abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 mei 2024 @ 22:12:37 #1
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213526201
Met je zerotolerance.

Piswoeste TO trapt af:

Afspraken met AVROTROS niet nakomen over niet filmen Joost.

Niet ingrijpen bij Palestinasjaal Ierland.

Religieuze symbolen toelaten bij Ierland.

Niets doen aan zuiggedrag van Israëls entourage.

[ Bericht 16% gewijzigd door Andromache op 12-05-2024 11:28:28 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 11 mei 2024 @ 22:29:56 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213526755
Er was volgens mij iets met die Joost nogwat.
Werd die niet gediskwalificeerd ofzoiets?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 12 mei 2024 @ 00:02:25 #3
138876 Andromache
pi_213529565
Niet ingrijpen bij Palestinanagels van Portugal.
Niet ingrijpen bij Palestinasjaaltje van Eric Saade.
  zondag 12 mei 2024 @ 00:16:38 #4
138876 Andromache
pi_213530028
Nemo mag een nonbinaire vlag meenemen en het publiek niet.

[ Bericht 20% gewijzigd door Andromache op 12-05-2024 03:04:36 ]
pi_213530299
Hun medewerkers niet kunnen beschermen tegen agressie.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 12 mei 2024 @ 03:04:53 #6
138876 Andromache
pi_213532776
Vlaggen van Nederlandse fans worden kort na het openen van de deuren afgepakt.
  zondag 12 mei 2024 @ 03:05:27 #7
138876 Andromache
pi_213532780
Geen accreditaties intrekken van zich misdragende journalisten.
  zondag 12 mei 2024 @ 03:05:50 #8
138876 Andromache
pi_213532781
Niet ingrijpen tegen middelvinger van Marina Satti.
pi_213532789
Gejuich monteren bij Israël en het boe geroep weg filteren!
Cindy De Vuyst
  Manager PR/Moderator zondag 12 mei 2024 @ 03:13:41 #10
269689 crew  Viv
pi_213532807
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 03:09 schreef einzeinz het volgende:
Vooral dat gejuich eronder plakken vond ik competitievervalsing. :X
pi_213532812
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 03:13 schreef Viv het volgende:

[..]
Vooral dat gejuich eronder plakken vond ik competitievervalsing. :X
Toen ik hoorde dat er gemonteerd werd maakte ik me de bedenking. Als je monteert in het geluid, wie zegt dan dat de uitslag correct is?

Want op de live video's van YouTube hoor je wel degelijk boe-geroep.
Cindy De Vuyst
  zondag 12 mei 2024 @ 03:43:21 #12
138876 Andromache
pi_213532889
Israël niet beschermen tegen sociale uitsluiting door álle andere deelnemers.
  zondag 12 mei 2024 @ 06:16:24 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_213533058
Israël laten meedoen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 12 mei 2024 @ 07:11:12 #14
344469 Amsel
zonder t
pi_213533152
Een glazen trofee gebruiken die veel te breekbaar is :')
pi_213533212
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 03:05 schreef Andromache het volgende:
Geen accreditaties intrekken van zich misdragende journalisten.
Van Israël inderdaad en direct de gehele delegatie naar huis sturen vanwege het wangedrag van die mensen.
Hotapnyc
pi_213533250
Bij de hele opening tot het eerste nummer was het echte geluid van het publiek volgens mij ook niet te horen. :')
  Moderator zondag 12 mei 2024 @ 07:59:17 #17
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213533252
Producer choice
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213533292
Dat jullie niet mee mochten doen is nen dikke faal.
Werewolf
  zondag 12 mei 2024 @ 11:23:17 #19
138876 Andromache
pi_213534898
Overduidelijke stembondjes, ook live zichtbaar in de greenroom, niet aanpakken.
pi_213534942
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 03:04 schreef Andromache het volgende:
Vlaggen van Nederlandse fans worden kort na het openen van de deuren afgepakt.
Het viel me wel op dat er, ondanks de hoge Nederlandse kaartenverkoop, eigenlijk geen enkele Nederlandse vlag te zien is geweest.
pi_213534980
Falen bij het creëren van een veilige omgeving voor Joost.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 12 mei 2024 @ 22:15:20 #22
138876 Andromache
pi_213541948
Deelnemers niet direct straffen zodra ze politieke uitingen doen. Bambi Thug, Iolanda, de hele mikmak.

Wat een kinderachtige, kwaadaardige mensen trouwens, dat kwartet. Je weet waar je je voor inschrijft, houd dan je fatsoen.
pi_213542013
dit propaganda-event in heel Europa (moeten) laten uitzenden 14.gif

Gelukkig had de EU de 'heej, er zit een knop op de TV' nog niet verboden :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_213542294
Niet echt EBU fail, maar die puntengeefster uit Portugal die maar bleef ratelen.... ik verstond er niets van (keek stream op YT). Petra was not amused en ik ook niet.
pi_213542513
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:29 schreef Montagui het volgende:
Falen bij het creëren van een veilige omgeving voor Joost.
Uberhaupt geen omgeving creëren waarbij de deelnemers en delegatie elke vorm van veiligheid wordt geboden en zij tot kernpunt van dit evenement worden gemaakt.

Nee we doen net alsof we ze beschermen door de repetitiebeelden niet meer voor iedereen toegankelijk te maken, maar dan zeggen we er niet bij dat we dit vooral doen omdat we er een leuke commerciele deal met Tiktok en Reddit mee hebben binnengesleept.

Een commerciële deal die betekent dat deelnemers voor allerlei schijtlollige items moeten komen opdraven maar oh wee als ze een mening of statement willen maken. Dan gaan we er als een soort Noord-Korea voor liggen en plegen we censuur. Mensen zouden eens karakter moeten kunnen tonen.

En als je het dan uit wil dragen dat het ESF geen podium is voor politiek zou je er alles aan moeten doen dat je evenement niet gekaapt kan worden of liedjes die daadwerkelijk over politiek en oorlog gaan een podium geven om te winnen zoals Jamala in 2016. Of door allerlei politiek ingegeven stemacties zoals de televotemanipulatie door Israel. Je had Israel uberhaupt al de deur moeten wijzen toen duidelijk werd dat ze het ESF dit jaar zouden gaan gebruiken als grote PR-motor voor hun eigen kant van het verhaal. Maar ja, dat kost natuurlijk ook weer centjes qua opbrengsten en dat vind de Israelische hoofdsponsor ook niet fijn.

Echt de clusterfuck die de EBU er van maakt met halfbakken inconsequente beslissingen is ongekend.

Ik hoop dat AVROTROS en andere omroepen er nu met gestrekt been in gaan en een aantal dingen eisen:.
- De deelnemers en delegaties komen vanaf nu echt op 1 te staan, zowel op het gebied van veiligheid als persoonlijke vrijheid. En als een deelnemer geen zin heeft in die schijtlolligheden is dat hun goed recht, het gaat immers om de wedstrijd en niet om je sponsoren.
- Vanaf nu keihard consequent zijn en als een delegatie het ESF misbruikt voor het uitdragen van hun politieke boodschap meteen de deur wijzen. Dan voorkom je ook meteen dat allerlei andere delegaties zich daar weer over uit hoeven te spreken. En een gratis tip van mij, dan hoef je ook niet als Noord-Korea allerlei geluidsbandjes in te starten alsof het een grote punica-oase is in de zaal terwijl mensen je keihard op je eigen falen wijzen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213542670
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 03:09 schreef einzeinz het volgende:
VRT had een nieuwsitem over het rommelige festival. Met de trofee die brak (vooral symbolisch), Israël die werd uitgejouwd en Joost die gediskwalificeerd werd.

pi_213542691
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 07:46 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Van Israël inderdaad en direct de gehele delegatie naar huis sturen vanwege het wangedrag van die mensen.
Dat zou antisemitisme zijn en vergelijkbaar met het deporteren van joden in de tweede wereldoorlog.
pi_213542829
Oh en als ik Martin en co nog een tip mag geven. Kap onmiddellijk met al die maatregelen die de schijn van belangenverstrengeling hebben. Ga gewoon weer ouderwets loten ipv je producers maar alles te laten bepalen, dan ben je ook meteen van de schijn van belangenverstrengeling af.

En maak keihard de afspraak dat alle vocalen gewoon live gezongen moeten worden. Gewoon zoals vroeger, dat werkte ook best prima :+
pi_213545464
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Uberhaupt geen omgeving creëren waarbij de deelnemers en delegatie elke vorm van veiligheid wordt geboden en zij tot kernpunt van dit evenement worden gemaakt.

Nee we doen net alsof we ze beschermen door de repetitiebeelden niet meer voor iedereen toegankelijk te maken, maar dan zeggen we er niet bij dat we dit vooral doen omdat we er een leuke commerciele deal met Tiktok en Reddit mee hebben binnengesleept.

Een commerciële deal die betekent dat deelnemers voor allerlei schijtlollige items moeten komen opdraven maar oh wee als ze een mening of statement willen maken. Dan gaan we er als een soort Noord-Korea voor liggen en plegen we censuur. Mensen zouden eens karakter moeten kunnen tonen.

En als je het dan uit wil dragen dat het ESF geen podium is voor politiek zou je er alles aan moeten doen dat je evenement niet gekaapt kan worden of liedjes die daadwerkelijk over politiek en oorlog gaan een podium geven om te winnen zoals Jamala in 2016. Of door allerlei politiek ingegeven stemacties zoals de televotemanipulatie door Israel. Je had Israel uberhaupt al de deur moeten wijzen toen duidelijk werd dat ze het ESF dit jaar zouden gaan gebruiken als grote PR-motor voor hun eigen kant van het verhaal. Maar ja, dat kost natuurlijk ook weer centjes qua opbrengsten en dat vind de Israelische hoofdsponsor ook niet fijn.

Echt de clusterfuck die de EBU er van maakt met halfbakken inconsequente beslissingen is ongekend.

Ik hoop dat AVROTROS en andere omroepen er nu met gestrekt been in gaan en een aantal dingen eisen:.
- De deelnemers en delegaties komen vanaf nu echt op 1 te staan, zowel op het gebied van veiligheid als persoonlijke vrijheid. En als een deelnemer geen zin heeft in die schijtlolligheden is dat hun goed recht, het gaat immers om de wedstrijd en niet om je sponsoren.
- Vanaf nu keihard consequent zijn en als een delegatie het ESF misbruikt voor het uitdragen van hun politieke boodschap meteen de deur wijzen. Dan voorkom je ook meteen dat allerlei andere delegaties zich daar weer over uit hoeven te spreken. En een gratis tip van mij, dan hoef je ook niet als Noord-Korea allerlei geluidsbandjes in te starten alsof het een grote punica-oase is in de zaal terwijl mensen je keihard op je eigen falen wijzen.
_O_
Hotapnyc
pi_213545504
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Dat zou antisemitisme zijn en vergelijkbaar met het deporteren van joden in de tweede wereldoorlog.
:') Ware het niet dat het joodse volk (en het Israëlische volk) hier niks mee te maken hebben. Discriminatie en racisme zijn nog altijd nergens voor nodig. :N
Hotapnyc
  maandag 13 mei 2024 @ 14:14:06 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213546441
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 00:02 schreef Andromache het volgende:
Niet ingrijpen bij Palestinanagels van Portugal.
Niet ingrijpen bij Palestinasjaaltje van Eric Saade.
Misschien is de faal wel dat bepaalde kleurencombinaties en kledingstukken opeens niet zouden mogen? Waarom zou je geen Palestinasjaaltje of Palestinanagels mogen hebben? Het is maar aankleding.
  maandag 13 mei 2024 @ 14:18:36 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213546472
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 11:23 schreef Andromache het volgende:
Overduidelijke stembondjes, ook live zichtbaar in de greenroom, niet aanpakken.
Een complot verzinnen wil nog niet zeggen dat de EBU daar tegen op moet treden.

Het idee van dit draadje is best leuk, jammer dat je het vooral lijkt te zien als je eigen persoonlijke speeltuin voor selectieve verontwaardiging en verzonnen problemen.
pi_213546664
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 23:55 schreef TheVulture het volgende:
Oh en als ik Martin en co nog een tip mag geven. Kap onmiddellijk met al die maatregelen die de schijn van belangenverstrengeling hebben. Ga gewoon weer ouderwets loten ipv je producers maar alles te laten bepalen, dan ben je ook meteen van de schijn van belangenverstrengeling af.

En maak keihard de afspraak dat alle vocalen gewoon live gezongen moeten worden. Gewoon zoals vroeger, dat werkte ook best prima :+
Ik zou het inderdaad ook liever niet zo duidelijk willen weten. Het was nu een bewuste keuze om vol voor Kroatië of Zwitserland te gaan. Het hoort alleen eigenlijk niet om de nummer 2 van semi 1 op plek 2 te zetten en de nummer 1&2 van semi 2 op plek 5&6.
  maandag 13 mei 2024 @ 14:39:23 #34
138876 Andromache
pi_213546683
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 14:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Misschien is de faal wel dat bepaalde kleurencombinaties en kledingstukken opeens niet zouden mogen? Waarom zou je geen Palestinasjaaltje of Palestinanagels mogen hebben? Het is maar aankleding.
Je mag geen politieke uitingen doen. Onder welke steen lig jij?
  maandag 13 mei 2024 @ 14:42:08 #35
33189 RM-rf
1/998001
pi_213546723
Wel leuk dat de traditie van een paar dagen erna luidkeels zuur janken door boze boeroeperts over hoe het verlopen is, wat de uitslag is, en wie of wat de winnaar is, gewoon gebleven is uit oude tijden ...

ik zou het enorm missen als er een jaar was waarin die zeurderige tiepes niet achteraf gaan beweren dat 'vroeger alles beter was' en de verkeerde gewonnen heeft.
En dat ze noohooit er meer naar gaan kijken en het ook helemaal niet interessant of belangrijk vinden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 13 mei 2024 @ 14:45:36 #36
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213546764
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 14:39 schreef Andromache het volgende:

[..]
Je mag geen politieke uitingen doen. Onder welke steen lig jij?
Je mag geen politieke uitingen doen behalve de uitingen die je arbitrair genoeg wel mag doen. Je mag zingen over hoe fantastisch je land is, je mag de hele tijd met je vlaggetje zwaaien, je mag allerlei volkskledij dragen en culturele symbolen gebruiken.

Dan opeens verbieden we een kledingstuk omdat het een politieke boodschap is? Het is niet meer een politieke boodschap dan elk ander kledingstuk dat hoort bij een bepaalde culturele achtergrond, en het is bovenal vooral een kledingstuk.

Het is niet aan de EBU om te selecteren welke kleding wel en niet politiek zouden zijn en aan de hand daarvan de despoot uit te hangen. Dat heeft niets met neutraliteit te maken maar juist alles met stellingnames en selectiviteit.
  maandag 13 mei 2024 @ 14:51:41 #37
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213546832
De enige echt serieuze faal is de diskwalificatie van Joost. Dat had nooit mogen gebeuren en ik hoop dat dat verregaande consequenties heeft voor de schuldigen.

Wat er met Israël had moeten gebeuren is een lastige. Op voorhand uitsluiten had ik onrechtvaardig gevonden, maar na het gedoe met de uitgelekte televote van Italië werd wel duidelijk dat er dingen niet koosjer (pun intended) gingen. Toch denk ik niet dat het heel anders was dan de winst van Oekraïne twee jaar geleden. Oekraïne scoorde nu ook weer belachelijk hoog met de televote, daar zitten ongetwijfeld ook weer een hoop sympathisanten tussen die geen hol geven om de muziek, alleen om het vlaggetje. Het hele idee van een jury is dat dat soort excessen een beetje worden ingeperkt; dat mislukte twee jaar geleden, nu ging dat gelukkig goed zodat we alsnog de verwachte tweestrijd Zwitserland-Kroatië kregen.

Israël is momenteel buitengewoon impopulair in linkse kringen (waaronder de ESF-bubbel), wat ik opmerkelijk vind omdat antisemitisme van oudsher juist een meer rechtse hobby was, maar goed, de dingen zijn zoals ze zijn. Dus de kritiek en het boegeroep en de benodigde extra bewaking zijn nu eenmaal een noodzakelijk kwaad zolang ze meedoen. Je kan ze op voorhand eruit schoppen volgende keer, maar dan moet je Oekraïne ook weren en eigenlijk Azerbeidzjan en Armenië ook, want daar is het natuurlijk ook geen vrede (Armenië is het slachtoffer weliswaar maar zal ook wellicht een bergje stemmen krijgen puur voor het vlaggetje, dus die moet ook eruit als je het apolitiek wil houden).

Maar goed, wat mij betreft is de hele Israël-discussie eigenlijk een discussie in de kantlijn geworden. Zolang er geen rechtvaardigheid komt voor Joost Klein doet het er niet toe welke landen er wel en niet mogen meedoen. Ze moeten eerst maar eens respect leren opbrengen voor individuele artiesten.
  maandag 13 mei 2024 @ 15:51:46 #38
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213547552
Oorlog is sowieso een lastige, Nederland is bijvoorbeeld 350 jaar in oorlog geweest met de Scilly eilanden (officieel, niet actief militair) en geloof dat er zo nog wat voorbeelden zijn.

Nou had je op zich reden gehad to heroverweging van deelname toen het Internationaal Strafhof begon met het onderzoek in de genocidezaak tegen de huidige Israëlische regering. Ik zie de EBU op zich er wel voor aan om te diskwalificeren als er een actief onderzoek loopt.

Denk dat het ook voor de Israëlische delegatie helemaal niet leuk moet zijn geweest om hier aan mee te doen. Als de delegatie zich niet zo misdragen zou hebben (is natuurlijk ook actie-reactie) zou ik ook best medelijden met ze hebben.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_213549320
twitter

Moet je je voorstellen wat er op dit moment allemaal gebeurt bij de EBU. _O- En dan kwam de EU vandaag ook nog even klagen. :D
pi_213549575
Next up
twitter
pi_213550144
quote:
The European Broadcasting Union (EBU) has confirmed it will review the events surrounding the Eurovision Song Contest last week.

It was a week overshadowed by the participation of Israel while war continues in Gaza, and Dutch act Joost Klein being disqualified following an alleged incident last Thursday.

Bambie Thug strongly criticised the EBU over the actions of the Israeli broadcaster KAN, accused the Eurovision Song Contest organisers of not supporting them

They said: “The EBU is not what the Eurovision is. F**k the EBU.”

Now the EBU has released a statement saying it regrets “some delegations” did not behave within the spirit of contest rules in Malmö and during their respective broadcasts.
quote:
“We regret that some delegations at the Eurovision Song Contest (ESC) in Malmö didn’t respect the spirit of the rules and the competition both onsite and during their broadcasts.

“We spoke to a number of delegations during the event regarding various issues that were brought to our attention.

“The EBU’s governing bodies will, together with the heads of delegations, review the events surrounding the ESC in Malmö to move forward in a positive way and to ensure the values of the event are respected by everyone.

“Individual cases will be discussed by the event’s governing body, the Eurovision Song Contest Reference Group made up of representatives from participating broadcasters, at its next meeting.”
https://m.independent.ie/(...)aky/a1026941771.html

De EBU is eruit. Het was een stom ESF, maar dat lag niet aan henzelf, maar aan al die stomme delegaties.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213550163
DelegationS? Israël en Nederland?
pi_213550337
quote:
9s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:12 schreef Em31 het volgende:
DelegationS? Israël en Nederland?
Nederland sowieso
Portugal vanwege de nagellak
Zwitserland, Litouwen en Ierland, die waren niet bij de middagshow voor de finale
Frankrijk deed daar een andere tekst
Noorwegen vanwege het gezeik hierboven

Israël zie ik even niet? Die hebben toch netjes hun optredens gedaan, zonder wanklank vanuit de EBU? :')
pi_213550413
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nederland sowieso
Zwitserland, Litouwen en Ierland, die waren niet bij de middagshow voor de finale

Israël zie ik even niet? Die hebben toch netjes hun optredens gedaan, zonder wanklank vanuit de EBU? :')
  maandag 13 mei 2024 @ 19:35:19 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213550435
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nederland sowieso

Die Kelen Peres en Itay Bezaleli mogen ze sowieso wel eens een gesprekje mee hebben.
pi_213551498
twitter

De EBU had alles onder controle.
  maandag 13 mei 2024 @ 20:41:56 #47
138876 Andromache
pi_213551701
Dit wordt doodeng. Andere bestuurders. Z.s.m. Als artiesten zo nodig commercieel uitgebuit moeten worden, gaan ze wel zelf op Tiktok. Hiervoor ga je niet naar het ESF. Schandelijk.

Sietse was communicatiechef bij de EBU in tijden dat het nog wel leuk was. Kan die geen informele invloed meer uitoefenen, de contacten heeft hij toch nog wel?
pi_213551965
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 19:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[..]
https://m.independent.ie/(...)aky/a1026941771.html

De EBU is eruit. Het was een stom ESF, maar dat lag niet aan henzelf, maar aan al die stomme delegaties.
Ach man, flikker op (de EBU dus). Lekker achteraf het gedrag van bepaalde landen betreuren terwijl ze wel vooroplopend op de feiten Nederland diskwalificeren. Sowieso een gevalletje "wij van WC-Eend". Ze mogen erin stikken. En ik verwacht dat het gehele bestuur vervangen wordt. Hopelijk trapt niemand in deze leuke poging.
Hotapnyc
  maandag 13 mei 2024 @ 21:36:51 #49
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213552668
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:29 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
De tering. Noord-Koreaanse toestanden.
pi_213553371
quote:
[ x ]
Dit zegt dus eigenlijk dat constant gedreigd werd met diskwalificatie en dat de EBU daar op uit was bij het minste of geringste. Verklaart deels de bereidheid om Joost per direct tegen de wil in van de AVROTROS en zonder enige nuance te diskwalificeren.
Hotapnyc
pi_213553793
Die cameravrouw kan de boom in.

Free Joostje O+
Werewolf
pi_213553931
quote:
[ x ]
Die 'why not' van Joost heeft misschien ook niet helemaal mee geholpen als je dit zo hoort. :')
pi_213554276
De cameravrouw mag bij mij op bezoek. Gratis diner met een fantastisch en spetterend nagerecht.

Fout van de EBU: doen alsof Joost Klein nooit heeft geleefd. Er werd met geen woord over hem gerept tijdens de finale.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  dinsdag 14 mei 2024 @ 06:59:25 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213555137
quote:
[ x ]
Het is redelijk onzinnig als je als EBU nagellak gaat lopen controleren. Zolang er geen woorden staan, mag je toch gewoon nagellak op. Anders moet de EBU een lijst vooraf publiceren met alle kleurcombinaties en patronen die niet mogen, want zoals ze het nu doen druipt de selectiviteit er van af.
pi_213555144
De sponsoren kiezen.
In 2024 is een cruisemaatschappij toegevoegd aan het dubieuze lijstje sponsoren. Gelukkig weinig gehoord over die cruises.
pi_213555160
Communicatie.
Blijkbaar is het statement van de EBO over DQ Joost weer gewijzigd. De communicatie inzake dit geval is beroerd.
pi_213555501
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213555637
quote:
En de EBU die dan vooral de schuld bij de delegaties legt en geen enkele vorm van zelfreflectie toont in dat persbericht. Ik zou graag een vlieg op de muur zijn bij die overleggen. :9
pi_213555653
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:00 schreef Rebel- het volgende:
De sponsoren kiezen.
In 2024 is een cruisemaatschappij toegevoegd aan het dubieuze lijstje sponsoren. Gelukkig weinig gehoord over die cruises.
Mijn verwachtingen voor volgend jaar:
- Artiesten die schijtlollige filmpjes voor de socials moeten opnemen op een van die schepen
- Postcards vanaf die boten
- Diverse acts die verplicht worden om na het ESF op die boten op te moeten gaan treden
pi_213555670
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]
- Artiesten die schijtlollige filmpjes voor de socials moeten opnemen op een van die schepen
- Diverse acts die verplicht worden om na het ESF op die boten op te moeten gaan treden
Ik denk dan eerder een intervalact van een artiest die op zo’n schip optreedt, net als bij San Remo.
pi_213555961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk dan eerder een intervalact van een artiest die op zo’n schip optreedt, net als bij San Remo.
Oh ja :D
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:01:39 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556163
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Tis wel in Zwitserland he? Die hebben alleen het meren en rivieren, geen zee :P
Of is het een riviercruisemaatschappij (lijkt me niet)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213556306
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Da's waar :P

Hadden ze misschien toch liever Kroatie gehad ;)
pi_213556318
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
:D Heb je een cruisemaatschappij als sponsor, wint Zwitserland. _O-
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:30:42 #65
16715 Mylene
*schatje*
pi_213556775
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2024 06:16 schreef Falco het volgende:
Israël laten meedoen
Duitsland, een van de grootste geldschieters van het Songfestival, zou zich terugtrekken indien Israël niet mocht meedoen. Met andere woorden is het dan einde oefening voor het Songfestval.

Opvallend genoeg geen enkel protest tegen het land Azerbeidzjan met de etnische zuivering en genocide van Nagorno-Karabach.

Dinsdag 26 september 2023, 21:22
Uittocht duizenden Armeniërs: 'Sprake van etnische zuivering door Azerbeidzjan'

In Nagorno-Karabach is de uittocht in volle gang. Tienduizenden Armeniërs hebben de enclave verlaten en de verwachting is dat het daar niet bij blijft. Volgens Marieke de Hoon, universitair docent internationaal strafrecht, is er sprake van misdaden tegen de menselijkheid. Toch heeft zij er weinig vertrouwen in dat Azerbeidzjan hiervoor zal worden berecht.

Een week nadat Azerbeidzjan de aanval opende op de Armeense enclave Nagorno-Karabach, voeren de leiders van beide partijen nog altijd overleg over de toekomst van het gebied. Tienduizenden Armeniërs hebben besloten daar niet op te wachten en zijn de afgelopen dagen naar Armenië gevlucht. Volgens de Armeense bestuurders van Nagorno-Karabach willen vrijwel alle 120.000 inwoners het gebied verlaten, uit angst voor een etnische zuivering door Azerbeidzjan.

Dat is ook de term die De Hoon gebruikt voor de situatie in het gebied. "Het zijn misdaden tegen de menselijkheid en dan specifiek etnische zuivering. Je ziet dat de Azerbeidzjan met een duidelijk beleid deze burgerbevolking aanvalt."

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 14-05-2024 11:36:42 ]
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:11:35 #66
138876 Andromache
pi_213558190
Zullen we dit samenvatten en een ingezonden brief ergens insturen? Naar de AT en naar een krant ofzo?
pi_213558467
twitter
pi_213559808
De EBU himself
Werewolf
pi_213560843
twitter

Geen idee hoe betrouwbaar dit is.
pi_213560869
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:38 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Ah ja, ze hadden Geert Wilders ook even gebeld.

Sowieso wel opvallend dat veel politici er ineens over gingen tweeten.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 18:45:13 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213560914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:40 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ah ja, ze hadden Geert Wilders ook even gebeld.

Sowieso wel opvallend dat veel politici er ineens over gingen tweeten.
En Caroline van der Plas en Mona Keijzer en ook andere politici in Europe. Zelfs politici uit de VS die nog nooit van Eurovision hadden gehoord deelde berichten op social media. :')

Maar nog steeds achter
pi_213560927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:45 schreef Momo het volgende:

[..]
En Caroline van der Plas en Mona Keijzer en ook andere politici in Europe. Zelfs politici uit de VS die nog nooit van Eurovision hadden gehoord deelde berichten op social media. :')

Maar nog steeds achter
[ afbeelding ]
Ja was al zo toevallig allemaal. :')

En ja :D _O_
pi_213560959
quote:
[ x ]
Het leek hoe dan ook wel een gecoördineerde actie, ook al komt ie niet van de regering
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 18:50:28 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213560981
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 15:51 schreef Fretwork het volgende:
Oorlog is sowieso een lastige, Nederland is bijvoorbeeld 350 jaar in oorlog geweest met de Scilly eilanden (officieel, niet actief militair) en geloof dat er zo nog wat voorbeelden zijn.

Nou had je op zich reden gehad to heroverweging van deelname toen het Internationaal Strafhof begon met het onderzoek in de genocidezaak tegen de huidige Israëlische regering. Ik zie de EBU op zich er wel voor aan om te diskwalificeren als er een actief onderzoek loopt.

Denk dat het ook voor de Israëlische delegatie helemaal niet leuk moet zijn geweest om hier aan mee te doen. Als de delegatie zich niet zo misdragen zou hebben (is natuurlijk ook actie-reactie) zou ik ook best medelijden met ze hebben.
mja er is in die 350 jaar geen schot gelost ... bovendien hoeft het allemaal niet zo vergezocht

Nederland en nagenoeg het volledige deelnemersveld (incl Australie als die nog meedoen) is actief geweest in Afghanistan

dan zou je die jaren alleen Israel mee moeten laten doen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:27:01 #75
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213561415
quote:
[ x ]
Maar dit heeft Azerbeidzjan ook jarenlang gedaan, op nog veel grotere schaal. Kwamen ze lang mee weg.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:29:24 #76
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213561436
Zich niet uitspreken tegen antisemitisme
Het walgelijke publiek niet opvoeden
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213561488
De ballen van windows95man vielen per ongeluk uit zijn broekje. Dat optreden werd wel ongeblurd geüpload en staat nog altijd op youtube
pi_213563776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het leek hoe dan ook wel een gecoördineerde actie, ook al komt ie niet van de regering
precies dit. Stel 1 familie van 10 man gebruikt al hun simkaarten / telefoons (kon je trouwens ook nog steeds met vaste telefoons stemmen?) en ze activeren ook nog eens familie in het buitenland om te stemmen, dan kan dus 1 familie voor ongeveer 6000 stemmen op Israel zorgen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:43:43 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213563874
quote:
[ x ]
Niet?
Je hoeft dit soort dingen amper te coördineren. Het wereldwijde boosrechtse schreeuwnetwerk op de sozjuls had zichzelf al lang en breed gemobiliseerd. Tal van politici roepen uit zichzelf gewoon op om op Israel te stemmen, Israel hoeft daar echt geen rooie cent aan uit te geven en ook geen strategisch plan voor te verzinnen. Hoe meer demonstraties er tegen de misdaden van Israel zijn, hoe meer politici zoeken naar manieren om pro-Israel-statements te maken. Het is een soort reflex.
pi_213565037
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:27 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Maar dit heeft Azerbeidzjan ook jarenlang gedaan, op nog veel grotere schaal. Kwamen ze lang mee weg.
Die zijn er pas mee opgehouden toen ze een keer hadden gewonnen ja :D
pi_213567415
Ah, dit topic is open voor alle controverses rondom het ESF.

Ik las deze opsomming op Reddit:

Netherlands: unspecified backstage incident, the disqualification of Joost

-Ireland: nonconsensual filming of participant by members of another delegation, remarks made during SF1 commentary, discrepancy between response made to participant and response given to media (note that RTÉ themselves have refused to comment on whether they've made their own complaint on top of Bambie's complaints, but the head of delegation wasn't happy about how the contest went down)

-Switzerland: nonconsensual filming of participant by members of another delegation, general remarks about a double standard backstage, critical remarks regarding the banning of certain Pride flags

-Greece: nonconsensual filming of participant by members of another delegation

-Portugal: reluctance to upload the GF performance on YouTube, use of anti-booing measures, backstage harrassment of media and performers

-Spain: official statement made to EBU regarding harrassment of a journalist

-Slovenia: complaint made to EBU regarding behaviour of Israeli delegation (specifics not released to the public yet)

-Serbia: concerns raised by broadcaster regarding disqualification of the Netherlands

-Ukraine, Norway, Lithuania, Poland, Finland, Estonia and Italy: critical statements made by artists, no comment made by broadcasters that we're aware of

-The European Union: complaint made to EBU regarding banning of EU flag

Best al een aardig rijtje zo. Op naar de beerput. c_/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_213573626
twitter

….. |:(
  Moderator woensdag 15 mei 2024 @ 19:56:24 #83
375570 crew  Cyan9
pi_213573721
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:51 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
….. |:(
Je zou toch zeggen dat de EBU hier wat mee moet.

|:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213574620
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:56 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je zou toch zeggen dat de EBU hier wat mee moet.

|:)
Televoting afschaffen, juries uitbreiden ... anders is dit niet te controleren.
  Moderator woensdag 15 mei 2024 @ 21:09:16 #85
375570 crew  Cyan9
pi_213574672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 21:06 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Dat eerste gaan ze nooit doen, dat kost ze veel te veel geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 15-05-2024 21:40:49 ]
pi_213574867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 21:06 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Dat tweede gaan ze nooit doen, dat kost ze veel te veel geld.
pi_213575825
Lang artikel, overigens zonder nieuwe informatie, maar het geeft wel een goede indruk hoe er vanuit de Noorse TV wordt teruggekeken op dit ESF.

quote:
New development: – Heads must roll

The number of complaints to the "Eurovision" organizer continues to increase, and at the same time the Dutch broadcaster comes up with startling information.

TV 2 has counted that 16 out of 37 countries have been in crisis meetings, expressed themselves critically, or submitted formal complaints regarding this year's "Eurovision Song Contest" (ESC).

Behind the scenes, participants have felt unsafe, traumatized and considered withdrawing.

The skyrocketing number of broadcasters who have expressed criticism of the ESC prompts experts to react.

- It hurts my heart to hear how difficult it has been for several of the artists in this year's Eurovision, both in the run-up to Eurovision and during their stay in Malmö. I am afraid that the poor treatment of the artists will lead to less recruitment of artists for next year's Eurovision, says Martin Phillip Fjellanger to TV 2.

Fjellanger is the founder of the fan site Eurovision Norway, which reaches tens of thousands of people.

Many of the complaints are about how the situation surrounding Israel's participation has been for the artists, and how the Dutch artist Joost Klein was treated when he was banned.

The latest development in the case is that the Dutch broadcaster AVROTROS is said to have complained about an unsafe atmosphere in Malmö Arena even before Joost Klein was banned. That's what the newspaper NU writes.

- The fact that the Netherlands filed a complaint about the conditions in Malmö before the incident in question should have taken place is very thought-provoking. Many of the delegations must have reported very stressful and unpleasant working conditions in Malmö, says Fjellanger.

The crux of the matter

Norske Gåte has stated that it seemed that the rules only applied to some, while others escaped, and highlighted the situation with the Netherlands and Israel.

The EBU has given little information on why they banned Joost Klein, but said it was about threatening behavior they have zero tolerance for.

The Dutch delegation has said that Joost Klein was only trying to wave off a tired camera woman. Joost Klein is said to have said he did not want to be filmed, but was filmed anyway, according to the Dutch broadcaster.

- This was not respected. That led to a threatening movement from Joost towards the camera. Joost did not touch the camerawoman. This incident was reported, and followed by an investigation by the EBU and the police, writes the Dutch broadcaster.

Double standard

Fjellanger points out that the Israeli delegation has received complaints that they have been persistent and rude towards artists.

Among other things, videos abound of Irish Bambie Thug being filmed, without his consent, by certain members of the Israeli delegation. If it is true that there are people both in the Israeli delegation, various journalists and people in the TV production who have not respected Joost and other artists' boundaries, then it is clear that sooner or later unpleasant tensions will arise that will lead to confrontations . It's only human.

The head of Eurovision Norway, Håkon Røssum, describes a double standard.

- There are several of us who are reacting to what seems like a double standard from the EBU regarding the treatment of the delegation from Israel and the Netherlands. Banning a country and a highly profiled artist in this way is a tremendously powerful reaction. When we hear artists say openly in the media that Israel has broken the rules, but have not suffered the same consequences, then this is a red flag.

The EBU has been informed of the criticism presented in the case. They have not responded to TV 2's inquiries. The same applies to Israel's delegation.

Reacts to the amount of information
As this article shows, there is a lot of unconfirmed information on the subject.

It characterizes the entire case complex that the EBU has shared little information about what has been going on behind the scenes regarding the situation around Israel, and what actually happened to Joost Klein.

Fjellanger believes that "the lack of information/communication to the EBU has provided fertile ground for both uncertainty, rumors and conspiracies".

He is supported by colleague Røssum:
In terms of communication, several people believe that the EBU is failing the test and that heads must now roll, says Røssum.

Røssum reacts, among other things, to a press conference with several artists that was canceled at short notice, in the middle of the scandal with the Joost Klein ban, on the grounds that artists had to practice instead of talking to the press.

- Not providing ongoing information and being able to be transparent, it leads to speculation and more rumours. The press release from the EBU about the incident with Joost Klein emphasized early on that this was about an incident with a female member of the production. Is it necessary to provide information about the gender of the offended person in this situation? It could be said that there has been a physical incident against one of the production's employees which resulted in equipment being damaged, says Håkon Røssum.
https://www.tv2.no/underh(...)r-ma-rulle/16689685/
pi_213575855
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:38 schreef Fred_B het volgende:
Lang artikel, overigens zonder nieuwe informatie, maar het geeft wel een goede indruk hoe er vanuit de Noorse TV wordt teruggekeken op dit ESF.
[..]
https://www.tv2.no/underh(...)r-ma-rulle/16689685/
_O_ _O_
pi_213579466
Weet je wat ik me ineens ook bedenk, we hadden dit jaar na de optredens zowat helemaal geen thank you Europe momentjes. Na het optreden hoorde je niets meer en je zag bijvoorbeeld Bambie Thug nog wel wat roepen, maar ze hadden de microfoon al uitgezet. Wat een vertrouwen, zelfs dat kan niet meer. :')
pi_213579701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef Em31 het volgende:
Weet je wat ik me ineens ook bedenk, we hadden dit jaar na de optredens zowat helemaal geen thank you Europe momentjes. Na het optreden hoorde je niets meer en je zag bijvoorbeeld Bambie Thug nog wel wat roepen, maar ze hadden de microfoon al uitgezet. Wat een vertrouwen, zelfs dat kan niet meer. :')
Wat me opviel was dat ze na de laatste noot direct het microfoon volume omlaag schroefden binnen enkele seconden.
pi_213580902
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Wat me opviel was dat ze na de laatste noot direct het microfoon volume omlaag schroefden binnen enkele seconden.
Ja en er werd vaak meteen naar het publiek geschakeld. Typisch. :X
pi_213582364
“Positive reply” betekent hier: We hebben uw klacht gelezen, maar de keuze was geen vergissing, maar onze intentie.

twitter
pi_213582987
Als ik alles zo lees hadden ze beter Israel gewoon uit moeten sluiten van deelname. Ten eerste al vreemd dat ze mee mogen doen, vervolgens nog allerlei wangedrag van hun kant en daarna gaat de EBU zich nog in allerlei bochten zitten wringen. Bijzonder onsympathieke delegatie.
pi_213584086
twitter

:( _O-
  donderdag 16 mei 2024 @ 18:18:31 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_213584131
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:15 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ x ]

:( _O-
_O_ _O_ _O_

Maar dat was een persoonlijke gift van Petra Mede, dus in hoeverre kan de EBU daar wat aan doen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 18:58:06 #96
375570 crew  Cyan9
pi_213584631
twitter
  vrijdag 17 mei 2024 @ 10:43:01 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213591273
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef Em31 het volgende:
Die riep dan ook geen 'Thank you Europe' maar Love will always triumph hate. Een dergelijke uitspraak is natuurlijk streng verboten.
pi_213591545
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:43 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die riep dan ook geen 'Thank you Europe' maar Love will always triumph hate. Een dergelijke uitspraak is natuurlijk streng verboten.
Jammer dat hen het niet meende.
pi_213591585
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 10:43 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja dat moeten we niet willen!
pi_213613032
@Greys en @Momo hadden dit jaar veel problemen met de pers-stream. Zou toch niet mogen in 2024. Ik reken het voor het gemak de EBU aan.
pi_213613034
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 03:34 schreef Rebel- het volgende:
@:greys en @:momo hadden dit jaar veel problemen met de pers-stream. Zou toch niet mogen in 2024. Ik reken het voor het gemak de EBU aan.
Je moet eens weten _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213613526
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 03:39 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Je moet eens weten _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh? En toen? Of heb je niet gereageerd
pi_213614416
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2024 03:39 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Je moet eens weten _O-

SPOILER
Zijn deze vragen over restreamen gesteld omdat je geen pers bent en eigenlijk geen toegang had mogen hebben?
pi_213614600
Jean-Philip de Tender wil het stereotype van de Domme Belg blijkbaar in stand houden.
twitter
pi_213615491
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:40 schreef Fred_B het volgende:
Jean-Philip de Tender wil het stereotype van de Domme Belg blijkbaar in stand houden.
[ x ]
Niet echt een goed teken dat ze nu net willen doen alsof er niets bijzonders gebeurd is. :')
pi_213615712
Zie hier trouwens het officiële bewijs tegen de onzin van JP
twitter
pi_213616559
twitter
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 14:11:27 #108
375570 crew  Cyan9
pi_213616743
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:50 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Mooi stukje struisvogelen in het laatste screenshot. |:)
  dinsdag 21 mei 2024 @ 19:46:42 #109
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213639809
De mensen backstage gaan heel onprofessioneel met hun taken zegt S10.
Ze hebben een klacht ingediend en toen is er iemand met haar meegelopen en heeft toen in de ogen van die medewerkers lopen schijnen, zodat ze niet konden filmen/foto’s maken.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213640058
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:46 schreef GeorgeM het volgende:
Ze hebben een klacht ingediend en toen is er iemand met haar meegelopen en heeft toen in de ogen van die medewerkers lopen schijnen, zodat ze niet konden filmen/foto’s maken.
Wtf... :')

Wel weer iets wat de AVROTROS kan gebruiken, want blijkbaar is het niet nieuw.
pi_213641331
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 19:46 schreef GeorgeM het volgende:
Wie zijn die "mensen". Het social media team is wel na Rotterdam op de schop gegaan. Stijn Smulders die jarenlang leiding gaf stopte ermee.
twitter

En na Turijn eindigde de EBU de samenwerking met SCRN (het bedrijf van Sietse Bakker) die het hele online gebeuren heeft opgebouwd en gemanaged en waar Smulders in dienst stond.
twitter
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213641382
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:43 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Wie zijn die "mensen". Het social media team is wel na Rotterdam op de schop gegaan. Stijn Smulders die jarenlang leiding gaf stopte ermee.
[ x ]
En na Turijn eindigde de EBU de samenwerking met SCRN (het bedrijf van Sietse Bakker) die het hele online gebeuren heeft opgebouwd en gemanaged en waar Smulders in dienst stond.
[ x ]
Volgens mij een voornamelijk Brits team onder leiding van Rob Holley. Die was ooit gewoon een fan op Twitter, jatte toen een idee van een andere Nederlandse fan om samen oude edities van het Songfestival te kijken en werd toen ineens verantwoordelijk voor de social media van Eurovision.
pi_213641603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:46 schreef Em31 het volgende:
Rob Holley.
Schijnt redacteur te zijn geweest. https://www.independent.co.uk/author/rob-holley.
Je moet wel leiding kunnen geven en ik weet niet of het handig is om iemand neer te zetten die daar geen ervaring in heeft. Als het klein is, zoals in het begin, dan kun je het wagen, maar tegenwoordig is het behoorlijk groot en ligt er een vergrootglas op.
pi_213641884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:46 schreef Em31 het volgende:

[..]
Volgens mij een voornamelijk Brits team onder leiding van Rob Holley. Die was ooit gewoon een fan op Twitter, jatte toen een idee van een andere Nederlandse fan om samen oude edities van het Songfestival te kijken en werd toen ineens verantwoordelijk voor de social media van Eurovision.
En zelfs dat EurovisionAgain heeft die nog laten mislukken. Eens in de maand een oud ESF op YouTube zetten en dan met een paar duizend mensen kijken, bleek te moeilijk. Dat moest op Twitter worden uitgezonden, wat buitengewoon onhandig was, en uiteindelijk iedereen wegjoeg.

En dat is uiteraard nog buiten het totale gebrek aan professionaliteit van het huidige sociale media-team. Inhoudelijk zijn veel berichten van geen niveau, en nog erger is dat ze niet neutraal zijn en hun voorkeur voor bepaalde inzendingen uitspreken. Dat is toch vrij ongebruikelijk dat de organisator van de wedstrijd dat doet. Alsof de KNVB tweet dat ze hopen dat Ajax of Feyenoord gaat winnen.
pi_213642056
Lijkt me duidelijk dat dat Social-mediabeleid totaal op de schop moet, en anders heb ik er echt alle begrip voor dat Nederland zich hier niet meer voor laat lenen
pi_213657592
Ook dit gaat niet lekker:
quote:
EBU na Songfestival opnieuw onder vuur: dit keer door Europees kopstukkendebat waarbij niet alle partijen welkom zijn

Vanmiddag debatteren de 5 kandidaten die voorzitter willen worden van de Europese Commissie. Huidig voorzitter Ursula von der Leyen is topfavoriet. Tegelijk ligt organisator EBU na het Songfestival opnieuw onder vuur, omdat lang niet alle partijen welkom zijn. Waarom is dat zo en wat kunnen we verwachten van het debat?

Wie gaat er debatteren?
Ursula von der Leyen: kandidaat Europese Volkspartij (partij van CD&V)
Nicolas Schmit: kandidaat Partij van Europese Socialisten (partij van Vooruit)
Terry Reintke: kandidaat van Europese Groenen (partij van Groen)
Sandro Gozi: kandidaat van Renew Europe Now, liberalen (partij van Open VLD)
Walter Baier: kandidaat van Europees Links (partij van PVDA)

EBU opnieuw onder vuur
Opvallende afwezigen tijdens het debat: vertegenwoordigers van de radicaalrechtse ID-partij en de conservatieve ECR-partij. Volgens de opiniepeilingen zullen deze 2 partijen mogelijk winst boeken bij de Europese verkiezingen.

De andere politieke partijen en de EBU hebben net als in 2019 afgesproken dat alleen partijen mogen deelnemen wanneer ze ook een kandidaat-Commissievoorzitter hebben aangeduid, een zogenoemde 'Spitzenkandidat'. Zowel ECR als ID hebben dat dit keer niet gedaan.

De EBU ligt daardoor opnieuw onder vuur. De European Broadcasting Union (EBU) is een organisatie van openbare omroepen en is bij het grote publiek wellicht het meeste bekend voor de organisatie van het Eurovisiesongfestival. De afgelopen editie van het Songfestival was niet zonder slag of stoot verlopen na de omstreden deelname van Israël en de diskwalificatie van favoriet Joost Klein.
Bron: VRT
pi_213657619
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:07 schreef Fred_B het volgende:
Waarom is dat zo?
Waarschijnlijk hebben ze een camera weggeduwd of zo.
C’est Davie :o)
pi_213659693
quote:
An investigation was opened on the grounds that the police officers who were responsible for checking the goods brought to the Folkets park during Eurovision stole four bags of chips.
De lijst met incidenten blijft groeien. 4 zakken chips!
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 19:31:17 #119
375570 crew  Cyan9
pi_213659786
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De lijst met incidenten blijft groeien. 4 zakken chips!
Diskwalificatie!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 10:03:40 #120
138876 Andromache
pi_213664502
Onwelgevallige reacties op je socials wissen en de boomerang keihard terugkrijgen. :')
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:59:45 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213677490
twitter
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 14:13:25 #122
375570 crew  Cyan9
pi_213677631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:59 schreef Momo het volgende:
[ x ]
pi_213679934
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:59 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Gewoon doorlopen mensen, niks aan de hand!
pi_213680712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:07 schreef Fred_B het volgende:
Ook dit gaat niet lekker:
[..]
Bron: VRT
Het was een lijsttrekkersdebat. De 2 genoemde families geloven niet in de Europese Unie en daarom hebben ze ook geen lijsttrekker aangewezen. En dus was er geen lijsttrekker voor het lijsttrekkersdebat.
Bron: Gerri zingt ook nog Europapa.
pi_213681939
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:07 schreef Rebel- het volgende:

[..]
Het was een lijsttrekkersdebat. De 2 genoemde families geloven niet in de Europese Unie en daarom hebben ze ook geen lijsttrekker aangewezen. En dus was er geen lijsttrekker voor het lijsttrekkersdebat.
Bron: Gerri zingt ook nog Europapa.
24 minuten Gerri is me iets te veel, maar het zou voor een evenwichtig debat wel beter zijn als alle geluiden vertegenwoordigd zouden zijn.
pi_213682464
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 20:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
24 minuten Gerri is me iets te veel, maar het zou voor een evenwichtig debat wel beter zijn als alle geluiden vertegenwoordigd zouden zijn.
Op 5.55 gaat Gerri los.
pi_213786433

Via ESC_Gabe op Twitter en Eurovoix die het bevestigen.

Het gedoe is nog niet gedaan blijkbaar.
pi_213788917
Ik pak de popcorn erbij
pi_213789635
Als hieruit naar voren komt dat de Israelische delegatie/omroep niet te harden was en is, dan denk ik dat de EBU het middel in handen heeft om Israel te kunnen weren volgend jaar... dat kan ook nog wel eens een motief zijn voor dit onderzoek.

Blijft dan wel interessant wat Moroccan Oil gaat doen...
pi_213789774
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:30 schreef TheVulture het volgende:
Als hieruit naar voren komt dat de Israelische delegatie/omroep niet te harden was en is, dan denk ik dat de EBU het middel in handen heeft om Israel te kunnen weren volgend jaar... dat kan ook nog wel eens een motief zijn voor dit onderzoek.

Blijft dan wel interessant wat Moroccan Oil gaat doen...
De EBU is de organisatie die Azerbeidzjan ooit een boete van 2700 euro gaf, omdat de regering de politie stuurde naar mensen in het land die op Armenië hadden gestemd.

Dat wordt dus hooguit een welgemeend Foei.
pi_213791030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De EBU is de organisatie die Azerbeidzjan ooit een boete van 2700 euro gaf, omdat de regering de politie stuurde naar mensen in het land die op Armenië hadden gestemd.

Dat wordt dus hooguit een welgemeend Foei.
Op zich klopt dit, maar ik denk dat ze wel echt iets moeten met het feit dat een van de delegaties ter plekke het leven van de anderen zuur maakt en die daarnaast enkel een politiek motief uit lijken te dragen voor deelname (en daar naar handelen gezien de manipulatie van de televote). Israel de deelname ontzeggen om de rest te behouden. Dat is wat makkelijker te verkopen aan de wereld op basis van een onafhankelijk rapport.

Zeker omdat er sowieso al wat landen zullen afhaken als de berichten over Tsjechie en Moldavie bijvoorbeeld kloppen...
pi_213791713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Op zich klopt dit, maar ik denk dat ze wel echt iets moeten met het feit dat een van de delegaties ter plekke het leven van de anderen zuur maakt en die daarnaast enkel een politiek motief uit lijken te dragen voor deelname (en daar naar handelen gezien de manipulatie van de televote). Israel de deelname ontzeggen om de rest te behouden. Dat is wat makkelijker te verkopen aan de wereld op basis van een onafhankelijk rapport.

Zeker omdat er sowieso al wat landen zullen afhaken als de berichten over Tsjechie en Moldavie bijvoorbeeld kloppen...
Ze zullen er misschien wel wat delegatieleden van Israël uitgooien. En met het “read the room”-talent van de EBU zou het me niets verbazen als ze ter compensatie ook een voorwaardelijke waarschuwing geven aan Cornald en Bambie Thug ofzo, wegens het in diskrediet brengen van de organisatie.

Tsjechië weet ik niet, maar de interesse in het ESF is daar nul, dus het zou me niet verbazen als ze vertrekken. In Moldavië ging de discussie over iets van 20.000 euro, dus dat zal wel overwaaien.
pi_213791934
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 00:16 schreef Andromache het volgende:
Nemo mag een nonbinaire vlag meenemen en het publiek niet.
Ik wist niet dat vlaggen überhaupt een geslacht hadden.
Vakman pur sang
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 5 juni 2024 @ 07:44:42 #134
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213793174
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik wist niet dat vlaggen überhaupt een geslacht hadden.
Moest stiekem lachen, :@.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_213816434
Deel 1 was al eerder gepost. Hier is deel 2:

twitter
  donderdag 6 juni 2024 @ 22:01:27 #136
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213816763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 21:50 schreef Nashipeer het volgende:
Deel 1 was al eerder gepost. Hier is deel 2:

[ x ]
Dit kan toch echt niet. :(
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_214888707
Je zou het bijna vergeten, maar dit probleem hadden we ook nog. Eric Saade had toen hij de openingsact deed een Palestina-sjaal om zijn arm, het land waar zijn vader vandaan komt. Dat vond de SVT prima, maar de EBU werd daar boos over, waarna de SVT besloot er verder over te zwijgen.

In tegenstelling tot wat de kop wellicht suggereert, komt dit artikel van SVT:

quote:
Eric Saade: "A sick fucking silence from SVT"

In Uppdrag gränskning "Schlagerkriget" Eric Saade talks for the first time about his opening number in Eurovision. The artist's Palestinian shawl was deemed to violate the EBU's rules. After the performance, SVT did not respond to his text messages.

- I gave SVT the chance to normalize, but they chose to condemn, he says.
Despite Saade being openly critical of Israel's participation in Eurovision, SVT booked him for the first day of Eurovision. He had contact with Ebba Adielsson, executive producer for Eurovision, about what was allowed in the arena - and subsequently performed wearing a Palestinian shawl.

- Ebba contacted me. And said symbols are no problem, says Eric Saade.

After the performance, which was never uploaded to the Eurovision channels, SVT's Ebba Adielsson stopped answering his text messages.

"My opinion is that I have been clear about which rules apply when participating in Eurovision", writes Ebba Adielsson in an email to Uppdrag Granskning.
pi_214889776
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 12:36 schreef Fred_B het volgende:
Je zou het bijna vergeten, maar dit probleem hadden we ook nog. Eric Saade had toen hij de openingsact deed een Palestina-sjaal om zijn arm, het land waar zijn vader vandaan komt. Dat vond de SVT prima, maar de EBU werd daar boos over, waarna de SVT besloot er verder over te zwijgen.

In tegenstelling tot wat de kop wellicht suggereert, komt dit artikel van SVT:
[..]

Je zou dit inderdaad allemaal bijna vergeten, maar jezus wat een shitshow was het, dat hij totaal niet meer gedeeld werd enzo. Om een stukje stof. :') net zoals die nagellak bij die mevrouw van Portugal.

De grootste fout was dat ze tot de zaterdag van de finale niets deden aan die lui van Israël die steeds al die pesterijen deelden, daardoor werd er veel heftiger gereageerd op dit soort dingen met o.a. Eric.
pi_215561339
Weet u wat dit jaar nou echt een doorslaand succes was? Het ESF in Malmö!

quote:
Malmö’s hosting of Eurovision evaluated as a big success for the city

The positive impact on the city of Malmö of hosting the 68th Eurovision Song Contest in May 2024 has been outlined in a new report.

It highlights that the benefits for the city included extensive media exposure and a large number of international visitors visiting, spending generously while there.

With a total of 159,680 visits to the three official venues, Malmö welcomed 51,430 unique visitors from over 80 countries.

The 2024 Eurovision Song Contest generated a total tourism-related economic turnover of 445 million SEK (approximately 38.5 million Euros). Of this total, approximately 378.1 million SEK (32 million Euros) is expected to benefit Greater Malmö, with 2.7 million SEK (200k Euros) going to surrounding municipalities and 64.2 million SEK (5.5m Euros) to neighbouring Copenhagen.

The great figures come off the back of the 55 million pound (66 million Euros) boost the 2023 Eurovision Song Contest gave to Host City Liverpool’s economy.

Malmö was hosting the Eurovision Song Contest for the third time and the conclusions are that the event has once again put Sweden’s third biggest city on the world map.

The report highlights that during the week of the Contest, Malmö also offered both an arena for celebration and freedom of expression, becoming a focal point for visitors from all over the world.

"It is gratifying that so many of the visitors say that Eurovision in Malmö was a positive experience that they will remember for a long time. I am also pleased that we kept to the budget and that many wanted to cooperate,"
says Karin Karlsson, overall project manager for Malmö's hosting.

The numbers

• 163 million TV viewers

• 159,680 visits to the three official Eurovision venues: Malmö Arena, Malmö Live, and Eurovision Village

• 51,430 unique visitors

• 445 million SEK in tourism-related economic turnover

• 3.98 million SEK in revenue for Malmö city from ticket sales at Malmö Live

• 71,737 commercial overnight stays (hotels, Airbnb, etc.) in Greater Malmö

• Over 90% of city decorations were recycled

• 550 volunteers and 22 team leaders participated, collectively speaking 56 different languages, including at least one official language from each participating country.

In collaboration with Destinationssamverkan Malmö, local businesses in Malmö were engaged to help with hotel bookings, transportation, and other logistics. In total, 300 stakeholders from the local business community were involved.

"With Eurovision, we have advanced Malmö's position even further in the right direction. We succeeded in planning and executing the event to the benefit of the event itself, visitors, and Malmö residents. We have further developed our collaborative model between the city and the hospitality industry into something very effective, which now serves as a solid foundation for future large-scale events,"
says Karin Mårtensson, Chair of Destinationssamverkan Malmö AB.

Visitors to Malmö primarily came from abroad, with the Eurovision Song Contest being their main reason for the trip. Eurovision fans are generally a dedicated and enthusiastic group who prepare for Grand Final week well in advance. For many of them, Eurovision is a huge passion, and the whole week of the Live Shows is a highlight of the year.

The Eurovision visitors who came to Malmö stayed longer than the average tourist, used commercial accommodation and spent generously. The majority gave high ratings to the event and their experiences throughout the week.

Visitors especially rated highly accessibility and travel options to and within the city. Safety and security around the festival areas also received strong marks. Service in restaurants, shops and the friendliness of Malmö residents were also well-appreciated.

Research shows that major events have long-term positive effects for host cities. Economically, they generate revenue but also help to strengthen the city's brand and appeal.

Hosting Eurovision provides Malmö with advantages in competing for future visitors, investments and talent, reinforcing the city’s profile as a destination for high-level events. Malmö’s hosting was also certified as a sustainable event, supporting the goal of combining growth with responsibility.

Residents of Malmö have expressed positive attitudes towards major events. Through Eurovision, Malmö has enhanced its position as an open city where both celebration and freedom of expression are welcomed. With the involvement of 550 volunteers and 22 team leaders, the city has also built valuable organisational skills.

"When we began planning Eurovision, we encountered great enthusiasm within the city’s cultural and business sectors. Through collaboration with Malmö residents, businesses and cultural practitioners, Malmö continues to create conditions for future major events and sustainable growth for the city,"
says Johan Hermansson, Director of Leisure and Chair of the Executive Committee for Malmö’s hosting.
pi_216012327
twitter

De altijd belangrijke aandacht van de Britse pers.
pi_217687334
Misschien moeten we de titel wat aanpassen maar ik wilde wat ideeën en opmerkingen delen. Wellicht leest de EBU mee of kunnen sommigen met lijntjes er nog wat mee:

Verbeterideeën:
1. Maximeer het aantal televotes per persoon tot 5
2. Maak televote alleen beschikbaar voor een tijdslot van 10/15 minuten en niet de hele show

Beide ideeën zouden moeten bijdragen aan het minder makkelijk manipuleren van de televotes met poltiek getinte stemacties of diaspora.

Startvolgorde:
1. Stop met de producers choice en bij voorkeur uberhaupt met de huidige manier van bepalen van de startvolgorde
2. Mijn idee: ieder land trekt gewoon weer ouderwets een balletje met startnummer. Als de EBU/producers dan voor het kijkplezier nog wat aan willen passen kunnen ze een land maximaal een plek naar voren of naar achteren schuiven in de line-up. Als een land al is verplaatst mag het niet nog een keer verschoven worden. Dit om te voorkomen dat iemand met startplek 2 dan vervolgens nog ergens in het midden uit kan komen, maar alleen op plek 1 of 3 terecht kan komen.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 13:20:56 #142
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217687741
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 12:24 schreef TheVulture het volgende:
Misschien moeten we de titel wat aanpassen maar ik wilde wat ideeën en opmerkingen delen. Wellicht leest de EBU mee of kunnen sommigen met lijntjes er nog wat mee:

Verbeterideeën:
2. Maak televote alleen beschikbaar voor een tijdslot van 10/15 minuten en niet de hele show

Beide ideeën zouden moeten bijdragen aan het minder makkelijk manipuleren van de televotes met poltiek getinte stemacties of diaspora.

Startvolgorde:
1. Stop met de producers choice en bij voorkeur uberhaupt met de huidige manier van bepalen van de startvolgorde
2. Mijn idee: ieder land trekt gewoon weer ouderwets een balletje met startnummer. Als de EBU/producers dan voor het kijkplezier nog wat aan willen passen kunnen ze een land maximaal een plek naar voren of naar achteren schuiven in de line-up. Als een land al is verplaatst mag het niet nog een keer verschoven worden. Dit om te voorkomen dat iemand met startplek 2 dan vervolgens nog ergens in het midden uit kan komen, maar alleen op plek 1 of 3 terecht kan komen.
Wat doen aan al die korte pauzes. Als de prop niet op tijd het podium kan, dan act aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ESF1Gamer op 19-05-2025 13:42:01 ]
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217688696
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 13:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Wat doen aan al die korte pauzes. Als de prop niet op tijd het podium kan, dan act aanpassen.
Ook dat ja, als je je Kurkzandbak of je rolgordijn niet tijdig van het podium kunt krijgen dan is het niet geschikt als prop
pi_217688752
Het geluid van het publiek de hele show wegdraaien. :{

Zat gisteren de optredens van Joost en Baby Lasagna van vorig jaar terug te kijken en dan merk je pas echt het verschil. Zweden heeft daar denk ik ook echt last van gehad, sfeer was gewoon weg.

Waarom mogen we de hele show niemand horen door Israël en Malta? Doe daar dan lekker het geluid bij uit als het dan zo nodig moet (ook belachelijk). Om nog maar niet te spreken over nep applaus en gejuich.
  Moderator maandag 19 mei 2025 @ 19:03:18 #145
375570 crew  Cyan9
pi_217691220
Heb de TT even een make over gegeven.
pi_217696428
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 12:24 schreef TheVulture het volgende:
Verbeterideeën:
Tja dat zou ze enorm veel geld kosten
pi_217700481
https://www.nu.nl/songfes(...)pen-aan-bij-ebu.html

Hier alles nog een keer op een rij en waarom de EBU eigenlijk niet meer kan weg blijven duiken omdat de feiten van politieke inmenging overduidelijk zijn.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 19:05:16 #148
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217700739
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 18:48 schreef TheVulture het volgende:
https://www.nu.nl/songfes(...)pen-aan-bij-ebu.html

Hier alles nog een keer op een rij en waarom de EBU eigenlijk niet meer kan weg blijven duiken omdat de feiten van politieke inmenging overduidelijk zijn.
Vooral dït maakt het nog iets meer duidelijk

quote:
De Israëlische Raphael riep in verschillende talen op om op haar te stemmen. Deze YouTube-video's werden als betaalde advertenties verspreid door de Israeli Government Advertising Agency, onderzocht VRT. De filmpjes werden ook gedeeld via Israëlische ambassades en socialemediaplatformen van de staat.

De EBU zegt dat het Songfestival niet politiek is en dat landen ondanks de daden van hun regering welkom zijn als de deelnemende omroep losstaat van die regering. Dat een agentschap verbonden aan de regering reclame maakt voor de Songfestival-inzending, trekt de onafhankelijkheid van de Israëlische omroep KAN op z'n minst in twijfel.

Enkele andere landen maakten ook reclame voor hun inzending, zoals Griekenland en Malta, maar die campagnes waren afkomstig van de platenmaatschappij of de omroep en werden niet verspreid door overheidsinstanties. Nederland zette in op nationale en internationale interviews en organiseerde een showcase in Bazel waarbij Claude optrad.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_217705934
Sja, hier vind ik toch iets van. Omdat ik door het niet kijken naar tv zenders en het ontbreken van vrijwel alle social media dus juist GEEN reclames heb gezien, van geen enkel ESF land.

De "reclame" die ik zag waren nieuwsberichten over massale protesten voor de arena, het boe-geroep en gefluit, het verstoren van optreden en meenemen van verf de zaal in (wordt dus niet gecontroleerd? lekker veilig dan.... weten we inmiddels niet dat je alle grote evenementen moet voorzien van metaldetectors, tascontroles e.d.?).
Eigenlijk anti-reclame. Maar juist dit soort berichten zijn voor mij (en ik weet HEEL zeker dan ik niet de enige ben) de impuls om degene die gepest wordt (en ik vind dus idd dat Yuval compleet de sjaak is geweest en het niet verdiende) te steunen met stemmen.

En zo gek is die hoge televote score dus niet. Het is maar dat het door niet werkende SMSjes niet kon, maar ik zou haar zo 40 stemmen kunnen geven. Iemand met 2 telefoons en 1 creditcard zorgt al zo voor 60 stemmen.

Het stemsysteem MOET veranderen wil je dit soort dingen voorkomen. Sowieso is stemmen vanaf het allerbegin belachelijk. Rest of the world stemmen? Rare constructie, moet ook iets mee, weet alleen niet wat. En het aantal stemmen valt ook over te steggelen. Maar zoals men hier al eerder heeft gezegd: het is geld he. Maak je het korter / minder, komt er ook minder binnen. Blijft commercie natuurlijk.
pi_217706391
Gerelateerd aan dit topic is een interessante algemene terugblik op het voorbije ESF op de site escbetting.com. Het is een lang verhaal, en je moet even door de geniale wedavonturen heenlezen, maar ik heb het hier toch maar integraal en met de originele lay-out geplaatst:

SPOILER
https://www.escbetting.co(...)n-2025-season-review
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:29:40 #151
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_217706456
Ik kwam net deze podcast tegen van de Vlaamse krant Het Nieuwsblad en de eerste helft gaat over dit onderwerp, dus ik dacht dat het hier wel op z'n plaats was.

Bekijk deze YouTube-video
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_217708863
1. De juries moeten terug in de halve finales. Diaspora en politieke stemmen hebben een grote impact op de de televote, wat (naast Israel) vooral zichtbaar is in de semi's, dus daar is balans nodig. Vergelijk de stem van San Marino in de semi, of het risico dat een nummer als dat van Zwitserland niet kwalificeerd.

2. Producers Choice wordt op dit moment alleen gebruikt om te proberen de uitslag te manipuleren. Dat was vervelend genoeg toen de favorieten in de odds goede startposities kregen, maar nu er landen worden opgeofferd om te proberen Israel te stoppen, is dat onacceptabel. De diskwalificatie van Joost vorige jaar was niet het enige waar we over mochten klagen. Het argument dat je er voor moet zorgen dat er ups en downs in de uitzending zitten wijs ik niet helemaal af, maar loting in 5 groepen van 5 in de finale, of een maximum van 1 plaats verschuiven, zouden dat ook al bereiken terwijl de eerlijkheid van de competitie enorm verbeterd wordt.

3. 20 televotes per creditcard versterkt diaspora en politieke stemmen enorm. Buren en diasporastemmen waren altijd een probleem, maar als de casual kijker 1 stem uitbrengt (of de stemmen verdeeld), en een diasporastemmer 20x op hetzelfde land stemt, dan hebben ze ook nog eens buitensporige invloed, en dat is een enorme bedreiging voor de reputatie van het festival. Wat hier precies de oplossing voor is, weet ik niet, maar ik zag een aantal goede oplossingen langskomen.

4. De handhaving van de regels van het festival is beter dan het was, maar nog steeds niet optimaal. Met name het feit dat landen met geld of reputatie de extra tijd krijgen om props op te zetten, is oneerlijk en moet verdwijnen.

5. Er gaat veel meer commitment nodig zijn van alle omroepen om de regels van het festival te volgen. Het gedrag van de omroepen brengt het lange termijn voortbestaan van het festival in gevaar. Dus ga met alle omroepen bij elkaar zitten, zorg dat je commitment krijgt op de waardes van het festival, en handhaaf daar vervolgens op.
5a. Er blijven problemen ontstaan waarbij omroepen de randen van de regels omtrend het stemmen opzoeken, en daardoor het festival als geheel in discrediet brengen. Het uitdelen van simkaarten, uitwisselen van jurystemmen en gerichte reclamecampagnes om niet kijkers te laten stemmen zorgen er allemaal voor dat de uitslag onbetrouwbaar wordt. Zelfs in een volledig eerlijke stemming heb je situaties waarin Griekenland en Cyprus elkaar veel punten geven, dus het festival kan zich dergelijke manipulatie NIET veroorloven.
5b. Ook het apolitiek houden van het festival bereik je niet met alleen regels. Daar is commitment voor nodig, zelfs (juist) als je het eens bent met het politieke statement dat gemaakt wordt. Dus nee, het is niet goed voor het festival als je een overlevende van de aanslagen van 7 oktober stuurt. En waarschijnlijk is het ook geen goed idee dat je commentator de aantallen burgerslachtoffers in de oorlog in Gaza noemt. Apolitiek is apolitiek, zorg er voor dat ALLE omroepen hun uiterste best doen om het festival zo apolitiek als mogelijk te houden.
5b-2. Zowel omroepen als deelnemers kunnen politieke meningen hebben. Daar moet ruimte voor zijn, mits bovenstaand punt in gedachten gehouden wordt. Het kan niet zo zijn dat statements op persoonlijke titel worden verboden omdat iemand zich geplaatst heeft voor het songfestival.

6. Als je het festival apolitiek wilt houden, is inmenging van de politiek onacceptabel. Ik weet niet precies waar de grenzen liggen, maar een advertentiecampagne vanuit de overheid zou reden moeten zijn voor disqualificatie, zelfs als die advertentiecampagne volledig buiten de omroep om gebeurd.
pi_217713093
Ik heb de data niet in handen, maar als je elk land maximaal 1 stem mag geven wil ik wel eens zien wat voor invloed het heeft op het resultaat. Ik denk dat Israël, Polen en Armenië wat minder punten gaan krijgen van ons. En dan is het probleem ook een stuk kleiner.
pi_217713184
Israël eruit knikkeren
pi_217713708
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 15:54 schreef Sableheart het volgende:
of het risico dat een nummer als dat van Zwitserland niet kwalificeerd.

:o Zo had ik het nog niet eens bekeken. Al vraag ik me af of die 0 punten ook niet kwam omdat ze het organiseerde land waren.

Verder goed verhaal!
pi_217714000
Ik stel voor dat elk land gewoon een optreden doet, en we helemaal geen winnaars meer uitroepen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217715433
quote:

6. Als je het festival apolitiek wilt houden, is inmenging van de politiek onacceptabel. Ik weet niet precies waar de grenzen liggen, maar een advertentiecampagne vanuit de overheid zou reden moeten zijn voor disqualificatie, zelfs als die advertentiecampagne volledig buiten de omroep om gebeurd.
Eigenlijk zou de EBU als statement ook uitlatingen van politici als Geert Wilders (en zijn soortgenoten elders in Europa) openlijk moeten afkeuren en benoemen als politieke bemoeienis met een festival dat juist A-politiek wil zijn.
pi_217724419

[ Bericht 57% gewijzigd door Rebel- op 23-05-2025 11:06:38 ]
pi_217725528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 04:35 schreef Cupfighter het volgende:
Israël eruit knikkeren
Dan doet Duitsland ook niet meer mee hebben ze al laten weten. Dat gaat dus niet gebeuren.
pi_217727220
Het was wellicht toch beter geweest als Israël gewonnen had in Basel. Dan had de EBU misschien ingezien dat er echt meer dan een noodverbandje en een kluitje in het riet nodig is om het ESF van de ondergang te redden.
  zaterdag 24 mei 2025 @ 00:17:44 #161
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_217731443
quote:
Apolitiek is apolitiek, zorg er voor dat ALLE omroepen hun uiterste best doen om het festival zo apolitiek als mogelijk te houden.
Het probleem is dat vrijwel iedereen het er over eens is dat het Songfestival een apolitiek evenement zou moeten zijn, maar vervolgens is iedereen boos omdat zij zich politiek gedragen en de EBU dat niet doet.

Israël zou niet mee mogen doen, want genocide. Rusland mag absoluut niet meedoen, want Oekraïne. De EBU treedt op tegen iemand die een keffiyeh draagt op het podium – hoe hebben ze het gore lef. De Griekse jury geeft 12 punten aan Cyprus. Nederland is boos dat ze geen punten van België hebben gekregen terwijl ze die wel andersom hebben gegeven. De jury van Cyprus geeft 12 punten aan Griekenland. Het publiek stemt massaal op Oekraïne om steun uit te spreken voor het land. De EBU zijn een stel smerige honden omdat het ze het boegeroep bij het nummer van Israël niet laten horen. Het publiek stemt massaal op Israël om steun uit te spreken voor het land. Het hele festival kan beter opgedoekt worden, want het is allemaal politiek en zo is er geen lol meer aan. De EBU laat geen vlaggen op het podium meer toe dan die van het land van de act – de smerige lafaarden. De jury heeft voor een kwalitatief goed gezongen, maar saai nummer gekozen, en niet voor die hilarische act – kunnen we die stomme vakjury niet afschaffen, wat doen die eigenlijk, behalve politiek stemmen? De winnaar is weer geen hetero, het Songfestival pusht alleen maar de politieke LHBTI-agenda.

Kortom, we zeggen allemaal wel mooi dat we een apolitiek evenement willen, maar wat we uiteindelijk daadwerkelijk willen is een festival dat in ons politieke straatje past.
pi_217733385
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 00:17 schreef Leshy het volgende:

[..]

Kortom, we zeggen allemaal wel mooi dat we een apolitiek evenement willen, maar wat we uiteindelijk daadwerkelijk willen is een festival dat in ons politieke straatje past.
Ik ben het er mee eens dat we best iets relaxter om kunnen gaan met politieke invloed. Maar net als met diaspora voting is het wel een vervelend verschijnsel, wat bij punten van Cyprus naar Griekenland of Nederland naar Polen dan maar door de vingers wordt gezien. Maar zodra het overdreven invloed op het eindresultaat gaat hebben, is het logisch dat mensen daarover klagen en dat het elders op kleine schaal ook voorkomt is uiteraard geen echt tegenargument.
pi_217778602
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 00:17 schreef Leshy het volgende:

[..]
Het probleem is dat vrijwel iedereen het er over eens is dat het Songfestival een apolitiek evenement zou moeten zijn, maar vervolgens is iedereen boos omdat zij zich politiek gedragen en de EBU dat niet doet.
Daarom zeg ik dat er commitment van de omroepen nodig gaat zijn. Op dit moment is het de EBU die apolitiek wil zijn, maar trekken de verschillende omroepen die lid zijn van de EBU zich daar weinig van aan.
  woensdag 28 mei 2025 @ 17:38:13 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217780137
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2025 03:03 schreef hole1988 het volgende:
Ik heb de data niet in handen, maar als je elk land maximaal 1 stem mag geven wil ik wel eens zien wat voor invloed het heeft op het resultaat. Ik denk dat Israël, Polen en Armenië wat minder punten gaan krijgen van ons. En dan is het probleem ook een stuk kleiner.
Je kan toch de Eurovisie-telling gebruiken, dan kun je zelfs nóg meer stemmen genereren en nog meer winst maken als EBU.

Iedereen mag een deel of alle punten uit dit rijtje verdelen, met als beperking dat je elk land maar 1x punten mag toekennen.
12-10-8-7-6-5-4-3-2-1.

Wil je een land 1-2-3-4 punten geven: 1 euro.
Wil je een land 5-6-7 punten geven: 2 euro.
Wil je een land 8-10 punten geven: 3 euro.
Wil je een land 12 punten geven: 4 euro.

Gebruik je al je stemmen levert dat toch maar mooi 20 euro op.

Kun je ook nog steeds 12x op een land stemmen door dat land 12 punten te geven. En kun je als individu maar liefst 58 stemmen uitbrengen.

Kunnen de fanboys van bepaalde misdadige regimes zich uitleven voor 4 euro maar zal het stemgewicht daarvan relatief afnemen omdat er meer stemmen in totaal worden uitgebracht (bijvoorbeeld omdat het veel makkelijker wordt om 4x of 7x op één land te stemmen, of omdat mensen makkelijker stemmen verdelen over verschillende landen).
pi_217780659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 17:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je kan toch de Eurovisie-telling gebruiken, dan kun je zelfs nóg meer stemmen genereren en nog meer winst maken als EBU.

Iedereen mag een deel of alle punten uit dit rijtje verdelen, met als beperking dat je elk land maar 1x punten mag toekennen.
12-10-8-7-6-5-4-3-2-1.

Wil je een land 1-2-3-4 punten geven: 1 euro.
Wil je een land 5-6-7 punten geven: 2 euro.
Wil je een land 8-10 punten geven: 3 euro.
Wil je een land 12 punten geven: 4 euro.

Gebruik je al je stemmen levert dat toch maar mooi 20 euro op.

Kun je ook nog steeds 12x op een land stemmen door dat land 12 punten te geven. En kun je als individu maar liefst 58 stemmen uitbrengen.

Kunnen de fanboys van bepaalde misdadige regimes zich uitleven voor 4 euro maar zal het stemgewicht daarvan relatief afnemen omdat er meer stemmen in totaal worden uitgebracht (bijvoorbeeld omdat het veel makkelijker wordt om 4x of 7x op één land te stemmen, of omdat mensen makkelijker stemmen verdelen over verschillende landen).
Het probleem met dit soort dingen is dat het bij sommige omroepen (al dan niet statutair) zo geregeld is dat de televoting geen inkomstenbron is, maar alleen kostendekkend mag zijn. De prijs van de televoting per stem varieert nu ook van 13 cent in Denemarken tot 1.70 euro in Estland.

De enige goede oplossing is om televoters net als vakjuryleden te verplichten één Top 10 van 1-2-3-4-5-6-7-8-10-12 in te sturen. Daarmee demp je het effect van figuren die 20 stemmen insturen, tot een verschil van 2 punten tot hun tweede favoriet. Uiteraard zullen er grapjassen zijn die dan amateuristische muzieklanden als San Marino of UK in hun top zetten, maar overall middelt het wel aardig uit, omdat traditionele politieke/diaspora inzendingen dan bij veel doorsnee stemmers buiten de top 10 zullen vallen.
pi_217780757
Dat kun je televoters niet aan doen. Tenzij je een app maakt die zo’n sms verstuurd, maar daar zitten ook weer technische complicaties aan.

Laat staan bellen met de vaste lijn.
Bel nu 0900-1337#4#14#6#1#… geef de punten in oplopende volgorde.

Misschien via ansichtkaart. Duurt de puntentelling 2 weken. Denk je eens in hoeveel intervalacts! :+
pi_217780922
Gewoon tien landen aanklikken in de app @Dave :+

Tante Sjaan hoeft niet uit te zoeken hoe je Azerbeidzjan of Montenegro schrijft.
pi_217780990
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:20 schreef Fred_B het volgende:
Gewoon tien landen aanklikken in de app @:dave :+

Tante Sjaan hoeft niet uit te zoeken hoe je Azerbeidzjan of Montenegro schrijft.
Ik heb die app nog nooit gebruikt, en tante Sjaan ook niet, die wil gewoon bellen.
pi_217781139
quote:
11s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:28 schreef Dave het volgende:

[..]
Ik heb die app nog nooit gebruikt, en tante Sjaan ook niet, die wil gewoon bellen.
Zouden ze nog veel belstemmen binnen krijgen? Dat kan ik me toch niet echt voorstellen. Zelfs voor mijn 70 jarige ouders is dat wel erg ouderwets.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217781354
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 19:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zouden ze nog veel belstemmen binnen krijgen? Dat kan ik me toch niet echt voorstellen. Zelfs voor mijn 70 jarige ouders is dat wel erg ouderwets.
In Spanje was het 5% belstemmen, 17% per sms en 78% via de app.

Ik vermoed dat dit redelijk indicatief voor de meeste landen is, al zal de verhouding in Duitsland ongetwijfeld anders zijn.
pi_217789297
Er is een brief over de gang van zaken tijdens het voorbije ESF gestuurd naar de EBU door 13 leden van het Europees Parlement in Brussel (Ja, die hebben blijkbaar niets beters te doen. Ja, dat is van ons belastinggeld. Ja, de EU is minstens zo corrupt als de EBU. Maar hou die discussie even elders).

Afijn, de hele brief is hier te vinden:

https://www.matjaz-nemec.(...)nipulation-final.pdf

Er waren geen politici uit de Benelux bij betrokken.
pi_217789364
Het was sowieso de dag van de brieven, want ook de Sloveense omroep stuurde een open brief:

quote:
RTV Slovenia requests televoting data from EBU "due to obvious statistical irregularities"

The director of TV Slovenia has sent another open letter to the EBU, requesting comprehensive data on televoting over the past three years and calling for an independent forensic audit of the voting. This year's Eurovision Song Contest broke viewership records.

RTV Slovenia, or rather the director of Television Ksenija Horvat, has sent another letter to the reference group of the European Broadcasting Union (EBU) related to the implementation of the people's vote at Eurovision, in which it officially requests "comprehensive information on the televoting process at the Eurovision Song Contest, especially in relation to the performances in 2023, 2024 and 2025", thus joining similar calls from colleagues from other broadcasters.

In addition, RTV Slovenia also calls for an independent forensic audit of the results of the telephone voting for the last two years, and for the EBU to present the results of the audit publicly: "Our concern stems from the obvious statistical irregularities observed in the voting patterns of Eurovision 2025, which - as in 2024 - seriously question the integrity of televoting. Without transparent access to voting data, claims by the EBU or its contractors that the vote was 'valid' only increase doubts that the published results may not reflect the true preferences of viewers."

As Ksenija Horvat also wrote, similar concerns were expressed at RTV Slovenia last year, but the request for relevant information was rejected on the grounds that this was not in line with EBU policy and that this topic would be discussed at the next reference group meeting, but RTV did not receive the promised information about the results of this discussion.

Viewers who pay to broadcast their votes have the right to information
The Director stressed that EBU members are public media institutions whose primary mission is to serve the public interest. " When commercial confidentiality and public accountability conflict, any withholding of information must be clearly justified and demonstrable. Furthermore, viewers pay to cast their votes in the expectation of a fair and transparent process, and therefore have the right to relevant information, especially when serious doubts arise about the integrity of the system," she warned.

If the EBU is not willing to share any of the requested information, arguing that it is confidential or that disclosure would harm commercial interests, Horvat expects "an explanation of how disclosure could significantly harm the EBU, the ESC or its service providers - and why such harm would be more serious than the harm caused by the lack of transparency".
https://www.rtvslo.si/zab(...)o-televotingu/747268
pi_217789398
En nog nieuws uit San Marino:

quote:
San Marino has announced that they will make their decision on participating in the 2026 Eurovision Song Contest after conveying their concerns about the voting system to the EBU.

They also expressed their surprise that Belgium were eliminated despite being the favourites, and that the United Kingdom and Switzerland received 0 points.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')