abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213363346
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je geheugen laat je duidelijk in de steek.
@:AlwaysHappy heeft gelijk in deze.
Je hebt moeite met lezen of je doet geen moeite.

AlwaysHappy maakte een heel ruime claim, die deels waar zal zijn.
Maar het is niet zo dat iedereen dat beweerde, tenzij "wappie".
Die suggestie wordt wel gewekt.

Het is heel generaliserend.
pi_213363364
quote:
11s.gif Op maandag 29 april 2024 15:54 schreef epicbeardman het volgende:
Zo veel vaccinatie wappies die ik nu hoor, kijken toch heel anders naar de pandemie dan ten tijde van de pandemie. Maar zo gaat het altijd bij de onwetende die geleid worden door angstpropaganda.

Dat zie je nu ook met de oorlog, waar de pro-vaxxers ook bang zijn voor oorlog hier en anti rus (antivaxxers). Zelfde retoriek, angstzaaierij en geldklopperij.
Vind het persoonlijk vooral bijzonder dat sommige wappies maar blijven doorzaniken over de coronaperiode, bijna alsof ze heimwee hebben. Toen hadden ze natuurlijk het gevoel dat ze deelnamen aan een of andere epische, allesbepalende strijd tegen het establishment. En als de rook dan eenmaal is opgetrokken en niks terecht blijkt te zijn gekomen van je doemvoorspellingen - en je gewoon weer oersaaie Vinex Vincent bent - dan is dat even slikken.

Coronacrisis was vooral veel tasten in het duister, waardoor paniekvoetbal werd gespeeld door de overheid. Het bleef lange tijd onduidelijk wat de precieze gevolgen waren van snelle verspreiding van corona. Je kon als regering kiezen voor gematigde, enigszins laconieke maatregelen. Dat riep wellicht minder weerstand op, maar mocht het onverhoopt leiden tot veel dodelijke slachtoffers, dan heb jij het gedaan. Logisch dat Rutte & co dat risico niet wilden nemen.

En dus werden soms draconische maatregelen getroffen. Was dat overtrokken? In sommige gevallen wel. Zijn er fouten gemaakt? Ab-so-luut. Maar vooral achteraf is het makkelijk lullen.

Ik kijk dan ook niet met gemengde gevoelens terug op de coronaperiode. Als ons nog altijd onnodige lockdowns door de strot werden geramd was dat een ander verhaal geweest. Maar het normale leven is allang teruggekeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213363378
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt moeite met lezen of je doet geen moeite.

AlwaysHappy maakte een heel ruime claim, die deels waar zal zijn.
Maar het is niet zo dat iedereen dat beweerde, tenzij "wappie".
Die suggestie wordt wel gewekt.

Het is heel generaliserend.
Jij claimde juist dat wappies nooit gelijk kregen. Dat is pas de ruime claim. Vervolgens moet ik met voorbeelden komen omdat ik de statement zou hebben gemaakt; maar je negeert de post waarin ik vernoem dat jij juist een grote statement plaatste; en dat je die dan ook mag gaan onderbouwen met alles wat de wappies ooit beweerd hebben. En dat je dan mag bewijzen dat ze inderdaad altijd fout zaten.

Je kan er ook gewoon op vertrouwen dat mensen hier onterecht zijn weggezet als wappie. Iemand als @Straatcommando. die ik juist ken als de nuance zelf bij veel zaken. Ben er zelf ook voor uitgemaakt. Voor uitspraken die achteraf gezien toch uitkwamen. Maakt geen ene reet uit wie ons een wappie noemde; het gaat er om dat het überhaupt gebeurd is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2024 16:16:00 ]
pi_213363388
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2024 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Jij claimde juist dat wappies nooit gelijk kregen. Dat is pas de ruime claim.
Huh? Waar?
pi_213363393
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Huh? Waar?
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2024 15:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wappies hebben volgens mij nog nooit gelijk gekregen. _O-
pi_213363397
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2024 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[..]

Ja, daarom vroeg ik waar ik dat gezegd heb.

Laat eens zien.

Wat Zwansen zegt, daar kan ik natuurlijk niet voor instaan.
pi_213363399
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 12:20 schreef michiel_merk het volgende:
Huh het was toch 100% veilig en effectief. Je doet het voor je oma en opa
Is nooit beweerd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_213363422
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Laat eens zien.

Woops, haalde jou en Zwansen door elkaar :+
pi_213363436
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2024 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Jij claimde juist dat wappies nooit gelijk kregen.
Dat hebben ze ook niet.

quote:
Dat is pas de ruime claim. Vervolgens moet ik met voorbeelden komen omdat ik de statement zou hebben gemaakt; maar je negeert de post waarin ik vernoem dat jij juist een grote statement plaatste; en dat je die dan ook mag gaan onderbouwen met alles wat de wappies ooit beweerd hebben. En dat je dan mag bewijzen dat ze inderdaad altijd fout zaten.

Je kan er ook gewoon op vertrouwen dat mensen hier onterecht zijn weggezet als wappie. Iemand als @:Straatcommando. die ik juist ken als de nuance zelf bij veel zaken. Ben er zelf ook voor uitgemaakt. Voor uitspraken die achteraf gezien toch uitkwamen. Maakt geen ene reet uit wie ons een wappie noemde; het gaat er om dat het überhaupt gebeurd is.
Dat kan inderdaad.
  Forum Admin maandag 29 april 2024 @ 16:22:12 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213363453
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 16:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat is iets heel anders..
Het gaat om de zinnen: het was 100% veilig en het vaccineren was verplicht.
Beiden kloppen gewoon niet.

Ik heb een vies litteken van toen in de zorg alles voor mijn ogen te zien gebeuren.
Neemt niet weg dat er zeker weten fouten zijn gemaakt. GROTE fouten!
Maar ik blijf het zeggen: achteraf is makkelijk praten met de kennis van nu, maar toen heeft iedereen gedaan waarvan ze op dat moment geloofden wat nodig was om de bevolking te beschermen.
Weet ik, maar wat er nu gebeurt (waar je zelf nu onbewust aan meewerkt) is dat zaken helemaal uit zijn verband worden getrokken. De mensen die dingen als "het is 100% veilig" zaten net zo vol poep als de mensen die zeiden dat je er magnetisch van werd.

Verder : ja, het was iets ongekends en iets waar we nog nooit mee hadden moeten dealen, natuurlijk worden er dan (grove) fouten gemaakt. Dat is het probleem ook niet. Zeker vanuit de overheid ga ik niet uit van opzet. Waar het bijvoorbeeld om gaat zijn bijvoorbeeld de doomsayers die elke avond mochten aanschuiven bij talkshows. In het begin heel goed, later een steeds grotere schertsvertoning. Dat is wat mensen is bij gebleven, mij in ieder geval wel.

En ik vind het bijzonder kinderachtig dat we nu met z'n allen gaan doen alsof er geen mensen waren die anderen wel heel snel voor wappie versleten. We weten allemaal dat dat gebeurde. Check Twitter en zoek op #voorweinigcovid of #voorgeencovid maar.

En de zorg...mijn moeder moest van fucking ambulancepersoneel beschermende middelen krijgen om haar werk te toen omdat het van bovenaf niet geregeld werd. Als er ergens grove fouten zijn gemaakt is het daar wel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213363468
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 15:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je je lichamelijke integriteit op gaf. Aan de staat.
Er is nooit sprake geweest van afstaan van lichamelijke integriteit.

quote:
Nee. Gewoonweg nee.
En zeker niet met de achtergrond dat dat het 'nieuwe normaal' zou worden zoals werd gepretendeerd. Want waarom zou je anders een miljarden kostend systeem voor een jaar invoeren.
  maandag 29 april 2024 @ 16:23:57 #112
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213363471
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Laat eens zien.

Waarom niet? :(
pi_213363476
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De QR periode was tijdelijk en gold alleen voor bepaalde plekken. Je kon zelfs een valide QR krijgen als je een besmetting had doorgemaakt, dus een vaccinatie was niet eens nodig. Je kunt dat niet bestempelen als dwang.
Nee ?
Probeer maar te gaan reizen door de wereld heen zonder dat bewijs .
Zeker zakenmensen die de wereld rond gaan waren het gewoon verplicht.

Tijdens mijn beveiligings werk in de corona tijd .
Was ik verplicht anders geen werk.
Aangezien ik overal ingezet kon worden .
Van deurtje openen tot aan ziekenhuis werken aan de Balie.

Dus nee je kijkt kortzichtig.
Tuurlijk ontslag nemen maar geen inkomsten.
Omdat de uwv geen ww afgeeft als je ontslagen word door jouw fout of zelf ontslag neemt .
pi_213363480
Zijn we nu spontaan alle overheidsslogans vergeten?

_O-
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 16:25:51 #115
441859 crew  Lenny77
pi_213363492
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Weet ik, maar wat er nu gebeurt (waar je zelf nu onbewust aan meewerkt) is dat zaken helemaal uit zijn verband worden getrokken. De mensen die dingen als "het is 100% veilig" zaten net zo vol poep als de mensen die zeiden dat je er magnetisch van werd.

Verder : ja, het was iets ongekends en iets waar we nog nooit mee hadden moeten dealen, natuurlijk worden er dan (grove) fouten gemaakt. Dat is het probleem ook niet. Zeker vanuit de overheid ga ik niet uit van opzet. Waar het bijvoorbeeld om gaat zijn bijvoorbeeld de doomsayers die elke avond mochten aanschuiven bij talkshows. In het begin heel goed, later een steeds grotere schertsvertoning. Dat is wat mensen is bij gebleven, mij in ieder geval wel.

En ik vind het bijzonder kinderachtig dat we nu met z'n allen gaan doen alsof er geen mensen waren die anderen wel heel snel voor wappie versleten. We weten allemaal dat dat gebeurde. Check Twitter en zoek op #voorweinigcovid of #voorgeencovid maar.

En de zorg...mijn moeder moest van fucking ambulancepersoneel beschermende middelen krijgen om haar werk te toen omdat het van bovenaf niet geregeld werd. Als er ergens grove fouten zijn gemaakt is het daar wel
Gewoon volledig eens met deze post ^O^

Wij hadden gelukkig niet van die talkshows hier. België is vrij rustig door die hele periode heen gegaan. Misschien ook wel omdat wij een kalmer (of braver :{ ) volkje zijn?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 16:28:08 #116
441859 crew  Lenny77
pi_213363516
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee ?
Stok in het hoenderhok: heel dat gereis is de oorzaak van al dat gedoe... (En dan heb ik het niet alleen over Covid)
pi_213363523
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 15:15 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Is niet wat ze zeiden op officiële websites en in de media toen. Het was veilig, had geen bijwerkingen en je zou alleen wat pijn ervaren op de prikplek vanwege de naald die erin ging. De wappies hebben gewoon weer gelijk gekregen.
Autorijden is ook veilig.
Tot je een boom tegen komt.

Veilig is altijd relatief, niets is 100% veilig voor iedereen.
Dat is ook nooit beweerd.
pi_213363538
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 16:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Stok in het hoenderhok: heel dat gereis is de oorzaak van al dat gedoe... (En dan heb ik het niet alleen over Covid)
Klopt, tijdens de pandemie was er ook veel ophef dat we als Nederland niet de grenzen dichtgooiden voor risicolanden.

Gevolg dat Nederland daarin best streng werd
pi_213363548
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 16:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Gewoon volledig eens met deze post ^O^

Wij hadden gelukkig niet van die talkshows hier. België is vrij rustig door die hele periode heen gegaan. Misschien ook wel omdat wij een kalmer (of braver :{ ) volkje zijn?
Van Ranst moest wel een tijdje onderduiken :o
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 16:34:31 #120
441859 crew  Lenny77
pi_213363562
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 16:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Van Ranst moest wel een tijdje onderduiken :o
Die waren ze gewoon een beetje beu en natuurlijk Jurgen die boos was :o
Van Ranst heeft een zeer ondankbare positie moeten uitvoeren.
pi_213363617
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 16:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is nooit beweerd.
Staat gewoon op de website https://www.astrazeneca.n(...)n-astrazeneca-.html# en werd toen in de media ook zo gebracht
pi_213363723
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 15:44 schreef qajariaq het volgende:
Ik mis nog de discussie of die 51 mensen een bloeding kregen door de vaccinatie of met de vaccinatie.
Zoals je ook de discussie miste of mensen stierven met of door een corona-infectie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 29-04-2024 17:00:50 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213363760
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee ?

Tijdens mijn beveiligings werk in de corona tijd .
Was ik verplicht anders geen werk.
Aangezien ik overal ingezet kon worden .
Van deurtje openen tot aan ziekenhuis werken aan de Balie.

Dus nee je kijkt kortzichtig.
Tuurlijk ontslag nemen maar geen inkomsten.
Omdat de uwv geen ww afgeeft als je ontslagen word door jouw fout of zelf ontslag neemt .
Ik had het over maatregelen van de overheid aan burgers. Werkgerelateerd is een ander verhaal en een stuk complexere discussie over wat wel en niet "dwang" is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213363785
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 16:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind het persoonlijk vooral bijzonder dat sommige wappies maar blijven doorzaniken over de coronaperiode, bijna alsof ze heimwee hebben. Toen hadden ze natuurlijk het gevoel dat ze deelnamen aan een of andere epische, allesbepalende strijd tegen het establishment. En als de rook dan eenmaal is opgetrokken en niks terecht blijkt te zijn gekomen van je doemvoorspellingen - en je gewoon weer oersaaie Vinex Vincent bent - dan is dat even slikken.

Coronacrisis was vooral veel tasten in het duister, waardoor paniekvoetbal werd gespeeld door de overheid. Het bleef lange tijd onduidelijk wat de precieze gevolgen waren van snelle verspreiding van corona. Je kon als regering kiezen voor gematigde, enigszins laconieke maatregelen. Dat riep wellicht minder weerstand op, maar mocht het onverhoopt leiden tot veel dodelijke slachtoffers, dan heb jij het gedaan. Logisch dat Rutte & co dat risico niet wilden nemen.

En dus werden soms draconische maatregelen getroffen. Was dat overtrokken? In sommige gevallen wel. Zijn er fouten gemaakt? Ab-so-luut. Maar vooral achteraf is het makkelijk lullen.

Ik kijk dan ook niet met gemengde gevoelens terug op de coronaperiode. Als ons nog altijd onnodige lockdowns door de strot werden geramd was dat een ander verhaal geweest. Maar het normale leven is allang teruggekeerd.
Voor mij was het ook makkelijk lullen tijdens de coronaperiode, maar ik liet me dan ook niet opzwepen door een oogkleppen-team zoals het OMT.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 29 april 2024 @ 17:05:33 #125
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_213363796
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 15:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het dystopische karakter van de qr code. Los daarvan was dat niet het enige punt, zeker aan het einde van de pandemie werden heel veel signalen in de wind geslagen om maar vast te houden aan maatregelen waarvan we toen al vermoedden dat ze meer kwaad dan goed deden.

En dat alles heeft een ontzettend vies litteken achter gelaten. Polarisatie, vertrouwen in de overheid, in de medische wetenschap etc. De mensen die echt niet wilden ging je toch niet overtuigen..
Ben ik het niet helemaal mee eens, ik had wel begrip dat we aan het einde nog even rustig aankeken voordat we de boel los lieten. Of laat ik het zo zeggen, ik snap dat je als verantwoordelijke voor zoveel mensen niet over één nacht ijs gaat. Deed Hugo namelijk eerder wel wat een grote fuck up werd. Daarnaast waren er ook signalen o.a. vanuit de UK dat het los laten ervoor zorgde dat er zoveel zieken waren (niet ernstig, maar ernstig genoeg om niet te kunnen werken) waardoor o.a. er ineens een tekort was aan metro machinisten.

Daarnaast vind ik het te simpel te zeggen dat de fuck-ups reden zijn voor de polarisatie. Tuurlijk het hielp allemaal niet mee.. Maar lui zoals Engel, Baudet, FvD Hamster, de Hond, Jensen etc etc zijn hoofdverantwoordelijk voor de polarisatie. Die hebben de boel aangejaagd. Overigens vind ik dat tijdens de parlementaire enquete over het beleid op zijn minst naar de politici onder dat groepje gekeken mag worden.
The name is Putler, Vladimir Putler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')