abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213535103
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:33 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Beetje ironisch wel. Je kiest kant maar komt er niet voor uit.
Uh? ik kies zeker een kant. Maar niet fanatiek.
pi_213535107
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:36 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Wederom eens. Als dit straks voorbij is ga ik ook weer terug naar de pijnlijke spagaat. Tot die tijd sta ik onvoorwaardelijk achter ze. Gesloten gelederen.
Grotendeels eens wel.
pi_213535110
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:36 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik keur de acties van Israël pertinent af, want ook Israël is verre van heilig. Ik trek de grens wel bij figuren die pro-Palestina of erge pro-hamas zijn. Dan ben je echt het spoor bijster en zou je eigenlijk gewoon het land uit gezet moeten worden.
We zijn het eens, maar gebruiken net wat andere formuleringen.
  Moderator zondag 12 mei 2024 @ 11:43:45 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213535111
Daarnaast vind ik al die tanks en helikopters en shit wel cool

Wat haarbaarden met kalashnikovs die achterop een pickup truck boze dingen staan te roepen vind ik niet mega interessant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213535118
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:37 schreef sp3c het volgende:
Ik heb een beetje hetzelfde, liever dat Israël de bovenliggende partij is dan Hamas want dan blijft het nog een beetje binnen de perken maar verder zijn het gewoon twee roversbendes die losgaan op elkaar
Dat. Plus dat Israel vanuit geopolitiek opzicht gewoon beter is voor het westen. Het is een moeizame relatie, maar in elk geval een relatie. Vooral qua wapenindustrie blijft Israel interessant.
pi_213535133
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, waar worden best wat figuren heel erg onzeker van.
Kijk even naar de post boven je. Echt, het is precies omgekeerd…
pi_213535135
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:43 schreef sp3c het volgende:
Daarnaast vind ik al die tanks en helikopters en shit wel cool

Wat haarbaarden met kalashnikovs die achterop een pickup truck boze dingen staan te roepen vind ik niet mega interessant
Dat dus. Daar zou Israel ook nog meer propaganda mee moeten voeren. Te vaak zie je beelden van die debiele kolonisten, en dan zakt de moed ook in je schoenen....

Die zijn echt volslagen debiel, hoor haha
  zondag 12 mei 2024 @ 11:46:07 #283
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213535140
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat. Plus dat Israel vanuit geopolitiek opzicht gewoon beter is voor het westen. Het is een moeizame relatie, maar in elk geval een relatie. Vooral qua wapenindustrie blijft Israel interessant.
Nederlandse politie en defensie kunnen voorlopig niet zonder Israëlische technologie. Er gaat heel wat op ons af komen, mensen. Geopolitiek gaat niet over eerlijke moraliteit over de hele linie, het gaat over belangen.

En hoe dan ook moet je altijd proberen om de gewone gezinnetjes in de huiskamers die net als jij kijken en ook de borrelnoten en een frisje op tafel hebben staan, als mensen te blijven beschouwen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213535146
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nu draai je het om. Waar mensen zich aan storen is dat in veel media de grootste gekkigheid toegejuicht wordt aan de ene zijde van het spectrum, maar heteronormatief een scheldwoord is geworden. Net zoals de regenboogvlag inmiddels zo inclusief is dat deze de heterosexuele blanken uitsluit.

We zijn dus inderdaad niet ruimdenkend. Dat waren we en woke mind virus heeft alles een beetje op zijn kop gezet.
Helemaal mee eens, hoog tijd voor een safe space voor de witte heteroseksuele sneeuwvlok, wel goed afgesloten van de buitenwereld graag.

Gezien de line up gisteravond vind ik het nogal een absurd statement om te stellen dat de witte heteroman uitgesloten word maar ja heb inmiddels wel geleerd dat je het slachtofferschap van iedereen behoort te respecteren.
pi_213535150
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet alleen deftech, maar civiele tech en ict is men daar erg goed in. Daarom moet ik zo lachen om de boycot Israël types.
pi_213535151
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:46 schreef Andromache het volgende:

[..]
Nederlandse politie en defensie kunnen voorlopig niet zonder Israëlische technologie. Er gaat heel wat op ons af komen, mensen. Geopolitiek gaat niet over eerlijke moraliteit over de hele linie, het gaat over belangen.
Niet zonder is overdreven. Er is alleen geen reden om het risico te wagen.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:48:32 #287
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213535158
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:36 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ik keur de acties van Israël pertinent af, want ook Israël is verre van heilig. Ik trek de grens wel bij figuren die pro-Palestina of erge pro-hamas zijn. Dan ben je echt het spoor bijster en zou je eigenlijk gewoon het land uit gezet moeten worden.
Totaal helder. Mensen die het niet met je eens zijn moeten het land uit.

Misschien een idee voor Wilders 1. Hoef je de NPO niet af te schaffen
  zondag 12 mei 2024 @ 11:48:34 #288
138876 Andromache
pi_213535159
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet zonder is overdreven. Er is alleen geen reden om het risico te wagen.
En lopende aanbestedingen/overeenkomsten...
pi_213535164
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:47 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Niet alleen deftech, maar civiele tech en ict is men daar erg goed in. Daarom moet ik zo lachen om de boycot Israël types.
Mwau mwau mwau...

Het 'je mag geen kritiek hebben, want je gebruikt dit en dat wat in Israel wordt gemaakt!!' is niet het beste argument, natuurlijk. Ik vind de bio-industrie akelig, toch ben ik alles behalve vegan.
pi_213535169
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef Andromache het volgende:

[..]
En lopende aanbestedingen/overeenkomsten...
yup
  zondag 12 mei 2024 @ 11:50:13 #291
138876 Andromache
pi_213535175
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Misschien een idee voor Wilders 1
Nee, die zijn potentieel staatsgevaarlijk als ze door blijven radicaliseren. Zo lang dat niet gebeurt, hoef je ze natuurlijk niet het land uit te zetten of hun paspoort af te nemen, maar ik wil wel serieus de vraag stellen aan sommige mensen, migratieachtergrond of niet, wat ze hier eigenlijk nog doen als het hier allemaal zo kut is en ze in feite #wegmetons leven?
  zondag 12 mei 2024 @ 11:51:46 #292
138876 Andromache
pi_213535189
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwau mwau mwau...

Het 'je mag geen kritiek hebben, want je gebruikt dit en dat wat in Israel wordt gemaakt!!' is niet het beste argument, natuurlijk. Ik vind de bio-industrie akelig, toch ben ik alles behalve vegan.
Je mag wel kritiek hebben, maar je moet ook tegenargumenten kunnen dulden. Tegenargumenten op een oerdomme houding als het gaat om het veiligheidsbelang.
pi_213535190
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nu draai je het om. Waar mensen zich aan storen is dat in veel media de grootste gekkigheid toegejuicht wordt aan de ene zijde van het spectrum, maar heteronormatief een scheldwoord is geworden. Net zoals de regenboogvlag inmiddels zo inclusief is dat deze de heterosexuele blanken uitsluit.

We zijn dus inderdaad niet ruimdenkend. Dat waren we en woke mind virus heeft alles een beetje op zijn kop gezet.
In wat voor zin is “heteronormatief” een scheldwoord geworden in de media? Ik zie dat echt niet.

Evenmin als dat de regenboogvlag heteroseksuele blanke mannen zou uitsluiten. Ik vind dit erg vergezocht.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213535193
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Misschien een idee voor Wilders 1. Hoef je de NPO niet af te schaffen
Heel gebaseerd.

Jij komt het goede ideeen! remigratie, nu!
pi_213535199
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:51 schreef Andromache het volgende:

[..]
Je mag wel kritiek hebben, maar je moet ook tegenargumenten kunnen dulden. Tegenargumenten op een oerdomme houding als het gaat om het veiligheidsbelang.
Uiteraard. Maar helaas is het gehele Israel - Palestina discussie een grote wespennest. We hebben de mentaliteit van dat conflict, naar hier gehaald.
pi_213535201
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:47 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, hoog tijd voor een safe space voor de witte heteroseksuele sneeuwvlok, wel goed afgesloten van de buitenwereld graag.

Gezien de line up gisteravond vind ik het nogal een absurd statement om te stellen dat de witte heteroman uitgesloten word maar ja heb inmiddels wel geleerd dat je het slachtofferschap van iedereen behoort te respecteren.
Je maakt er een leuke spin van.

Het punt is dat als je geen discriminatie wil je dus voorstander bent van iedereen gelijk behandelen. De afgelopen jaren gingen progressieven juist mensen voortrekken.

Dat is precies wat discriminatie is.

Het wordt gewoon tijd dat iedereen weer normaal gaat doen en iedereen gelijk wordt behandeld en al dat slachtoffer/onderdrukker denken, wat leidt tot gedachtes als Hamas good, Israel bad, terug in het hok ‘waanzin’ wordt gedreven.
pi_213535203
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwau mwau mwau...

Dat was mijn punt niet, ik zal het iets verduidelijken. Even generaliseren: de Israëlische mindset is nogal 'oog om oog, tand om tand', net als de omliggende gebieden. Ga jij nu als land Israël boycotten, dan moet niet gek opkijken als Israël dat ook doet, en dan kun je nog weleens verrast worden...

Het argument "jamaar jij gebruikt dit, dus" zou ik nooit maken 🙂
pi_213535216
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
:')

Hoe dit figuur is uitgedost ook, dat laat je toch niet aan je kinderen zien joh. Is de hele tijd bezig geweest met haat zaaien en de Israëlische zangeres gediskwalificeerd te krijgen en eindigt er nog achter.

[ twitter ]
Heb je de act überhaupt gezien?
Smaken verschillen uiteraard, maar de act van Ierland zat technisch goed in elkaar en de zangeres gaf een goede performance weg.
Ik vond het persoonlijk een betere act dan van Israël.

Voor mij hoeft dat politieke gedoe eromheen ook niet, maar (vriendjes)politiek heb je altijd wel bij het ESF en dat was dit jaar nog vele malen erger.
Ook Israël deed aan vriendjespolitiek met bv. de puntenverdeling aan Luxemburg en deed zelf ook gretig mee met polariseren en 'tegenstanders' zwartmaken.
pi_213535228
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In wat voor zin is “heteronormatief” een scheldwoord geworden in de media? Ik zie dat echt niet.

Evenmin als dat de regenboogvlag heteroseksuele blanke mannen zou uitsluiten. Ik vind dit erg vergezocht.
Heteronormatief zie ik alleen gebruikt worden in de zin van dat het slecht is.

En de huidige regenboogvlag heeft inmiddels voor iedereen een kleurtje, behalve voor heterosexuelen en blanken. Als je echt inclusiviteit wil, dan voeg je dat ook toe. Dan heb je echt een regenboog, want daarin is al het licht vertegenwoordigd.
pi_213535233
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:53 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Dat was mijn punt niet, ik zal het iets verduidelijken. Even generaliseren: de Israëlische mindset is nogal 'oog om oog, tand om tand', net als de omliggende gebieden. Ga jij nu als land Israël boycotten, dan moet niet gek opkijken als Israël dat ook doet, en dan kun je nog weleens verrast worden...

Het argument "jamaar jij gebruikt dit, dus" zou ik nooit maken 🙂
Met alle respect: maar Israël is onwijs afhankelijk. Op militair gebied van de VS, op economisch gebied van de EU.

Israël, en zeker de rechtse regering van nu is gewoon heel goed in blufpoker. Dat leer je in de situatie waarin zij zich begeven. Maar neem je daar nuchter afstand van en kijk je naar het geheel, dan zie je dat dat land heel afhankelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')