tripel7 | woensdag 1 mei 2024 @ 11:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? › Countdowns naar alles F1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 1 mei 2024 @ 12:02 |
Britse pers kan komende weekend lekker klaarkomen dat Newey eventueel naar Ferrari gaat, zodat Lewis zijn 8ste wk titel kan binnenhalen | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2024 @ 12:03 |
Ze zijn allang begonnen ![]() Voor het echt leuke wordt ie dan verslagen door Leclerc. | |
D. | woensdag 1 mei 2024 @ 12:04 |
Tegen de tijd dat er een Ferrari rijdt van Newey is Lewis al minstens een jaar met pensioen ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 1 mei 2024 @ 12:05 |
Ik weet dat voorbeschouwing en nabeschouwing van F1TV kan skippen. Zal wel leuk Leclerc zijn als hij Kimi opvolgt als Ferrari kampioen. | |
Starflyer | woensdag 1 mei 2024 @ 12:07 |
Geen gardening leave dus. | |
WheeledWarrior | woensdag 1 mei 2024 @ 12:07 |
Geen blaadjes harken. | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2024 @ 12:14 |
Nou ja, wel dus, maar die gaat per direct in. En dit bevestigt wel het idee dat Newey niet meer zo'n grote invloed op de auto heeft. | |
Origami94 | woensdag 1 mei 2024 @ 12:19 |
Al dat gestook is dus gelukt. Wat ook niet zo raar is als je zo dominant bent en (nieuwe) kijkers afhaken. Max, Checo en RB waren gewoon te dominant | |
Starflyer | woensdag 1 mei 2024 @ 12:19 |
Niet voor mij. Misschien niet meer op de huidige auto van dit jaar, maar imho wel degelijk op de auto uit 2022 en 2023. Dit is een evolutie daarvan. Sowieso zijn de regels voor 2026 weer totaal anders, en mogen ze daar pas vanaf 1 januari 2025 aan beginnen dus veel daarvan neemt hij niet mee. Dus dat er geen gardening leave is in 2025 snap ik wel. | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2024 @ 12:20 |
2026 is een nieuwe motor, niet nieuwe aero. Dat lijken velen even te vergeten voor het gemak. | |
Tokus | woensdag 1 mei 2024 @ 12:21 |
nvm. | |
Starflyer | woensdag 1 mei 2024 @ 12:24 |
Zeker wel nieuwe aero. Zelfs actieve, met beweegbare vleugels. Al lijkt het grond effect concept wel behouden te blijven. En dit artikel geeft wel mijn beeld weer van de invloed van Newey. Hij komt vooral met de ideen die door anderen uitgewerkt worden. https://www.the-race.com/(...)nt-red-bull-f1-cars/ | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2024 @ 12:26 |
De basis blijft hetzelfde. Het is een evolutie van de aero, niet een grote wijziging zoals 2017 en 2022. | |
Starflyer | woensdag 1 mei 2024 @ 12:27 |
Maar door de beweegbare vleugels krijg je een hele andere dynamiek. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 1 mei 2024 @ 12:29 |
Een nieuwe motor betekent natuurlijk ook andere mogelijkheden om deze in de auto te lepelen en daarmee is het automatisch ook aero. Plus inderdaad het actieve element wat er aan toegevoegd wordt, wat nu al de nodige hoofdbrekens bezorgt bij de teams en de FIA. | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2024 @ 12:34 |
Dat wel, maar die vloer is natuurlijk verreweg het belangrijkste. | |
AnneX | woensdag 1 mei 2024 @ 12:35 |
😂 | |
Starflyer | woensdag 1 mei 2024 @ 12:39 |
Dat klopt, maar de rest van de aero moet daar wel goed op aansluiten. Als de luchtstroom verandert door de beweegbare vleugels en de zijkanten daardoor niet goed afgesloten worden, verlies je downforce. | |
WheeledWarrior | woensdag 1 mei 2024 @ 12:46 |
Ach, we zien het tegen die tijd allemaal wel weer. Eerst Miami maar weer eens komend weekend. | |
Rnie | woensdag 1 mei 2024 @ 13:01 |
Wat wel opvallend is, is dat de "geruchtenmolen der F1 " het de laatste tijd best vaak bij het goede eind heeft. | |
Nieuwschierig | woensdag 1 mei 2024 @ 13:03 |
Eigenlijk altijd wel. | |
Kleffe_Dop | woensdag 1 mei 2024 @ 13:32 |
Onderschat ook niet hoeveel al door teams zelf 'gelekt' wordt om de uiteindelijke impact te verkleinen. Allemaal onderdeel van de standaard communicatie strategie tegenwoordig. | |
Red_85 | woensdag 1 mei 2024 @ 13:50 |
Wel kut dit. Gewoon de witte tovenaar die verkast. Kan er nog wel een grijze opstaan, maar dat is afwachten of die zich kan muteren tot een nieuwe witte. Dit kan trouwens over tijd wel een een domino effect veroorzaken. Zeeeeer gebruikelijk ook bij voetbalclubs en in de politiek | |
4-elements | woensdag 1 mei 2024 @ 15:11 |
Gemiste kans, had op veel meer blauw gehoopt. | |
Weltschmerz | woensdag 1 mei 2024 @ 16:01 |
Want Newey wil natuurlijk dolgraag met de grote Hamilton werken, wie wil nou niet dat een zwaar overschatte coureur die na jaren ervaring nog steeds geen auto kan afstellen zijn eigen loftrompet blaast wanneer de auto heel snel is en de auto de schuld geeft wanneer hij zelf matig snel is? Het is n van de beste ontwerpers uit de geschiedenis maar laten we niet vergeten dat de Britse pers hem als garantie voor WK's neerzet alleen omdat ze niet willen weten dat Verstappen veel beter is dan Hamilton. Checo was niet dominant. | |
potjecreme | woensdag 1 mei 2024 @ 16:07 |
Wat doet Vettel tegenwoordig? | |
Weltschmerz | woensdag 1 mei 2024 @ 16:11 |
Nog steeds bijzaken schat ik. | |
Sabata | woensdag 1 mei 2024 @ 16:22 |
commentaar op deze livery: "oh dear, how sad, never mind." | |
Nieuwschierig | woensdag 1 mei 2024 @ 16:30 |
En het werkt. Je ziet meteen hoeveel er getracht wordt de rol van Newey te downplayen. | |
Origami94 | woensdag 1 mei 2024 @ 16:31 |
Zonder Verstappen zou Checo kandidaat zijn voor het kampioenschap. Vorig jaar tweede, GP's achter zijn naam. Jaar daarvoor derde met paar punten achterstand na de naaiactie van Verstappen | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2024 @ 16:32 |
Dat gebeurt al maanden zo niet jaren. Die Engelse pers is ook even lang al bezig om Newey tot God te verheven om Verstappen de credits maar niet te hoeven geven. | |
Nizno | woensdag 1 mei 2024 @ 16:37 |
je hebt 100% gelijk. ik denk dat hij zelfs nu al drievoudig kampioen was geweest als Verstappen niet in de F1 was gaan racen | |
franske19 | woensdag 1 mei 2024 @ 16:44 |
lol 2021 zou Checo de titel hebben gepakt? Ben je wel lekker. In 2022 (met 2 puntjes) & 2023 (met 63 punten) zou Checo zonder Max in F1 de titel hebben gepakt als je puur de resultaten van Max wegstreept. Maar de druk van een titelstrijd zou daar misschien wel verandering in hebben gebracht en er zal dan sowieso nog een tweede rijder zijn die Perez af en toe verslaat. | |
hoatzin | woensdag 1 mei 2024 @ 16:44 |
Het zou heel goed zijn voor Ferrari. Al zie ik dan liever LeClerc winnen. | |
Nizno | woensdag 1 mei 2024 @ 16:49 |
ik ben blij dat je mijn sarcasme niet proeft | |
franske19 | woensdag 1 mei 2024 @ 16:56 |
Sorry. Het is soms moeilijk op fok. | |
Dauthi | woensdag 1 mei 2024 @ 17:09 |
Het zal met de budgetcap als een onaanvaardbaar hoog bedrag worden gezien om de hele auto blauw te spuiten... | |
Weltschmerz | woensdag 1 mei 2024 @ 17:15 |
Kandidaat maakt geen dominantie. Ferrari was van Perez ook niet zo in de stress geschoten als van Verstappen. | |
Managarm | woensdag 1 mei 2024 @ 17:17 |
Naaiactie noem ik wraak, als iemand bewust zijn auto in de muur zet dan kan je een keer een reactie verwachten. | |
Nizno | woensdag 1 mei 2024 @ 17:24 |
en laten we ook niet vergeten dat teamorders eigenlijk ook een kwestie van onsportiever gedrag is. Als je dat echt nodig hebt om 2e te worden terwijl je teamgenoot zo ver voorop ligt... | |
n00biedoobiedoo | woensdag 1 mei 2024 @ 17:28 |
Mist wel een beetje Parmalat of Martini Racing op de wagen | |
bedachtzaam | woensdag 1 mei 2024 @ 17:45 |
Ook Power horse en Philips car systems ontbreken. Maar serieus, hoe een Ferrari lelijk kan zijn... | |
tripel7 | woensdag 1 mei 2024 @ 17:48 |
Maakt toch niet uit wie wr bij Ferrari zit, ze bedenken toch wel iets om het voorzichzelf te verkloten. Net zoals hoe ze nu hun meest competente rijder eruit gooien. | |
pmponer | woensdag 1 mei 2024 @ 17:48 |
Zo nu Max dat zinkende schip nog verlaten . | |
Tijn | woensdag 1 mei 2024 @ 18:01 |
Iemand geen kadootjes geven is geen naaiactie. | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2024 @ 19:11 |
Max naar Ferrari? ![]() | |
pmponer | woensdag 1 mei 2024 @ 19:16 |
Dat zou geweldig zijn | |
Questular | woensdag 1 mei 2024 @ 19:23 |
Liever naar Mercedes en dan kampioen worden. | |
Tijn | woensdag 1 mei 2024 @ 19:24 |
Dan moet Mercedes wel een ontzettend veel betere auto weten te bouwen. En de rest van het team (strategie, pit stops, sim) is eigenlijk ook ondermaats vergeleken met Red Bull. | |
Donderkonijn | woensdag 1 mei 2024 @ 20:03 |
Zeker in 2022 presteerde Checo te ondermaats en in 2023 had ie ook geluk dat de andere teams aan het stuivertje wisselen waren om de plek achter Max. JA, hij zou het geworden zijn als je puur de resultaten van Max weg streept, maar je weet niet of Checo het ook in zich had gehad om dan constant eerste te worden, Gezien zijn prestaties, denk ik van niet. | |
heywoodu | woensdag 1 mei 2024 @ 20:18 |
God nee ![]() Het was 15-20 jaar geleden al zo kut met al die standaard Ferrarifappers altijd, dat wordt dan echt nog dertig keer erger ![]() | |
Origami94 | woensdag 1 mei 2024 @ 20:29 |
Toto tegen Christian. Change your fucking driver. | |
nils7 | woensdag 1 mei 2024 @ 20:31 |
Kun je nagaan als Jos z’n lul in z’n broek had gehouden had Lewis geen kampioenschapsauto in 2026 gehad. | |
Starflyer | woensdag 1 mei 2024 @ 20:39 |
Afwachten hoe goed de Mercedes motor in 2026 is ten opzichte van de rest. Dat weten we nog niet. Eerst maar eens zien wat de motoren doen en of Newey daadwerkelijk naar Ferrari gaat ![]() | |
Origami94 | woensdag 1 mei 2024 @ 20:42 |
Volgens mij is het ook een eersteklas tokkie | |
Starflyer | woensdag 1 mei 2024 @ 20:44 |
Het Amerikaanse congres heeft vragen gesteld aan Liberty over de anti-competitieve houding ten opzichte van Andretti en General Motors. https://nl.motorsport.com(...)-afwijzing/10605503/ | |
Bonobo11 | woensdag 1 mei 2024 @ 21:34 |
Die liggen echt te ver achter. | |
Marcoss | woensdag 1 mei 2024 @ 21:43 |
Denk dat Lewis liever had dat Jos dat zo’n 27 jaar geleden had gedaan ![]() | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 1 mei 2024 @ 21:45 |
Tja, als je een sport wil runnen als een multinational, dan heeft dat gevolgen voor hoe je bepaalde processen in moet richten. Dan is ouwe jongens krentenbrood ineens aan regels gebonden. Kan Ajax inmiddels ook over meepraten. | |
-XOR- | woensdag 1 mei 2024 @ 21:49 |
VER (en Newey) naar AM, Groot-Brittannie in shambles. [ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 01-05-2024 22:30:05 ] | |
Nattekat | woensdag 1 mei 2024 @ 23:12 |
Zo lang de meeste mensen die deze onzin blijven roepen Mercedes erbij noemen, denk ik dat ie beter kan blijven zitten waar ie zit | |
Tijn | woensdag 1 mei 2024 @ 23:18 |
Zou serieus een van de meer logische opties zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 mei 2024 @ 23:52 |
Als hij na 2026 nog titels wil binnenhalen, denk ik dat dat wel de beste keuze zou zijn. Of anders misschien AM. Als Mercedes niet weer met een of andere raketmotor komt vanaf 2026, zie ik dat niet zo 1-2-3 weer een kampioenschapswinnend team worden. | |
ReplaR | woensdag 1 mei 2024 @ 23:54 |
Dat ligt ook in mijn lijn van verwachtingen. Max gaat AM WC maken en daarna Ferrari. | |
-XOR- | woensdag 1 mei 2024 @ 23:55 |
Ik ben beniewd wanneer er iemand bij RB uit de school gaat klappen over de onderfueling van Checo tijdens Abu Dhabi 2021. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 1 mei 2024 @ 23:56 |
Maar Horner heeft het wel voor elkaar. Succesvol bezig met een kampioenschapsteam om zeep helpen. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2024 @ 00:04 |
Max gaat naast Stroll zitten? Dat verwacht ik niet, eigenlijk. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2024 @ 00:05 |
Wat een onzin en wat je ook van Horner mag vinden, zonder Horner was er geen, wat, 8 voudig kampioensteam. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 2 mei 2024 @ 00:09 |
Mag je vinden. Ik vind iets anders. | |
ReplaR | donderdag 2 mei 2024 @ 00:23 |
Ik hoop dat met zulke kansen zijn vader tot rede komt. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2024 @ 00:28 |
Welke vader en welke kansen? Pa Stroll gaat zijn zoon niet aan de kant schuiven zolang hij eigenaar van het team is en ik zie Max niet naar een team gaan wat bestaat om de zoon van de baas de illusie te geven dat hij kampioen kan worden. | |
Cilantro | donderdag 2 mei 2024 @ 00:29 |
Papa Stroll die zijn eigen zoon voor de bus gooit? | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2024 @ 00:31 |
Max is geen bus, he? Meer een Leopard 2 tank ![]() En in tegenstelling tot Alonso gaat Max geen lulverhaal ophangen dat Lance een WDC in spe is ![]() | |
Cilantro | donderdag 2 mei 2024 @ 00:32 |
Dat zeker. Zat te denken aan Max naast Alonso ten koste van Lance. Zou wel episch zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2024 @ 00:36 |
Gaat nooit gebeuren zolang Pa Stroll eigenaar is en eerlijk gezegd, zie jij Max nou echt in een auto stappen die niet eens bij de top 3 hoort qua teams? Geld overigens ook voor Mercedes. | |
MoreDakka | donderdag 2 mei 2024 @ 02:16 |
Wat is er precies om zeep dan? Newey gaat weg, maar verder? Kampioenschap is al binnen dit jaar en volgend jaar waarschijnlijk ook, zowel Verstappen als Marko gaan nergens heen dus nogmaals, wat is er om zeep? De werkelijkheid is dat de poging om Red Bull te vernietigen mislukt is. | |
SiGNe | donderdag 2 mei 2024 @ 02:44 |
Max zou bij Mercedes 150 miljoen per jaar kunnen gaan verdienen. Moet Lewis 3 jaar voor rijden.. AM heeft alleen wel ook een wagen in de Le Mans series, Mercedes niet (of nog niet). En Max vind endurance racen op de sim wel erg leuk om te doen. Heeft ie meteen al een stoeltje klaar voor als hij met F1 wil stoppen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 2 mei 2024 @ 03:16 |
De rust binnen het team. En dat is voor Max heel belangrijk (heeft hij al 133 keer in interviews gezegd). Maar we gaan het zien. | |
Knurft-Zork3 | donderdag 2 mei 2024 @ 03:37 |
150 miljoen per jaar en een ambassadeurs rol voor de rest van z'n leven. Ik denk dat Mercedes elk type race auto dat hij rijden wil voor hem gaat bouwen, zeker in die functie. Betere reclame is er niet. | |
SiGNe | donderdag 2 mei 2024 @ 03:43 |
Voor Lewis hadden ze ook de Vision One gemaakt. Die bleek alleen niet helemaal super te zijn. Newey mocht bij Aston Martin toen die nog RB sponsor waren de AM Valkyrie ontwerpen, Max heeft er ook een gekregen. En hij is nu nog bezig met de RB17 straatauto van Red Bull, al is dat een beetje een vaag project.. een energiedranken fabrikant die opeens een auto laat ontwerpen. | |
Nizno | donderdag 2 mei 2024 @ 09:05 |
die hebben genoeg, geef maar aan mij | |
Evenstar | donderdag 2 mei 2024 @ 10:26 |
Aston Martin, Ferrari en Mercedes zijn de enige drie teams die een serieus gooi kunnen doen naar de titels vanaf 2026. Red Bull zonder Newey, met een eigen motor etc. gaat het echt niet worden. Ik heb er echt nul vertrouwen in en als Max dat ook heeft is hij gewoon weg. Beter een gokje nemen dan dat je blijft zitten terwijl je weet dat het niks gaat worden (of de kans in ieder geval klein is). Als hij blijft zitten dan moet hij er wel vertrouwen in hebben, maar zelf schat ik de kans behoorlijk klein in. Als je kijkt hoe "echte" motorfabrikanten soms moeite hebben op een goede motor neer te zetten verwacht ik niet dat Red Bull bij de eerste de beste poging al een competitief iets neer kan zetten. Als je dan ook niet meer een voordeel hebt van een genie zoals Newey ... tsja 1+1 zou je denken. Mercedes heeft alle kennis en kunde in huis en kan volgend jaar totaal weggooien en werken aan 2026 om Max een goede auto te geven. Aston Martin heeft veel kennis en kunde binnen weten te halen en geld is ook geen probleem. Ik zie Stroll daar nooit niet weg gaan, maar Alonso en Max zou wel episch zijn. Ik zie eerder Max + Stroll gebeuren daar. Ferrari lijkt mij geen optie. ... dus ja weinig keus voor Max als hij vanaf 2026 nog voor de titel wil vechten. Of hij stopt gewoon, dat zie ik hem ook nog wel doen als hij nergens vertrouwen in heeft. Sowieso pakt hij natuurlijk nog 24+25 titels met RB, eerder weg gaan zou dom zijn. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 2 mei 2024 @ 10:34 |
In 2026 krijgt Aston Martin Honda motoren en dan hebben ze nog 2 jaar om de auto verder te verbeteren. Plus de Max-factor, ik zie dat wel een winnende combinatie worden hoor. Vergis je niet dat RBR erboven al weg gaat vallen naar verwachting met het nieuwe motor reglement en het vertrek van Max. | |
Starflyer | donderdag 2 mei 2024 @ 11:32 |
Starflyer | donderdag 2 mei 2024 @ 11:33 |
Ik zou McLaren ook tot dat rijtje rekenen. | |
Tijn | donderdag 2 mei 2024 @ 11:36 |
Ik wou net zeggen, vlak McLaren niet uit. Al rijden die natuurlijk wel met een klantenmotor. Nou doet Aston Martin dat ook, maar er is wel een kansje dat die Hondamotor het beter doet dan die van Mercedes of Ferrari. | |
Wienerschnitzels | donderdag 2 mei 2024 @ 11:52 |
![]() | |
MoreDakka | donderdag 2 mei 2024 @ 11:59 |
En daar heb je iets van bewijs voor neem ik aan? | |
Rnie | donderdag 2 mei 2024 @ 12:39 |
| |
bedachtzaam | donderdag 2 mei 2024 @ 13:22 |
Dat succes leg ik toch eerder bij Dietrich en Helmut, die namen immers de beslissingen over wat te doen en wie de coureurs zullen zijn en natuurlijk Honda niet te vergeten. Verder een grote dank aan David die gezorgd heeft dat Adrian Newey zich aansloot bij het team. Christian Horner is naar mijn mening ook een zeer goede manager maar heeft sinds de dood van Dietrich dus wel gezorgd voor gerommel in het team waardoor het nu uit elkaar gaat vallen. Hij mag dan een direct lijntje hebben met Red Bull waardoor de rol van Helmut wel klaar is daar maar ik zie het wel afglijden nu in de komende jaren en dat is dan geheel te wijten aan Christian Horner. | |
Dauthi | donderdag 2 mei 2024 @ 13:46 |
Mercedes kan al 3 jaar op rij de problemen niet analyseren en oplossen. De grote truuk in 2021 was iedere race er een nieuwe motor in lepelen, en die op rijden. Voor Mercedes is het echt niet zo makkelijk om zo weer vooraan te staan. | |
Sabata | donderdag 2 mei 2024 @ 13:55 |
Mercedes heeft misschien verstand van motoren maar een tijd wel dezelfde houding gehad als good old Enzo "aerodynamica is voor mensen die geen motor kunnen bouwen". ze proberen al 2 jaar een auto aan de praat krijgen op aerodynamica en kijk eens wat het oplevert, een paar podiums, een zege voor George en veel frustratie. AM bestaat voor Lance dus dat wordt niks. een coureur moet het team dragen en het is maar goed dat Alonso niet bewust moet inhouden want anders zou het erger dan zielig zijn wat daar gebeurt. | |
THEFXR | donderdag 2 mei 2024 @ 14:36 |
Sally | donderdag 2 mei 2024 @ 14:46 |
GP Fans leest hier mee ![]() | |
beantherio | donderdag 2 mei 2024 @ 14:47 |
Lekker stoken ![]() | |
Evenstar | donderdag 2 mei 2024 @ 19:56 |
Helemaal gelijk. Beetje vergeten. | |
spectrumanalyser | donderdag 2 mei 2024 @ 20:25 |
Ja, als er iets te stoken valt, dan is die Jos Verstappen er als de kippen bij. | |
pmponer | donderdag 2 mei 2024 @ 20:31 |
Lec naar Merc en Max naar Ferrari. ![]() | |
trein2000 | donderdag 2 mei 2024 @ 21:01 |
Stoken of stoten? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 mei 2024 @ 21:05 |
In het Limburgs hoor je het verschil niet. Daar is het bij Jos mis gegaan | |
spectrumanalyser | donderdag 2 mei 2024 @ 21:07 |
Even serieus. Jos Verstappen heeft tegen tig van journalisten gezegd dat Horner moet opkrassen. Besef je dan verziekt de sfeer dan moet zijn. Of Jos moet wegblijven bij elke Grand Prix. | |
4-elements | donderdag 2 mei 2024 @ 21:59 |
Lijkt mij voor iedereen beter dat Jos sowieso wegblijft. | |
Perox | donderdag 2 mei 2024 @ 22:40 |
Dit nieuws over het vertrek van Newey is eigenlijk wel goed nieuws! ![]()
| |
-XOR- | donderdag 2 mei 2024 @ 23:32 |
Daarom zou ik Verstappen graag bij een ander team zien, zelfs zonder Newey zullen de Britten blijven zeggen dat RB een geoliede machine is. | |
SiGNe | donderdag 2 mei 2024 @ 23:32 |
https://www.nu.nl/formule(...)itief-uitpakken.html Max ontkent dat Red Bull in problemen komt en zegt ook dat hij geen bod heeft gehad van Mercedes en dat geld 'm minder boeit dan overwinningen. HIj zegt oko dat ie bij Red Bull nog prima op z'n plaats zit. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 mei 2024 @ 00:25 |
Bewijs? Hier op het F1-forum? ![]() Zoals ik al zei, we gaan het zien. [ Bericht 3% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 03-05-2024 00:39:57 ] | |
FireFox1 | vrijdag 3 mei 2024 @ 00:34 |
Ik zit de persco terug te kijken, en mijn god, wat is die Stroll toch een ongelooflijke flapdrol. ![]() Naast dat hij er totaal ongenteresseerd bij zit, komt er ook niets, maar dan niets nuttigs uit zijn mond. Echt ongekend. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2024 @ 01:37 |
Wanneer gaan we dat zien dan? Voorlopig zien we een team wat optimaal presteert en waarvan de nummer een zegt dat het team er uitstekend voor staat. Doe eens gek, hang er eens een jaartal aan wanneer we dat gaan zien | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 mei 2024 @ 01:44 |
In de toekomst. Duh! ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2024 @ 01:46 |
Oh. Dus 2030 of zo? | |
Tarado | vrijdag 3 mei 2024 @ 06:14 |
Wel met je eens dat Horner de onrust heeft veroorzaakt (samen met die Thai), gelukkig is Max niet gek en zie ik hem niet voor 26 vertrekken, in de loop van volgend jaar zullen we meer weten over de motor en als dat echt niks is dan heb je wel kans dat hij vertrekt na volgend seizoen. | |
potjecreme | vrijdag 3 mei 2024 @ 06:52 |
| |
Rnie | vrijdag 3 mei 2024 @ 08:25 |
Het is echt bizar inderdaad. ![]() Echt, wat een griezel. ![]() | |
Rnie | vrijdag 3 mei 2024 @ 08:36 |
Williams in gesprek om Newey te contracteren https://racingnews365.nl/(...)ewey-te-contracteren Hoog geruchtengehalte natuurlijk, maar dit zou wel echt legendarisch zijn. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 3 mei 2024 @ 08:55 |
Lekker zo, typisch Max ![]() | |
THEFXR | vrijdag 3 mei 2024 @ 09:14 |
hebben ze toch niet het geld of faciliteiten voor? | |
Rnie | vrijdag 3 mei 2024 @ 09:33 |
Het lijkt mij dat geld geen rol meer speelt voor Newey. Wat betreft de faciliteiten kan het juist een uitdaging zijn natuurlijk. | |
Nattekat | vrijdag 3 mei 2024 @ 09:38 |
En die Britse media kunnen hier totaal niet tegen, dat weet ik wel ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 3 mei 2024 @ 10:20 |
Britse media be like: ![]() | |
MoreDakka | vrijdag 3 mei 2024 @ 10:52 |
Oh ok, ja volledig uit je nek lullen is hier niet zo gek. | |
SiGNe | vrijdag 3 mei 2024 @ 14:46 |
Die quote ging over Jos. Max werd gevraagd wat hij van de situatie vind en dat z'n vader zich uitgelaten had in de media. | |
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2024 @ 18:42 |
Zou echt mooi zijn dat hij een teams als Williams nog een boost kan geven | |
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2024 @ 18:43 |
Max weet hoe hij moet trollen | |
Nober | vrijdag 3 mei 2024 @ 20:08 |
Tussen de regels door lees ik:
| |
Divje | vrijdag 3 mei 2024 @ 20:25 |
![]() | |
Questular | vrijdag 3 mei 2024 @ 20:26 |
Misschien minder tussen de regels door proberen te lezen. | |
Nattekat | vrijdag 3 mei 2024 @ 20:27 |
Mensen die dit echt geloven zetten zichzelf echt gigantisch voor lul ![]() Echt, hoe kan je zoiets vergezochts geloven? | |
beantherio | zaterdag 4 mei 2024 @ 11:54 |
Het klinkt meer en meer alsof Newey gewoon lekker met pensioen gaat: https://www.planetf1.com/(...)to-leave-red-bull-f1 https://www.formula1.com/(...)p3nGJtH0Z7PtlvFQA0Uy En gelijk heeft ie. Als je ziet wat voor een carrire deze man gehad heeft dan is dat meer dan verdiend. ![]() | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 4 mei 2024 @ 11:58 |
Ik heb dat gevoel ook. Hij benadrukt wel heel sterk dat hij moe is en toe is aan rust. Al zou ik het wel geweldig vinden als hij van achter de geraniums nog even wat tips uitdeelt aan Williams en ergens de tijd vindt om zijn droomboot te ontwerpen. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 4 mei 2024 @ 11:59 |
Ben je analfabeet? | |
Rianne84 | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:24 |
Wie verzint dit? | |
potjecreme | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:29 |
Goed idee. | |
THEFXR | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:29 |
Rick aan tafel | |
Starflyer | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:34 |
De FIA, want dan krijgen ze meer geld. Ze worden namelijk per punt betaald door de teams voor deelname en de coureurs voor hun superlicentie. | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:35 |
![]() Dit gaat zelfs voor @heywoodu te ver, dat weet ik zeker ![]() | |
Jane | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:55 |
Het is me nog steeds niet duidelijk HOE de puntenverdeling er dan precies uit zou komen te zien. Iemand die dat wel ergens opgepikt heeft? Want of je in de onderste regionen nou wel of niet punten krijgt, maakt voor de standing idd niet veel uit, maar voor de top van het klassement misschien wel. Want krijgt de winnaar dan meer punten dan nu of blijft het 25? Want in dat laatste geval moeten de verschillen tussen de te winnen punten in de top dus kleiner worden. Bijvoorbeeld: 25, 22, 19, 17, 16, 15, 14, 13 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 | |
heywoodu | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:57 |
Nou, nee, dat is zelfs precies wat ik zelf al voorstelde ![]() Prima idee, en uiteindelijk gaan de mensen die nu niet verder komen dan 'ja maar dan krijg je makkelijk punten!' (wat het hele punt niet is) er ook aan wennen ![]() | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:58 |
Het devalueert punten, dat is het grote probleem. | |
potjecreme | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:59 |
Helemaal niet. Het is juist eerlijker. | |
heywoodu | zaterdag 4 mei 2024 @ 15:59 |
Het zorgt er onder meer voor dat je als top-6-klant met een slechte race ook nog een reden hebt om voor P13 te vechten ipv de boel maar een beetje uit te rijden, als liefhebber van mooie sport ben ik daar groot voorstander van ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:00 |
Dan moet je toch beter lezen wat Max zegt. | |
Jane | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:07 |
Maar vind je dan ook dat de verschillen in punten bovenin kleiner moeten worden? (zie mijn post hierboven) Of moet je ineens, weet ik veel, 35 punten aan de winnaar gaan geven ofzo? | |
heywoodu | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:11 |
Ik zou de absolute aantallen wel wat groter maken om die ruimte te creeren inderdaad. Het verschil tussen P1 en P13 hoeft niet per se anders te worden, het gaat er meer om dat alle posities het waard moeten zijn om voor te vechten, zowel voor de mindere teams/coureurs als voor titelkandidaten. En ach, we vonden het ooit allemaal raar dat de winnaar 25 punten kreeg ipv 'gewoon 10', zijn we ook aan gewend ![]() | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:19 |
Daar zat nog een idee achter. Dit voorstel is gewoon inflatie. | |
heywoodu | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:20 |
'Daar zijn we nu aan gewend, dus dat was met de kennis van nu prima'. | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:23 |
Nee, destijds was de reactie vooral 'dat kan best leuk zijn'. | |
heywoodu | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:27 |
Mooi, men kan verandering aan dus. Nu op naar een situatie waarbij het ook de moeite waard is om voor de 17e plek te vechten - en dus voor ons, de fans, interessante situaties te doen ontstaan - als je door allerhande problemen achterin terecht bent gekomen ![]() | |
Nattekat | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:29 |
![]() Wel interessant om de topics van december 2009 te lezen. Toen was de terugkeer van Schumacher nog volle bak in de geruchtenmolen ![]() | |
Jane | zaterdag 4 mei 2024 @ 16:45 |
Of ze achteraan punten krijgen maakt mij in principe weinig uit, maar ik betwijfel of het echt tot meer gevechten leidt. Ik vind eventuele wijzigingen in de top 6 veel interessanter. 1 of 2 punten meer of minder tussen P1, P2 en P3 kan in een spannend seizoen veel uitmaken. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2024 @ 17:00 |
Is dat zo? Je gaat geen 20 seconden goed maken omdat er meer punten voor P3 zijn en ik kan mij ook niet voorstellen dat er ook maar een team is wat ineens wel in staat is om een P2 te halen die het voorheen niet kon halen omdat er meer punten te halen zijn. | |
Jane | zaterdag 4 mei 2024 @ 17:36 |
Daar heb ik het ook helemaal niet over. Ik heb het er over dat het in een spannend seizoen waarin er daadwerkelijk om het WDC gestreden wordt (denk: 2021, 2016) een punt (of 2, 3) meer of minder veel kan uitmaken. En dan gaat het niet zozeer om de punten voor de winnaar, maar juist om de punten voor P2 t/m 6. Hoeveel verlies loop je op als je een keer een matige race hebt en slechts 6de wordt (ipv 1e of 2e)? Let wel, ik spreek geen voorkeur uit v.w.b. grote of kleine puntenverschillen. Ik zeg alleen dat een verandering van het puntenstelsel mogelijk meer gevolgen heeft voor de top van het klassement dan voor de onderste regionen, waar nu alleen maar over gepraat wordt. | |
Starflyer | zaterdag 4 mei 2024 @ 17:55 |
Imho anderson juist. Door meer plaatsen punten te geven zal de situatie onderin veranderen meer veranderen. Aan de top niet zoveel, al kan het wel gebeuren dat een slechte positie (dus buiten de top 10) met punten de doorslag kan geven in een titelstrijd, terwijl dat zonder punten niet het geval was. | |
Jane | zaterdag 4 mei 2024 @ 19:06 |
Maar dan ga je er dus vanuit dat de verschillen in punten in de top 10 hetzelfde blijven. Dus verschil tussen P1 en P2, 7 punten. Verschil tussen P2 en P3, 3 punten. P3 en P4, ook 3 punten en de rest van de top 10 steeds 2 punten. Daarna steeds een verschil van 1 (neem ik aan). Mijn vraag ergens hierboven was of iemand gelezen had wat ze daarmee van plan waren. Want als P1 dan nog steeds 25 punten krijgt, moet je de verschillen kleiner maken en dan heeft dat m.i. wel degelijk een mogelijk groter effect op de topklasseringen. Als je de verschillen hetzelfde wil houden, dan ga je naar iets van 36 of 37 punten voor de winnaar, zo ff snel uitgerekend. Dus nogmaals, we lezen steeds over de onderste regionen, maar weet iemand wat ze daarboven dan van plan zijn? | |
Starflyer | zaterdag 4 mei 2024 @ 19:18 |
Daar ga ik wel vanuit, ja. Dat die verhoudingen ongeveer hetzelfde blijven. | |
MoreDakka | zaterdag 4 mei 2024 @ 21:08 |
Die F1 Academy is leuk om te kijken maar die vrouwelijke commentator moet echt vervangen worden. Die kerel gaat nog wel. | |
Rnie | zondag 5 mei 2024 @ 13:22 |
bedachtzaam | zondag 5 mei 2024 @ 14:13 |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2024 @ 00:17 |
De CEO van Red Bull Gmbh heeft zich tegen de pers uitgelaten over de situatie bij Red Bull Racing: https://www.the-race.com/(...)ey-verstappen-marko/ In het kort: - Horner heeft het volledige vertrouwen van Red Bull, blijft CEO van RBR - Max gaat nergens heen, heeft nooit een signaal afgegeven ontevreden te zijn. - Toto Wolff kan zich beter druk maken om zijn eigen team - Newey is een verlies maar het moederbedrijf heeft alle vertrouwen in het technische team van RBR. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2024 00:18:34 ] | |
SiGNe | maandag 6 mei 2024 @ 00:45 |
Maar niks over Helmut.., | |
THEFXR | maandag 6 mei 2024 @ 00:57 |
heeft gewoon een contract en het ging nooit over hem, behalve fantasien van de roddel pers | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2024 @ 01:42 |
Word wel degelijk vermeld in het artikel, die situatie is al eerder (Jeddah dus alweer 2 maanden geleden) uitgepraat schijnt het:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2024 01:43:14 ] | |
SiGNe | maandag 6 mei 2024 @ 02:12 |
https://racer.com/2024/05(...)ation-for-antonelli/ Ook apart, Williams wil dat de FIA de regels aanpast zodat Antonelli voor z'n 18e in de F1 mag rijden maar vervolgens zeggen ze dat Antonelli in Monza (als hij inmiddels 18 is) niet zal rijden en dat Sargeant zich geen zorgen hoeft te maken. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 06-05-2024 02:23:20 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 6 mei 2024 @ 09:28 |
Waar rook is, is worst. ![]() https://racingnews365.nl/(...)figuur-na-newey-exit | |
BehoorlijkKritisch | maandag 6 mei 2024 @ 09:38 |
Nou, ik heb juist de afgelopen weken geleerd dat de meeste rookaroma niet zoveel met worst te maken heeft. En dat Wheatley een stap wil maken naar een hogere functie is al vrij lang publiek geheim. Dit is gewoon gestook van de media. | |
WheeledWarrior | maandag 6 mei 2024 @ 09:41 |
Dat Verstappen zelfs op een 'lastige' dag nog moeiteloos tweede wordt zegt ook wel weer heel wat. | |
#ANONIEM | maandag 6 mei 2024 @ 10:11 |
Met het vertrek van Newey komt er ook een plek vrij in de hierarchie van Red Bull. En een berg salaris. | |
Starflyer | maandag 6 mei 2024 @ 12:00 |
Dat staat er niet. Alleen dat hij in Imola niet rijdt. Sowieso stond dit ook al in het silly season topic. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 6 mei 2024 @ 12:11 |
Moeiteloos is wat veel gezegd, want Leclerc zat toch vrij lang dicht achter hem. Daarna was het voor iedereen managen en de race uitrijden. Ik denk dat als Leclerc had aangezet, hij Max had kunnen inhalen. Maar dan had Max hem weer teruggepakt. | |
TearsoftheKingdom | maandag 6 mei 2024 @ 12:48 |
Als Leclerc aan kon zetten en Max had kunnen inhalen dan had hij dat zeker niet nagelaten. | |
Jane | maandag 6 mei 2024 @ 13:19 |
Dat zou je denken, maar ik vind het wel tekenend voor Leclerc dat we niet eens iets hebben gezien dat een poging daartoe leek. Heeft Verstappen eens een zwakke race, rijd je in principe vlak achter hem, ultieme kans, probeer je het niet eens. Althans, zo kwam het op me over en dat heb ik vaker met Charles. Net iets te tevreden met P3 c.q. het feit dat hij voor zijn teammaat finishte. | |
TearsoftheKingdom | maandag 6 mei 2024 @ 13:27 |
Dat we geen poging hebben gezien betekent niet dat hij het niet geprobeerd heeft. De Ferrari liep gewoon niet harder. Hij kwam me verder ook niet tevreden over. | |
Jane | maandag 6 mei 2024 @ 13:44 |
Zou kunnen hoor. Ik geef toe dat er bij mij de afgelopen jaren gewoon een bepaald beeld is ontstaan over Leclerc. Iemand die het een beetje opgeeft als alles niet 'perfect' is en zichzelf dan erg unlucky vindt. Zoiets. Behalve dan als het toevallig Sainz is die voor hem rijdt, zoals in Monza vorig seizoen. Defaitistisch, met een mooi woord. | |
bedachtzaam | maandag 6 mei 2024 @ 13:53 |
Eens, de Charles Leclerc van 2 jaar terug zou voor Max geindigd zijn. Hij lijkt gemakkelijk te berusten op p3 en natuurlijk ziet Ferrari ook wellicht in de data dat Max problemen heeft met de balans en ook nog eens met een lagere motorstand rijdt. | |
Rianne84 | maandag 6 mei 2024 @ 15:38 |
Starflyer | woensdag 8 mei 2024 @ 14:08 |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 14:46 |
De beste oplossing tegen tracklimits. | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 15:19 |
Die zijn er nog steeds. Pure onzin. | |
ChevyCaprice | woensdag 8 mei 2024 @ 15:54 |
😂😂😂🔥🔥🔥 | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 15:57 |
? | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 16:02 |
Over de witte lijn = track limit, zelfs als er grind ligt kan je nog straf krijgen. | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 16:03 |
Ja, maar je haalt er geen voordeel meer uit. Je zet geen snellere tijd door het grind, dus als een tijd na de tijd word afgepakt heeft dat meestal toch geen gevolgen. De tijd was toch al langzamer. Daarnaast blijf je minder snel aan de buitenkant met inhalen om vervolgens "he pushed me off!" te roepen. Heerlijk, grindbakken. | |
ChevyCaprice | woensdag 8 mei 2024 @ 16:05 |
Als je wijd gaat en een hap grind meeneemt is er dan nog een haai die ernaar kraait dat je tracklimit hebt gepakt? | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 16:06 |
Dat denk ik ook niet. Ergo, minder gezeik over tracklimits. | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 16:07 |
Boeie. Zie China, daar werden tijden ook afgepakt voor uitstapjes die tijd kostten. Ze zijn doorgeslagen. | |
ChevyCaprice | woensdag 8 mei 2024 @ 16:08 |
Op Spa zag je het ook al sinds 1-2 jaar dacht ik. Veel meer grind ipv runoff. Toch een opmerkelijke trend. Op Qatar en Oostenrijk was het vorig jaar het ergst volgens mij, die mogen ook wel overstag. Hopelijk | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 16:10 |
Boeie? Ik zie alleen maar voordelen, wat zit je nu moeilijk te doen? | |
Starflyer | woensdag 8 mei 2024 @ 16:24 |
Terecht. Over de lijn is over de lijn. Voordeel van grindbakken is dat coureurs minder geneigd zijn over de lijn te gaan. En er dus minder track limits zijn. | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 17:09 |
Omdat de realiteit niet overeen komt met wat jij zegt. | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 17:09 |
Nee, die onzin ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 08-05-2024 17:56:58 ] | |
DeeBee | woensdag 8 mei 2024 @ 17:44 |
Leuke rubriek, een mening die weer als feit wordt gepresenteerd deel #237 | |
Nizno | woensdag 8 mei 2024 @ 17:58 |
Het is een herhaling van zetten deze discussie. Ik stel voor dat we naar Frozen gaan | |
Sinister-D- | woensdag 8 mei 2024 @ 18:18 |
vreemde beesten, kraaiende haaien... | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 18:27 |
Het is niet goed of het deugd niet in de wereld van Nattekat. | |
ChevyCaprice | woensdag 8 mei 2024 @ 18:28 |
😅😂 | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 18:33 |
Volgens mij heb je niet in de gaten dat ik juist zeg dat de FIA die kunstmatige track limits niet laat varen alleen maar omdat er nu grind ligt. | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 19:10 |
Maar dat grind werkt wel, of denk je in je voorbeeld China dat Sainz het weer zo probeert? | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 19:13 |
Het punt is dat dat achterlijke gezeik met afgenomen tijden en weet ik veel wat niet weggenomen wordt, omdat de FIA totaal doorgeslagen is. Het moet gewoon weer zoals vanouds worden: "hier is de baan en succes ermee". Kap met tegen mij in gaan, we staan er hetzelfde in op het punt dat jij maakt. | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 19:15 |
Dat maak je dan niet helemaal duidelijk. Want met asfalt blijf je dat probleem houden. Wat moeten ze dan doen? Asfalt laten en geen tijden afpakken bij track limits? | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 19:16 |
We zijn het eens ![]() Ik wil grind, keiharde afstraffing door de baan en een einde aan kunstmatige track limits. | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 19:20 |
Waarom ga keer dan zo raar tegenin? Dat is dus waar ze een begin mee maken bij Imola. | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 19:22 |
Omdat die kunstmatige track limits blijven. En klein foutje dat tijd kost, kost ook nog gewoon een complete ronde. Dat is gewoon belachelijk. | |
TearsoftheKingdom | woensdag 8 mei 2024 @ 19:27 |
Die ronde was dan toch al waardeloos. | |
Nattekat | woensdag 8 mei 2024 @ 19:31 |
Daar gaat het niet om. | |
Peterselieman | woensdag 8 mei 2024 @ 23:00 |
Rijders mogen bijvoorbeeld een ronde lang geen ERS gebruiken | |
Rianne84 | donderdag 9 mei 2024 @ 11:48 |
Wtf is dit ![]() | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2024 @ 11:58 |
Iets om regenraces mogelijk te maken | |
Questular | donderdag 9 mei 2024 @ 12:01 |
Ik snap het wel, het Amazonegebied is nog een onaangeroerde markt. Paar regenraces daar. | |
Rianne84 | donderdag 9 mei 2024 @ 12:04 |
Het ziet er niet uit | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2024 @ 12:05 |
Beter dan de huidige situatie | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 9 mei 2024 @ 12:28 |
Oh God no. | |
ChevyCaprice | donderdag 9 mei 2024 @ 12:54 |
Als je ermee kan racen prima, looks maken dan minder uit toch | |
#ANONIEM | donderdag 9 mei 2024 @ 14:45 |
Dat is nog maar de vraag, tot nu toe zijn alle pogingen om een oplossing te vinden uitgelopen op een mislukking, ik vraag mij echt af of er een oplossing die werkt mogelijk is zonder het DNA van een F1 auto radikaal te wijzigen. | |
ChevyCaprice | donderdag 9 mei 2024 @ 14:48 |
Aan die eerste foto is toch wel een groot verschil te zien in spray met of zonder kappen | |
Tarado | donderdag 9 mei 2024 @ 14:56 |
Eens, maar om het echt te testen is er wel wat meer water nodig, dit is inters nat en dat was sowieso geen probleem. | |
opgebaarde | donderdag 9 mei 2024 @ 15:11 |
Foto 1: ok Foto 2: ieuw Foto 3: no! NO! NOOOOOOOOO!! A few moments later Prima. Doen! Kunnen ze bij regen eindelijk racen. | |
Zorro | donderdag 9 mei 2024 @ 15:45 |
En dan blijft dat water dus in die kappen hangen en valt terug op de banden waardoor die veel minder goed werken en er nog steeds niet kan worden gereden want totaal geen grip. En van de baan droogrijden is ook geen sprake meer. | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2024 @ 15:46 |
Wordt nog genoeg water door de vloer de lucht in geworpen. | |
Zorro | donderdag 9 mei 2024 @ 15:49 |
Het droogrijden wordt hoe dan ook minder. Minder spray = minder afvoer. Maar die grip blijft slecht als dat water wat door de banden wordt opgezogen nergens heen kan. | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2024 @ 15:54 |
Ja, dat is een afweging. Maar helemaal niet rijden is nog erger. | |
WillemsJ | donderdag 9 mei 2024 @ 15:58 |
Is het al volgende weekend? ![]() | |
WillemsJ | donderdag 9 mei 2024 @ 16:05 |
Die regenbanden zijn ook niets, kunnen ze niet gewoon van die flappen doen zoals ze bij straat auto's gebruiken? | |
Tarado | donderdag 9 mei 2024 @ 17:26 |
Want die spray blijft zweven? Zit wel wat in hoor dat het water sneller weer op de weg komt door die spatborden maar het gaat in principe om het zicht, niet zozeer om de afvoer, de banden moeten een bepaalde hoeveelheid water op het wegdek aankunnen. | |
Sinister-D- | donderdag 9 mei 2024 @ 17:53 |
Dat zeiden we/ze/hun in 2018 ook over de halo... Geen haai die er nu nog naar kraait. | |
Nattekat | donderdag 9 mei 2024 @ 18:10 |
Die ziet er nog steeds niet uit. Maar hij heeft een leven gered, dus niemand die het nog in z'n hoofd haalt om wat negatiefs te zeggen. | |
WheeledWarrior | donderdag 9 mei 2024 @ 20:24 |
Deze generatie auto's in z'n algemeenheid zien er niet uit, de halo is lang niet het ergste. | |
Starflyer | donderdag 9 mei 2024 @ 20:39 |
Ze hebben zelfs twee verschillende regenkappen getest. | |
Zorro | donderdag 9 mei 2024 @ 21:07 |
Mij lijkt (maar misschien is het niet zo erg als ik denk) dat de banden water moeten afvoeren om grip te hebben, en aquaplaning te voorkomen. Maar als het water niet weg kan maar in die kap blijft valt het terug op de band en vraag ik me af of die regenband dan nog erg effectief is. | |
Elan | donderdag 9 mei 2024 @ 21:13 |
https://vm.tiktok.com/ZIJngfJRK/ 190 dollar voor een bakje fruit ![]() | |
WillemsJ | donderdag 9 mei 2024 @ 21:24 |
Echt belachelijk. Dat de F1 dit goedkeurd... | |
Peterselieman | donderdag 9 mei 2024 @ 23:34 |
Het lijkt erg op de kappen die je bij sommige voertuigen ziet zodat ze zuiniger rijden. Het ziet er niet uit ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2024 @ 00:33 |
Wat heeft F1 daarmee te maken? Dit zijn prijzen voor suites en die prijzen worden niet bepaald door F1. | |
Red_85 | vrijdag 10 mei 2024 @ 12:28 |
What thaaaa.... | |
-XOR- | vrijdag 10 mei 2024 @ 12:33 |
Vergeten de bandenwarmers eraf te halen. Bij Ferrari kan zoiets gebeuren natuurlijk. | |
DKUp | vrijdag 10 mei 2024 @ 12:37 |
Liever die lelijke regenkappen en racen in de regen mogelijk maken dan niet racen ![]() Dit is juist een goede ontwikkeling. | |
heywoodu | vrijdag 10 mei 2024 @ 12:40 |
Een probeersel. En iets waarover mensen weer onmeunig moeilijk gaan doen als blijkt dat het wel werkt maar er niet 'leuk' uit ziet, zoals de halo ![]() | |
bedachtzaam | vrijdag 10 mei 2024 @ 13:35 |
Het gaat weinig uithalen, juist door het grondeffect waar nu de neerwaartse druk vandaan moet komen word het water opgezogen en een mist gecreerd achter de auto. Die kappen gaan dus weinig verschil maken. | |
Rnie | vrijdag 10 mei 2024 @ 13:54 |
Brad Pitt's Formula One movie has a budget of over $300 million, making it one of the most expensive ever. https://screenrant.com/brad-pitt-formula-one-movie-budget-report/ The film will need to make at least $600 million, but more likely $750-900 million, just to break even and come close to anything resembling a profit. Hou maar op. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 10 mei 2024 @ 14:22 |
Of dit hem nu word of niet, ik vind het vooral positief dat de FIA blijft proberen om een oplossing te vinden voor het probleem en niet de schouders ophaalt en zegt "Regen? Pech gehad" | |
bedachtzaam | vrijdag 10 mei 2024 @ 14:36 |
Ik ben wel benieuwd naar hoe de pitstop zou moeten gaan als ze de kappen er af en op moeten sleutelen om de banden te wisselen tijdens een race, zolang gaan de banden immers niet mee. Bovendien zoals we afgelopen jaar gezien hebben in Zandvoort kan het zomaar zeiknat zijn en na tien ronden weer droog. Volgens mij word er meer gewonnen door de intermediates en full wets een nog grotere omtrek te geven zodat de rijhoogte dermate verandert dat er ten eerste veel minder grond effect is en ten tweede ook veel minder aquaplanning. Dan worden de rondetijden flink lager maar het racen wel veiliger denk ik. | |
tripel7 | vrijdag 10 mei 2024 @ 16:40 |
Hoeveel ervan zou het budget zijn voor 5 seconden HAM erin | |
Rnie | vrijdag 10 mei 2024 @ 16:44 |
Die is toch alleen producer van het geheel? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 mei 2024 @ 20:24 |
Klinkt als de grootste flop allertijden ![]() | |
WheeledWarrior | zaterdag 11 mei 2024 @ 10:07 |
Circuits met historie en geen sprints de komende weekenden. Eindelijk goed nieuws @Nattekat | |
ESF1Gamer | zaterdag 11 mei 2024 @ 10:12 |
Die schittert in afwezigheid volgende week | |
Nattekat | zaterdag 11 mei 2024 @ 10:39 |
![]() | |
Starflyer | zondag 12 mei 2024 @ 11:32 |
Over circuits met historie gesproken, dit weekend is de historische Grand Prix van Monaco, met onder andere Zak Brown en Adrian Newey. | |
Peterselieman | maandag 13 mei 2024 @ 00:23 |
Raceweek ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 13 mei 2024 @ 08:48 |
![]() ![]() | |
Rianne84 | maandag 13 mei 2024 @ 12:04 |
Rianne84 | maandag 13 mei 2024 @ 14:42 |
![]() | |
Zorro | maandag 13 mei 2024 @ 14:43 |
Nog even en USA heeft net als alle NASCAR en IndyCar races ook alle F1 races in eigen land. | |
Red_85 | maandag 13 mei 2024 @ 15:27 |
![]() ![]() ![]() | |
Red_85 | maandag 13 mei 2024 @ 15:28 |
Noem het dan rabbit of bunny. Iedereen weet wat ie bedoelt. | |
Nober | maandag 13 mei 2024 @ 15:41 |
Zondag regen vanaf 15:00. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2024 @ 15:42 |
Ik ben klaar | |
Starflyer | maandag 13 mei 2024 @ 15:48 |
Wordt druk op de kalender dan. Heb ook nog Turkije, Zuid-Korea, India, een tweede race in China en Zanzibar als mogelijke locaties voor een Grand Prix in de nabije toekomst op mijn lijstje staan ![]() | |
Zipportal | maandag 13 mei 2024 @ 16:12 |
RACE WEEK. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2024 @ 16:39 |
![]() | |
Starflyer | maandag 13 mei 2024 @ 20:07 |
Fastest pitstop is per definitie onbetrouwbaar. Gewoon een copy/paste account dat van naam veranderd is nadat bekend was geworden dat de persoon erachter geen F1-insider was, wat daarvoor wel beweerd werd (hij zou bij een F1 team werken en noemde zich F1 Insider) ![]() | |
Sjemmert | maandag 13 mei 2024 @ 21:36 |
Iedereen al de Red Bull Verstappen 1:12 RC gekocht bij de Vomar ?![]() https://www.folderz.nl/be(...)lder-2182807#page=41 ![]() | |
DjVero | dinsdag 14 mei 2024 @ 09:14 |
Thailand ook nog. | |
Starflyer | dinsdag 14 mei 2024 @ 09:26 |
Die staat ook op dat lijstje, ja. Vergeten hier te noemen. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 mei 2024 @ 11:00 |
Assen hoort ook op de lijst, natuurlijk. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 14 mei 2024 @ 11:02 |
Kwam twee van deze tegen zondag op de snelweg naar het zuiden richting Londen. Waren wrs onderweg naar Italie.![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 14 mei 2024 @ 12:45 |
Topvoetballers spelen ook 2 wedstrijden per week. Het kan, als je maar wil. | |
Starflyer | dinsdag 14 mei 2024 @ 12:53 |
Assen stond ooit op dat lijstje, maar is er alweer afgevallen. Imho zijn ze niet meer actief bezig om een Formule 1 race te organiseren. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 mei 2024 @ 12:55 |
Mijn opmerking was slechts semi-serieus ![]() | |
Red_85 | dinsdag 14 mei 2024 @ 14:55 |
Ayyyayayaaaaaaaay deel 2 | |
Starflyer | woensdag 15 mei 2024 @ 11:05 |
opgebaarde | woensdag 15 mei 2024 @ 11:31 |
![]() En direct verwijderd ![]() ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 15 mei 2024 @ 11:35 |
Albon blijft bij Williams. Logisch, is ook een gouden duo. Had Alex alleen wel bij RBR willen zien nu die wat beter is. Of bij Mercedes Benz. Maar logisch dat die voor zekerheid kiest, nu is die echt teamleider. | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2024 @ 11:43 |
Verbaasd mij enigzins en dan bekruipt mij het gevoel dat alle speculatie ten spijt Albon toch niet zo in trek was bij de grote teams als men dacht. Want met alle respect voor Williams maar niemand blijft bij Williams als hij naar RBR of Mercedes kan. | |
4-elements | woensdag 15 mei 2024 @ 11:59 |
Dit. Gewogen en te licht bevonden in het verleden, dat zal ook nog wel meespelen. | |
4-elements | woensdag 15 mei 2024 @ 12:01 |
En Vietnam duikt ook niet meer op in die lijstjes, vrees ik. Heel circuit aangelegd, man daarachter veroordeeld voor corruptie, nu lekker aan het verloederen waarschijnlijk. Toch zonde van al die centjes. | |
Wienerschnitzels | woensdag 15 mei 2024 @ 12:04 |
Nou ja als de keuze is 3-jaar contract bij Williams of 1-jaar contract bij RBR of Merc. | |
Nizno | woensdag 15 mei 2024 @ 12:06 |
dus idd te licht bevonden, anders hadden ze niet een korter contract dan aangeboden | |
Starflyer | woensdag 15 mei 2024 @ 13:24 |
Iedereen wacht op wat Verstappen na 2025 gaat doen. Ook Sainz krijgt, volgens de geruchten, bij Mercedes geen meerjarig contract. | |
Nizno | woensdag 15 mei 2024 @ 13:25 |
dus te licht bevonden. verstappen zou van mercedes en ferrari echt geen contractje van 12 maand krijgen | |
Starflyer | woensdag 15 mei 2024 @ 13:27 |
In vergelijking met Verstappen wel, ja. Maar imho hoort hij tegenwoordig bij de betere helft van de grid. | |
4-elements | woensdag 15 mei 2024 @ 14:54 |
Zoiets? Goede helft: Max Verstappen, Sergio Perez, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, George Russell, Fernando Alonso, Lando Norris, Oscar Piastri, Alex Albon Slechte helft: Lance Stroll, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda, Logan Sargeant | |
Questular | woensdag 15 mei 2024 @ 14:58 |
Lance verdiend wel een eigen categorie. | |
heywoodu | woensdag 15 mei 2024 @ 15:02 |
Blijft lastig zeggen natuurlijk, dit is ook wel voor een heel groot deel gewoon een lijstje met de coureurs van de betere teams in de helft met goede coureurs en die met minder snelle auto's in de helft met matige coureurs ![]() Ik ben oprecht benieuwd hoe het er allemaal uit zou zien in het (uiteraard onmogelijke) geval dat iedereen met een echt vergelijkbare auto rijdt. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 15 mei 2024 @ 15:02 |
Lance-zij. | |
Starflyer | woensdag 15 mei 2024 @ 16:25 |
Zo ongeveer, al zou ik persoonlijk Gasly en Perez omwisselen. | |
greysbones | woensdag 15 mei 2024 @ 16:29 |
Magnussen net zo | |
Jane | woensdag 15 mei 2024 @ 16:48 |
Als ik me goed herinner stond Gasly ook in die top-zoveel lijstjes van de teambazen en medecoureurs zelf van eind vorig seizoen. Weer even niet waar ik die zo snel weer kan vinden. | |
ESF1Gamer | woensdag 15 mei 2024 @ 16:55 |
De dadddy cash categorie ![]() | |
WheeledWarrior | woensdag 15 mei 2024 @ 18:15 |
Dit inderdaad. | |
Bonobo11 | woensdag 15 mei 2024 @ 21:38 |
Als je de auto een beetje vergeet en puur naar coureurs kijkt imo Top: Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Lando Norris. Goed: George Russell, Oscar Piastri, Alex Albon, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Esteban Ocon. Matig: Sergio Perez, Nico Hlkenberg, Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo. Bagger: Lance Stroll, Logan Sargeant. | |
Nizno | woensdag 15 mei 2024 @ 21:51 |
als je de auto vergeet? dan is Lewis iets te hoog ingedeeld en Sergio 1 te laag. Russel kan dan 1 omhoog. | |
TheFreshPrince | woensdag 15 mei 2024 @ 22:06 |
Als je er makkelijk voorbij kwam dan zat Magnussen iig niet achter het stuur. | |
#ANONIEM | woensdag 15 mei 2024 @ 23:22 |
Nee, dit zat niet achter het stuur, teveel penalty points op zijn rijbewijs ![]() | |
DjVero | donderdag 16 mei 2024 @ 08:50 |
Prima lijstje. Persoonlijk zou ik Leclerc onder 'goed' scharen, maakt echt teveel fouten onder druk. Hlkenberg ook naar goed, die krijgt m.i. wat te weinig credits. | |
Evenstar | donderdag 16 mei 2024 @ 09:00 |
Top: Max Verstappen, Fernando Alonso Goed: Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Lando Norris, George Russell, Oscar Piastri, Alex Albon, Nico Hlkenberg Goed/Matig: Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Esteban Ocon, Sergio Perez Matig: Kevin Magnussen, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Daniel Ricciardo Bagger: Lance Stroll, Logan Sargeant. Ik zou het zo indelen. Eigenlijk zijn Max en Alonso de enige twee op dit moment in top zouden vallen voor mij. Sainz is ene keer top andere keer wordt die weer totaal om de oren gereden. Lewis, Leclerc, Russell, Norris maken allemaal te veel fouten om op dit moment in "top" ingedeeld te kunnen worden. Hulkenberg wordt onderschat. Rijdt Magnussen kapot op dit moment. | |
Rnie | zaterdag 18 mei 2024 @ 14:14 |
Gerucht gaat dat Bottas naar Williams vertrekt. Dit lijkt me best een logische zet. [ Bericht 47% gewijzigd door Rnie op 18-05-2024 14:20:16 ] | |
Tarado | zaterdag 18 mei 2024 @ 15:08 |
Aan de ene kant wel maar ik had liever gehad dat hij zich volledig op fietsen gaat concentreren. | |
Starflyer | zaterdag 18 mei 2024 @ 15:10 |
Voorlopig is hij alleen maar kandidaat en is er imho nog niets definitief. | |
Donderkonijn | zaterdag 18 mei 2024 @ 19:20 |
Met enige regelmaat word vergeten hoeveel auto's Albon plat rijd. Tegen overde rest vande grid is dat bovengemiddeld veel, daarom zitten ze niet zo op hem te wachten. | |
Starflyer | zaterdag 18 mei 2024 @ 19:24 |
Bij Russell schijnt dat anders geen probleem te zijn. | |
Donderkonijn | zaterdag 18 mei 2024 @ 19:35 |
Russel is eigenlijk past echt een brokkenpiloot geworden na de Mercedes overstap, daarvoor viel het wel mee. |