abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 mei 2024 @ 21:57:36 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213397391
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:55 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan lees ik dit in het artikel:
[..]
Ik weet helemaal niet of ik hier wel achter sta. Het is namelijk van ons pensioengeld. Absurd.

Die omslag klinkt als een grote pot, waar naar believen ook andere zaken uit gefinancierd gaan worden. :{
Vastgoed is wel een uitstekende investering.
pi_213397393
twitter

Wilders is best goed in valse beschuldigingen maken en eng censuurbeleid willen
Samouya Sahla is nooit veroordeeld voor lid zijn van een terroristische organisatie, noch voor een moordplan op Wilders.
Bolkestein, vroegere mentor van Wilders, geloofde haar dat ze die organisatie, die leden en hun plannen niet kende.

[ Bericht 45% gewijzigd door Bluesdude op 02-05-2024 22:07:31 ]
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 21:58:45 #53
236264 crew  capricia
pi_213397401
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is wel onder de aanname dat de AOW zoals die er nu is, tegen die tijd nog bestaat. Ik hoop dat je daar gelijk in hebt.
Die wordt steeds meer gefiscaliseerd. Dus allemaal 2000 netto in de maand.
Mits je samen nog leeft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213397413
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 19:55 schreef capricia het volgende:
Ik weet helemaal niet of ik hier wel achter sta. Het is namelijk van ons pensioengeld. Absurd.
Overheidscontracten zijn wel het minst risicovol dat pensioenfondsen kunnen doen, die zijn gekke henkie ook niet.

Moreel kan je dan eerder wat vinden van hun Alpinvest-tak samen met hun KKR vriendjes.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:04:52 #55
236264 crew  capricia
pi_213397470
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Overheidscontracten zijn wel het minst risicovol dat pensioenfondsen kunnen doen, die zijn gekke henkie ook niet.

Moreel kan je dan eerder wat vinden van hun Alpinvest-tak samen met hun KKR vriendjes.
Ze zijn mij iets te enthousiast.

Ik ben blij dat ik nog een heel stuk eindloonregeling heb. Wat gaat betalen als ik 65 ben.
En nog een middelloonregeling ook op 65.
En een stuk Beschikbare premie regeling, op 67. Waarbij je maar moet afwachten wat je kunt kopen rond die tijd. Volledig afhankelijk van de rentestand.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213397475
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Inderdaad. Ook de 5 miljard die ABP in de huizenmarkt hier gaat steken gaat gewoon renderen. Wordt gewoon een deel van hun minder risicovolle portefeuille, daar moet toch een deel in zitten. Vind het echt alleen maar positief dat ze dat nu meer in Nederland steken, dan heb je er als je in dat fonds zit gewoon 2x wat aan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:07:41 #57
236264 crew  capricia
pi_213397496
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad. Ook de 5 miljard die ABP in de huizenmarkt hier gaat steken gaat gewoon renderen. Wordt gewoon een deel van hun minder risicovolle portefeuille, daar moet toch een deel in zitten. Vind het echt alleen maar positief dat ze dat nu meer in Nederland steken, dan heb je er als je in dat fonds zit gewoon 2x wat aan.
Als het allemaal zo goed rendeert, is het toch opmerkelijk dat het via een uitruil moet gebeuren, via een verplichting. Dat ze het zelf niet per direct al gedaan hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213397529
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Als het allemaal zo goed rendeert, is het toch opmerkelijk dat het via een uitruil moet gebeuren, via een verplichting. Dat ze het zelf niet per direct al gedaan hebben.
Het rendeert gewoon vergelijkbaar met andere investeringen in andere landen. Zie gewoon die berichten van ABP, PFZW, pensioenfonds Bouw e.d. de afgelopen maanden. En dit zal ze dan een extra zetje geven om het in Nederland te investeren ipv in andere landen, iets waar de politiek trouwens al jaren om vraagt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:15:23 #59
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213397581
2008 ligt eigenlijk ook best lang achter ons. :)
pi_213397798
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:57 schreef Bluesdude het volgende:
Samouya Sahla is nooit veroordeeld voor lid zijn van een terroristische organisatie
Ja, ze heeft drie jaar in de PI Vught gezeten voor de lol.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_213397884
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, ze heeft drie jaar in de PI Vught gezeten voor de lol.
Voor wiens lol ?
pi_213397920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Voor wiens lol ?
Ze werd gedwongen onderdeel te zijn van de Hofstadgroep?
pi_213397952
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Voor wiens lol ?
quote:
Uitspraak in Piranha-onderzoek. Verdachte is, na verwijzing door de Hoge Raad, veroordeeld voor het deelnemen aan een criminele organisatie en het voorhanden hebben van wapens beide met een terroristisch oogmerk. Verschillende niet-ontvankelijkheidsverweren, gebaseerd op het ‘ne bis in idem’-beginsel en betrokkenheid van de AIVD bij het onderzoek, zijn verworpen. Het hof heeft geconstateerd dat de verdachte de ogen wenst te sluiten voor de strafrechtelijke relevantie die aan haar gedragingen in 2005 dient te worden toegekend. Dit brengt mee dat de matigende invloed op de staftoemeting die aan tijdsverloop en de wijziging in de levenssituatie van de verdachte in beginsel toekomt, beperkt blijft.

https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:GHAMS:2014:915
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:53:06 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213398003
Alleen maar gasten die de grote leider leuk vind :(
pi_213398161
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zijn mij iets te enthousiast.

Ik ben blij dat ik nog een heel stuk eindloonregeling heb. Wat gaat betalen als ik 65 ben.
En nog een middelloonregeling ook op 65.
En een stuk Beschikbare premie regeling, op 67. Waarbij je maar moet afwachten wat je kunt kopen rond die tijd. Volledig afhankelijk van de rentestand.
Haha. Klagen over een nieuw stelsel maar een stuk eindloonregeling hebben _O-

Dat verklaart het.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 23:08:20 #66
236264 crew  capricia
pi_213398168
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Haha. Klagen over een nieuw stelsel maar een stuk eindloonregeling hebben _O-

Dat verklaart het.
En velen met mij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213398177
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]
En velen met mij.
Ja. Allemaal mensen die geen recht zouden moeten hebben om te klagen over pensioen.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 23:09:08 #68
236264 crew  capricia
pi_213398181
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:08 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja. Allemaal mensen die geen recht zouden moeten hebben om te klagen over pensioen.
Pardon?
Is wel voor betaald hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213398185
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Pardon?
Is wel voor betaald hè.
Nee. Daar is niet voor betaald. Dat is heel het probleem.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 23:11:34 #70
236264 crew  capricia
pi_213398206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:09 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Nee. Daar is niet voor betaald. Dat is heel het probleem.
Zijn contractuele afspraken tussen mij, mijn werkgever en een pensioenuitvoerder in Zwitserland.
Daar is wel degelijk voor betaald. Heeft ook een iets andere inleg dan dat beschikbare premiestelsel. Wat nu opeens zo populair is.

Maar goed. Ik ga er van uit dat alles straks zo gefiscaliseerd is, dat we inderdaad allemaal 2.000 netto of zo krijgen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213398236
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Zijn contractuele afspraken tussen mij, mijn werkgever en een pensioenuitvoerder in Zwitserland.
Daar is wel degelijk voor betaald.

Maar goed. Ik ga er van uit dat alles straks zo gefiscaliseerd is, dat we inderdaad allemaal 2.000 netto of zo krijgen.
Een eindloonregeling, zoals die bij Nederlandse pensioenfondsen zat, is nooit voor betaald. Daarom is er overgestapt naar een middenloonregeling omdat het een gigantisch piramidespel was.

Een pensioenuitvoerder in Zwitserland klinkt raar, tenzij je daar hebt gewerkt uiteraard.
  donderdag 2 mei 2024 @ 23:22:54 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213398313
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van alleen 2x AOW (bijna 2000 euro in de maand, netto) zouden wij al wel rond moeten komen tegen die tijd, dus wat dat betreft vind ik het ook weer niet zo verschrikkelijk belangrijk voor mezelf. Het gaat mij er meer om dat er met het oude stelsel wéér geld van de jonge generatie naar de oudere generatie gaat, terwijl de jongere generatie het allemaal al minder heeft. En dat verplicht sparen in een spaarpot met een gat er in ook gewoon oneerlijk is.
Ik denk alleen dat het moeilijk anders rond te breien is en voor mezelf zie ik het maar als solidariteitstransfer. Belangrijker vind ik de bestendigheid van het stelsel over zeer lange termijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213398344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik neem aan dat die voor mensen zonder of met een heel laag pensioen altijd blijft bestaan, wat mij betreft schaffen ze hem voor mensen met een hoog pensioen zo snel mogelijk af.
Kan niet. In die zin dat mensen daar rekening mee gehouden hebben en gepensioneerden maar zeer beperkt mogelijkheden hebben om hun inkomen nog te verbeteren.

Maar juist daarom moeten we dat rare basisinkomen boven de 67 zsm op de helling zetten, je zult namelijk een hele lange overgangsperiode moeten hebben waarin je trapsgewijs afbouwt.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 23:48:41 #74
236264 crew  capricia
pi_213398452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Een eindloonregeling, zoals die bij Nederlandse pensioenfondsen zat, is nooit voor betaald. Daarom is er overgestapt naar een middenloonregeling omdat het een gigantisch piramidespel was.

Een pensioenuitvoerder in Zwitserland klinkt raar, tenzij je daar hebt gewerkt uiteraard.
Gaat te ver voor dit topic.
Maar bij het oversluiten van de hypotheek in NL gaf dit zelfs een probleem.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213398548
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Gaat te ver voor dit topic.
Maar bij het oversluiten van de hypotheek in NL gaf dit zelfs een probleem.
Als jouw pensioen in Zwitserland is ondergebracht dan is een eventueel nieuw stelsel in Nederland toch niet relevant voor jou? Ik neem tenminste niet aan dat de Nederlandse pensioen wetgeving ook geldend is in Zwitserland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')