abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213351960
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 21:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat moet noordwest zijn :Y)

Ik zou ze op zuidwest kunnen leggen, maar met noordwest is de spreiding denk ik wat beter.
Je wilt de noorderzon ook benutten?

Ik denk dat die panelen in de zomer relatief weinig opleveren en in de winter helemaal niks. Spreiding zou ik doen tussen oost en west maar alles wat duidelijk verder naar het noorden wijst doet weinig.
pi_213351999
Als ze op 10 graden helling liggen zal het effect van een richting niet zo heel groot zijn.

Maar oost-west is toch wel de meest logische spreiding, als je de keuze hebt.
pi_213352264
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je wilt de noorderzon ook benutten?

Ik denk dat die panelen in de zomer relatief weinig opleveren en in de winter helemaal niks. Spreiding zou ik doen tussen oost en west maar alles wat duidelijk verder naar het noorden wijst doet weinig.
Als ik op deze link kijk:
https://zonnepanelenwijze(...)ntatie/hellingshoek/

Dan zie ik dat NW onder een hoek van 10graden 85% opbrengst heeft, ZO en ZW hebben beide met 10 graden 95% opbrengst. Dus ik denk dat de verliezen erg klein zijn.

Het liefst zou ik inderdaad voor Oost-west hebben gekozen, maar ik denk dat dit vanwege de beperkte ruimte op het platte dak niet mogelijk is. Wel heb ik ongeveer nog zo'n 30m2 schuin dak over wat op het NW georienteerd is, maar die wil ik voorlopig niet gebruiken omdat dit mijn verbruik ruimschoots dekt (denk wel 2x mijn jaarverbruik).
pi_213352350
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dan zie ik dat NW onder een hoek van 10graden 85% opbrengst heeft, ZO en ZW hebben beide met 10 graden 95% opbrengst. Dus ik denk dat de verliezen erg klein zijn.

Het liefst zou ik inderdaad voor Oost-west hebben gekozen, maar ik denk dat dit vanwege de beperkte ruimte op het platte dak niet mogelijk is. Wel heb ik ongeveer nog zo'n 30m2 schuin dak over wat op het NW georiënteerd is, maar die wil ik voorlopig niet gebruiken omdat dit mijn verbruik ruimschoots dekt (denk wel 2x mijn jaarverbruik).
Ik had die hellingshoek van 10 graden even gemist. Maar dan nog, elk moment dat een noordwest paneel zon vangt doet een zuidwest paneel dat ook en vrijwel altijd meer. Hooguit rond de zonnewende zal het theoretisch ietsje pietsje meer opleveren vlak voor zonsondergang. Als je meer spreiding van opbrengst wilt dan kan je slimmer een paar oost of west panelen wat steiler opstellen. Dan vang je vroeg en laat op de dag duidelijk meer met dat paneel.
Maar goed, misschien heb je wel een esthetische of andere reden om die panelen naar NW te laten kijken.
pi_213352411
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het liefst zou ik inderdaad voor Oost-west hebben gekozen, maar ik denk dat dit vanwege de beperkte ruimte op het platte dak niet mogelijk is. Wel heb ik ongeveer nog zo'n 30m2 schuin dak over wat op het NW georienteerd is, maar die wil ik voorlopig niet gebruiken omdat dit mijn verbruik ruimschoots dekt (denk wel 2x mijn jaarverbruik).
Oost-west bespaart normaal juist ruimte omdat je geen schaduwval van het ene paneel op het andere hebt en ze daardoor lekker strak tegen elkaar aan kan leggen.

Maar misschien mis ik iets in deze specifieke situatie?

pi_213354783
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oost-west bespaart normaal juist ruimte omdat je geen schaduwval van het ene paneel op het andere hebt en ze daardoor lekker strak tegen elkaar aan kan leggen.

Maar misschien mis ik iets in deze specifieke situatie?

[ afbeelding ]
Dat zou ik inderdaad het liefst hebben gehad, maar de breedte is vrij smal en de woning staat daar net niet goed gepositioneerd voor. De breedte op het breedste punt van die schets is 3.9m (waar de 4 panelen Zuidoost liggen). Het gedeelte waar de panelen zuidwest/noordwest liggen is ong 2.8m breed. De totale lengte is bijna 10 meter.
  maandag 29 april 2024 @ 19:46:27 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213365180
Eindelijk weer een brief van Enexis ontvangen met de vraag om een afspraak te maken om de draaischijfmeter te vervangen.

Ik ga deze brief uiteraard negeren, maar dan zullen ze over een tijdje vast met iets anders komen. Je mag deze nog altijd weigeren toch?
pi_213365501
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 19:46 schreef leolinedance het volgende:
Eindelijk weer een brief van Enexis ontvangen met de vraag om een afspraak te maken om de draaischijfmeter te vervangen.

Ik ga deze brief uiteraard negeren, maar dan zullen ze over een tijdje vast met iets anders komen. Je mag deze nog altijd weigeren toch?
Welke brief?

O-)
  maandag 29 april 2024 @ 22:04:09 #59
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213366896
Zijn er hier nog meer gebruikers van de Homewizard P1 meter die vorige week een email hebben ontvangen dat er een nieuw exemplaar toegezonden wordt, omdat de oude niet meer correct functioneert?

quote:
Beste klant,

We sturen u deze mail omdat uw e-mailadres is gekoppeld aan een HomeWizard P1 Meter. Wij als HomeWizard zijn altijd bezig om onze producten en app te verbeteren zodat onze klanten de beste ervaring hebben. Helaas hebben wij een fout ontdekt in de laatste software die op jouw P1 Meter is geïnstalleerd. Hierdoor kan het zijn dat de P1 Meter (binnenkort) niet meer correct functioneert. Onze excuses hiervoor.

Om dit probleem op te lossen, sturen wij je kosteloos een nieuwe P1 Meter toe. Deze nieuwe P1 Meter is al voorzien van de juiste software en zal dus wel correct functioneren. Na installatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice om gegevens over te zetten van de oude naar de nieuwe P1 Meter. De defecte meter mag u weggooien bij het elektronisch afval.
Mocht u hierover vragen hebben dan kunt u reageren op deze e-mail of contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Met vriendelijke groet,
HomeWizard
Navraag via de chat functie van Homewizard heeft nog niets opgeleverd:

quote:
Goedemorgen,
Het is ons helaas nog niet duidelijk waar we je mee kunnen helpen. Zou je je vraag misschien willen verduidelijken, en indien mogelijk een foto of screenshot kunnen meesturen?
Hiermee kunnen we je beter op weg helpen.
:')

De P1 meter geeft sinds enkele dagen inderdaad geen info meer in de Homewizard app en een nieuw exemplaar wordt morgen geleverd, aldus de melding van de bezorgende koeriersdienst.

Iemand enig idee wat er precies aan de hand is?
pi_213367344
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 19:46 schreef leolinedance het volgende:

Ligt aan de reden van vervanging natuurlijk
pi_213367348
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2024 22:04 schreef MadMaster het volgende:
Zijn er hier nog meer gebruikers van de Homewizard P1 meter die vorige week een email hebben ontvangen dat er een nieuw exemplaar toegezonden wordt, omdat de oude niet meer correct functioneert?
[..]
[..]

De P1 meter geeft sinds enkele dagen inderdaad geen info meer in de Homewizard app en een nieuw exemplaar wordt morgen geleverd, aldus de melding van de bezorgende koeriersdienst.

Netjes. Ik gok een gefaalde update die je device gebruikt heeft. Vind dit een nette oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door investeerdertje op 30-04-2024 01:06:53 ]
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 23:06:38 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213367378
quote:
[..]
[..]

Nee, geen idee? Ik heb wel een P1 meter van HomeWizard maar ik heb die mail niet gekregen waar jij het over hebt. Daarnaast geeft mijn P1 (vooralsnog) gewoon de informatie door zoals hij altijd heeft gedaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 23:24:50 #63
236264 crew  capricia
pi_213367471
quote:
[..]
[..]

Wel P1, maar geen mail gehad.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 30 april 2024 @ 00:48:20 #64
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213367830
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:59 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ligt aan de reden van vervanging natuurlijk
Is dat wel zo natuurlijk? Wat zijn wettelijk gezien de redenen om een vervanging niet te mogen weigeren?
pi_213367878
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 00:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Is dat wel zo natuurlijk? Wat zijn wettelijk gezien de redenen om een vervanging niet te mogen weigeren?
Nouja als je meter bij een test als niet afdoende is bestempeld heb je niet heel veel keuze.
pi_213367880
Met 38kwh opbrengst gisteren is mijn zonnepark een beetje up to speed. eindelijk
  dinsdag 30 april 2024 @ 01:54:03 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213367960
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nouja als je meter bij een test als niet afdoende is bestempeld heb je niet heel veel keuze.
Volgens mij kun je dan afvragen wat 'niet afdoende' is. Wie heeft dat bepaald? Is er ergens vastgelegd wat de afwijking mag zijn? Er staat overigens niets in de brief over een eventueel kwaliteitsprobleem van de meter.
  dinsdag 30 april 2024 @ 02:23:29 #68
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_213367998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 09:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan maken ze een schatting die altijd in jouw nadeel uitvalt. Zo simpel is dat.
...wat een wijziging van het contract is, waardoor je kosteloos kunt maken dat je wegkomt. Ik zeg DOEN!
Gevaccineerd.
  dinsdag 30 april 2024 @ 02:52:48 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213368013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 09:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dan maken ze een schatting die altijd in jouw nadeel uitvalt. Zo simpel is dat.
Heb je daar meer informatie over?
  dinsdag 30 april 2024 @ 06:36:33 #70
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213368135
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 23:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Netjes. Ik gok een gefaalde update die je device gebruikt heeft. Vind dit een nette oplossing.
Het bijzondere was dat de mail vrijdag 17.11 uur verzonden is en dat sinds die dag 15.30 uur de actuele data niet meer in de app verschijnt. Ik ben geen complotdenker :P , maar de timing is bijzonder:

De P1 meter staat sindsdien als 'offline' in de app gemeld.

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 23:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, geen idee? Ik heb wel een P1 meter van HomeWizard maar ik heb die mail niet gekregen waar jij het over hebt. Daarnaast geeft mijn P1 (vooralsnog) gewoon de informatie door zoals hij altijd heeft gedaan.
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 23:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Wel P1, maar geen mail gehad.
Hmmm, ik wacht het vervolg dan maar af en zal hier de voortgang/afhandeling melden…
  dinsdag 30 april 2024 @ 06:55:57 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213368152
Het ziet er naar uit dat het de beroerdste april gaat worden sinds de panelen aangesloten zijn (vandaag precies 3 jaar).
Tot en met gisteren nog 134 kWh onder 2023 (en 186 onder 2022) dus daar gaan we zelfs met een mooie dag niet in de buurt komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 april 2024 @ 08:20:10 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213368404
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 06:55 schreef Leandra het volgende:
Het ziet er naar uit dat het de beroerdste april gaat worden sinds de panelen aangesloten zijn (vandaag precies 3 jaar).
Tot en met gisteren nog 134 kWh onder 2023 (en 186 onder 2022) dus daar gaan we zelfs met een mooie dag niet in de buurt komen.
Hier ook. Productie is ook veel minder en vorig jaar April dekte de PV 98% van het verbruik en dit jaar 91%
pi_213368461
April zit nu op 313. De top zit in 2020 net boven de 500. Tot nu toe zitten we elke maand ruim onder die van vorig jaar. Maar dat was ook echt een top jaar.
80% gedekt van het verbruik. Vorig jaar konden we alles dekken.
  dinsdag 30 april 2024 @ 09:06:07 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213368720
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hier ook. Productie is ook veel minder en vorig jaar April dekte de PV 98% van het verbruik en dit jaar 91%
Hier wel ruim in de plus, opbrengst vs verbruik, maar wij zijn al een week op vakantie, morgen laatste dag, dus dat vertekent het beeld ietwat, hoewel de WP niet aangepast is, maar die hoeft nu sowieso niets te doen, de Roomba draait ook iedere ochtend haar rondje en alle (buiten)lampen gaan ook aan en uit zoals ze dat normaal doen.
Dus het is niet dat ons verbruik naar vrijwel 0 is, maar uiteraard wel beduidend minder dan normaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213368820
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 02:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Heb je daar meer informatie over?
Het is een veronderstelling van me. Met mn klompen aan.
pi_213369143
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 01:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Volgens mij kun je dan afvragen wat 'niet afdoende' is. Wie heeft dat bepaald? Is er ergens vastgelegd wat de afwijking mag zijn? Er staat overigens niets in de brief over een eventueel kwaliteitsprobleem van de meter.
De herijkingen enzo kan je de regelgeving van opzoeken. Er is weinig wat je jezelf dan kan afvragen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 06:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het bijzondere was dat de mail vrijdag 17.11 uur verzonden is en dat sinds die dag 15.30 uur de actuele data niet meer in de app verschijnt. Ik ben geen complotdenker :P , maar de timing is bijzonder:
[ afbeelding ]
De P1 meter staat sindsdien als 'offline' in de app gemeld.
[..]
[..]
Hmmm, ik wacht het vervolg dan maar af en zal hier de voortgang/afhandeling melden…
Ik ga er vanuit dat ze updates niet in een keer uitrollen, maar in tranches. Als er dan een groep is waarbij de update mislukt, dan weten ze door hun verkoop mechanisme ook bij wie dat is. Het enige nadeel is dat ze niet weten of jij nog op dat adres woont, maar deze service maakt een extra opsturen niet zoveel uit op de kosten

Ik vind het netjes.
pi_213369505
Gisteren beste dag van het jaar tot nog toe. Kijken of vandaag daar nog overheen gaat.
Al met al nog wel een redelijke maand. Opwek gelijk aan vorig jaar, maar toen lagen er nog 12 panelen minder.
Dus vorig jaar en jaar daarvoor waren wel beter.

Mei begint in ieder geval met mooi weer, dus laten we hopen dat het mooie weer nu doorzet.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 30 april 2024 @ 11:52:24 #78
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213370109
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:08 schreef investeerdertje het volgende:

Ik ga er vanuit dat ze updates niet in een keer uitrollen, maar in tranches. Als er dan een groep is waarbij de update mislukt, dan weten ze door hun verkoop mechanisme ook bij wie dat is. Het enige nadeel is dat ze niet weten of jij nog op dat adres woont, maar deze service maakt een extra opsturen niet zoveel uit op de kosten

Ik vind het netjes.
De nieuwe P1 meter is inmiddels binnen, maar die kan ik niet koppelen aan het al bestaande 'Mijn huis', omdat dat er maar 1 P1 meter aan gekoppeld kan worden.

In de app wordt dan aangegeven dat ik een 'Nieuw huis' moet aanmaken (geen idee hoe overigens, ik zie in de app nergens een optie om een extra 'Mijn huis' toe te voegen... :? ), maar dan ben ik, vrees ik, de data van de vorige P1 meter kwijt. Mijn Enphase omvormer is ook aan mijn huidige 'Mijn huis' gekoppeld en ook die data wil ik niet kwijt.
Op de website kan ik daar niets over vinden en vragen via de chat worden niet beantwoordt.

Het toezenden van een nieuwe P1 meter is misschien netjes, de informatie over hoe e.e.a. te fixen, zonder verlies van data e.d., ontbreekt echter....
pi_213370542
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]
De nieuwe P1 meter is inmiddels binnen, maar die kan ik niet koppelen aan het al bestaande 'Mijn huis', omdat dat er maar 1 P1 meter aan gekoppeld kan worden.

[ afbeelding ]

In de app wordt dan aangegeven dat ik een 'Nieuw huis' moet aanmaken (geen idee hoe overigens, ik zie in de app nergens een optie om een extra 'Mijn huis' toe te voegen... :? ), maar dan ben ik, vrees ik, de data van de vorige P1 meter kwijt. Mijn Enphase omvormer is ook aan mijn huidige 'Mijn huis' gekoppeld en ook die data wil ik niet kwijt.
Op de website kan ik daar niets over vinden en vragen via de chat worden niet beantwoordt.

Het toezenden van een nieuwe P1 meter is misschien netjes, de informatie over hoe e.e.a. te fixen, zonder verlies van data e.d., ontbreekt echter....
Nee hoor, dat ontbreekt niet. Stond netjes in je mail:
quote:
Na installatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice om gegevens over te zetten van de oude naar de nieuwe P1 Meter. De defecte meter mag u weggooien bij het elektronisch afval.
  dinsdag 30 april 2024 @ 12:47:03 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213370621
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee hoor, dat ontbreekt niet. Stond netjes in je mail:
[..]

Daarvoor moet ik wel contact opnemen met de klantenservice, zoals in de mail staat, want de standaard installatie methode is niet toereikend, en daar geeft men niet thuis.

Ze hadden ook de instructie bij de eerste mail of de nieuwe P1 meter kunnen toevoegen, dat scheelt hen én mij te beantwoorden vragen en tijd...
pi_213370640
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:47 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Daarvoor moet ik wel contact opnemen met de klantenservice, zoals in de mail staat, want de standaard installatie methode is niet toereikend, en daar geeft men niet thuis.

Ze hadden ook de instructie bij de eerste mail of de nieuwe P1 meter kunnen toevoegen, dat scheelt hen én mij te beantwoorden vragen en tijd...
Je bedoelt, de klantenservice neemt niet op?

Dat de standaard installatie methode niet toereikend is bleek wel uit de mail. Ik gok zomaar dat jij het niet zelf kan omdat zij in de backend je meter moeten herkoppelen. Staat nu vast op hun roadmap om aan te passen.
  dinsdag 30 april 2024 @ 12:52:38 #82
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213370685
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je bedoelt, de klantenservice neemt niet op?
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar, alles gaat via de chat functie.
Daar staan mijn berichten als onglezen/niet behandeld.

quote:
Dat de standaard installatie methode niet toereikend is bleek wel uit de mail. Ik gok zomaar dat jij het niet zelf kan omdat zij in de backend je meter moeten herkoppelen. Staat nu vast op hun roadmap om aan te passen.
Dat kan, maar ook dat hadden ze op voorhand wel even kunnen toelichten, vind ik.
In het pakketje dat ik ontvangen heb, zit alleen de standaard installatie beschrijving, waar ik nu dus niks aan heb.
pi_213370923
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ze zijn telefonisch niet bereikbaar, alles gaat via de chat functie.
Daar staan mijn berichten als onglezen/niet behandeld.
dan is het een kwestie van even geduld hebben. Telefonische bereikbaarheid is ook onbetaalbaar tegenwoordig. Kan je niet van zo een product verlangen
quote:
[..]
Dat kan, maar ook dat hadden ze op voorhand wel even kunnen toelichten, vind ik.
In het pakketje dat ik ontvangen heb, zit alleen de standaard installatie beschrijving, waar ik nu dus niks aan heb.
Je hebt gewoon een nieuwe gekregen. In de mail zat al de instructie dat je contact met ze moest opnemen als je hem in gebruik neemt.

Of ik ben zo makkelijk, of jij doet gewoon echt moeilijk 😅
  dinsdag 30 april 2024 @ 13:29:54 #84
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213371007
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
dan is het een kwestie van even geduld hebben. Telefonische bereikbaarheid is ook onbetaalbaar tegenwoordig. Kan je niet van zo een product verlangen
[..]
Je hebt gewoon een nieuwe gekregen. In de mail zat al de instructie dat je contact met ze moest opnemen als je hem in gebruik neemt.

Of ik ben zo makkelijk, of jij doet gewoon echt moeilijk 😅
Ik denk dat jij makkelijk bent.
Ik betaal voor een dienst (P1 meter + Energy+ abo) en dan wil ik ook een goede dienstverlening.
Zeker als ik zelf totaal geen invloed op het geheel heb, tot vorige week werkte alles immers prima…
pi_213371182
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik denk dat jij makkelijk bent.
Ik betaal voor een dienst (P1 meter + Energy+ abo) en dan wil ik ook een goede dienstverlening.
Zeker als ik zelf totaal geen invloed op het geheel heb, tot vorige week werkte alles immers prima…
Een kastje van 29,95 en dan een euro per maand. Dan is het nieuwe kastje krijgen voordat je het zelf door hebt al een uitstekende service.

Je krijgt zelfs updates voor dat bedrag, nou... Weinig software bedrijven doen ze dat na.

Dat er dan niet binnen drie minuten iemand staat te springen om je te helpen direct, dat noem ik gewoon veeleisend. Je wereld vergaat niet he
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:02:11 #86
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213371317
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Een kastje van 29,95 en dan een euro per maand. Dan is het nieuwe kastje krijgen voordat je het zelf door hebt al een uitstekende service.

Je krijgt zelfs updates voor dat bedrag, nou... Weinig software bedrijven doen ze dat na.

Dat er dan niet binnen drie minuten iemand staat te springen om je te helpen direct, dat noem ik gewoon veeleisend. Je wereld vergaat niet he
Nee, de wereld vergaat niet. Ik blijf het desondanks vreemd vinden dat de informatie minimaal is, ondanks dat Homewizard zelf het initiatief heeft genomen om 'iets' te fixen.
En of het nou om een groot of relatief klein bedrag gaat, dat doet er voor mij niet toe. Op die manier kan je immers alles bagatelliseren…

De discussie gaat nu overigens behoorlijk off topic, dus ik stel voor dat we het niet over jouw of mijn opvattingen over dienstverlening hebben, maar over de inhoud: Het moeten/kunnen vervangen van een P1-meter…
pi_213371415
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Nee, de wereld vergaat niet. Ik blijf het desondanks vreemd vinden dat de informatie minimaal is, ondanks dat Homewizard zelf het initiatief heeft genomen om 'iets' te fixen.
En of het nou om een groot of relatief klein bedrag gaat, dat doet er voor mij niet toe. Op die manier kan je immers alles bagatelliseren…

De discussie gaat nu overigens behoorlijk off topic, dus ik stel voor dat we het niet over jouw of mijn opvattingen over dienstverlening hebben, maar over de inhoud: Het moeten/kunnen vervangen van een P1-meter…
Je moet heb vervangen, en dat kan. Discussie is dus vlot klaar :)
  dinsdag 30 april 2024 @ 14:18:43 #88
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213371443
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je moet heb vervangen, en dat kan. Discussie is dus vlot klaar :)
Ik zal het melden zodra dat apparaat daadwerkelijk weer werkt (en op welke wijze dat geregeld is).
  Moderator dinsdag 30 april 2024 @ 20:12:52 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213375386
Nou, 735 kWh deze maand, slechtste april sinds de panelen liggen. Ik kom alsnog ver negatief uit, maar toch, het weer dit jaar is tot nu toe niet heel erg best.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_213379537
645kWh hier in April met 7,31kWp op het dak

Los daarvan, heb ik al diverse keren gezien dat 'n paneel z'n Wp + 10% leverde. Dacht dat Wp het max. onder ideale condities was?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 1 mei 2024 @ 09:57:34 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213379596
720,9 kWh in april, idd by far de slechtste april in de 3 jaar dat ze er liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213379773
860kwh in april.

Jammer dat vandaag niet mee telt :P

[ Bericht 41% gewijzigd door Sport_Life op 01-05-2024 12:52:56 ]
pi_213380904
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 10:12 schreef Sport_Life het volgende:
860kw in april.

Jammer dat vandaag niet mee telt :P
Uit hoeveel geïnstalleerde Wp haal je dat?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213380992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 11:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Uit hoeveel geïnstalleerde Wp haal je dat?
26x360wp = 9360 wp

Per jaar levert dat 8800kwh op.

Ze liggen oost/west op plat dak. (Regio Utrecht)

[ Bericht 4% gewijzigd door Sport_Life op 01-05-2024 12:52:36 ]
  Moderator woensdag 1 mei 2024 @ 12:11:37 #95
236264 crew  capricia
pi_213381051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:51 schreef blomke het volgende:
645kWh hier in April met 7,31kWp op het dak

Los daarvan, heb ik al diverse keren gezien dat 'n paneel z'n Wp + 10% leverde. Dacht dat Wp het max. onder ideale condities was?
Help me even. Ik heb 9x400 op het dak, hellingsgraad 13%.
Heb ik dan 3,6kWp?
April leverde 340 kWh op.
Dus dan zou ie 94% van zijn max opgeleverd hebben?
Kan me dat niet voorstellen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213381052
M'n moeder 686kWh in april met 7.300Wp op het dak (10 op zuid, 10 op noord, ~18 graden dakhelling).

En m'n eigen panelen 1.554kWh met 20.400Wp op het dak (25 op zuid, 16 op west, 16 op oost, 11 op noord, ~56 graden dakhelling).
pi_213381065
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb ik dan 3,6kWp?
Ja, dat is 3.600Wp of 3,6kWp.

quote:
Kan me dat niet voorstellen.
340 van 3.600 = 9,44%

:P
  woensdag 1 mei 2024 @ 12:45:52 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213381418
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, dat is 3.600Wp of 3,6kWp.
[..]
340 van 3.600 = 9,44%

:P
kWh en Wp zijn appels en peren.

Met 3600 Wp aan panelen kan je theoretisch 2592 kWh opwekken in een maand van 30 dagen. Dus met 340 kWh zit je dan op 13%.

Dat de verhouding tussen het maximale vermogen op je dak en de jaarlijkse opbrengst in onze contreien in de buurt van 1 uitkomt is natuurlijk grappige toevalligheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door Isdatzo op 01-05-2024 12:51:23 ]
Huilen dan.
pi_213381719
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2024 12:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
kWh en Wp zijn appels en peren.

Met 3600 Wp aan panelen kan je theoretisch 2592 kWh opwekken in een maand van 30 dagen. Dus met 340 kWh zit je dan op 13%.

Dat de verhouding tussen het maximale vermogen op je dak en de jaarlijkse opbrengst in onze contreien in de buurt van 1 uitkomt is natuurlijk grappige toevalligheid.
Dat is overduidelijk, het is m'n hobby om mensen te verbeteren als het gaat om kWh en kW ;)

Maar omdat panelen op zuid in Nederland inderdaad ongeveer maximaal hun kWh in kWp halen is het niet zo'n gekke som in Nederland.
In Kenia en het noorden van Finland zou het niet werken inderdaad ;)
pi_213381766
quote:

[..]
Heb ik dan 3,6kW?p
Ja klopt.

quote:

Die 340kWh is kW x uren. Die kWp en kWh kan je dus niet vergelijken. kW is vermogen en kWh is energie.

Wat ik bedoelde, is dat het vermogen van m'n ene paneel ruimen boven z'n kWp (= max. vermogen onder lab. condities) uitkomt. DAt verbaast mij hogelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')