Maar eerlijk is eerlijk, want de rechtbank zegt over het geven van straf is ook correct.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:21 schreef TweedeKlum het volgende:
Echt straalbezopen, alles is gewoon bewezen.
Veel te weinig voor deelname aan een criminele organisatie, OM gaat wel in beroep hoop ik, 42 dagen straf is echt schandalig.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, want de rechtbank zegt over het geven van straf is ook correct.
Onvoorwaardelijke straf gelijk aan voorarrest.
De rechtbank denkt daar anders over, ook vanwege het feit dat het maar gedurende korte tijd is geweest. En als gevangenisstraf inderdaad niets meer toevoegd, waarom dan iemand opsluiten die fysiek en mentaal zo zwak is? Ik snap de uitspraak wel.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Veel te weinig voor deelname aan een criminele organisatie, OM gaat wel in beroep hoop ik, 42 dagen straf is echt schandalig.
Denk het eigenlijk niet. Gezien de vormfouten die de rechtbank ook heeft erkent en het feit dat ze gewoon schuldig is bevonden valt er voor het OM nou ook niet echt iets te halen.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Veel te weinig voor deelname aan een criminele organisatie, OM gaat wel in beroep hoop ik, 42 dagen straf is echt schandalig.
Sowieso dat Knoops vanavond bij een talkshow zit. Je moet toch beetje bekendheid blijven pakken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:34 schreef junkiesietze het volgende:
welk programma interviewt haar als eerst?
Das een apart argument. Zo zou je bv ook de dieven van die Roemeense helm geen straf meer hoeven geven. Immers, die helm is terug dusja wat voegt een straf nog toe?quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:28 schreef Troel het volgende:
[..]
De rechtbank denkt daar anders over, ook vanwege het feit dat het maar gedurende korte tijd is geweest. En als gevangenisstraf inderdaad niets meer toevoegd, waarom dan iemand opsluiten die fysiek en mentaal zo zwak is? Ik snap de uitspraak wel.
Rare vergelijking. Inez is namelijk gestopt als advocaat, die Roemenen gaan gewoon door.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:42 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Das een apart argument. Zo zou je bv ook de dieven van die Roemeense helm geen straf meer hoeven geven. Immers, die helm is terug dusja wat voegt een straf nog toe?
Klassenjustitiequote:Op donderdag 21 mei 2026 14:40 schreef Bugno3 het volgende:
Haha, 42 dagen. Neefje van Taghi kreeg 5,5 jaar.
Zoals de Rechtbank het uitlegde zijn ze van mening dat een straf 3 elementen omvat, vergelding, kans op herhaling tegengaan, boodschap aan andere dat dit niet mag.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:42 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Das een apart argument. Zo zou je bv ook de dieven van die Roemeense helm geen straf meer hoeven geven. Immers, die helm is terug dusja wat voegt een straf nog toe?
Irrelevant, ik reageer op “wat voegt celstraf nog toe”.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:46 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Inez is namelijk gestopt als advocaat, die Roemenen gaan gewoon door.
Prima uitspraak van de rechtbank.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Zoals de Rechtbank het uitlegde zijn ze van mening dat een straf 3 elementen omvat, vergelding, kans op herhaling tegengaan, boodschap aan andere dat dit niet mag.
Vergelding - Ze is 71 en is de reputatie die ze haar hele leven heeft opgebouwd kwijt en sindsdien mentaal en fysiek zo afgetakeld dat er volgens deskundige ook geen oog meer is op lichamelijk herstel. Dat vinden ze genoeg vergelding.
Kans op herhaling - Ze is niet meer werkzaam als advocaat en staat ook niet meer ingeschreven als advocaat. Kans op herhaling is dus niet aanwezig.
Boodschap aan andere - ze is schuldig bevonden en het signaal was afgegeven dat zelfs een advocaat met haar loopbaan, aanzien en leeftijd niet boven vervolging staat. Die boodschap is volgens de rechtbank voldoende afgegeven.
Dat laatste is misschien nog wat twijfelachtig, maar over het geheel kan ik de argumentatie wel volgen.
Relevant want zoals de NOS schrijft:quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:03 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Irrelevant, ik reageer op “wat voegt celstraf nog toe”.
Immers, iemand die dronken gaat rijden en wiens rijbewijs daarna wordt ingenomen mag ook geen auto meer besturen dus dan is dat ook afgehandeld.
quote:De 71-jarige Weski hoeft van de rechtbank niet terug naar de gevangenis, omdat ze inmiddels niet meer als advocaat werkt. Ze kan daardoor niet opnieuw de fout in gaan. Bovendien heeft de zaak grote gevolgen gehad voor haar. "Een ontluisterend einde aan haar carrière, verlies van haar reputatie en verslechtering van haar gezondheid", schetste de rechtbankvoorzitter.
Tsja datzelfde argument gold niet bij Taghi’s neef die ook advocaat was.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:33 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Relevant want zoals de NOS schrijft:
[..]
Als je niet constant van jezelf op de kijkbuis de deskundige uit moet hangen, kan je ook prima rust pakken.quote:Op donderdag 21 mei 2026 15:51 schreef golfer het volgende:
Prima uitspraak van de rechter.
Hopelijk krijgt ze nu wat rust.
Ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat men mild is omdat Weski ‘ons soort mensen’ is. Waar we dan allemaal heel empathisch zijn voor hoe zwaar het allemaal wel niet geweest moet zijn voor deze misdadiger.quote:Op donderdag 21 mei 2026 14:28 schreef Troel het volgende:
[..]
De rechtbank denkt daar anders over, ook vanwege het feit dat het maar gedurende korte tijd is geweest. En als gevangenisstraf inderdaad niets meer toevoegd, waarom dan iemand opsluiten die fysiek en mentaal zo zwak is? Ik snap de uitspraak wel.
Wellicht omdat die 'beste man' ook niet de staat van dienst had die Weski natuurlijk wel heeft.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 12:47 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat men mild is omdat Weski ‘ons soort mensen’ is. Waar we dan allemaal heel empathisch zijn voor hoe zwaar het allemaal wel niet geweest moet zijn voor deze misdadiger.
Advocaat Yousef is ook veroordeeld voor het doorspelen van berichten van Taghi en heeft 5,5 jaar cel gehad. Nu is dat een andere zaak en niet 1-op-1 te vergelijken, maar geloof niet dat er toen veel aandacht was voor wat een veroordeling met zijn reputatie deed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |