Ik denk hier ook serieus over na en ik heb ook vrienden die al in gesprek zijn met de werkgever over overplaatsing naar andere landen.quote:Op maandag 22 april 2024 20:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niets meer van. PVV misschien nog groter. Dan ga ik werkelijk in een ander land wonen.
Welk land heb je op het oog?quote:Op maandag 22 april 2024 20:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk hier ook serieus over na en ik heb ook vrienden die al in gesprek zijn met de werkgever over overplaatsing naar andere landen.
Zoals Trump ooit zei.quote:Op maandag 22 april 2024 20:44 schreef koemleit het volgende:
ik weet gewoon 100% zeker dat een ieder die vindt dat Wilders een punt heeft, het minder minder minder Marokkanen ook prima vond.
En die zou er schande van spreken mocht Timmermans aangifte tegen Wilders gaan doen, over wat dan ook.
Die mensen vinden gewoon alles wat Wilders doet goed. Van zulke mensen zou ik graag een mening zien, voordat ze horen wat Wilders vindt.
Dan blijft het hier voller worden. Prima dat je dit accepteert. Maar zo is niet iedereen.quote:Op maandag 22 april 2024 20:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
het gaat niet vanzelf stoppen, het gaat ook niet stoppen met wat hulp
Kijk naar de UK, is het daar gestopt? neen.
Het stopt nooit, maar kan minder worden als je zorgt dat mensen geen reden hebben om te komen, dus zorgt dat ze het prima elders hebben.
maar ontwikkelingshulp wil Geert niet aan, dus houdt ie z'n eigen probleem in stand. Waarschijnlijk bewuste strategie.
dit is nog afgezien van het feit dat we arbeidsmigranten gewoon kei hard nodig hebben
quote:Op maandag 22 april 2024 20:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk hier ook serieus over na en ik heb ook vrienden die al in gesprek zijn met de werkgever over overplaatsing naar andere landen.
Het gaat niet om wat jij of ik ervan vindt maar dat persoonlijk typeren (waar iemand zich met een simpele jijbak tegen kan verweren) toch iets heel anders dan indirect oproepen om er "alles" aan te doen dat een partijleider met 37 zetels, deel uit kan gaan maken van een kabinet.quote:Op maandag 22 april 2024 17:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Wel frappant hoe rechts propageert dat linkse stemmers elitaire hoogopgeleiden zijn die de binding met het "gewone" volk kwijt zijn door hun overtollige empathie, maar tegelijkertijd zijn het ook hele domme tokkies die uit zijn op geweld. (Alsof de PvdA een geschiedenis heeft van mensen bedreigen.)
Serieuze vraag trouwens, zou je dezelfde kwalificatie toepassen op Wilders die Kaag continu heks noemde? Niet alleen hits je daarmee je achterban tegen iemand op, er is zelfs een impliciete link met brandstapels.
Hopelijk zit mevrouw Faber al achter slot en grendel! Een heuse torpedo afvuren naar Eerste Kamer. Nou nou nouquote:Op maandag 22 april 2024 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ x ]
Niets nalaten, alles aan doen…
Hoe kom je bij Wilders terecht als je vindt dat de instroom te hoog is? Nou ja, wellicht omdat hij het probleem tenminste benoemd? Weinig andere partijen die het actief benoemen. Bij de vorige verkiezingen benoemde een GL enkel dat ze het asielzoekers vooral makkelijker wil maken door veiligere routes en dat ze een spreidingswet zo snel mogelijk in wilden voeren. Ik hoor telkens maar weer dat links er ook zo graag wat aan wil doen, maar als er dan gevraagd wordt om uitspraken/moties/whatever die dat steunen volgen er cricket sounds. Wat prima is hoor; want niet elke partij gaat hetzelfde willen, maar wees dan ook niet verbaasd als stemmers die die hoge instroom wél een probleem vinden bij een Wilders uitkomen.quote:Op maandag 22 april 2024 20:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik vind het echt een verdrietige gedachte dat Wilders zo hoog scoort, wie zijn die mensen?
Dit heeft echt te maken (denk ik) met gebrek aan interesse of kennis. Want zelfs als je vindt dat er teveel buitenlanders in Nederland zijn, hoe kom je dan bij Wilders terecht? Het is toch al jaren bekend dat ie niet levert?
Mensen volgen de politiek gewoon niet, en rond de verkiezingen vinden ze Wilders scherp uit de hoek komen (dat moet ik hem nageven) en stemmen vervolgens op hem. Of ie wel of niet z'n plannen uitvoert merken ze vast niet eens, ze gaan weer over tot de orde van de dag ofzo?
Alinea's graag.quote:Op maandag 22 april 2024 21:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hoe kom je bij Wilders terecht als je vindt dat de instroom te hoog is? Nou ja, wellicht omdat hij het probleem tenminste benoemd? Weinig andere partijen die het actief benoemen. Bij de vorige verkiezingen benoemde een GL enkel dat ze het asielzoekers vooral makkelijker wil maken door veiligere routes en dat ze een spreidingswet zo snel mogelijk in wilden voeren. Ik hoor telkens maar weer dat links er ook zo graag wat aan wil doen, maar als er dan gevraagd wordt om uitspraken/moties/whatever die dat steunen volgen er cricket sounds. Wat prima is hoor; want niet elke partij gaat hetzelfde willen, maar wees dan ook niet verbaasd als stemmers die die hoge instroom wél een probleem vinden bij een Wilders uitkomen. Linkse partijen zijn meer bezig met kijken naar rechts in plaats van dat ze zich eens af gaan vragen wat ze zelf kunnen doen om weer wat meer stemmers te trekken. Links is (vind ik) over het algemeen in de basis, heel wat beter voor veel mensen. En toch krijgen ze hun verhaal toch niet goed over. Veel te druk met andere zaken. Tja. En dan is het ''wie zijn toch die mensen''. Zo'n houding helpt zaken ook niet vooruit. En hoe moet hij zaken voor elkaar krijgen als vrijwel niemand met hem zaken wil doen?
Het wordt ooit wel beter hier.quote:Op maandag 22 april 2024 20:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Moet je doen. Serieus. Als je kunt, ga sowieso voor de ervaring.quote:Op maandag 22 april 2024 20:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een kind van 12 hoeft geen probleem te zijn. Zie ik ook in mijn familie. Je moet het financieel wel kunnen. Je man kan dan niet full time werken. Hoe los je dat op?quote:Op maandag 22 april 2024 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet je doen. Serieus. Als je kunt, ga sowieso voor de ervaring.
Ik speel ook met het idee. Maar ik heb een kind van 12. En manlief kan best veel vanuit huis werken, maar niet alles (voor mij sws geen probleem).
Ik ben ons klimaat helemaal zat.
quote:Op maandag 22 april 2024 20:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Strafrechtadvocaat Anis Boumanjal vindt het op het eerste gezicht een kansloze aangifte. "Eentje voor de bühne als u het mij vraagt. De tekst die Frans Timmermans uitsprak is an sich niet opruiend. Dan zou het alsnog als opruiend kunnen worden gekwalificeerd, maar dan alleen als de omstandigheden ernaar zijn. Maar ook dat is niet het geval want hij zei het op een partijcongres, tegen zijn eigen achterban. Dus juridisch gezien is de kans verwaarloosbaar klein dat dit tot een vervolging, laat staan tot een veroordeling leidt."
bron
Doe ik ook niet. Hangt een beetje van topic af.quote:Op maandag 22 april 2024 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem het niet zo serieus
Lekker stoken zodat het warmer wordt hier, dan hoeft capricia niet weg.
Dan overstroom ik!quote:Op maandag 22 april 2024 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem het niet zo serieus
Lekker stoken zodat het warmer wordt hier, dan hoeft capricia niet weg.
Bijzonder redenering. Want als je context meeneemt; ergo: de zinnen die Timmermans direct na zijn uitspraak moet je dan ook meenemen, dan snap je al waar Timmermans op doelt en dat is zeker geen geweld...quote:
Absoluut niet.quote:Op maandag 22 april 2024 20:44 schreef koemleit het volgende:
ik weet gewoon 100% zeker dat een ieder die vindt dat Wilders een punt heeft, het minder minder minder Marokkanen ook prima vond.
Ik heb geen behoefte naar de man te luisteren, kun jij de context toevoegen, verbatim?quote:Op maandag 22 april 2024 22:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bijzonder redenering. Want als je context meeneemt; ergo: de zinnen die Timmermans direct na zijn uitspraak moet je dan ook meenemen, dan snap je al waar Timmermans op doelt en dat is zeker geen geweld...
Duidelijke moordlustige taal van iemand die al eerder de moord op tientallen kinderen heeft geïnspireerd. Dat dit kan in Nederland.quote:Op maandag 22 april 2024 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[ x ]
Niets nalaten, alles aan doen…
quote:Op maandag 22 april 2024 22:24 schreef Za het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Wilders heeft de meest vreselijke dingen gezegd wat onvergeeflijk is, zoals ...tax.
Een walgelijke man, en ook hij had aangepakt moeten worden om zijn opruiende uitspraken.
Dat vind ik ook van Timmermans, opruiing is opruiing, ongeacht uit wiens mond het komt of aan wie het gericht is.
quote:Op maandag 22 april 2024 22:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte naar de man te luisteren, kun jij de context toevoegen, verbatim?
Zeer bijzonder dat je allerlei posts plaatst waarin je het terecht vindt van Wilders zonder de context ook maar te kennenquote:Op maandag 22 april 2024 22:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte naar de man te luisteren, kun jij de context toevoegen, verbatim?
Waar precies roept ie op tot gebruik van geweld? Nergens. Stop met die slappe frame.quote:Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt. En ik herhaal tegen u wat ik ook in de kamer tegen VVD en NSC heb gezegd: "Doe dit het land niet aan".
Maar, als Wilders door VVD en NSC in het zadel wordt gehesen zullen wij keihard oppositie voeren tegen een kabinet dat werknemers, gepensioneerden en huurders zal laten vallen, keihard"
Volgens strafrechtadvocaat Peter Schouten is de aangifte van Wilders overigens ‘kansloos’. ,,In de wereld van de politiek wordt door de kiezers meteen begrepen dat Timmermans door het smeden van coalities er alles aan zal doen om Wilders te stoppen.” Niet door middel van geweld dus. Hij vervolgt: ,,In het politieke discours is de uitspraak van Timmermans niet strafbaar, niet onrechtmatig en niet onfatsoenlijk.”quote:
Echt te triest voor woorden inderdaad.quote:Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar precies roept ie op tot gebruik van geweld? Nergens. Stop met die slappe frame.
Vul de context even aan dan.quote:Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zeer bijzonder dat je allerlei posts plaatst waarin je het terecht vindt van Wilders zonder de context ook maar te kennen
Hij roept niet op tot geweld. Hij laat het open.Zo bedoelde hij dat niet. Dus een wat domme uitspraak.quote:Op maandag 22 april 2024 22:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zeer bijzonder dat je allerlei posts plaatst waarin je het terecht vindt van Wilders zonder de context ook maar te kennen
[..]
Waar precies roept ie op tot gebruik van geweld? Nergens. Stop met die slappe frame.
Ik ben het er niet zo mee eens.quote:Op maandag 22 april 2024 22:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Volgens strafrechtadvocaat Peter Schouten is de aangifte van Wilders overigens ‘kansloos’. ,,In de wereld van de politiek wordt door de kiezers meteen begrepen dat Timmermans door het smeden van coalities er alles aan zal doen om Wilders te stoppen.” Niet door middel van geweld dus. Hij vervolgt: ,,In het politieke discours is de uitspraak van Timmermans niet strafbaar, niet onrechtmatig en niet onfatsoenlijk.”
Bron
Hij laat helemaal niets open. Hij heeft zelfs helemaal niks verkeerd gezegd.quote:Op maandag 22 april 2024 22:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hij roept niet op tot geweld. Hij laat het open.Zo bedoelde hij dat niet. Dus een wat domme uitspraak.
Ik zie het dus anders. Met alle respect voor jou. Zoiets zeg je niet.quote:Op maandag 22 april 2024 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij laat helemaal niets open. Hij heeft zelfs helemaal niks verkeerd gezegd.
Ik ben geen advocaat noch een hoogleraar staatsrecht. Derhalve lijkt het mij beter dat ik mij baseer op de opinie van anderen.quote:Op maandag 22 april 2024 22:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben het er niet zo mee eens.
Heb je de gehele aangifte gelezen?
Het is FOK! muts.quote:Op maandag 22 april 2024 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je krijgt genwoordig zo een note op fok.
Geloof is daar soms moeilijk. Dat speelt veel minder in Thailand of Vietnam. Maar hier (bijv. Hongarije) kan ook leuk zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Azië?
Ik was er een half jaar voor werk. Indonesië ook nog een half jaar.
Sulawesi.
Maar daar kon ik niet aarden.
quote:Op maandag 22 april 2024 22:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is FOK! muts.
En genwoord, is dat genetisch bepaald? Of doen jullie aan etnisch genetisch profileren?
Ik denk van wel. En jij?quote:Op maandag 22 april 2024 22:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is FOK! muts.
En genwoord, is dat genetisch bepaald? Of doen jullie aan etnisch genetisch profileren?
De hele context was ook een en al moddergooien.quote:Op maandag 22 april 2024 22:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik ben geen advocaat noch een hoogleraar staatsrecht. Derhalve lijkt het mij beter dat ik mij baseer op de opinie van anderen.
Hoogleraar staatsrecht Wim Voermans stelt dat een aangifte als deze nooit eerder is voorgekomen. "Dat de leider van de grootste partij van het land dit doet, is bijzonder", zegt hij.
Maar: "De kans dat het Openbaar Ministerie er iets mee gaat doen, is verwaarloosbaar."
Bron
Zoiets zeg je wél. Wilders en andere PVV-politici bezigen exact dezelfde beeldspraak. Er is dan ook helemaal niets mis mee.quote:Op maandag 22 april 2024 22:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie het dus anders. Met alle respect voor jou. Zoiets zeg je niet.
Hier valt gewoon geen speld tussen te krijgen:quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zoiets zeg je wél. Wilders en andere PVV-politici bezigen exact dezelfde beeldspraak. Er is dan ook helemaal niets mis mee.
Maar wat ik lees in de aangifte is:quote:Op maandag 22 april 2024 23:01 schreef Za het volgende:
[..]
De hele context was ook een en al moddergooien.
Ik vind geen video waar de zgn context eea op z'n plek zet.
Wilders heeft zich hier net zo goed schuldig aan gemaakt, en ook daar hebben mensen terecht actie op ondernomen.
Misschien wil je de aangifte in zijn geheel bekijken?
Loonstein Advocaten
Noordhollandstraat 61
1081 AS Amsterdam
T: +31 (0)20 6731555
W: www.loonsteinadvocaten.nl
E: info@loonsteinadvocaten.nl
Je moet gewoon niet 'afzakken' daar lijkt dit op.quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoiets zeg je wél. Wilders en andere PVV-politici bezigen exact dezelfde beeldspraak. Er is dan ook helemaal niets mis mee.
Ik doe uitsluitend aan dyslectisch profileren.quote:
Ja. Ik denk dat je de komende tijd niet meer kan verwachten.quote:Op maandag 22 april 2024 23:12 schreef capricia het volgende:
Maar wat gaat dit nou worden?
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat dit een strafbaar feit op gaat leveren.
Dus daarna heel hard roepen dat de rechtspraak verdorven is, D66 rechters en Geert is het slachtoffer en als er iets gebeurt is 'links' de schuldige?
Is dat het?
Het gaat duidelijk op de man. Klap. Nieuwe verkiezingen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Momo het volgende:
Wilders onderzoekt met jurist of aangifte tegen Timmermans zinvol is: ’Spelen op de man? Dat pik ik niet meer’
Maar gaat Wilders dan ook stoppen met bijvoorbeeld Kaag een heks te noemen? En recent was er ook nog iemand een eng mannetje volgens Wilders toch? Of gaat dit enkel 1 kant op, niet meer op de man/vrouw spelen?
Wat?quote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat je de komende tijd niet kan verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |