abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220532337
quote:
Weski ontkent verdachte uitspraken die ze deed in ‘extreem stressvolle situatie’ bij haar arrestatie
Oud-advocaat Inez Weski ontkent dat zij tijdens haar arrestatie een reeks verdachte uitspraken heeft gedaan. En al helemaal dat ze in deze ‘extreem stressvolle situatie’ heeft erkend dat ze fout is geweest. Ze zou onder andere hebben gezegd: „Ik denk dat jullie het weten. Jullie moeten de berichten hebben gezien.”

Misschien wel het opvallendste deel uit de eerste zitting van vorige week waren enkele uitspraken die Weski zou hebben gedaan bij haar aanhouding. Dat was in maart 2023. De oud-advocaat zou toen hebben gezegd: „Had ik het allemaal maar niet gedaan. Ik denk dat jullie het weten. Jullie moeten de berichten hebben gezien. (...) Ik ga nu dood. Ik ga dit niet overleven. Jullie weten dat ik het niet wilde.”

Het Openbaar Ministerie (OM) las de uitspraken vorige week voor en interpreteerde ze alsof Weski in bedekte termen haar eigen schuld toegaf. Het OM verdenkt haar van lidmaatschap van de criminele organisatie van haar oud-cliënt Ridouan Taghi. Vanuit de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught zou Weski instructies van hem hebben doorgespeeld aan familie en handlangers.

Kwetsbare medische situatie
Aan het begin van de zitting las advocaat Geert-Jan Knoops woensdag een verklaring voor van Inez Weski, waarin ze inging op die eerste woorden bij haar arrestatie. Ze benadrukt dat ze zich toen in een kwetsbare medische toestand bevond en dat die tijdens de arrestatie steeds slechter werd: „Ik kon niet meer goed zien, begon te wankelen en moest steeds gaan zitten.”

Weski ontkent bepaalde dingen te hebben gezegd en zegt dat uitspraken uit hun context zijn gehaald. Zo zou ze ook hebben gezegd, toen de agenten aan een doorzoeking van haar woning wilden beginnen: „U gaat het niet vinden. Ik heb het hier niet.” Weski ontkent dat nu.

,,Wat ik in die extreem stressvolle situatie heb gezegd, is niet bedoeld als een erkenning”, zegt ze nu. ,,Een deel heb ik überhaupt niet gezegd.”

Ze geeft toe dat ze bij haar arrestatie wel heeft gezegd dat ‘de situatie zich op natuurlijke wijze oplost’. ,,Daarbij doelde ik op mijn angst om te overlijden in detentie.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)arrestatie~a7917df4/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220532916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 03:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Bewakers zijn daar nooit alleen met gevangenen, als ik me niet vergis altijd met minimaal 3 man.
denk dat het niet onmogelijk is om 2 andere mensen te vinden die hun mond houden, en om een vage boodschap aan een zoon van, neef van door te geven voor 3 bruto maand salarissen. wie alle 3 voor dat bedrag hun mond zullen houden.

Maar goed mijn bajeswijsheden zijn voor 95% gebaseerd op OZ😅.
pi_220535499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
denk dat het niet onmogelijk is om 2 andere mensen te vinden die hun mond houden, en om een vage boodschap aan een zoon van, neef van door te geven voor 3 bruto maand salarissen. wie alle 3 voor dat bedrag hun mond zullen houden.

Maar goed mijn bajeswijsheden zijn voor 95% gebaseerd op OZ😅.
Mijn bajeswijsheden zijn gebaseerd op 6 jaar ruwe ervaring ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 13 april 2026 @ 13:46:40 #204
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220572812
zijn er fotos van Weski zonder die walgelijke make-up?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 13:50:41 #205
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220572830
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2026 13:46 schreef junkiesietze het volgende:
zijn er fotos van Weski zonder die walgelijke make-up?
Viespeuk. :{w
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 13 april 2026 @ 13:54:37 #206
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220572854
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2026 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Viespeuk. :{w
gewoon omdat ik benieuwd ben hoe ze er dan uitziet :'(
Ik boek je met mijn neon je weet.