Je moet niet zeggen dat je iets niet hebt gezegd als je dat letterlijk wel hebt gedaan.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Islamitische haatbaarden bedreigen Wilders. Moslims stemmen vooral op GL (en op Denk, maar niet zoveel anders hadden ze wel meer zetels). Als Islamitisch haatbaarden gaan stemmen, dan stemmen die dus ook vooral op GL (en op Denk). De kans dat die rechts stemmen is extreem klein. De kans dat ze SP stemmen is ook niet zo heel groot, want ook die willen wel 'minder, minder'.
De volgorde is gewoon chronologisch hoe je ze gepost hebt.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg dat moslims vooral GL stemmen (en Denk), en dat klopt.
Ik zeg dat veel bedreigingen uit islamitische hoek komen, en dat klopt ook.
Ik heb nergens gezegd dat degenen die de bedreigingen uiten GL gestemd hebben, want dat kan ik niet weten!!
Kunt wel wat quotes uit hun context halen en onder elkaar zetten, maar het heeft niet op deze volgorde in 1 post gestaan.
Er zijn ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland. Laten we zeggen dat daarvan 700.000 mensen mogen stemmen. Echter de opkomst is doorgaans laag. Laten we zeggen 70%. Dat komt neer op 490.000 potentiële kiezers. Zestig procent daarvan stemt op Denk. Dan hou je nog zo'n 190.000 kiezers over die worden verdeeld over alle andere partijen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Islamitische haatbaarden bedreigen Wilders. Moslims stemmen vooral op GL (en op Denk, maar niet zoveel anders hadden ze wel meer zetels). Als Islamitisch haatbaarden gaan stemmen, dan stemmen die dus ook vooral op GL (en op Denk). De kans dat die rechts stemmen is extreem klein. De kans dat ze SP stemmen is ook niet zo heel groot, want ook die willen wel 'minder, minder'.
Wanneer een politicus zich door een uitspraak (van een andere politicus) bedreigd voelt, dan lijkt me dat het OM daar wel zorgvuldig naar moet kijken. Zeker als we in een land wonen waar al een precedent is geweest als gevolg van uitspraken van politici.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De rechter! Denk je echt dat dit de rechtbank gaat halen?
Nee, niet per se. Het kan geseponeerd worden met als reden dat Wilders ook niet voor bedreiging veroordeeld is om zijn 'dan gaan we dat regelen'-uitspraak. Neemt niet weg dat het net zo goed terecht is om hier aangifte tegen te doen als dat er destijds aangifte tegen Wilders is gedaan voor bedreiging.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De rechter! Denk je echt dat dit de rechtbank gaat halen?
Ik denk dat de zeer conservatieve Moslim, die werkelijk niks heeft met de Nederlandse samenleving, waarschijnlijk niet gaat stemmen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Zou wel fijn zijn als alleen moslims op DENK stemmen. Kunnen we een beetje in de gaten houden hoe groot de moslimgemeenschap wordt die niets opheeft met de westerse normen en waarden en hier liever de sharia willen invoeren.
Is een simpel rekensommetje. Artikel beweert dat 50% van de moslims gaat stemmen en dat 60% daarvan op Denk stemt. Dan levert dat 3 zetels op. En dat is ook precies wat Denk heeft, 3 zetels.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U wil gaan registreren wie op welke partij stemt?![]()
Leuk dat je die twee groepen even door elkaar mengt, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Die "islamitische haatbaarden" zijn doorgaans conservatieve moslims (die dus weinig gemeen hebben met progressieve waarden) en ze vertegenwoordigen bovendien niet de hele moslimgemeenschap. Jij neemt even voor het gemak aan dat de "haatbaarden" die Wilders bedreigen en masse bij GL/PvdA zitten.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:39 schreef Gia het volgende:
[..]
De aangifte van Wilders is puur voor de show. De hele context van Timmermans laat zien dat het hem niet om geweld gaat, maar dat hij politiek gezien wil voorkomen dat Wilders de leiding over een kabinet krijgt (overigens is wat dat betreft Wilders vooral de grootste tegenstander van zichzelf).quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:20 schreef Gia het volgende:
Ik vind van niet. En ik vind het terecht dat Wilders aangifte heeft gedaan. Het staat ook iedereen vrij om ook aangifte te doen tegen Wilders als men vindt dat die te ver is gegaan. Overigens, is dit al eens gebeurd en is ie hier ook voor veroordeeld en dat maakt deze aangifte des te terechter.
Er moet een redelijke vrees ontstaan bij de bedreigde. Dat wordt dus geobjectiveerd. Wat Geert specifiek voelt doet er dus niet toe. Het gaat erom wat een normaal weldenkend mens zou ervaren bij het horen van deze woorden. Tegelijkertijd moet de wil van de dader gericht zijn op het teweegbrengen van die vrees. Het is een opzetdelict.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wanneer een politicus zich door een uitspraak (van een andere politicus) bedreigd voelt, dan lijkt me dat het OM daar wel zorgvuldig naar moet kijken.
Hoezoquote:Op dinsdag 23 april 2024 12:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer heeft Wilders precies opgeroepen tot geweld?
En waar is sprake van strafbaar ongeoorloofde intimidatie?
Beetje met juridische krachttermen gaan smijten, gaat je niet helpen.
In totaal kreeg Denk 246.546 stemmen, dat zou dan betekenen dat ongeveer 85% van de Denk stemmers Moslim is. Lijkt mij geen vreemd aantal.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Is een simpel rekensommetje. Artikel beweert dat 50% van de moslims gaat stemmen en dat 60% daarvan op Denk stemt. Dan levert dat 3 zetels op. En dat is ook precies wat Denk heeft, 3 zetels.
Beide partijen zijn polariserend bezig. Ze zouden beiden een beetje water bij de wijn moeten doen en samen gaan werken, want zij zijn beide koppig dus dat past wel een beetje bij elkaar.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat de aanhangers van Timmermans Wilders bedreigen?
Niets nalaten te doen om een persoon ergens te weren, kan inderdaad gezien worden als opruiing.
Iemand 'Heks' noemen is geen opruiing, want het gaat niet over een handeling: Iets doen of al dan niet nalaten te doen.
Ik snap dat jullie dat verschil niet zien.
Zelfs je logica voor waarom het geseponeerd zou worden is compleet fout.quote:Op dinsdag 23 april 2024 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, niet per se. Het kan geseponeerd worden met als reden dat Wilders ook niet voor bedreiging veroordeeld is om zijn 'dan gaan we dat regelen'-uitspraak. Neemt niet weg dat het net zo goed terecht is om hier aangifte tegen te doen als dat er destijds aangifte tegen Wilders is gedaan voor bedreiging.
Aangifte doen is oproepen tot geweld of ongeoorloofde intimidatie?quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hoezo
Geert Wilders heeft toch aangifte gedaan?
Zou kunnen waarbij ik zou zeggen dat de partij(en)-bloque met Frans als vaandeldrager voorop, om alles dat met welke agressie dan ook heeft te maken, zou kunnen verwerpen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 08:25 schreef Gia het volgende:
Dat kun je niet meer ongedaan maken. Als iemand hiervan foute neigingen zou krijgen, zoals Volkert vroeger, dan gaan die niet meer weg als Franske zegt dat je Wilders niets mag doen.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zou kunnen waarbij ik zou zeggen dat de partij(en)-bloque met Frans als vaandeldrager voorop, om alles dat met welke agressie dan ook heeft te maken, zou kunnen verwerpen.
Wilders c.s. moe(s)ten zich al zorgen maken om zaken uit racistische & religieuze hoeken en het heeft geen pas dat Franske daar zelf verdere persoonlijke gerichte (be)dreigingen aan toevoegt.
Timmermans zou een speech moeten houden dat hij het niet eens is met Wilders standpunten en manier van doen maar alles zal doen om dat voor Wilders als individu daarin mogelijk te blijven maken.
Bestrijd een opponent met een eigen visie op inhoud dan die polariserend op haar aanwezigheid weg te zetten als zg. (be)dreiging voor de maatschappij. Dat Wilder onderbuikpopulisme hanteert om hem te kiezen moet niet maken dat andere partijen zich daartoe ook gaan verlagen.
Dit dus.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De aangifte van Wilders is puur voor de show. De hele context van Timmermans laat zien dat het hem niet om geweld gaat, maar dat hij politiek gezien wil voorkomen dat Wilders de leiding over een kabinet krijgt (overigens is wat dat betreft Wilders vooral de grootste tegenstander van zichzelf).
Bovendien heeft Wilders tonnen boter op zijn hoofd. Hij heeft wel zoveel schunnigere dingen die als bedreigend ervaren kunnen worden de wereld in geslingerd, dat deze aangifte door hem gewoon lachwekkend is.
Maar goed, politiek is het alleen maar slim, de aandacht is weer afgeleid van zijn geworstel om tot een kabinet te komen.
Ja, ik kijk met verbazing naar die meest uitgesproken users, die bijvoorbeeld tijdens corona allerlei figuren uit politiek, media en de medische wereld als staatsvijanden hebben neergezet, nu ineens zogenaamd een bedreiging zien in 'er alles aan doen'. Deze mensen zijn echt niet te vertrouwen en vallen keihard door de mand, ik lach me kapot.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:50 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het vooral enigszins ironisch dat woorden er blijkbaar niet toe doen als ze uit Wilders zijn mond komen, want dat is het slechts schelden en heeft het niks te maken met opruiing.
Hij roept zijn Twitter-volgers toch op tot geweld?quote:Op dinsdag 23 april 2024 14:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Aangifte doen is oproepen tot geweld of ongeoorloofde intimidatie?
Inmiddels zijn er ook meerdere uitspraken van Wilders hier gepost, die precies 'we zullen er alles aan doen' zeggen, maar deze zogenaamde butthurt mensen doen er alles aan om het te negeren. Man, man, zelden zulke zielige figuren gezien.quote:Op dinsdag 23 april 2024 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je meet dus inderdaad met twee maten. Prima hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |