abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2024 @ 11:01:21 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213438617
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Omdat het Isralische leger aan de lopende band slachtoffers veroorzaakt onder de Palestijnse burgerbevolking. Daarom.
'Het Isralische leger maakt veel slachtoffers'
'Waarom denk je dat ze dit doen?'
'Omdat het Isralische leger aan de lopende band slachtoffers maakt'

Leuke cirkelredenering.

Je weigert inhoudelijk antwoord te geven omdat je weet dat deze slachtoffers vallen in reactie op het terreur van de Palestijnen zelf, en als je dat zou moeten erkennen dan zet je jezelf meteen schaakmat. Dan stort het frame wat je probeert op te tuigen, van de onschuldige Palestijnen, die 'zomaar' worden getorpedeerd door het Isralische leger als een kaartenhuis in elkaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213438618
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Speculaties zijn irrationeel.
Niks irrationeel aan mijn bewering dat Hamas met de slagkracht van Israel vele malen meer doden en gewonden had veroorzaakt in de afgelopen jaren van conflict.
pi_213438632
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Israel is denk ik eerst even druk met bloeddorstige Hamas strijders en hun hulpjes uit te schakelen alvorens ze dat probleem dienen te tackelen.
Israel had het sinds 1995 al moeten doen.
pi_213438636
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Deze cijfers zijn allemaal twijfelachtig.
Je trekt nu de UN zelf in twijfel ja?
  maandag 6 mei 2024 @ 11:03:16 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213438649
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nogmaals, je definitie van "heel veel" bij een 0.003% slachtoffer ratio is gewoon lachwekkend.
Wat is 'slachtoffer ratio' precies en waarom is 5000 en honderdduizend gewonden veroorzaakt door Israel niet gewoon heel veel? Vooral dat er geen jaar voorbij gaat zonder Palestijnse doden en minstens 1000 gewonden, geeft keurig aan dat er ook geen jaar is dat Israel zich koest zou houden en de vrede zou koesteren; in weerwil van alle 'ze reageren alleen maar als ze worden aangevallen, kijk maar naar dit overzicht'-teksten die sommigen verspreiden.
Antifa
pi_213438678
quote:

[..]
Deze cijfers zijn allemaal twijfelachtig. Het gaat ook niet om gedode Hamas terroristen maar om legitieme militaire doelwitten, en dat Israel zegt dat ze er 13000 gedood hebben, maakt dat niet automatisch waar.
[..]
Safe zones die ze ook bombarderen. Flyers droppen is ook niet zaligmakend, helaas.
[..]
Nou ja, en dus een hele berg doden en gedode burgers, enorme hoeveelheden ooggetuigenverklaringen, filmpjes door Isralische soldaten zelf verspreid waarin ze oorlogsmisdaden begaan, geen optreden van het IDF tegen misstanden op het slagveld, het vernietigen van infrastructuur en het onleefbaar maken van het gebied, en dan nog het uithongeren en het frustreren van (medische) hulpverlening.

Dat speelt ook allemaal mee. Jij kan vinden dat er alleen uitspraken zijn, maar als je als aanklager of analist een zaak wil maken, dan is er nog wel meer dat je mee kan nemen.
quote:

[..]
Deze cijfers zijn allemaal twijfelachtig. Het gaat ook niet om gedode Hamas terroristen maar om legitieme militaire doelwitten, en dat Israel zegt dat ze er 13000 gedood hebben, maakt dat niet automatisch waar.
[..]
Safe zones die ze ook bombarderen. Flyers droppen is ook niet zaligmakend, helaas.
[..]
Nou ja, en dus een hele berg doden en gedode burgers, enorme hoeveelheden ooggetuigenverklaringen, filmpjes door Isralische soldaten zelf verspreid waarin ze oorlogsmisdaden begaan, geen optreden van het IDF tegen misstanden op het slagveld, het vernietigen van infrastructuur en het onleefbaar maken van het gebied, en dan nog het uithongeren en het frustreren van (medische) hulpverlening.

Dat speelt ook allemaal mee. Jij kan vinden dat er alleen uitspraken zijn, maar als je als aanklager of analist een zaak wil maken, dan is er nog wel meer dat je mee kan nemen.
Je noemt hier gewoon willekeurig allemaal zaken op, waarvan je maar een objectieve (mag ik hopen, op zijn minst intersubjectief) dat het verschikkelijk iis voor de mensen in Gaza.

Maar op welke manier is dat een bewijs van genocide? de grote vernietiging van de infrastructuur is bijvoorbeeld perfect te verdedigen, gezien Hamas veelvuldig gebruik maakt van die infrastructuur.

Het slechte optreden van Israel tegen soldaten die mensenrechten begaan is absoluut een probleem, maar ook geen bewijs voor genocide.
pi_213438703
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Niks irrationeel aan mijn bewering dat Hamas met de slagkracht van Israel vele malen meer doden en gewonden had veroorzaakt in de afgelopen jaren van conflict.
Ze hebben die slagkracht niet. Dus, niet enkel irrationeel, maar vooral volstrekt irrelevant.
pi_213438705
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is 'slachtoffer ratio' precies en waarom is 5000 en honderdduizend gewonden veroorzaakt door Israel niet gewoon heel veel? Vooral dat er geen jaar voorbij gaat zonder Palestijnse doden en minstens 1000 gewonden, geeft keurig aan dat er ook geen jaar is dat Israel zich koest zou houden en de vrede zou koesteren; in weerwil van alle 'ze reageren alleen maar als ze worden aangevallen, kijk maar naar dit overzicht'-teksten die sommigen verspreiden.
Nogmaals, wat denk je dat de piek in 2014 was.
pi_213438738
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waar zegt de UN dat er 34.000 Gazanen en 13.000 'Hamas terroristen' zijn omgekomen? Want dat zijn de cijfers waar ik op reageerde.
Oh dus je wilt gewoon dat de cijfers expres vaag blijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 06-05-2024 14:11:07 ]
  maandag 6 mei 2024 @ 11:07:47 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213438740
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
[..]
Maar op welke manier is dat een bewijs van genocide? de grote vernietiging van de infrastructuur is bijvoorbeeld perfect te verdedigen, gezien Hamas veelvuldig gebruik maakt van die infrastructuur.

Het is niet zo maar 'perfect te verdedigen', het is alleen perfect te verdedigen in de gevallen dat Hamas daadwerkelijk in voldoende mate gebruik maakt van de infrastructuur die vernietigt wordt. Kan jij voor elk vernietigde gebouw, elke moskee, elk ziekenhuis, elke universiteit, elk schoolgebouw, elke flat, elke boerderij, aangeven welke rol dat heeft of had in de militaire plannen van Hamas? Dat lijkt me niet. Gezien de enorme hoeveelheid vernietiging van infrastructuur in de Gazastrook, is het helemaal geen sinecure om te verdedigen dat het allemaal gebruikt zou worden door Hamas en daarmee een legitiem doelwit van vernietiging zou zijn.
Antifa
  maandag 6 mei 2024 @ 11:08:10 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213438746
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh dus je wilt gewoon dat de cijfers expres vaag blijven.
Wat heeft de UN hier nou mee te maken?
Antifa
pi_213438765
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is niet zo maar 'perfect te verdedigen', het is alleen perfect te verdedigen in de gevallen dat Hamas daadwerkelijk in voldoende mate gebruik maakt van de infrastructuur die vernietigt wordt. Kan jij voor elk vernietigde gebouw, elke moskee, elk ziekenhuis, elke universiteit, elk schoolgebouw, elke flat, elke boerderij, aangeven welke rol dat heeft of had in de militaire plannen van Hamas? Dat lijkt me niet. Gezien de enorme hoeveelheid vernietiging van infrastructuur in de Gazastrook, is het helemaal geen sinecure om te verdedigen dat het allemaal gebruikt zou worden door Hamas en daarmee een legitiem doelwit van vernietiging zou zijn.
Nee, dat kan ik niet. Maar stel nu dat bewezen wordt dat Israel onnodig een X aantal huizen, infrastructuur heeft vernietigd, dan is dat hoogstens bewijs voor disproportioneel optreden.

Niet voor genocide.
pi_213438776
quote:

[..]
[..]
[..]

Wat had Isral volgens jou moeten doen na 7 oktober?
  maandag 6 mei 2024 @ 11:10:35 #64
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213438778
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nogmaals, wat denk je dat de piek in 2014 was.
Daar ga je helaas geen antwoord op krijgen. V

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 06-05-2024 14:11:43 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213438806
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat had Isral volgens jou moeten doen na 7 oktober?
Dit is geen goede vraag. Om het met een luchtig voorbeeld te laten zien: als jij voetbal kijkt, is het niet omdat jij zelf niet kan voetballen, dat je geen kritiek mag hebben op iemand zijn/haar spel.
pi_213438888
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar ga je helaas geen antwoord op krijgen.
Gaza is een beetje een rode lap voor iedereen. Ja het is bijvoorbeeld niet leuk om te zien hoe op een ziekenhuis wordt geschoten, maar een dagenlange belegering heb je alleen als er ook vanuit dat ziekenhuis weerstand wordt geboden en een ziekenhuis vol gewapende kerels is een militair doelwit. Dat soort gebeurtenissen maken nog geen genocide.

Aan de andere kant zie je wel overduidelijk dat het criminele regime van Bibi wederom Palestijnen aan het verdrijven is op de Westbank en dat het leger op beeld kolonisten staat te helpen die random burgers terroriseren. De beelden hadden zo van oktober 7 kunnen zijn ware het niet dat er geniformeerde militairen op de uitkijk staan terwijl woningen worden afgebrand. Dat ontsnapt een beetje uit het zicht door echt onzinnige contextloze lijstjes slachtoffers.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 06-05-2024 14:11:35 ]
pi_213438900
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Omdat jij maximaal het leed van Palestijnen wil uitvergroten om zo de publieke opinie te doen kantelen richting Israel. Daarom is het belangrijk om de context van deze conflicten te blijven schetsen. Zo is bijvoorbeeld het aantal Palestijnse slachtoffers dat in 2022 omgekomen is (191) afgezet tegen een populatie van 2 miljoen mensen 0.00955%.

Ik vind dat niet "heel veel". Is het nog steeds 191 mensen "te veel" ? Zeker. Maar zijn deze mensen willekeurig door Israel gedood? Neen. Deze aantallen zijn namelijk geturfd als incidenten tussen Israel en Palestina.

https://www.ochaopt.org/data/casualties
pi_213438922
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is geen goede vraag. Om het met een luchtig voorbeeld te laten zien: als jij voetbal kijkt, is het niet omdat jij zelf niet kan voetballen, dat je geen kritiek mag hebben op iemand zijn/haar spel.
Het narratief is meer: ik kan niet voetballen, dus jij mag het ook niet. Nou wat mag ik dan met mijn vrije tijd nog wel gaan doen? Valide vraag gewoon.
pi_213438924
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die 'enorme hoeveelheid vernietiging" waar je nu opeens naar switcht is het gevolg van urban warfare. Pak voor de gein maar eens een Oekrainse stad (Mariupol) erbij en zie de gelijkenissen tussen de mate van vernietiging in beide gevallen.
  maandag 6 mei 2024 @ 11:20:30 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213438941
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat jij maximaal het leed van Palestijnen wil uitvergroten om zo de publieke opinie te doen kantelen richting Israel. Daarom is het belangrijk om de context van deze conflicten te blijven schetsen. Zo is bijvoorbeeld het aantal Palestijnse slachtoffers dat in 2022 omgekomen is (191) afgezet tegen een populatie van 2 miljoen mensen 0.00955%.

Ik vind dat niet "heel veel". Is het nog steeds 191 mensen "te veel" ? Zeker. Maar zijn deze mensen willekeurig door Israel gedood? Neen. Deze aantallen zijn namelijk geturfd als incidenten tussen Israel en Palestina.

https://www.ochaopt.org/data/casualties
Hee, niet met feiten en cijfers komen. Dat is niet de bedoeling, stel je voor zeg.
pi_213438957
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het narratief is meer: ik kan niet voetballen, dus jij mag het ook niet. Nou wat mag ik dan met mijn vrije tijd nog wel gaan doen? Valide vraag gewoon.
Ik heb VoMy nog niet zien stellen dat Israel niets mocht doen na 7 oktober.
pi_213438992
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Das ook een beetje het probleem, niet? Wel tegen alles zijn wat Israel doet, maar met een alternatief op de proppen komen is er over het algemeen niet bij.
  maandag 6 mei 2024 @ 11:26:10 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213438994
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gaza is een beetje een rode lap voor iedereen. Ja het is bijvoorbeeld niet leuk om te zien hoe op een ziekenhuis wordt geschoten, maar een dagenlange belegering heb je alleen als er ook vanuit dat ziekenhuis weerstand wordt geboden en een ziekenhuis vol gewapende kerels is een militair doelwit. Dat soort gebeurtenissen maken nog geen genocide.
Het is al opmerkelijk dat mensen zoiets niet in perspectief kunnen zetten. Er is een reden dat dit gebeurd. Gaza is een klein gebied, waar de vechtstrategie is om het verschil tussen terrorist en burger doelbewust te laten verdwijnen. Elke burger die wordt gedood wordt gezien als een martelaar die rijkelijk beloond zal worden in het hiernamaals.

Met zulke mensen zou er geen medelijden moeten zijn. Het is barbarisme ten top.
quote:
Aan de andere kant zie je wel overduidelijk dat het criminele regime van Bibi wederom Palestijnen aan het verdrijven is op de Westbank en dat het leger op beeld kolonisten staat te helpen die random burgers terroriseren. De beelden hadden zo van oktober 7 kunnen zijn ware het niet dat er geniformeerde militairen op de uitkijk staan terwijl woningen worden afgebrand. Dat ontsnapt een beetje uit het zicht door echt onzinnige contextloze lijstjes slachtoffers.
Tja, dit speelt zich af in weer een ander gebied. Daar kunnen mensen zich druk over maken, maar heeft met dit conflict in Gaza niet veel te maken. Naar mijn mening moeten daar ook gewoon Joden kunnen wonen, maar zonder Palestijnen te verdrijven of hun huizen plat te branden. En dat kan ook, het is een dunbevolkt en bergachtige regio.
pi_213439001
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Das ook een beetje het probleem, niet? Wel tegen alles zijn wat Israel doet, maar met een alternatief op de proppen komen is er over het algemeen niet bij.
Nee. Dat is geen probleem.
pi_213439032
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Dat is geen probleem.
Natuurlijk wel. Ik kan ook wel zeggen dat Israel moet stoppen en iedereen lief moet doen tegen elkaar, maar dat lost het probleem niet op en getuigt vooral van intellectuele luiheid. Komt ook de discussie niet ten goede, als je niet eens moeite doet jezelf te verdiepen in alternatieve scenario's of gedegen bronnenonderzoek, maar jezelf alleen beperkt tot het heel hard roepen dat er genocide gepleegd wordt.
pi_213439044
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Ik kan ook wel zeggen dat Israel moet stoppen en iedereen lief moet doen tegen elkaar, maar dat lost het probleem niet op en getuigt vooral van intellectuele luiheid. Komt ook de discussie niet ten goede, als je niet eens moeite doet jezelf te verdiepen in alternatieve scenario's of gedegen bronnenonderzoek, maar jezelf alleen beperkt tot het heel hard roepen dat er genocide gepleegd wordt.
Niemand hier wil iets 'oplossen'. We geven gewoon onze mening. Maak er niet zo hoogdravend iets van.

Asjeblieft zeg.
pi_213439156
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als letterlijk alles kut is volgens hem dan doet hij dat wel.
pi_213439238
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niemand hier wil iets 'oplossen'. We geven gewoon onze mening. Maak er niet zo hoogdravend iets van.

Asjeblieft zeg.
Prima, dan zijn het domme slecht genformeerde meningen die men spuit. Blijft natuurlijk armoedig.
  maandag 6 mei 2024 @ 13:00:59 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213439894
quote:
15s.gif Op maandag 6 mei 2024 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb een tijdje niet kunnen posten. Maar is het valse narratief dat alles zgn is begonnen op 7 oktober nog steeds actief?

:{
Dat klopt. Het is in principe begonnen met geweld van Arabieren jegens Joden in de jaren twintig van de vorige eeuw. Dat gezegd hebbende er was op 6 oktober wel een staakt-het-vuren, dat is verbroken door de Palestijnen zelf.
  maandag 6 mei 2024 @ 13:02:57 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213439906
Hmm, dat is toch duidelijke taal. Maar ze zullen vast wel gewoon vrede willen een tweestatenoplossing.

twitter
  maandag 6 mei 2024 @ 13:03:50 #81
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213439913
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 10:33 schreef VoMy het volgende:

[..]
:')
Ze doden elk jaar heel veel Palestijnen en verwonden er nog meer, maar hun intentie is goed hoor. Lekkere manier van argumenteren :')
en jij denkt dat dat allemaal zonder rede gebeurt?
  maandag 6 mei 2024 @ 13:14:05 #82
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213440003
quote:

[..]

wel sterk om het verdrijven van mensen als hetzelfde te zien als mensen op de meest brute wijzen afslachten.

de kolonisten moeten daar weg, daar niet van. maar hamas heeft het framework gemaakt voor deze ellende. voor de kolonisten is de palestijnse aanwezigheid vlakbij nu een bedreiging, en dus hebben ze een excuus om ze weg te jagen.
pi_213440012
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt. Het is in principe begonnen met geweld van Arabieren jegens Joden in de jaren twintig van de vorige eeuw. Dat gezegd hebbende er was op 6 oktober wel een staakt-het-vuren, dat is verbroken door de Palestijnen zelf.
Zelfs ls je al kunt vaststellen wie er begon toen er ineens grote aantallen joden zich gingen vestigen, is het te simpel om dat als een soort startpunt van een conflict te zien. Dat jij dat niet wilt begrijpen weten we ondertussen.
Verder is het ronduit leugenachtig om te doen alsof Israel zich een afzienbare periode vr 7 oktober geen kwaad gedaan heeft.
What Would Goku Do
pi_213440158
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:02 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm, dat is toch duidelijke taal. Maar ze zullen vast wel gewoon vrede willen een tweestatenoplossing.

[ twitter ]
Famous last words.
Intolerant voor intolerantie
pi_213440183
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wel sterk om het verdrijven van mensen als hetzelfde te zien als mensen op de meest brute wijzen afslachten.

de kolonisten moeten daar weg, daar niet van. maar hamas heeft het framework gemaakt voor deze ellende. voor de kolonisten is de palestijnse aanwezigheid vlakbij nu een bedreiging, en dus hebben ze een excuus om ze weg te jagen.
Gewapende mensen die je huis binnendringen en in de fik zetten terwijl buiten het leger op de uitkijk staat vindt ik anders wel een heel eind in de buurt komen. Zeker als je weet dat er aan de lopende band inderdaad brute doden en gewonden bij vallen.

En als je die gasten wel zou stoppen is de kans groot dat je huis spontaan ontploft, je auto de lucht in gaat of je de volgende keer bij een checkpoint jarenlang in de isolatiecel verdwijnt. Iedere keer als je een vliegtuig hoort denk je eraan.

Hoe is dan milder dan wat burgers op 7 oktober meemaakten?
  maandag 6 mei 2024 @ 13:40:05 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213440247
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 09:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Heeft er werkelijk geen reet mee te maken :')

Sterker nog, een gedwongen volksverhuizing is een genocidaal element.
Een mogelijk genocidaal element.
Maar laten we wel wezen:
• als ze waarschuwen en oproepen tot evacuatie heeft Isral het gedaan
• als ze niet waarschuwen en de boel plat bombarderen met de mensen erin heeft Isral het gedaan

Als ze niets doen en Hamas zoals gisteren en vandaag vanuit Rafah grensovergangen bestookt dan is het wel klaar hoor.
pi_213440260
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Zelfs ls je al kunt vaststellen wie er begon toen er ineens grote aantallen joden zich gingen vestigen, is het te simpel om dat als een soort startpunt van een conflict te zien. Dat jij dat niet wilt begrijpen weten we ondertussen.
Verder is het ronduit leugenachtig om te doen alsof Israel zich een afzienbare periode vr 7 oktober geen kwaad gedaan heeft.
Voor 7 oktober waren er in 2023 in de west bank alleen al 200 Palestijnen afgeknald en 1 klein dorp volledig verdreven. Daarnaast sinds 1 januari 2022 en voor 7 oktober hebben meer dan 1.100 Palestijnen hun huis gedwongen verlaten. Een aantal Palestijnen noemt dat 'geen staakt 't vuren', dat zogenaamde staakt 't vuren is een verzonnen argument van Isralische kant
  maandag 6 mei 2024 @ 14:10:02 #88
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213440473
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gewapende mensen die je huis binnendringen en in de fik zetten terwijl buiten het leger op de uitkijk staat vindt ik anders wel een heel eind in de buurt komen. Zeker als je weet dat er aan de lopende band inderdaad brute doden en gewonden bij vallen.

En als je die gasten wel zou stoppen is de kans groot dat je huis spontaan ontploft, je auto de lucht in gaat of je de volgende keer bij een checkpoint jarenlang in de isolatiecel verdwijnt. Iedere keer als je een vliegtuig hoort denk je eraan.

Hoe is dan milder dan wat burgers op 7 oktober meemaakten?
tijdje terug was dit het geval ja.
toen bleek dat er een kolonisten meisje vermoord gevonden was, dat was de reden.
en toen bleek ook, dat die soldaten geen soldaten waren, maar kolonisten die door de achterlijke netanyahu regering zijn bewapend als veiligheidstroepen. dit omdat israel al zijn militairen nu nodig heeft voor gaza.
die gasten misbruiken dat dus gelijk.
maar om even een kanttekening te plaatsen.

en er was geloof ik een dode gevallen toen, een oude man die ze aanviel (wel terecht denk ik) . ietsje anders dan de slachtpartij van hamas toch..
  maandag 6 mei 2024 @ 14:21:12 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213440546
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nee hoor, het aanvallen van de Joodse gemeenschappen is wel degelijk het startpunt van dit conflict. En inderdaad, Isral is al decennialang weg uit de Gazastrook, dus daar heeft men geen kwaad gedaan. Isral is pas weer met het leger dat rovershol ingegaan na de aanslagen van 7 oktober. Wat ook te begrijpen valt gezien de omvang van de aanslagen en het feit dat er honderden burgers, waarvan natuurlijk ook een aantal buitenlanders, gegijzeld zijn.
  maandag 6 mei 2024 @ 14:25:45 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213440575
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 13:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Voor 7 oktober waren er in 2023 in de west bank alleen al 200 Palestijnen afgeknald en 1 klein dorp volledig verdreven. Daarnaast sinds 1 januari 2022 en voor 7 oktober hebben meer dan 1.100 Palestijnen hun huis gedwongen verlaten. Een aantal Palestijnen noemt dat 'geen staakt 't vuren', dat zogenaamde staakt 't vuren is een verzonnen argument van Isralische kant
Je vergeet ook even de tientallen doden door terroristische aanslagen zowel op als buiten de Westoever.
Niet dat dat het vuile gedoe op de Westoever legitimeert, maar ik vind het belangrijk om niet te doen alsof het enige geweld vanuit de Isralische hoek kwam.
pi_213440579
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het aanvallen van de Joodse gemeenschappen is wel degelijk het startpunt van dit conflict. En inderdaad, Isral is al decennialang weg uit de Gazastrook, dus daar heeft men geen kwaad gedaan. Isral is pas weer met het leger dat rovershol ingegaan na de aanslagen van 7 oktober. Wat ook te begrijpen valt gezien de omvang van de aanslagen en het feit dat er honderden burgers, waarvan natuurlijk ook een aantal buitenlanders, gegijzeld zijn.
Die 200+ doden en 9.000 gewonden in Gaza bij die Great March of Return klinkt niet als 'geen kwaad doen', zeker niet als er nog geen 12 Isralirs gewond zijn geraakt. Het klinkt als een bloedbad en mensen verwerken zoiets slecht
  maandag 6 mei 2024 @ 14:29:36 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213440605
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die 200+ doden en 9.000 gewonden in Gaza bij die Great March of Return klinkt niet als 'geen kwaad doen', zeker niet als er nog geen 12 Isralirs gewond zijn geraakt. Het klinkt als een bloedbad en mensen verwerken zoiets slecht
De Great March of Return, als in: een militaire bufferzne in rennen op het hek af ondanks de waarschuwingen, snipers, brandende objecten en projectielen over het hek sturen...noem maar op...georkestreerd door Hamas...of herinner ik me een ander evenement?

Sorry, maar het was geen onschuldige picknick wat daar georganiseerd was en zeker niet spontaan.
pi_213440612
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je vergeet ook even de tientallen doden door terroristische aanslagen zowel op als buiten de Westoever.
Niet dat dat het vuile gedoe op de Westoever legitimeert, maar ik vind het belangrijk om niet te doen alsof het enige geweld vanuit de Isralische hoek kwam.
Fair point. n bij die Palestijnse doden zitten zeker heel veel terroristen

[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 06-05-2024 14:40:45 ]
  maandag 6 mei 2024 @ 14:34:24 #94
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213440638
Daar gaan ze.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 6 mei 2024 @ 14:39:29 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213440672
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:34 schreef Perrin het volgende:
Daar gaan ze.
[ x ]
Uitstekend dat men hiermee is begonnen, uitroken dat terroristennest. Alles met een wapen meteen neutraliseren, gijzelaars lokaliseren en in veiligheid brengen. Vervolgens Gaza heropbouwen, waarbij er veel aandacht is voor het deradicaliseren van de bevolking. Als dat zou lukken, zou een eigen staat op de lange termijn best mogelijk moeten zijn.
  maandag 6 mei 2024 @ 14:40:06 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213440678
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
tijdje terug was dit het geval ja.
toen bleek dat er een kolonisten meisje vermoord gevonden was, dat was de reden.

Het met dodelijk geweld verdrijven van Palestijnen door kolonisten, gesteund door het leger, gebeurt aan de lopende band en elke vorm van door hunzelf gegeven ""rechtvaardiging"" daarvan is niets waard en doet niets af aan de onrechtmatigheid en dodelijkheid van die acties.
Antifa
pi_213440754
Komen die sneue Nederlanders ook weer aankakken hoor
Pro-Palestijnse studenten bouwen tentenkamp bij Universiteit van Amsterdam: ’Viva intifada’
https://www.telegraaf.nl/(...)terdam-viva-intifada
  maandag 6 mei 2024 @ 14:52:02 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213440768
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:50 schreef BeriBeri het volgende:
Komen die sneue Nederlanders ook weer aankakken hoor
Pro-Palestijnse studenten bouwen tentenkamp bij Universiteit van Amsterdam: ’Viva intifada’
https://www.telegraaf.nl/(...)terdam-viva-intifada
Goh, hebben ze dat zelf bedacht?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213440865
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:40 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het met dodelijk geweld verdrijven van Palestijnen door kolonisten, gesteund door het leger, gebeurt aan de lopende band en elke vorm van door hunzelf gegeven ""rechtvaardiging"" daarvan is niets waard en doet niets af aan de onrechtmatigheid en dodelijkheid van die acties.
En maakt dat de dood van dat kolonistenmeisje erger, minder erg of maakt dat niet uit?

Het laatste, he?

Dus wat heb je geleerd van "maar hunnie doen het ook" te gebruiken als argument? Juist! Het is nutteloos!
Intolerant voor intolerantie
  maandag 6 mei 2024 @ 15:04:40 #100
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213440924
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 14:40 schreef VoMy het volgende:

[..]
en dat vermoorde meisje, dat was niet dodelijk en onrechtmatig? of de aanslage tegen kolonisten? als je boos wordt over zulke dingen, moet je ook boos zijn over alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')