Licht Duisternis == Dualiteitquote:Op maandag 6 mei 2024 17:51 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
De slang wat is geevolueerd tot draak met 7 horens in het laatste bijbelboek, was slecht, Adam was goed, maar dat is geen dualiteit. God nam het uiteindelijk op voor de mens, omdat we krachteloos zijn.
Licht vedrijft duisternis, dat thema zie ik.
De bijbel spreekt ook over een toekomstge 'restitutie van alle dingen'.
Zowel op zn Christendoms als op z'n Hindu's, maar in elke religie vind je dualiteit terug als belangrijk.quote:Now bright minds already know how important duality is, as even the Bible opens Genesis with the elaboration of how duality works, if you know how to read that is.
Adam and Eve (Jung; Animus/Anima) are the masculin (left hemisphere - ratio) and feminin (right hemisphere - emotion) part of each human brain. Now Eve(emotional part of the brain) is seduced by the Snake (which is the Ego) to eat from the Tree of Knowledge of Good and Evil (to go think in Duality), when Eve accepts, the whole brain will be split into Ego/Shadow and the psyche will be kicked out of Eden, and thus fal into sin, because Ego is the reason for Sin. This is why every Sin in the Bible is backtrackable to Ego.
Another example of this Duality importance in the Universe, is pointed out by only 1 symbol, its called Yin/Yang, way more efficient, the Tao simply tells the whole Adam/Eve story with only 1 symbol which is 1 of the most ingenious symbols you'll ever see. Most people won't even know how genius this symbol really is as it;
1. Expresses the Duality itself with the White and Black side.
2. The dots in it show that in every Yin there's a Yang and vice versa.
3. It Expresses both sides of Duality are equal in size; at all times.
4. It Expresses they fade into eachother, one end of the spectrum, meets the other end. Extreme's meet.
5. It has no center, because consciousness has no center its everywhere.
6. It is round, which expresses infinity.
7. It shows everything is in balance, all the time. Law of cause and effect.
Only if there's a balance, something will flourish, if you count the universe's + and - together, no matter how many there are, hold them all against eachother and the sum of all will be equal to 0.
You cannot possibly have a 13bln year old universe which is out of balance, it wouldn't survive that long. Its like saying you lean towards 1 side on your bicycle further and further, and never fall off.
De bijbel leert geen dualisme.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:06 schreef Mijk het volgende:
[..]
Licht Duisternis == Dualiteit
Man Vrouw == Dualiteit
Goed Fout == Dualiteit
Ik heb t vandeweek nog ergens beschreven, ik zal t er ff bijzoeken, is wel in een andere context geschreven, maar dit is 1 vd belangrijkste dingen waar besef van moet komen, even kijken;
[..]
Zowel op zn Christendoms als op z'n Hindu's, maar in elke religie vind je dualiteit terug als belangrijk.
Voor het 'volk' van God. Dus niet voor jou.quote:Dus wat Hebreeën zegt, is dat er nog een sabbatsrust over is voor het volk van God, en dat die sabbatsrust verwijst naar de eeuwige rust op de nieuwe aarde, wanneer God korte metten heeft gemaakt met de duivel, zijn gevallen engelen, en alle onrechtvaardigen, oftewel wanneer 'al Zijn vijanden tot zijn voetenbank zijn gemaakt'.
Aha op die manier. Ben het er niet mee eensquote:Op maandag 6 mei 2024 18:06 schreef Mijk het volgende:
[..]
Licht Duisternis == Dualiteit
Man Vrouw == Dualiteit
Goed Fout == Dualiteit
Ik heb t vandeweek nog ergens beschreven, ik zal t er ff bijzoeken, is wel in een andere context geschreven, maar dit is 1 vd belangrijkste dingen waar besef van moet komen, even kijken;
[..]
Zowel op zn Christendoms als op z'n Hindu's, maar in elke religie vind je dualiteit terug als belangrijk.
Galaten 3:26 Want u bent allen kinderen van God door het geloof in Christus Jezus.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:10 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Voor het 'volk' van God. Dus niet voor jou.
Kolossenzen 2 vers 16
Laat dan niet iemand u
oordelen inzake spijs en drank
of op het punt van een feest
of nieuwemaan of sabbat,-
Niet in de zin dat God zowel goed als kwaad is nee. Dat is wat doorgaans met dualisme wordt bedoeld. Niet dat er kennis van goed en kwaad is.quote:
Wanneer je die tweede laag volledig schrapt, schrap je dus de taal. Daarmee vernietig je een heel belangrijke manier waarop mensen zich met elkaar kunnen verbinden.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:38 schreef Mijk het volgende:
[..]
In mijn ogen wel. Het komt ook allemaal uit dezelfde bron; de realiteit en hoe die werkt.
Taal ligt op layer 2, existence op layer 1, dus hoeveel heilige boeken je ook hebt, etymologie je er tegen aan wilt gooien, hoeveel kerken daar ook over preken, dat maakt allemaal geen verschil. Die layer 2 kan COMPLEET geschrapt worden, ook de bijbel, ook de koran. Ze wijzen naar iets in Layer 1, om dat te begrijpen, dus enkel layer 1 is nodig om het te doorgronden. Dat ze in boeken schrijven "hoe dat ongeveer werkt", zal wel, maar om die realisatie te krijgen heb je dat niet nodig, ze kunnen helpen, maar bij de religie die jij aanhangt, de rest van het christendom en de islam, is het meer een handicap als een hulp, door de zwaarte van de cloak, en de complexiteit van de symboliek.
Nu heb ik van een theorie gehoord dat de heidenen waar het NT over spreekt bijna altijd over joden gaat die de heidenen en hun afgoden zijn nagevolgd. Het griekse woord dat vertaald is als heidenen is ethnos.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:10 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Voor het 'volk' van God. Dus niet voor jou.
Kolossenzen 2 vers 16
Laat dan niet iemand u
oordelen inzake spijs en drank
of op het punt van een feest
of nieuwemaan of sabbat,-
Hier is geen touw aan vast te knopen.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:38 schreef Mijk het volgende:
[..]
In mijn ogen wel. Het komt ook allemaal uit dezelfde bron; de realiteit en hoe die werkt.
Taal ligt op layer 2, existence op layer 1, dus hoeveel heilige boeken je ook hebt, etymologie je er tegen aan wilt gooien, hoeveel kerken daar ook over preken, dat maakt allemaal geen verschil. Die layer 2 kan COMPLEET geschrapt worden, ook de bijbel, ook de koran. Ze wijzen naar iets in Layer 1, om dat te begrijpen, dus enkel layer 1 is nodig om het te doorgronden. Dat ze in boeken schrijven "hoe dat ongeveer werkt", zal wel, maar om die realisatie te krijgen heb je dat niet nodig, ze kunnen helpen, maar bij de religie die jij aanhangt, de rest van het christendom en de islam, is het meer een handicap als een hulp, door de zwaarte van de cloak, en de complexiteit van de symboliek.
Een occulte shortcut, maar ook dat blek gelogen. Jezus werd met exact dezelfde verleiding geconfronteerd in de woestein:quote:
Wat is dit nou weer voor reactie, het gaat er puur om dat om hetgeen waar het over gaat, om DAT te begrijpen, is er geen taal nodig. Verder slechte poging tot nog slechtere flame.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:14 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wanneer je die tweede laag volledig schrapt, schrap je dus de taal. Daarmee vernietig je een heel belangrijke manier waarop mensen zich met elkaar kunnen verbinden.
Daar moet je maar net zin in hebben, in dat soort destructie.
En dat je tegelijkertijd in een zelf ontwikkeld, esoterisch jargon - je eigen taaltje - op een forum gaat uitleggen 'hoe het zit' is dan wel weer lachwekkend.
Zoals guru's die de godganse tijd zitten te zwatelen dat zwijgen het allerbelangrijkste is. En daarna zichzelf op de borst slaan dat ze goed zijn in paradoxen.
Alles draait om taal, met als hoogtepunt de Logos, woord van God.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:21 schreef Mijk het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor reactie, het gaat er puur om dat om hetgeen waar het over gaat, om DAT te begrijpen, is er geen taal nodig. Verder slechte poging tot nog slechtere flame.
Religie a: jezus is messias en de enige wegquote:Op maandag 6 mei 2024 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hier is geen touw aan vast te knopen.
Religie a: Jezus is de messias.
Religie b: Jezus is niet de messias.
Religie a = Religie b.
Juist ja. Zo kun je je leven wel inrichten of rationele keuzes maken.
Hiermee overschrijd je dus alle grenzen van intellectuele integriteit.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:25 schreef Mijk het volgende:
[..]
Religie a: jezus is messias en de enige weg
Religie b: awareness is de key, en de enige weg
De 1 noemt het Jezus, de ander noemt het Awareness, beiden bedoelen hetzelfde innerlijke fenomeen (Kingdom of God is Within, remember?)
Dus ja, dan ;
Religie A = Religie B
Maargoed, oneindige herhaling dit.
Lees nog een keer, want de ironie kan niet groter als jij hier gaat zitten verkondigen dat iemand hier de waarheid claimt.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hiermee overschrijd je dus alle grenzen van intellectuele integriteit.
Het gaat er immers niet om hoe jij de teksten interpreteert en wat je er zelf in leest, maar wat de intentie is geweest van de auteur.
Bron?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:25 schreef Mijk het volgende:
[..]
Religie a: jezus is messias en de enige weg
Religie b: awareness is de key, en de enige weg
De 1 noemt het Jezus, de ander noemt het Awareness, beiden bedoelen hetzelfde innerlijke fenomeen (Kingdom of God is Within, remember?)
Dus ja, dan ;
Religie A = Religie B
Maargoed, oneindige herhaling dit.
Hier beschrijf ik het beter, met 2 bronnen maar als ik serieuze bronnen ga zetten dan is het allemaal teveel voor mensen steeds, zo concludeerden we in tientallen eerdere posts van vorig jaar.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:36 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Bron?
Ken wel de cosmic christ, daar gaat die video the third adam over.
Misschien heb ik de waarheid ook wel gevonden.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:33 schreef Mijk het volgende:
[..]
Lees nog een keer, want de ironie kan niet groter als jij hier gaat zitten verkondigen dat iemand hier de waarheid claimt.
Tja, ik kan het niet helderder zeggen dan ik gedaan heb. En het was ook niet als flame bedoeld: "Waarover je niet kan spreken, daarover moet je zwijgen".quote:Op maandag 6 mei 2024 18:21 schreef Mijk het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor reactie, het gaat er puur om dat om hetgeen waar het over gaat, om DAT te begrijpen, is er geen taal nodig. Verder slechte poging tot nog slechtere flame.
Ah, dus nu claim je iets, en je verwijt mij diezelfde claim?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Misschien heb ik de waarheid ook wel gevonden.
Ik heb in ieder geval mijn huiswerk gedaan. Heb jij dat ook? Of heb jij ervaringen gehad en is iedereen die jouw overtuigingen niet deelt daarom simpelweg niet verlicht genoeg?
Het is gewoon nul inhoudelijk van waar de discussie verder over gaat.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:41 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, ik kan het niet helderder zeggen dan ik gedaan heb. En het was ook niet als flame bedoeld: "Waarover je niet kan spreken, daarover moet je zwijgen".
Overigens vermoed ik dat jij mijn post als flame ziet omdat je ego je in de weg zit.
Wat maharsi zegt is niet te rijmen met johannes 14:6 als je het in de context leest.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Mijk het volgende:
[..]
Hier beschrijf ik het beter, met 2 bronnen maar als ik serieuze bronnen ga zetten dan is het allemaal teveel voor mensen steeds, zo concludeerden we in tientallen eerdere posts van vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
Dat gebeurt inderdaad in de bijbel. En dan kunnen we het beste ook nog spreken over Israëlieten ipv Joden. Joden zijn eigenlijk alleen de Israëlieten uit de stam Judea.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:16 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nu heb ik van een theorie gehoord dat de heidenen waar het NT over spreekt bijna altijd over joden gaat die de heidenen en hun afgoden zijn nagevolgd. Het griekse woord dat vertaald is als heidenen is ethnos.
Een bewijs is het bijbelgedeelte waar de 'heidenen' naar de synagoge gingen.
Waarom zou God of het Goddelijke het allemaal zo intens complex en ingewikkeld maken voor zijn schepsels?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:44 schreef Mijk het volgende:
[..]
Het is gewoon nul inhoudelijk van waar de discussie verder over gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |