abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213296885
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik begrijp er ook niets meer van. PVV misschien nog groter. Dan ga ik werkelijk in een ander land wonen.
Ik denk hier ook serieus over na en ik heb ook vrienden die al in gesprek zijn met de werkgever over overplaatsing naar andere landen.
  maandag 22 april 2024 @ 21:01:32 #52
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213296924
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik denk hier ook serieus over na en ik heb ook vrienden die al in gesprek zijn met de werkgever over overplaatsing naar andere landen.
Welk land heb je op het oog? :)
  maandag 22 april 2024 @ 21:01:39 #53
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213296927
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 20:44 schreef koemleit het volgende:
ik weet gewoon 100% zeker dat een ieder die vindt dat Wilders een punt heeft, het minder minder minder Marokkanen ook prima vond.

En die zou er schande van spreken mocht Timmermans aangifte tegen Wilders gaan doen, over wat dan ook.

Die mensen vinden gewoon alles wat Wilders doet goed. Van zulke mensen zou ik graag een mening zien, voordat ze horen wat Wilders vindt.
Zoals Trump ooit zei.

Ik kan iemand neerschieten op straat en zou nog steeds een loyale fanbase hebben.

Al dan niet 75 miljoen miljoen Amerikanen die op hem stemden na tienduizenden coronadoden mededankzij hem want het was maar een griepje. Wat hij vervolgde met een slecht gepleegde coup en het geroeptoeter dat de verkiezingen vals waren wat een aanzienlijke groep in de VS nog steeds gelooft.
pi_213296941
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:01 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Welk land heb je op het oog? :)
Ik overweeg Pattaya Thailand.
pi_213296953
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:02 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Ik overweeg Pattaya Thailand.
Dan ben je een 0.
  maandag 22 april 2024 @ 21:06:11 #56
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213296975
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 20:59 schreef koemleit het volgende:

[..]
het gaat niet vanzelf stoppen, het gaat ook niet stoppen met wat hulp
Kijk naar de UK, is het daar gestopt? neen.

Het stopt nooit, maar kan minder worden als je zorgt dat mensen geen reden hebben om te komen, dus zorgt dat ze het prima elders hebben.
maar ontwikkelingshulp wil Geert niet aan, dus houdt ie z'n eigen probleem in stand. Waarschijnlijk bewuste strategie.

dit is nog afgezien van het feit dat we arbeidsmigranten gewoon kei hard nodig hebben
Dan blijft het hier voller worden. Prima dat je dit accepteert. Maar zo is niet iedereen.

En ontwikkelingshulp helpt niet. Het hele dorp gaat sparen zodat er genoeg geld is voor de mensensmokkelaars. De mensen investeren uiteindelijk nauwelijks in hun eigen land. Daar hebben ze nu China voor.

Dit hele economische systeem is gewoon niet houdbaar. Ik stemde vroeger nog Dieren omdat ze het systeem wilden veranderen. Maar sinds Thieme weg is zijn ze alleen maar activistisch geworden.

Trouwens, wat Engeland betreft; dat kun je ook Frankrijk verwijten die die mensen in die tentenkampen laat zitten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 22 april 2024 @ 21:06:25 #57
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213296979
quote:

[..]
_O-
pi_213297028
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 21:06 schreef Mubassie het volgende:

[..]
_O-
Het kan tegenwoordig.
  maandag 22 april 2024 @ 21:16:55 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213297074
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 17:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Wel frappant hoe rechts propageert dat linkse stemmers elitaire hoogopgeleiden zijn die de binding met het "gewone" volk kwijt zijn door hun overtollige empathie, maar tegelijkertijd zijn het ook hele domme tokkies die uit zijn op geweld. (Alsof de PvdA een geschiedenis heeft van mensen bedreigen.)

Serieuze vraag trouwens, zou je dezelfde kwalificatie toepassen op Wilders die Kaag continu heks noemde? Niet alleen hits je daarmee je achterban tegen iemand op, er is zelfs een impliciete link met brandstapels.
Het gaat niet om wat jij of ik ervan vindt maar dat persoonlijk typeren (waar iemand zich met een simpele jijbak tegen kan verweren) toch iets heel anders dan indirect oproepen om er "alles" aan te doen dat een partijleider met 37 zetels, deel uit kan gaan maken van een kabinet.

Ik vrees dat Timmermans een nieuw register heeft geopend door de ander op onderbuik weg te zetten als bedreigend. Slimmer is je niets aan te trekken van karakteraanvallen en dan fijntjes vragen: 'OK , wat wil je daarmee zeggen ?'

NB: die impliciete brandstapel hier, is jouw eigen denklijn en ik een andere beleving heb bij het woord heks (zoals buitenbeentje en totale misfit). dat de kwalificatie onaangenaam is, is dan vervelend en get-a-life (elsewhere).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 22 april 2024 @ 21:50:36 #60
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213297366
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[ x ]
Niets nalaten, alles aan doen…
Hopelijk zit mevrouw Faber al achter slot en grendel! Een heuse torpedo afvuren naar Eerste Kamer. Nou nou nou
pi_213297416
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 20:50 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik vind het echt een verdrietige gedachte dat Wilders zo hoog scoort, wie zijn die mensen?
Dit heeft echt te maken (denk ik) met gebrek aan interesse of kennis. Want zelfs als je vindt dat er teveel buitenlanders in Nederland zijn, hoe kom je dan bij Wilders terecht? Het is toch al jaren bekend dat ie niet levert?

Mensen volgen de politiek gewoon niet, en rond de verkiezingen vinden ze Wilders scherp uit de hoek komen (dat moet ik hem nageven) en stemmen vervolgens op hem. Of ie wel of niet z'n plannen uitvoert merken ze vast niet eens, ze gaan weer over tot de orde van de dag ofzo?
Hoe kom je bij Wilders terecht als je vindt dat de instroom te hoog is? Nou ja, wellicht omdat hij het probleem tenminste benoemd? Weinig andere partijen die het actief benoemen. Bij de vorige verkiezingen benoemde een GL enkel dat ze het asielzoekers vooral makkelijker wil maken door veiligere routes en dat ze een spreidingswet zo snel mogelijk in wilden voeren. Ik hoor telkens maar weer dat links er ook zo graag wat aan wil doen, maar als er dan gevraagd wordt om uitspraken/moties/whatever die dat steunen volgen er cricket sounds. Wat prima is hoor; want niet elke partij gaat hetzelfde willen, maar wees dan ook niet verbaasd als stemmers die die hoge instroom wél een probleem vinden bij een Wilders uitkomen.

Linkse partijen zijn meer bezig met kijken naar rechts in plaats van dat ze zich eens af gaan vragen wat ze zelf kunnen doen om weer wat meer stemmers te trekken. Links is (vind ik) over het algemeen in de basis, heel wat beter voor veel mensen. En toch krijgen ze hun verhaal toch niet goed over. Veel te druk met andere zaken. Tja. En dan is het ''wie zijn toch die mensen''. Zo'n houding helpt zaken ook niet vooruit. En hoe moet hij zaken voor elkaar krijgen als vrijwel niemand met hem zaken wil doen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2024 22:02:18 ]
pi_213297438
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 21:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hoe kom je bij Wilders terecht als je vindt dat de instroom te hoog is? Nou ja, wellicht omdat hij het probleem tenminste benoemd? Weinig andere partijen die het actief benoemen. Bij de vorige verkiezingen benoemde een GL enkel dat ze het asielzoekers vooral makkelijker wil maken door veiligere routes en dat ze een spreidingswet zo snel mogelijk in wilden voeren. Ik hoor telkens maar weer dat links er ook zo graag wat aan wil doen, maar als er dan gevraagd wordt om uitspraken/moties/whatever die dat steunen volgen er cricket sounds. Wat prima is hoor; want niet elke partij gaat hetzelfde willen, maar wees dan ook niet verbaasd als stemmers die die hoge instroom wél een probleem vinden bij een Wilders uitkomen. Linkse partijen zijn meer bezig met kijken naar rechts in plaats van dat ze zich eens af gaan vragen wat ze zelf kunnen doen om weer wat meer stemmers te trekken. Links is (vind ik) over het algemeen in de basis, heel wat beter voor veel mensen. En toch krijgen ze hun verhaal toch niet goed over. Veel te druk met andere zaken. Tja. En dan is het ''wie zijn toch die mensen''. Zo'n houding helpt zaken ook niet vooruit. En hoe moet hij zaken voor elkaar krijgen als vrijwel niemand met hem zaken wil doen?
Alinea's graag.
pi_213297484
quote:

[..]
Het wordt ooit wel beter hier.
Er waait helaas een extreem-rechtse wind door Europa.
pi_213297496
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Alinea's graag.
There you go.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 22:05:06 #65
236264 crew  capricia
pi_213297515
quote:

[..]
Moet je doen. Serieus. Als je kunt, ga sowieso voor de ervaring.

Ik speel ook met het idee. Maar ik heb een kind van 12. En manlief kan best veel vanuit huis werken, maar niet alles (voor mij sws geen probleem).

Ik ben ons klimaat helemaal zat. En dan bedoel ik de regen en de kou.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213297533
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 19:49 schreef Cilantro het volgende:

x ]
Prachtige woordgebruik van mr H.Loonstein!
pi_213297545
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Moet je doen. Serieus. Als je kunt, ga sowieso voor de ervaring.

Ik speel ook met het idee. Maar ik heb een kind van 12. En manlief kan best veel vanuit huis werken, maar niet alles (voor mij sws geen probleem).

Ik ben ons klimaat helemaal zat.
Een kind van 12 hoeft geen probleem te zijn. Zie ik ook in mijn familie. Je moet het financieel wel kunnen. Je man kan dan niet full time werken. Hoe los je dat op?
pi_213297589
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 20:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Strafrechtadvocaat Anis Boumanjal vindt het op het eerste gezicht een kansloze aangifte. "Eentje voor de bühne als u het mij vraagt. De tekst die Frans Timmermans uitsprak is an sich niet opruiend. Dan zou het alsnog als opruiend kunnen worden gekwalificeerd, maar dan alleen als de omstandigheden ernaar zijn. Maar ook dat is niet het geval want hij zei het op een partijcongres, tegen zijn eigen achterban. Dus juridisch gezien is de kans verwaarloosbaar klein dat dit tot een vervolging, laat staan tot een veroordeling leidt."
bron
pi_213297608
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Neem het niet zo serieus :D

Lekker stoken zodat het warmer wordt hier, dan hoeft capricia niet weg.
Doe ik ook niet. Hangt een beetje van topic af.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 22:16:11 #70
236264 crew  capricia
pi_213297610
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Neem het niet zo serieus :D

Lekker stoken zodat het warmer wordt hier, dan hoeft capricia niet weg.
Dan overstroom ik! :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 22 april 2024 @ 22:20:52 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213297653
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:13 schreef Za het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bijzonder redenering. Want als je context meeneemt; ergo: de zinnen die Timmermans direct na zijn uitspraak moet je dan ook meenemen, dan snap je al waar Timmermans op doelt en dat is zeker geen geweld...
pi_213297701
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 20:44 schreef koemleit het volgende:
ik weet gewoon 100% zeker dat een ieder die vindt dat Wilders een punt heeft, het minder minder minder Marokkanen ook prima vond.

Absoluut niet.
Wilders heeft de meest vreselijke dingen gezegd wat onvergeeflijk is, zoals ...tax.
Een walgelijke man, en ook hij had aangepakt moeten worden om zijn opruiende uitspraken.

Dat vind ik ook van Timmermans, opruiing is opruiing, ongeacht uit wiens mond het komt of aan wie het gericht is.
pi_213297715
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

Bijzonder redenering. Want als je context meeneemt; ergo: de zinnen die Timmermans direct na zijn uitspraak moet je dan ook meenemen, dan snap je al waar Timmermans op doelt en dat is zeker geen geweld...
Ik heb geen behoefte naar de man te luisteren, kun jij de context toevoegen, verbatim?
  maandag 22 april 2024 @ 22:27:51 #74
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_213297727
Aanstellerij van de meester in het opruien :{w
Hij kan veel beter aangifte doen tegen z'n kapper en dermatoloog :X
love & heet
pi_213297771
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[ x ]
Niets nalaten, alles aan doen…
Duidelijke moordlustige taal van iemand die al eerder de moord op tientallen kinderen heeft geïnspireerd. Dat dit kan in Nederland.
  maandag 22 april 2024 @ 22:34:39 #76
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213297784
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:24 schreef Za het volgende:

[..]
Absoluut niet.
Wilders heeft de meest vreselijke dingen gezegd wat onvergeeflijk is, zoals ...tax.
Een walgelijke man, en ook hij had aangepakt moeten worden om zijn opruiende uitspraken.

Dat vind ik ook van Timmermans, opruiing is opruiing, ongeacht uit wiens mond het komt of aan wie het gericht is.
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:26 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb geen behoefte naar de man te luisteren, kun jij de context toevoegen, verbatim?
:')

Zie hier de staat van het land.

En straks is een deel daarvan weer boos, omdat deze debiliteit niet eens voor de rechter komt. Maar ja de traditionele politici laten de burger vallen en zo. :')
  maandag 22 april 2024 @ 22:36:04 #77
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213297790
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:26 schreef Za het volgende:

[..]
Zeer bijzonder dat je allerlei posts plaatst waarin je het terecht vindt van Wilders zonder de context ook maar te kennen :{

quote:
Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt. En ik herhaal tegen u wat ik ook in de kamer tegen VVD en NSC heb gezegd: "Doe dit het land niet aan".

Maar, als Wilders door VVD en NSC in het zadel wordt gehesen zullen wij keihard oppositie voeren tegen een kabinet dat werknemers, gepensioneerden en huurders zal laten vallen, keihard"
Waar precies roept ie op tot gebruik van geweld? Nergens. Stop met die slappe frame.
pi_213297803
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:13 schreef Za het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Volgens strafrechtadvocaat Peter Schouten is de aangifte van Wilders overigens ‘kansloos’. ,,In de wereld van de politiek wordt door de kiezers meteen begrepen dat Timmermans door het smeden van coalities er alles aan zal doen om Wilders te stoppen.” Niet door middel van geweld dus. Hij vervolgt: ,,In het politieke discours is de uitspraak van Timmermans niet strafbaar, niet onrechtmatig en niet onfatsoenlijk.”
Bron
pi_213297818
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waar precies roept ie op tot gebruik van geweld? Nergens. Stop met die slappe frame.
Echt te triest voor woorden inderdaad.
pi_213297843
quote:

Zeer bijzonder dat je allerlei posts plaatst waarin je het terecht vindt van Wilders zonder de context ook maar te kennen :{
Vul de context even aan dan.
pi_213297847
quote:

[..]
[..]
Hij roept niet op tot geweld. Hij laat het open.Zo bedoelde hij dat niet. Dus een wat domme uitspraak.
pi_213297849
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:37 schreef KaheemSaid het volgende:

Volgens strafrechtadvocaat Peter Schouten is de aangifte van Wilders overigens ‘kansloos’. ,,In de wereld van de politiek wordt door de kiezers meteen begrepen dat Timmermans door het smeden van coalities er alles aan zal doen om Wilders te stoppen.” Niet door middel van geweld dus. Hij vervolgt: ,,In het politieke discours is de uitspraak van Timmermans niet strafbaar, niet onrechtmatig en niet onfatsoenlijk.”
Bron
Ik ben het er niet zo mee eens.
Heb je de gehele aangifte gelezen?
  maandag 22 april 2024 @ 22:46:41 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213297864
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hij roept niet op tot geweld. Hij laat het open.Zo bedoelde hij dat niet. Dus een wat domme uitspraak.
Hij laat helemaal niets open. Hij heeft zelfs helemaal niks verkeerd gezegd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213297873
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij laat helemaal niets open. Hij heeft zelfs helemaal niks verkeerd gezegd.
Ik zie het dus anders. Met alle respect voor jou. Zoiets zeg je niet.
pi_213297876
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:44 schreef Za het volgende:

[..]
Ik ben het er niet zo mee eens.
Heb je de gehele aangifte gelezen?
Ik ben geen advocaat noch een hoogleraar staatsrecht. Derhalve lijkt het mij beter dat ik mij baseer op de opinie van anderen.

Hoogleraar staatsrecht Wim Voermans stelt dat een aangifte als deze nooit eerder is voorgekomen. "Dat de leider van de grootste partij van het land dit doet, is bijzonder", zegt hij.

Maar: "De kans dat het Openbaar Ministerie er iets mee gaat doen, is verwaarloosbaar."
Bron

Maar wat ik lees in de aangifte is:

6. Bij een beoordeling van (mogelijke) opruiende bewoording in de strekking worden gezien met de context.

De twee regels die Timmermans na de betreffende passage spreekt zijn over dat hij in de kamer tegen NSC en VVD heeft gezegd “doe dit het land niet aan” en daarna dat mochten NSC en VVD de PVV in het zadel helpen dat ze dan keihard oppositie gaan voeren. Bronvanaf 15:40.

Als ik deze twee dingen als context zie dan zie ik hierin een politicus die oppositie wil voeren en niet iemand die oproept tot liquidatie van zijn politiek tegenstander.

Voor de rest is dit natuurlijk een mooie coverup actie met een hoop free publicity.

[ Bericht 15% gewijzigd door KaheemSaid op 22-04-2024 23:07:13 ]
pi_213297893
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 20:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Je krijgt genwoordig zo een note op fok. :D
Het is FOK! muts.

En genwoord, is dat genetisch bepaald? Of doen jullie aan etnisch genetisch profileren?

~O>
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_213297894
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Azië?
Ik was er een half jaar voor werk. Indonesië ook nog een half jaar.
Sulawesi.
Maar daar kon ik niet aarden.
Geloof is daar soms moeilijk. Dat speelt veel minder in Thailand of Vietnam. Maar hier (bijv. Hongarije) kan ook leuk zijn.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 22:54:56 #88
236264 crew  capricia
pi_213297909
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:52 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is FOK! muts.

En genwoord, is dat genetisch bepaald? Of doen jullie aan etnisch genetisch profileren?

~O>
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213297927
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 22:52 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is FOK! muts.

~O>
Ik denk van wel. En jij?
pi_213297948
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:48 schreef KaheemSaid het volgende:

Ik ben geen advocaat noch een hoogleraar staatsrecht. Derhalve lijkt het mij beter dat ik mij baseer op de opinie van anderen.

Hoogleraar staatsrecht Wim Voermans stelt dat een aangifte als deze nooit eerder is voorgekomen. "Dat de leider van de grootste partij van het land dit doet, is bijzonder", zegt hij.

Maar: "De kans dat het Openbaar Ministerie er iets mee gaat doen, is verwaarloosbaar."
Bron
De hele context was ook een en al moddergooien.
Ik vind geen video waar de zgn context eea op z'n plek zet.

Wilders heeft zich hier net zo goed schuldig aan gemaakt, en ook daar hebben mensen terecht actie op ondernomen.

Misschien wil je de aangifte in zijn geheel bekijken?

Openbaar Ministerie
Arrondissementsparket Oost-Nederland
t.a.v. de hoofdofficier van justitie
Postbus 9032
6800 EP Arnhem
Per e-mail alsmede per post
datum: 22 april 2024
inzake: Strafrechtelijke aangifte van G. Wilders
dossier: 24-8887
Geachte hoofdofficier van justitie,
Middels dit schrijven doet ondergetekende namens de heer G. (Geert) Wilders, (hierna ook:
aangever) domicilie kiezende aan het kantooradres van zijn raadsman mr. H. Loonstein, aan het
adres Noordhollandstraat 61 (1081 AS) te Amsterdam, strafrechtelijke aangifte tegen de heer
F.C.G.M. (Frans) Timmermans, geboren 6 mei 1961 (hierna ook: Timmermans), geboren te
Maastricht. Wilders verzoekt het Openbaar Ministerie om een strafrechtelijk onderzoek in te
stellen naar Timmermans voornoemd, om redenen als hierna geformuleerd.
Feiten en omstandigheden
1. Op zaterdag 20 april 2024 vond aan het adres De Voorwaarts 55 (locatie Omnisport) te
Apeldoorn een partijcongres (partijcongres 2024)1 plaats van de politieke partijen
GroenLinks en Partij van de Arbeid (PvdA). De gehele bijeenkomst is terug te zien en te
beluisteren via YouTube.2

2. Ter gelegenheid van deze bijeenkomst hield de heer Timmermans, sinds 6 december
2023 fractievoorzitter in de Tweede Kamer van GroenLinks en PvdA, een toespraak. De
toespraak is online terug te zien en te beluisteren via de link:
(vanaf 8:06:12 tot 08:29:24).

3. Tijdens toespraak deed Timmermans onder meer volgende uitsprak:
Citaat:
‘Mensen onze taak is helder. Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit
land aan de macht komt.’
Einde citaat
1 https://groenlinkspvda.nl/partijcongres-
2024/#:~:text=Het%20congres%20van%20de%20PvdA,van%2010.00%20tot%2011.30%20uur.&text=Alle%20stemgerechtig
de%20PvdA%2Dleden%20hebben,hebben%20een%20eigen%20stemcode%20ontvangen.
2
Strafbaar feit
4. Artikel 131 lid 1 van het Wetboek van Strafrecht luidt als volgt:
‘Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar
feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft
met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.’
5. Aangever is van mening dat Timmermans zich schuldig heeft gemaakt aan overtreding
van voornoemd wetsartikel en/of andere strafbare feiten heeft gepleegd. Met zijn
uitlating heeft Timmermans in ieder geval in het openbaar tot één of meer strafbare
feiten tegen het openbaar gezag, te weten Wilders, opgeruid.
Duiding van de gedane uitlatingen

6. Het begrip opruiing moet worden opgevat als het aanzetten tot iets ongeoorloofds.
Wanneer de uitspraak van Timmermans wordt getoetst aan de hand van dat criterium,
dan kan er geen twijfel over bestaan dat die uitspraken daartoe (kunnen) aanzetten.
Timmermans ziet het als de taak van hem en de groep waartoe hij behoort (blijkens de
opmerking ‘Mensen, onze taak is helder’) om ‘niets na te laten’ om te voorkomen dat
Wilders in dit land aan de macht komt. Deze dubbele ontkenning (niets wordt nagelaten)
betekent dat (volgens Timmermans) alles kan en zal worden ingezet. Hieronder valt (dus)
ook enig strafbaar feit.

7. Bij een beoordeling van (mogelijk) opruiende uitlatingen dienen de inhoud en de
strekking van de bewoordingen, geschriften of afbeeldingen in hun samenhang te
worden bezien en dient mede te worden gelet op de context waarin deze uitingen aan
het publiek zijn geopenbaard.3
In dit geval zijn relevant de context van de gedane
uitlatingen, de historische context4
(wat betreft eerdere ervaringen en (gewelddadige)
gebeurtenissen), de (grootte van de) groep waartoe Timmermans zich richtte en de
eerder gedane uitlatingen van Timmermans.

8. Eerdere ervaringen (en gewelddadige)
gebeurtenissen die grote maatschappelijke en
politieke onrust hebben veroorzaakt en hebben geleid tot een zekere angst bij
gezagsdragers zijn op grond van vaste rechtspraak bepalend voor de vraag of een
uitlating opruiend is. De uitlating van Timmermans moet in die context (van eerdere
ervaringen en gewelddadige gebeurtenissen) ook worden bekeken. In de recente
Nederlandse geschiedenis is het meest schrijnende voorbeeld daarvan de moord op
Pim Fortuyn. Voorafgaand aan de moord op Fortuyn werd Fortuyn door anderen
(waaronder prominente politici van linkse partijen, zoals de toenmalig lijsstrekker van
de PvdA) bestempeld als een gevaar voor de democratie, althans werden consequent
soortgelijke kwalificaties (over hem) geuit. Analytici hebben na de moordaanslag op
3 Zie onder meer Hoge Raad 15 december 2020, ECLI:NL:HR:2020:2020.
4
Zie bijvoorbeeld Gerechtshof Den Haag van 22 december 2022, ECLI:NL:GHDHA:2022:2595.

Loonstein Advocaten
Noordhollandstraat 61
1081 AS Amsterdam
T: +31 (0)20 6731555
W: www.loonsteinadvocaten.nl
E: info@loonsteinadvocaten.nl
  maandag 22 april 2024 @ 23:02:11 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213297953
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik zie het dus anders. Met alle respect voor jou. Zoiets zeg je niet.
Zoiets zeg je wél. Wilders en andere PVV-politici bezigen exact dezelfde beeldspraak. Er is dan ook helemaal niets mis mee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213297984
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

Zoiets zeg je wél. Wilders en andere PVV-politici bezigen exact dezelfde beeldspraak. Er is dan ook helemaal niets mis mee.
Hier valt gewoon geen speld tussen te krijgen:

Timmermans ziet het als de taak van hem en de groep waartoe hij behoort (blijkens de opmerking ‘Mensen, onze taak is helder’) om ‘niets na te laten’ om te voorkomen dat
Wilders in dit land aan de macht komt. Deze dubbele ontkenning (niets wordt nagelaten) betekent dat (volgens Timmermans) alles kan en zal worden ingezet. Hieronder valt (dus) ook enig strafbaar feit.

Dit nog geheel los van de minachting voor de kiezer en de verkiezingen. Het volk heeft gesproken, hoezo gaan zij niets nalaten om te voorkomen dat de uitslag van de verkiezingen wordt nageleefd conform de wens van het volk?
Hij is een sneue verliezer, een hysterica.
pi_213297987
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 23:01 schreef Za het volgende:

[..]
De hele context was ook een en al moddergooien.
Ik vind geen video waar de zgn context eea op z'n plek zet.

Wilders heeft zich hier net zo goed schuldig aan gemaakt, en ook daar hebben mensen terecht actie op ondernomen.

Misschien wil je de aangifte in zijn geheel bekijken?

Loonstein Advocaten
Noordhollandstraat 61
1081 AS Amsterdam
T: +31 (0)20 6731555
W: www.loonsteinadvocaten.nl
E: info@loonsteinadvocaten.nl
Maar wat ik lees in de aangifte is:
6. Bij een beoordeling van (mogelijke) opruiende bewoording in de strekking worden gezien met de context.

De twee regels die Timmermans na de betreffende passage spreekt zijn over dat hij in de kamer tegen NSC en VVD heeft gezegd “doe dit het land niet aan” en daarna dat mochten NSC en VVD de PVV in het zadel helpen dat ze dan keihard oppositie gaan voeren. Bron vanaf 15:40.

Als ik deze twee dingen als context zie dan zie ik hierin een politicus die oppositie wil voeren en niet iemand die oproept tot liquidatie van zijn politiek tegenstander.

Voor de rest is dit natuurlijk een mooie coverup actie met een hoop free publicity.
pi_213297992
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je moet gewoon niet 'afzakken' daar lijkt dit op.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 23:12:47 #95
236264 crew  capricia
pi_213298018
Maar wat gaat dit nou worden?
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat dit een strafbaar feit op gaat leveren.
Dus daarna heel hard roepen dat de rechtspraak verdorven is, D66 rechters, en Geert is het slachtoffer en als er iets gebeurt is 'links' de schuldige?

Is dat het?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 22 april 2024 @ 23:14:15 #96
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213298028
Wilders onderzoekt met jurist of aangifte tegen Timmermans zinvol is: ’Spelen op de man? Dat pik ik niet meer’

Maar gaat Wilders dan ook stoppen met bijvoorbeeld Kaag een heks te noemen? En recent was er ook nog iemand een eng mannetje volgens Wilders toch? Of gaat dit enkel 1 kant op, niet meer op de man/vrouw spelen?
pi_213298029
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 22:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik denk van wel. En jij?
Ik doe uitsluitend aan dyslectisch profileren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_213298033
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 23:12 schreef capricia het volgende:
Maar wat gaat dit nou worden?
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat dit een strafbaar feit op gaat leveren.
Dus daarna heel hard roepen dat de rechtspraak verdorven is, D66 rechters en Geert is het slachtoffer en als er iets gebeurt is 'links' de schuldige?

Is dat het?
Ja. Ik denk dat je de komende tijd niet meer kan verwachten.
pi_213298040
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Momo het volgende:
Wilders onderzoekt met jurist of aangifte tegen Timmermans zinvol is: ’Spelen op de man? Dat pik ik niet meer’

Maar gaat Wilders dan ook stoppen met bijvoorbeeld Kaag een heks te noemen? En recent was er ook nog iemand een eng mannetje volgens Wilders toch? Of gaat dit enkel 1 kant op, niet meer op de man/vrouw spelen?
Het gaat duidelijk op de man. Klap. Nieuwe verkiezingen.
  Moderator maandag 22 april 2024 @ 23:16:33 #100
236264 crew  capricia
pi_213298042
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ja. Ik denk dat je de komende tijd niet kan verwachten.
Wat?

Oh, ik zie je edit.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')