Het is een feit dat Musk bashen sinds hij Twitter heeft overgenomen zeer populair is geworden.quote:Op zondag 12 mei 2024 06:39 schreef dop het volgende:
[..]
wederom slecht gelezen
Ik heb het niet gepost.
Je gaat er wel heel gemakkelijk van uit dat alles een aanval op Tesla of musk is.
Dit is niet voor iedereen een welles nietus discussie.
Persoonlijk heb ik niets aan te merken op Tesla als auto. Ik zou er zelf ook prima in kunnen rijden en zou zeker niet zeggen nee die mot ik niet.
Als belegger ben ik wel kritisch op Musk en de manier hoe jij zich als ceo gedraagt.
Voor mij is niet alles de goed nieuws show.
Wat dan weer niet wil zeggen dat ik musk in het geheel een nietsnut vind. Hij heeft zeker een hoop gepresenteerd.
Fsd waar het in dit topic veel over gaat heb ik mijn twijfels bij ik denk dat het veel langer gaat duren, als Musk wil doen geloven.
Ik krijg de indruk dat de Chinese overheid een beetje klaar is met Niet Chinese autos in China , de overheidambtenaren mogen niet in Tesla rijden vanwege de camerasquote:Op zaterdag 11 mei 2024 23:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb zoals ik al zei alleen maar het begin gekeken en daarna was mijn conclusie dat het mijn aandacht niet waard was. Daarin kwam Musk al naar voren.
Als de rest helemaal niet over Tesla gaat, dan is de vraag gerechtvaardigd waarom jij het hebt gepost hier… Het onderwerp is namelijk Tesla, nietwaar?
Importheffingen net zoals in de VS verhogen. Gewoon ter compensatie van de staatssteun daar.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat cde Chinese overheid een beetje klaar is met Niet Chinese autos in China , de overheidambtenaren mogen niet in Tesla rijden
Door de EV oorlog zal Europa hetzelfde moeten doen , willen we niet de hele autoindustrie kwijt raken
zeker, maar daar zitten ook risicos aan zie, hoe het de staalindustrie in de vs is vergaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Importheffingen net zoals in de VS verhogen. Gewoon ter compensatie van de staatssteun daar.
Dan worden ze nog steeds door Tesla opgejaagd. Op zichzelf verkoopt China hier nog steeds niet zo goed. Zeker niet onder eigen merknamen. Bij de succescijfers van BYD gaat het primair om lokale markt en parkeerterreinen vol in Europa met onverkochte auto’s.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:46 schreef dop het volgende:
[..]
zeker, maar daar zitten ook risicos aan zie hoe het de staalindustrie in de vs is vergaan.
Door importheffingen zijn die op hun lauweren blijven rusten.
Daar door hebben ze te weinig vernieuwend en stellen ze niets meer voor.
Voor de Europese auto markt kan het zelfde gebeuren. Die lopen nu ook al achter, importheffingen gaan dat niet beter maken.
goed dat je dat erbij zet, Nog Niet Zo Goedquote:Op zondag 12 mei 2024 08:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan worden ze nog steeds door Tesla opgejaagd. Op zichzelf verkoopt China hier nog steeds niet zo goed. Zeker niet onder eigen merknamen. Bij de succescijfers van BYD gaat het primair om lokale Aziatische markt en parkeerterreinen vol in Europa met onverkochte auto’s.
zeker de Europese auto industrie moet vernieuwen dat staat vast ongeacht wie de concurrentie is.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan worden ze nog steeds door Tesla opgejaagd.
Ik woon in Rotterdam, volle parkeerterrein in de havens is van alle dag. Het zegt me weinig.quote:Op zichzelf verkoopt China hier nog steeds niet zo goed. Zeker niet onder eigen merknamen. Bij de succescijfers van BYD gaat het primair om lokale markt en parkeerterreinen vol in Europa met onverkochte auto’s.
Ik zie prima wat er aan de hand is. De Europese autokoper is conservatief. Japanse en Koreaanse merken hebben Europa in langzaam tempo kunnen bedwingen met hele goedkope modellen.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goed dat je dat erbij zet, Nog Niet Zo Goed
JIJ bent gewend aan grote namen als Volvo , BMW , VW , Peugeot, Audi, Rolls Royce
Doe je ogen maar dicht , dan zie je niet wat er gaande is
Het is niet alleen de parkeerterreinen. Ook hoe weinig je ze ziet rijden. Een BYD of Xpeng is echt een uitzonderlijke verschijning momenteel. Ik woon in een klein kutdorp, maar daar zie ik vaker een nieuwe Tesla erbij komen dan ik BYD of Xpeng zie rijden in het wild.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:19 schreef dop het volgende:
[..]
zeker de Europese auto industrie moet vernieuwen dat staat vast ongeacht wie de concurrentie is.
[..]
Ik woon in Rotterdam, volle parkeerterrein in de havens is van alle dag. Het zegt me weinig.
Ze gaan die auto's niet in de maas gooien.
Die gaan uiteindelijk gewoon de markt op met of zonder winst.
Er is een tijd geweest dat we ook geen Japanse auto's kochten of Koreaanse.
Ja natuurlijk , gewoon dumpen tot we niet beter weten en ook eens kijken naar een XIAOMI 7 die exact op de Porsche Taycan lijktquote:Op zondag 12 mei 2024 09:19 schreef dop het volgende:
[..]
zeker de Europese auto industrie moet vernieuwen dat staat vast ongeacht wie de concurrentie is.
[..]
Ik woon in Rotterdam, volle parkeerterrein in de havens is van alle dag. Het zegt me weinig.
Ze gaan die auto's niet in de maas gooien.
Die gaan uiteindelijk gewoon de markt op met of zonder winst.
Er is een tijd geweest dat we ook geen Japanse auto's kochten of Koreaanse.
Is dat heel vreemd, sinds hoe lang kun je byd kopen in Nederland.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet alleen de parkeerterreinen. Ook hoe weinig je ze ziet rijden. Een BYD of Xpeng is echt een uitzonderlijke verschijning momenteel. Ik woon in een klein kutdorp, maar daar zie ik vaker een nieuwe Tesla erbij komen dan ik BYD of Xpeng zie rijden in het wild.
Als er Volvo, Polestar, Lotus, Smart of MG op staat, dan gaat het nog wel. Ook al zijn hun verkoopcijfers echt stukken minder dan die van Tesla.
Dat ze de Taycan hebben nagetekend wil niet zeggen dat het ook maar enigszins vergelijkbaar is met de Taycan (wat de lelijkste Porsche ooit is overigens, ze hadden beter de Audi kunnen kopiëren).quote:Op zondag 12 mei 2024 09:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja natuurlijk , gewoon dumpen tot we niet beter weten en ook eens kijken naar een XIAOMI 7 die exact op de Porsche Taycan lijkt
Sinds 2022 alweer.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:35 schreef dop het volgende:
[..]
Is dat heel vreemd, sinds hoe lang kun je byd kopen in Nederland.
Het is niet dat de parkeerterreinen al jaren vol staan met byd.
Het komt nu pas allemaal deze kant op.
BYD maakt prima auto's, dat is het probleem ook meteen.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:23 schreef epicbeardman het volgende:
Je hebt ook duizenden off brand en rare chinese mobiele telefoons op aliexpress. Zie je die veel hier in NL? nee iPhones en Samsungs.
Al die chinese powerbanks op wielen hebben geen schijn van kans tegen de welbekende merken die worden aangeboden en al jaren goede service op wordt geleverd door Tesla/BMW/Mercedes e.d.
Wij in Nederland hebben geld en hoeven geen goedkope auto's van 30k uit china. Plastic fantastic troep.
Het probleem is dat de doelgroep waar de chinezen auto's voor maken toch geen interesse heeft in een elektrische auto de aankomende 5 jaar. De doelgroep voor auto's van 30k of lager wonen vaak in sociale huurwoningen of moeten dan wel een publieke laadpunt opzoeken elke avond. Die blijven nog wel even in goedkope benzine autotjes rijden.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
BYD maakt prima auto's, dat is het probleem ook meteen.
Afwerking en veiligheid (van de modellen die voor de Europese markt bestemd zijn) doet niet onder voor Europese merken.
Vergeet niet dat veel van die Europese merken, Toyota en zelfs Tesla (een deel van) hun batterijen bij o.a. BYD en CATL halen.
Toyota werkt al een paar jaar heel intensief samen met BYD (ondanks hun goede band met Panasonic).
Toevallig werd dat kort geleden nog bevestigd:
https://www.carsguide.com.au/car-news/if-you-cant-beat-them-toyota-to-use-byds-plug-in-hybrid-tech-for-new-models-coming-in-the
Ik ben best bereid om iets de grond in te boren maar in dit geval is het ongegrond.
Goed voorbeeld ook.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:23 schreef epicbeardman het volgende:
Je hebt ook duizenden off brand en rare chinese mobiele telefoons op aliexpress. Zie je die veel hier in NL? nee iPhones en Samsungs.
Al die chinese powerbanks op wielen hebben geen schijn van kans tegen de welbekende merken die worden aangeboden en al jaren goede service op wordt geleverd door Tesla/BMW/Mercedes e.d.
Wij in Nederland hebben geld en hoeven geen goedkope auto's van 30k uit china. Plastic fantastic troep.
toch vreemd dat de top10 meest verkochte auto's in Nederland veel kleine goedkope auto's waren in 2023.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:23 schreef epicbeardman het volgende:
Dat zei men vroeger ook van japanse autosquote:Op zondag 12 mei 2024 12:23 schreef epicbeardman het volgende:
quote:Op zondag 12 mei 2024 16:47 schreef dop het volgende:
[..]
toch vreemd dat de top10 meest verkochte auto's in Nederland veel kleine goedkope auto's waren in 2023.
Uit mijn hoofd Peugeot 208, Kia Picanto en Opel Corsa, volkswagen polo, Toyota met Yaris en Aygo.
Ik weet meeste geen EV of zelfs hybride maar dat we hier niet geïnteresseerd zijn in goedkope auto's, dat is gewoon een fabeltje.
Dat zijn merken die al jaren meegaan, Nederlanders kopen straks eerder een Honda of Toyota ja. Bekendere merken. De goedkopere auto's zijn voor veel particulieren al een hele investering. Die gaan echt geen raar chinees merk kopen.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zei men vroeger ook van japanse autos
de Datsun dat was maar niks , Honda civic was een barrel, ik hoor mijn broer nog zeggen in 1975 , Tojotaaa , blik joh
3 jaar later kocht ie zo een goedkope toyota corolla bestel en geweldig was ie toen opeens
en toyota Yaris 2024 of een Suzuki Swift 2024 of een Ford Fiesta 2024 gaat makkelijk 30 jaar meequote:Op zondag 12 mei 2024 19:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn merken die al jaren meegaan, Nederlanders kopen straks eerder een Honda of Toyota ja. Bekendere merken. De goedkopere auto's zijn voor veel particulieren al een hele investering. Die gaan echt geen raar chinees merk kopen.
Verder worden goedkope auto's vaak ook gewoon zakelijk aangeschaft en in de lease gezet, grote bedrijven kopen zo al die versies op in grote getallen die jij benoemt, om met winst te uit te leasen.
Jullie noemen allemaal betrouwbare auto's die al jaren worden geleverd. Waarom staan er duizenden Nissans Leafs, Renault Zoe's onder de 7000 euro te koop. Tal van BMW i3's of VW ID3's die ook al richting de 10k gaan qua prijs en ook prima auto's zijn. Toch zijn ze niet aantrekkelijk en kiezen mensen liever een benzine auto.
Tesla's zijn ook al voor rond de 15-20k te vinden zelfs.
Dat klopt op zich. Alleen hebben die merken zich kunnen bewijzen met zeer goedkope auto’s. Dat je voor 10.000 gulden kon kiezen uit een Europeaan zonder enige franje, maar bij de Jap kreeg je er een radio bij en hoefde je niet meer te slingeren bij de voorste ramen.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zei men vroeger ook van japanse autos
de Datsun dat was maar niks , Honda civic was een barrel, ik hoor mijn broer nog zeggen in 1975 , Tojotaaa , blik joh
3 jaar later kocht ie zo een goedkope toyota corolla bestel en geweldig was ie toen opeens
Nou ja, het feit dat niet meer te achterhalen valt wat er daar allemaal gebeurde toont aan dat het dus een enorme administratieve bende was op die afdeling.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het is heel ongelofelijk, maar nadat Tesla een email heeft uitgestuurd naar alle andere bedrijven die werken aan superchargers, omdat ze geen idee meer hebben wat er gebeurt, proberen ze nu een heleboel van de mensen die ze ontslagen hebben weer aan te nemen. Ze lijken ontslagen te zijn omdat: "Musk said, in his typical bluster, that he wants Tesla to be “absolutely hard core” about headcount reduction, saying that executives whose subordinates “don’t obviously pass the excellent, necessary and trustworthy test” would find themselves relieved of duty as well – suggesting that he wants those executives to fire more employees or be fired themselves." En de manager van dat team ontsloeg te weinig mensen naar de zin van Musk.
Ja, hij kan het beste iedereen ontslaan en vervangen door Optimus robots. Dat is duidelijk ook wat hij probeert te bereiken.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, het feit dat niet meer te achterhalen valt wat er daar allemaal gebeurde toont aan dat het dus een enorme administratieve bende was op die afdeling.
Dus hij was veel te laat met ingrijpen.
https://finance.yahoo.com(...)riffs-133110651.htmlquote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, hij kan het beste iedereen ontslaan en vervangen door Optimus robots.
Dat is duidelijk ook wat hij probeert te bereiken.
dezequote:NEW YORK (Reuters) - Former U.S. President Donald Trump said the Biden administration's new tariffs on Chinese electric vehicles, semiconductors and medical products should be applied to other types of vehicles and products.
https://finance.yahoo.com(...)tions-120242528.htmlquote:De Verenigde Staten verhogen de tarieven op de invoer van een hele reeks aan Chinese producten. Het gaat vooral om strategische sectoren zoals elektrische auto's, accu's, staal en belangrijke mineralen, aldus president Biden.
In totaal gelden de hogere tarieven voor 18 miljard dollar aan import uit China.
De heffingen moeten de Amerikaanse industrie beschermen tegen wat de VS ziet als oneerlijke praktijken om de VS te overspoelen met goedkope Chinese producten.
quote:Tesla strike in Sweden heats up as nation's largest union joins fray
STOCKHOLM (Reuters) - Sweden's biggest union on Tuesday threw its weight behind a six-month-old strike by mechanics at Tesla, escalating a conflict the notoriously union-shy company is facing with a Nordic labour force committed to collective bargaining.
The focus of the dispute - among Sweden's longest - is Tesla CEO Elon Musk's refusal to sign a collective bargaining agreement allowing the union to strike deals for the workforce as a whole.
Last month, Musk said the labour storm had passed in the country where Tesla's Model Y is the top-selling car, but he was contradicted by a representative for metal workers' union IF Metall, who said its strike continued.
quote:Liefhebbers vegen alle berekeningen over de (teleurstellende) efficiëntie van waterstof met één argument van tafel: het tankt zo lekker makkelijk, zonder gedoe met laadpalen en geen angst voor actieradius.
Net als bij een benzineauto rij je na een paar minuten weer weg van de pomp met een volle tank.
Dat is in ieder geval de theorie, maar het grootste voordeel van waterstofauto lijkt nu het grootste nadeel te worden in de VS.
Als je één plek moet kiezen ter wereld waar mensen graag kort tanken om vervolgens lange stukken te rijden, dan is het wel de VS.
Maar uitgerekend daar komt waterstof voor geen meter van de grond.
InsideEVs plaatste een artikel waarin ze beschrijven hoe de waterstoftoekomst van Toyota aan het ‘afbrokkelen’ is. De oorzaak is het verdwijnen van de waterstoftankstations en vermeende valse beloftes van verkopers.
Het aantal waterstoftankstations is in de staat Californië aan het krimpen, de restwaarde van de waterstofauto is aan het kelderen en de tankstations die er zijn, werken blijkbaar regelmatig niet.
Soms is de voorraad waterstof op of omdat het spul koud getapt moet worden, is het vulpistool vastgevroren.
Eigenaren moeten ver rijden voor een tankstation om er vervolgens achter te komen dat ze niet kunnen tanken.
Tanken is het grootste nadeel van waterstofauto’s
Zo is het in de VS dus zo dat tanken ineens het grootste argument tégen de waterstofauto is. En daarom lopen er nu blijkbaar rechtszaken tegen Toyota over de Mirai. Volgens advocaat Jason Ingber maken verkopers bij Toyota-dealers valse beloftes over het gebruikersgemak, waardoor mensen ineens met een auto zitten waar ze weinig aan hebben. Ook zou de actieradius in het echt tegenvallen.
Van waterstof weten we al wel langer dat het niet heel efficiënt is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)8d0176dd01f4f37&ei=3
[..]
Je vergeet fijntjes te vermelden dat China alle grondstoffen in handen heeft en hun eigen markt / Chinese bedrijven prioriteit is.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:23 schreef epicbeardman het volgende:
Optimus heeft ook aanrakings(tactile) sensoren.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
De Optimus wordt op een aparte manier getraind:
https://twitter.com/i/status/1787027808436330505
Je vraagt je dan af: zijn die trainers met hun VR spullen ook nodig om onverwachte gebeurtenissen te begeleiden of programmeren? In een productieomgeving zit er een team klaar om in te grijpen als iemand op de rode knop drukt? Of hoe gaan ze detecteren dat het fout ging?
Het probleem is natuurlijk, dat je met alleen video als input niet ver komt.
Is het de Model Y?quote:Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, de kogel is door de kerk. Morgen gaat de bestelling de deur uit. Komt toch pas in augustus maar dat geeft ook wat tijd voor de werkgever om de laadpaal te laten plaatsen.
Men niet wil zwichten voor gewelddadige protesten is mijn indruk.quote:Duitse gemeente Grünheide akkoord met omstreden uitbreiding Tesla-fabriek
De gemeenteraad van Grünheide, in de buurt van Berlijn, heeft toestemming gegeven voor de omstreden uitbreiding van de grote autofabriek van Tesla in die plaats. Milieuactivisten hebben actie gevoerd tegen die uitbreidingsplannen en protesteerden ook tijdens de raadsvergadering.
Toch is de gemeenteraad van Grünheide met een meerderheid akkoord gegaan. Het fabrieksterrein van Tesla is 300 hectare groot, maar het door Elon Musk geleide bedrijf wil daar 170 hectare aan toevoegen. Die ruimte is onder meer nodig voor een treinstation voor goederenaanvoer, opslaghallen en een opvang voor kinderen van werknemers.
Bij de uitbreiding van de fabriek zou onder meer een stuk bos verdwijnen. De actievoerders vrezen ook voor waterverontreiniging. Daarnaast vinden de demonstranten dat Tesla te weinig rekening houdt met de belangen van de lokale bewoners. De actievoerders hebben gezegd nieuwe protesten te houden als de fabriek uitgebreid mag worden.
Bij een lokaal raadgevend referendum heeft een meerderheid van de inwoners eerder tegen de plannen van Tesla gestemd.
Ongeveer 12.000 mensen werken bij de zogenoemde 'gigafactory' in Grünheide. De fabriek is deels gelegen in een waterbeschermingsgebied en is sinds februari het middelpunt geweest van milieuprotesten.
Begin maart werd nog een hoogspanningsmast in brand gestoken bij de fabriek waardoor de productie tijdelijk stillag. Een week later bezocht Musk de fabriek en noemde hij de brandstichters eco-terroristen
Ik vind het opvallend, die protesten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Men niet wil zwichten voor gewelddadige protesten is mijn indruk.
In Duitsland hebben de werknemers veel inspraak in het bedrijf waar ze werken. Dat zie ik bij Tesla niet gebeuren. Daar is afknijpen de norm. Dus levert dat veel protest op.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind het opvallend, die protesten.
Duitsland staat in bepaalde regio's vol met fabrieken.
Maar notabene bij Tesla zijn er ineens protesten. Dat zaakje stinkt.
Weer azijn gedronken?quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In Duitsland hebben de werknemers veel inspraak in het bedrijf waar ze werken. Dat zie ik bij Tesla niet gebeuren. Daar is afknijpen de norm. Dus levert dat veel protest op.
Zulke protesten gebeuren na de druppel die de emmer doet overlopen. En meestal pas zodra de mensen samenkomen omdat er iets in het nieuws komt, of ze zich achter een partij kunnen scharen, zoals hier de BBB voor de boeren. Er wordt dan fel gepraat over die druppel en niet over die emmer. En Musk is natuurlijk iedere dag in het nieuws en tegenwoordig meestal negatief.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Weer azijn gedronken?
De protesten waren om andere redenen, zoals het artikel ook vermeldt.
Je argumenten slaan nu even nergens op, echt niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zulke protesten gebeuren na de druppel die de emmer doet overlopen. En meestal pas zodra de mensen samenkomen omdat er iets in het nieuws komt, of ze zich achter een partij kunnen scharen, zoals hier de BBB voor de boeren. Er wordt dan fel gepraat over die druppel en niet over die emmer. En Musk is natuurlijk iedere dag in het nieuws en tegenwoordig meestal negatief.
Het is geen booleaanse logica.
Ok, ik geef toe dat ik fout zat in alle gevallen dat jij het met me oneens was. Goed genoeg?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je argumenten slaan nu even nergens op, echt niet.
Je koppelt zelf redenen aan de protesten die niet de reden zijn.
Een keer toegeven dat je fout zit lijkt me simpeler dan verder graven.
Dingen zijn soms veel moeilijker dan ze lijken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je argumenten slaan nu even nergens op, echt niet.
Je koppelt zelf redenen aan de protesten die niet de reden zijn.
Een keer toegeven dat je fout zit lijkt me simpeler dan verder graven.
Het kost je echt oprecht moeite om een keer zonder sarcasme te zeggen "oh ja, zo kan je het ook zien".quote:Op vrijdag 17 mei 2024 00:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, ik geef toe dat ik fout zat in alle gevallen dat jij het met me oneens was. Goed genoeg?
* lang en niet relevant verhaal *
Het gaat letterlijk om protesten van milieuactivisten en jij bedenkt er zelf een andere theorie bij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In Duitsland hebben de werknemers veel inspraak in het bedrijf waar ze werken. Dat zie ik bij Tesla niet gebeuren. Daar is afknijpen de norm. Dus levert dat veel protest op.
Bestelling is gedaanquote:Op donderdag 16 mei 2024 18:53 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, de kogel is door de kerk. Morgen gaat de bestelling de deur uit. Komt toch pas in augustus maar dat geeft ook wat tijd voor de werkgever om de laadpaal te laten plaatsen.
Ja duurt nog even, de enige reden dat ik de bestelling gedaan heb terwijl de auto pas in 2e helft augustus hier staat is de laadpaal. Daar zijn wel een aantal weken voor nodig voor ik zeg maar in de rij aan de beurt ben, en het is de bedoeling dat de laadpaal er is voor de auto want omgekeerd is een beetje jammer natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nice! We krijgen vast wel een update tzt
Met een "granny charger" kom je er ook als je niet teveel rijdtquote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja duurt nog even, de enige reden dat ik de bestelling gedaan heb terwijl de auto pas in 2e helft augustus hier staat is de laadpaal. Daar zijn wel een aantal weken voor nodig voor ik zeg maar in de rij aan de beurt ben, en het is de bedoeling dat de laadpaal er is voor de auto want omgekeerd is een beetje jammer natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |