abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 18:06:23 #251
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213443073
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:51 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
De slang wat is geevolueerd tot draak met 7 horens in het laatste bijbelboek, was slecht, Adam was goed, maar dat is geen dualiteit. God nam het uiteindelijk op voor de mens, omdat we krachteloos zijn.
Licht vedrijft duisternis, dat thema zie ik.
De bijbel spreekt ook over een toekomstge 'restitutie van alle dingen'.
Licht Duisternis == Dualiteit
Man Vrouw == Dualiteit
Goed Fout == Dualiteit

Ik heb t vandeweek nog ergens beschreven, ik zal t er ff bijzoeken, is wel in een andere context geschreven, maar dit is 1 vd belangrijkste dingen waar besef van moet komen, even kijken;

quote:
Now bright minds already know how important duality is, as even the Bible opens Genesis with the elaboration of how duality works, if you know how to read that is.

Adam and Eve (Jung; Animus/Anima) are the masculin (left hemisphere - ratio) and feminin (right hemisphere - emotion) part of each human brain. Now Eve(emotional part of the brain) is seduced by the Snake (which is the Ego) to eat from the Tree of Knowledge of Good and Evil (to go think in Duality), when Eve accepts, the whole brain will be split into Ego/Shadow and the psyche will be kicked out of Eden, and thus fal into sin, because Ego is the reason for Sin. This is why every Sin in the Bible is backtrackable to Ego.

Another example of this Duality importance in the Universe, is pointed out by only 1 symbol, its called Yin/Yang, way more efficient, the Tao simply tells the whole Adam/Eve story with only 1 symbol which is 1 of the most ingenious symbols you'll ever see. Most people won't even know how genius this symbol really is as it;
1. Expresses the Duality itself with the White and Black side.
2. The dots in it show that in every Yin there's a Yang and vice versa.
3. It Expresses both sides of Duality are equal in size; at all times.
4. It Expresses they fade into eachother, one end of the spectrum, meets the other end. Extreme's meet.
5. It has no center, because consciousness has no center its everywhere.
6. It is round, which expresses infinity.
7. It shows everything is in balance, all the time. Law of cause and effect.

Only if there's a balance, something will flourish, if you count the universe's + and - together, no matter how many there are, hold them all against eachother and the sum of all will be equal to 0.

You cannot possibly have a 13bln year old universe which is out of balance, it wouldn't survive that long. Its like saying you lean towards 1 side on your bicycle further and further, and never fall off.
Zowel op zn Christendoms als op z'n Hindu's, maar in elke religie vind je dualiteit terug als belangrijk.
As above, so below.
pi_213443103
quote:
3s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:06 schreef Mijk het volgende:

[..]
Man Vrouw == Dualiteit
Goed Fout == Dualiteit

Ik heb t vandeweek nog ergens beschreven, ik zal t er ff bijzoeken, is wel in een andere context geschreven, maar dit is 1 vd belangrijkste dingen waar besef van moet komen, even kijken;
[..]
Zowel op zn Christendoms als op z'n Hindu's, maar in elke religie vind je dualiteit terug als belangrijk.
De bijbel leert geen dualisme.

! Johannes 1:5En dit is de boodschap die wij van Hem gehoord hebben en aan u verkondigen, dat God licht is en dat in Hem in het geheel geen duisternis is.

Psalm 92:16om te verkondigen dat de HEERE waarachtig is;
Hij is mijn rots en in Hem is geen onrecht.
  maandag 6 mei 2024 @ 18:10:26 #253
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213443110
quote:
Dus wat Hebreeën zegt, is dat er nog een sabbatsrust over is voor het volk van God, en dat die sabbatsrust verwijst naar de eeuwige rust op de nieuwe aarde, wanneer God korte metten heeft gemaakt met de duivel, zijn gevallen engelen, en alle onrechtvaardigen, oftewel wanneer 'al Zijn vijanden tot zijn voetenbank zijn gemaakt'.

Voor het 'volk' van God. Dus niet voor jou.

Kolossenzen 2 vers 16
Laat dan niet iemand u
oordelen inzake spijs en drank
of op het punt van een feest
of nieuwemaan of sabbat,-
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_213443123
quote:
3s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:06 schreef Mijk het volgende:

[..]
Man Vrouw == Dualiteit
Goed Fout == Dualiteit

[..]
Aha op die manier. Ben het er niet mee eens <O)
Het NT geeft de juiste verklaring voor Genesis 3.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213443127
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:10 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Kolossenzen 2 vers 16
Laat dan niet iemand u
Galaten 3:26 Want u bent allen kinderen van God door het geloof in Christus Jezus.
27 Want u allen die in Christus gedoopt bent, hebt zich met Christus bekleed.
28Daarbij is het niet van belang dat men Jood is of Griek; daarbij is het niet van belang dat men slaaf is of vrije; daarbij is het niet van belang dat men man is of vrouw; want allen bent u één in Christus Jezus.
29 En als u van Christus bent, dan bent u Abrahams nageslacht en overeenkomstig de belofte erfgenamen.

Feesten, nieuwe maan en sabbatten = ceremoniële wet, niet de tien geboden.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 18:12:15 #256
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213443137
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De bijbel leert geen dualisme.
Boom van goed en fout, geen dualisme :')
As above, so below.
pi_213443149
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:12 schreef Mijk het volgende:

[..]
Niet in de zin dat God zowel goed als kwaad is nee. Dat is wat doorgaans met dualisme wordt bedoeld. Niet dat er kennis van goed en kwaad is.
pi_213443172
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:38 schreef Mijk het volgende:

[..]
In mijn ogen wel. Het komt ook allemaal uit dezelfde bron; de realiteit en hoe die werkt.

Taal ligt op layer 2, existence op layer 1, dus hoeveel heilige boeken je ook hebt, etymologie je er tegen aan wilt gooien, hoeveel kerken daar ook over preken, dat maakt allemaal geen verschil. Die layer 2 kan COMPLEET geschrapt worden, ook de bijbel, ook de koran. Ze wijzen naar iets in Layer 1, om dat te begrijpen, dus enkel layer 1 is nodig om het te doorgronden. Dat ze in boeken schrijven "hoe dat ongeveer werkt", zal wel, maar om die realisatie te krijgen heb je dat niet nodig, ze kunnen helpen, maar bij de religie die jij aanhangt, de rest van het christendom en de islam, is het meer een handicap als een hulp, door de zwaarte van de cloak, en de complexiteit van de symboliek.
Wanneer je die tweede laag volledig schrapt, schrap je dus de taal. Daarmee vernietig je een heel belangrijke manier waarop mensen zich met elkaar kunnen verbinden.
Daar moet je maar net zin in hebben, in dat soort destructie.

En dat je tegelijkertijd in een zelf ontwikkeld, esoterisch jargon - je eigen taaltje - op een forum gaat uitleggen 'hoe het zit' is dan wel weer lachwekkend.

Zoals guru's die de godganse tijd zitten te zwatelen dat zwijgen het allerbelangrijkste is. En daarna zichzelf op de borst slaan dat ze goed zijn in paradoxen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_213443205
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:10 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Kolossenzen 2 vers 16
Laat dan niet iemand u
Nu heb ik van een theorie gehoord dat de heidenen waar het NT over spreekt bijna altijd over joden gaat die de heidenen en hun afgoden zijn nagevolgd. Het griekse woord dat vertaald is als heidenen is ethnos.
Een bewijs is het bijbelgedeelte waar de 'heidenen' naar de synagoge gingen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213443251
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2024 17:38 schreef Mijk het volgende:

[..]
In mijn ogen wel. Het komt ook allemaal uit dezelfde bron; de realiteit en hoe die werkt.

Taal ligt op layer 2, existence op layer 1, dus hoeveel heilige boeken je ook hebt, etymologie je er tegen aan wilt gooien, hoeveel kerken daar ook over preken, dat maakt allemaal geen verschil. Die layer 2 kan COMPLEET geschrapt worden, ook de bijbel, ook de koran. Ze wijzen naar iets in Layer 1, om dat te begrijpen, dus enkel layer 1 is nodig om het te doorgronden. Dat ze in boeken schrijven "hoe dat ongeveer werkt", zal wel, maar om die realisatie te krijgen heb je dat niet nodig, ze kunnen helpen, maar bij de religie die jij aanhangt, de rest van het christendom en de islam, is het meer een handicap als een hulp, door de zwaarte van de cloak, en de complexiteit van de symboliek.
Hier is geen touw aan vast te knopen.

Religie a: Jezus is de messias.
Religie b: Jezus is niet de messias.

Religie a = Religie b.

Juist ja. Zo kun je je leven wel inrichten of rationele keuzes maken.
pi_213443256
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:12 schreef Mijk het volgende:

[..]
Een occulte shortcut, maar ook dat blek gelogen. Jezus werd met exact dezelfde verleiding geconfronteerd in de woestein:
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 18:21:55 #262
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213443278
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:14 schreef OllieA het volgende:

[..]
Wanneer je die tweede laag volledig schrapt, schrap je dus de taal. Daarmee vernietig je een heel belangrijke manier waarop mensen zich met elkaar kunnen verbinden.
Daar moet je maar net zin in hebben, in dat soort destructie.

En dat je tegelijkertijd in een zelf ontwikkeld, esoterisch jargon - je eigen taaltje - op een forum gaat uitleggen 'hoe het zit' is dan wel weer lachwekkend.

Zoals guru's die de godganse tijd zitten te zwatelen dat zwijgen het allerbelangrijkste is. En daarna zichzelf op de borst slaan dat ze goed zijn in paradoxen.
Wat is dit nou weer voor reactie, het gaat er puur om dat om hetgeen waar het over gaat, om DAT te begrijpen, is er geen taal nodig. Verder slechte poging tot nog slechtere flame.
As above, so below.
pi_213443308
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:21 schreef Mijk het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor reactie, het gaat er puur om dat om hetgeen waar het over gaat, om DAT te begrijpen, is er geen taal nodig. Verder slechte poging tot nog slechtere flame.
Alles draait om taal, met als hoogtepunt de Logos, woord van God. :)
God sprak laat er zijn en het was.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 18:25:45 #264
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213443341
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hier is geen touw aan vast te knopen.

Religie a: Jezus is de messias.
Religie b: Jezus is niet de messias.

Religie a = Religie b.

Juist ja. Zo kun je je leven wel inrichten of rationele keuzes maken.

Religie a: jezus is messias en de enige weg
Religie b: awareness is de key, en de enige weg

De 1 noemt het Jezus, de ander noemt het Awareness, beiden bedoelen hetzelfde innerlijke fenomeen (Kingdom of God is Within, remember?)

Dus ja, dan ;
Religie A = Religie B

Maargoed, oneindige herhaling dit.
As above, so below.
pi_213443388
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:25 schreef Mijk het volgende:

[..]

De 1 noemt het Jezus, de ander noemt het Awareness, beiden bedoelen hetzelfde innerlijke fenomeen (Kingdom of God is Within, remember?)

Dus ja, dan ;
Religie A = Religie B

Hiermee overschrijd je dus alle grenzen van intellectuele integriteit.

Het gaat er immers niet om hoe jij de teksten interpreteert en wat je er zelf in leest, maar wat de intentie is geweest van de auteur.

Als ik zeg: je moet naar links, en jij interpreteert dat als: je moet links stemmen, heb ik dan gezegd dat je links moet stemmen?

Nee, want ik bedoelde heel wat anders.

Maar jij zal dan blijven volhouden: wel, dat heb je wel gezegd! En waarom? Omdat je overtuigd links bent.

En vervolgens blijf je stellig beweren dat dat hetgeen is ik heb gezegd, zelfs al zeg ik zelff dat ik dat helemaal niet bedoelde.

Zo beschouw ik een beetje hoe jij met dit soort onderwerpen omgaat. Je gelooft wat je goed uitkomt en wat je wereldbeeld bevestigt. Als iemand je dan erop wijst dat dat niet klopt, is diegene niet verlicht genoeg, of te erg beïnvloed door de kerk, of door de taal, of wat dan ook.

Daarmee is alle discussie over de realiteit waarin we allemaal samen leven volstrekt onmogelijk. Want jij hebt altijd gelijk, jij hebt immers de ervaring gehad en een ander niet (denk je, want ik heb ze ook gehad en ben juist door het lezen van de bijbel erachter gekomen dat die ideeën over de bijbel die je in je trips opdoet voor geen meter kloppen).

Zodra iemand je tegenspreekt, heeft diegene 'het' simpelweg niet begrepen. Want jij bent verlicht, jij weet het allemaal, jij hebt het ervaren, en dat is de waarheid. Iets anders kan niet waar zijn.

Zo werkt het toch?

Maar dit is geen basis om over zaken als bijbelteksten of welke andere geschreven bron dan ook van gedachten te wisselen.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 18:33:06 #266
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213443401
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hiermee overschrijd je dus alle grenzen van intellectuele integriteit.

Het gaat er immers niet om hoe jij de teksten interpreteert en wat je er zelf in leest, maar wat de intentie is geweest van de auteur.
Lees nog een keer, want de ironie kan niet groter als jij hier gaat zitten verkondigen dat iemand hier de waarheid claimt.
As above, so below.
pi_213443436
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:25 schreef Mijk het volgende:

[..]

Dus ja, dan ;
Religie A = Religie B

Bron?
Ken wel de cosmic christ, daar gaat die video the third adam over.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 18:39:03 #268
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213443466
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:36 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Bron?
Ken wel de cosmic christ, daar gaat die video the third adam over.
Hier beschrijf ik het beter, met 2 bronnen maar als ik serieuze bronnen ga zetten dan is het allemaal teveel voor mensen steeds, zo concludeerden we in tientallen eerdere posts van vorig jaar.
As above, so below.
pi_213443473
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:33 schreef Mijk het volgende:

[..]
Lees nog een keer, want de ironie kan niet groter als jij hier gaat zitten verkondigen dat iemand hier de waarheid claimt.
Misschien heb ik de waarheid ook wel gevonden.

Ik heb in ieder geval mijn huiswerk gedaan. Heb jij dat ook? Of heb jij ervaringen gehad en is iedereen die jouw overtuigingen niet deelt daarom simpelweg niet verlicht genoeg?
pi_213443490
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:21 schreef Mijk het volgende:

[..]
Tja, ik kan het niet helderder zeggen dan ik gedaan heb. En het was ook niet als flame bedoeld: "Waarover je niet kan spreken, daarover moet je zwijgen".

Overigens vermoed ik dat jij mijn post als flame ziet omdat je ego je in de weg zit.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 18:43:27 #271
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213443511
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Misschien heb ik de waarheid ook wel gevonden.

Ik heb in ieder geval mijn huiswerk gedaan. Heb jij dat ook? Of heb jij ervaringen gehad en is iedereen die jouw overtuigingen niet deelt daarom simpelweg niet verlicht genoeg?
Ah, dus nu claim je iets, en je verwijt mij diezelfde claim? _O-

En mn huiswerk doen? Ik geloof dat ik hier de enige ben op dit forum die 5+++ religies aan het bestuderen ben of bestudeerd heb, als jij Shiva/Shakti al teveel vindt en niet begrijpt hoe dat in elkaar zit, wie doet hier zn huiswerk dan niet?

Projection projection where is my selfreflection :')
As above, so below.
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 18:44:09 #272
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213443516
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:41 schreef OllieA het volgende:

[..]
Tja, ik kan het niet helderder zeggen dan ik gedaan heb. En het was ook niet als flame bedoeld: "Waarover je niet kan spreken, daarover moet je zwijgen".

Overigens vermoed ik dat jij mijn post als flame ziet omdat je ego je in de weg zit.
Het is gewoon nul inhoudelijk van waar de discussie verder over gaat.
As above, so below.
pi_213443544
quote:
3s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Mijk het volgende:

[..]
Hier beschrijf ik het beter, met 2 bronnen maar als ik serieuze bronnen ga zetten dan is het allemaal teveel voor mensen steeds, zo concludeerden we in tientallen eerdere posts van vorig jaar.
Wat maharsi zegt is niet te rijmen met johannes 14:6 als je het in de context leest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 6 mei 2024 @ 18:47:49 #274
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_213443550
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:16 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Nu heb ik van een theorie gehoord dat de heidenen waar het NT over spreekt bijna altijd over joden gaat die de heidenen en hun afgoden zijn nagevolgd. Het griekse woord dat vertaald is als heidenen is ethnos.
Een bewijs is het bijbelgedeelte waar de 'heidenen' naar de synagoge gingen.
Dat gebeurt inderdaad in de bijbel. En dan kunnen we het beste ook nog spreken over Israëlieten ipv Joden. Joden zijn eigenlijk alleen de Israëlieten uit de stam Judea.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 6 mei 2024 @ 18:48:18 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213443552
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:44 schreef Mijk het volgende:

[..]
Het is gewoon nul inhoudelijk van waar de discussie verder over gaat.
Waarom zou God of het Goddelijke het allemaal zo intens complex en ingewikkeld maken voor zijn schepsels?

Ik heb je andere bijdragen gelezen en hoewel ik respect kan hebben voor je beleving, vind ik het op allerlei fronten compleet onnavolgbaar. Het lijkt nog het meest op een soort geheime kennis, een kennis die slechts voor enkeling is weggelegd, maar waar, als je die niet eigenmaakt, wel weer heel serieuze gevolgen aan verbonden zijn.

Een 'cloak'... waarom?

Daarbij: niet iedereen heeft de tijd om allerlei religies tot in detail uit te pluizen, laat staan de noodzakelijke kennis (taal, context, geschiedenis).

Waar ik het mee eens ben is dat er inderdaad EEN grote rode draad doorheen religies loopt: de Gouden Regel. Maar die is niet bijster ingewikkeld.

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 06-05-2024 18:54:49 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')