abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213517128
De BBB-minister krijgt het druk. Eerst de veestapel halveren, dan de waterkwaliteit verbeteren en nu ook nog het gifgebruik terugdringen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213520087
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 15:11 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Is dat filmpje echt? Want dan zou ik toch echt zeggen dat de mensen op dat plein het songfestival politiseren.
Filmpje zou echt zijn . Maar Caroline van der Plas politiseerde ook met deze tweet
pi_213526196
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 12:03 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat Schippers wel ja zou zeggen als Wilders haar vraagt.

https://www.nu.nl/politie(...)-uitsluiten-pvv.html

Ik weet alleen niet wat de relatie is tussen Wilders en Schippers. Hebben ze onderling respect?
Schippers gaat het sowieso niet worden na dat spreidingswet debacle.

Ik denk dat het Mona Keijzer wordt. Die heeft de laatste tijd opvallend vaak PVV corvee en Wilders is fan van dat palingdorp waar Mona vandaan komt.
pi_213526294
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:12 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Schippers gaat het sowieso niet worden na dat spreidingswet debacle.

Ik denk dat het Mona Keijzer wordt. Die heeft de laatste tijd opvallend vaak PVV corvee.
Eens. Ik denk alleen niet dat Mona in staat is om op 100 borden tegelijkertijd te schaken. Dus dat wordt een korte run.
pi_213527949
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 22:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Eens. Ik denk alleen niet dat Mona in staat is om op 100 borden tegelijkertijd te schaken. Dus dat wordt een korte run.
Gezien het totale gebrek aan onderlinge liefde zal het aankomende experiment met extreemrechts sowieso geen langdurig succes worden :+.
pi_213528182
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gezien het totale gebrek aan onderlinge liefde zal het aankomende experiment,te extreemrechts sowieso geen langdurig succes worden :+.
Misschien hebben ze de premier erop afgestemd? Ik weet niet waarom je anders van alle opties voor deze optie gaat. Met alle respect natuurlijk, want Mona heeft haar kwaliteiten. Ik denk alleen niet dat ze ons Rutte doet vergeten.
pi_213528417
Misschien kan Mark zijn maatschappijleerlesuurtje inruilen voor een stoomcursusje AZ.
pi_213528609
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Misschien hebben ze de premier erop afgestemd? Ik weet niet waarom je anders van alle opties voor deze optie gaat. Met alle respect natuurlijk, want Mona heeft haar kwaliteiten. Ik denk alleen niet dat ze ons Rutte doet vergeten.
Welke kwaliteiten van Mona komen overeen met de benodigde kwaliteiten van een premier?

Ik kan echt niks bedenken waar ze goed in is.
pi_213528799
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:20 schreef nostra het volgende:
Misschien kan Mark zijn maatschappijleerlesuurtje inruilen voor een stoomcursusje AZ.
Heb jij enig idee hoe de overdracht van premier op premier gaat? Van burgemeesters weet ik dat dit nogal beperkt is om de opvolger vooral niet in de weg te lopen.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor premiers zo complex is dat er meer geregeld is.
pi_213528835
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:27 schreef archito het volgende:

[..]
Welke kwaliteiten van Mona komen overeen met de benodigde kwaliteiten van een premier?

Ik ga er van uit dat ze tot 100 kan tellen, dat is voor deze coalitie al wel wat.
pi_213528992
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heb jij enig idee hoe de overdracht van premier op premier gaat? Van burgemeesters weet ik dat dit nogal beperkt is om de opvolger vooral niet in de weg te lopen.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor premiers zo complex is dat er meer geregeld is.
Dat wordt wat lastig omdat er maar één verantwoordelijk kan zijn, dus je kan moeilijk een tijdje tandemen:

quote:
Hoe worden de nieuwe bewindslieden ingewerkt?
"De nieuwe bewindspersonen hebben de afgelopen dagen vast al heel veel stukken gelezen en dat gaan ze de komende weken, eigenlijk járen, ook nog doen. Ze krijgen enorme tassen mee met documenten die ze thuis moeten doorploegen. Ook zijn er natuurlijk hoge ambtenaren die de nieuwe ministers en staatssecretarissen zoveel mogelijk helpen met alles wat er speelt op hun departement."

"Misschien denk je: waarom is er geen langere overgangstijd, zodat de voorganger de nieuwe minister rustig kan inwerken? Dat kan politiek gezien niet, want uiteindelijk kan er maar één minister politiek verantwoordelijk zijn als er iets mis gaat."
https://eenvandaag.avrotr(...)-het-nieuwe-kabinet/
  zondag 12 mei 2024 @ 02:08:51 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213532459
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de topambtenaren op AZ zeer ervaren en goed ingevoerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 12 mei 2024 @ 07:09:24 #193
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_213533147
Vroeger had je nog schoolzwemmen en was een zwemdiploma halen geen financiële belemmering. Dat de armen in Nederland nu slechter af zijn dan vroeger is naast de komst van voedselbanken, het mijden van zorg, de noodzaak voor het uitdelen van maaltijden op scholen nu dus ook af te leiden uit het feit dat zwemles volgen vanwege financiële redenen gemeden wordt. Triest want leren zwemmen is geen overbodige luxe wat muziekles naar mijn mening ook niet is maar de subsidie daarvoor is ook al wegbezuinigd en daarom is muziekles kunnen volgen in Nederland in tegenstelling tot vroeger onbereikbaar voor arme kinderen geworden.
quote:
Gisteren, 16:10
Zwemles steeds duurder, experts vrezen voor zwemveiligheid

Zwemles wordt steeds duurder en een groeiend deel van de Nederlandse kinderen heeft geen zwemdiploma. Badmeesters zien dat kinderen stoppen met zwemlessen omdat hun ouders de lestarieven niet willen of kunnen betalen...
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-voor-zwemveiligheid
  zondag 12 mei 2024 @ 07:10:59 #194
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213533151
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 02:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de topambtenaren op AZ zeer ervaren en goed ingevoerd.
Hier zijn alle dossiers die je moet negeren, hier zijn alle stukken die je moet vergeten. Verder nog vragen?
Antifa
pi_213533159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 23:27 schreef archito het volgende:

[..]

Die is inderdaad op alle fronten ongeschikt, kan internationaal ook echt niet. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat Wilders bij een oud CDA, nu BBB politica uit wil komen als premier.
  zondag 12 mei 2024 @ 08:05:37 #196
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213533279
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 07:09 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Vroeger had je nog schoolzwemmen en was een zwemdiploma halen geen financiële belemmering. Dat de armen in Nederland nu slechter af zijn dan vroeger is naast de komst van voedselbanken, het mijden van zorg, de noodzaak voor het uitdelen van maaltijden op scholen nu dus ook af te leiden uit het feit dat zwemles volgen vanwege financiële redenen gemeden wordt. Triest want leren zwemmen is geen overbodige luxe wat muziekles naar mijn mening ook niet is maar de subsidie daarvoor is ook al wegbezuinigd en daarom is muziekles kunnen volgen in Nederland in tegenstelling tot vroeger onbereikbaar voor arme kinderen geworden.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-voor-zwemveiligheid
Dit is me toch wat kort door de bocht. Zwemles was altijd al prijzig en iets waar eventueel ondersteuning voor werd gevraagd. Schoolzwemmen is ook echt niet overal weg, al is de vorm vaak wel veranderd.
En hoe met muziekles omgegaan wordt is wel echt een lokale keuze en op de meeste plekken is juist voor de muzikale / creatieve vorming van kinderen nog wel subsidie beschikbaar. Voor volwassen is dat wat anders maar dat was ook wel een erg dure (en veelal toch al elitaire) hobby om te subsidiëren.
  zondag 12 mei 2024 @ 08:20:34 #197
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_213533359
Schoolzwemmen mag men wat mij betreft gisteren weer invoeren. De kosten moeten we er maar voor over hebben als samenleving. Ik geef zelf zwemles wanneer ik in Azië met vakantie ben en daar is vrij veel animo voor. Ongeveer tien mensen (kinderen en volwassenen) per klas in een dorp. Na drie weken kunnen ze schoolslag, rugslag en blijven drijven.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 12 mei 2024 @ 08:49:40 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213533523
Waar het gaat om het over de schutting van het onderwijs willen kieperen van maatschappelijke problemen zijn we wel een tikje hardleers, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 12 mei 2024 @ 08:55:34 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213533582
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef Janneke141 het volgende:
Waar het gaat om het over de schutting van het onderwijs willen kieperen van maatschappelijke problemen zijn we wel een tikje hardleers, niet?
Kunnen we niet alles uitbesteden aan het onderwijs terwijl we klagen over indoctrinatie op scholen dan?
Antifa
  zondag 12 mei 2024 @ 08:59:27 #200
346939 Janneke141
pi_213533631
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 08:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Kunnen we niet alles uitbesteden aan het onderwijs terwijl we klagen over indoctrinatie op scholen dan?
Ja, natuurlijk kan dat. Af en toe even afgewisseld met wat alarmerende berichten over het droevige taal- en rekenniveau van onze kinderen.
  zondag 12 mei 2024 @ 09:24:40 #201
13309 nostra
ask why
pi_213533826
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2024 08:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is me toch wat kort door de bocht. Zwemles was altijd al prijzig en iets waar eventueel ondersteuning voor werd gevraagd. Schoolzwemmen is ook echt niet overal weg, al is de vorm vaak wel veranderd.
En hoe met muziekles omgegaan wordt is wel echt een lokale keuze en op de meeste plekken is juist voor de muzikale / creatieve vorming van kinderen nog wel subsidie beschikbaar. Voor volwassen is dat wat anders maar dat was ook wel een erg dure (en veelal toch al elitaire) hobby om te subsidiëren.
Bovendien is er meestal gewoon een fatsoenlijke regeling voor vanuit de gemeente, zelfs voor muzieklessen. Zoals

https://haarlemmermeergemeente.nl/jong-haarlemmermeer-doet-mee

Nu zal dat allemaal per gemeente ook wel verschillen, maar je mag toch ook wel een beetje een grondhouding verwachten bij het overwegen van een kind dat dit soort dingen er allemaal bijhoren in plaats van Pikachu faces en "waar is de overheid?" als het eenmaal zover is.

NB ook de subtiele "niet kunnen of willen betalen of ik weet niet waar ik moet zijn. Ja good Lord, niet alles wordt maar voor je opgelost hè, keuzes hebben consequenties.
  zondag 12 mei 2024 @ 09:47:41 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213534007
Waarom zou zo iets generiek opgelost moeten worden met schoolzwemmen. Maakt het voor minima gratis en je bent er ook.
  zondag 12 mei 2024 @ 09:53:04 #203
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213534081
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef Janneke141 het volgende:
Dat sowieso maar op zich is schoolzwemmen natuurlijk niet iets nieuws (tot 1990 ook nog verplicht las ik) en is er voor dit soort basisveiligheidsdingen via het onderwijs regelen ergens ook wel iets te zeggen, zoals je er ook leert over verkeersregels.
  zondag 12 mei 2024 @ 09:57:37 #204
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213534129
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Bovendien is er meestal gewoon een fatsoenlijke regeling voor vanuit de gemeente, zelfs voor muzieklessen. Zoals

https://haarlemmermeergemeente.nl/jong-haarlemmermeer-doet-mee

Nu zal dat allemaal per gemeente ook wel verschillen, maar je mag toch ook wel een beetje een grondhouding verwachten bij het overwegen van een kind dat dit soort dingen er allemaal bijhoren in plaats van Pikachu faces en "waar is de overheid?" als het eenmaal zover is.

NB ook de subtiele "niet kunnen of willen betalen of ik weet niet waar ik moet zijn. Ja good Lord, niet alles wordt maar voor je opgelost hè, keuzes hebben consequenties.
Klopt in veel gemeenten is het ook via iets als dit geregeld https://jeugdfondssportencultuur.nl/
En of je uit stijgend gebruik van dergelijke regelingen kan concluderen dat de armoede toeneemt of dat mensen beter weten waar ze moeten zijn weet ik niet…
  zondag 12 mei 2024 @ 09:59:20 #205
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213534149
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:47 schreef Hexagon het volgende:
Waarom zou zo iets generiek opgelost moeten worden met schoolzwemmen. Maakt het voor minima gratis en je bent er ook.
Het moet niet maar dan weet je wel zeker dat alle kinderen een bepaalde basisvaardigheid op doen. Dat weet je niet als het voor minima gratis is (wat het in de praktijk meestal ook al kan zijn vanwege diverse regelingen).
  zondag 12 mei 2024 @ 10:04:02 #206
346939 Janneke141
pi_213534194
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2024 09:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat sowieso maar op zich is schoolzwemmen natuurlijk niet iets nieuws (tot 1990 ook nog verplicht las ik) en is er voor dit soort basisveiligheidsdingen via het onderwijs regelen ergens ook wel iets te zeggen, zoals je er ook leert over verkeersregels.
Ja, en op deze manier kun je dus ieder maatschappelijk probleem op het bord van het onderwijs schuiven, 'want daar hoort het'/'dat kan wel'/'met iets anders kon het ook'/'vroeger'.

Maar om die verkeersregels er dan maar even bij te pakken: dat heeft een veel kleinere impact op de organisatie en de kosten dan schoolzwemmen. En als de kosten zo'n probleem zijn, dan moet je het natuurlijk niet nog duurder gaan maken door er verplichte buscombi's aan te koppelen. Want de meeste basisscholen liggen namelijk niet naast het zwembad.
  zondag 12 mei 2024 @ 10:08:26 #207
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213534235
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, en op deze manier kun je dus ieder maatschappelijk probleem op het bord van het onderwijs schuiven, 'want daar hoort het'/'dat kan wel'/'met iets anders kon het ook'/'vroeger'.

Maar om die verkeersregels er dan maar even bij te pakken: dat heeft een veel kleinere impact op de organisatie en de kosten dan schoolzwemmen. En als de kosten zo'n probleem zijn, dan moet je het natuurlijk niet nog duurder gaan maken door er verplichte buscombi's aan te koppelen. Want de meeste basisscholen liggen namelijk niet naast het zwembad.
Ik zeg zeker niet dat het moet.
Maar de gedachte vind ik niet helemaal raar. En ondanks dat het al decennia niet meer verplicht is en de financiering onzeker is heeft ongeveer een kwart van de scholen nog altijd een (vorm van) schoolzwemmen. Blijkbaar oordelen die dan dat het wel binnen het lesprogramma en de begroting past.
pi_213534309
twitter

Zet er het stempel 'jodenhaat' op en dan roepen Foei... de minister moet dit verbieden of deze school niet meer een budget geven.
Trouw: Israëlische uitwisselingsstudenten zijn voor onbepaalde tijd niet meer welkom aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) in Den Haag.
  zondag 12 mei 2024 @ 10:24:56 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213534381
Meteen financiering stopzetten. Zo kennen we fascistische politici.
pi_213534471
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 10:24 schreef Hexagon het volgende:
Meteen financiering stopzetten. Zo kennen we fascistische politici.
'fascistische' lijkt me ook zo'n onjuiste stempel...
Ik prefereer 'holocaustneurotische politici'. Normaal voor westerse politici, overigens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')