Landen (of oude rijken) die zelf zaken willen beslissen. Schandalig zeg.quote:Op woensdag 24 april 2024 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Na de Brexit kijk ik nergens meer van op bij die gasten
Verwacht je dat dit bij Nederland anders gaat zijn dr komende tijd? Met de opt outs, de veto’s, de EU van binnen uithollen en de BBB die geen beest minder wil?quote:Op woensdag 24 april 2024 00:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Frankrijk faciliteert de overtocht onder de radar. De Engeltjes wilden liever concurreren dan samenwerken dus die hebben gekregen waar ze om vroegen.
Weggegooid geld. Het plan heeft al 500 miljoen pond gekost. Er gaan voor de verkiezingen een handjevol asielzoekers die kant op. Het VK moet net asielzoekers zoveel voor terugnemen uit Rwanda. Wanneer Labour aan de macht komt na de verkiezingen wordt deze hele poppenkast weer teruggedraaid.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Duurt wel lang voordat we wat rechtse besluiten gaan krijgen zeg.
Wat vinden jullie van het VK die alleenstaande asielzoekers gaan deporteren naar Rwanda?
Er komen tienduizenden asielzoekers per jaar aan. Daarvan worden er handje vol naar Rwanda gestuurd. Denk je dat ze zich door deze kleine kans laten afschrikken? Ongeveer 70% van de asielaanvragen wordt uiteindelijk goedgekeurd. Dus een deel van de asielzoekers die naar Rwanda wordt gestuurd komen dan alsnog naar het VK.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb daar wel iets over gelezen. Maar het VK doet dit voor de bühne idd. Omdat het maar om kleine aantallen gaat.
Maar het gaat om een afschrikkend effect. Als criminele vluchteling moet je denken: niet het VK want dan is er kans dat ik naar de dictator wordt gestuurd.
Die praktijken zoals in het VK zijn idd voor dat; daarom moeten we er hier vooral niet mee beginnen. Het kan net zo goed weer terugvuren met rechtszaken over een x aantal jaren en nieuwe wet en regelgeving die daaruit geboren wordt.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Heb daar wel iets over gelezen. Maar het VK doet dit voor de bühne idd. Omdat het maar om kleine aantallen gaat.
Maar het gaat om een afschrikkend effect. Als criminele vluchteling moet je denken: niet het VK want dan is er kans dat ik naar de dictator wordt gestuurd.
Wat ben je toch goedgelovig.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vraag me bij dit hele UK plan inderdaad af wat er achter zit. Dit hele plan is namelijk zo dom, dat het zelfs voor de Engelse politici opvallend is. Dat kan bijna geen beleid zijn, of er moeten mensen via een achterdeur geld aan verdienen. Dat laatste zie je natuurlijk wel vaker daar.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er komen tienduizenden asielzoekers per jaar aan. Daarvan worden er handje vol naar Rwanda gestuurd. Denk je dat ze zich door deze kleine kans laten afschrikken? Ongeveer 70% van de asielaanvragen wordt uiteindelijk goedgekeurd. Dus een deel van de asielzoekers die naar Rwanda wordt gestuurd komen dan alsnog naar het VK.
Mijn aluhoedje theorie dat dit plan bedoeld is om te falen om vervolgens het EHRM de schuld te geven en dat als excuus te gebruiken om uit dat verdrag te stappen zodat ze Britse mensen weer een sloot mensenrechten kunnen afpakken. Dat is waar de extreem rechtse vleugel van de Tories al lang op loopt te azen namelijk.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit hele UK plan inderdaad af wat er achter zit. Dit hele plan is namelijk zo dom, dat het zelfs voor de Engelse politici opvallend is. Dat kan bijna geen beleid zijn, of er moeten mensen via een achterdeur geld aan verdienen. Dat laatste zie je natuurlijk wel vaker daar.
Dat het ze gaat om die enkele asielzoeker die ze kunnen ruilen tegen iemand die Rwanda uit kiest en dat ze daar al die miljoenen voor over hebben, dat kan bijna niet, toch?
Kunnen ze niet gewoon direct uit de ECHR/EHRM stappen? Nu hebben ze (de Tories) nog een meerderheid. Kwestie van een briefje sturen en een intrekkingswet aannemen? Of werkt het niet zo?quote:Op woensdag 24 april 2024 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Mijn aluhoedje theorie dat dit plan bedoeld is om te falen om vervolgens het EHRM de schuld te geven en dat als excuus te gebruiken om uit dat verdrag te stappen zodat ze Britse mensen weer een sloot mensenrechten kunnen afpakken. Dat is waar de extreem rechtse vleugel van de Tories al lang op loopt te azen namelijk.
Het zou kunnen, maar in het VK hebben ze geen geschreven grondwet. Dit zou tegen het gewoonterecht ingaan dat voor een dergelijk besluit een mandaat nodig is. Dat mandaat verkrijg je door het voornemen op te nemen in je verkiezingsprogramma of door middel van een referendum. Als je het zonder mandaat doet creeer je een precedent.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon direct uit de ECHR/EHRM stappen? Nu hebben ze (de Tories) nog een meerderheid. Kwestie van een briefje sturen en een intrekkingswet aannemen? Of werkt het niet zo?
Criminele vluchtelingen horen in een cel want crimineel en niet in Rwanda.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat er achter zit is de situatie waarin de Tories zich bevinden, iedere strohalm moet vastgeklampt worden en er is geen mooier doelwit dan asielzoekers voor een rechtse partij.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me bij dit hele UK plan inderdaad af wat er achter zit. Dit hele plan is namelijk zo dom, dat het zelfs voor de Engelse politici opvallend is. Dat kan bijna geen beleid zijn, of er moeten mensen via een achterdeur geld aan verdienen. Dat laatste zie je natuurlijk wel vaker daar.
Dat het ze gaat om die enkele asielzoeker die ze kunnen ruilen tegen iemand die Rwanda uit kiest en dat ze daar al die miljoenen voor over hebben, dat kan bijna niet, toch?
Leuk dat ze het schrijven, maar hier gaat niets mee gebeuren. Morgen gaan de "sociaal bevlogen" kamerleden van de ChristenUnie al dan niet in samenwerking met de al dan niet racistische guurrechtse clubjes uit de Tweede Kamer weer heel veel bombarie maken over het antisemitisme dat zij herkennen in mensen en partijen die zich uitspreken tegen het afslachten van duizenden Gazanen door Israel.quote:Donderdag 25 april debatteert de Tweede Kamer over antisemitisme. Daaraan voorafgaand stuurden de Joodse medewerkers van The Rights Forum de Kamer een kritische brief, onder meer over valse beschuldigingen van antisemitisme door de Kamerleden Ellian en Bikker.
In de brief, hieronder te lezen, betogen zij dat die beschuldigingen consequenties moeten krijgen. In hun initiatiefnota De aanpak van antisemitisme – de volgende stap beschuldigden Ulysse Ellian (VVD) en Mirjam Bikker (ChristenUnie) The Rights Forum op leugenachtige gronden van antisemitisme. Daarmee berokkenen zij niet alleen de organisatie reputatieschade, maar ondergraven zij ook hun eigen geloofwaardigheid als integere Kamerleden en oprechte bestrijders van antisemitisme.
Hoezo zou de NPO, die gratis te bekijken is via NPO start en goedkoop via NPO plus en ook nog via NLZiet, een reden zijn om een Ziggo of KPN abonnement af te sluiten? Die link zie ik eerlijk gezegd helemaal niet.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:44 schreef Beathoven het volgende:
Ik hoor tijdens mn werk de discussie over de toekomst van de NPO voorbijkomen op radio 1
Als de NPO zou verdwijnen, wat me niet heel waarschijnlijk lijkt, dan is de reden om Ziggo of KPN te nemen er ook niet meer direct zo. (ik weet dat er ook alternatieven voor zijn). Alleen zwakke democratieen hebben een landschap van dominerende commerciele zenders en als commercie de peiler wordt voor journalistiek op TV, dan hebben we straks allemaal VI-achtige programma's en opinie TV welke alleen maar als doel heeft om de populistisch rechts in z'n comfortzone te houden.
Ja, waarschijnlijk gaan ze het hier over hebben: https://magazines.rijksov(...)%20een%20flink%20hek.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:46 schreef VoMy het volgende:
Plenair debat: Debat over antisemitisme
Morgen komt er een debat over antisemitisme.
Jeetje. Verbaast me dat het woorde genocide niet voorkomt in dit epistel.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:46 schreef VoMy het volgende:
Plenair debat: Debat over antisemitisme
Morgen komt er een debat over antisemitisme. Een onderwerp dat weer extra in de belangstelling is gekomen nu de Nederlandse regering samen met een meerderheid van de Tweede Kamer probeert weg te duiken voor kritiek op het feit dat we als staat actief meewerken aan het uitmoorden van enorme hoeveelheden Palestijnen door Israel.
Over dat laatste gaan we het natuurlijk niet hebben, dus hebben de heren en dames van de ChristenUnie, SGP, NSC, PVV, VVD, BBB de afgelopen maanden hun uiterste best gedaan om iedereen en zijn moeder (gegeven dat het betreffende gezin niet in een willekeurig woonhuis in Gaza woonden dat door onze bondgenoot Israel vakkundig met de grond gelijk is gemaakt) te beschuldigen van antisemitisme. Dus het is inderdaad weer eens tijd voor een debat waarbij diezelfde beschuldigingen aan tal van organisaties, personen, al dan niet concreet, al dan niet bewust vaag gehouden, weer eens onweersproken herhaald kunnen worden; waarom zou je je druk maken om mensenlevens als je je ook bezig kunt houden met beeldvorming?
Het ongetwijfeld als antisemitisch bestempelde The Rights Forum is de debatten alvast voor en stuurt een brief.
https://rightsforum.org/t(...)antisemitismebeleid/
[..]
Leuk dat ze het schrijven, maar hier gaat niets mee gebeuren. Morgen gaan de "sociaal bevlogen" kamerleden van de ChristenUnie al dan niet in samenwerking met de al dan niet racistische guurrechtse clubjes uit de Tweede Kamer weer heel veel bombarie maken over het antisemitisme dat zij herkennen in mensen en partijen die zich uitspreken tegen het afslachten van duizenden Gazanen door Israel.
Om aanspraak te kunnen maken op mensenrechten moet je immers wel als mens worden beschouwd, en dat doen Don Ceder, Diederik van Dijk, Ruben Brekelmans, Gidi Markuszower, en de meeste van hun fractiegenoten nou eenmaal niet als het gaat om Palestijnen.
Donderdag, 15.30, gaat de Tweede Kamer weer laten zien dat meten met twee maten misschien wel het grondbeginsel van onze superieure Nederlandse cultuur is. Mocht je ondanks het aanstaande kabinet Wilders I nog twijfels hebben over de Nederlander en de Nederlandse volksaard, dit is de kans om je twijfels weg te nemen. Mis het niet.
Als dat eerste nou eens zou gebeuren, dan zouden dit soort kunstgrepen helemaal niet nodig zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Criminele vluchtelingen horen in een cel want crimineel en niet in Rwanda.
Wat? Dit is overduidelijk het plan en we weten dat het werkt. Er is een reden dat mensen op die bootjes stappen hé.quote:
ja, maar denk je dat mensen zich af laten schrikken omdat een enkeling naar Rwanda gedeporteerd kan worden?quote:Op woensdag 24 april 2024 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? Dit is overduidelijk het plan en we weten dat het werkt. Er is een reden dat mensen op die bootjes stappen hé.
Het is pure symboolpolitiek omdat het VK op zijn beurt asielzoekers van Rwanda overneemt.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ja, maar denk je dat mensen zich af laten schrikken omdat een enkeling naar Rwanda gedeporteerd kan worden?
Natuurlijk, die kans wil je vermijden. De smokkelnetwerken gaan dat absoluut meenenem in de overweging. En het gaat in eerste instantie om een enkeling hé, de bedoeling is om het verder uit te breiden.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ja, maar denk je dat mensen zich af laten schrikken omdat een enkeling naar Rwanda gedeporteerd kan worden?
Neuh, die gaan we ook niet krijgen.quote:Op woensdag 24 april 2024 06:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Verwacht je dat dit bij Nederland anders gaat zijn dr komende tijd? Met de opt outs, de veto’s, de EU van binnen uithollen en de BBB die geen beest minder wil?
Wat is daar symboolpolitiek aan? Die mensen zijn expliciet toegelaten, daar gaat het juist om.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is pure symboolpolitiek omdat het VK op zijn beurt asielzoekers van Rwanda overneemt.
Dat is ook zo, we hebben het nu ook omdat onze dochter nog naar wat commerciele cartoonzenders kijkt, maar als ze dat ontgroeid is kunnen we idd wel over op NPO start.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoezo zou de NPO, die gratis te bekijken is via NPO start en goedkoop via NPO plus en ook nog via NLZiet, een reden zijn om een Ziggo of KPN abonnement af te sluiten? Die link zie ik eerlijk gezegd helemaal niet.
Nog iets over waarom EHRM is opgericht:quote:Op woensdag 24 april 2024 09:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon direct uit de ECHR/EHRM stappen? Nu hebben ze (de Tories) nog een meerderheid. Kwestie van een briefje sturen en een intrekkingswet aannemen? Of werkt het niet zo?
Ik vind het nogal wat als je dat zo bij het grof vuil zet.quote:Na de gruweldaden tegen mensen door Nazi-Duitsland bestond na het einde van de Tweede Wereldoorlog in Europa grote behoefte aan een organisatie die zich zou richten op het bevorderen van mensenrechten en democratie.
Ja, maar die regels zijn niet meer van deze tijd. Die kunnen wel een opfrisbeurt gebruiken om in te spelen op de actualiteit!quote:Op woensdag 24 april 2024 11:08 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nog iets over waarom EHRM is opgericht:
[..]
Ik vind het nogal wat als je dat zo bij het grof vuil zet.
De actualiteit heeft geen mensenrechten nodigquote:Op woensdag 24 april 2024 11:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar die regels zijn niet meer van deze tijd. Die kunnen wel een opfrisbeurt gebruiken om in te spelen op de actualiteit!
PVV'ers projecteren haatdragendheid op moslims met als gevolg dat ze niet doorhebben hoe haatdragend ze zelf eigenlijk zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:07 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik destijds gemist.
Bijzonder dat Omtzigt en Yesilgöz er nog inzitten om het een kans van slagen te kunnen geven.
Een kommafoutje van Timmermans is een verkapte doodsbedreiging, maar eigen partijleden die tot razzia’s oproepen mag waarschijnlijk genuanceerd worden.
Tja, van het bezit van enige normen en waarden hoef je die hen niet te verdenken.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:07 schreef Beathoven het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik destijds gemist.
Bijzonder dat Omtzigt en Yesilgöz er nog inzitten om het een kans van slagen te kunnen geven.
Een kommafoutje van Timmermans is een verkapte doodsbedreiging, maar eigen partijleden die tot razzia’s oproepen mag waarschijnlijk genuanceerd worden.
De Tory's moeten de schijn ophouden dat ze hard optreden tegen (illegale) immigratie terwijl er tegelijkertijd honderdduizenden migranten per jaar legaal het land binnenkomen. Zo proberen ze de onderbuik van het meest rechtse deel van de bevolking te paaien zonder teveel steun van het bedrijfsleven (dat de arbeidsmigranten graag ziet komen) te verliezen.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De populistisch denkende Nederlander kijkt net als dezelfde Brit natuurlijk graag naar mensen op straat. Iedere schijn van actie door een favoriete partij, ook al raakt het de bal totaal niet, vindt men al helemaal geweldig.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
De Tory's moeten de schijn ophouden dat ze hard optreden tegen (illegale) immigratie terwijl er tegelijkertijd honderdduizenden migranten per jaar legaal het land binnenkomen. Zo proberen ze de onderbuik van het meest rechtse deel van de bevolking te paaien zonder teveel steun van het bedrijfsleven (dat de arbeidsmigranten graag ziet komen) te verliezen.
Enige probleem is dat dergelijk beleid natuurlijk een glijdende schaal is, uiteindelijk kom je bij steeds strenger migratiebeleid bij dergelijke waanzinnige maatregelen uit. In Nederland is de situatie niet veel anders, er wordt voortdurend gezeurd over asielzoekers terwijl de instroom van legale immigranten bepaald niet afneemt. Voornaamste verschil is dat we hier nog niet zover zijn afgedwaald als in het Verenigd Koninkrijk.
De schuld zal als vanzelfsprekend wel bij links gelegd worden.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:44 schreef tizitl2 het volgende:
Eind volgende week de doorrekeningen.
Ben heel benieuwd wat er gebeurt als het economisch sprookjesland van de PVV en BBB daarmee geconfronteerd wordt.
quote:Op woensdag 24 april 2024 14:45 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)vergoeding~aec17322/
Ja joh. Nog maar een verbod. Snapt zo’n club dat de gemiddelde stagiaire je geld kost? Zeker in de sectoren waar ze nu geen vergoeding krijgen. Je biedt dat aan omdat je je maatschappelijke steentje wil bijdragen. Dan maar niet hoor.
Maar dan ook niet klagen over tekort aan stageplekken of strenge selectie aan de poort.
Gut meid, welkom in de echte wereld waarbij papa en mama niet meer alles voor je faciliteren.quote:Een vriendin van me deed de kappersopleiding en liep voor niets stage. Mijn beste vriendin deed fulltime coschappen in een ziekenhuis voor 90 euro per maand. Zij moesten dan daarnaast nog in het weekend bijbeunen.
Sinds ze zichzelf zo zijn gaan noemen, met name omdat studenten allerlei douceurtjes krijgen en/of kregen terwijl mbo'ers dat niet kregen en dat was onrechtvaardig natuurlijk. Overigens kan je datzelfde voor het hbo zeggen, misschien nog zelfs in meerdere mate dan het mbo waar je nog daadwerkelijk wat leert.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:48 schreef MoreDakka het volgende:
Sinds wanneer zijn mob'ers studenten?
Het is bizar. Ik ben zelf nog wel een beetje betrokken bij een maatschappelijk initiatief waar zeer regelmatig studenten van allerhande opleidingen komen vragen of ze bij ons stage mogen lopen. En wij gaan heel ver om dat te accomoderen, omdat we dat om heel veel redenen belangrijk vinden. We hebben volgens mij nog nooit nee moeten verkopen, dan tuigen we wel een extra activiteit op (met alle kosten van dien).quote:Op woensdag 24 april 2024 14:50 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Gut meid, welkom in de echte wereld waarbij papa en mama niet meer alles voor je faciliteren.
Niets. Wat de doorrekeningen ook zijn, je kunt altijd roepen dat ze beter zijn dan als anderen keuzes hadden gemaakt, of ze niet geloven omdat het 'maar berekeningen' zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:44 schreef tizitl2 het volgende:
Eind volgende week de doorrekeningen.
Ben heel benieuwd wat er gebeurt als het economisch sprookjesland van de PVV en BBB daarmee geconfronteerd wordt.
De NOS kopt nu met "Minister Dijkgraaf: te veel studenten krijgen geen stagevergoeding". Wat een onzin weer zeg, informatie met opzet verwarrender maken omdat een groepje mensen zich belangrijker wil voelen.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Sinds ze zichzelf zo zijn gaan noemen, met name omdat studenten allerlei douceurtjes krijgen en/of kregen terwijl mbo'ers dat niet kregen en dat was onrechtvaardig natuurlijk. Overigens kan je datzelfde voor het hbo zeggen, misschien nog zelfs in meerdere mate dan het mbo waar je nog daadwerkelijk wat leert.
Tja, dan vraag je je toch echt af wat de politiek hier nou mee te maken heeft.quote:Uit een van de onderzoeken blijkt dat in een groot deel van de afgesloten cao's afspraken over stagevergoedingen ontbreken. Slechts 10 procent rept over een vergoeding van stagiairs. Dijkgraaf spoort sectoren aan om hier aandacht voor te hebben in cao's.
Vaak heb jij inderdaad een punt, soms wordt een stagiair gewoon als extreem goedkope medewerker ingezet. Maar je hebt gelijk dat het een heel groot risico is de vergoeding te verplichten.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:45 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/p(...)vergoeding~aec17322/
Ja joh. Nog maar een verbod. Snapt zo’n club dat de gemiddelde stagiaire je geld kost? Zeker in de sectoren waar ze nu geen vergoeding krijgen. Je biedt dat aan omdat je je maatschappelijke steentje wil bijdragen. Dan maar niet hoor.
Maar dan ook niet klagen over tekort aan stageplekken of strenge selectie aan de poort.
Co-schappen duurt iets van 3 jaar, is vaak in de praktijk meer dan 40 uur per week, je moet ook studeren, en is op veel verschillende locaties. Je moet dus veel reistijd maken en meer kosten. Co-schappen is ook niet 40 uur koffie halen of iets dergelijks. En nee, na co-schappen verdien je niet een bak met geld.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:50 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Gut meid, welkom in de echte wereld waarbij papa en mama niet meer alles voor je faciliteren.
Nee, zeker niet. Juist aan de informateurs ligt het denk ik niet. Meer aan de 4 lijsttrekkers die gewoon alle 4 totaal incapabel zijn. Ieder op hun eigen manier, maar geen van vieren geschikt om mee te formeren.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Elbert Dijkgraaf en Richard van Zwol.Met zulke informateurs wisten we van tevoren dat het faliekant ging mislukken toch?
Part and parcel van geneeskunde studeren.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Co-schappen duurt iets van 3 jaar, is vaak in de praktijk meer dan 40 uur per week, je moet ook studeren, en is op veel verschillende locaties. Je moet dus veel reistijd maken en meer kosten. En nee, na co-schappen verdien je niet een bak met geld.
Dat is wel echt een issue.
Natuurlijk zijn er excessen. Die zijn er altijd en die moet je ook gewoon aanpakken. Maar deze generieke maatregel gaat gigantische neveneffecten hebben die niet positief zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vaak heb jij inderdaad een punt, soms wordt een stagiair gewoon als extreem goedkope medewerker ingezet. Maar je hebt gelijk dat het een heel groot risico is de vergoeding te verplichten.
Al moet ik zeggen: ik sprak afgelopen zondag iemand van 25 die co-schappen aan het lopen was en dat hij dan zegt dat hij met zijn vergoeding nog niet de maaltijd in de kantine kan betalen is toch ook wel apart, als je hoort wat hij op een dag doet. De duurbetaalde dokters scheelt het echt wel tijd. Maar goed, dat is natuurlijk gewoon een investering in je toekomst, stagelopen is gewoon school en op school krijg je ook niet betaald.
Nou ja wat er soms bij geneeskunde gebeurt is echt niet oké hoor. Maar dat is ook grotendeels gewoon een cultuurding dat je met 2-300 euro per maand echt niet gaat doorbreken.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Part and parcel van geneeskunde studeren.
Als ik dit zo lees lijkt het alsof de formatie erg gemoedelijk en soepel gaat.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:02 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)jk-over-einddatum-na
Mislukt het dan op zeker? Ze praten toch nog steeds?quote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Elbert Dijkgraaf en Richard van Zwol.Met zulke informateurs wisten we van tevoren dat het faliekant ging mislukken toch?
Wil niet zeggen dat het goed is. 15 jaar geleden was het ook al 90 euro wat je kreeg. Ondertussen ben je 600/700/800 euro aan huur kwijt. En dadelijk gaan hier boomers weer klagen dat studenten zoveel lenenquote:Op woensdag 24 april 2024 15:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Part and parcel van geneeskunde studeren.
Lol, de door jou zo geroemde Plasterk kwam ook niet heel ver. Misschien zou het toch een beetje liggen aan de vier kwezels van het droomkabinet?quote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Daarom dat de plannen van PvdA-GL, om artsen nadat ze die hel van co-schappen en studeren eindelijk zijn doorlopen, te maximeren onder de WNT, ook zo funest zijn. Welke gek dat dan nog gaat doen met als maximumvooruitzicht een loonstrookje van 10.000 per maand en een cao-verhoging, terwijl de zorgvraag alleen maar toeneemt, is me een raadsel, maar bon.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:09 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat het goed is. 15 jaar geleden was het ook al 90 euro wat je kreeg. Ondertussen ben je 600/700/800 euro aan huur kwijt. En dadelijk gaan hier boomers weer klagen dat studenten zoveel lenen
Daar ligt het inderdaad ook aan ja. Maar zulke kneuzen erbij helpt niet natuurlijk.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Lol, de door jou zo geroemde Plasterk kwam ook niet heel ver. Misschien zou het toch een beetje liggen aan de vier kwezels van het droomkabinet?
Vertel, in welk deel van hun opdracht verzaken zij? Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar ligt het inderdaad ook aan ja. Maar zulke kneuzen erbij helpt niet natuurlijk.
Met daarbij als aanvulling dat de VVD misschien wel de meest incapabele politiek leider van haar geschiedenis heeft, momenteel. Er zitten daar gewoon 4 mensen die je liefst alle 4 niet aan tafel zou zien.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Vertel, in welk deel van hun opdracht verzaken zij? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Even resumeren: we hebben een soort partijdictator die vooral bezig lijkt te zijn met de vraag hoe absurd zijn teksten en tweets eigenlijk moeten zijn voordat de anderen er de stekker uittrekken en wiens partijprogramma voor een aanzienlijk deel bestaat uit ideetjes die staatsrechtelijk helemaal niet kunnen. We hebben een jonge partij waarop voldoende aan te merken maar is, maar die volgens horen zeggen voornamelijk op fiscaal gebied afgaat als een gieter in de onderhandelingen en heel graag beloofde luchtkastelen op wil tuigen. We hebben een nóg jongere partij die überhaupt al behoorlijk verdeeld is over de samenwerking met de eerste partij en (in ieder geval op papier) zweert bij de rechtsstaat. En we hebben de VVD.
Nee, alles zo sommerende heb ik niet de indruk dat de informateurs de grote boosdoeners zijn hier.
Er lijkt me enorme waarde zitten in (vrijwel) onbetaalde snuffelstages. Om jonge mensen geïnteresseerd te krijgen in het vakgebied. 2 middagen per week, paar weken lang. En dan leuk mee laten lopen, de boel wat uitleggen, en mits veilig mogelijk, af en toe eens zelf wat laten doen. En dan na afloop naar huis sturen met iets met het bedrijfslogo er op. Of een VVV-bon. Er even voor zorgen dat ze elke lunch een worstenbroodje en blikje fris uit de kantine krijgen, dat idee. Helemaal top.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is bizar. Ik ben zelf nog wel een beetje betrokken bij een maatschappelijk initiatief waar zeer regelmatig studenten van allerhande opleidingen komen vragen of ze bij ons stage mogen lopen. En wij gaan heel ver om dat te accomoderen, omdat we dat om heel veel redenen belangrijk vinden. We hebben volgens mij nog nooit nee moeten verkopen, dan tuigen we wel een extra activiteit op (met alle kosten van dien).
Maar als we daar nu voor moeten gaan betalen dan zullen we dat beleid echt moeten gaan herzien. En die stagairs komen al uit de hele regio, want geen plekken te krijgen.
Laat ze in de CAO's dan maar 1-3 functieprofielen voor stagiaires opnemen. Van snuffelstages tot de bijna-dienstverbanden. Zodat je 1e-jaars die 2 weken komen kijken nog prima kan afdoen met een presentje / bedrijfs-tshirtje, je de 2e/3e-jaars die meerdere weken stage komen lopen kan betalen volgens een loon wat gangbaar is voor die leeftijdsgroep (dus iig minimumjeugdloon), en je de co-assistenten en bijna-hetzelfde-als-werknemers daadwerkelijk bijna hetzelfde als werknemers kan betalen.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vaak heb jij inderdaad een punt, soms wordt een stagiair gewoon als extreem goedkope medewerker ingezet. Maar je hebt gelijk dat het een heel groot risico is de vergoeding te verplichten.
Al moet ik zeggen: ik sprak afgelopen zondag iemand van 25 die co-schappen aan het lopen was en dat hij dan zegt dat hij met zijn vergoeding nog niet de maaltijd in de kantine kan betalen is toch ook wel apart, als je hoort wat hij op een dag doet. De duurbetaalde dokters scheelt het echt wel tijd. Maar goed, dat is natuurlijk gewoon een investering in je toekomst, stagelopen is gewoon school en op school krijg je ook niet betaald.
Daar zou dus minimaal minimumloon voor betaald moeten worden, maar eigenlijk eerder 70-80% van het loon voor de betreffende functie. Prima afdwingbaar via CAO, op diens beurt weer afdwingbaar via wetgeving.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:36 schreef BlackLining het volgende:
Het bijzondere is dat juist de stages in de beroepsgroepen waar we overal een schreeuwend tekort hebben onbetaald zijn.
Ik heb een docentopleiding gedaan, tweedegraads middelbare school. In totaal vier stages voor moeten lopen maar niet één keer met vergoeding. Nog geen reiskostenvergoeding, niks. En dan sta je wel gewoon 20 uur per week les te geven. Aan examenklassen notabene, terwijl dat helemaal niet onder tweedegraads valt. In de zorg hetzelfde verhaal.
Dat commerciële bedrijven niets willen betalen lijkt me niet zo bijzonder. Voor cruciale sectoren echter moet daar nog nodig wat aan veranderen willen we ooit nog van die tekorten af komen.
Wilders komt uit Venlo.quote:
Het is voor 3 van de 4 partijen de eerste keer dat hun financiële keuzes op tafel liggen, dus niet alleen geld uitdelen maar ook het bonnetje.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niets. Wat de doorrekeningen ook zijn, je kunt altijd roepen dat ze beter zijn dan als anderen keuzes hadden gemaakt, of ze niet geloven omdat het 'maar berekeningen' zijn.
Geen groot verschil maar toch wel een verschil.quote:
Volgens mij zit die niet aan de formatietafel... Dus aan hem kan het op het moment niet liggen.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Wordt toch allemaal niks dit.
Een knettergekke Maastrichtenaar.
Een ontzettend labiele ex CDA’er met wegloopdrang.
De volgevreten klimaatpaus met grootheidswaanzin.
De boerenvrouw “met ons boerenverstand komen we er wel”
Ham&Eggs
Yesilgoz = klimaatpausquote:Op woensdag 24 april 2024 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Ham&Eggs
Ja, is een vragenuur over geweest.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:08 schreef UedaMANIA het volgende:
Heeft er een politieke partij al wat geroepen over de DNB die buiten hun mandaat om het (spaar)geld van Nederlanders wil uitgeven?
Dat niet alleen. Op Yesilgoz heeft hij kennelijk niets aan te merkenquote:Op woensdag 24 april 2024 17:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij zit die niet aan de formatietafel... Dus aan hem kan het op het moment niet liggen.
Wat een rare omschrijving van Yesilgoz?quote:Op woensdag 24 april 2024 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Ham&Eggs
Dit is echt gewoon indekken voor het feit dat ze demissionair zijn. Geen enkele partij was enthousiast over dit idee.quote:
Yesilguz vind ik net zo’n dwaas als de rest. Veels te agressief vrouwtje .quote:Op woensdag 24 april 2024 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Op Yesilgoz heeft hij kennelijk niets aan te merken
Lul niet zo dom. Gebeurt niet en gaat ook niet gebeuren. Het is hier Midden Amerika niet.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:27 schreef UedaMANIA het volgende:
Een minister van D66 vindt het niet nodig met klem te benadrukken dat De Nederlandsche Bank zich niet moet bemoeien met hoe men (spaar)geld wil uitgeven. Sterker nog: als het volk niet luistert, moet dat wel gewoon kunnen.
Omgekeerde wereld.
Er zijn natuurlijk wel situaties te bedenken richting 2050 dat er ooit wel iets van dwang komt qua verduurzamen. Iedereen moet toch van het gas af, dat is sowieso dwang want er komt straks niks meer uit die gasleiding.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:27 schreef UedaMANIA het volgende:
Een minister van D66 vindt het niet nodig met klem te benadrukken dat De Nederlandsche Bank zich niet moet bemoeien met hoe men (spaar)geld wil uitgeven. Sterker nog: als het volk niet luistert, moet dat wel gewoon kunnen.
Omgekeerde wereld.
Dat wordt dus niet gezegdquote:Op woensdag 24 april 2024 18:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lul niet zo dom. Gebeurt niet en gaat ook niet gebeuren. Het is hier Midden Amerika niet.
Weet je uberhaupt wel wat de DNB daadwerkelijk heeft gezegd? Want het klinkt niet alsof je dat weet.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:27 schreef UedaMANIA het volgende:
Omgekeerde wereld.
Ja, die dwang is er nu al. Daar hoeven we de toekomst niet voor in. Een proefballonnetje over spaargeld inzetten voor dit soort zaken is wel weer enigszins nieuw.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel situaties te bedenken richting 2050 dat er ooit wel iets van dwang komt qua verduurzamen. Iedereen moet toch van het gas af, dat is sowieso dwang want er komt straks niks meer uit die gasleiding.
Dus helemaal uitsluiten is onmogelijk. Je kunt moeilijk als staatssecretaris nu beweren dat een kabinet over 20 jaar iets niet gaat doen.
Nee, dat is niet nieuw want de DNB heeft dit namelijk al een aantal jaren lang onderzocht, nogmaals, je weet niet waar je over praat.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:33 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Ja, die dwang is er nu al. Daar hoeven we de toekomst niet voor in. Een proefballonnetje over spaargeld inzetten voor dit soort zaken is wel weer enigszins nieuw.
Ik ben bekend met die praktijken op bijvoorbeeld accountskantoren waar stagairs gewoon facturabele uren maken. Dan ben ik het wel met je eens.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Er lijkt me enorme waarde zitten in (vrijwel) onbetaalde snuffelstages. Om jonge mensen geïnteresseerd te krijgen in het vakgebied. 2 middagen per week, paar weken lang. En dan leuk mee laten lopen, de boel wat uitleggen, en mits veilig mogelijk, af en toe eens zelf wat laten doen. En dan na afloop naar huis sturen met iets met het bedrijfslogo er op. Of een VVV-bon. Er even voor zorgen dat ze elke lunch een worstenbroodje en blikje fris uit de kantine krijgen, dat idee. Helemaal top.
Maar meerdere maanden lang, 3+ dagen per week, (deels) zelfstandig, taken uitvoeren die ook gewoon in de taakomschrijving van de (laagstbetaalde) werknemers staan? Daar hoort natuurlijk gewoon voor betaald te worden.
Momenteel wordt er helemaal niemand gedwongen zijn eigen huis te verduurzamen, alleen verhuurders hebben nu dwang.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:33 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
Ja, die dwang is er nu al. Daar hoeven we de toekomst niet voor in. Een proefballonnetje over spaargeld inzetten voor dit soort zaken is wel weer enigszins nieuw.
Ik zeg ook niet totaal nieuw.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet nieuw want de DNB heeft dit namelijk al een aantal jaren lang onderzocht, nogmaals, je weet niet waar je over praat.
En verhuurders zijn niemand?quote:Op woensdag 24 april 2024 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Momenteel wordt er helemaal niemand gedwongen zijn eigen huis te verduurzamen, alleen verhuurders hebben nu dwang.
Nee, want ik zeg specifiek eigen huis. Verhuurders hoeven het huis waar ze in wonen niet te verduurzamen.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:37 schreef UedaMANIA het volgende:
[..]
En verhuurders zijn niemand?
Je spreekt jezelf tegen in één zin
Wilders moet naar Orbán en de andere enge vriendjes uit die hoek... dat kan hij niet afzeggen.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:37 schreef Perrin het volgende:
Formatie op pauze lees ik. Neem je tijd hoor.
Bijna zomerreces tenslottequote:Op woensdag 24 april 2024 18:37 schreef Perrin het volgende:
Formatie op pauze lees ik. Neem je tijd hoor.
Je vergeet de Almacht van links in dit land, volgens dit soort figuren. Ze hebben tenslotte de afgelopen 12 jaar, zonder in de regering te zitten, wel allemaal links beleid doorgevoerd gekregen door (centrum) rechtse coalities. Plus alle scholen en universiteiten vermarxeerd. En de hele samenleving verwokaliseerd. Dus een detail als niet aan de formatietafel zitten, ach daar lachen ze om.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij zit die niet aan de formatietafel... Dus aan hem kan het op het moment niet liggen.
En totaal niet capabelquote:Op woensdag 24 april 2024 18:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Yesilguz vind ik net zo’n dwaas als de rest. Veels te agressief vrouwtje .
Tuurlijk het falen van rechts ligt weer aan linksquote:Op woensdag 24 april 2024 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je vergeet de Almacht van links in dit land, volgens dit soort figuren. Ze hebben tenslotte de afgelopen 12 jaar, zonder in de regering te zitten, wel allemaal links beleid doorgevoerd gekregen door (centrum) rechtse coalities. Plus alle scholen en universiteiten vermarxeerd. En de hele samenleving verwokaliseerd. Dus een detail als niet aan de formatietafel zitten, ach daar lachen ze om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |