Hoax, het is hier ver beneden gemiddeld qua temperatuur.quote:
April is nog steeds bovengemiddeld warmquote:Op donderdag 25 april 2024 14:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoax, het is hier ver beneden gemiddeld qua temperatuur.
Onzin.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
April is nog steeds bovengemiddeld warm
Ik heb in april meer gestookt dan heel de winter.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee hoor, feitelijk juist. Komt door het warme begin van april. Dat het deze week te koud is klopt. Ik denk dat april net bovengemideld warm gaat zijn. Dus eigenlijk qua temperatuur een hele normale maand.quote:
November t/m maart waren kouder dan april. En toch moest je deze maand méér stoken. Wat klopt hier niet?quote:Op donderdag 25 april 2024 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb in april meer gestookt dan heel de winter.
Jij bent echt niet bang hè?quote:Op donderdag 25 april 2024 13:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
We beginnen woensdag 1 mei direct met een zomerse dag van 25 graden.
Euh, dat ik het toen niet koud had?quote:Op donderdag 25 april 2024 15:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
November t/m maart waren kouder dan april. En toch moest je deze maand méér stoken. Wat klopt hier niet?
Klopt.. in korte tijd 2-3 graden erbij.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Je voelt het nu wel merkbaar zachter worden buiten. Fijn is dat.
quote:Op donderdag 25 april 2024 15:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euh, dat ik het toen niet koud had?
Huizen met goede isolatie houden de zomerwarmte nog weken tot maanden vast, en bereiken in het voorjaar pas hun dieptepunt qua temperatuur.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
November t/m maart waren kouder dan april. En toch moest je deze maand méér stoken. Wat klopt hier niet?
Dat is wel een goed punt ja. Al was bij mij na een week 15 cm sneeuw en vorst in de koude januari wel de meeste warmte weg dit jaar.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Huizen met goede isolatie houden de zomerwarmte nog weken tot maanden vast, en bereiken in het voorjaar pas hun dieptepunt qua temperatuur.
Is toch 35 á 40 minuten langer dan @Nattekatquote:Op donderdag 25 april 2024 18:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ons huis hier houdt warmte toch mooi een goede 40 - 45 minuten vast.
Topkwaliteit!
Was het maar zo'n feestquote:Op donderdag 25 april 2024 18:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is toch 35 á 40 minuten langer dan @:Nattekat
Perfect toch met waar je woont?quote:Op donderdag 25 april 2024 18:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ons huis hier houdt warmte toch mooi een goede 40 - 45 minuten vast.
Topkwaliteit!
Mijn jaren 80 meuk houdt het ook gewoon 3 weken vast. Maar dat warmt ook veel sneller en tot hoger op, dus wat is nou beter?quote:Op donderdag 25 april 2024 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Perfect toch met waar je woont?![]()
Die moderne meuk die het 3 weken vasthoudt terwijl de hittegolf al voorbij is. Vreselijk, vind ik dan.
Hier gewoon de hele dag herfstig koud geweest.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt.. in korte tijd 2-3 graden erbij.
0.8 graden idd. Wat vooral door het eerste gedeelte van de maand komt.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat het na dat begin nog maar 0.8 is is eigenlijk al behoorlijk triest. Net als afgelopen zomer.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
0.8 graden idd. Wat vooral door het eerste gedeelte van de maand komt.
[ afbeelding ]
Kerstboom al opgetuigdquote:Op donderdag 25 april 2024 19:00 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zit wel meteen weer in de sfeer van winterse gezelligheid.
Slofjes aan, verwarming aan, kaarsjes aan, regen tegen de ramen.
Jaren '90 woning hier, blijft ook heeeeeel lang in huis hangen hier.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Perfect toch met waar je woont?![]()
Die moderne meuk die het 3 weken vasthoudt terwijl de hittegolf al voorbij is. Vreselijk, vind ik dan.
Fair enough. Hier was het vandaag een graadje of 18 en dat is het in december/januari ook regelmatig. Dus ik doe mee met de winterse gezelligheidquote:Op donderdag 25 april 2024 19:00 schreef Pisces29 het volgende:
Gelukkig ben je onderweg naar Utrechtquote:Op donderdag 25 april 2024 19:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Harde regen en net een bliksem in Den Haag.
Hier is het ook niet warm geweest, maar wat ik (en ik denk @bloodymary1 ook) bedoelde was dat je wel serieus voelde dat er wat warmte werd aangevoerd tov eerder in de middag bv.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier gewoon de hele dag herfstig koud geweest.
Waar zie jij dat? Zo'n weerapp met icoontjes?quote:Op donderdag 25 april 2024 19:31 schreef StateOfMind het volgende:
Voor zaterdag ziet het er hier vooralsnog niet al te best uit.
Geen zon en veel regen.
Ik weiger gewoon die verwarming nu nog aan te zettenquote:Op donderdag 25 april 2024 19:00 schreef Pisces29 het volgende:
Staat sowieso geen wolk met een zonnetje in.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waar zie jij dat? Zo'n weerapp met icoontjes?
Die zetten er vaak nog een wolk met regen neer als er wat buien zijn te verwachten, maar verder overwegend zonnig is.
Slim, nog even koelen voor de verzengende hitte zijn intrede doetquote:Op donderdag 25 april 2024 19:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weiger gewoon die verwarming nu nog aan te zetten
Heb zelfs de ramen vandaag open gehouden.
Hmm.. nja we zullen zien. Voor hier lijkt het wel redelijk te worden.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Staat sowieso geen wolk met een zonnetje in.
Voor de afgelopen dagen wel en dat klopte ook redelijk goed, bewolkt met zon tussendoor.
Maar ik ga sowieso geen Koningsdag vieren
Nattekat zat er vandaag gezellig zo bijquote:Op donderdag 25 april 2024 19:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weiger gewoon die verwarming nu nog aan te zetten
Heb zelfs de ramen vandaag open gehouden.
Dat is idd wat ik aan het doen benquote:Op donderdag 25 april 2024 19:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Slim, nog even koelen voor de verzengende hitte zijn intrede doet
Dat kan altijdquote:Op donderdag 25 april 2024 20:53 schreef PzKpfw het volgende:
Ook alweer strontverkouden. Andere jaren kon je rond deze tijd van het jaar al regelmatig in je shirtje buiten lopen
Hihahoquote:
Ik zet hem altijd zo laat mogelijk in het jaar weer aan, en zo vroeg mogelijk weer uit.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Huh, hebben mensen nu geen verwarming aan? Hier is die 1 of 2 dagen uit geweest, twee weken geleden of zo, toen het een keer 20 graden was op zaterdag. Verder staat die gewoon al vanaf september te rammelen.
Hier regelt de zon de temperatuur welquote:Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Huh, hebben mensen nu geen verwarming aan? Hier is die 1 of 2 dagen uit geweest, twee weken geleden of zo, toen het een keer 20 graden was op zaterdag. Verder staat die gewoon al vanaf september te rammelen.
Staat gewoon aan hier.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier nietquote:Op donderdag 25 april 2024 21:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier regelt de zon de temperatuur wel
Verder top geïsoleerd, dus de bewust inlatende zonnewarmte blijft ook goed hangen.
Je moet niks.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:08 schreef Evangelion het volgende:
Weer-app zegt volgende week 4 dagen 20+ graden maar ook alleen maar wolkjes![]()
moet ik nu blij zijn of niet
Gewoon eigenlijk altijd blij zijn.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:08 schreef Evangelion het volgende:
Weer-app zegt volgende week 4 dagen 20+ graden maar ook alleen maar wolkjes![]()
moet ik nu blij zijn of niet
Waar is "hier"?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier nietHuizen isoleren doen ze hier niet echt aan.
Maar goed, paar maanden per jaar dat we hier moeten verwarmen (met airco) is allemaal niet zo'n probleem.
Is al sinds maart steady tussen de 19.5 en 22.5 binnen gebleven zonder verwarmen.
Niks zo veranderlijk als het weerquote:Op donderdag 25 april 2024 23:07 schreef yvonne het volgende:
Nu weet ik nog steeds niks over zaterdag
Het verandert per dag.
Mêh!quote:Op donderdag 25 april 2024 23:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks zo veranderlijk als het weer
False news, het is altijd grijs en nat met kut wind.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks zo veranderlijk als het weer
voor mij in Limburg geeft de app aan, 64% buien 15 graden.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:07 schreef yvonne het volgende:
Nu weet ik nog steeds niks over zaterdag
Het verandert per dag.
WKN / Noodweer Dubai mogelijk gevolg kunstmatig opgewekte regenquote:Op donderdag 25 april 2024 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb het doorgegeven aan de LOEMINADI en ze nemen het mee naar achter
Extra proteine gratissszzzzzquote:Op vrijdag 26 april 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
Volle bak zon nu
En duizenden muggen hier in de uiterwaarden
Liep net door zo'n mega zwerm des doods heen
Ze hingen precies boven het looppad, zemmels
Toen ik nog aan mountainbiken deed regelmatig van die dikke vliegen 'gegeten', die dan lekker achter in de keel bleven stekenquote:
Erg mooiquote:Op vrijdag 26 april 2024 12:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Limburg voor de verandering nog grijs als de rest zon heeft
quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
Volle bak zon nu
En duizenden muggen hier in de uiterwaarden
Liep net door zo'n mega zwerm des doods heen
Ze hingen precies boven het looppad, zemmels
quote:
Krijg daar niet bepaald eenquote:
Zuidelijke aanvoer! Tenminste niet meer die grafkouquote:
Ik reageerde niet op die postquote:Op vrijdag 26 april 2024 18:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zuidelijke aanvoer! Tenminste niet meer die grafkou
Ik mis een krachtig hogedrukgebied bij de Balkan op het onderste plaatje en het laag bij IJsland mag wat zuidelijker. Dan zou het wat meer een hittekanon zijn.quote:
aloa in WKN / Lange termijn weerkaarten #1quote:Op vrijdag 26 april 2024 19:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik mis een krachtig hogedrukgebied bij de Balkan op het onderste plaatje en het laag bij IJsland mag wat zuidelijker. Dan zou het wat meer een hittekanon zijn.
Vergeleken met dat zijn onze terreurbuien miezerbuitjes.quote:Op vrijdag 26 april 2024 23:46 schreef INViCTuS het volgende:
VS terreur buien actief. Dit is wel een beste unit
[ x ]
Hier regio Den Haag kletsnat.quote:Op zaterdag 27 april 2024 08:46 schreef PzKpfw het volgende:
Heerlijke ochtend zo, zonnig en nagenoeg windstil
Grote blijquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
Temperatuur wel prima
Het is nu definitief gedaan met de lage temperaturen
quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
Optimistquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
Temperatuur wel prima
Sodeju 😱quote:
Wilde net hetzelfde delen, dit is wel vrij extreem.quote:
O dear.quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
Ruim 11.5 km gelopen door de heuvels vandaag.
Nu welverdiend chillen in de hangmat, koud drankje... graad of 23, halfbewolkt.
Dit klimaat
Ho ho! Ik heb nooit gezegd dat ik een cocktail aan het drinken ben. Gewoon een simpel koud biertje.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:18 schreef Za het volgende:
[..]
O dear.
Je landgenoten zitten in de grijze regen, verlangen naar 1 half zonnig warm dagje.
Het is gewoon impertinent die hangmat-cocktails posts, ik zie het je vaker doen.
Enorme tropische druppels... die mis ik wel. Ooit eens een bui meegemaakt met zulke druppels, nouja dat waren geen druppels meer maar dikke waterslierten die uit de lucht kwamen vallen. Het was toen broeierig warm en het bleef ook tijdens de bui windstil en er zat volgens mij ook geen onweer in. Zeldzaam weer voor Nederlandse begrippen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:04 schreef heywoodu het volgende:
Sow, komt even een hevige bui over zeg. Lang geleden alweer dat er zo'n zware bui over is gekomen, laatste weken/maanden was het best veel regen, maar nooit zo zwaar met zware windstoten en van die enorme druppels enzo
Ik werd voor gek verklaard omdat ik mezelf in de kou zette. Dat gaat zich uitbetalen.quote:Op zondag 28 april 2024 10:11 schreef aloa het volgende:
De pluim is wederom een stukje warmer. Vanaf dinsdag een paar dagen kans op onweer.![]()
[ link | afbeelding ]
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 28 april 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik werd voor gek verklaard omdat ik mezelf in de kou zette. Dat gaat zich uitbetalen.
Ik heb bewust niet gestookt om een buffer te hebben als het weer warm wordt. Was echt koud geworden hier binnenquote:
Dat werkt een paar dagen, maar zodra het echt warmer wordt dan werkt dat niet meer.quote:Op zondag 28 april 2024 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb bewust niet gestookt om een buffer te hebben als het weer warm wordt. Was echt koud geworden hier binnen
Nu met de zon is het weer gewoon leefbaar, maar de dagen zonder waren hel.
Dat werkt een stuk langer dan een paar dagen. Warmte stapelt zich op, dus je loopt altijd een paar dagen achter op wat het anders geweest zou zijn. Het verschil wordt alleen over tijd steeds kleiner.quote:Op zondag 28 april 2024 11:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat werkt een paar dagen, maar zodra het echt warmer wordt dan werkt dat niet meer.
Hier gewoon de kachel aan op 19.
Onze Nostradamusquote:Op zondag 28 april 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik werd voor gek verklaard omdat ik mezelf in de kou zette. Dat gaat zich uitbetalen.
Het is mijn medelanders en de moestuin gegund. Nu is het mijn beurt om tot en met september af te zien en hier te klagenquote:Op zondag 28 april 2024 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
Voor begin mei is dat echt een hele goeie pluim ja. Zullen veel mensen blij mee zijn na de kou van afgelopen tijd.
Maar niet iedereen![]()
@:heywoodu
@:Geschiedkundige
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |