Ik vraag mij ten zeerste af of dat echt klopt. Tenslotte kopen we nog steeds gas van Rusland en van de Amerikanen en uit het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De inflatie van toen was voornamelijk de energieprijs die door het dak ging. Overigens is dat wel -mondjesmaat- gezakt.
Alleen de zaken die duurder zijn geworden vanwege die energieprijs dan weer niet.
De prijs van LNG is afgelopen maanden laag geweest, met name vanwege het opnieuw achterwege blijven van een winter.quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik vraag mij ten zeerste af of dat echt klopt. Tenslotte kopen we nog steeds gas van Rusland en van de Amerikanen en uit het Midden-Oosten.
Hoorde van een vriend van mij dat dit jaar het weer flink is gestegen. En ze kunnen het niet specificeren waarom. En dat hoor ik niet bij hem.
Lekker graaien bij de burger
Daarom moet je ook niet elke dag vis gaan halen. Gewoon met mate, dan geniet je er ook wat meer van.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is drie keer zo duur, maar dat vind jij vast niet relevant.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 april 2024 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom moet je ook niet elke dag vis gaan halen. Gewoon met mate, dan geniet je er ook wat meer van.
Van de Boom hebben we hier in de AH, die is wel erg ok.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:49 schreef xzaz het volgende:
[..]
Heb je een goed alternatief kunnen vinden?
Zijn totaal verschillende producten, het lijkt in de verste verte niet eens op elkaar, alleen daarom eet ik het al niet.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is drie keer zo duur, maar dat vind jij vast niet relevant.
Misschien koopt de viskraam bij jou om de hoek gewoon producten van Kapitein Iglo en lachen ze zich drie slagen in de rondte om jou.quote:Op dinsdag 23 april 2024 19:12 schreef 111210 het volgende:
Zijn totaal verschillende producten, het lijkt in de verste verte niet eens op elkaar, alleen daarom eet ik het al niet.
Misschien zelfs wel meer dan 3x.quote:Die paar keer per maand dat ik een lekkerbekje haal eet ik het bij de kraam ja. Volgens mij valt dat prijs verschil wel mee, het is duurder, maar geen 3x duurder dan die rommel van kapitein iglo.
In de VS kwam het juist door goede resultaten uit Europa.quote:Op dinsdag 23 april 2024 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
En dat de winsten van grootkapitaal over de kop gingen was ook toevalligerwijs niet gerelateerd. Dat kwam door betere resultaten "buiten Europa"
Mooi, ik zal binnenkort even een blik kopen en dan kan ik weer op vliegvakantie naar de Filippijnen zonder me schuldig te hoeven voelen over klimaatverandering.quote:In Jumbo’s kippensoep zit nu nog maar 5,8 in plaats van 8,6 procent kip.
Maar hun kippensoep met 15% kip is dan 2x zo duur en wordt niet gekocht ben ik bang.quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:54 schreef Hexagon het volgende:
Tijd dat er eens wat nieuwe voedselproducenten opstaan om hiermee de concurrentie aan te gaan.
Kwestie van marketing.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar hun kippensoep met 15% kip is dan 2x zo duur en wordt niet gekocht ben ik bang.
Dit is een grap toch?quote:Op woensdag 24 april 2024 09:31 schreef Filosoofert het volgende:
Op de stokbroden met kruidenboter van de Jumbo staat voortaan als tip om zelf extra kruidenboter toe te voegen
Alleen mozzarella?quote:Op woensdag 24 april 2024 09:31 schreef Filosoofert het volgende:
Op de stokbroden met kruidenboter van de Jumbo staat voortaan als tip om zelf extra kruidenboter toe te voegen
in theorie heb je geen ongelijk, buiten het feit dat er record winsten gehaald worden, dus bovenop de inflatiecorrectie gooit men er nog iets bovenop en dat is gewoon net even 10 stappen te ver en dan verdient het bedrijf lekker om failliet te gaan.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:42 schreef flyguy het volgende:
Mensen willen niet meer betalen en als arbeid, energie en ingredienten duurder worden, dan mag de fabrikant ook niet de inhoud verminderen of ingredienten wijzigen. Gebeurd het wel dan zijn het natuurlijk graaiers, dat Big Food. Gewoon inflatie-gecorrigeerd minder winst maken, want ze ' maken toch wel genoeg winst'.
Ook wanneer mensen de kippensoep helemaal zelf klaar maken zal je er bij de meeste mensen geen stukken kip in vinden. Dit omdat men de kip er, voordat men de soep opdient, er vaak (niet altijd) uithaaltquote:Op dinsdag 23 april 2024 14:44 schreef tong80 het volgende:
Trouwens, ik kan nooit kip ontdekken in kippensoep.
ja doei, mooie dikke stukken kip in de soep, mooi geplukt, met twee vorken doe je datquote:Op woensdag 24 april 2024 18:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook wanneer mensen de kippensoep helemaal zelf klaar maken zal je er bij de meeste mensen geen stukken kip in vinden. Dit omdat men de kip er, voordat men de soep opdient, er vaak (niet altijd) uithaalt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |