het gewone EBU-account kunnen gebruiken. Dus wat dat betreft kunnen ze deze hete aardappel nog wel een paar maanden doorschuiven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:10 schreef Greys het volgende:
Graag gedaan.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:07 schreef Fred_B het volgende:
Voor gaststad verwacht ik trouwens gewoon Basel, omdat de EBU ook niet een week lang schuimbekkende gekkies aan het hek wil hebben bij hun kantoor in Geneve.
Bazel grenst idd aan Duitsland, en ook Frankrijk. Straks weer een situatie waar de host country weinig verdiend omdat iedereen in dat goedkopere andere land gaat zitten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:08 schreef TheVulture het volgende:
Wel fijn qua hotelopties, kun je ook in Duitsland gaan zitten. Maar eerst maar eens kijken of NL berhaupt mee gaat doen
Er is momenteel nog aardig wat te vinden aan hotels, voor de liefhebber.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Bazel grenst idd aan Duitsland, en ook Frankrijk. Straks weer een situatie waar de host country weinig verdiend omdat iedereen in dat goedkopere andere land gaat zitten.
Is dat ondertussen een record?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:08 schreef NailQueen het volgende:
En voor de 6de keer op rij geen hoofdstad
Die optie had je in Geneve ook wel gehad, dat ligt ook tegen Frankrijk aan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Bazel grenst idd aan Duitsland, en ook Frankrijk. Straks weer een situatie waar de host country weinig verdiend omdat iedereen in dat goedkopere andere land gaat zitten.
Volgens mij was het dat al.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 10:22 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat ondertussen een record?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |