Het kwam op mij over alsof je zijn manier om te rouwen veroordeelt en de manier waarop hij dat in de act verwerkt, niet hem zelf. Daarom zei ik ook hoe en wanneer dat mag. Omdat het in je posts lijkt dat je het allemaal teveel vindt.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 17:05 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom wil je doen alsof ik hem veroordeel, ik vind het erg voor hem.
Daarom gaat hij gewoon meedoen om de winst, ongeacht de odds nu. Dat kan niet anders gezien de populariteit van het nummerquote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:50 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ x ]
Joosts eerste repetitie TT is trouwens inmiddels 3.2M keer bekeken dit is 500K meer dan de nummer 2 (Griekenland). The numbers game dus wat betreft streams (ook buitenlandse), en views is hij momenteel wel hard aan het winnen. Zelfs Joosts karaoke video is 1.9M keer bekeken, de tweede (Polen) heeft 1M minder views.
Hahaha leuk. Ik kan slecht tegen de manier van praten van de interviewer maar hij was wel erg lief tegen Joost en wat doet Joost dit soort dingen echt enórm goed hoor. Heel sympathiek en geïnformeerd komt hij over.quote:
En hij en Joost allebei als kinderen in een snoepwinkel, dit hele avontuur al. Zo lief!quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:56 schreef Greys het volgende:
Wat ziet Gover er allemachtig keurig uit bij dat persmoment.Een echte Creative Supervisor haha. Mooi.
[ afbeelding ]
San Marino staat er nu net op, misschien komt het nog of morgen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:39 schreef d_elise het volgende:
Het viel me trouwens op dat Joost als enige van de artiesten die gisteren gerepeteerd hebben, geen AMA op Reddit heeft.. Ook een bewuste keuze? Niet dat zo'n clipje iets bijzonders is, maar het valt wel op
Leuk altijd dat Aran hier meeleestquote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:05 schreef Mika024 het volgende:
Op boulevard werd net ook verteld dat ze er vanuit gaan dat Joost in een videogame terecht komt in de tv registratie. Aran vroeg dit aan Joost maar zoals we hem kennen ging die er niet echt op in.
Stefanoquote:Op zaterdag 4 mei 2024 18:56 schreef Greys het volgende:
Wat ziet Gover er allemachtig keurig uit bij dat persmoment.Een echte Creative Supervisor haha. Mooi.
[ afbeelding ]
Ja ik vind dat hele team het enórm leuk doen. Alles.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:02 schreef d_elise het volgende:
[..]
En hij en Joost allebei als kinderen in een snoepwinkel, dit hele avontuur al. Zo lief!
en had hij nog hardgelopen met Joost, of moest hij achter Joost aanrennen?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:05 schreef Mika024 het volgende:
Op boulevard werd net ook verteld dat ze er vanuit gaan dat Joost in een videogame terecht komt in de tv registratie. Aran vroeg dit aan Joost maar zoals we hem kennen ging die er niet echt op in.
Dat gaan ze de komende dagen een keer doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:07 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
en had hij nog hardgelopen met Joost, of moest hij achter Joost aanrennen?
Hij wilde het dus ECHT ECHT ECHT niet zelf, een stukje laten zien, maar legt zich er bij neer.quote:Dat er beelden van de repetities naar buiten kwamen via het officiële kanaal van de EBU, de overkoepelende Europese omroep die het songfestival organiseert, betreurt hij nog steeds. ,,Ik ben het niet helemaal eens met de social media van de EBU. Ik zou het zelf niet zo doen. Ik betwijfel of de motivatie achter hun social media wel goed is, of hun morele kompas helemaal klopt. Dat gezegd hebbende, leg ik me er bij neer. Ik doe mee aan een wedstrijd en daar gelden regels. Mijn broer zei altijd: Joost, zelfs jij zult ooit dingen moeten doen die je niet wilt. Nou, daar zijn we dan. Thanks, bro!”
Over lengte gesproken, dit bedacht ik me vorige keer al. @Greys Hoe lang was Joost ongeveer?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:07 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Wat een verschil qua lengte, maar zo leuk.
Daar staat dus ook in waarom hij waarschijnlijk niet te zien is op hun sociale media. Ik had dat op de vorige pagina geplaatst, wellicht niet duidelijk genoeg.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:14 schreef Greys het volgende:
Uit de in het vorige topic geposte link naar het AD stuk:
[..]
Hij wilde het dus ECHT ECHT ECHT niet zelf, een stukje laten zien, maar legt zich er bij neer.
Snap het wel. Hij wil het gewoon nog even een verrassing houden dus kan hij niks van eerder in het lied laten zien dus dan 'moet' hij het einde maar laten zien en dat had hij begrijpelijk ivm de emoties erin ook nog niet gewild.
Prima hoe hij dit doet: het oneens zijn, het benoemen maar geen rel erom schoppen of er te veel over zeuren. Uitstekend.
Gokje: rond de 1.86 denk ik?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Over lengte gesproken, dit bedacht ik me vorige keer al. @:greys Hoe lang was Joost ongeveer?
Thanks.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Gokje: rond de 1.86 denk ik?
Ik ben zelf 1.82 en hij was ietsje groter toen ik naast hem liep denk ik.
Ben wel benieuwd of dit voor het eerst niet klopt omdat niemand nog alles heeft gezien + er geen duidelijke winnaar is zoals in 2022&2023. Dit jaar voelt meer zoals 2021, maar toen had de pers op dit moment wel alles al gezien.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:20 schreef Momo het volgende:
Stand bij de bookies 7 dagen voor de finale
[ afbeelding ]
Kindje handje met de pinopapa.quote:
2019: televote-winnaar KEiiNO nergens te bekennen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:20 schreef Momo het volgende:
Stand bij de bookies 7 dagen voor de finale
[ afbeelding ]
Joost doet het ontzettend leuk. Van de interviewer word ik een beetje ongemakkelijkquote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha leuk. Ik kan slecht tegen de manier van praten van de interviewer maar hij was wel erg lief tegen Joost en wat doet Joost dit soort dingen echt enórm goed hoor. Heel sympathiek en geïnformeerd komt hij over.
Erg leuk zijn ze hier ook weer. En wat is Gover ook hier weer tof en serieus zeg. Hij kán dat dus gewoon prima.quote:
Maar die werden 6e…quote:Op zaterdag 4 mei 2024 19:54 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
2019: televote-winnaar KEiiNO nergens te bekennen.
Ik hoop dat als mensen thuis Joost niks vinden qua muziek en humor, dat ze wel één keer een interview zien en horen wat een leuke, intelligente jongen het is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Wat kijkt Gover steeds trots naar Joost he. Leuk en lief zijn ze samen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:49 schreef grazz het volgende:
op nu.nl ook een kort stukje https://www.nu.nl/308234/(...)n-zijn-show-zit.html
Nee geen ideequote:Op zaterdag 4 mei 2024 20:57 schreef grazz het volgende:
Gisteren werd hier een time lapse gedeeld van de repetitie van Joost, waarbij we Joost en de rest vanaf de achterkant gefilmd zien worden. Iemand heeft een deel van dat filmpje vertraagd plus muziek toegevoegd. Je ziet nu iets duidelijker wat er tijdens de drop gebeurt https://vimeo.com/942562679
Uit alle stats blijkt dat Nederland de favoriet is? Zie Spotify, iTunes, youtube etcquote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:07 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Maar Joost kan dus best nog de televote winnen, ook al behoort hij nu niet tot de favorieten.
Het enige dat je goed kunt zien is dat het eerste deel van drop dus met heel veel hysterische witte lampen is en het laatste stuk rood. Wat we al dachten. Maar je ziet hier natuurlijk niets van wat er eventueel op LED te zien is op dat moment.quote:
Ja preciesquote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Het enige dat je goed kunt zien is dat het eerste deel van drop dus met heel veel hysterische witte lampen is en het laatste stuk rood. Wat we al dachten. Maar je ziet hier natuurlijk niets van wat er eventueel op LED te zien is op dat moment.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:21 schreef GeorgeM het volgende:
De komende dagen kan je maar beter niet meer kijken want nu er tweede repetitiebeelden van alle landen zijn geweest gaan er ook weer wat mensen wedden op die landen en maandag (pers erbij in de middag voor semi 1) en dinsdag gaan er nog meer mensen wedden op landen die geen NL zijn omdat die niet meedoet in die semi. En dan konden de procentjes dus nog weleens minder worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal hopelijk woensdag weer veranderen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Goed mevrouwquote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:25 schreef Greys het volgende:
[..]
De komende dagen kan je maar beter niet meer kijken want nu er tweede repetitiebeelden van alle landen zijn geweest gaan er ook weer wat mensen wedden op die landen en maandag (pers erbij in de middag voor semi 1) en dinsdag gaan er nog meer mensen wedden op landen die geen NL zijn omdat die niet meedoet in die semi. En dan konden de procentjes dus nog weleens minder worden.
Dat zal hopelijk woensdag weer veranderen.
Nooit gedacht dat Joost into anime was.. maar stiekem verbaast het me ook weer niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:31 schreef Greys het volgende:
Deze reel op insta van Appie is zo leuk. En klik bij de comments van Stuntje en Joost even op 'vertalen'.
https://www.instagram.com/reel/C6jf82fiyqR/?igsh=M2d3ODF4amV0OXJv
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 21:21 schreef GeorgeM het volgende:
Meen je….. echt triest wel over een paar dagen staan we op 8 of 9. Het stort echt helemaal in op dit moment…… we stonden bijna op plek 2……. Nederland zou Nederland niet zijn om het te verknallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij hoeft niet eens meer mee te doen, het heeft toch geen zin.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:25 schreef ijs_beer het volgende:
We zullen de halve finale maar afdoen met een NQ he, schriftelijk.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:32 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij hoeft niet eens meer mee te doen, het heeft toch geen zin.
Het zegt allemaal niet zoveel als in andere jaren, juist omdat nog niemand nu alles al volledig heeft kunnen zienquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Meen je….. echt triest wel over een paar dagen staan we op 8 of 9. Het stort echt helemaal in op dit moment…… we stonden bijna op plek 2……. Nederland zou Nederland niet zijn om het te verknallen.
Niemand kan de vogel nog goed plaatsen omdat Joost het nog niet geplaatst wil hebben tot de vogel geland is.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:39 schreef HiZ het volgende:
Ik kan die vogel nog steeds niet goed plaatsen. Hij doet me erg denken aan die Ierse inzending. Maar je gaat dan wel heel hard voor 'joke' vibes.
quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:40 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Niemand kan de vogel nog goed plaatsen omdat Joost het nog niet geplaatst wil hebben tot de vogel geland is.
Snap je?
Dress-dingesquote:
No entiendo.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:40 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Niemand kan de vogel nog goed plaatsen omdat Joost het nog niet geplaatst wil hebben tot de vogel geland is.
Snap je?
Dat hebben we Henkje al meerdere keren uitgelegd maar de vogel wil niet landen.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zegt allemaal niet zoveel als in andere jaren, juist omdat nog niemand nu alles al volledig heeft kunnen zien
Leuk jonguhquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb ook zoveel zin in de live-ervaring, dit wordt nu de 5e keer maar dit wordt wel een bijzondere
laat ons na afloop weten (als je wil) hoe de sfeer in de zaal was tijdens ons lied. Alvast veel plezier gewenst jonguhquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb ook zoveel zin in de live-ervaring, dit wordt nu de 5e keer maar dit wordt wel een bijzondere
Jullie zijn wel heel goed gelovig in de mooie marketing praatjes van Joost en zijn vrienden. En hebben een mooie fantasie. Ze zouden eigenlijk jullie volgend jaar moeten vragen voor de staging want er komen veel leukere dingen uit dan ik de afgelopen jaren heb gezien bij de Nederlandse staging. Mastermind marketing Joost weet perfect hoe hij samen met gover het zo moet brengen om het allemaal te hypen om vervolgens daar niks van waar te maken. Ik zie het zo gebeuren. En juist omdat ik het echt zo’n goede en verfrissende Nederlandse inzending vind is dit echt doodzonde. + ik vind de concurrentie niet uitzonderlijk goed dit jaar.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat hebben we Henkje al meerdere keren uitgelegd maar de vogel wil niet landen.
Henk, grow up. En Trust the Processquote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Meen je….. echt triest wel over een paar dagen staan we op 8 of 9. Het stort echt helemaal in op dit moment…… we stonden bijna op plek 2……. Nederland zou Nederland niet zijn om het te verknallen.
Mensen zijn niet eager om te gokken op Joost, maar wat zegt dat over de staging.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:21 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Het is je goed recht dit zo te voelen uiteraard maar ik snap werkelijk niet waar je het 'helemaal niks van waar te maken' op baseert aangezien je het overgrote deel van de act nog helemaal niet gezien hebt?quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:03 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Jullie zijn wel heel goed gelovig in de mooie marketing praatjes van Joost en zijn vrienden. En hebben een mooie fantasie. Ze zouden eigenlijk jullie volgend jaar moeten vragen voor de staging want er komen veel leukere dingen uit dan ik de afgelopen jaren heb gezien bij de Nederlandse staging. Mastermind marketing Joost weet perfect hoe hij samen met gover het zo moet brengen om het allemaal te hypen om vervolgens daar niks van waar te maken. Ik zie het zo gebeuren. En juist omdat ik het echt zo’n goede en verfrissende Nederlandse inzending vind is dit echt doodzonde. + ik vind de concurrentie niet uitzonderlijk goed dit jaar.
Je kunt het Henk blijven vertellen, maar hij weet zeker dat de odds belangrijker zijn dan alle gunstige tekens. Lost case...quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:15 schreef Mandy040986 het volgende:
Joost had in zijn clip twee kerels op scootmobielen in superheldenpakken inclusief capes en maskers. Dan is een vogel nog niet eens zo raar, maar meer in lijn der verwachting![]()
Iedereen vond de clip toch supertof en professioneel gemaakt? Inclusief “rare” kerels op scootmobielen en maskers en superheldencapes?
Weet je waarom dat zo was? Omdat je met de clip een eindproduct zag. Het staging-eindproduct ken je nu nog niet, maar dit gaat denk ik net zo professioneel in elkaar steken als de clip. En alles gaat bij elkaar passen, wat ik je brom.
Ja ik laat uiteraard wat horen hierquote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:01 schreef grazz het volgende:
[..]
laat ons na afloop weten (als je wil) hoe de sfeer in de zaal was tijdens ons lied. Alvast veel plezier gewenst jonguh
De odds hebben het vaak aan het rechte eind of geven minimaal een indicatie. Juryleden, presentatoren en media laten zich er door leiden. Die checken even wie er bovenaan staan en dat zijn de favorieten en die worden meer besproken en daarmee is het een soort visuele cirkel van aandacht en uiteindelijk dus het publiek wat je bereikt. Daarnaast buitenlandse media, YouTubers etc die nu de act van Joost zien en denken: nou dat valt tegen en het publiek gaat dat toch deels beïnvloeden. Wees eerlijk in Nederland hoor je ook enkel nieuws over Joost en de andere acts die hoog staan in de odds. Van de rest hoor je helemaal niks.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:19 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Je kunt het Henk blijven vertellen, maar hij weet zeker dat de odds belangrijker zijn dan alle gunstige tekens. Lost case...
Ja Henk. We gaan vet verliezen. Jij hebt helemaal gelijk. En wij bazelen alleen maar onzin.
Ahhh stiekem al verwacht dat ze samen iets zouden uitbrengen, maar heel tof!!! Ik hoop ook zo dat Käärijä volgende week de 12 punten van Finland aan Joost mag geven, dat zou een momentje zijnquote:
Vind het ook een lekker klinkend nummerquote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:50 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ahhh stiekem al verwacht dat ze samen iets zouden uitbrengen, maar heel tof!!! Ik hoop ook zo dat Käärijä volgende week de 12 punten van Finland aan Joost mag geven, dat zou een momentje zijn
Aan de andere kant is het nog nooit voorgekomen dat een land dat zo boven de rest uitsteekt qua views etc ( Nederland dus ) NIET in de top 3 eindigt. Vergis je niet Joost ligt miljoenen views en streams voor op die zogenaamde favorietenquote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:49 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
De odds hebben het vaak aan het rechte eind of geven minimaal een indicatie. Juryleden, presentatoren en media laten zich er door leiden. Die checken even wie er bovenaan staan en dat zijn de favorieten en die worden meer besproken en daarmee is het een soort visuele cirkel van aandacht en uiteindelijk dus het publiek wat je bereikt. Daarnaast buitenlandse media, YouTubers etc die nu de act van Joost zien en denken: nou dat valt tegen en het publiek gaat dat toch deels beïnvloeden. Wees eerlijk in Nederland hoor je ook enkel nieuws over Joost en de andere acts die hoog staan in de odds. Van de rest hoor je helemaal niks.
Het laat veel ruimte open voor speculatie en dat is precies wat Joost wil alleen ik betwijfel of het de juiste manier is. Nu hebben ze het over de 4 top favorieten. Als Joost ook maar iets laat zien dan hebben we 5 top favorieten ipv dat wij best of the rest zijn zoals nu. Het gat was zo’n 6-8% en we zitten nu bijna op 20%! En wat is het doel om de hele boel voor de gek te houden? Het zou me verbazen als de avrotros daar zomaar in mee zou gaan die stoppen er een Godsvermogen in en het is elk jaar wel wat. Die jurk van treintje, die gekke dansers van waylon, die bal van Duncan en die broccoli van jangu en als dieptepunt mia en Dion die live niet eens konden zingen. En die zwarte jaren 2005-2012.
Toeval bestaat nietquote:Op zondag 5 mei 2024 00:23 schreef Greys het volgende:
Zit net even door het programma van Eurovision Village te scrollen en op 9 mei vieren ze Europe Day.
https://malmo.se/ESC2024/(...)7dbe118e31bafe871423
Ik blijf dat mooi toeval vinden.
Vergeet ook niet waar de clip mee begint. Met niet één vogel, maar een stuk of dertig.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:15 schreef Mandy040986 het volgende:
Joost had in zijn clip twee kerels op scootmobielen in superheldenpakken inclusief capes en maskers. Dan is een vogel nog niet eens zo raar, maar meer in lijn der verwachting![]()
Ik denk dat Kaarija een karakter zal zijn in de game.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:50 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ahhh stiekem al verwacht dat ze samen iets zouden uitbrengen, maar heel tof!!! Ik hoop ook zo dat Käärijä volgende week de 12 punten van Finland aan Joost mag geven, dat zou een momentje zijn
Oh ja, I keep forgetting, dit is het eerste jaar sinds een lange tijd dat niemand behalve de productie de repetities mochten bijwonen. Voorgaande zat de pers erbij (toch?) en die gaven de acts via verslagen en reviews vrij waardoor o.a. the odds redelijk in de buurt van voorspelling kon komen. Nu is dat veel minder, sterker nog, er zou nu zelfs nog een outsider de top 3 in kunnen vliegen na de eerste dressrehearsals... Alles is wat vertraagt en straks versnelt..quote:Op zaterdag 4 mei 2024 22:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat hebben we Henkje al meerdere keren uitgelegd maar de vogel wil niet landen.
Was vorig ook al zoquote:Op zondag 5 mei 2024 07:46 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Oh ja, I keep forgetting, dit is het eerste jaar sinds een lange tijd dat niemand behalve de productie de repetities mochten bijwonen. Voorgaande zat de pers erbij (toch?) en die gaven de acts via verslagen en reviews vrij waardoor o.a. the odds redelijk in de buurt van voorspelling kon komen. Nu is dat veel minder, sterker nog, er zou nu zelfs nog een outsider de top 3 in kunnen vliegen na de eerste dressrehearsals... Alles is wat vertraagt en straks versnelt..
De spanning is wel een stuk heftiger zo deze editie.
Oh ja, goeie.quote:Op zondag 5 mei 2024 01:06 schreef Dave het volgende:
[..]
Vergeet ook niet waar de clip mee begint. Met niet één vogel, maar een stuk of dertig.
Het gaat waarschijnlijk ook nog de andere kant op werken, vorig jaar stonden Frankrijk en Spanje nu nog in de top 5 door mooie foto’s/filmpjes en zo waren er nog wel wat landen.quote:Op zondag 5 mei 2024 07:46 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Oh ja, I keep forgetting, dit is het eerste jaar sinds een lange tijd dat niemand behalve de productie de repetities mochten bijwonen. Voorgaande zat de pers erbij (toch?) en die gaven de acts via verslagen en reviews vrij waardoor o.a. the odds redelijk in de buurt van voorspelling kon komen. Nu is dat veel minder, sterker nog, er zou nu zelfs nog een outsider de top 3 in kunnen vliegen na de eerste dressrehearsals... Alles is wat vertraagt en straks versnelt..
De spanning is wel een stuk heftiger zo deze editie.
Ja okay maar toen was Loreen bij wijze van spreke al favoriet voor dat het nummer überhaupt al uitkwam, dus dat is naar mijn mening niet een representatief jaar. Het is vooral interessant om te kijken wat er dit jaar gebeurt wanneer er zoveel verschillende favorieten zijn..quote:
Denk ik ook wel hoor, de complete optredens zijn toch nog wel een vraagteken, Zwitserland vooral. We weten eigenlijk alleen wat te verwachten van Kroatië, maar zelfs dat zou nog beter over kunnen komen dan die 30 seconden.quote:Op zondag 5 mei 2024 08:06 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Ja okay maar toen was Loreen bij wijze van spreke al favoriet voor dat het nummer überhaupt al uitkwam, dus dat is naar mijn mening niet een representatief jaar. Het is vooral interessant om te kijken wat er dit jaar gebeurt wanneer er zoveel verschillende favorieten zijn..
Ben benieuwd of er acts door de mand gaan vallen... Wie denken jullie als je nu afgaat op de bestaande beelden? Ik vrees een beetje dat Zwitserland niet helemaal aan de hype gaat voldoen aangezien ze het hoogtepunt van het lied hebben gebruik voor de 30 seconde clip. Als ze dat al nu durven te tonen wat gaat er dan nog verder gebeuren wat ons zal verbazen...?...quote:Op zondag 5 mei 2024 08:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk ook nog de andere kant op werken, vorig jaar stonden Frankrijk en Spanje nu nog in de top 5 door mooie foto’s/filmpjes en zo waren er nog wel wat landen.
Beetje moeilijk in te schatten, denk dat Ierland en Oekraïne de beste reacties kregen na die 30 seconden, maar of dat hele geheel zo goed is ja geen idee.quote:Op zondag 5 mei 2024 08:14 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Ben benieuwd of er acts door de mand gaan vallen... Wie denken jullie als je nu afgaat op de bestaande beelden? Ik vrees een beetje dat Zwitserland niet helemaal aan de hype gaat voldoen aangezien ze het hoogtepunt van het lied hebben gebruik voor de 30 seconde clip. Als ze dat al nu durven te tonen wat gaat er dan nog verder gebeuren wat ons zal verbazen...?...
En daarom denk ik dat Joost nog serieus kans maakt omdat er van hem het minst bekend is van alle acts dit jaar.
Ik geloof dat het de bedoeling van Greys en Mandy is dat we nóg optimistischer zijn dan dit.quote:Op zondag 5 mei 2024 08:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Beetje moeilijk in te schatten, denk dat Ierland en Oekraïne de beste reacties kregen na die 30 seconden, maar of dat hele geheel zo goed is ja geen idee.![]()
Maar dat er dingen tegenvallen/meevallen straks dat sowieso. En heb stiekem ook nog gewoon hoop voor Joost.
Maar heb jíj als grote optimist stiekem nog hoop Fred?quote:Op zondag 5 mei 2024 09:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof dat het de bedoeling van Greys en Mandy is dat we nóg optimistischer zijn dan dit.
Wel balen dat we in semi 2 zitten, we zien eigenlijk zaterdag pas wat het effect is van Europapa na de halve finale.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:28 schreef TheVulture het volgende:
Esctracker begint ook wel steeds lekkerder te lopen, voor zover er überhaupt nog mensen downloaden
https://esctracker.com/itunes
Ik hou me er net als bij Hind en Edsiel aan vast dat Nederland straks in de zaal wel goed ontvangen wordtquote:Op zondag 5 mei 2024 09:30 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maar heb jíj als grote optimist stiekem nog hoop Fred?
DROOM GROOT JONGUHquote:Op zondag 5 mei 2024 09:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik geloof dat het de bedoeling van Greys en Mandy is dat we nóg optimistischer zijn dan dit.
Nouja dat ja, in ieder geval woensdag even afwachten.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik hou me er net als bij Hind en Edsiel aan vast dat Nederland straks in de zaal wel goed ontvangen wordt![]()
Maar goed, wat we tot nu toe hebben gezien is niets bijzonders, en bovenal niet juryvriendelijk. Maar ik ga er vanuit dat we veel nog niet hebben gezien, en dat het dus vooral afwachten op woensdag is. Uit negen maanden werk zal vast iets bijzonders komen.
In Apple Music zie je het wel eerder, dat wordt vaker geüpdate. En in Itunes, waar je met één of twee downloads in veel landen al in de charts komt.quote:Op zondag 5 mei 2024 09:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wel balen dat we in semi 2 zitten, we zien eigenlijk zaterdag pas wat het effect is van Europapa na de halve finale.
Samen cold turkie afkickenquote:
Bron: https://www.bbc.com/news/articles/crgy7l6er7voquote:I’m much more enamoured by Joost Klein from the Netherlands who takes a whistle-stop, happy hardcore tour of Europe in the infectiously silly Europapa.
Performed in high-rise shoulderpads, while LED screens project images of currywurst and paella, the song is nonetheless rooted in tragedy.
Joost lost his parents at a young age, and the song reflects that no matter how far he travels, he can’t outrun his grief.
Dat weten we nou inmiddels wel...quote:Op zondag 5 mei 2024 10:46 schreef Arcee het volgende:
Joost is bij de bookmakers nog slechts aanvoerder van de grijze middenmoot.
Mensen die haten op Bon Jovi en Rammsteinquote:
Dat komt woensdag vast wel goed als de staging voor het eerst helemaal bekend wordt.quote:Op zondag 5 mei 2024 10:46 schreef Arcee het volgende:
Joost is bij de bookmakers nog slechts aanvoerder van de grijze middenmoot.
Ik heb hetzelfde idee, team "we walsen naar de zege"quote:Op zondag 5 mei 2024 11:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat komt woensdag vast wel goed als de staging voor het eerst helemaal bekend wordt.
Uiteraardquote:Op zondag 5 mei 2024 11:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde idee, team "we walsen naar de zege"
Het is nooit sterk als je het teveel moet uitleggen. Dan is je concept dus niet goed. We zien wel of in het totaalplaatje de rol van Appie en Stuntje wat duidelijker wordt, nu staan ze er gewoon met een gek pak aan.quote:
Dus wat hij hier zegt is dat het nummer voor kinderen gemaakt is en dat concept is nog nooit eerder gedaan.quote:
quote:Joost en Gover vertellen dat er over elke milliseconde van de act is nagedacht en dat de act pas te snappen is als het geheel op televisie komt. "Ik denk dat je het volledige verhaal wat we vertellen pas echt begrijpt als je de volwaardige drie minuten achterelkaar kunt zien", stelt Gover nadat de eerste beelden de afgelopen dagen nogal wat losmaakten. https://www.rtl.nl/boulev(...)week-zwaarste-uit-zn
quote:"Het is wel heel pittig hoor", vult Meit aan. "Op de allereerste repetitiedag kwamen we het gebouw binnen en dan werden we naar een kleine ruimte geloodst waar Joost zijn microfoon en techniek getest werd. En zelfs dat werd meteen gefilmd en online gezet. Dus je hebt geen enkele ruimte om zelf even te wennen of adem te halen. Je komt hier binnen en de show is meteen begonnen."
Klein gebruikt in het outro van zijn act als eerste songfestivaldeelnemer in de geschiedenis ondertiteling. Dat bewijst "hoe streng en rigide deze wereld is", vindt Meit. "Daar hebben we best wel lang voor moeten lobbyen voor dat Eurovision dat goedkeurde. Dus alles wordt eindeloos besproken en tegen elkaar afgewogen. Het is fascinerend hoe streng mensen daarin zijn." https://www.rtl.nl/boulev(...)mo-controle-loslaten
Het optimisme van Greys.quote:Op zondag 5 mei 2024 11:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat komt woensdag vast wel goed als de staging voor het eerst helemaal bekend wordt.
quote:Op zondag 5 mei 2024 12:35 schreef grazz het volgende:
Weet even niet of dit nou al is geplaatst gisteren
[..]
[..]
Lekker klote voor Joost dat dat stukje dan ook gedeeld is? Al gok ik dat hij zelf wel mocht kiezen, maar wel apart als je dit dan leest.quote:Klein vond het bijvoorbeeld moeilijk om het laatste deel van zijn act, waarin hij zich kwetsbaar opstelt met een boodschap aan zijn overleden vader, te repeteren. "Dat is heel gek. Ik heb daar wat lichte discussies met Gover Meit (creative director, red.) over gehad. De boze tiener in mij zei: 'dat gaan we niet doen', maar Gover zei terecht dat het wel moet."
Het is wel te hopen dat het niet te kinderachtig is dan, want kinderen stemmen niet.quote:Op zondag 5 mei 2024 12:22 schreef Aloria het volgende:
[..]
Dus wat hij hier zegt is dat het nummer voor kinderen gemaakt is en dat concept is nog nooit eerder gedaan.
Trust the proces..... oefff hopelijk zit er dan ook nog een Trump kaart in de staging zoals iedereen hier hoopt.
Kinderen zetten hun ouders aan tot stemmen!quote:Op zondag 5 mei 2024 12:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is wel te hopen dat het niet te kinderachtig is dan, want kinderen stemmen niet.
Ze kunnen wel de ouders overhalen om te stemmenquote:Op zondag 5 mei 2024 12:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is wel te hopen dat het niet te kinderachtig is dan, want kinderen stemmen niet.
Het zijn niet de jongeren die over die vogel moeilijk doen, hè. Laten we eerlijk zijn.quote:Op zondag 5 mei 2024 12:53 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ze kunnen wel de ouders overhalen om te stemmen![]()
Maar inderdaad, misschien was het beter geweest dat hij zich op de jongeren had gericht. Zonder Pino dus. Maar goed, wat weet ik er van
Ben je nu echt zo dom ff serieus?quote:Op zondag 5 mei 2024 12:55 schreef nik4ever het volgende:
Het nooit eerder vertoonde is dus de 'ondertiteling'
Ik denk juist dat het een act is die leuk blijft. En dat je na meerdere keren te hebben gezien weet nieuwe dingen ziet. Beetje als het Sprookjesbos van de Efteling.quote:Op zondag 5 mei 2024 12:51 schreef GeorgeM het volgende:
Ik weet het echt niet meer![]()
Ben wel bang dat het niet overkomt en dat er té veel over na is gedacht.
Geen idee eigenlijkquote:Op zondag 5 mei 2024 12:54 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Het zijn niet de jongeren die over die vogel moeilijk doen, hè. Laten we eerlijk zijn.
Misschien ook wel jaquote:Op zondag 5 mei 2024 12:56 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het een act is die leuk blijft. En dat je na meerdere keren te hebben gezien weet nieuwe dingen ziet. Beetje als het Sprookjesbos van de Efteling.
De andere beelden zullen dus wel bepaalde visuele effecten hebben dat ze dat sowieso niet wilden weggeven. Dus ja dan blijft alleen dit stukje over. Volgende week komt dit zoveel meer binnen.quote:Op zondag 5 mei 2024 12:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
[..]
Lekker klote voor Joost dat dat stukje dan ook gedeeld is? Al gok ik dat hij zelf wel mocht kiezen, maar wel apart als je dit dan leest.
Precies mijn gedachtenquote:Op zondag 5 mei 2024 12:58 schreef GeorgeM het volgende:
Ik ben in de herfst van mijn leven en heb al heel veel Songfestivals gezien, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt zo
Dit idd. Juan uit Spanje en Helmut uit Duitsland kijken pas bij de finale. Zo kijk ik zelf meestal ook. Vorig jaar, toen Drol en Droller namens NL meededen, heb ik zelfs van de finale niet veel gezien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 23:08 schreef maresc het volgende:
[..]
Amen! Mensen wat een hysterie hier. Drie keer ademen en rustig wachten tot de leukste week van het jaar! Pas woensdag weten we hoe het ervoor staat, nu totaal niet. Onze marketing-man snapt dat je niet nu, maar eind volgende week the talk of the town moet zijn. Als 99% van de mensen Joost en zn lied leren kennem.
Ze móéten het nu uitleggen, omdat iedereen er naar vraagt en te ongeduldig is om af te wachten wat we straks te zien krijgen. Als het eenmaal te zien is, kan (en ik verwacht 'zal') het allemaal op z'n plek vallen. De videoclip heeft ook iets kinderachtigs toch. Doet iemand daar nog moeilijk over? Of danst iedereen gewoon lekker happy hardcore mee? Trust the processquote:Op zondag 5 mei 2024 12:56 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk![]()
Maar blijft dat je teveel over de act moet uitleggen, dat lijkt me gewoon niet handig.
quote:Op zondag 5 mei 2024 13:05 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zucht... Uiteraard was dat ironisch bedoeld...
Gevalletje van Pot verwijt de ketel blijkbaar.
Ja, dat is nu wel zo omdat we het totaalplaatje missen en we daardoor in verwarring zijn gebracht, maar het kan best zo zijn dat als je het voor de eerste keer ziet alles duidelijk is. Ik vond de post van Mandy gisteren ook wel goed over wat ze schreef de videoclip. Dat zag er in z'n geheel ook super tof uit (met Stuntje en Gover in gekke pakken en op scootmobiels) en daar hoorde je ook niemand over. Het enige dat ik nu denk is hadden ze de vogel er meteen maar ingestopt. Had je er niemand over gehoord.quote:Op zondag 5 mei 2024 12:56 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk![]()
Maar blijft dat je teveel over de act moet uitleggen, dat lijkt me gewoon niet handig.
Nouja je had wel gelijk dat het nog niet eerder vertoond isquote:Op zondag 5 mei 2024 13:05 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Zucht... Uiteraard was dat ironisch bedoeld...
Gevalletje van Pot verwijt de ketel blijkbaar.
Hopelijk voor Nederland niet, vind het leuker om meer te weten dan minder.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:12 schreef Em31 het volgende:
Wel mooi dat ze het voor elkaar hebben gekregen, zullen we dan in de komende jaren ook wel vaker gaan zien.
Ik zat vanmorgen op YouTube alle inzendingen van de jaren dat ik het Songfestival volg te bekijken. Nou dan kom je dit tegen, zoals ze die trap af huppelt.quote:Op zondag 5 mei 2024 12:58 schreef GeorgeM het volgende:
Ik ben in de herfst van mijn leven en heb al heel veel Songfestivals gezien, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt zo
Hoe bedoel je? Of doel je niet op de ondertitelingquote:Op zondag 5 mei 2024 13:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hopelijk voor Nederland niet, vind het leuker om meer te weten dan minder.
Haha, ja dat heb ik ook wel een paar keer terug gespoeld. Al heeft Joost natuurlijk wel gelezen ergens online dat mensen dat dachten, er kwamen best wat van die berichten terug op social media. Dan zouden ze al na kunnen denken over een reactie bij die interviews. Maar ik het voelde wel alsof Joost oprecht verbaasd is, maar misschien kan hij ook goed acteren.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:20 schreef d_elise het volgende:
Als de organisatie al zo moeilijk deed over ondertiteling kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ze zouden meewerken met iets geheim houden of het gebruik van AR eerlijk gezegd.. En toen Aran dat gerucht over AR en die videogame opperde in het interview, vond ik Joost ook wel te verbaasd/verrast reageren om te denken dat Aran (en wij) goed zitten met die theorie. Kortom, ik heb geen idee meer
Oh sorry, ik dacht dat het ging over weinig weggeven. My bad.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Of doel je niet op de ondertiteling
Dit klinkt voor mij als 'ik wilde helemaal niets prijsgeven en Gover heeft me overtuigd dat als het dan tóch echt moet die 30 seconden dat we dan dit maar moeten kiezen als ik de rest geheim wil houden'.quote:Op zondag 5 mei 2024 12:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
[..]
Lekker klote voor Joost dat dat stukje dan ook gedeeld is? Al gok ik dat hij zelf wel mocht kiezen, maar wel apart als je dit dan leest.
Ik vond z’n reactie alsof hij juist niet verbaasd was en het weglacht en jokt om niks weg te geven, maar ik heb het maar één keer gezien.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Haha, ja dat heb ik ook wel een paar keer terug gespoeld. Al heeft Joost natuurlijk wel gelezen ergens online dat mensen dat dachten, er kwamen best wat van die berichten terug op social media. Dan zouden ze al na kunnen denken over een reactie bij die interviews. Maar ik het voelde wel alsof Joost oprecht verbaasd is, maar misschien kan hij ook goed acteren.
We kunnen zeggen wat we willen maar zelfs de geheimhouding geeft ons veel te 'doen' hier dus ik vind het echt een geweldig seizoen zo met alles.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vond z’n reactie alsof hij juist niet verbaasd was en het weglacht en jokt om niks weg te geven, maar ik heb het maar één keer gezien.
Ik denk dat ze exact weten wat ze doenquote:Op zondag 5 mei 2024 13:27 schreef d_elise het volgende:
Ik heb sowieso wel het idee dat Joost en Gover de boel wat aan het afzwakken zijn. Eerst was het nog "we gaan iets doen dat nog nooit vertoond is" en nu zegt Joost "ik vind dat het nog nooit op het ESF vertoond is", klein verschil met veel impact. En ook dingen als "het gaat opvallen en het maakt me dan niet uit of de reacties positief of negatief zijn". Ik trust nog steeds de process, maar ik ik maak me wel iets meer zorgen dan voor deze interviews 😬
Ik mis wel een beetje de details.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:27 schreef Greys het volgende:
[..]
We kunnen zeggen wat we willen maar zelfs de geheimhouding geeft ons veel te 'doen' hier dus ik vind het echt een geweldig seizoen zo met alles.
Waarom? Zou het niet veel toffer zijn als we helemaal niets zouden weten tot donderdag bijvoorbeeld? Alles vooraf weten is toch niks meer aan?quote:Op zondag 5 mei 2024 13:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik mis wel een beetje de details.Vind dat leuker om concreet te kunnen bespreken. Alles is een vraagteken.
Vanuit Joost snap ik het wel weer.
Viel me ook op, maar maak me alsnog geen zorgen. Alleen niet handig om van te voren dus dat soort dingen te roepen. Ik verwacht dat het nog steeds sterk, kleurrijk, fris, komisch en ontroerend zal zijn wat we straks te zien krijgen.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:27 schreef d_elise het volgende:
Ik heb sowieso wel het idee dat Joost en Gover de boel wat aan het afzwakken zijn. Eerst was het nog "we gaan iets doen dat nog nooit vertoond is" en nu zegt Joost "ik vind dat het nog nooit op het ESF vertoond is", klein verschil met veel impact. En ook dingen als "het gaat opvallen en het maakt me dan niet uit of de reacties positief of negatief zijn". Ik trust nog steeds de process, maar ik ik maak me wel iets meer zorgen dan voor deze interviews 😬
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Amenquote:Op zondag 5 mei 2024 13:34 schreef dolfg het volgende:
Dat uitleggen is niet iets wat moet. Voor mij niet.
Voor niemand niet. En zeker voor Joost niet.
Maar omdat de hele media er zo bovenop zitten, en oh jee: DE dalende bookmaker cijfers, wordt de suggestie gewekt alsof er van alles uitgelegd moet worden.
Omdat je anders het nummer niet snapt.
Dit heet selffulfilling prophecy.
Gecreëerd door te weinig info wordt er van alles bijgehaald om het te duiden.
Komt de traan te vroeg, te laat, moet er wel een traan zijn? Is een snik niet beter, of de suggestie van een snik… Of snappen de gepassioneerde Italianen het dan niet meer??
De eerste keer dat ik Europapa hoorde dacht ik: wat een LEKKER nummer!
Dat is genoeg. En vele miljoenen Europeanen hebben dat ook. En ze verstaan geen woord Nederlands.
Kortom: heb vertrouwen.
Als iets aantoonbaar niks oplevert dan is het wel angst… en wantrouwen. 👏
Konstrakta had toch ook ondertiteling en die schreeuwende Italianen hadden toch ook hun tekst in beeld?quote:Op zondag 5 mei 2024 12:35 schreef grazz het volgende:
Klein gebruikt in het outro van zijn act als eerste songfestivaldeelnemer in de geschiedenis ondertiteling.
Kloptquote:Op zondag 5 mei 2024 13:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Konstrakta had toch ook ondertiteling en die schreeuwende Italianen hadden toch ook hun tekst in beeld?
Ja, maar ook gedeeltelijk, aantal zinnen. Heel Europapa zal ook wel niet ondertitelt worden, enkel de outro.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Konstrakta had toch ook ondertiteling en die schreeuwende Italianen hadden toch ook hun tekst in beeld?
Bij Konstrakta waren het zinnetjes maar in een andere opmaak, zij wilden ook meerdere zinnen als ondertiteling maar dat mocht toen niet. Ik neem aan dat dit nu ook vertaald gaat worden door de omroepen en dat het niet een vast Engels zinnetje is zoals bij Konstrakta.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet. Maar achter elke succesvolle Eurovisie-staging zit een duidelijk idee, dat ook duidelijk overkomt op de kijker. Juist van een conceptueel denker als Joost had ik dat eigenlijk ook wel verwacht. Je moet niet gaan verwachten dat elke kijker je back story gaat opzoeken. Maar nogmaals, misschien is het in het totaalplaatje wél duidelijk.quote:Op zondag 5 mei 2024 13:34 schreef dolfg het volgende:
Dat uitleggen is niet iets wat moet. Voor mij niet.
Voor niemand niet. En zeker voor Joost niet.
Maar omdat de hele media er zo bovenop zitten, en oh jee: DE dalende bookmaker cijfers, wordt de suggestie gewekt alsof er van alles uitgelegd moet worden.
Omdat je anders het nummer niet snapt.
Dit heet selffulfilling prophecy.
Gecreëerd door te weinig info wordt er van alles bijgehaald om het te duiden.
Komt de traan te vroeg, te laat, moet er wel een traan zijn? Is een snik niet beter, of de suggestie van een snik… Of snappen de gepassioneerde Italianen het dan niet meer??
De eerste keer dat ik Europapa hoorde dacht ik: wat een LEKKER nummer!
Dat is genoeg. En vele miljoenen Europeanen hebben dat ook. En ze verstaan geen woord Nederlands.
Kortom: heb vertrouwen.
Als iets aantoonbaar niks oplevert dan is het wel angst… en wantrouwen. 👏
Oh jaaaa.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:35 schreef Momo het volgende:
Moet nu denken aan twee andere nummers die gingen over het verlies van hun vader. Bij Duitsland was dat duidelijk, bij Hongarije voor het publiek niet (tragische afloop ookmet hetzelfde lot als zijn vader een paar jaar later).
Wat was er ook alweer met die kerel van aws gebeurt?quote:Op zondag 5 mei 2024 14:35 schreef Momo het volgende:
Moet nu denken aan twee andere nummers die gingen over het verlies van hun vader. Bij Duitsland was dat duidelijk, bij Hongarije voor het publiek niet (tragische afloop ookmet hetzelfde lot als zijn vader een paar jaar later).
Net als zijn vader jong gestorven aan acute leukemie.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:38 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat was er ook alweer met die kerel van aws gebeurt?
Oja sickquote:Op zondag 5 mei 2024 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Net als zijn vader jong gestorven aan acute leukemie.
Maar 1 dag. De dag erna gaat de jury al stemmen voor de finale. Jammer dat we niet dinsdag moeten.quote:Op zaterdag 4 mei 2024 23:51 schreef Greys het volgende:
Henkje, nogmaals, er is woensdag nog tijd zat om te stijgen. Rustaggggg.
Als het echt heel goed is zit je juist vers in het geheugenquote:Op zondag 5 mei 2024 14:44 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Maar 1 dag. De dag erna gaat de jury al stemmen voor de finale. Jammer dat we niet dinsdag moeten.
Common Linnets stegen ook in rap tempo van 2% naar 18 ofzo. Zegt allemaal niks.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:44 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Maar 1 dag. De dag erna gaat de jury al stemmen voor de finale. Jammer dat we niet dinsdag moeten.
Niet alleen de hele donderdag maar ook woensdagavond nog tijd om te stijgen want in de middag ziet de pers de hele staging al en indien het goed is zal er vast over geschreven worden.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:44 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Qua rust is het ook wel fijner om op dinsdag al te moeten, nu wordt het op zich wel een enorme rollercoaster vanaf woensdag, met twee shows per dagquote:Op zondag 5 mei 2024 14:44 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Jep gebeurde bij Common Linnets ookquote:Op zondag 5 mei 2024 14:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Woensdagavond ook nog tijd om te stijgen want in de middag ziet de pers de hele staging al en indien het goed is zal er vast over geschreven worden.
Het idee van Joost is volgens mij: vier het leven.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet. Maar achter elke succesvolle Eurovisie-staging zit een duidelijk idee, dat ook duidelijk overkomt op de kijker. Juist van een conceptueel denker als Joost had ik dat eigenlijk ook wel verwacht. Je moet niet gaan verwachten dat elke kijker je back story gaat opzoeken. Maar nogmaals, misschien is het in het totaalplaatje wél duidelijk.
appiequote:
Ik verwacht dat Joost, samen met Nemo, wel de enige twee zijn waar men over zal spreken na de tweede semi.quote:Op zondag 5 mei 2024 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het echt heel goed is zit je juist vers in het geheugen
En 's avonds met publiek. Ook een niet al te onbelangrijke graadmeter. Ben echt zo nieuwsgierig naar die avond dress rehearsal. Maar meeluisteren kan niet meer toch?quote:Op zondag 5 mei 2024 14:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet alleen de hele donderdag maar ook woensdagavond nog tijd om te stijgen want in de middag ziet de pers de hele staging al en indien het goed is zal er vast over geschreven worden.
Dat is gewoon een openbare show voor publiekquote:Op zondag 5 mei 2024 14:58 schreef grazz het volgende:
[..]
En 's avonds met publiek. Ook een niet al te onbelangrijke graadmeter. Ben echt zo nieuwsgierig naar die avond dress rehearsal. Maar meeluisteren kan niet meer toch?
Maar volgens mij mag livestreamen niet meer vanuit het perscentrum. Dus kunnen we hier niet, zoals vroegah, meeluisteren.quote:Op zondag 5 mei 2024 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is gewoon een openbare show voor publiek
Volgens mij is er wel een online livestream voor pers. Fanpers mag volgens mij uberhaupt nauwelijks perscentrum in. Maar ze zouden wel mogen streamen vanuit thuis/hotelkamers. Maar vorig jaar moest geluid wel uit ja bij die streams dag voor de halve finales als ze gingen streamen als "hoofd".quote:Op zondag 5 mei 2024 15:00 schreef grazz het volgende:
[..]
Maar volgens mij mag livestreamen niet meer vanuit het perscentrum. Dus kunnen we hier niet, zoals vroegah, meeluisteren.
Nu vind ik het ook wel weer erg zielig.quote:Op zondag 5 mei 2024 15:40 schreef Cosima het volgende:
Ik vind die vogel dus eigenlijk best leuk. Vanaf het begin al. Soms snap ik niet zo goed wat nou wel en niet leuk is om Eurovisie-land. Kan me ook heel goed indenken dat Joost en team verbaasd waren over de reacties.
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.quote:
Hier was echt niks beters van te maken door die jongens. Wat een flut interviews johquote:Op zondag 5 mei 2024 17:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.![]()
Pakaaak!
Ik heb Joost nog niet eerder zo gehoord. Groot gelijk dat je er dit van maakt als dit is wat je krijgt.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier was echt niks beters van te maken door die jongens. Wat een flut interviews joh
PAKAAAAAAK![]()
Die interviewert ook gewoon 'I hope you annoy... enjoy.. the rest of it' oidquote:Op zondag 5 mei 2024 17:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb Joost nog niet eerder zo gehoord. Groot gelijk dat je er dit van maakt als dit is wat je krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door grazz op 05-05-2024 18:20:11 ]All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
quote:
Dank je!quote:Op zondag 5 mei 2024 17:30 schreef grazz het volgende:
[..]
https://eurovision.tv/event/malmo-2024/participants
Met dank aan @Pisces29quote:Op zondag 5 mei 2024 17:30 schreef grazz het volgende:
[..]die houden we erin hoor als iemand nog eens zeurt over de act
Ja je kon merken dat dit echt een "moetje" was en dat hij ook doorhad dat de interviewer eigenlijk totaal niet geïnteresseerd was. Goed opgelost zo 😂 Ook echt 180 graden anders dan gisteren, toen er wel echt leuke interviews verschenen.quote:Op zondag 5 mei 2024 17:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb Joost nog niet eerder zo gehoord. Groot gelijk dat je er dit van maakt als dit is wat je krijgt.
even testenquote:Op zondag 5 mei 2024 17:30 schreef grazz het volgende:
[..]die houden we erin hoor als iemand nog eens zeurt over de act
PAKAAAAAAKquote:Op zondag 5 mei 2024 17:34 schreef nik4ever het volgende:
[..]
even testen![]()
We zakken zo erg in the odds door die vogel we hadden net zo goed Mia en Dion weer kunnen sturen.
()
Pinoquote:
quote:Op zondag 5 mei 2024 17:57 schreef Fred_B het volgende:
Positief nieuws uit de UK:
[ x ]
De Britse 12 publiekspunten gaan dus naar Kroatië en we schrijven Duitsland op als de verrassing.
Vind sowieso veel landen erg positief. Strookt niet met de bookmakers. Daarom gaan we winnenquote:Op zondag 5 mei 2024 18:21 schreef d_elise het volgende:
Ik vind het sowieso wel opvallend dat de meeste reacties uit de UK heel positief zijn! Geen idee of dat de eurofan bubbel is of dat 'we' daadwerkelijk (veel) punten van ze gaan krijgen, maar leuk is het wel
In de UK zijn ze nogal gedesillusioneerd na de Brexit, dus Europa(pa) spreekt ze wel aanquote:Op zondag 5 mei 2024 18:21 schreef d_elise het volgende:
Ik vind het sowieso wel opvallend dat de meeste reacties uit de UK heel positief zijn! Geen idee of dat de eurofan bubbel is of dat 'we' daadwerkelijk (veel) punten van ze gaan krijgen, maar leuk is het wel
Betekent eurofan bubbel de bubbel met mensen die groot Eurovisie fan zijn?quote:Op zondag 5 mei 2024 18:21 schreef d_elise het volgende:
Hahahhaa nog steeds hetzelfde antwoord als toen wij vroegen met wie hij een kamer wilde delen in Malmö dus.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:55 schreef Zigsky het volgende:
Joost vind de Spaanse zangeres het mooist. Net een stukje bij Boulevard.
quote:“En uiteraard hoort het begeleiden van de stage show van de Nederlandse inzending ook bij mijn taken. Het belangrijkste is dat je tijdens de repetities goede feedback kunt geven op de uitvoering van de Zweedse productie. Op de cameravoering, de belichting, alle andere theatrale aspecten. Onze plannen komen van professionals, we weten exact hoe we het willen, maar we zijn afhankelijk van lokale mensen. Dat proces moet worden bewaakt.”
Ja, geweldig!quote:Op zondag 5 mei 2024 19:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahahhaa nog steeds hetzelfde antwoord als toen wij vroegen met wie hij een kamer wilde delen in Malmö dus.
Het stuk over de rookmachines is ook mooi.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:08 schreef Greys het volgende:
Interview met Twan in Parool
https://www.parool.nl/nie(...)t&utm_medium=twitter
Gaat over heel veel meer dan het Songfestival. Maar dit stond er over de staging:
[..]
quote:Rookmachine
“Heb ik veel over gesproken toen ik bij de festivals van 2021, 2022 en 2023 Head of Contest was. Mijn taak was de plannen die al die landen voor hun act hadden, zo goed mogelijk op het podium te krijgen. Delegaties zijn vaak ontzettend ambitieus. Niet gek, want de eer van hun land staat op het spel.”
“Er is tussen alle liedjes telkens zo’n 40 seconden om om te bouwen. Daarin zit de beperking. Er zijn regels – geen naakt, geen levende dieren, niet meer dan zes mensen op het podium – maar ook veel praktische problemen.”
“Veel landen willen bijvoorbeeld confetti afschieten. Die plannen hebben we niet één keer goedgekeurd. Je krijgt het podium simpelweg niet snel genoeg schoon voor de volgende deelnemer. Het laatste wat je wil, is dat die uitglijdt.”
“Daarom gingen andere soorten glitterstof of zand ook niet door. Stromend water werd vaak voorgesteld, maar is ook te gevaarlijk. Vlammenwerpers kunnen dan weer wel, net als rookmachines. En ja, dan vind je jezelf dus weleens terug in discussie met een fanatieke delegatieleider over de luchtcirculatie in de hal, die die rook ineens de verkeerde kant op blaast.”
Toen dacht ik: hij kiest een 'moeder' uit.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahahhaa nog steeds hetzelfde antwoord als toen wij vroegen met wie hij een kamer wilde delen in Malmö dus.
William: "I have to apologize. I misidentified you as a chicken"quote:
William heeft duidelijk een zwak voor ons, zo leuk (hij blijft supporten zelfs nu we wat procenten zijn gezakt). En fijn dat het helpt om het verhaal naar mee te geven.quote:
Hmmm mensen vragen nu op een positieve manier naar de vogel, gaat de birdcage nu open en zien we hem vliegen naar de top?...quote:
Och, mooiquote:Op zondag 5 mei 2024 20:39 schreef nik4ever het volgende:
Zo lief! Joost steekt gepeste kinderen een hart onder de riem. https://www.ad.nl/show/jo(...)nt-dit-aan~a218853e/
Oh, dat vind ik net een overjarige pornoster die haar retour al ver voorbij is.quote:Op zondag 5 mei 2024 18:55 schreef Zigsky het volgende:
Nouja de songtitel vertaald lekker tot "hoer"quote:Op zondag 5 mei 2024 21:04 schreef totebel het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik net een overjarige pornoster die haar retour al ver voorbij is.
Liedje ken ik nog niet, misschien vind ik dat uiteindelijk wel geweldig, je weet t nooit tot je het ziet.
Doet me denken aan het lied van Gustaph, over een gekozen familie.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:22 schreef Greys het volgende:
Wat een leuke mensen allemaal en wat doen ze het allemaal geweldig daar. Gover, Stuntje, Appie. Ik snap dat Joost al jaren van ze houdt.
Ja, zeker!quote:Op zondag 5 mei 2024 20:50 schreef Em31 het volgende:
Het is wel grappig hoe Joost zegt dat hij dit best zwaar vindt, maar er tegelijkertijd heel erg goed in is. Gewoon altijd sympathiek.
PAKAAAAAKquote:
En z'n andere bestie Ome Gover als opperhoofd.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, zeker!
Ik denk wel dat het erg fijn is, als je dan zo’n moordend schema hebt, je op je gemak bent met je 2 vrienden. Toch heel anders dan solo op pad.
Ja, dat doet ie goed hé? 😉quote:Op zondag 5 mei 2024 21:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja, zeker!
Ik denk wel dat het erg fijn is, als je dan zo’n moordend schema hebt, je op je gemak bent met je 2 vrienden. Toch heel anders dan solo op pad.
Wat een heldquote:Op zondag 5 mei 2024 21:21 schreef Greys het volgende:
Wauw dit kan Stuntje echt goed! Van z'n Duitse accent is niks meer over bij het interview met de Belgen.
[ x ]
Ze zijn echt zo droog en echt van die giebelende kids die mega veel lol hebben om een heel dom grapje... Heerlijk om te zien en doet je inderdaad terug verlangen naar je kindertijd.quote:Op zondag 5 mei 2024 21:22 schreef Greys het volgende:
Wat een leuke mensen allemaal en wat doen ze het allemaal geweldig daar. Gover, Stuntje, Appie. Ik snap dat Joost al jaren van ze houdt.
Tis echt een geboren mediaman he. Z'n vrienden overal bij betrekken, nul egoïsme, zulke leuke dingen spontaan kunnen zeggen is echt een gave.quote:
Ook mooi hoe hij op de vraag Are you a joke entry? antwoordt met No, but we love to laugh in the Netherlandsquote:Op zondag 5 mei 2024 18:55 schreef Zigsky het volgende:
Andyquote:
Mee eens.... Ik koop gewoon een blauw vogelpak en ga de rest van het jaar door de stad rennen zoals in die tiktoks van Joost en Apson..quote:Op zondag 5 mei 2024 22:26 schreef GeorgeM het volgende:
Wat erg als ‘t straks allemaal weer voorbij is
Hij heeft gewoon overal een antwoord opquote:Op zondag 5 mei 2024 22:23 schreef grazz het volgende:
[..]
Ook mooi hoe hij op de vraag Are you a joke entry? antwoordt met No, but we love to laugh in the Netherlands
quote:Op zondag 5 mei 2024 22:26 schreef GeorgeM het volgende:
Wat erg als ‘t straks allemaal weer voorbij is
PAKAAAAK JONGUHquote:Op zondag 5 mei 2024 22:32 schreef TheVulture het volgende:
Groene bolletjes alert, mooi begin van de weg naar victorie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |