abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213699973
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2024 08:43 schreef nostra het volgende:
Trump belooft Ross Ulbricht direct pardon te verlenen zodra herverkozen. Beetje de libertariërs binnenboord houden, maar dat zou zowaar een prima zaak zijn.
Als je kiezers moet paaien met gratie voor criminelen ben je dan niet een beetje een schertsfiguur?
pi_213700092
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 09:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je kiezers moet paaien met gratie voor criminelen ben je dan niet een beetje een schertsfiguur?
Het is ook corruptie.
Die gratie-mogelijkheid was niet bedoeld om het persoonlijk belang van de president te dienen
pi_213700184
twitter
  maandag 27 mei 2024 @ 12:42:45 #129
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213701250
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Denken ze echt dat iemand het gelooft of dat het waar wordt als je een leugen maar vaak genoeg herhaalt?
Bij een groot gedeelte van hun electoraat is dat ook zo. Dat zien we in NL nu ook dat velen de utopische onzin meningen van de populisten zo geloven.

Ze zouden in de vs op dit moment zelfs kunnen stellen dat "There are 4 kinds of lies: lies, damned lies, statistics, and MAGA comments". :D
  maandag 27 mei 2024 @ 12:57:42 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213701294
quote:
Trump belooft Ross Ulbricht direct pardon te verlenen zodra herverkozen. Beetje de libertariërs binnenboord houden, maar dat zou zowaar een prima zaak zijn.
Dat zoiets zou afhangen van het vrijlaten van één persoon.... dan kom je toch van een koude kermis thuis.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213701682
twitter
  maandag 27 mei 2024 @ 14:04:31 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213701740
twitter

Nate Silver (van FiveThirtyEight) oppert hier iets opmerkelijks. Biden zou de situatie in de polls nog even aan moeten zien en als ze zo slecht blijven als ze nu zijn - en ze zijn echt wel slecht (vooral als je kijkt naar wie zijn concurrent is), iets dat bovendien lastig omkeerbaar zou zijn doordat Biden bij met name jongere stemmers en stemmers uit minderheidsgroepen geen enthousiasme en momentum opwekt - dan zou hij zich voor de nominatie nog terug moeten trekken. Op de conventie zelf wordt er dan een nieuw iemand gekozen. Het zou in ieder geval spectaculair goede tv opleveren.

Lijkt mij hoe dan ook een uitstekend idee om niet voor de 83-jarige murmelaar te gaan. Maar wie moet het dan doen? Dit is van begin februari, er worden 7 namen genoemd:
7 Democrats who could replace Biden if he drops his 2024 reelection bid

Harris, Newsom, Whitmer, Klobuchar, Booker, Cooper, Moore.

Niet iedereen is even bekend, maar dat hoeft geen groot voor- of nadeel te zijn als je een redelijk zekere nederlaag tegemoet gaat en het nog wil omdraaien. De vraag is natuurlijk wel of ze bij het geriatrisch baantjesinstituut dat de Democratische Partij is, bezig zijn met dit soort vragen, of dat ze zich toch weer vooral druk maken wie er het beste kan glimlachen en kan wuiven op commando van de hogergeplaatste bejaarden.

Ik zou zelf niet voor Harris gaan. Aan de problemen die mensen met de keuzes van Biden hebben, zullen ze ook gauw hebben met haar als VP. Juist de relatief onbekende laatste 3 namen hebben misschien wel de X-factorpotentie.

Overigens had ik het laatst uitgezocht en het wisselen van een verkiesbare president voor een ander vanwege slechte peilingen heeft sinds WO-II niet gezorgd voor winst. Dat is natuurlijk een soort statistiek waar een gigantische preventieparadox in zit en die ook nog eens gebaseerd op een zeer kleine sample set, maar ik geef het toch maar even mee.
Antifa
  maandag 27 mei 2024 @ 14:15:45 #134
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213701832
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:04 schreef VoMy het volgende:
[ x ]

Nate Silver (van FiveThirtyEight) oppert hier iets opmerkelijks. Biden zou de situatie in de polls nog even aan moeten zien en als ze zo slecht blijven als ze nu zijn - en ze zijn echt wel slecht (vooral als je kijkt naar wie zijn concurrent is), iets dat bovendien lastig omkeerbaar zou zijn doordat Biden bij met name jongere stemmers en stemmers uit minderheidsgroepen geen enthousiasme en momentum opwekt - dan zou hij zich voor de nominatie nog terug moeten trekken. Op de conventie zelf wordt er dan een nieuw iemand gekozen. Het zou in ieder geval spectaculair goede tv opleveren.

Lijkt mij hoe dan ook een uitstekend idee om niet voor de 83-jarige murmelaar te gaan. Maar wie moet het dan doen? Dit is van begin februari, er worden 7 namen genoemd:

Niet iedereen is even bekend, maar dat hoeft geen groot voor- of nadeel te zijn als je een redelijk zekere nederlaag tegemoet gaat en het nog wil omdraaien. De vraag is natuurlijk wel of ze bij het geriatrisch baantjesinstituut dat de Democratische Partij is, bezig zijn met dit soort vragen, of dat ze zich toch weer vooral druk maken wie er het beste kan glimlachen en kan wuiven op commando van de hogergeplaatste bejaarden.

Ik zou zelf niet voor Harris gaan. Aan de problemen die mensen met de keuzes van Biden hebben, zullen ze ook gauw hebben met haar als VP. Juist de relatief onbekende laatste 3 namen hebben misschien wel de X-factorpotentie.

Overigens had ik het laatst uitgezocht en het wisselen van een verkiesbare president voor een ander vanwege slechte peilingen heeft sinds WO-II niet gezorgd voor winst. Dat is natuurlijk een soort statistiek waar een gigantische preventieparadox in zit en die ook nog eens gebaseerd op een zeer kleine sample set, maar ik geef het toch maar even mee.
De Democratische partij heeft hem gekozen. En daarmee lijkt me dit verder een non-discussie.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:21:19 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213701875
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:15 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
De Democratische partij heeft hem gekozen. En daarmee lijkt me dit verder een non-discussie.
Nee, dat is dus juist niet zo. De kiesmannen kiezen. Daarnaast kan Biden zelf nog bepalen om zich terug te trekken als hij denkt dat dat beter is voor het land en de winstkansen van de Democraten; iets waar je als achterliggende organisatie natuurlijk ook een rol in kan spelen door dit te stimuleren als dat opportuun is.
Antifa
pi_213702021
twitter

Voorspelde Nate Silver dit ook?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 14:42:56 ]
pi_213703712
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:41 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Voorspelde Nate Silver dit ook?
Ik geloof niet dat er iemand is die de Libertarische Partij echt serieus neemt.
  maandag 27 mei 2024 @ 19:11:45 #138
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_213704355
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:04 schreef VoMy het volgende:
[ x ]

Ik krijg steeds meer het gevoel dat Nate Silver door Republikeinse PAC's betaald wordt om dit soort onrust de wereld in te slingeren...

Voor realistische voorspellingen, die de massa's rechtse polls wél filteren, volg ik liever Simon Rosenberg en Christopher Bouzy.

En die zeggen beiden iets heeeeel anders dan Nate Silver ;)

https://www.hopiumchronicles.com/

https://spoutible.com/thread/30861716
pi_213704769
quote:
Trump moet eerst maar eens zien de libertariërs binnenboord te kríjgen. Daar lijkt het nog niet erg op.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 27 mei 2024 @ 20:56:45 #140
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_213707723
twitter

Da's niet zo slim.

twitter
pi_213707972
Trump: "the Human Scum that is working so hard to destroy our Once Great Country"
sue him ... Trump kan zich nog verdedigen door te beweren dat hij de rechter human scum noemde.
Ook fraai.... deze leider van de partij van law & order...

Komt deze zaak dan bij deze rechter?
pi_213709563
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:21 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, dat is dus juist niet zo. De kiesmannen kiezen. Daarnaast kan Biden zelf nog bepalen om zich terug te trekken als hij denkt dat dat beter is voor het land en de winstkansen van de Democraten; iets waar je als achterliggende organisatie natuurlijk ook een rol in kan spelen door dit te stimuleren als dat opportuun is.
Maar wat denk je wat de optics zijn dan? Trump die 'wint', want Biden chickens out. Dat gaat overal flink herhaald worden. Vervolgens blijkt 30% van het democratische electoraat de nieuwe persoon niet te kennen (die uiteraard kapot wordt gemaakt in alle media overal, want er moeten en zullen lijken uit de kast komen) en blijft thuis.

Ze moeten helaas gewoon weer voor Biden kiezen. Die de optics van oude man niet mee heeft, maar qua het besturen van het land gewoon prima werk verricht ondanks de tegenwerking.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213709580
Ergens hoop ik dat Trump president wordt, uit een soort van morbide nieuwsgierigheid. Ben namelijk enorm benieuwd wat de gevolgen zijn voor de VS en de wereld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213709633
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
Ergens hoop ik dat Trump president wordt, uit een soort van morbide nieuwsgierigheid. Ben namelijk enorm benieuwd wat de gevolgen zijn voor de VS en de wereld.
Poeh, PVV aan de macht hier, Trump in de VS en het EU parlement een ruk naar rechts? Liever niet :X
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213709709
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Poeh, PVV aan de macht hier, Trump in de VS en het EU parlement een ruk naar rechts? Liever niet :X
Mijn verstand zegt ook dat dat het laatste is wat we moeten willen.

Maar ik ben tegelijkertijd ook nieuwsgierig, vergelijkbaar met hoe een film pas boeiend wordt als de boel in het honderd loopt.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:15:11 #147
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213709764
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar wat denk wat de optics zijn dan? Trump die 'wint', want Biden chickens out. Dat gaat overal flink herhaald worden. Vervolgens blijkt 30% van het democratische electoraat de nieuwe persoon niet te kennen (die uiteraard kapot wordt gemaakt in alle media overal, want er moeten en zullen lijken uit de kast komen) en blijft thuis.

Bij een nieuw persoon kan er nieuw elan komen. Bij Biden is die optie er eigenlijk niet. De waarderingscijfers voor Biden zijn slechter dan die van Trump, hij staat al maanden achter in de peilingen, hij staat achter bij de bookmakers, er is eigenlijk geen enkel set peilingen waar de Democraten bijzonder veel hoop uit kunnen halen.

Favorability:

Trump doet het slecht, Biden doet het slechter.
Voor de verkiezingen:

Biden doet het slechter dan Trump.

Waar doen de Democraten het wel beter?

Bij polls waar Biden geen rol speelt.
Iedereen zit hier elke dag zich in een deuk te lachen om Donald Trump omdat dat een totale idioot is, maar Joe Biden is een presidentskandidaat die het zelfs daar nog moeilijk tegen heeft.

De presidentsverkiezingen zijn ook een binaire gebeurtenis. Je hebt er niets aan om met een beperkte maar zekere marge te verliezen. Onzekerheid kan wel degelijk de winstkansen vergroten.

Dit is Bidens approval-rate vergeleken met de vorige 2 presidenten:

Hij staat echt op alle punten er slecht voor maar iedereen hier lijkt te doen alsof het voldoende is om Trump uit te lachen en te zeggen dat Amerikanen gewoon op Biden moeten stemmen. Maar Biden is een mammoettanker. Die krijg je in de polls met geen mogelijkheid nog snel een kant op als die niet al in beweging is - en hij dobbert eerder weg van de winst dan ernaartoe.
Antifa
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:27:24 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213709847
De democraten mogen het zich aantrekken dat ze het opnemen tegen een idioot aan Republikeinse zijde en het alsnog lastig krijgen om te winnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213709875
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:27 schreef Janneke141 het volgende:
De democraten mogen het zich aantrekken dat ze het opnemen tegen een idioot aan Republikeinse zijde en het alsnog lastig krijgen om te winnen.
Biden heeft het helemaal niet slecht gedaan, maar het lukt de Democraten niet om dat duidelijk te maken. Het beeld van torenhoge inflatie beklijft. En Biden heeft z'n uitstraling ook niet mee: hij is ongetwijfeld nog scherp, maar hij ziet eruit als een opa'tje.

Trump is ook bejaard, maar dat kan zijn achterban geen reet schelen.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 10:38:55 #150
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213709929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Biden heeft het helemaal niet slecht gedaan, maar het lukt de Democraten niet om dat duidelijk te maken. Het beeld van torenhoge inflatie beklijft. En Biden heeft z'n uitstraling ook niet mee: hij is ongetwijfeld nog scherp, maar hij ziet eruit als een opa'tje.

Trump is ook bejaard, maar dat kan zijn achterban geen reet schelen.
Ik zeg ook niet dat Biden het slecht doet, maar je zou toch zeggen dat er in de blauwe helft van de VS iemand te vinden moet zijn die het publiek meer kan aanspreken dan dat Biden doet. Dat ze dan toch blijven vasthouden aan iemand van 80 is wat mij betreft een gemiste kans. En een die ze duur kan komen te staan, want je moet echt niet uitsluiten dat Trump dit gewoon gaat winnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')