Ik moet er wel vreselijk om lachen. Je lijkt wel een arbeidsdeskundige.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je moet denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden.
Als dat waar is dan hebben ze recht op WIAquote:Op donderdag 18 april 2024 21:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Doh. Het gaat hier om werknemers boven de 60 die mogelijk zo ziek zijn dat ze doodeenvoudig niet meer kunnen.
ChatGPT is een deskundige in alles.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik moet er wel vreselijk om lachen. Je lijkt wel een arbeidsdeskundige.
En daar gaat het dus over. En dat aantal zal alleen maar toenemen namate de aow leeftijd zal stijgen.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als dat waar is dan hebben ze recht op WIA
ok dat is toch goed?quote:Op donderdag 18 april 2024 21:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
En daar gaat het dus over. En dat aantal zal alleen maar toenemen namate de aow leeftijd zal stijgen.
En omdat ouderen boven de 60 ook nog eens een behoorlijk inkomen hebben is het sowieso bijna onmogelijk om daar iets anders voor te vinden.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok dat is toch goed?
dan kan een andere arbeidsmigrant werk krijgen
wie niet kan of wil werken die moet maar in de WIA , geen probleem mee
ach ach ach wat een verdriet tochquote:Op donderdag 18 april 2024 22:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
En omdat ouderen boven de 60 ook nog eens een behoorlijk inkomen hebben is het sowieso bijna onmogelijk om daar iets anders voor te vinden.
Je snapt ook wel als een manager afgekeurd zou worden maar wel nog aardbeien zou kunnen plukken dat dit niet gaat gebeuren en je ook niet hoeft te accepteren. Het inkomensverlies zou dan onacceptabel worden.
Het ergste van alles is dat mensen onderaan de ladder nog het ergste de jlos zijn. Dat is nog het trieste vsn dut alles. Just vanwege het lagere inkomen is daar makkelijker ander werk voor te vinden waarbij het inkomens verlies niet groot is.
Ga jij voor een 2000 euro netto minder werken? Ik geloof er niets van.quote:Op donderdag 18 april 2024 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach ach ach wat een verdriet toch
wat een boel redenen om maar niet te hoeven werken
echt werken is onacceptabel
Nee, maar we moeten in de toekomst voorkomen dat mensen al zo vroeg versleten zijn. Dat is voor henzelf en voor de samenleving beter. Alleen heerst er bij velen een onwil erover na te denken hoe je daar komt.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mensen die sowieso al meer dan 35 jaar onafgebroken hebben gewerkt ga jij mij nu zeggen dat zij om gratis geld gaan vragen?
Niet iedereen is geschikt om zomaar te studeren. Ook kun je niet van iedere vakman die een zwaar beroep uitoefend geschikt maken voor een kantoorbaan.quote:Op donderdag 18 april 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar we moeten in de toekomst voorkomen dat mensen al zo vroeg versleten zijn. Dat is voor henzelf en voor de samenleving beter. Alleen heerst er bij velen een onwil erover na te denken hoe je daar komt.
Is ook weer gelijk de negatieve insteek waar bij voorbaat niks kan en alles hetzelfde moet blijven.quote:Op donderdag 18 april 2024 22:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet iedereen is geschikt om zomaar te studeren. Ook kun je niet van iedere vakman die een zwaar beroep uitoefend geschikt maken voor een kantoorbaan.
Je mag blij zijn dat er mensen zijn zoals schoonmakers etc die dit werk doen waar jij en ik geen zin in hebben. Geef die mensen de kans om op een respectabele leeftijd te kunnen stoppen.
Het is D66 gelul dat iedereen maar instaat zou moeten zijn om zijn leven lang te kunnen studeren.
Helaas zijn juist de schoonmakers en vele andere beroepen de klos. Juist vanwege het inkomen. Een manager word gelijk 100% afgekeurd en een schoonmaker met gelijke ziekte daar kunnen ze nog wat mee. En dat soort mij wel om heel.eerlijk te zijn.
Leuke theorie. Maar zo werkt het helaas niet. Er zijn nu eenmaal mensen op een werkvloer de hun werk zo graag uitvoeren dat ze niets anders willen. Bovendien is er ook nog een werkgever die het allemaal prima zal vinden als een vakman zich de pleuris werkt.quote:Op donderdag 18 april 2024 22:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is ook weer gelijk de negatieve insteek waar bij voorbaat niks kan en alles hetzelfde moet blijven.
Kunnen we niet gewoon eens nadenken over wat er wel kan. En bedenken dat het misschien beter voor iedereen is als we geen mensen tot hun 55e fysiek zwaar belasten en dan in een ziekteregeling te dumpen terwijl ze al gesloopt zijn. Maar zorgen dat ze voor die tijd iets gaan doen dat minder zwaar is. Daar hoef je niet per se een zware studie voor te kunnen. Maar goed betaalbaar volwassenenonderwijs om een ander vak te leren zou er veel aan bij kunnen dragen. En dat geldt ook voor die manager.
Normaal gesproken dan word je bij de zelfde werkgevers voor anderen interne beroep gezochtquote:Op donderdag 18 april 2024 22:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is ook weer gelijk de negatieve insteek waar bij voorbaat niks kan en alles hetzelfde moet blijven.
Kunnen we niet gewoon eens nadenken over wat er wel kan. En bedenken dat het misschien beter voor iedereen is als we geen mensen tot hun 55e fysiek zwaar belasten en dan in een ziekteregeling te dumpen terwijl ze al gesloopt zijn. Maar zorgen dat ze voor die tijd iets gaan doen dat minder zwaar is. Daar hoef je niet per se een zware studie voor te kunnen. Maar goed betaalbaar volwassenenonderwijs om een ander vak te leren zou er veel aan bij kunnen dragen. En dat geldt ook voor die manager.
Dus geen afkeur? Vreemd. Mijn werkgever wilde mij in de iva stoppen maar de arbo uni ging daar gelijk niet mee akkoord en ook geen aanvraag gedaan bij het UWV. omdat oncologie niet kon zeggen hoe lang ik nog te leven heb. Ik zit nu in spoor 2. Ik zie het allemaal wel. Ik ben voor functie in iedergeval 100% afgekeurd helaas.quote:Op donderdag 18 april 2024 23:33 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Normaal gesproken dan word je bij de zelfde werkgevers voor anderen interne beroep gezocht
Dat is namelijk spoor1 en spoor2 tijdens je ziekte bij de werkgever
Probleem vandaag is de werkgever niet meer wil investeren omdat volgens hun genoeg mensen zijn die jouw baan over kan nemen.
Dus als dat allemaal geblokkeerd word en je komt dan op eens in de wga of wia terecht (eerst wga trouwens)
Houd gewoon in dat de uwv zelf niet genoeg samen met werkgevers en werknemers een oplossing zoeken.
Vermoedelijk door uwv personeel tekort.
Dus was is de volg oorde voor de mensen die nooit niet in zo situatie hebben mee gemaakt.
Je word ziek en is niet mogelijk je eigen huidige werk te doen.
Er komt dus een ziek melding .
Tijdens de ziekmelding heb je arts en ziekenhuis .
En de bedrijfsarts te maken.
Er word normaal gesproken beken met spoor1 traject. (Moet van uit de uwv)
Dat met aanpassen van uit het bedrijf de zelfde werk te kunnen doen .
Lukt dat niet .
Dan krijg je spoor 2 project (ook verplicht van uit de uwv)
Spoor2 houd in zelfde bedrijf en kijken voor een aangepast anderen functie en studie.
Spoor3 als er geen werk te vinden is in spoor 2 bij de huidige werkgever
Dan ga je in spoor3 kijken bij een anderen bedrijf met studie en loon om te zien of daar kan werken .
Daarna word de contract op gemaakt en zit je bij een anderen werkgever.
Nu in de praktijk.
Man word ziek
Je gaat naar arboarts.
Die laat je ziek zitten wegens je leeftijd.
Vervolgens word vervroegd wia aanvraag gedaan.
Wachten op uwv uit slag .
Vervolgens later weer een uwv wia aanvraag.
Met wat onzin op papier en ondertussen de werknemer overgehaald dat er wel een wga inzit .
Boem uwv keurt af en onslag is goed gekeurd .
En je staat op straat met ww uitkering .
Wel zo gaat het geweldige land leven we toch .
Heb eerder het idee dat men tegenwoordig geen pit meer heeft, iedereen aan de burnout lijkt het welquote:Op donderdag 18 april 2024 14:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Ook in andere leeftijdsgroepen stijgt het aantal mensen dat arbeidsongeschikt raakt. Ook daar is werkdruk de grote oorzaak
Afkeur is gebaseerd op salaris verlies.quote:Op donderdag 18 april 2024 23:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus geen afkeur? Vreemd. Mijn werkgever wilde mij in de iva stoppen maar de arbo uni ging daar gelijk niet mee akkoord en ook geen aanvraag gedaan bij het UWV. omdat oncologie niet kon zeggen hoe lang ik nog te leven heb. Ik zit nu in spoor 2. Ik zie het allemaal wel. Ik ben voor functie in iedergeval 100% afgekeurd helaas.
versleten , ach lul toch een end op manquote:Op donderdag 18 april 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar we moeten in de toekomst voorkomen dat mensen al zo vroeg versleten zijn. Dat is voor henzelf en voor de samenleving beter. Alleen heerst er bij velen een onwil erover na te denken hoe je daar komt.
Dat is inderdaad het grote probleem. Het inkomen is een zeer belangrijk item. Zo zal inderdaad een manager op een behoorlijk niveau gelijk volledig afgekeurd worden en een schoonmaker niet bij een gelijk ziekte beeld. Voor een schoonmaker zijn er mogelijk nog werkzaamheden te bedenken die het inkomen dat hij of zij had nauwelijks schaden. Bij een manager word dat natuurlijk een stuk moelijker om zijn inkomen te kunnen benaderen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 01:10 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Afkeur is gebaseerd op salaris verlies.
Probleem is dat de minimaal loon zo hard stijgt.
Dat vaak de gat te klein aan het woorden is .
Zo lang je bijde armen kan gebruiken is er geen afkeur .
Zo lang je kilometers kan lopen geen afkeur .
Je kan dan namelijk altijd bij de post sorteer centrum werken.
Je kan in soldeer fabriek werken .
Bij de gemeenten werken in de onderhoud van vuilnis.
Dus laat loon moet je arm en been er afliggen voor je de 50% afkeur heb
Dikke salaris dan is een blauwe teen tegen een stoeptegel stoten al voldoende voor 100% afkeur .
Wat een vreemde opmerking. Geef nu eerst maar eens antwoord op mijn vraag dat betrekking heeft op het verlies van inkomen. Alsof jij dat zou accepteren.quote:Op vrijdag 19 april 2024 04:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
versleten , ach lul toch een end op man
je piemel is versleten
Ja en met alle sneeuwvlokjes nu wordt die groep alleen maar groterquote:Op donderdag 18 april 2024 14:00 schreef torentje het volgende:
[..]
Ook in andere leeftijdsgroepen stijgt het aantal mensen dat arbeidsongeschikt raakt. Ook daar is werkdruk de grote oorzaak
Werken is niet altijd leuk.quote:Op donderdag 18 april 2024 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach ach wat een verdriet,
Werken is leuk
ga dan iets doen wat je wel leuk vind ,
[..]
enj wat doe je nu de hele dag?/
werken is ook heel leuk en relaxed, maar niet als ie bijna aan een burnout zatquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Werken is niet altijd leuk.
Ik had mn huis afbetaald en ging door te stoppen met werken er op achteruit wat een ander aan een huis betaald. Geen vetpot voor me maar prima te doen.
Wat ik de hele dag doe? Nu ff op FOK, straks iets aan het huis klussen. Zo nu en dan vrijwilligerswerk en een beetje rondvaren en regelmatig wandelen. Weinig stress en lekker relaxed in het leven.
Dat zal er ook mee te maken hebben dat er een hele rits aan zaadbanen bestaat waarvoor je amper meer krijgt dan wanneer je aan de borst van moedertje staat lekker thuis zit.quote:Op donderdag 18 april 2024 23:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb eerder het idee dat men tegenwoordig geen pit meer heeft, iedereen aan de burnout lijkt het wel
Vrijwilligerswerk is veel leuker want dan kan je zonder financiële problemen er mee stoppen als het je niet aan staat. Sowieso wordt je dan serieuzer genomen.quote:Op vrijdag 19 april 2024 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
werken is ook heel leuk en relaxed, maar niet als ie bijna aan een burnout zat
Dat zal mee helpen, wellicht ook veel banen die gewoon geen voldoening geven. Beetje naar een scherm kijken 40 uur per week.quote:Op vrijdag 19 april 2024 16:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal er ook mee te maken hebben dat er een hele rits aan zaadbanen bestaat waarvoor je amper meer krijgt dan wanneer je aan de borst van moedertje staat lekker thuis zit.
Toch is er denk ik wel een hoop verbetert in de loop der jaren vergeleken met vroeger. Ergonomische middelen, handige machines tbv wegwerkzaamheden, niet meer tillen dan 23 kg, (correct me if im wrong), etc etc. Maar het is afwachten hoe dat uitpakt voor de jongere generatie als zij de 60 aanraken.quote:Op donderdag 18 april 2024 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om fysieke klachten. Dat is een onderdeel. De kans dat je na je 60ste ernstig ziek word is natuurlijk groter dan op jongere leeftijd. Dat gaat van zware hartklachten, herseninfarct tot diverse kankers etc. Gecombineerd met wat andere klachten zoals ook mentaal dan weet je het wel.quote:Op vrijdag 19 april 2024 18:10 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Toch is er denk ik wel een hoop verbetert in de loop der jaren vergeleken met vroeger. Ergonomische middelen, handige machines tbv wegwerkzaamheden, niet meer tillen dan 23 kg, (correct me if im wrong), etc etc. Maar het is afwachten hoe dat uitpakt voor de jongere generatie als zij de 60 aanraken.
ik ben 72 en doe zwaar werkquote:Op vrijdag 19 april 2024 18:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om fysieke klachten. Dat is een onderdeel. De kans dat je na je 60ste ernstig ziek word is natuurlijk groter dan op jongere leeftijd. Dat gaat van zware hartklachten, herseninfarct tot diverse kankers etc. Gecombineerd met wat andere klachten zoals ook mentaal dan weet je het wel.
Ik kan alleen maar spreken over mijn eigen werkomgeving. Maar het aantal 60+ dat uitvalt en niet meer terug komt is behoorlijk hoog.
Daar heb je zeker gelijk in dat die groep een verhoogd risico heeft op ziektes en dergelijke. Komt ook omdat we steeds ouder worden door de huidige medische voorzieningen en technologieën die beschikbaar zijn. De mens werd vroeger namelijk niet zo oud als tegenwoordig, wat ziekte en zeer verklaard.quote:Op vrijdag 19 april 2024 18:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet alleen om fysieke klachten. Dat is een onderdeel. De kans dat je na je 60ste ernstig ziek word is natuurlijk groter dan op jongere leeftijd. Dat gaat van zware hartklachten, herseninfarct tot diverse kankers etc. Gecombineerd met wat andere klachten zoals ook mentaal dan weet je het wel.
Ik kan alleen maar spreken over mijn eigen werkomgeving. Maar het aantal 60+ dat uitvalt en niet meer terug komt is behoorlijk hoog.
Tel je zegeningen.quote:
quote:Op donderdag 18 april 2024 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
INB4 iK bEn 73 En WeRk NoG ElKe DaG
quote:Op donderdag 18 april 2024 13:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Koeienstront, bejaardenhuizen, 5 kamerwoning, Bulgarije, wolven.
Zo hebben we alles gehad.
Jij bent 72 en zit de hele dag een beetje te kwallen op een internetforum. Natuurlijk doe jij geen zwaar werk.quote:
nee ik werk overdagquote:Op vrijdag 19 april 2024 21:14 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jij bent 72 en zit de hele dag een beetje te kwallen op een internetforum. Natuurlijk doe jij geen zwaar werk.
Het werk dat door de werkgevers aangeboden wordt is dan ook niet alles. Dan moeten de werknemers al heel speciaal zijn willen die dat aangeboden werk 40 jaar of langer kunnen doen.quote:Op donderdag 18 april 2024 23:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heb eerder het idee dat men tegenwoordig geen pit meer heeft, iedereen aan de burnout lijkt het wel
Iemand die 40 jaar of meer werkt is niet speciaal. Die heeft gewoon de mazzel gezond te zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Het werk dat door de werkgevers aangeboden wordt is dan ook niet alles. Dan moeten de werknemers al heel speciaal zijn willen die dat aangeboden werk 40 jaar of langer kunnen doen.
Eens, daar wil ik aan toevoegen dat ook vaak de neiging bestaat om gezondheid en ziekte als persoonlijke verantwoordelijkheid te zien, terwijl het voor 90% slechts een kwestie van geluk of pech is.quote:Op zaterdag 20 april 2024 10:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Iemand die 40 jaar of meer werkt is niet speciaal. Die heeft gewoon de mazzel gezond te zijn.
Er zijn twee zaken die mij in deze discussies mbt pensioen etc. storen.
1) Het denken alsof iemand niet meer wil werken als hij ouder is.
2) Vrije tijdsbesteding mag niet ongezond zijn. Werk dat ongezond is, is geen enkel probleem.
Zou sowieso een goed idee zijn om al die senielen eens wat minder te betalen. Waarom moet je twee keer zo veel verdienen omdat je oud bent terwijl je daadwerkelijke bijdrage voornamelijk uit in de weg lopen en zeuren over vroeger bestaat?quote:Op donderdag 18 april 2024 22:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ga jij voor een 2000 euro netto minder werken? Ik geloof er niets van.
zeg ho eens even, pensioen is je eigen spaargeld hequote:Op zaterdag 20 april 2024 11:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zou sowieso een goed idee zijn om al die senielen eens wat minder te betalen. Waarom moet je twee keer zo veel verdienen omdat je oud bent terwijl je daadwerkelijke bijdrage voornamelijk uit in de weg lopen en zeuren over vroeger bestaat?
Wie heeft het over pensioen? Ik in ieder geval niet. Beetje moeite met begrijpend lezen op je oude dag?quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeg ho eens even, pensioen is je eigen spaargeld he
en mijn 100% eindloon ABP pensioen is zorgvuldig bijeen gesprokkeld
je zus is seniel![]()
![]()
![]()
Daarnaast betaal ik ieder jaar een 4000 euro belasting naast de voorinhouding
veel gehuwden ontvangen en verder nietsquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wie heeft het over pensioen? Ik in ieder geval niet. Beetje moeite met begrijpend lezen op je oude dag?
quote:AOW-bedragen per 1 januari 2024 bekend: op hoeveel ...
14 dec 2023 — Wat kunt u als AOW-gerechtigde verwachten, als u met zijn tweeën woont?
In 2024 gaat het enorme brutobedrag van 993,16 euro naar 1.047,60 .
quote:Ben je getrouwd en pas je de heffingskorting toe op je AOW, dan krijg je vanaf januari 2024 een bedrag van ¤ 991,87 (netto) per maand per persoon .
Zonder deze heffingskorting ontvang je ¤ 792,79 per maand per persoon."
Wat? Pak nog een jenevertje johquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
veel gehuwden ontvangen en verder niets
[..]
nee dat is voor oude mensen , ik ben pas net 72 hequote:
quote:Mensen vragen het ook
Wat is het netto AOW-bedrag voor een echtpaar?
U bent getrouwd of woont samen
Brutobedrag AOW ¤ 1.047,60
Af: loonheffing ¤ 0,00
Af: bijdrage Zvw (5,32%) ¤ 55,73
Nettobedrag AOW ¤ 991,87
Heel veel mensen denken dat alle mensen hetzelfde geluk als zij hadden en hebben.quote:Op zaterdag 20 april 2024 10:34 schreef Cherni het volgende:
1) Het denken alsof iemand niet meer wil werken als hij ouder is.
Ja, dat is krom.quote:Op zaterdag 20 april 2024 10:34 schreef Cherni het volgende:
2) Vrije tijdsbesteding mag niet ongezond zijn. Werk dat ongezond is, is geen enkel probleem.
Klopt. Ik heb WAO, ben nu 60 en heb ongeveer 1800 netto per maand. Dat houd ik dus (gaat af en toe iets omhoog) tot mijn 67ste of later, afhankelijk van de pensioensleeftijd.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:17 schreef Cherni het volgende:
Het is dan ook een open deur. Bovendien gaat het nog meer kosten ook. Stel je voor dat de aow naar 70 gaat en je rond je 63 volledig bent afgekeurd. Dan hou je dus tot je 70ste tot 75% van je laatst genoten loon. Dat is nog gunstiger dan aow. En als je ook geen geen pensioen hebt opgebouwd is het al helemaal gunstig.
Heb je het niet eens over al die admininteractieve handel om mensen die ruin de 60 zijn gepasseerd bezig te houden.
Daar kom je vanzelf hopelijk niet achter en dat je vooral gezond mag blijven zodat je tot aan je pensioen kunt werken. Deze draad gaat over senioren die ziek zijn en daarom mogelijk niet meer kunnen werken en of hun functie niet meer kunnen uitvoeren. Iets waar de meesten niet om vragenquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zou sowieso een goed idee zijn om al die senielen eens wat minder te betalen. Waarom moet je twee keer zo veel verdienen omdat je oud bent terwijl je daadwerkelijke bijdrage voornamelijk uit in de weg lopen en zeuren over vroeger bestaat?
mensen blijven gezonder van werk met beweging dan van thuis op de bank zittenquote:Op zaterdag 20 april 2024 12:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar kom je vanzelf hopelijk niet achter en dat je vooral gezond mag blijven zodat je tot aan je pensioen kunt werken. Deze draad gaat over senioren die ziek zijn en daarom mogelijk niet meer kunnen werken en of hun functie niet meer kunnen uitvoeren. Iets waar de meesten niet om vragen
Sowieso is je opmerking in de weg lopen totale onzin. Maar ook daar kom je vanzelf wel achter als je zelf de 60 passeert. Kijken of je dan vrijwillig gigantisch gaat inleveren.
Nu gaat deze draad niet over jongeren. Maar ook die zijn natuurlijk de klos bij ziekte.
Als iemand in beweging is dan hoort of ziet hij toch niks?quote:Op zaterdag 20 april 2024 12:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen blijven gezonder van werk met beweging dan van thuis op de bank zitten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |