dat eet ik niet, maar bv marmelade en verschillende smeerachtige dingen hebben we gewoon zelfgemaakt, uit eigen tuin.quote:
Net zoals de inflatie kwam door de oorlog in Oekraine. In plaats van de triljoenen die zijn bijgeprint door centrale banken.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens is het in een stroomversnelling (en het zicht) gekomen aan de start van de oorlog in Oekraïne. Ja, dat heeft invloed gehad op grondstoffen wereldwijd, maar ik heb de invloed in deze mate nooit geloofd. Net als de onzin dat ineens van alles uit Oekraïne kwam
De inflatie van toen was voornamelijk de energieprijs die door het dak ging. Overigens is dat wel -mondjesmaat- gezakt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Net zoals de inflatie kwam door de oorlog in Oekraine. In plaats van de triljoenen die zijn bijgeprint door centrale banken.
Krimpflatie is minder gewicht voor je geld. Beknibbelflatie is kwalitatief mindere ingredienten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:31 schreef jogy het volgende:
Restaurante pizza's. Vooral de tonijn variant.
Ook wel krimpflatie genoemd. Bekt lekkerder.
Het financiële systeem is sinds 1971 al een teringbende alleen begint het nu zichtbaar te worden.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens is het in een stroomversnelling (en het zicht) gekomen aan de start van de oorlog in Oekraïne. Ja, dat heeft invloed gehad op grondstoffen wereldwijd, maar ik heb de invloed in deze mate nooit geloofd. Net als de onzin dat ineens van alles uit Oekraïne kwam
Waarom zou je chocopasta nodig hebben?quote:
Misschien moeten we in het woord niet vasthouden aan 'flatie'. Dat impliceert namelijk dat je voor je geld minder product krijgt. Zoals dat bij inflatie, krimpflatie en graaiflatie ook het geval is. Hier krijg je echter niet minder product, je krijgt een inferieur product. Het heeft niks te maken met de waardevermindering van geld.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:53 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vind het geen goed woord, maar ik heb geen alternatief.
Kwaliflatie misschien?
Jaquote:Op dinsdag 23 april 2024 15:03 schreef Nattekat het volgende:
Mijn Karvan Cevitam
Het is bijna 2 jaar geleden, maar ik ben nog steeds boos.
Wanneer je dat lekker vind.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:23 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Waarom zou je chocopasta nodig hebben?
Ik kies daar ook voor maar ik kies er ook voor om te begrijpen dat veel mensen lui, onwetend of dom zijn, en hen te willen beschermen tegen uitzuigende manipulators.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je kan er ook gewoon voor kiezen om al die rommel niet te kopen.
Echt werkelijkwaar de meeste van dit soort fratsen vinden alleen plaats bij ultra bewerkt voedsel.
Als je kippensoep wil, maak je toch gewoon zelf een pan. Croma mild.. wtf is dat?
Koop gewoon zonnebloem olie of olijfolie.
Diepvries lekkerbekjes, dat geef je je kat nog niet eens, ga gewoon naar de viskraam.
Men laat zichzelf gewoon belazeren met al die meuk
En voor je hazelnootpasta koop je zelf hazelnoten en stamp je die thuis?quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:26 schreef CryptoPunk het volgende:
Ik ga alleen naar de supermarkt voor schoonmaak/wasmiddelen en frisdrank, eten koop ik er al jaren niet meer.
Ik haal brood bij de bakker, vlees bij de slager, groente en fruit van de markt etc.
Echt niet normaalquote:Op dinsdag 23 april 2024 15:03 schreef Nattekat het volgende:
Mijn Karvan Cevitam
Heb je een goed alternatief kunnen vinden?quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:03 schreef Nattekat het volgende:
Mijn Karvan Cevitam
Is drie keer zo duur, maar dat vind jij vast niet relevant.quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:31 schreef 111210 het volgende:
Diepvries lekkerbekjes, dat geef je je kat nog niet eens, ga gewoon naar de viskraam.
Helaas. Ik ben uiteindelijk bij Raak blijven hangen omwille van de prijs.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Heb je een goed alternatief kunnen vinden?
In Duitsland heb je wel deze: https://www.rewe.de/produ(...)itamin-600ml/7613215quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben uiteindelijk bij Raak blijven hangen omwille van de prijs.
Kan me nog herinneren dat die maar ¤1 kostte. Wel lekkere siroop.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben uiteindelijk bij Raak blijven hangen omwille van de prijs.
Bevat dan meestal ook gewoon gluten, waar het dat eerder niet deed. Ben soms nog laaiend over welke dingen ik eindelijk een keer vrij goedkoop kon eten of drinken (kipflet voor op brood, katenspek, huismerk drinkbouillon, etc) en even later een VERNIEUWD RECEPT kregen en nu niet langer glutenvrij zijn, want stel je voor dat mensen met coeliakie eens een voordeeltje kunnen halenquote:Op dinsdag 23 april 2024 15:50 schreef Aether het volgende:
"Verbeterde receptuur"
Ja, voor de fabrikant.
Wat hebben ze daar ookalweer mee geflikt?quote:Op dinsdag 23 april 2024 15:03 schreef Nattekat het volgende:
Mijn Karvan Cevitam
Minder inhoud, prijs verhoogd.quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Wat hebben ze daar ookalweer mee geflikt?
Smaak verpest, inhoud per bus verminderd, prijs daarna verhoogd.quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Wat hebben ze daar ookalweer mee geflikt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |