abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213534679
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mag ik stellen dat je het eens bent met mijn visie hierop? die gaat als volgt: dit conflict is een debiele bloedvete, waarbij Israel gewoon net wat minder erg is dan hun tegenstander, en daarom dichterbij onze belangen. Desalniettemin is ook Israel volslagen idioot'.
Ik denk dat dat de grondhouding van de meeste mensen is. Er mankeert genoeg aan Israël en we zien ook allemaal dat Netanyahu klem zit tussen extreem rechts en niet de bak in willen draaien wegens corruptie. We zien het echt wel. Maar ondanks al haar gebreken is Israël nog steeds duizendmaal beter dan alles in een ruime kring er omheen.

De blinde steun van het aktivistiese promillage van de bevolking voor de barbaarse horden is dan ook onbegrijpelijk. Helaas heeft dat kleine clubje de PR uitstekend op orde en zo kun je nog weleens gaan denken dat het wat voorstelt. Maar dat doet het niet. We gaan nog een paar stuiptrekkingen van ze zien en dan is het weer een tijdje rustig.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:02:33 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213534686
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het is in sommige gevallen gewoon een beetje 'too much'. Dat is een mening die wordt gedeeld door genoeg lhbt'ers.

Dat jij dit meteen probeert weg te zetten als 'onzekerheid' zegt meer over jou dan over de mensen die de paradijsvogels van het Songfestival bekritiseren.
Wat is "too much" en langs welke meetlat leg je dat?

En waarom moet er passief agressief op worden gereageerd, terwijl het verder ook geen kwaad doet.

Men wordt op een of andere manier gewoon heel onzeker door het zien daarvan en moet het zo snel mogelijk met harde hand worden verwijderd. Dan kan die onzekere kijker zich weer zeker voelen.
pi_213534698
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:00 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Ik denk dat dat de grondhouding van de meeste mensen is. Er mankeert genoeg aan Israël en we zien ook allemaal dat Netanyahu klem zit tussen extreem rechts en niet de bak in willen draaien wegens corruptie. We zien het echt wel. Maar ondanks al haar gebreken is Israël nog steeds duizendmaal beter dan alles in een ruime kring er omheen.

De blinde steun van het aktivistiese promillage van de bevolking voor de barbaarse horden is dan ook onbegrijpelijk. Helaas heeft dat kleine clubje de PR uitstekend op orde en zo kun je nog weleens gaan denken dat het wat voorstelt. Maar dat doet het niet. We gaan nog een paar stuiptrekkingen van ze zien en dan is het weer een tijdje rustig.
Uh? juist niet.

Het is dankzij dat kleine groepje radicale pro-Palestina demonstranten, dat mensen van bovenstaande houding, naar een veel meer pro-Israel houding gaan. Je moet ook zaken van elkaar loskoppelen.

Je wil niet weten hoeveel mensen richting Israel schuiven, enkel omdat ze een hekel hebben aan dat communistisch tuig. Maar verder weinig tot niets weten van het conflict zelf. Ik identificeer mijzelf daar ook wel mee (ondanks dat ik best wat weet van het conflict). Sterker: ik heb het echt wel te doen met bijvoorbeeld de Palestijnen in Hebron, of de onschuldige burgers in Gaza nu. Maar als compassie met het Palestijnse lot inhoudt dat wij onze hoofdstad moeten vernielen, krijg dan de tyfus maar.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:06:53 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213534718
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is "too much" en langs welke meetlat leg je dat?

En waarom moet er passief agressief op worden gereageerd, terwijl het verder ook geen kwaad doet.

Men wordt op een of andere manier gewoon heel onzeker door het zien daarvan en moet het zo snel mogelijk met harde hand worden verwijderd. Dan kan die onzekere kijker zich weer zeker voelen.
Als je de video ziet die ik had gepost hierboven, dat is naar mijn mening 'too much'. Sommige acts zijn er ook echt gewoon op uit om te shockeren, en dat is misschien in bepaalde gevallen een succes, in de meeste niet.

Je ziet ook dat artiesten op steeds meer rare en vreemde manieren zijn uitgedost, normaal uitziende artiesten worden meer en meer een uitzondering. Dit opmerken en bekritiseren heeft met onzekerheid weinig te maken, wel met smaak.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213534777
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uh? juist niet.

Het is dankzij dat kleine groepje radicale pro-Palestina demonstranten, dat mensen van bovenstaande houding, naar een veel meer pro-Israel houding gaan. Je moet ook zaken van elkaar loskoppelen.

Je wil niet weten hoeveel mensen richting Israel schuiven, enkel omdat ze een hekel hebben aan dat communistisch tuig. Maar verder weinig tot niets weten van het conflict zelf. Ik identificeer mijzelf daar ook wel mee (ondanks dat ik best wat weet van het conflict). Sterker: ik heb het echt wel te doen met bijvoorbeeld de Palestijnen in Hebron, of de onschuldige burgers in Gaza nu. Maar als compassie met het Palestijnse lot inhoudt dat wij onze hoofdstad moeten vernielen, krijg dan de tyfus maar.
We zijn het eens. Wat ik bedoelde met "ze hebben de PR uitstekend op orde" was dat, als je uitgaat van de demo's, het gekrijs op social media en zelfs de oude media, je zou kunnen gaan denken dat een veel groter deel van de bevolking het met ze eens is... en daar werkt men hard aan. Kijk naar de brieven van het tuig onder briefhoofden van de UvA en NPO. Het stelt in aantallen echt niet zoveel voor.

Tegenreactie begint ook te komen. Ik voorspel dat als de overheid dit niet inperkt, er steeds meer respons uit het publiek zal gaan komen. Blijf met je vieze poten van mn stad af. Zo niet, dan ga je 't voelen.
pi_213534788
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:12 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
We zijn het eens. Wat ik bedoelde met "ze hebben de PR uitstekend op orde" was dat, als je uitgaat van de demo's, het gekrijs op social media en zelfs de oude media, je zou kunnen gaan denken dat een veel groter deel van de bevolking het met ze eens is... en daar werkt men hard aan. Kijk naar de brieven van het tuig onder briefhoofden van de UvA en NPO. Het stelt in aantallen echt niet zoveel voor.

Tegenreactie begint ook te komen. Ik voorspel dat als de overheid dit niet inperkt, er steeds meer respons uit het publiek zal gaan komen. Blijf met je vieze poten van mn stad af. Zo niet, dan ga je 't voelen.
Klopt. Maar het goede nieuws is dat Israel ook genoeg zaken blijft doen, dat ik nooit fanboy van dat land kan worden. Altijd leuk om naar gedwongen huisuitzettingen te kijken van Palestijnen in Hebron. Dat denk je weer: ooohhjaa... Israel is ook gewoon een land in het Midden-Oosten...
  zondag 12 mei 2024 @ 11:14:32 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213534796
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je de video ziet die ik had gepost hierboven, dat is naar mijn mening 'too much'. Sommige acts zijn er ook echt gewoon op uit om te shockeren, en dat is misschien in bepaalde gevallen een succes, in de meeste niet.

Je ziet ook dat artiesten op steeds meer rare en vreemde manieren zijn uitgedost, normaal uitziende artiesten worden meer en meer een uitzondering. Dit opmerken en bekritiseren heeft met onzekerheid weinig te maken, wel met smaak.
Wat is precies er "normaal" uitzien dan? Artiesten zien er meestal niet normaal uit. En artiesten proberen al jaren de randen op te zoeken. Zeker op een festival waar de muzikale inhoud al nooit sterk was.

Maar wat daar nou zo erg aan is? Het zal gezocht moeten worden bij gevoelens die het oproept bij sommigen figuren. Gevoelens van onzekerheid omdat ze ineens iets zien dat niet in hun vertrouwde patroontje past. Dan moet er meteen (passief) agressief op worden gereageerd.
pi_213534817
quote:
15s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ze lijken er een soort homo cultus van te willen maken. Dit was vroeger toch helemaal niet zo? :?

:{²
En ondertussen Queen naar 1 stemmen in de top2000. De anti-ESF is vast erg consistent.
pi_213534838
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt. Maar het goede nieuws is dat Israel ook genoeg zaken blijft doen, dat ik nooit fanboy van dat land kan worden. Altijd leuk om naar gedwongen huisuitzettingen te kijken van Palestijnen in Hebron. Dat denk je weer: ooohhjaa... Israel is ook gewoon een land in het Midden-Oosten...
Tot 7 oktober zat ik in een spagaat. Netanyahu is een corrupt monster, de regering is een drama. Wegens familiare en vriendschappelijke banden steunde ik Israël, maar 't was moeilijk te verkopen. Vaak discussies op het scherpst van de snede. Nu is dat over. Netanyahu is nog steeds een monster. Maar je hebt monsters nodig om monsters te verslaan.
  Moderator zondag 12 mei 2024 @ 11:19:22 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213534842
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, maar politiek speelt altijd een rol, dat was en is met Oekraïne ook zo. Dat hou je dus niet tegen.

Het helpt ook niet dat er allerlei mensen hebben geprobeerd om Israël gediskwalificeerd te krijgen, waaronder verscheidene deelnemers, zo'n zangeres met een lange stoet beveiliging van plek naar plek moet worden gereden en er duizenden boze mensen buiten staan te schuimbekken. Dit zegt veel mensen aan om juist op Israël te gaan stemmen.
Dat heeft dan weer niets met de outfit van die Ierse tante te maken

Ik heb geen idee wie op wie gestemd heeft, als Nederland niet mee mag doen doet sp3c ook niet mee, niet gekeken, niet geïnteresseerd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213534848
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als dat al too much is dan zou ik je aanraden om wat aan je weerbaarheid te doen. Dat er acts zijn om te shockeren vertel je ook niet echt iets nieuws daarmee beschrijf je zo ongeveer 100 jaar aan populaire muziek.

quote:
Wat is een normaal uitziende artiest en hoe hoort een niet normaal uitziende artiest niet bij het songfestival gezien de afgelopen 68 jaargangen?
pi_213534862
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Tot 7 oktober zat ik in een spagaat. Netanyahu is een corrupt monster, de regering is een drama. Wegens familiare en vriendschappelijke banden steunde ik Israël, maar 't was moeilijk te verkopen. Vaak discussies op het scherpst van de snede. Nu is dat over. Netanyahu is nog steeds een monster. Maar je hebt monsters nodig om monsters te verslaan.
In WO2 had je ook zo kunnen redeneren met dhr Hitler
  zondag 12 mei 2024 @ 11:22:01 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213534885
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:19 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]
Als dat al too much is dan zou ik je aanraden om wat aan je weerbaarheid te doen. Dat er acts zijn om te shockeren vertel je ook niet echt iets nieuws daarmee beschrijf je zo ongeveer 100 jaar aan populaire muziek.
[..]
Wat is een normaal uitziende artiest en hoe hoort een niet normaal uitziende artiest niet bij het songfestival gezien de afgelopen 68 jaargangen?
Bij "normaal uitziende artiest" bij conservatieven ga ik denken aan het Urker Mannenkoor
pi_213534888
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Klopt, toen is Stalin gebruikt om Hitler te helpen verslaan. Een monster om monsters te verslaan.
pi_213534909
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:22 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Klopt, toen is Stalin gebruikt om Hitler te helpen verslaan. Een monster om monsters te verslaan.
Netanyahu vindt zijn Stalin ook nog wel.
pi_213534987
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]
Ik maak nog steeds onderscheid. 7 oktober heeft te maken met Gaza, Hamas. Dat staat voor mij los van bijvoorbeeld het nederzettingenbeleid van Israel, en het akelige gedrag van radicale kolonisten die daarbij komt kijken.

Ik blijf dit een conflict vinden waarbij ik echt niet snap hoe iemand helemaal vast kan zitten in een bepaald kamp. je kan een voorkeur hebben, absoluut. Mijn voorkeur is voor Israel. Maar ik voel echt 0 behoefte om een soort fan te worden van dat land.
pi_213535030
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Netanyahu vindt zijn Stalin ook nog wel.
Hij is de Stalin in dit verhaal. Een monster om het grotere monster te verslaan. Met dien verstande dat als dit straks voorbij hij oprot en de bak in draait.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:33:42 #268
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213535038
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik maak nog steeds onderscheid. 7 oktober heeft te maken met Gaza, Hamas. Dat staat voor mij los van bijvoorbeeld het nederzettingenbeleid van Israel, en het akelige gedrag van radicale kolonisten die daarbij komt kijken.

Ik blijf dit een conflict vinden waarbij ik echt niet snap hoe iemand helemaal vast kan zitten in een bepaald kamp. je kan een voorkeur hebben, absoluut. Mijn voorkeur is voor Israel. Maar ik voel echt 0 behoefte om een soort fan te worden van dat land.
Beetje ironisch wel. Je kiest kant maar komt er niet voor uit.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:35:02 #269
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213535049
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 01:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ga lekker naar het aksieclubhuis joh. Maandag weer 'demonstreren'.
I wish.

In elk geval beter dan op weg zijn om een grotere karikatuur dan @Starhopper te worden op FOK!
pi_213535054
quote:

[..]

Wederom eens. Als dit straks voorbij is ga ik ook weer terug naar de pijnlijke spagaat. Tot die tijd sta ik onvoorwaardelijk achter ze. Gesloten gelederen.
pi_213535056
quote:

[..]

Ik keur de acties van Israël pertinent af, want ook Israël is verre van heilig. Ik trek de grens wel bij figuren die pro-Palestina of erge pro-hamas zijn. Dan ben je echt het spoor bijster en zou je eigenlijk gewoon het land uit gezet moeten worden.
  zondag 12 mei 2024 @ 11:37:37 #272
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213535062
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 01:23 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je gaat echt totaal niet met argumenten in op mijn punt. Als je Israel veroordeelt vanwege homo rechten en vrijheden etc moet je de hele Islamitische wereld er omheen 10 keer harder veroordelen. Dat je dat niet doet, wilt of kunt zegt me al genoeg over uit welke hoek je komt, bedenk je gewoon eens hoe je over de kwestie had gedacht als je in een andere omgeving was opgegroeid, want ik weet helaas precies hoe er in bepaalde groepen vanaf kinds af aan wordt ingeprent welke mening je over Israel moet hebben.
Maar nogmaals: ze zijn niet heilig en ze hebben zeker niet mijn steun met betrekking tot sommige acties, maar het land is ontelbaar fijner te leven dan de landen er omheen en dat zijn de meer dan een miljoen moslims (bijna 2 inmiddels) in Israel met me eens.
Whatabouttism. Ja maar Rusland is helemaal kut voor homo's dus ze moeten blij zijn dat ze niet naar Siberie hoeven in Israel.

Nogmaals. Geen homohuwelijk, kabinetsleden die de pride willen verbieden of vinden dat artsen ze niet moeten behandelen gaat mij te ver.

Maar nee Iran dan...

De islamofobie zit zo diep dat conservatieven doen alsof ze het beste hebben met mensen met een andere seksuele voorkeur of minderheden zoals joodse mensen
  Moderator zondag 12 mei 2024 @ 11:37:41 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213535064
Ik heb een beetje hetzelfde, liever dat Israël de bovenliggende partij is dan Hamas want dan blijft het nog een beetje binnen de perken maar verder zijn het gewoon twee roversbendes die losgaan op elkaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213535093
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je nazi verwijzingen, lijken steeds meer projecties van je eigen gedachtegang.

Pas op met je spasme van je linker arm.
pi_213535097
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat boeit het overigens als sommige mensen nogal over de top LHBTIQ enz willen zijn? Hebben we daar last van?

Wij zijn toch in Nederland zo ruimdenkend, open en liberaal dacht ik? We zijn toch niet één of ander conservatief religieus land?

Afgaande op steeds meer reacties op sociale media lijkt dat er wel op.
Nu draai je het om. Waar mensen zich aan storen is dat in veel media de grootste gekkigheid toegejuicht wordt aan de ene zijde van het spectrum, maar heteronormatief een scheldwoord is geworden. Net zoals de regenboogvlag inmiddels zo inclusief is dat deze de heterosexuele blanken uitsluit.

We zijn dus inderdaad niet ruimdenkend. Dat waren we en woke mind virus heeft alles een beetje op zijn kop gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')