Zoiets zeg je wél. Wilders en andere PVV-politici bezigen exact dezelfde beeldspraak. Er is dan ook helemaal niets mis mee.quote:Op maandag 22 april 2024 22:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie het dus anders. Met alle respect voor jou. Zoiets zeg je niet.
Hier valt gewoon geen speld tussen te krijgen:quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zoiets zeg je wél. Wilders en andere PVV-politici bezigen exact dezelfde beeldspraak. Er is dan ook helemaal niets mis mee.
Maar wat ik lees in de aangifte is:quote:Op maandag 22 april 2024 23:01 schreef Za het volgende:
[..]
De hele context was ook een en al moddergooien.
Ik vind geen video waar de zgn context eea op z'n plek zet.
Wilders heeft zich hier net zo goed schuldig aan gemaakt, en ook daar hebben mensen terecht actie op ondernomen.
Misschien wil je de aangifte in zijn geheel bekijken?
Loonstein Advocaten
Noordhollandstraat 61
1081 AS Amsterdam
T: +31 (0)20 6731555
W: www.loonsteinadvocaten.nl
E: info@loonsteinadvocaten.nl
Je moet gewoon niet 'afzakken' daar lijkt dit op.quote:Op maandag 22 april 2024 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoiets zeg je wél. Wilders en andere PVV-politici bezigen exact dezelfde beeldspraak. Er is dan ook helemaal niets mis mee.
Ik doe uitsluitend aan dyslectisch profileren.quote:
Ja. Ik denk dat je de komende tijd niet meer kan verwachten.quote:Op maandag 22 april 2024 23:12 schreef capricia het volgende:
Maar wat gaat dit nou worden?
Ik kan me oprecht niet voorstellen dat dit een strafbaar feit op gaat leveren.
Dus daarna heel hard roepen dat de rechtspraak verdorven is, D66 rechters en Geert is het slachtoffer en als er iets gebeurt is 'links' de schuldige?
Is dat het?
Het gaat duidelijk op de man. Klap. Nieuwe verkiezingen.quote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Momo het volgende:
Wilders onderzoekt met jurist of aangifte tegen Timmermans zinvol is: ’Spelen op de man? Dat pik ik niet meer’
Maar gaat Wilders dan ook stoppen met bijvoorbeeld Kaag een heks te noemen? En recent was er ook nog iemand een eng mannetje volgens Wilders toch? Of gaat dit enkel 1 kant op, niet meer op de man/vrouw spelen?
Wat?quote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat je de komende tijd niet kan verwachten.
Ach, Wilders is wel vaker hypocriet.quote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Momo het volgende:
Wilders onderzoekt met jurist of aangifte tegen Timmermans zinvol is: ’Spelen op de man? Dat pik ik niet meer’
Maar gaat Wilders dan ook stoppen met bijvoorbeeld Kaag een heks te noemen? En recent was er ook nog iemand een eng mannetje volgens Wilders toch? Of gaat dit enkel 1 kant op, niet meer op de man/vrouw spelen?
Maar nu gaan mensen er wel beter op letten de komende tijd. Als hij binnenkort los zou gaan op iemand anders in de politiek zou dat wel heel hypocriet zijn.quote:Op maandag 22 april 2024 23:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, Wilders is wel vaker hypocriet.
"Doe dit het land niet aan", ook dat kun je interpreteren alsof er een gevaar schuilt in Wilders.quote:Op maandag 22 april 2024 23:08 schreef KaheemSaid het volgende:
Maar wat ik lees in de aangifte is:
6. Bij een beoordeling van (mogelijke) opruiende bewoording in de strekking worden gezien met de context.
De twee regels die Timmermans na de betreffende passage spreekt zijn over dat hij in de kamer tegen NSC en VVD heeft gezegd 8220;doe dit het land niet aan” $
Ja dat is merkwaardig, enerzijds zullen ze niets nalaten om te voorkomen dat Wilders aan de macht komt, gevolgd door doe dit het land niet aan.quote:en daarna dat mochten NSC en VVD de PVV in het zadel helpen dat ze dan keihard oppositie gaan voeren.
Ik zie een politicus die de uitslag van de verkiezingen en de wens van de kiezers niet respecteert, en daarbij bedenkelijke woordkeuze heeft.quote:Als ik deze twee dingen als context zie dan zie ik hierin een politicus die oppositie wil voeren en niet iemand die oproept tot liquidatie van zijn politiek tegenstander.
Voor de rest is dit natuurlijk een mooie coverup actie met een hoop free publicity.
Dat ja, maar ik denk dat hij vooral inspeelt op het wij-zij denken zodat z'n kiezers minder snel op een andere partij zullen stemmen als straks de formatie klapt.quote:Op maandag 22 april 2024 23:12 schreef capricia het volgende:
Dus daarna heel hard roepen dat de rechtspraak verdorven is, D66 rechters, en Geert is het slachtoffer en als er iets gebeurt is 'links' de schuldige?
Is dat het?
Probleem is dat hij niet duidelijk en eerlijk is. In de zakenwereld zet je dingen niet in de ijskast. Hij heeft heel veel belooft.quote:Op maandag 22 april 2024 23:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, Wilders is wel vaker hypocriet.
Nee.quote:Op maandag 22 april 2024 23:12 schreef capricia het volgende:
Dus daarna heel hard roepen dat de rechtspraak verdorven is, D66 rechters, en Geert is het slachtoffer en als er iets gebeurt is 'links' de schuldige?
Is dat het?
Zijn kiezers gaan sws niet naar Timmermans.quote:Op maandag 22 april 2024 23:25 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dat ja, maar ik denk dat hij vooral inspeelt op het wij-zij denken zodat z'n kiezers minder snel op een andere partij zullen stemmen als straks de formatie klapt.
Waarom zou Timmermans dit zo verwoorden?quote:Op maandag 22 april 2024 23:30 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk dat beiden strategisch bezig zijn.
Dit komt Timmermans niet ten goede, en het feit dat eea plaatsvindt in een moeilijke tijd voor Wilders maakt het extra lullig, want dreiging voelt hij natuurlijk wel degelijk.
Mochten ze er niet uitkomen bij het formeren gaat Wilders hierna/hierdoor zomaar naar 55. IMO
Er komen geen nieuwe verkiezingen alleen omdat Wilders niet kan formeren. Er zijn andere mogelijkheden qua coalities.quote:Op maandag 22 april 2024 23:30 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk dat beiden strategisch bezig zijn.
Dit komt Timmermans niet ten goede, en het feit dat eea plaatsvindt in een moeilijke tijd voor Wilders maakt het extra lullig, want dreiging voelt hij natuurlijk wel degelijk.
Mochten ze er niet uitkomen bij het formeren gaat Wilders hierna/hierdoor zomaar naar 55. IMO
Hij is de achterban duidelijk kwijt.quote:Op maandag 22 april 2024 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komen geen nieuwe verkiezingen alleen omdat Wilders niet kan formeren. Er zijn andere mogelijkheden qua coalities.
Is dit een voorsorteren op het feit dat de formatie straks wellicht met Timmermans plaats gaat vinden? Om zijn achterban nu al vast op te zwepen?
Omdat het gewoon normale spreektaal is...quote:Op maandag 22 april 2024 23:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom zou Timmermans dit zo verwoorden?
Niet in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat het gewoon normale spreektaal is...
Komt verder niets uit anders dan een hoop stof omdat wettelijk niet(s) is te bewijzen. Je kan iemand ook niet strafbaar stellen omdat die formeel een vuiltje tussen z'n tong en gehemelte had.quote:Op maandag 22 april 2024 23:12 schreef capricia het volgende:
Is dat het?
"s" uitspraak?quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Komt verder niets uit anders dan een hoop stof omdat wettelijk niet(s) is te bewijzen. Je kan iemand ook niet strafbaar stellen omdat formeel een vuiltje tussen z'n tanden had.
Wat verder in mijn beleving niet wegneemt dat Timmermans op het pdoum getild, klip en klaar oproept om alles te doen om te voorkomen dat Wilders als persoon kan plaatsnemen in een kabinet. Wat dat "alles" is, is dan ieders eigen denkwaan of verbeelding.
//--//
Het zou Timmermans meer dan sieren dat hij volmondig de verhaspeling weerspreekt dat het vanzelfsprekend nooit en nimmer de bedoeling kan zijn om Wilders als persoon te elimineren en ook nooit is toegestaan - ook niet in de liefde - om die ergens van te gaan weerhouden.
Timmermans hoeft zich niet te excuseren voor zijn gebruikte woorden, met wel of niet een 's' maar kan wel extra zijn "intentie" benadrukken om een mogelijk bedoeling tot oproep weg te nemen die iemand hierin zou kunnen eluisteren.
Het moet in politiek altijd gaan om de zaak of doelstellingen daarvan en nooit op de man, zelfs niet als je alleen maar kunt walgen van een persoon(lijkheid) die schijnbaar andere gebruiken hanteert.
Ik heb helaas Timmermans dat nog niet zo duidelijk op de man af hebben horen zeggen en zo de uitleg van zijn uitspraken horen corrigeren. Als zwelbast komt hij niet verder dat hij sprak zoals de uitgeriekte tekst.
Saillant trouwens dat in een NPO/journaal fragment de "s" uitspraak van niets lijkt te zijn weggepoetst en die "s" in een ander fragment - OP1 - meer dan duidelijk is te horen.
Los daarvan hebben de aanwezigen zelf, pers incluis, in de zaal duidelijk de ....slissssssss gehoord. Dat de autoprompttekst anders was en Timmermans als volleerd polyglot begenadigd met een welhaast perfecte stemarticulatie, duidelijk een 's' toevoegt is dan mogelijk een dieperliggende wensgedachte zal zijn.
Bah, inderdaad, wat een enorme hypocriet. Huilie huilie doen na 20 jaar op de man spelen. Als je in die man een sterke leider ziet ben je echt knettergek.quote:Op maandag 22 april 2024 23:14 schreef Momo het volgende:
Tjah het enige lid van de PVV is dan ook de heer Wilders....quote:Op dinsdag 23 april 2024 01:15 schreef Za het volgende:
Goed dat Wilders nog even onderstreept dat Timmermans niet zei "we zullen niets nalaten om te voorkomen dat de PVV aan de macht komt", maar het op de persoon Wilders speelde:
Ik spreek op zijn Amsterdams....Zuid. Dat klopt niet eens.quote:Op dinsdag 23 april 2024 00:44 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
echt hoor, je hebt nog nooit iemand horen zeggen dat ie 'ergens alles aan gaat doen'?
...quote:Op dinsdag 23 april 2024 01:23 schreef VelitoX het volgende:
Tjah het enige lid van de PVV is dan ook de heer Wilders....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |