abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 april 2024 @ 14:44:03 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213302540
Fabrikanten van levensmiddelen bezuinigen op dure ingrediënten, stelt de Consumentenbond. Uit een onderzoek naar ruim zeshonderd producten in de supermarkt blijkt dat bij meer dan een kwart van de producten de samenstelling sinds 2019 is veranderd. Zo bevat slagroomijs minder slagroom en kippensoep minder kip.

Enkele voorbeelden: Albert Heijn zou bij lekkerbekjes het visgehalte hebben verlaagd van 75 procent naar 55 procent. Bij Bertolli ging het aandeel olijfolie terug van 20 procent naar 7 procent. Plus verwerkt nog maar 6 procent bosvruchten in de siroop met bosvruchtensmaak, terwijl dat eerder nog 19 procent was.

In Duo Penotti Hazelnoot & Vanille zit nog maar 5 in plaats van 7 procent hazelnoot. Becel Romig is gedaald van 70 naar 59 procent plantaardige olie. De AH Biologische Pompoenbroodjes bevatten nu 7 in plaats van 11 procent pompoenpitten. Ook is het olijfoliegehalte in Croma Mild Olijfolie verlaagd van 20 naar 10 procent. In Jumbo’s kippensoep zit nu nog maar 5,8 in plaats van 8,6 procent kip.

De Consumentenbond bekeek de ingrediënten van ruim zeshonderd producten in de supermarkt en vergeleek die tot en met vijf jaar geleden. Bij ruim een op de vier producten was de samenstelling veranderd. In 60 procent van de aanpassingen ging het om huismerken, constateert de bond. Sinds de oorlog in Oekraïne en daarmee gepaard gaande inflatie kopen klanten vaker huismerken dan A-merken.

,,De fabrikanten hangen al deze ‘verbeteringen’ niet aan de grote klok. Terwijl als ze maar een beetje meer van het hoofdingrediënt in een product stoppen ze dit meestal wel luid verkondigen‘’, zegt directeur Sandra Molenaar van de Consumentenbond, die het woord ‘beknibbelflatie’ heeft bedacht om de nieuwe ontwikkeling te duiden.

Voedingsproducenten maken sinds de start van de hoge inflatie ook steeds vaker gebruik van 'krimpflatie', waarbij fabrikanten stiekem hun verpakking verkleinen om zo prijsverhogingen te maskeren. Koopmans haalde in 2022 nog de woede van klanten op de hals toen bleek dat er minder zelfrijzend bakmeel in de verpakking zat. In het nieuwe pak zat 400 gram zelfrijzend bakmeel en in het oude 500 gram, terwijl veel supermarkten de prijzen hetzelfde hielden.

Reacties fabrikanten
Tegen de Consumentenbond reageerden de fabrikanten op deze wijze:

Duo Penotti
‘Wij hebben eind 2020 het percentage hazelnoot in Duo Penotti verlaagd van 7% naar 5%. Reden was de gestegen kosten van hazelnoten. Dit soort structurele kostenstijgingen kunnen wij als fabrikant niet opvangen. We hebben vervolgens twee opties onderzocht. Een prijsstijging of een receptuuraanpassing. De gekozen optie, beknibbeling, heeft geen effect gehad op de smaak.’

Albert Heijn Lekkerbekjes
‘Het recept is vervangen door een receptuur die door consumenten als significant beter beoordeeld werd. Het is nu krokanter door een dikkere coating waardoor deze lekkerbekjes in verhouding minder vis bevatten’.

Jumbo Kippensoep
‘Door een overname van onze leverancier is de receptuur iets gewijzigd.’ Het percentage kip is eerst van 8,6% naar 7% gegaan en halverwege 2023 van 7% naar 5,8%.’

https://www.ad.nl/economi(...)bbelflatie~a5485d9c/

Nu al woord van het jaar. En verder precies een uitkomst dat je wist dat zou komen. :{ Hamsterweken gaan er nu anders uitzien. :) Trouwens, ik kan nooit kip ontdekken in kippensoep.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213302596
Je verwacht het niet van die arme fabrikanten die het altijd zo goed voor hebben met de consumenten... ;(
pi_213302619
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:44 schreef tong80 het volgende:
ik kan nooit kip ontdekken in kippensoep.
Het zijn die beige kleurige sliertjes van 1mm dik.
Het wit gekleurde is vermicelli.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213302620
Marketing moet gewoon keihard gereguleerd gaan worden.

"Een pak water
met 7% kip."

"Een stuk vis,
bestaande voor 55% uit vis"

''Duo Penotti, met 7% hazelnoot!"

''Croma Mild Olijfolie grootste bestandsdeel,
met 10% olijfolie!''
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_213302643
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:49 schreef Cockwhale het volgende:
Je verwacht het niet van die arme fabrikanten die het altijd zo goed voor hebben met de consumenten... ;(
Ja, maar heel veel mensen bagatelliseren de problemen met de voeding.

[ Bericht 0% gewijzigd door torentje op 23-04-2024 15:04:16 ]
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:53:29 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213302649
Ik vind het geen goed woord, maar ik heb geen alternatief.
Kwaliflatie misschien?
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:54:09 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213302657
Tijd dat er eens wat nieuwe voedselproducenten opstaan om hiermee de concurrentie aan te gaan.
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:54:12 #8
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_213302658
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:53 schreef herverwijderd het volgende:
Kwaliflatie misschien?
gewoon graaicultuur, dat is de essentie.
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:55:07 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213302667
Dat structurele genaai moet eens afgelopen zijn. Schaamteloos die kaasschaaf bij de producten langs trekken, inhoud halveren, minder pakjes.

Het is gewoon ouderwetse oplichting.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:55:16 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213302670
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:54 schreef kl1172 het volgende:

[..]
gewoon graaicultuur, dat is de essentie.
Maar dat is niet sexy genoeg. Er moet een beetje een kek woordje aan hangen, anders schrijft niemand erover.
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:02:15 #11
40566 Ericr
Livewrong
pi_213302727
Komen ze nu mee. Dat is standaard bij die bedrijven. Sprak tig jaar terug zo'n productmanager van 1 van de grote fabrikanten en ze ontwikkelen al die producten met relatief dure ingrediënten om na verloop van tijd over te gaan op 'verbeterde' receptuur. Of was nou witter dan wit was of je pindakaas smeuïger is volgens de fabrikant, het is gewoon een trucje om het fabricageproces goedkoper te maken. Dat recept ligt al direct op tafel als ze beginnen met een product en wordt ook toegepast op bestaande producten. Uitkleden, uitkleden, uitkleden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 april 2024 @ 15:03:15 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213302736
Mijn Karvan Cevitam ;(

Het is bijna 2 jaar geleden, maar ik ben nog steeds boos.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213302758
Elk bedrijf rekent alles door, elke extra kosten die zij maken worden doorberekent op de klant, die het weer doorberekent naar hun klanten.
Uiteindelijk staan wij onderaan de piramide en wij vangen al die extra berekeningen op.
pi_213302760
Per provincie nationaliseren die handel.
Google is your friend, abuse your friends
pi_213302902
Ik ga alleen naar de supermarkt voor schoonmaak/wasmiddelen en frisdrank, eten koop ik er al jaren niet meer.
Ik haal brood bij de bakker, vlees bij de slager, groente en fruit van de markt etc.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_213302929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:26 schreef CryptoPunk het volgende:
Ik ga alleen naar de supermarkt voor schoonmaak/wasmiddelen en frisdrank, eten koop ik er al jaren niet meer.
Ik haal brood bij de bakker, vlees bij de slager, groente en fruit van de markt etc.
Hardstikke mooi voor jou natuurlijk maar ook niet voor iedereen financieel weggelegd.
blablablabla
pi_213302952
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:51 schreef Akathisia het volgende:
Marketing moet gewoon keihard gereguleerd gaan worden.

"Een pak water
met 7% kip."

"Een stuk vis,
bestaande voor 55% uit vis"

''Duo Penotti, met 7% hazelnoot!"

''Croma Mild Olijfolie grootste bestandsdeel,
met 10% olijfolie!''
Je kan er ook gewoon voor kiezen om al die rommel niet te kopen.

Echt werkelijkwaar de meeste van dit soort fratsen vinden alleen plaats bij ultra bewerkt voedsel.

Als je kippensoep wil, maak je toch gewoon zelf een pan. Croma mild.. wtf is dat?
Koop gewoon zonnebloem olie of olijfolie.

Diepvries lekkerbekjes, dat geef je je kat nog niet eens, ga gewoon naar de viskraam.

Men laat zichzelf gewoon belazeren met al die meuk
pi_213302954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:54 schreef Hexagon het volgende:
Tijd dat er eens wat nieuwe voedselproducenten opstaan om hiermee de concurrentie aan te gaan.
het zijn allemaal aanbieders van kant-en-klaar-producten...

de beste aanbeveling zou zijn om minder zulke producten te kopen en gewoon meer zelf te koken en verse groenten en bij de slager gekocht vlees te verwerken omdat de kwaliteit daarvan structureel beter is en je uiteindelijk ook meer waard voor je geld krijgt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:31:34 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213302960
Restaurante pizza's. Vooral de tonijn variant ;(.

Ook wel krimpflatie genoemd. Bekt lekkerder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_213302969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Hardstikke mooi voor jou natuurlijk maar ook niet voor iedereen financieel weggelegd.
Als je al die rommel laat staan kan je best voor normale prijzen groente en vlees kopen hoor.

Maar mensen willen gewoon cola chips n knorr
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:34:23 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213302982
En idd, bij ons thuis gaan we steeds vaker terug naar de basisproducten. Vlees van de slager, zelf het vet etc eraf snijden, aardappelen van de bier, zelf brood bakken en ga nog maar ff door. Is stiekem ook best geinig en hoeft niet veel langer te duren onderaan de streep.
Vrijheid
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:34:45 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213302985
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:31 schreef jogy het volgende:

quote:
De Consumentenbond wantrouwt de zogenoemde productverbeteringen en noemt de aanpassingen van fabrikanten 'beknibbelflatie', waarbij ingrediënten goedkoper worden maar de consumentenprijs niet. Dat is dan een variant op inflatie (meer betalen voor hetzelfde) en krimpflatie (hierbij betaal je hetzelfde voor minder gewicht).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213302993
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
Als je al die rommel laat staan kan je best voor normale prijzen groente en vlees kopen hoor.

Maar mensen willen gewoon cola chips n knorr
Niet normale prijzen . Een bakje filet americain kost me bij de Super 3 euro.

De Keurslager rekent 6,50.

Zelfde prijsverhouding met een supermarktbrood versus een van de bakker.

Jij en ik tikken dat er graag voor af omdat het lekkerder is maar niet iedereen heeft natuurlijk die luxe.
blablablabla
pi_213302996
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik denk dat het niet veel scheelt, groente en fruit is goedkoper op de markt dan in de supermarkt, helemaal op het einde van de dag als je veel voor een prikkie kunt kopen omdat ze het anders weggooien.
Brood en vis/vlees is wel iets duurder en het is tijdrovender om overal apart heen te gaan, maar kwaliteit is wel beter en heb het er graag voor over.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_213302997
O en de markt is ook absoluut niet meer goedkoop tegenwoordig. Doosje aardbeien is 3,99 dat betaal je bij de super ook regelmatig.
blablablabla
pi_213302999
Terecht, arme aandeelhouders allemaal.
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:37:39 #27
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213303001
Die fabrikanten hebben die verschillende 'flaties' waarschijnlijk ook bedacht.

Dat klinkt was zachter dan een strafbaar feit als oplichting, fraude of misleiding.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_213303013
Mw
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet normale prijzen . Een bakje filet americain kost me bij de Super 3 euro.

De Keurslager rekent 6,50.

Zelfde prijsverhouding met een supermarktbrood versus een van de bakker.

Jij en ik tikken dat er graag voor af omdat het lekkerder is maar niet iedereen heeft natuurlijk die luxe.
Mwa opzich zijn dat dan weer twee producten die ik echt zelden bij een slager koop en zeker niet bij een bakker. Omdat het vaak gewoon het zelfde is als in de supermarkt maar dan met een 3 dubbele marge.

Een echt bakkersbrood wat de bakker echt zelf gemaakt heeft en niet uit een fabrieksmix komt is bb niet zo makkelijk te vinden in nederland.
  Forum Admin dinsdag 23 april 2024 @ 15:40:51 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213303018
Ach, op sommige verpakkingen zie je het indirect gewoon staan. 350 gram inhoud en dan als recept : neem 400 gram...

En dat is bij een product dat van 400 gram naar 350 is gegaan. Goedkoper? Haha
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213303021
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:36 schreef Elan het volgende:
O en de markt is ook absoluut niet meer goedkoop tegenwoordig. Doosje aardbeien is 3,99 dat betaal je bij de super ook regelmatig.
Terecht, in april verwachten dat je goedkoop aardbeien kan krijgen klopt natuurlijk ook niet. Straks in het seizoen vind je ze overal voor 2,-
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:43:34 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213303034
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]

Ah check, maar wmb een beetje om het even eigenlijk. Je krijgt minder waarde voor hetzelfde geld, of je het product nou kleiner maakt of (bijvoorbeeld bij de tonijnpizza ;( ) opeens rode ui op je pizza smijt ter vervanging van de tonijn die er eerst op zat qua gewicht.

Maar bedankt :P.
Vrijheid
pi_213303037
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:36 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Ik denk dat het niet veel scheelt, groente en fruit is goedkoper op de markt dan in de supermarkt, helemaal op het einde van de dag als je veel voor een prikkie kunt kopen omdat ze het anders weggooien.
Brood en vis/vlees is wel iets duurder en het is tijdrovender om overal apart heen te gaan, maar kwaliteit is wel beter en heb het er graag voor over.
Ik denk dat je winst veel meer zit in weten wat je wanneer moet kopen en de seizoenen volgen dan per se naar de markt gaan. Een goed bereide poon doet niet onder voor een vers stuk kabeljauw. Maar mensen kennen het niet en wat de boer niet kent vreet die niet.

Daarbij is kweekzalm helemaal niet zo gezond waar je dat ook haalt. Ik haal veel vis uit de vriezer bij de Aldi. Verse vis heeft een veel grotere ecologische footprint en dito logistiek en daar betaal je gewoon voor. Je moet weten wat je eet en wat de herkomst is.
blablablabla
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:45:35 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213303048
Gooi het allemaal maar gewoon onder de paraplu naaiflatie , veel makkelijker.
Vrijheid
pi_213303050
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:41 schreef 111210 het volgende:

[..]
Terecht, in april verwachten dat je goedkoop aardbeien kan krijgen klopt natuurlijk ook niet. Straks in het seizoen vind je ze overal voor 2,-
Valt wel mee bij De Plus waren ze vorige week 2 voor 5 euro. Dat komt aardig in de buurt van die 2 euro die jij noemt. Al zijn dat geen Hollandse dus die zijn evengoed niet te vreten.
blablablabla
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:48:01 #35
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_213303071
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:36 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Het brood van de meeste bakkers in Nederland is echt niet van betere kwaliteit. Die kopen gewoon ook premix in bij de fabriek en doen niets anders dan dat afbakken.
pi_213303077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:39 schreef 111210 het volgende:
Mw
[..]
Mwa opzich zijn dat dan weer twee producten die ik echt zelden bij een slager koop en zeker niet bij een bakker. Omdat het vaak gewoon het zelfde is als in de supermarkt maar dan met een 3 dubbele marge.

Een echt bakkersbrood wat de bakker echt zelf gemaakt heeft en niet uit een fabrieksmix komt is bb niet zo makkelijk te vinden in nederland.
Niet bepaald.
Supermarktbrood zit vol met e nummers en andere troep . Filet americain van de slager is vers bereid rundvlees dat heeft niets te maken met de chemische zooi die je in de supermarkt koopt vol kleurstoffen en conserveringsmiddelen.

Het lijkt er niet eens op qua smaak en textuur.
blablablabla
  dinsdag 23 april 2024 @ 15:49:36 #37
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213303082
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:49 schreef Cockwhale het volgende:
Dat deden ze wel voor ja.

:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213303085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:48 schreef Zelva het volgende:

[..]
Het brood van de meeste bakkers in Nederland is echt niet van betere kwaliteit. Die kopen gewoon ook premix in bij de fabriek en doen niets anders dan dat afbakken.
Niet bij een goede bakker. Een bakkersbrood is na een dag oud terwijl je een supermarktbrood dagen kan laten liggen.
blablablabla
pi_213303093
"Verbeterde receptuur"

Ja, voor de fabrikant.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213303131
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Daarbij is kweekzalm helemaal niet zo gezond waar je dat ook haalt. Ik haal veel vis uit de vriezer bij de Aldi. Verse vis heeft een veel grotere ecologische footprint en dito logistiek en daar betaal je gewoon voor. Je moet weten wat je eet en wat de herkomst is.
Zalm koop ik zelden, zag jaren geleden in dat programma Keuringsdienst van Waren dat ze daar kleurstoffen in spuiten omdat ze te eenzijdig voedsel eten en daardoor geen mooie roze kleur meer hebben etc. Af een toe koop ik een stuk wilde zalm maar dan ben je direct 15 euro kwijt voor een klein reepje.
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 april 2024 @ 15:58:48 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_213303143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:55 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat structurele genaai moet eens afgelopen zijn. Schaamteloos die kaasschaaf bij de producten langs trekken, inhoud halveren, minder pakjes.

Het is gewoon ouderwetse oplichting.
Kaas is tegenwoordig ook niet meer te betalen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213303151
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet bepaald.
Supermarktbrood zit vol met e nummers en andere troep . Filet americain van de slager is vers bereid rundvlees dat heeft niets te maken met de chemische zooi die je in de supermarkt koopt vol kleurstoffen en conserveringsmiddelen.

Het lijkt er niet eens op qua smaak en textuur.
Ja dat “bakkers”brood is gewoon diezelfde meel mix die supermarkten gebruiken. Keuringsdienst van waarde heeft er een uitzending over gemaakt.

Er zijn wel een aantal bakkers die echt hun brood en mix helemaal zelf maken hoor, maar die zijn echt heel schaars.

Met slagers idem, die zullen het allemaal wel zelf draaien en mixen waardoor het lekkerder is, maar de bron waar het vlees vandaan komt blijft gewoon een groothandel.

De slager die zn eigen vlees van een goede boerderij haalt is eveneens schaars
pi_213303156
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:56 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Zalm koop ik zelden, zag jaren geleden in dat programma Keuringsdienst van Waren dat ze daar kleurstoffen in spuiten omdat ze te eenzijdig voedsel eten en daardoor geen mooie roze kleur meer hebben etc. Af een toe koop ik een stuk wilde zalm maar dan ben je direct 15 euro kwijt voor een klein reepje.
Wilde zalm uit de vriezer is nog wel te doen door een gerecht heen. Al gaat er niks boven een verse filet maar dat is inderdaad niet echt verantwoord om tal van redenen.

Vraag eens om de bijvangsten als je op de markt bent. Poon, heek dat door werk. Je lacht je rot om de prijs en het smaakt verrukkelijk.
blablablabla
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:03:21 #44
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213303175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:58 schreef tong80 het volgende:

[..]
Kaas is tegenwoordig ook niet meer te betalen.

Dat noemen ze bij Maaslander 'kaasflatie'.

Minder kaas voor meer geld.
pi_213303187
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:00 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat “bakkers”brood is gewoon diezelfde meel mix die supermarkten gebruiken. Keuringsdienst van waarde heeft er een uitzending over gemaakt.

Er zijn wel een aantal bakkers die echt hun brood en mix helemaal zelf maken hoor, maar die zijn echt heel schaars.

Met slagers idem, die zullen het allemaal wel zelf draaien en mixen waardoor het lekkerder is, maar de bron waar het vlees vandaan komt blijft gewoon een groothandel.

De slager die zn eigen vlees van een goede boerderij haalt is eveneens schaars
Ligt er dus heel erg aan. Ik weet van mijn slager precies waar zijn vlees vandaan komt. Sterker nog rij er bijna dagelijks langs. Dan maken we wel eens een geintje dat daar ons biefstukje van volgende week loopt :D

Bakkers idem, mijn bakker gebruikt een biologische mix zonder additieven. Je moet het wel gelijk eten of invriezen want na een dag is het oud. Filet van de slager idem, dat is hooguit een dag goed daarna verkleurd het. Waar supermarkt spul een week goed is. Rara hoe kan dat.

Maar goedkoop is het allemaal niet.
blablablabla
  Forum Admin dinsdag 23 april 2024 @ 16:06:46 #46
pi_213303203
Overigens is het in een stroomversnelling (en het zicht) gekomen aan de start van de oorlog in Oekraïne. Ja, dat heeft invloed gehad op grondstoffen wereldwijd, maar ik heb de invloed in deze mate nooit geloofd. Net als de onzin dat ineens van alles uit Oekraïne kwam
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:07:01 #47
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213303206
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Ligt er dus heel erg aan. Ik weet van mijn slager precies waar zijn vlees vandaan komt. Sterker nog rij er bijna dagelijks langs. Dan maken we wel eens een geintje dat daar ons biefstukje van volgende week loopt :D

Bakkers idem, mijn bakker gebruikt een biologische mix zonder additieven. Je moet het wel gelijk eten of invriezen want na een dag is het oud. Filet van de slager idem, dat is hooguit een dag goed daarna verkleurd het. Waar supermarkt spul een week goed is. Rara hoe kan dat.
Precies dit. Goede producten zijn nog te vinden, supermarkt moet je zien als een drogisterij tegenwoordig. Voor de rest zoveel mogelijk links laten liggen.
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:08:02 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213303217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]
het zijn allemaal aanbieders van kant-en-klaar-producten...

de beste aanbeveling zou zijn om minder zulke producten te kopen en gewoon meer zelf te koken en verse groenten en bij de slager gekocht vlees te verwerken omdat de kwaliteit daarvan structureel beter is en je uiteindelijk ook meer waard voor je geld krijgt
Jij maakt ook je eigen chocopasta?
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:09:13 #49
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213303228
quote:
Ja succes met het opboksen tegen al die conglomeraten zoals Nestle en Unilever.
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:10:23 #50
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_213303242
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens is het in een stroomversnelling (en het zicht) gekomen aan de start van de oorlog in Oekraïne. Ja, dat heeft invloed gehad op grondstoffen wereldwijd, maar ik heb de invloed in deze mate nooit geloofd. Net als de onzin dat ineens van alles uit Oekraïne kwam
Zag toen een aflevering van éénvandaag dat zakken met prijzen niet kon, want 'het liep qua orders allemaal achter op de muziek".

Volgens mij wachten we nog op prijsdalingen :'(
pi_213303258
Als ze nou gewoon eerlijk zijn, is het voor mij geen probleem. Maar inderdaad, je hoort nooit wat, tenzij prijzen verlaagd worden, dan word er geschreeuwd van de daken.

Maar wat ik niet snap: Medewerkers en directieleden van deze fabrieken zijn toch ook consumenten zoals jij en ik?
pi_213303263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
dat eet ik niet, maar bv marmelade en verschillende smeerachtige dingen hebben we gewoon zelfgemaakt, uit eigen tuin.

mn dochters zijn wel erg dol op bepaalde muffins met schokolade of fruit met chocolade, maar kopen dan ook gewoon blokken en smelten die zelf.

Juist bij het inkopen van dat soort grondstoffen ben je ook veel minder vatbaar voor ofwel krimpflatie of juist deze beknibbelflatie omdat je een veel beter zicht hebt op de exacte hoevelheid en ook de kwaliteit.

Juist mensen die allemaal van die kant-en-klaar dingen willen kopen, maken zichzelf ook des te kwetsbaarder voor manipulatie van de fabrikanten die ook gewoon zich dik laten betalen voor eigenlijk inpakwerk en dozenschuiven
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:15:11 #53
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213303278
quote:
Net zoals de inflatie kwam door de oorlog in Oekraine. In plaats van de triljoenen die zijn bijgeprint door centrale banken.
  Forum Admin dinsdag 23 april 2024 @ 16:19:24 #54
pi_213303309
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:15 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Net zoals de inflatie kwam door de oorlog in Oekraine. In plaats van de triljoenen die zijn bijgeprint door centrale banken.
De inflatie van toen was voornamelijk de energieprijs die door het dak ging. Overigens is dat wel -mondjesmaat- gezakt.

Alleen de zaken die duurder zijn geworden vanwege die energieprijs dan weer niet.
  Forum Admin dinsdag 23 april 2024 @ 16:20:50 #55
pi_213303316
En dat de winsten van grootkapitaal over de kop gingen was ook toevalligerwijs niet gerelateerd. Dat kwam door betere resultaten "buiten Europa"
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:21:43 #56
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213303324
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:31 schreef jogy het volgende:

Krimpflatie is minder gewicht voor je geld. Beknibbelflatie is kwalitatief mindere ingredienten.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:23:15 #57
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213303340
quote:
Het financiële systeem is sinds 1971 al een teringbende alleen begint het nu zichtbaar te worden.
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:23:33 #58
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213303342
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou je chocopasta nodig hebben?
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:24:42 #59
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213303352
AH over die lekkerbekjes. _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:53 schreef herverwijderd het volgende:
Kwaliflatie misschien?
Misschien moeten we in het woord niet vasthouden aan 'flatie'. Dat impliceert namelijk dat je voor je geld minder product krijgt. Zoals dat bij inflatie, krimpflatie en graaiflatie ook het geval is. Hier krijg je echter niet minder product, je krijgt een inferieur product. Het heeft niks te maken met de waardevermindering van geld.

Dit is meer vergelijkbaar met postbezorgers die je pakketje in de tuin flikkeren, omdat ze niet te veel tijd per deur mogen besteden. Slechtere kwaliteit, zodat bedrijven meer winst maken. Ik stel dus voor dat we dit gewoon 'laatkapitalisme' noemen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 april 2024 @ 16:24:49 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213303353
Dit is al op gang gekomen voor Oekraïne. Corona was keer op keer het excuus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213303370
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:03 schreef Nattekat het volgende:
Mijn Karvan Cevitam ;(

Ja :(
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 april 2024 @ 16:31:39 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213303389
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:28 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Ja :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:34:58 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213303411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:23 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Waarom zou je chocopasta nodig hebben?
Wanneer je dat lekker vind.
pi_213303433
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:31 schreef 111210 het volgende:

[..]
Je kan er ook gewoon voor kiezen om al die rommel niet te kopen.

Echt werkelijkwaar de meeste van dit soort fratsen vinden alleen plaats bij ultra bewerkt voedsel.

Als je kippensoep wil, maak je toch gewoon zelf een pan. Croma mild.. wtf is dat?
Koop gewoon zonnebloem olie of olijfolie.

Diepvries lekkerbekjes, dat geef je je kat nog niet eens, ga gewoon naar de viskraam.

Men laat zichzelf gewoon belazeren met al die meuk
Ik kies daar ook voor maar ik kies er ook voor om te begrijpen dat veel mensen lui, onwetend of dom zijn, en hen te willen beschermen tegen uitzuigende manipulators.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 23-04-2024 17:01:52 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:47:34 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213303504
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:26 schreef CryptoPunk het volgende:
En voor je hazelnootpasta koop je zelf hazelnoten en stamp je die thuis?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:49:10 #66
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213303522
quote:
Mijn Karvan Cevitam ;(

Echt niet normaal
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:49:36 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213303528
quote:
Mijn Karvan Cevitam ;(

Heb je een goed alternatief kunnen vinden?
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:51:28 #68
Why is all the rum gone?
pi_213303550
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:31 schreef 111210 het volgende:

Is drie keer zo duur, maar dat vind jij vast niet relevant. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 april 2024 @ 16:53:20 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213303560
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:49 schreef xzaz het volgende:

[..]
Helaas. Ik ben uiteindelijk bij Raak blijven hangen omwille van de prijs.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 23 april 2024 @ 16:56:44 #70
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213303603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In Duitsland heb je wel deze: https://www.rewe.de/produ(...)itamin-600ml/7613215

maar de kinderen lusten alleen die aardbei en Raak motten ze niet
pi_213303631
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kan me nog herinneren dat die maar ¤1 kostte. Wel lekkere siroop.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 23 april 2024 @ 17:02:38 #72
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_213303655
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 april 2024 15:50 schreef Aether het volgende:
"Verbeterde receptuur"

Ja, voor de fabrikant.
Bevat dan meestal ook gewoon gluten, waar het dat eerder niet deed. Ben soms nog laaiend over welke dingen ik eindelijk een keer vrij goedkoop kon eten of drinken (kipflet voor op brood, katenspek, huismerk drinkbouillon, etc) en even later een VERNIEUWD RECEPT kregen en nu niet langer glutenvrij zijn, want stel je voor dat mensen met coeliakie eens een voordeeltje kunnen halen :(
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP dinsdag 23 april 2024 @ 17:04:11 #73
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_213303662
quote:
Mijn Karvan Cevitam ;(

Wat hebben ze daar ookalweer mee geflikt?
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_213303679
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Minder inhoud, prijs verhoogd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 april 2024 @ 17:10:16 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213303701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Smaak verpest, inhoud per bus verminderd, prijs daarna verhoogd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 23 april 2024 @ 17:47:09 #76
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213304060
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De inflatie van toen was voornamelijk de energieprijs die door het dak ging. Overigens is dat wel -mondjesmaat- gezakt.

Alleen de zaken die duurder zijn geworden vanwege die energieprijs dan weer niet.
Ik vraag mij ten zeerste af of dat echt klopt. Tenslotte kopen we nog steeds gas van Rusland en van de Amerikanen en uit het Midden-Oosten.

Hoorde van een vriend van mij dat dit jaar het weer flink is gestegen. En ze kunnen het niet specificeren waarom. En dat hoor ik niet bij hem.

Lekker graaien bij de burger :)
pi_213304494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 17:47 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ik vraag mij ten zeerste af of dat echt klopt. Tenslotte kopen we nog steeds gas van Rusland en van de Amerikanen en uit het Midden-Oosten.

Hoorde van een vriend van mij dat dit jaar het weer flink is gestegen. En ze kunnen het niet specificeren waarom. En dat hoor ik niet bij hem.

Lekker graaien bij de burger :)
De prijs van LNG is afgelopen maanden laag geweest, met name vanwege het opnieuw achterwege blijven van een winter.

Allecijfers-gas

De vooruitzichten zijn volgens de EU dat de prijs van LNG relatief laag zal blijven.

Gasprijzen in Europa kunnen dalen door naderend overschot aan vloeibaar gas
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 23 april 2024 @ 18:26:19 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213304522
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Daarom moet je ook niet elke dag vis gaan halen. Gewoon met mate, dan geniet je er ook wat meer van.
  dinsdag 23 april 2024 @ 18:28:05 #79
Why is all the rum gone?
pi_213304543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Daarom moet je ook niet elke dag vis gaan halen. Gewoon met mate, dan geniet je er ook wat meer van.
Wat een onzin.
  dinsdag 23 april 2024 @ 18:34:27 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213304638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 18:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat een onzin.
Oke man.
  dinsdag 23 april 2024 @ 18:45:36 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213304783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:49 schreef xzaz het volgende:

[..]
Van de Boom hebben we hier in de AH, die is wel erg ok.
Vrijheid
pi_213305034
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zijn totaal verschillende producten, het lijkt in de verste verte niet eens op elkaar, alleen daarom eet ik het al niet.

Die paar keer per maand dat ik een lekkerbekje haal eet ik het bij de kraam ja. Volgens mij valt dat prijs verschil wel mee, het is duurder, maar geen 3x duurder dan die rommel van kapitein iglo.
  dinsdag 23 april 2024 @ 19:36:32 #83
Why is all the rum gone?
pi_213305324
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 19:12 schreef 111210 het volgende:

Zijn totaal verschillende producten, het lijkt in de verste verte niet eens op elkaar, alleen daarom eet ik het al niet.
Misschien koopt de viskraam bij jou om de hoek gewoon producten van Kapitein Iglo en lachen ze zich drie slagen in de rondte om jou. :')

quote:
Die paar keer per maand dat ik een lekkerbekje haal eet ik het bij de kraam ja. Volgens mij valt dat prijs verschil wel mee, het is duurder, maar geen 3x duurder dan die rommel van kapitein iglo.
Misschien zelfs wel meer dan 3x.

Denk dat iemand in de bijstand zich niet kan veroorloven om 'een paar keer per maand' een lekkerbekje te halen bij de viskraam.
pi_213305347
Ik constateer dat al die verzonnen samengevoegde buzzwoordjes steeds lelijker en vergezochter worden.
pi_213309454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
En dat de winsten van grootkapitaal over de kop gingen was ook toevalligerwijs niet gerelateerd. Dat kwam door betere resultaten "buiten Europa"
In de VS kwam het juist door goede resultaten uit Europa.
Maar mee eens het is hetzelfde met de benzine prijs. Olie stijgt dan is de benzine binnen het uur duurder, olie daalt dan duurt het maanden vanwege oude voorraden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 24 april 2024 @ 08:56:02 #86
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213309570
De gemberontbijtkoek van Jumbo's eigen merk werd van recept veranderd, leek in niets meer op hoe het was (sterker nog: was niet eens lekker meer), en ging van 9 naar 3,7 % gember. --> Ik heb het nog even opgezocht.

Nooit meer gegeten. Ik haal hem wel bij Albert Heijn (waar 'ie best wel op de oude versie van Jumbo lijkt, en nog de vertrouwde hoeveelheid gember heeft - nóg wel).

Jumbo heeft verder hun noten-ontbijtkoek gehalveerd, terwijl 'ie minstens zo duur verkocht wordt als eerst.
pi_213309608
quote:
In Jumbo’s kippensoep zit nu nog maar 5,8 in plaats van 8,6 procent kip.
Mooi, ik zal binnenkort even een blik kopen en dan kan ik weer op vliegvakantie naar de Filippijnen zonder me schuldig te hoeven voelen over klimaatverandering.

Maar dit kennen we toch al jaren? Ik zag een keer op het jeugdjournaal dat de wortelen werden doorgedraaid wegens teveel aanbod, en dan loop je langs het vak met kant en klaarmaaltijden en dan komt het oranje schijnsel je al tegemoet. Ze proppen overal van die vieze harde stukken wortel in, geel, oranje, maakt niet uit want het kost niks en is lekker kleurig. Ze stoppen het zelfs in de "paella" omdat het van een afstandje aan zeevruchten doet denken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213309897
Op de stokbroden met kruidenboter van de Jumbo staat voortaan als tip om zelf extra kruidenboter toe te voegen _O-
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_213310092
quote:
Maar hun kippensoep met 15% kip is dan 2x zo duur en wordt niet gekocht ben ik bang.
Als hazelnootpasta expert ga ik zelf wel voor de duurdere varianten waar op zijn minst de standaard 13% inzit en het liefst 20% of meer. Maar die potten kosten dan weer 5-6 euro ipv 2-3. Daar moet je maar net de beurs voor hebben.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 24 april 2024 @ 09:44:20 #90
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213310106
We zijn hier zelfs zo ver gegaan dat we een broodbakmachine hebben gekocht. Meteen wel eentje waardoor de terugverdientijd meerdere jaren gaat duren maar dat ding kan bijna alles en is zo lekker als de ingrediënten die je erin propt O+.
Vrijheid
  woensdag 24 april 2024 @ 09:48:58 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213310160
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:43 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar hun kippensoep met 15% kip is dan 2x zo duur en wordt niet gekocht ben ik bang.
Kwestie van marketing.
pi_213312662
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:31 schreef Filosoofert het volgende:
Op de stokbroden met kruidenboter van de Jumbo staat voortaan als tip om zelf extra kruidenboter toe te voegen _O-
Dit is een grap toch?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213313716
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:31 schreef Filosoofert het volgende:
Alleen mozzarella?

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 24 april 2024 @ 16:17:37 #94
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213313934
mensen die zelfs kippensoep niet zelf maken verdienen dit gewoon
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 24 april 2024 @ 16:42:31 #95
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_213314117
Mensen willen niet meer betalen en als arbeid, energie en ingredienten duurder worden, dan mag de fabrikant ook niet de inhoud verminderen of ingredienten wijzigen. Gebeurd het wel dan zijn het natuurlijk graaiers, dat Big Food. Gewoon inflatie-gecorrigeerd minder winst maken, want ze ' maken toch wel genoeg winst'.
The more debt, the better
  woensdag 24 april 2024 @ 16:51:45 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213314191
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:42 schreef flyguy het volgende:
Mensen willen niet meer betalen en als arbeid, energie en ingredienten duurder worden, dan mag de fabrikant ook niet de inhoud verminderen of ingredienten wijzigen. Gebeurd het wel dan zijn het natuurlijk graaiers, dat Big Food. Gewoon inflatie-gecorrigeerd minder winst maken, want ze ' maken toch wel genoeg winst'.
in theorie heb je geen ongelijk, buiten het feit dat er record winsten gehaald worden, dus bovenop de inflatiecorrectie gooit men er nog iets bovenop en dat is gewoon net even 10 stappen te ver en dan verdient het bedrijf lekker om failliet te gaan.
Vrijheid
  woensdag 24 april 2024 @ 18:50:24 #97
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_213315347
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:44 schreef tong80 het volgende:
Trouwens, ik kan nooit kip ontdekken in kippensoep.
Ook wanneer mensen de kippensoep helemaal zelf klaar maken zal je er bij de meeste mensen geen stukken kip in vinden. Dit omdat men de kip er, voordat men de soep opdient, er vaak (niet altijd) uithaalt :)
Krekker is de bom!
  woensdag 24 april 2024 @ 18:51:39 #98
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213315356
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ook wanneer mensen de kippensoep helemaal zelf klaar maken zal je er bij de meeste mensen geen stukken kip in vinden. Dit omdat men de kip er, voordat men de soep opdient, er vaak (niet altijd) uithaalt :)
ja doei, mooie dikke stukken kip in de soep, mooi geplukt, met twee vorken doe je dat O+
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213316055
Ik eet altijd eerst kip, en gooi de soep erachteraan *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 24 april 2024 @ 19:53:00 #100
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_213316093
Laat de overheid hier eens wat aan doen, maar het zullen wel vrienden van Rutte zijn. :r
pi_213317021
dit is toch niet te geloven, dit is echt erg
ik eis aftreden van de heer Mark R.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')