Ach, je ziet er niks op joh. Extreem versneld filmpje, alleen met dingen die we al wisten. En geen visuals, want van achteren gefilmd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:21 schreef NailQueen het volgende:
Staat die instafilmpje ook ergens anders? Ik kan hem niet openen
Dan is die Surprise Surprise toch dat Hennie Huisman erin zitquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:26 schreef Gebruikersnaam___ het volgende:
De vogel lijkt trouwens dikker geworden op de foto’s van vandaag.
Hij heeft de curryworst opgegeten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:26 schreef Gebruikersnaam___ het volgende:
Inmiddels zes porties.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij heeft de curryworst opgegeten.
Ja het lijkt wel een kleinere aparte LED. Waar hij dus misschien *in* kan?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:32 schreef Dave het volgende:
Lastig dat die beelden allemaal zo closeup zijn.
[ afbeelding ]
Hier lijkt het wel alsof ie niet voor de volledige ledwand staat.
Daar zit Linda Wagenmakers onder verstopt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:26 schreef Gebruikersnaam___ het volgende:
Waar komt deze vandaan trouwens?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:32 schreef Dave het volgende:
Lastig dat die beelden allemaal zo closeup zijn.
[ afbeelding ]
Hier lijkt het wel alsof ie niet voor de volledige ledwand staat.
De foto is zo afgesneden dat je het niet goed kunt zien, maar is dit niet 1 van de cubes? Zal wel niet, gisteren werd in de blog gezegd dat 't voor 't eerst was dat die dingen helemaal naar beneden waren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja het lijkt wel een kleinere aparte LED. Waar hij dus misschien *in* kan?
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar komt deze vandaan trouwens?
Want in de tweede repetitie gallery staat ie niet.
Dank je!quote:
Als die verder nergens staat in gallery dan denk ik dat die nep is. Lijkt ook niet op die 34% screen van vorige keer.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je!
Vraag me alleen af waar die hem dan vandaan hebben. Als mensen noi gewoon eens een bron overal bij zetten.
Betse Em,quote:
Ja dat ging over de 66 procent foto maar dit gaat over die foto dat hij voor die kleinere LED lijkt te staan met die silhouetten die hand vasthouden. Uit deze tweet rechtsboven. Die zie ik ook niet in de gallery toch.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Als die verder nergens staat in gallery dan denk ik dat die nep is. Lijkt ook niet op die 34% screen van vorige keer.
[ afbeelding ]
Dat zou betekenen dat AR 1 van de opties is, waaruit de delegaties kunnen kiezen, en dan zou ik verwachten dat er meer acts gebruik van zouden maken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:41 schreef Aadrianus het volgende:
Ik weet niet wie het al eerder zei, en in welk topic, maar in dat versneld afgespeelde filmpje zie je heel goed dat Joost (bijna) niet van zijn plek komt. Dat is zo tegenstrijdig met de spring-en-ren-rond-Joost die we als artiest kennen. Dat verschil is te groot. Dit is niet voor niks, dit is geen toevel. Er is een reden voor. Er gaat iets gebeuren wat alleen op het tv-scherm te zien is. Net als de Willemsbrug die ineens in Ahoy was. Waardoor Joost min of meer op zijn plek geankerd moet blijven.
Het lijkt alsof hier de cube op de achterste poot van het kruis helemaal naar beneden is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat ging over de 66 procent foto maar dit gaat over die foto dat hij voor die kleinere LED lijkt te staan met die silhouetten die hand vasthouden. Uit deze tweet rechtsboven. Die zie ik ook niet in de gallery toch.
[ x ]
Of het is iets wat het productieteam zelf heeft aangedragen. Net als Måns Zelmerlöw destijds met zijn kleine mannetje.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:43 schreef Dave het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat AR 1 van de opties is, waaruit de delegaties kunnen kiezen, en dan zou ik verwachten dat er meer acts gebruik van zouden maken.
Eens. Lijkt mij ook de enige manier om zo dicht op het led scherm kunnen komen te staan.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:44 schreef Dave het volgende:
[..]
Het lijkt alsof hier de cube op de achterste poot van het kruis helemaal naar beneden is.
Net in een jaar dat Polen geen visuals voor tv-only toevoegt!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:53 schreef d_elise het volgende:
Ik ben er na dit alles bijna zeker van dat de Troef niet iets fysieks op het podium gaat zijn, maar inderdaad iets wat alleen op camera, en dus bij de mensen thuis, te zien is.
Eerder werd hier dit filmpje gepost. Dat kun je ook in de zaal zien, maar is dus een effect op het LED-scherm. Ik denk dat het zoiets is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:53 schreef d_elise het volgende:
Ik ben er na dit alles bijna zeker van dat de Troef niet iets fysieks op het podium gaat zijn, maar inderdaad iets wat alleen op camera, en dus bij de mensen thuis, te zien is.
Oh sorry, ik wist niet eens dat dat zo werkte... Mijn excuses. Zal erop letten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:20 schreef Dave het volgende:
Je had de laatste post in het vorige deel @:nik4ever maar het duurde al even voor je een nieuw deel opende, dus dat heb ik maar gedaan..
En onder linda's jas zitten de blote voetjes van Frizsle Zisslequote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:34 schreef Dave het volgende:
[..]
Daar zit Linda Wagenmakers onder verstopt.
Als NL met een ongezien technisch hoogstandje komt zou dat toch juist tot een stijging bij de bookmakers moeten leiden? Kan me niet voorstellen dat het in deze fase nog geheim te houden is.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:45 schreef Poepz0r het volgende:
Iets met AR/VR zou wel kunnen inderdaad. Dat was met onze interval act met Glennis fenomenaal
Er mogen ook wel credits naar Maradonnie. Wat een fenomeen met al die samenwerkingen, hits etc. Woordkunstenaar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:07 schreef usagi414 het volgende:
Gisteren bij Beau hadden ze hele goede analyses over het fenomeen Joost.
Waarom niet? Organisatie geeft zelf aan dat wat Nederland gaat uitvoeren ontzettend veel vraagt van de crew.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:11 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als NL met een ongezien technisch hoogstandje komt zou dat toch juist tot een stijging bij de bookmakers moeten leiden? Kan me niet voorstellen dat het in deze fase nog geheim te houden is.
Één iemand op Reddit zegt dat ineens, dus voordat iedereen dit overneemt, kan net zo goed verzonnen zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom niet? Organisatie geeft zelf aan dat wat Nederland gaat uitvoeren ontzettend veel vraagt van de crew.
Werd al door meerdere aangegeven, o.a Cornald en bij Beau geloof ikquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Één iemand op Reddit zegt dan ineens, dus voordat iedereen dit overneemt, kan net zo goed verzonnen zijn.
Dat ze onder de indruk waren, wat ze net zo goed tegen iedereen kunnen zeggen. Niet dat het veel vraagt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Werd al door meerdere aangegeven, o.a Cornald en bij Beau geloof ik
Eens!!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:14 schreef CarloV het volgende:
Maar met een beetje fantasie kun je wel het verhaal al raden denk ik, dat ze proberen uit te beelden. En dan maakt eigenlijk 2 minuten van die hele staging niet meer uit. Alleen het begin en het eind zijn belangrijk:
1) Je begint in de echte wereld en vanwege het trauma dat je hebt opgelopen wordt je plots uit die wereld gerukt. En kom je dus in een virtuele wereld terecht. Zowel metaforisch als ook in het echt (Gameverslaving o.i.d.).
2) Bij het hak-gedeelte komt de realiteit langzaamaan weer terug. Het wordt er als het ware ingehakt. Het begint allemaal heel vrolijk en gaat over in een soort wanhoop tot het ultieme game-over moment als je je overgeeft aan de realiteit. Misschien dat dan de ouders ook "echt" worden.
Dus in dat opzicht zou een volledig AR/VR staging prima passen
Als er iemand is die weet hoe taal werkt is het Frits Spits wel.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Er mogen ook wel credits naar Maradonnie. Wat een fenomeen met al die samenwerkingen, hits etc. Woordkunstenaar.
Tekst is door Maradonnie gemaakt hequote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:15 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als er iemand is die weet hoe taal werkt is het Frits Spits wel.
Dit is gewoon Rob de Nijs in zijn jonge jaren.quote:
Nou dan kan je vast linken naar 1 van die meerdere keren dat AR is genoemdquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Werd al door meerdere aangegeven, o.a Cornald en bij Beau geloof ik
Ja, Frits had Joost zonder twijfel gekozen als hij in de selectiecommissie zou zitten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:15 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als er iemand is die weet hoe taal werkt is het Frits Spits wel.
Volgens mij heeft de Oostenrijkse omroep het ook niet prijs gegeven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:05 schreef molloot200 het volgende:
AVROTROS de enige die ons laat wachten tot het officiële Eurovision filmpje
Ik dacht aan Boudewijn de Groot!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:17 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Dit is gewoon Rob de Nijs in zijn jonge jaren.
Het lijkt me gewoon onmogelijk dat er helemaal niks lekt als er zoveel mensen rondlopen daar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Waarom niet? Organisatie geeft zelf aan dat wat Nederland gaat uitvoeren ontzettend veel vraagt van de crew.
Dat wat er nu loopt werkt er en ik denk dat de kans niet groot is dat er veel deze toffe baan op het spel gaan zetten met lekken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:20 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon onmogelijk dat er helemaal niks lekt als er zoveel mensen rondlopen daar.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:17 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Dit is gewoon Rob de Nijs in zijn jonge jaren.
Ik zat meer in deze richting te denkenquote:
Ik heb geen idee eigenlijk. Dat er massaal gewed wordt in de Engelstalige landen is zonder twijfel zo. Dat zie je nu aan hoe lekker Ierland gaat. Maar hoe het in pak ‘em beet Kroatië of Zwitserland is, weet ik niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:22 schreef Greys het volgende:
Weet iemand hier heel toevallig @:Ripcity @:Fred_B in hoeveel Europese landen wedden op het ESF verboden is zoals hier?
Las net iemand op X die zei dat de bookmakers nu voornamelijk de mening van Britten weergeven omdat 'het in vele landen verboden is te wedden op ESF'. In hoeverre klopt dat denken jullie?
Oké dank!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk. Dat er massaal gewed wordt in de Engelstalige landen is zonder twijfel zo. Dat zie je nu aan hoe lekker Ierland gaat. Maar hoe het in pak ‘em beet Kroatië of Zwitserland is, weet ik niet.
Het is wel een beetje kansloos dat je dat in Nederland niet kan doen. Nederland regeltjesland, behalve als het over gokreclames gaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk. Dat er massaal gewed wordt in de Engelstalige landen is zonder twijfel zo. Dat zie je nu aan hoe lekker Ierland gaat. Maar hoe het in pak ‘em beet Kroatië of Zwitserland is, weet ik niet.
In België kun je ook overal weddenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel een beetje kansloos dat je dat in Nederland niet kan doen. Nederland regeltjesland, behalve als het over gokreclames gaat.
Erg toevallig dat hij daar nu zitquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:36 schreef Mika024 het volgende:
Cornald maas straks kort bij sophie en Jeroen over de 2de repititie en het laatste nieuws!
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:36 schreef Mika024 het volgende:
Cornald maas straks kort bij sophie en Jeroen over de 2de repititie en het laatste nieuws!
Gaat ie ons vertellen dat de recap beelden zijn mislukt en daarom zitten ze er niet tussen...quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:39 schreef Greys het volgende:
Ja maar om 19.00 uur komt ook de recap online Cornald.
Aran heeft gewoon geen idee. Prima, maar loop dan niet zo te blaten...quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
Kaarija zegt “welkom in Europa jonguh” op het scherm bij de start. Verstond ik dit goed bij Aran?
Zou een mogelijkheid kunnen zijn zei Aranquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
Kaarija zegt “welkom in Europa jonguh” op het scherm bij de start. Verstond ik dit goed bij Aran?
Ik ga nu luisteren, Aran was gisteren wel helemaal overtuigd dat de vogel weg zou zijn vandaag.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:43 schreef TheVulture het volgende:
Nu bij Boulevard, Aran die een beetje zurig wil doen maar WiWi-William en Jesse Wijnans geven m niet z'n zin
Aran met zijn kennersoog
Dit is ook het enige dat ik wel zou zien gebeuren met Kaarijaquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
Mag toch hopen van niet. Het is de Joost show.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is ook het enige dat ik wel zou zien gebeuren met Kaarija
Had je anders verwacht van Twitter?quote:
Op basis van dit fragment snap ik dat ook heel goed. Áls dit echt de beelden van het hakken zijn is dat een enorme tegenvaller en niet des Joost. Dat is nou net een van de troeven van de song an sich, en dan kom je met wideshots... Dit is niet onderscheidend hoor mensen, hoeveel process je ook wil trusten.quote:
Het zijn de laatste paar seconden voor de outro...niet waar het los gaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:50 schreef Japepk het volgende:
[..]
Op basis van dit fragment snap ik dat ook heel goed. Áls dit echt de beelden van het hakken zijn is dat een enorme tegenvaller en niet des Joost. Dat is nou net een van de troeven van de song an sich, en dan kom je met wideshots... Dit is niet onderscheidend hoor mensen, hoeveel process je ook wil trusten.
Ik vind het dansen en het einde over de ouders niet sterk, maar ik ga er wel vanuit dat het beter en mooi wordt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:50 schreef Japepk het volgende:
[..]
Op basis van dit fragment snap ik dat ook heel goed. Áls dit echt de beelden van het hakken zijn is dat een enorme tegenvaller en niet des Joost. Dat is nou net een van de troeven van de song an sich, en dan kom je met wideshots... Dit is niet onderscheidend hoor mensen, hoeveel process je ook wil trusten.
Ahoy hing toch ook vol met van die punten waarop AR geprojecteerd moest worden? Hier zie je dat nergens. Het zou me verbazen, ook omdat we het nergens nog hebben gehoord/gezien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:52 schreef Momo het volgende:
Maar moet nog zien met AI etc. hoor. Is ook maar een van de vele ideeën die voorbij zijn gekomen over wat onze act zo spectaculair zou maken. Brandende molens, grote prop uit de videoclip, vliegende mensen, Kaarija in kippenpak etc.
Dit is op 2/3e van het lied, niet aan het begin.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
Ja, we houden ons op Fok vergeleken met andere jaren behoorlijk in.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:52 schreef Momo het volgende:
Maar moet nog zien met AI etc. hoor. Is ook maar een van de vele ideeën die voorbij zijn gekomen over wat onze act zo spectaculair zou maken. Brandende molens, grote prop uit de videoclip, vliegende mensen, Kaarija in kippenpak etc.
Toch niet zo saai rood?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:57 schreef Em31 het volgende:
Gaat daar dus ook niet helemaal tekeer met vuur/vuurwerk, gewoon alles rood.
Noujaaaaaa
Vuurwerk repeteren ze nooit. Kost klauwen met geld.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:57 schreef Em31 het volgende:
Noujaaaaaa
Kloptquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:57 schreef Greys het volgende:
De reel is verwijderd van de AvroTros insta? Of ben ik nou gek.
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vuurwerk repeteren ze nooit. Kost klauwen met geld.
Jawel, maar meestal alleen de laatste run van een rehearsals, genoeg vuurwerk in de andere recaps van landen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Vuurwerk repeteren ze nooit. Kost klauwen met geld.
Het begint steeds meer zo'n crimi/ detective soap te worden zo... Waar is Jessica Fletcher when you need her.quote:
Moet je dan omdat het je eigen land is en de jongen mega sympathiek is niet kritisch zijn?quote:
Nee, Twitter is per definitie negatief, over alles. Als er wat te zeiken is, wordt dat absoluut gedaan.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Moet je dan omdat het je eigen land is en de jongen mega sympathiek is niet kritisch zijn?
Zoals we inmiddels gewend zijn is dit weer very underwhelming. Het kan allemaal opzet zijn, maar ja.quote:
Daar moest toen ook wel een hele brug in geprojecteerd worden, hè.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ahoy hing toch ook vol met van die punten waarop AR geprojecteerd moest worden? Hier zie je dat nergens. Het zou me verbazen, ook omdat we het nergens nog hebben gehoord/gezien.
Precies. Dat hakken ook. Je ziet NIET het begin zeg maar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:01 schreef TheVulture het volgende:
Slim stukje om te lanceren qua emotie en nog steeds niets prijs te geven
René Froger heeft ooit zelf het vuurwerk betaald toch? AVROTROS heeft daar helemaal geen geld voor manquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:57 schreef Em31 het volgende:
Noujaaaaaa
Ik vind pyro's echt zo'n goedkoop grote stappen snel thuis effect (ook al is het focking duur). Blij dat daar niet voor gegaan isquote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:57 schreef Em31 het volgende:
Noujaaaaaa
Aran zegt wel vaker dingen op basis van zijn onderbuikgevoel.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zou een mogelijkheid kunnen zijn zei Aran
Fijn dat ze inderdaad op geen enkele manier voor spektakel zorgenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:04 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik vind pyro's echt zo'n goedkoop grote stappen snel thuis effect (ook al is het focking duur). Blij dat daar niet voor gegaan is
Wat moet hij anders vertellen als Boulevard wel een item van 5 minuten wil hebben.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:04 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Aran zegt wel vaker dingen op basis van zijn onderbuikgevoel.
Heb je een keer zo'n nummer.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
René Froger heeft ooit zelf het vuurwerk betaald toch? AVROTROS heeft daar helemaal geen geld voor man
Omdat ze niets willen weggevenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:09 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Waarom zou je van het hele lied dit laten zien? En niet het refrein ?
Dat hakken daar zie je niet alles van.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:10 schreef d_elise het volgende:
Van dat hakgedeelte had ik inderdaad ook meer verwacht, maar het outro mét ondertiteling en het camerashot op het einde vind ik echt heel goed en dat slaat natuurlijk ook goed aan bij jury's (hoop ik)
Pinoquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:07 schreef GeorgeM het volgende:
Vogel is een karakter uit een kinderboek dat jij vroeger las.
Dat vond ik wel grappig. Maar ja het kan nog alle kanten op. Ik zag dat hij heftig stond te zweten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:07 schreef GeorgeM het volgende:
Het laatste stukje net bij Sophie & Jeroen.
Dat hakken vond ik ook jammer.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:12 schreef Hamlapjes het volgende:
Outro is precies goed zo, dat HAKKUHdeel ben ik absoluut nog niet van overtuigd. Wel benieuwd naar het complete plaatje!
Appie staat waarschijnlijk te koken in zijn kippenpak.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vond ik wel grappig. Maar ja het kan nog alle kanten op. Ik zag dat hij heftig stond te zweten.
Ik had vandaag niet meer dan een tipje van de sluier verwacht e reken nog steeds op iets dat de verwachtingen waarmaakt. Joost die amper van zijn plek komt, is niet des Joosts. Daar is een reden voor.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Fijn dat ze inderdaad op geen enkele manier voor spektakel zorgen
Podium kleine 40-50 graden logisch dat ze zweten met al die lampen etcquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Appie staat waarschijnlijk te koken in zijn kippenpak.
Mogen ze shots wijzigen nog dan?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:16 schreef Greys het volgende:
Ik denk/hoop dat we ook in dit stukje nog dingen niet zien.
(Want ik vind dat rode licht bij dat hakken en Stuntje zo pontificaal in beeld ipv gave visuals een beetje mweh, daarom denk ik dat we daar straks iets anders gaan zien.)
Shots waarschijnlijk niet, maar kan zijn dat ze daar nu de LED even hebben uitgelaten ofzo.quote:
Voor spektakel zorgen doe je als het erom gaat, en dat kan Joost. Dat weet jij ook.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Fijn dat ze inderdaad op geen enkele manier voor spektakel zorgen
Zo atypisch voor Joost dat het enorm verdacht is inderdaad.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:15 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik had vandaag niet meer dan een tipje van de sluier verwacht e reken nog steeds op iets dat de verwachtingen waarmaakt. Joost die amper van zijn plek komt, is niet des Joosts. Daar is een reden voor.
Juryleden zien de camerabeelden van de Juryshow. Dus de tv beelden daarvan zeg maar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar kan het tegenwoordig met augmented reality dan? Kon dat vroeger ook al? Zien jury's die augmented reality ook?
quote:
Dat is wel te hopen, want op het moment dat 20.000 man in de zaal uit hun dak gaan aan het einde van dat hak-gedeelte, wil je dat zien in plaats van een close-up van een man met een gitaar en een zorgwekkende haarlijn.quote:
Ja zie de interval act met Glennis Grace en Afrojack. Dat was AR met die brugquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maar kan het tegenwoordig met augmented reality dan? Kon dat vroeger ook al? Zien jury's die augmented reality ook?
Virtual Reality wordt pas op het laatste moment toegevoegd in beeld. Er kon zomaar ineens een heel leger virtuele hakkers in beeld verschijnen na "Welkom in Europa Jongh!" Bijvoorbeeld.quote:
Op het ESF kan je niet zoals bij een concert alle kanten op vliegen want dan loop je de camera uit. Maar ik vond dit ook wel heel verdacht op één plekje.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zo atypisch voor Joost dat het enorm verdacht is inderdaad.
Denk dat dat shot van Stuntje blijft daar, ze hebben die close up nodig voor die schakeling naar Joost in spotlight.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen, want op het moment dat 20.000 man in de zaal uit hun dak gaan aan het einde van dat hak-gedeelte, wil je dat zien in plaats van een close-up van een man met een gitaar en een zorgwekkende haarlijn.
Ik ga dit niet eens aanklikken.quote:
Boeiend, hij heeft ook de meeste likes.quote:
Er zijn nog geen dress rehearsals geweest. Dus in dit stadium kunnen er nog steeds dingen worden aangepast. Maar het oorspronkelijke plan is wel het uitgangspunt uiteraard.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:18 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je mag niet echt meer dingen veranderen. Al zullen er soms wel uitzonderingen zijn als de techniek bijvoorbeeld faalt. Volgens mij had iemand paar jaar terug toch nog een andere jurk gekozen.
Ik zou er niet van uitgaan dat ineens alles anders is straks. Deze fase is voor de laatste puntjes op de i.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:24 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Er zijn nog geen dress rehearsals geweest. Dus in dit stadium kunnen er nog steeds dingen worden aangepast. Maar het oorspronkelijke plan is wel het uitgangspunt uiteraard.
Preciesquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:27 schreef Greys het volgende:
In de korte beelden van de eerste repetitie zag je Joost zelf flink hakken voor een licht wit scherm met op dat scherm een stukje van een hakkende persoon als projectie op de LED. Dus het wordt sowieso niet alleen dit met dat rode licht.
Als hij op plek 31 staat, staat hij dus niet bovenaan als meest gehaat, toch? Als je hier als nummer 1 staat heb je het echt verknald.quote:
Ik denk niet dat er gebruik gemaakt kan worden van AR, dan hadden andere acts, zoals die van de UK dat ook wel gedaan. Slimme camerashots met bijpassende visuals is denk ik het hoogsthaalbare. In het filmpje van de eerste rehearsal zie je daar een voorbeeld van bij 'bus naar Polen, al was dat denk ik niet het definitievequote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:20 schreef Aadrianus het volgende:
Virtual Reality wordt pas op het laatste moment toegevoegd in beeld. Er kon zomaar ineens een heel leger virtuele hakkers in beeld verschijnen na "Welkom in Europa Jongh!" Bijvoorbeeld.
Ja, dit stukje vond ik er ook zo goed uitzien (al zijn het geen tv beelden). Nu in die clip alles rood. Of hebben ze dat aangepast misschien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:27 schreef Greys het volgende:
In de korte beelden van de eerste repetitie zag je Joost zelf flink hakken voor een licht wit scherm met op dat scherm een stukje van een hakkende persoon als projectie op de LED. Dus het wordt sowieso niet alleen dit met dat rode licht.
Edit: even teruggezocht. Dit dus.
[ x ]
Ja dat het fake oogt zie je de fans ook vooral roepen, maar zij/wij weten ook wat er komt, als de dagjesmensen het volgende week maar geloven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:32 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er gebruik gemaakt kan worden van AR, dan hadden andere acts, zoals die van de UK dat ook wel gedaan. Slimme camerashots met bijpassende visuals is denk ik het hoogsthaalbare. In het filmpje van de eerste rehearsal zie je daar een voorbeeld van bij 'bus naar Polen, al was dat denk ik niet het definitieve
camera standpunt.
Ik vind de outro mooi, al ben ik 't met Nexum eens dat het enigszins fake oogt, maar ik geef 't 'm te doen.
Kom op Deef, niet te pessimistisch, process the trust, process the trust!
Nummer 31 van de 37 is best wel goedquote:
Zo heel veel maakt dit toch ook niet uit?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:27 schreef Greys het volgende:
Edit: even teruggezocht. Dit dus.
[ x ]
Als je het drie keer achter elkaar moet doen tijdens een repetitie voelt het voor hem vast ook minder. Dat zal met de live show denk ik wel anders zijn. Wetende dat hij er dan écht echt staat.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:19 schreef RipCity het volgende:
Ik weet dat het oprecht is maar toch komt het bijna huilen gemaakt over in die outro speech bij die
Beelden
Ik probeerde even gerust te stellen dat het dus sowieso niet alleen dat rode licht is tijdens het hakken. En publieksshots kunnen een seconde tussendoor nog wel denk ik! Bv heel aan het begin sowieso.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zo heel veel maakt dit toch ook niet uit?![]()
Ik wil eigenlijk vooral het publiek in beeld. Bij Nederland hebben we normaal altijd op de gekste momenten publieksshots, maar nu we eindelijk ons Moldavië-momentje hebben, kijken we alleen naar het podium (en zo veel tijd is er niet meer over van het gabberstuk, dat nog niet in de 30 seconden zat).
Iig Nederland & denemarken en ook Belgie volgens mij. Oost-europese landen ben ik niet van op de hoogte.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:22 schreef Greys het volgende:
Weet iemand hier heel toevallig @:Ripcity @:Fred_B in hoeveel Europese landen wedden op het ESF verboden is zoals hier?
Las net iemand op X die zei dat de bookmakers nu voornamelijk de mening van Britten weergeven omdat 'het in vele landen verboden is te wedden op ESF'. In hoeverre klopt dat denken jullie?
Ik zag alleen dit maar dat was vast niet alles.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:39 schreef Dave het volgende:
Wat had Cornald eigenlijk te melden? Iemand dat gehoord?
Ik wilde het niet zeggen omdat iedereen het zo mooi vond.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:41 schreef ijs_beer het volgende:
Hmm. Dat eindstuk lag er nu te dik op, eigenlijk.
Dankjewel!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:42 schreef RipCity het volgende:
[..]
Iig Nederland & denemarken en ook Belgie volgens mij. Oost-europese landen ben ik niet van op de hoogte.
Qua emoties bedoel je?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:41 schreef ijs_beer het volgende:
Hmm. Dat eindstuk lag er nu te dik op, eigenlijk.
Dit dusquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua emoties bedoel je?
Ik zou het ook lastig vinden om dat drie keer achter elkaar te doen in repetities.
Ja, dat inderdaad. Zal waarschijnlijk als het voor het echie is wel puurder voelen, hoop ik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua emoties bedoel je?
Ik zou het ook lastig vinden om dat drie keer achter elkaar te doen in repetities.
Nee, hij vertelde ook over de vogel gate en dat Joost meer met het publiek gaat doen of zoiets.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zag alleen dit maar dat was vast niet alles.
[ x ]
En dan ook op 10 verschillende momenten (2 rehearsals, generale, jury, family, halve finale, generale, jury, family, finale). Eurovisie is een bijna een therapie sessie op zich nu.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua emoties bedoel je?
Hopelijk blijft die ondertiteling ook in de echte show? Snap nog niet echt wat de bijdrage van die nep-gitarist is maargoed dat zien we nog wel dan.quote:
Terug op aarde uit de videogame?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Dave het volgende:
Iemand merkte het hier al op, maar de eerste paar seconden van de rehearsalclip zijn inderdaad wel opvallend, alsof Joost tollend op z'n benen staat, de dansers helpen 'm weer rechtop. Dit is misschien wel onderdeel van "de troef".
Verder jammer dat stuntkabouter de 'EU-RO-PA' net voor de outro doet. In de clip doet Joost dit zelf.
Mee eens! Ware emoties tonen tijdens dit deel van het repetitieproces is gewoon erg moeilijk omdat je tijdens dit proces vooral bezig alles mentaal technisch te blokken zodat je geen fouten maakt als performer. Men kan dit zo als maar kan repeteren in een studio/ repetitiehal maar is toch anders als je op het echte podium staat. In dit technische repetitie proces staat in alles de techniek voorop en alles wat je in de repetitie ruimte hebt geoefend moet nu worden gerealiseerd in de daadwerkelijke set waarin je de performance doet. Joost is een pro dus zal hij pas de echte emoties aan gaan zetten tijdens de belangrijkste momenten (jury en live shows).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het drie keer achter elkaar moet doen tijdens een repetitie voelt het voor hem vast ook minder. Dat zal met de live show denk ik wel anders zijn. Wetende dat hij er dan écht echt staat.
Ik neem aan dat ze niet het hele cameraplan wat er al weken ligt helemaal om gaan gooien omdat Nederland net als alle andere landen een 30 seconden snippet moet hebben.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
Het kan natuurlijk wel dat hier stukjes inzitten waar we straks het publiek gaan zien, aangezien ze anders nu een lege zaal zouden filmen? Dat dit zo gedaan is voor deze clip.
Het is inderdaad waar, alsof hij uit de lucht is komen vallen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Dave het volgende:
Iemand merkte het hier al op, maar de eerste paar seconden van de rehearsalclip zijn inderdaad wel opvallend, alsof Joost tollend op z'n benen staat, de dansers helpen 'm weer rechtop. Dit is misschien wel onderdeel van "de troef".
Verder jammer dat stuntkabouter de 'EU-RO-PA' net voor de outro doet. In de clip doet Joost dit zelf.
Hoezo zou er géén gebruik van gemaakt kunnen worden? Het wordt al jaren toegepast bij het ESF. Notabene door de Zweden zelf ook. Het materiaal dat in het beeld moeten ingevoegd, wordt toch gewoon door het land dat het wil hebben aangevoerd. Net zoals ieder land ook zijn eigen props aanlevert. Het vergt alleen heel nauwkeurig camerawerk om het goed en geloofwaardig te laten zijn op het scherm. En.... Een Joost die niet zomaar in het wilde weg kan rondspringen op het podium zoals hij gewend is, omdat dat de illusie kan verstoren.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:32 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er gebruik gemaakt kan worden van AR, dan hadden andere acts, zoals die van de UK dat ook wel gedaan. Slimme camerashots met bijpassende visuals is denk ik het hoogsthaalbare. In het filmpje van de eerste rehearsal zie je daar een voorbeeld van bij 'bus naar Polen, al was dat denk ik niet het definitieve
camera standpunt.
Ik vind de outro mooi, al ben ik 't met Nexum eens dat het enigszins fake oogt, maar ik geef 't 'm te doen.
Kom op Deef, niet te pessimistisch, process the trust, process the trust!
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze niet het hele cameraplan wat er al weken ligt helemaal om gaan gooien omdat Nederland net als alle andere landen een 30 seconden snippet moet hebben.
Ja wel hoor, juist bij Moldavië 2022 bijvoorbeeld, dat had toen geen sfeer, was toen er geen publiek was. Misschien dat landen ook wel kiezen voor iets zonder grote publiek shots.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:51 schreef Em31 het volgende:
[..]nee dat is waar, maar ik kan me niet herinneren dat we in deze clips weleens een lege zaal zien?
Dat lijkt me nogal goed nieuws!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:46 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Nee, hij vertelde ook over de vogel gate en dat Joost meer met het publiek gaat doen of zoiets.
Wat is Marc-Marie z'n kennis op dit vlak?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vanavond weer een item bij Beau met Marc Marie en Aran Bade
Heroes was geen AR, dat was gewoon een projectie op een scherm. Je ziet het licht van de visuals ook op Mans zelf.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:50 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Hoezo zou er géén gebruik van gemaakt kunnen worden? Het wordt al jaren toegepast bij het ESF. Notabene door de Zweden zelf ook. Het materiaal dat in het beeld moeten ingevoegd, wordt toch gewoon door het land dat het wil hebben aangevoerd. Net zoals ieder land ook zijn eigen props aanlevert. Het vergt alleen heel nauwkeurig camerawerk om het goed en geloofwaardig te laten zijn op het scherm. En.... Een Joost die niet zomaar in het wilde weg kan rondspringen op het podium zoals hij gewend is, omdat dat de illusie kan verstoren.
Geef mij een goede reden waarom podiumbeest Joost zo ongeveer bijna drie minuten lang op één vierkante meter blijft staan die op iets anders wijst dan hele strikte afspraken waar ze heel lang hebben geoefend, en ik ga er in mee. Maar tot nu toe denk ik dat de 'visuele verrassingen' waar Cornald het over heeft, toch echt met AR te maken hebben.
Die Aran Bade heeft echt totaal geen inside info, zit er steeds helemaal naast... de Valentijn Driessen van Eurovisie. Maar hij mag steeds weer opdraven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vanavond weer een item bij Beau met Marc Marie en Aran Bade
En voor een lege zaal. Ik sta ook wel eens op een toneel en moet dan emotioneel zijn. Daar kom je dan bij een repetitie redelijk bij in de buurt. Maar bij een echte uitvoering, met echt publiek zit je er precies spot on in.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Qua emoties bedoel je?
Hebben we het over hetzelfde? Ik heb volgens mij bij geen voorgaande ESF act AR gezien (los van intervalacts).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:50 schreef Aadrianus het volgende:
Hoezo zou er géén gebruik van gemaakt kunnen worden? Het wordt al jaren toegepast bij het ESF.
Nee ik denk alleen Letland 2021 een mini stukje? Dat was ook heel random eigenlijk. AR kost veel moeite, zou wel een grote verrassing zijn als dat ineens ook een ding is tijdens optredens dit jaar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:57 schreef Dave het volgende:
[..]
Hebben we het over hetzelfde? Ik heb volgens mij bij geen voorgaande ESF act AR gezien (los van intervalacts).
Alsof hij ergens uit wordt teruggeroepenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:48 schreef Dave het volgende:
Volgens mij zit er nog een hele wereld tussen "de moed opgeven" en een buitenaardse perfecte staging hebben met allerlei grote props en effecten, de zogenaamde maanlanding staging wat nog nooit was gedaan en pure perfectie is. Volgens mij heeft Joost gewoon een prima staging die past bij Europapa. Denk dat het beeld straks veel beter is tijdens de show zelf omdat we echt een behoorlijk deel nog niet hebben gezien.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:01 schreef d_elise het volgende:
Ik ben ook een beetje gaan twijfelen na de beelden, maar ik vind het ook oneerlijk om de moed helemaal op te geven aangezien alles tot nu toe zo goed is uitgedacht en dat ik het me gewoon niet kan voorstellen dat a) Joost met een "kale" staging de boel mag afsluiten en b) hij continu op zijn plek blijft staan terwijl dat zo niet zijn ding is. Er gaat iets gebeuren om hem heen en ik trust the process want ik vind dat hij dat vertrouwen verdient
En nu heb ik weer hoop.... Het is echt een rollercoaster waar we nu op zitten hahahaquote:
5 x zoveel YouTube views als de concurrentie, 5 x zoveel TikTok views als de concurrentie. Ik maak mij totaal niet druk.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef nik4ever het volgende:
[..]
En nu heb ik weer hoop.... Het is echt een rollercoaster waar we nu op zitten hahaha
quote:
Wie zegt dat science fiction props nodig heeft?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog een hele wereld tussen "de moed opgeven" en een buitenaardse perfecte staging hebben met allerlei grote props en effecten, de zogenaamde maanlanding staging wat nog nooit was gedaan en pure perfectie is. Volgens mij heeft Joost gewoon een prima staging die past bij Europapa. Denk dat het beeld straks veel beter is tijdens de show zelf omdat we echt een behoorlijk deel nog niet hebben gezien.
Ja, wat ik heb gezien is gewoon okay voor zijn nummer. Geen afgang ofzo. Teleurstellend misschien als je heel veel verwacht had, maar slecht is het zeker niet te noemenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zit er nog een hele wereld tussen "de moed opgeven" en een buitenaardse perfecte staging hebben met allerlei grote props en effecten, de zogenaamde maanlanding staging wat nog nooit was gedaan en pure perfectie is. Volgens mij heeft Joost gewoon een prima staging die past bij Europapa. Denk dat het beeld straks veel beter is tijdens de show zelf omdat we echt een behoorlijk deel nog niet hebben gezien.
Ik vroeg me al af of zoiets zou komen en dit ziet er weer fantastisch uit! Die lol en gekkigheid zijn heerlijk, maar ik hou er ook van om zijn serieuze kant te horen.quote:
Maar wat we tot nu toe zien is gewoon een beetje suf, het is zo braaf voor de artiest die Joost Klein is. Dus dat doet mij (wellicht ten onrechte) vermoeden dat er toch nog wel iets gaat gebeuren. Ook omdat je hem aan het begin van dat fragment dus ziet "landen".quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Gameachtig denk ik ook nog steeds, futuristisch niet, eerder nostalgisch ninetiesquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Wie zegt dat science fiction props nodig heeft?
Ik denk inderdaad wel dat het straks iets game achtigs en futuristisch heeft en dat daar de troef vandaan komt, en dan zijn termen als maanlanding toch niet echt gelogen toch?
Geweldig, hier moest ik hardop om lachenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 17:55 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Net in een jaar dat Polen geen visuals voor tv-only toevoegt!
Ik laat de verrassing die vast nog komt op mij komen. Maar gezien de reacties hier en ook elders zoals bij de bookies. Is het allemaal niet zo groot als de woorden maanlanding en science fiction voor veel mensen klonken. De verwachtingen waren heeeeeeeeel hoog gemaakt daardoor. Wat je interpretatie van de woorden is natuurlijk aan iedereen zelf. Maar veel mensen hebben die bar hoog gelegd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:10 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Wie zegt dat science fiction props nodig heeft?
Ik denk inderdaad wel dat het straks iets game achtigs en futuristisch heeft en dat daar de troef vandaan komt, en dan zijn termen als maanlanding toch niet echt gelogen toch?
Ja zoiets, inderdaad.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gameachtig denk ik ook nog steeds, futuristisch niet, eerder nostalgisch nineties
We hebben de maanlandingachtige troef nog niet gezien, dus je weet toch nog eigenlijk niet of het zo groot is als beweerd wordt?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik laat de verrassing die vast nog komt op mij komen. Maar gezien de reacties hier en ook elders zoals bij de bookies. Is het allemaal niet zo groot als de woorden maanlanding en science fiction voor veel mensen klonken. De verwachtingen waren heeeeeeeeel hoog gemaakt daardoor. Wat je interpretatie van de woorden is natuurlijk aan iedereen zelf. Maar veel mensen hebben die bar hoog gelegd.
Ik denk dat er ook nog wel iets is wat we nog niet hebben gezien. Dat zou zeker kunnen. Weet niet of daar weer echt iets fantastisch moet verwachten. Als je nog veel verwacht vallen dingen vaak tegen. Denk trouwens dat er wel veel meer energie van dit optreden af gaat komen dan de beelden nu doen vermoeden.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar wat we tot nu toe zien is gewoon een beetje suf, het is zo braaf voor de artiest die Joost Klein is. Dus dat doet mij (wellicht ten onrechte) vermoeden dat er toch nog wel iets gaat gebeuren. Ook omdat je hem aan het begin van dat fragment dus ziet "landen".
Ik ook. Echt álles wat Joost & team tot nu toe hebben laten zien, straalt uit dat er heel goed over nadacht is. De uiteindelijke act is daar het sluitstuk van. Verwacht ik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:17 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ja zoiets, inderdaad.![]()
Ik denk nog steeds dat ze de verwachtingen helemaal waar gaan maken en het gewoon vet wordt.
Don't watch !!!quote:
Nee, dat weten we allemaal niet. Maar het is nog wat om iets te verwachten wat echt heeel groots is en de hele game van het songfestival om ver gaat gooien. Het lijkt erop dat mensen dat wel verwachten van Joost online.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:18 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
We hebben de maanlandingachtige troef nog niet gezien, dus niemand weet toch nog eigenlijk niet of het zo groot is als beweerd wordt?
Laten we eerst het eindproduct bekijken voordat we zeggen dat de staging echt om zeep is geholpen. Bookies gaan vooral uit van de informatie nu.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:24 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ja maar we gaan nu echt de verkeerde kant op bij de bookies, ik begin me nu echt zorgen te maken. Denk dat het er niet meer in zit.
Staging blijft toch altijd weer een dingetje voor Nederland, we hebben onze kansen om mee te doen om de win nu toch wel redelijk om zeep geholpen.
Wacht nou maar afquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:24 schreef BramVeen2002 het volgende:
Ja maar we gaan nu echt de verkeerde kant op bij de bookies, ik begin me nu echt zorgen te maken. Denk dat het er niet meer in zit.
Staging blijft toch altijd weer een dingetje voor Nederland, we hebben onze kansen om mee te doen om de win nu toch wel redelijk om zeep geholpen.
Bookiesquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Laten we eerst het eindproduct bekijken voordat we zeggen dat de staging echt om zeep is geholpen. Bookies gaan vooral uit van de informatie nu.
Dat is nog VIJF nachten slapen. Hoe gaan we deze tijd doorkomenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:25 schreef NailQueen het volgende:
Oh god nu moeten we tot woensdag wachten tot we meer te weten krijgen
Juries zeggen hallo Poepz0rquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
BookiesNederland heeft 60% om de halve finale te winnen. 3 x zoveel als Zwitserland en dan zou Zwitserland ineens de finale winnen?
doesn't make sense
Ehm juries? Die stemmen niet mee in de halve finalequote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
BookiesNederland heeft 60% om de halve finale te winnen. 3 x zoveel als Zwitserland en dan zou Zwitserland ineens de finale winnen?
doesn't make sense
Dan nog klopt het niet. Immers zouden ze dan gelijkwaardig zijn qua % in de finale en dat is dus niet zo. Immers staat Zwitserland ruim voor.quote:
Mijn vierkante ogen van alle schermtijd hebben op zich nu wel zin in een avondje niks.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is nog VIJF nachten slapen. Hoe gaan we deze tijd doorkomen
Dat is onder de aanname dat het verschil dat gemaakt wordt door de jury groter gaat zijn dan verschil in televote, die 100% is in de halve finale.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan nog klopt het niet. Immers zouden ze dan gelijkwaardig zijn qua % in de finale en dat is dus niet zo. Immers staat Zwitserland ruim voor.
Zwitserland heeft meer een 'jurylied' op papier. Maar we zullen zien, ja toch?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan nog klopt het niet. Immers zouden ze dan gelijkwaardig zijn qua % in de finale en dat is dus niet zo. Immers staat Zwitserland ruim voor.
Vertel me dat je er nog altijd geen donder van snapt zonder me te vertellen dat je er nog altijd geen donder van snapt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
doesn't make sense
Klopt alleen is de kans VEEL groter dat het verschil juist met de televote gemaakt gaat worden en niet bij de juries.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is onder de aanname dat het verschil dat gemaakt wordt door de jury groter gaat zijn dan verschil in televote, die 100% is in de halve finale.
Ik ben eerlijk gezegd banger dat er een land wint waar ik geen zin in heb (Israël, weer Oekraïne, weer Italië), dan dat wij niet zouden winnen, want dat heb ik nooit geloofd. Ben al blij met top 5 denk ik.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:26 schreef Arizona het volgende:
Overigens voel ik nog steeds totaal geen spanning of we gaan winnen of niet. Dat maakt me nog steeds niet uit. Maar ik ben door dit alles zó ongelooflijk benieuwd naar het eindresultaat van the process
Voor de honderdste keer: de odds zeggen niks. De bookies weten niet meer dan jij en ik. En zij weten ook niet of er nog iets bijzonders in de staging van Joost komt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:24 schreef BramVeen2002 het volgende:
Nouja de vraag is waar is die aanname op gebaseerd dat Zwitserland een jurylied heeft? Op niksquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Zwitserland heeft meer een 'jurylied' op papier. Maar we zullen zien, ja toch?
Als wij niet winnen zou ik leuk vinden als Kroatië of Zwitserland winnen, een keer een andere winnaar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd banger dat er een land wint waar ik geen zin in heb (Israël, weer Oekraïne, weer Italië), dan dat wij niet zouden winnen, want dat heb ik nooit geloofd. Ben al blij met top 5 denk ik.
Kroatië dan maar.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Als wij niet winnen zou ik leuk vinden als Kroatië of Zwitserland winnen, een keer een andere winnaar.
Eurojury, previewshow, gevoel.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:31 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nouja de vraag is waar is die aanname op gebaseerd dat Zwitserland een jurylied heeft? Op niks
Dit slaat nergens op. De semi's zijn 100% televote, dus daar schatten ze Nederland hoger in dan in de finale, die 50/50 televote/jury is, wat weer gunstiger is voor Zwitserland.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja precies. Ik hoop nu eigenlijk vooral op Zwitserland, Kroatië (Frankrijk mag ook), anders zou het (voor mij) voor de derde keer op rij in een anti-climax eindigen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Als wij niet winnen zou ik leuk vinden als Kroatië of Zwitserland winnen, een keer een andere winnaar.
Zoals gezegd is dat gebaseerd op niks. Kan best dat de juries juist Nederland hoog waarderen omdat het nummer goed in elkaar steekt etcquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. De semi's zijn 100% televote, dus daar schatten ze Nederland hoger in dan in de finale, die 50/50 televote/jury is, wat weer gunstiger is voor Zwitserland.
Ik denk dat je haat voor het nummer van Zwitserland te veel projecteert op je verwachting. Dat gaat het wel echt goed doen bij de jury, de televote vraag ik mij dat nog wel af.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:33 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Op niks dus. Gelukkig kijken juries niet enkel naar vocals. Ook naar de compositie etc etc
Mee eens hoor dit gaat echt helemaal verkeerd. Het gat gat met Frankrijk wordt kleiner en dat met Italië groter. En zonde hoor om echt weer op z’n Nederlands de staging weer te verknallen en een goede eindpositie te vergooien. En ja sommige mensen hier geloven nog steeds in de mooie praatjes en hun eigen fantasie maar niks wijst erop dat we nog dusdanige gekkigheid gaan zien. En het gevaar is als ze nog iets in petto hebben dat het wel heel goed moet zijn omdat we ondertussen zo ver zakken. Ik word er ook een beetje gefrustreerd van alsof ze zich elke keer aan dezelfde steen stoten met die staging. Kijk wat een goede ideeen op dit forum alleen al langskomen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:24 schreef BramVeen2002 het volgende:
Het is geen haat. Het nummer is clownesk, kitsch etc en natuurlijk gaat het goed doen bij de juries, maar Nederland ook denk ik, omdat het nummer simpelweg staat als een huis.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat je haat voor het nummer van Zwitserland te veel projecteert op je verwachting. Dat gaat het wel echt goed doen bij de jury, de televote vraag ik mij dat nog wel af.
Hoe leuk Nemo me ook lijkt, ik krijg ook maar geen waardering voor het lied.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:30 schreef Poepz0r het volgende:
Ik hoop trouwens op een complete meltdown voor Zwitserland in de finale. Mooie 8e plek ofzo. Krijg jeuk van die inzending
Ik weet niet of we de televote dik genoeg zullen winnen als er wellicht ook veel punten afgesnoept gaan worden door Israël, Oekraïne (en anderen).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:37 schreef Poepz0r het volgende:
Als Nederland bijvoorbeeld 5e word bij de jury en de televote dik wint dan win je alsnog vrij ruim. Moet wel lukken lijkt mij.
Ja Eurovisie moet niet teveel een ping pong worden tussen 6/7 landen die winnen.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:33 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja precies. Ik hoop nu eigenlijk vooral op Zwitserland, Kroatië (Frankrijk mag ook), anders zou het (voor mij) voor de derde keer op rij in een anti-climax eindigen.
Tuurlijk wel. Koloniseren dat songfestival!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja Eurovisie moet niet teveel een ping pong worden tussen 6/7 landen die winnen.
Dat is al lastig zat, als die andere 30 duidelijk niet hun best doenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja Eurovisie moet niet teveel een ping pong worden tussen 6/7 landen die winnen.
Het is mooi omdat je Joost "kent", en op de hoogte bent van zijn enorme trauma en struggles.quote:
Jij en @BramVeen2002 snappen geloof ik niet wat de odds precies zijn. Het is niet zo dat hoe lager je zakt in de odds hoe meer je dat volgende week moet compenseren met spektakel. Alsof het een soort competitie is waar je de eerste paar wedstrijden hebt verlorenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:34 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
En het gevaar is als ze nog iets in petto hebben dat het wel heel goed moet zijn omdat we ondertussen zo ver zakken
Dankjewel nog hiervoor! Had hem vrij snel daarna getweet maar m'n post hier nooit op invoeren geklikt.quote:
Ja kom op, Nederland als eerste op 8 zeges!quote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:40 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Koloniseren dat songfestival!
Slimme juries zetten concurrenten sowieso niet bovenaanquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:45 schreef CarloV het volgende:
De gemiddelde kijker zullen die odds echt een zorg zijn. Je pakt je telefoon echt niet op omdat er iets boven aan een lijstje staat (tenzij je zelf geld hebt ingezet).
En de jury zal wellicht een paar uit de top misschien wel wat hoger zetten, maar lang niet alle juries nemen het zo serieus dat ze al die wedkantoren gaan zitten nalopen. Aan het einde van de dag, zijn dat ook allemaal mensen
Italië geeft ons 12 punten, want we zijn geen bedreigingquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Slimme juries zetten concurrenten sowieso niet bovenaan
Dom volk die Italianenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 20:46 schreef CarloV het volgende:
[..]
Italië geeft ons 12 punten, want we zijn geen bedreiging
Je ziet ook duidelijk dat hij even verward om zich heen kijkt, even met z'n hoofd schud en dan de knop om zet en vrolijk gaat dansen I #trust the proces :jquote:Op vrijdag 3 mei 2024 19:58 schreef Thrts het volgende:
Okee misschien is het al gezegd… maar het lijkt aan het begin van de clip alsof Joost “terugkomt” uit die game, die dansers houden hem vast ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |