Dat heb ik ook meegemaakt. Zonder God.quote:Op donderdag 9 mei 2024 09:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik merkte ook dat God me daarna begon te genezen van allerlei dingen. Het was alsof er een bezem door m'n leven werd gehaald.
Dan was Jezus dus niet uit de stam van David. Feitelijk genomen was Jezus een bastaard.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dus op het moment dat Jezus werd geboren, waren ze getrouwd.
Dat is duidelijk niet wat de Bijbel zegt, dat maak jij er van om de zaak rond te breien. Zoals je al jaren onophoudelijk doet.quote:Een koningslijn, dat is waar het om draait.
Uiteraard heeft iedereen die neiging.quote:Op donderdag 9 mei 2024 10:23 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Dit geldt exact hetzelfde voor beide kanten. Maar ik laat het hier even bij, even tijd voor andere dingen.
Ik waardeer je vasthoudendheid maar ben het gewoon niet met je eens. Ik denk dat we in het dagelijks leven prima door 1 deur zouden kunnen.
Hyper Awareness zonder gedachten en heel bewust zijn van gedachten die opkomen ken ik wel.quote:Op donderdag 9 mei 2024 00:29 schreef Mijk het volgende:
[..]
Nee, het legt de shadow bloot, en het drukt de slang juist weg, want slang == ego.
Mindfulness, en nu niet loslaten maar 24/7 volhouden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:13 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Hyper Awareness zonder gedachten en heel bewust zijn van gedachten die opkomen ken ik wel.
Heeft dit een naam?
1) Wat voor dingen dan?quote:Op donderdag 9 mei 2024 09:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik merkte ook dat God me daarna begon te genezen van allerlei dingen. Het was alsof er een bezem door m'n leven werd gehaald.
Het voelt verdovend en verlammend, het was een voor mij tastbare geestelijke aanval.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:34 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mindfulness, en nu niet loslaten maar 24/7 volhouden.
Als je een clown wilt blijven, go aheadquote:Op donderdag 9 mei 2024 11:55 schreef Alarmonoff het volgende:
Vasthouden aan Jezus all-in zonder bluff en hopen op genezing waar Ali over spreekt.
Zoals ik zei de bron van die ervaring was duidelijk, en er zijn duizenden mensen die dat ook kunnen bevestigen, jijbuis zit er vol mee.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Als je een clown wilt blijven, go ahead
1) Daar ga ik hier nu niet over uitwijden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:39 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Wat voor dingen dan?
2) Ik heb het 100% tegenovergestelde meegemaakt: toen ik de bezem door m'n leven haalde, was ik van m'n geloof af. Goddank. Dus wat is nou je punt?
Nee precies, als het om feiten en concrete voorstellen gaat, komt er niks.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
1) Daar ga ik hier nu niet over uitwijden.
De consequentie is, dat je mensen in twee (minimaal) groepen verdeelt: zij die jezus hebben aangenomen en het eeuwige leven verkrijgen, en zondaars die buiten de hemelpoort blijven waar het geween en het tandengeknars is (ik doe m'n kunstgebit wel uit ).quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
2) Ik heb geen punt. Ik deel alleen mijn ervaring.
Buiten die stad dat op aarde neerdaalt.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee precies, als het om feiten en concrete voorstellen gaat, komt er niks.
[..]
De consequentie is, dat je mensen in twee (minimaal) groepen verdeelt: zij die jezus hebben aangenomen en het eeuwige leven verkrijgen, en zondaars die buiten de hemelpoort blijven waar het geween en het tandengeknars is (ik doe m'n kunstgebit wel uit ).
Ik vind dat nogal een punt.
Waarom wil je het per se weten?quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee precies, als het om feiten en concrete voorstellen gaat, komt er niks.
En wat moet ik daaraan doen?quote:De consequentie is, dat je mensen in twee (minimaal) groepen verdeelt: zij die jezus hebben aangenomen en het eeuwige leven verkrijgen, en zondaars die buiten de hemelpoort blijven waar het geween en het tandengeknars is (ik doe m'n kunstgebit wel uit ).
Ik vind dat nogal een punt.
Tja, dat accepteer je met de wetenschap dat jij bij de club van "verzamelden" hoort. Zoals de Farizeeën ook maar wat ingenomen waren met hun uitverkoren positie.quote:Op donderdag 9 mei 2024 12:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De bijbel is zeer stellig over deze tweedeling. Er zijn maar twee categorieën mensen. 'Wie niet met mij verzamelt verdeelt, en wie niet met mij is, is tegen mij'.
Ik accepteer dat gewoon en als een ander dat niet kan, dan kan ik daar niks aan doen.
Fijn dat jij mijn hart kunt lezen en zien dat ik 'ingenomen' ben.quote:Op donderdag 9 mei 2024 13:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja, dat accepteer je met de wetenschap dat jij bij de club van "verzamelden" hoort. Zoals de Farizeeën ook maar wat ingenomen waren met hun uitverkoren positie.
Ik ben niet bitter, ik ben bevrijd sinds ik rustig en weloverwogen kan uitroepen "god bestaat gewoon niet".quote:
En nu heb je het tot je missie gemaakt om mij daar ook van te overtuigen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben niet bitter, ik ben bevrijd sinds ik rustig en weloverwogen kan uitroepen "god bestaat gewoon niet".
Dat weet je gewoon niet.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben niet bitter, ik ben bevrijd sinds ik rustig en weloverwogen kan uitroepen "god bestaat gewoon niet".
Klopt. Mijn standpunt is dan ook "Ik geloof niet dat God (of een god) bestaat." Lijkt hetzelfde, maar is toch anders.quote:
Ja, dat is beter.quote:Op donderdag 9 mei 2024 14:18 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Klopt. Mijn standpunt is dan ook "Ik geloof niet dat God (of een god) bestaat." Lijkt hetzelfde, maar is toch anders.
We zijn het een keer eens.quote:
Ik zou zeggen informeer jezelf eens, het internet ligt voor je. Het plaatje van de gevaren van drugs wat ik postte in die spoiler, komt van Jellinek, dus niet van mezelf.quote:Op donderdag 9 mei 2024 09:32 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de gehele mind-set van de hippie-cultuur. Er heerste kortstondig een gevoel zich op een vredelievende manier af te willen zetten tegen het systeem. Tegen de oorlog in Vietnam, recht op abortus, dat soort zaken. Dit was uiteraard een gevoel dat men had want in de praktijk ging dat vredelievende niet altijd goed.
LSD heeft voor dat gevoel hier zeker een belangrijke rol in gespeeld. Je ziet dit bijvoorbeeld bij the Beatles. The Beatles gebruikten LSD en begonnen maanden daarna een boodschap van naastenliefde te verkondigen.
Echter het gebruik zorgt er ook voor dat je in je eigen egocentrische coconnetje een end weg zit te trippen. Je bent erg in jezelf gekeerd en hoewel de intentie er is empathisch te zijn naar je medereiziger is deze empathie tijdens de trip erg oppervlakkig. Dit wordt vooral duidelijk wanneer je met je medereiziger niet op één lijn zit. Bijvoorbeeld wanneer eventuele door LSD versterkte angstgevoelens bij medereiziger optreden. Als jij lekker in je eigen coconnetje weg zit te trippen dan zullen deze angstgevoelens je mee trekken in een negatief gevoel. Hoewel de intentie er is de ander te helpen zorgen de effecten van de trip ervoor dat je je voor dit negatieve af wilt sluiten. Concrete hulp die je wilt bieden zal ook verstoord worden door het verstijvende effect van de trip op reactie en handelen.
In de jaren 70 waren veel hippies inmiddels kapitalisten, fabrieksarbeiders, slaaf van hun heroine-dealer en snoof de hippie-elite (Bijvoorbeeld Dennis en Brian Wilson, George Harrison en Eric Clapton) elke dag een bergje coke weg. En nu... Een beetje kort door de bocht: Inmiddels zitten de hippies van toen in afbetaalde huizen met een paar ton op de bank de pensioenpotjes die jij en ik vullen leeg te slurpen.
[..]
Het is een beetje een 'Wij van WC-eend' verhaal maar ik ben het verder wel met je eens. Ik zie ook wel de voordelen van LSD en de relatieve onschuld ervan in vergelijking met bijvoorbeeld Oxazepam, GHB, 3-mmc en meer van dat soort ellende.
Dit, en het is sterk definitie afhankelijk, want het is zó extreem uit verband getrokken door de klassieke religies dat de term God beter geschrapt kan worden.quote:
Lol, het is goed om God tevriend te hebben.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:17 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit, en het is sterk definitie afhankelijk, want het is zó extreem uit verband getrokken door de klassieke religies dat de term God beter geschrapt kan worden.
Je trollmodus slaat weer een beetje door, en dan moet je je afvragen of jij jezelf nog tevriend wilt hebbenquote:Op donderdag 9 mei 2024 15:23 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Lol, het is goed om God tevriend te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |