abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213261509
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zal er ook mee te maken hebben dat er een hele rits aan zaadbanen bestaat waarvoor je amper meer krijgt dan wanneer je aan de borst van moedertje staat lekker thuis zit.
Dat zal mee helpen, wellicht ook veel banen die gewoon geen voldoening geven. Beetje naar een scherm kijken 40 uur per week.

Maargoed dan kom je weer uit bij banen die wel voldoening geven, daar krijg je weer ruk betaald
pi_213261714
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, maar we moeten in de toekomst voorkomen dat mensen al zo vroeg versleten zijn. Dat is voor henzelf en voor de samenleving beter. Alleen heerst er bij velen een onwil erover na te denken hoe je daar komt.
Toch is er denk ik wel een hoop verbetert in de loop der jaren vergeleken met vroeger. Ergonomische middelen, handige machines tbv wegwerkzaamheden, niet meer tillen dan 23 kg, (correct me if im wrong), etc etc. Maar het is afwachten hoe dat uitpakt voor de jongere generatie als zij de 60 aanraken.
pi_213261901
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:10 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Toch is er denk ik wel een hoop verbetert in de loop der jaren vergeleken met vroeger. Ergonomische middelen, handige machines tbv wegwerkzaamheden, niet meer tillen dan 23 kg, (correct me if im wrong), etc etc. Maar het is afwachten hoe dat uitpakt voor de jongere generatie als zij de 60 aanraken.
Het gaat natuurlijk niet alleen om fysieke klachten. Dat is een onderdeel. De kans dat je na je 60ste ernstig ziek word is natuurlijk groter dan op jongere leeftijd. Dat gaat van zware hartklachten, herseninfarct tot diverse kankers etc. Gecombineerd met wat andere klachten zoals ook mentaal dan weet je het wel.

Ik kan alleen maar spreken over mijn eigen werkomgeving. Maar het aantal 60+ dat uitvalt en niet meer terug komt is behoorlijk hoog.
  vrijdag 19 april 2024 @ 19:17:25 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213262330
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:33 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om fysieke klachten. Dat is een onderdeel. De kans dat je na je 60ste ernstig ziek word is natuurlijk groter dan op jongere leeftijd. Dat gaat van zware hartklachten, herseninfarct tot diverse kankers etc. Gecombineerd met wat andere klachten zoals ook mentaal dan weet je het wel.

Ik kan alleen maar spreken over mijn eigen werkomgeving. Maar het aantal 60+ dat uitvalt en niet meer terug komt is behoorlijk hoog.
ik ben 72 en doe zwaar werk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213262337
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in dat die groep een verhoogd risico heeft op ziektes en dergelijke. Komt ook omdat we steeds ouder worden door de huidige medische voorzieningen en technologieën die beschikbaar zijn. De mens werd vroeger namelijk niet zo oud als tegenwoordig, wat ziekte en zeer verklaard.
pi_213262493
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
We vragen AI dit statement te visualiseren:

Bedankt, AI.
pi_213263424
quote:

[..]
Tel je zegeningen.

Mijn man is 70 en is op dit moment het huis bij mijn nichtje aan het verbouwen: slopen, metselen, keuken/badkamer plaatsen etc. samen met zijn zwager en a.s. neefje.

Haar opa is 72 en gaat naar een verzorgingstehuis.

Leetijd zegt niet alles dus nogmaals: tel je zegeningen en bid dat je nog lang gezond mag blijven want dat is niet voor iedereen weggelegd :'( .
pi_213264032
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
INB4 iK bEn 73 En WeRk NoG ElKe DaG
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Koeienstront, bejaardenhuizen, 5 kamerwoning, Bulgarije, wolven.

Zo hebben we alles gehad.
_O- _O_
pi_213264192
quote:

[..]
Jij bent 72 en zit de hele dag een beetje te kwallen op een internetforum. Natuurlijk doe jij geen zwaar werk.
  vrijdag 19 april 2024 @ 23:22:35 #85
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213265409
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:14 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Jij bent 72 en zit de hele dag een beetje te kwallen op een internetforum. Natuurlijk doe jij geen zwaar werk.
nee ik werk overdag
dat kwallen doe ik des avonds

mensen die met 52 zeuren dat ze versleten zijn en een rust periode nodig hebben , uitschelden voor rotte vis bedoel jij ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213267831
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 23:49 schreef 111210 het volgende:

[..]
Heb eerder het idee dat men tegenwoordig geen pit meer heeft, iedereen aan de burnout lijkt het wel
Het werk dat door de werkgevers aangeboden wordt is dan ook niet alles. Dan moeten de werknemers al heel speciaal zijn willen die dat aangeboden werk 40 jaar of langer kunnen doen.
pi_213268302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Het werk dat door de werkgevers aangeboden wordt is dan ook niet alles. Dan moeten de werknemers al heel speciaal zijn willen die dat aangeboden werk 40 jaar of langer kunnen doen.
Iemand die 40 jaar of meer werkt is niet speciaal. Die heeft gewoon de mazzel gezond te zijn.

Er zijn twee zaken die mij in deze discussies mbt pensioen etc. storen.

1) Het denken alsof iemand niet meer wil werken als hij ouder is.

2) Vrije tijdsbesteding mag niet ongezond zijn. Werk dat ongezond is, is geen enkel probleem.
pi_213268387
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:34 schreef Cherni het volgende:

[..]
Iemand die 40 jaar of meer werkt is niet speciaal. Die heeft gewoon de mazzel gezond te zijn.

Er zijn twee zaken die mij in deze discussies mbt pensioen etc. storen.

2) Vrije tijdsbesteding mag niet ongezond zijn. Werk dat ongezond is, is geen enkel probleem.
Eens, daar wil ik aan toevoegen dat ook vaak de neiging bestaat om gezondheid en ziekte als persoonlijke verantwoordelijkheid te zien, terwijl het voor 90% slechts een kwestie van geluk of pech is.

Hoe vaak ik wel niet lees of hoor dat mensen zich niet kunnen verplaatsen in een ander; zijzelf zijn immers gezond oud geworden en hebben altijd hard gewerkt, die anderen hadden maar beter voor zichzelf moeten zorgen of moeten zich niet aanstellen, of argumenten van gelijke strekking.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:41:36 #89
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_213269064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ga jij voor een 2000 euro netto minder werken? Ik geloof er niets van.
Zou sowieso een goed idee zijn om al die senielen eens wat minder te betalen. Waarom moet je twee keer zo veel verdienen omdat je oud bent terwijl je daadwerkelijke bijdrage voornamelijk uit in de weg lopen en zeuren over vroeger bestaat?
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:43:10 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213269079
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:41 schreef Nobu het volgende:

[..]
Zou sowieso een goed idee zijn om al die senielen eens wat minder te betalen. Waarom moet je twee keer zo veel verdienen omdat je oud bent terwijl je daadwerkelijke bijdrage voornamelijk uit in de weg lopen en zeuren over vroeger bestaat?
zeg ho eens even, pensioen is je eigen spaargeld he
en mijn 100% eindloon ABP pensioen is zorgvuldig bijeen gesprokkeld

je zus is seniel :W }) o|O

Daarnaast betaal ik ieder jaar een 4000 euro belasting naast de voorinhouding
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:48:49 #91
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_213269146
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zeg ho eens even, pensioen is je eigen spaargeld he
en mijn 100% eindloon ABP pensioen is zorgvuldig bijeen gesprokkeld

je zus is seniel :W }) o|O

Daarnaast betaal ik ieder jaar een 4000 euro belasting naast de voorinhouding
Wie heeft het over pensioen? Ik in ieder geval niet. Beetje moeite met begrijpend lezen op je oude dag?
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:50:43 #92
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213269168
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:48 schreef Nobu het volgende:

[..]
Wie heeft het over pensioen? Ik in ieder geval niet. Beetje moeite met begrijpend lezen op je oude dag?
veel gehuwden ontvangen en verder niets

quote:
AOW-bedragen per 1 januari 2024 bekend: op hoeveel ...

14 dec 2023 — Wat kunt u als AOW-gerechtigde verwachten, als u met zijn tweeën woont?

In 2024 gaat het enorme brutobedrag van 993,16 euro naar 1.047,60 .
quote:
Ben je getrouwd en pas je de heffingskorting toe op je AOW, dan krijg je vanaf januari 2024 een bedrag van ¤ 991,87 (netto) per maand per persoon .
Zonder deze heffingskorting ontvang je ¤ 792,79 per maand per persoon."
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:52:14 #93
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_213269181
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
veel gehuwden ontvangen en verder niets
[..]

Wat? Pak nog een jenevertje joh :')
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:53:50 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213269203
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:52 schreef Nobu het volgende:

[..]
Wat? Pak nog een jenevertje joh :')
nee dat is voor oude mensen , ik ben pas net 72 he

jij gaat 105 worden , dankzij AI en digitale zorg, maar je moet wel 30 jaar alleen wonen van de staat, ver van leeftijdgenoten
Pas als je heel zielig bent dan denkt de staat aan je , zielige asielzoekers, zielige ouderen, zielige luie mensen

quote:
Mensen vragen het ook
Wat is het netto AOW-bedrag voor een echtpaar?
U bent getrouwd of woont samen
Brutobedrag AOW ¤ 1.047,60
Af: loonheffing ¤ 0,00
Af: bijdrage Zvw (5,32%) ¤ 55,73
Nettobedrag AOW ¤ 991,87

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 20-04-2024 12:06:12 ]
pi_213269636
quote:
Heel veel mensen denken dat alle mensen hetzelfde geluk als zij hadden en hebben.
quote:
Ja, dat is krom.
  zaterdag 20 april 2024 @ 12:33:08 #96
3542 Gia
User under construction
pi_213269724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:17 schreef Cherni het volgende:
Het is dan ook een open deur. Bovendien gaat het nog meer kosten ook. Stel je voor dat de aow naar 70 gaat en je rond je 63 volledig bent afgekeurd. Dan hou je dus tot je 70ste tot 75% van je laatst genoten loon. Dat is nog gunstiger dan aow. En als je ook geen geen pensioen hebt opgebouwd is het al helemaal gunstig.

Heb je het niet eens over al die admininteractieve handel om mensen die ruin de 60 zijn gepasseerd bezig te houden.
Klopt. Ik heb WAO, ben nu 60 en heb ongeveer 1800 netto per maand. Dat houd ik dus (gaat af en toe iets omhoog) tot mijn 67ste of later, afhankelijk van de pensioensleeftijd.
Reken eens uit wat het verschil is tussen 2 jaar WAO of 2 jaar AOW voor helft echtpaar!
pi_213269726
quote:

[..]
Daar kom je vanzelf hopelijk niet achter en dat je vooral gezond mag blijven zodat je tot aan je pensioen kunt werken. Deze draad gaat over senioren die ziek zijn en daarom mogelijk niet meer kunnen werken en of hun functie niet meer kunnen uitvoeren. Iets waar de meesten niet om vragen

Sowieso is je opmerking in de weg lopen totale onzin. Maar ook daar kom je vanzelf wel achter als je zelf de 60 passeert. Kijken of je dan vrijwillig gigantisch gaat inleveren.

Nu gaat deze draad niet over jongeren. Maar ook die zijn natuurlijk de klos bij ziekte.
  zaterdag 20 april 2024 @ 12:46:09 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213269861
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:33 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daar kom je vanzelf hopelijk niet achter en dat je vooral gezond mag blijven zodat je tot aan je pensioen kunt werken. Deze draad gaat over senioren die ziek zijn en daarom mogelijk niet meer kunnen werken en of hun functie niet meer kunnen uitvoeren. Iets waar de meesten niet om vragen

Sowieso is je opmerking in de weg lopen totale onzin. Maar ook daar kom je vanzelf wel achter als je zelf de 60 passeert. Kijken of je dan vrijwillig gigantisch gaat inleveren.

Nu gaat deze draad niet over jongeren. Maar ook die zijn natuurlijk de klos bij ziekte.
mensen blijven gezonder van werk met beweging dan van thuis op de bank zitten
pi_213269866
Dat gehaat op ouderen als zorgverbruikende geldopzuigers die niets meer bijdragen gaat sowieso nergens over. (Vrijwel) alle mensen zijn van waarde en dragen iets bij simpelweg door hun rol als vader, moeder, opa of oma, vrienden of familie of hun rol in de buurt.

Of zijn jullie ouders en opa en oma indien nog in leven ook nutteloze kostenposten?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213269916
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als iemand in beweging is dan hoort of ziet hij toch niks?
  zaterdag 20 april 2024 @ 12:54:36 #101
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213269921
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Als iemand in beweging is dan hoort of ziet hij toch niks?
nou dat zou niet goed zijn , dan stuurt de baas mij snel weg denk ik
  zaterdag 20 april 2024 @ 12:55:29 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213269930
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat gehaat op ouderen als zorgverbruikende geldopzuigers die niets meer bijdragen gaat sowieso nergens over. (Vrijwel) alle mensen zijn van waarde en dragen iets bij simpelweg door hun rol als vader, moeder, opa of oma, vrienden of familie of hun rol in de buurt.

Of zijn jullie ouders en opa en oma indien nog in leven ook nutteloze kostenposten?
ouderen zouden zeer nuttig zijn als ze voor de minder valide ouderen konden zorgen

al is het maar elkaar naar de ontbijtzaal duwen , of het brood snijden en koffie inschenken

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-04-2024 18:26:52 ]
pi_213269970
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat blijft lastig. Ik weet wel zeker dat ik ongezond geleefd heb met werk. Zeker tot mijn 40ste waarbij ik veel in chemische installaties heb gewerkt als fieldengineer waar je met zware kankerverwekkende stoffen in aanraking komt zoals benzeen, fenol etc. En na mijn 40ste met dubbele onregelmatigheid gewerkt. Ook dat is niet gezond. Mbt beweging heb ik dat meer dan genoeg.

Nu hoor je mij daar niet over klagen. Ik wist dat het ongezond was en is. Dus allemaal prima. Maar als dan iemand mij het advies geeft om maar geen biertje te drinken want ik moet fit blijven om ongezond werk te kunnen blijven uitvoeren is dat wel krom.
  zaterdag 20 april 2024 @ 13:14:18 #104
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213270073
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 13:00 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat blijft lastig. Ik weet wel zeker dat ik ongezond geleefd heb met werk. Zeker tot mijn 40ste waarbij ik veel in chemische installaties heb gewerkt als fieldengineer waar je met zware kankerverwekkende stoffen in aanraking komt zoals benzeen, fenol etc. En na mijn 40ste met dubbele onregelmatigheid gewerkt. Ook dat is niet gezond. Mbt beweging heb ik dat meer dan genoeg.

Nu hoor je mij daar niet over klagen. Ik wist dat het ongezond was en is. Dus allemaal prima. Maar als dan iemand mij het advies geeft om maar geen biertje te drinken want ik moet fit blijven om ongezond werk te kunnen blijven uitvoeren is dat wel krom.
ja dat is niet best , maar het is je eigen keuze geweest, misschien was het salaris de reden , dann heb je eigen gezondheid verkocht

Het leven van een influencer is ook niet makkelijk he , geld doet veel
https://www.telegraaf.nl/(...)len-die-hem-aanbeden
quote:
Influencer MC Diegan (20) verdrinkt tijdens opnemen filmpje, zijn broer: 'Ik bedank allen die hem aanbeden'

Tijdens het doen van een stunt is de bekende influencer MC Diegan MD omgekomen.
De slechts 20 jaar geworden Braziliaan verdronk dinsdag in het stuwmeer Salto Grande in de staat Sao Paulo.
Hij laat zijn familie en minimaal 140.000 volgers op Instagram achter.
pi_213270219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 13:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dat is niet best , maar het is je eigen keuze geweest, misschien was het salaris de reden , dann heb je eigen gezondheid verkocht

Het leven van een influencer is ook niet makkelijk he , geld doet veel
https://www.telegraaf.nl/(...)len-die-hem-aanbeden
[..]

Daarom. Ik heb inderdaad die keuze gemaakt. En zelfs nu totaal geen spijt van. Niet alleen voor het salaris. Natuurlijk speelt dat een rol. Maar zeker ook omdat ik de werkzaamheden leuk vond. Daarom ook dat ik nooit een hekel heb gehad aan werken. Ik heb dat kunnen doen waar ik altijd van droomde.

Ik heb op dit moment meer problemen met het feit dat ik juist niet meer mijn functie mag en kan uitvoeren als over mijn ziek zijn dat ik prima kan handelen. Want dat is zoals het is. Daarom ook dat het mij zwaar valt als mensen denken dat 60 plussers expres afbouwen en zich laten afkeuren. Misschien dat ze er zijn maar ik ken er niet een in mijn omgeving. En ik heb al behoorlijk wat collega's boven de 60 zien afvallen. En allemaal precies hetzelfde verhaal. Kon ik nog maar werken, dan betekende dat ook dat ik gezond ben.
  zaterdag 20 april 2024 @ 13:38:02 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213270291
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daarom. Ik heb inderdaad die keuze gemaakt. En zelfs nu totaal geen spijt van. Niet alleen voor het salaris. Natuurlijk speelt dat een rol. Maar zeker ook omdat ik de werkzaamheden leuk vond. Daarom ook dat ik nooit een hekel heb gehad aan werken. Ik heb dat kunnen doen waar ik altijd van droomde.

Ik heb op dit moment meer problemen met het feit dat ik juist niet meer mijn functie mag en kan uitvoeren als over mijn ziek zijn dat ik prima kan handelen. Want dat is zoals het is. Daarom ook dat het mij zwaar valt als mensen denken dat 60 plussers expres afbouwen en zich laten afkeuren. Misschien dat ze er zijn maar ik ken er niet een in mijn omgeving. En ik heb al behoorlijk wat collega's boven de 60 zien afvallen. En allemaal precies hetzelfde verhaal. Kon ik nog maar werken, dan betekende dat ook dat ik gezond ben.
ik zou nooit ongezond werk doen , nooit gedaan ook, je verkoopt je lichaam , maar helaas veel mijnwerkers hebben geen keuze

soms erger dan roken ,en voor roken krijg je niet eens betaald
quote:
De meest voorkomende gezondheidsproblemen onder mijnwerkers zijn aandoeningen van het ademhalingssysteem, waaronder:
Pneumoconiose van kolenarbeiders.
Stofziekten van de longen.
Longkanker.
Mesothelioom.
Beroepslongziekte.
Pleurale effusies.
Pleurale plaques.
Silicose.
pi_213270559
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ouderen zouden zeer nuttig zijn als ze voor elkaar konden zorgen

al is het maar elkaar naar de ontbijtzaal duwen , of het brood snijden en koffie inschenken
De vitale ouderen doen toch veel liever werken en veel bewegen dan voor hun leeftijdsgenoten met pech te zorgen?
pi_213271672
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 14:06 schreef torentje het volgende:

[..]
De vitale ouderen doen toch veel liever werken en veel bewegen dan voor hun leeftijdsgenoten met pech te zorgen?
Vitaal is een rekbaar begrip. Wat ik zie is dat 'jong' gepensioneerden veel vrijwilligerswerk doen en wel degelijk binnen verenigingen en vriendengroepen elkaar helpen. Dat helpen kan met bijvoorbeeld verbouwen zijn maar ook even het huishouden opvangen cq boodschappen doen bij ziekte of zo. En uiteraard van en naar ziekenhuizen klinieken rijden van mensen die zelf even niet moeten rijden. Noem het mantelzorg light.

En ja, ik maak ook wel eens gebruik van dergelijke vriendendiensten en ben ook regelmatig voor anderen aan de gang. Juist omdat je niet te veel verplichtingen hebt kan je simpel voor dergelijke zaken tijd vrij maken en vaak is het nog gezellig ook.
pi_213271944
quote:

[..]
Jonge pikkies moeten niet janken.
Juist door de werkende mensen en ook die oud zijn .
Hebben wel belasting betaalt
Waardoor jij en anderen lekker kunnen studeren .
Dat je nu de eeuwige student daar misbruik heeft gemaakt .
Dat kunnen de ouderen niks aan doen.

Maar goed laten we dat even stop zetten.
Dan kan je gaan werken voor je studie bij de ah om naar school te gaan .
Geen basisschool meer vrijgesteld laat papa en mama lekker even betalen

O dat was dus even vergeten .
Wel de lusten nemen maar niet de last als ouderen op zijn.

De beste maatschappij wat de vvd en markje wilde
Iedereen voor zich zelf en stik de rest maar.
Lang leven liberaal.
pi_213271965
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ouderen zouden zeer nuttig zijn als ze voor elkaar konden zorgen

Dat was vroeger er ook.
Maar dat mag niet meer
Dat waren de 55/65+ flats.
Waar ze nu lekker asielzoekers in proppen.
Waardoor deze mensen zelfs hun kerstkrans van de deur word gejat .

En ja dat spreek ik uit ervaring aangezien mijn moeder in zi flat zat in Venlo.
Toen gingen asielzoekers er bij in
Scootmobiel accu gejat en piss in de hallen.

Mooi he

Alles naar de klote en we doen er niks tegen
pi_213284451
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 16:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Vitaal is een rekbaar begrip. Wat ik zie is dat 'jong' gepensioneerden veel vrijwilligerswerk doen en wel degelijk binnen verenigingen en vriendengroepen elkaar helpen. Dat helpen kan met bijvoorbeeld verbouwen zijn maar ook even het huishouden opvangen cq boodschappen doen bij ziekte of zo. En uiteraard van en naar ziekenhuizen klinieken rijden van mensen die zelf even niet moeten rijden. Noem het mantelzorg light.

En ja, ik maak ook wel eens gebruik van dergelijke vriendendiensten en ben ook regelmatig voor anderen aan de gang. Juist omdat je niet te veel verplichtingen hebt kan je simpel voor dergelijke zaken tijd vrij maken en vaak is het nog gezellig ook.
Met vitaal bedoel ik krachtig genoeg om veel te kunnen sjouwen, die zie en zag ik nooit zwakkere leeftijdsgenoten helpen met dingen die te zwaar te zijn voor die zwakkere leeftijdsgenoten.
pi_213288178
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 17:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Met vitaal bedoel ik krachtig genoeg om veel te kunnen sjouwen, die zie en zag ik nooit zwakkere leeftijdsgenoten helpen met dingen die te zwaar te zijn voor die zwakkere leeftijdsgenoten.
Hadden die zwakkere leeftijdgenoten maar meer moeten autorijden, zodat ze ook zulke krachtige armen en benen konden ontwikkelen.
pi_213290570
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2024 21:22 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hadden die zwakkere leeftijdgenoten maar meer moeten autorijden, zodat ze ook zulke krachtige armen en benen konden ontwikkelen.
Men mag toch al een fors aantal jaren pas autorijden als men 18 jaar is? Jouw reactie is dus feitelijk niet relevant. Want het ging over vrijwilligerswerk.
pi_213290632
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
INB4 iK bEn 73 En WeRk NoG ElKe DaG
Ik vraag mij wel af hoe ze dat n de toekomst met mijn generatie gaan doen. Mijn pensioenleeftijd staat op 72 maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213290699
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 09:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik vraag mij wel af hoe ze dat n de toekomst met mijn generatie gaan doen. Mijn pensioenleeftijd staat op 72 maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.
Is ook waanzin. We mogen dan wel ouder worden maar in welke toestand is nog maar de vraag.

Zoals ik al zei, gaat het niet alleen om fysieke en mentale problemen. Maar boven de 60 is de kans op ziektes natuurlijk een stuk groter. Van kanker tot hartfalen, herseninfarct, parkinson etc etc. In mijn werkomgeving is het aantal uitvallers boven de 60 behoorlijk hoog. En dan praat je niet over een griepje.

De enige oplossing die ik voor jongeren kan bedenken is sparen voor je oude dag zodat je eerder kan stoppen en een aantal jaren aow kunt overbruggen. Ga er maar vanuit dat wij de VS nalopen.
Of ga minder werken als dat financieel kan zodat je nu ook al kan profiteren van je vrije tijd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 22-04-2024 09:44:57 ]
pi_213291040
Het is natuurlijk wel zo dat hoe langer je door moet werken hoe minder gebruik je van de aow en van je pensioen kan maken dus win-win situatie voor de pensioenfondsen en regering.
Links om of rechtsom wordt je gewoon genaaid door de regering.
pi_213291103
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 10:12 schreef Sorella het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat hoe langer je door moet werken hoe minder gebruik je van de aow en van je pensioen kan maken dus win-win situatie voor de pensioenfondsen en regering.
Links om of rechtsom wordt je gewoon genaaid door de regering.
Het pensioen staat daar vooralsnog los van. Nu weet ik niet of ieder pensioenfonds dezelfde mogelijkheden aanbied. Maar ik kon vanaf mijn 55ste pensioen opnemen of met deeltijdpensioen gaan. Niet dat ik daar gebruik van heb gemaakt. Maar ik had wel die keuze.

Normaliter zou ik tot 67 en een paar maanden moeten werken. Maar ik had voor mijzelf het plan gemaakt om te stoppen op 63-64 jarige leeftijd. Dan had ik mijn pensioen opgenomen(opbouw was voldoende) en met eigen spaargeld die 4 jaar aow overbrugt.

Nu is dat niet meer nodig. Dat plan kan wegens omstandigheden de prullenbak in. Nu is het afwachten in hoeverre ik word afgekeurd. Mocht het zo zijn dat ik volledig word afgekeurd dan hoef ik geen gebruik te maken van mijn pensioen en spaargeld. Maar krijg ik gewoon tot 67 75% van mijn laatste genoten loon. Financieel is dat dus veel gunstiger.

Maar ik zweer je, je zou mbt mijn gezondheid niet willen ruilen. Ik had liever mijn plan willen uitvoeren.
  dinsdag 30 april 2024 @ 17:25:13 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213373449
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2024 10:20 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het pensioen staat daar vooralsnog los van. Nu weet ik niet of ieder pensioenfonds dezelfde mogelijkheden aanbied. Maar ik kon vanaf mijn 55ste pensioen opnemen of met deeltijdpensioen gaan. Niet dat ik daar gebruik van heb gemaakt. Maar ik had wel die keuze.

Normaliter zou ik tot 67 en een paar maanden moeten werken. Maar ik had voor mijzelf het plan gemaakt om te stoppen op 63-64 jarige leeftijd. Dan had ik mijn pensioen opgenomen(opbouw was voldoende) en met eigen spaargeld die 4 jaar aow overbrugt.

Nu is dat niet meer nodig. Dat plan kan wegens omstandigheden de prullenbak in. Nu is het afwachten in hoeverre ik word afgekeurd. Mocht het zo zijn dat ik volledig word afgekeurd dan hoef ik geen gebruik te maken van mijn pensioen en spaargeld. Maar krijg ik gewoon tot 67 75% van mijn laatste genoten loon. Financieel is dat dus veel gunstiger.

Maar ik zweer je, je zou mbt mijn gezondheid niet willen ruilen. Ik had liever mijn plan willen uitvoeren.
Het is tegenwoordig zo dat sommigen door drugs, roken of alcohol vroeg opgebrand zijn en er zijn mensen als ik die op 72 jarige leeftijd genieten van het blijven werken en met mensen in contact blijven en zich daar kiplekker bij voelen en daarnaast een dubbel modaal binnenharken

dat loopt steeds meer uiteen
ik blijf werken to in 100 ben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')