abonnement Unibet Coolblue
pi_213246954
https://www.tubantia.nl/b(...)r-de-kans~ad9e5dd60/

Steeds meer senioren arbeidsongeschikt: ‘Hoe langer je doorwerkt, des te groter de kans’


UWVMet het pensioen in zicht raken tienduizenden 60-plussers arbeidsongeschikt, en de aantallen nemen razendsnel toe. Dat is het gevolg van de stijgende pensioenleeftijd en de werkdruk, constateert het UWV.
De vakbonden roepen al tijden dat voor grote groepen mensen 67 jaar te oud is om nog te werken, nu wordt dat ook onderbouwd met harde cijfers. Het UWV ziet steeds meer ouderen uit de zorg, het onderwijs, het openbaar bestuur, of vanuit uitzendbanen die zich na twee jaar ziekte melden voor een WIA-arbeidsongeschiktheidsuitkering. Opgebrand en uitgeblust.
Niet zozeer omdat het werk fysiek zwaar is, vaker vanwege de hoge werkdruk’’, zegt bestuursvoorzitter Maarten Camps van UWV. ,,Hoe langer je doorwerkt, des te groter wordt de kans dat je arbeidsongeschikt wordt.’’

De 60-plussers worden in rap tempo de groep met de meeste arbeidsongeschikten. Eind 2023 hadden 61.761 60-plussers een WIA-uitkering, 14 procent méér dan een jaar eerder. Bij de groep 65-plussers was de stijging zelfs 30 procent. Slechts 900 ouderen stroomden weer uit de WIA en dan vooral omdat ze met pensioen gingen en van de WIA-uitkering in de AOW belandden, niet omdat ze weer aan het werk gingen.


Ook in andere leeftijdsgroepen stijgt het aantal mensen dat arbeidsongeschikt raakt. Ook daar is werkdruk de grote oorzaak, maar bij geen enkele generatie is de toename zo groot als bij de 60-plussers.

Hoge instroom
Het UWV kan de enorme toestroom aan arbeidsongeschikten niet aan. De instroom in de WIA is al jaren zó hoog dat het UWV mensen niet op tijd - binnen acht weken - beoordeeld krijgt. Om de lange wachtlijsten weg te werken worden 60-plussers die in de WIA komen sinds eind 2022 helemaal niet meer door een arts beoordeeld tenzij ze erom vragen. Een arbeidsdeskundige beoordeelt tegenwoordig de aanvraag, niet zelden zonder de oudere überhaupt maar te zien.

Camps denkt dat die situatie nog wel twee tot drie jaar zo blijft. Het lukt domweg niet om nieuwe verzekeringsartsen te vinden. Pas in 2027 zullen de wachtlijsten voor de arbeidsongeschiktheidskeuringen mogelijk verdwenen zijn. Hij houdt wel een slag om de arm. ,,Mits de instroom niet toeneemt.’’

Maar het UWV constateert zelf in het donderdag gepubliceerde jaarverslag 2023 dat de instroom juist wél toeneemt doordat mensen langer moeten werken voor ze met pensioen kunnen. Tot en met 2027 is de pensioenleeftijd 67 jaar, vanaf 2028 wordt dat verhoogd tot 67 jaar en 3 maanden.

Groep uitvallers wordt nog hoger
Vakbond CNV stelde vorige maand dat bijna de helft van de werknemers ouder dan 45 jaar verwacht dat ze de pensioenleeftijd vanwege de zwaarte van hun beroep niet zullen halen. En als de pensioenleeftijd nog verder stijgt dan wordt de groep uitvallers nog hoger, verwacht de vakbond. De cijfers van UWV ondersteunen de aannames van CNV.

Of de pensioenleeftijd nog verder wordt opgerekt is ongewis. De PVV, de grootste fractie in de Tweede Kamer, pleit voor verlaging van de pensioenleeftijd naar het oude 65 jaar.

Het gaat UWV-baas Camps te ver om te stellen dat de WIA nu noodgedwongen wordt gebruikt als een nieuwe vut-regeling omdat de oudere het niet volhoudt tot aan de pensioendatum. In absolute aantallen valt het aantal 60-plussers dat de eindstreep niet haalt nog wel mee, vindt het UWV

Deze mensen zijn gewoon ziek. Daar zit ook een strenge toets op. Bij de vut was er natuurlijk helemaal geen toets. Dus nee, de WIA is geen nieuwe vut. En we moeten ook even goed de vraag stellen: Wat wilden we ook al weer bereiken met die verhoogde pensioenleeftijd? De doelstelling was dat we meer mensen beschikbaar zouden hebben voor de arbeidsmarkt. Onder andere door de hogere pensioenleeftijd hebben we nu 9,5 miljoen mensen die aan het werk zijn. Die oudere werknemers hebben we heel hard nodig. En een deel daarvan wordt arbeidsongeschikt, omdat er nou eenmaal meer mensen werken.’’

Ts

Dat was gewoon de bedoeling van de overheid.
Uwv gebruiken als vervroegd pensioen.
Lekker uit de pot van de werkende mensen die deze vullen.

Er niks voor niks een reden dat er vroeger vervroegd pensioen was en volledige pensioen.
Waar velen mensen die zwaar lichamelijk Arbeid deden met vervroegd pensioen gingen

Niet vergeten dat mensen nu zo versleten raken dat zelf de verzorging kosten ook omhoog .
Juist door dat ze kapot hebben gewerkt .
En met medicatie en ziekenhuis .
Zo kunstheup kosten geld.
En als de man gewoon op tijd op pensioen was gegaan kon dat uit gesteld word.

Stel ook gewoon voor dat vervroegd pensioen ook weer terug komt.
En dat de jongeren generatie het overnemen .
Dat zorgt tenslotte ook weer voor werk.
  donderdag 18 april 2024 @ 11:52:43 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213247023
We moeten echt hard in gaan zetten op automatisering en dat niet ten koste laten gaan van arbeidsplaatsen maar benutten om de werkweek aanzienlijk te verkorten met behoud van salaris. Dit gaat nergens meer over.
pi_213247278
Het is dan ook een open deur. Bovendien gaat het nog meer kosten ook. Stel je voor dat de aow naar 70 gaat en je rond je 63 volledig bent afgekeurd. Dan hou je dus tot je 70ste tot 75% van je laatst genoten loon. Dat is nog gunstiger dan aow. En als je ook geen geen pensioen hebt opgebouwd is het al helemaal gunstig.

Heb je het niet eens over al die admininteractieve handel om mensen die ruin de 60 zijn gepasseerd bezig te houden.
pi_213248051
INB4 iK bEn 73 En WeRk NoG ElKe DaG
  donderdag 18 april 2024 @ 13:30:15 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213248071
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
INB4 iK bEn 73 En WeRk NoG ElKe DaG
Koeienstront, bejaardenhuizen, 5 kamerwoning, Bulgarije, wolven.

Zo hebben we alles gehad.
pi_213248088
Bejaarden blijken weer eens werkschuw.
pi_213248379
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Bejaarden blijken weer eens werkschuw.
Ook in andere leeftijdsgroepen stijgt het aantal mensen dat arbeidsongeschikt raakt. Ook daar is werkdruk de grote oorzaak
pi_213248837
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Ook in andere leeftijdsgroepen stijgt het aantal mensen dat arbeidsongeschikt raakt. Ook daar is werkdruk de grote oorzaak
Nonsens. In het topic over meer jongeren die ziek waren was de conclusie toch echt dat de nieuwe generatie hopeloos verloren werkschuw is.
  donderdag 18 april 2024 @ 14:59:57 #9
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213248929
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nonsens. In het topic over meer jongeren die ziek waren was de conclusie toch echt dat de nieuwe generatie hopeloos verloren werkschuw is.
Ik geef ze geen ongelijk.
  donderdag 18 april 2024 @ 15:56:08 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213249394
Wat een mietjes die bejaarden.
Altijd hun bek vol met millennial kritiek terwijl ze zelf gewoon massaal uitvallen. Pussy generatie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213249538
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nonsens. In het topic over meer jongeren die ziek waren was de conclusie toch echt dat de nieuwe generatie hopeloos verloren werkschuw is.
De ellende werkt beide kanten op. Jongeren klagen over ouderen en ouderen over jongeren. Dat is nooit anders geweest.

De kern is dat het alsmaar verhogen van die aow leeftijd niet gaat werken. Ook voor de jongere generatie niet. Sterker nog, ik zal de laatste zijn die het prima zal vinden om die leeftijd alsmaar te verhogen terwijl Ik er zelf niet veel hinder van heb.

Ik heb ook kinderen waarvan ik hoop dat die niet tot ver in de 70 moeten werken. Vrijwillig moet iedereen dat zelf weten. Maar die aow leeftijd blijven verhogen zie ik niet zitten.
  donderdag 18 april 2024 @ 16:10:19 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213249542
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:56 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een mietjes die bejaarden.
Altijd hun bek vol met millennial kritiek terwijl ze zelf gewoon massaal uitvallen. Pussy generatie.
Dit dus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213249728
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:09 schreef Cherni het volgende:

[..]
De ellende werkt beide kanten op. Jongeren klagen over ouderen en ouderen over jongeren. Dat is nooit anders geweest.

De kern is dat het alsmaar verhogen van die aow leeftijd niet gaat werken. Ook voor de jongere generatie niet. Sterker nog, ik zal de laatste zijn die het prima zal vinden om die leeftijd alsmaar te verhogen terwijl Ik er zelf niet veel hinder van heb.

Ik heb ook kinderen waarvan ik hoop dat die niet tot ver in de 70 moeten werken. Vrijwillig moet iedereen dat zelf weten. Maar die aow leeftijd blijven verhogen zie ik niet zitten.
Ga nou niet opeens redelijk doen. Van Gen Z is nog niemand na zijn 60e in de WIA gekomen. Het is dus duidelijk zo dat bejaarden gewoon weke sneeuwvlokjes zijn.
pi_213249758
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ga nou niet opeens redelijk doen. Van Gen Z is nog niemand na zijn 60e in de WIA gekomen. Het is dus duidelijk zo dat bejaarden gewoon weke sneeuwvlokjes zijn.
Opeens? Ik pleit hier al jaren op fok dat ik tegen die verhoging van de aow leeftijd etc ben. En dat ik geen verschil maak tussen jong en oud is ook al jaren het geval hier op fok.

Helaas hoe oud ook, ziek worden kan iedereen. Uiteraard is de kans op oudere leeftijd groter. Dat gaat dus ook op voor de jongere generatie van nu.
pi_213249860
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:56 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een mietjes die bejaarden.
Altijd hun bek vol met millennial kritiek terwijl ze zelf gewoon massaal uitvallen. Pussy generatie.
Hmmm. }:| Zelf heb ik er geen enkel probleem mee om tot mijn 70e door te werken. Zoals het nu lijkt dan. Maar manlief, dat is een ander verhaal. Moet nog 60 worden, vanaf zijn 17e altijd zonder tussenpozen gewerkt. De stand van zaken is nu:2 versleten knieën, en daarom zijn zijn heupen nu ook aan de beurt. 3 x hernia gehad, zenuwschade aan een been. Nu begint zijn rikketik ook tegen te werken. Zo zwart/wit kun je het niet zien dus. Ik word altijd een beetje pissig als ik dit soort gezwets hoor. Heb zelf maar eens goed pijn in je flikker met het vooruitzicht dat je nog heel wat jaren moet afzien.
Mijn kerel moet nog heel wat jaren werken, de wil is er wel, daar gaat het niet om. Maar hij is gewoon versleten.
  donderdag 18 april 2024 @ 16:53:31 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213249914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:46 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Hmmm. }:| Zelf heb ik er geen enkel probleem mee om tot mijn 70e door te werken. Zoals het nu lijkt dan. Maar manlief, dat is een ander verhaal. Moet nog 60 worden, vanaf zijn 17e altijd zonder tussenpozen gewerkt. De stand van zaken is nu:2 versleten knieën, en daarom zijn zijn heupen nu ook aan de beurt. 3 x hernia gehad, zenuwschade aan een been. Nu begint zijn rikketik ook tegen te werken. Zo zwart/wit kun je het niet zien dus. Ik word altijd een beetje pissig als ik dit soort gezwets hoor. Heb zelf maar eens goed pijn in je flikker met het vooruitzicht dat je nog heel wat jaren moet afzien.
Mijn kerel moet nog heel wat jaren werken, de wil is er wel, daar gaat het niet om. Maar hij is gewoon versleten.
Ik vind dat hij zich niet zo moet aanstellen. Deden ze vroeger ook niet als ik dat boomergelul telkens moet geloven. :+
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213249950
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik vind dat hij zich niet zo moet aanstellen. Deden ze vroeger ook niet als ik dat boomergelul telkens moet geloven. :+
Jij bent vast een hele kerel. :') Totdat je de mannengriep krijgt waarschijnlijk, dan huil je al moord en brand.
En mijn man is niet van de boomer generatie.
pi_213249996
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:56 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Jij bent vast een hele kerel. :') Totdat je de mannengriep krijgt waarschijnlijk, dan huil je al moord en brand.
En mijn man is niet van de boomer generatie.
Ik val er ook net niet onder. Maar die vervelende boomers zijn wel zo slim geweest om goed voor zichzelf te zorgen door een collectief te vormen. Een collectief dat helaas nu ontbreekt. Het is ieder voor zich en God voor allen.
pi_213250029
De boomers hebben de tijd mee gehad, dikke mazzel voor ze. Mijn moeder mocht stoppen met werken toen ze 58 was. Toen had ze overigens wel al meer dan 40 jaar fulltime gewerkt. Ik gun haar dat van harte, want veel langer had ze het ook niet volgehouden. Ze zouden je pensioenleeftijd moeten laten afhangen van je aantal gewerkte jaren.
pi_213250064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:01 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik val er ook net niet onder. Maar die vervelende boomers zijn wel zo slim geweest om goed voor zichzelf te zorgen door een collectief te vormen. Een collectief dat helaas nu ontbreekt. Het is ieder voor zich en God voor allen.
De vakbonden bestaan nog steeds hoor. Je kan er zonder problemen lid van worden.

GVD, krijgen we nu er de schuld van dat we solidair voor elkaar waren? 'Jongeren' hielden liever die vijftien gulden/euro in de zak omdat ze het beter individueel konden regelen dan collectief. Dn moet je nu ook niet gaan janken dat alle voorzieningen waarvoor mijn generatie op de bres heeft gestaan u weer zijn afgebroken.

Jij en je leeftijdsgenoten zijn de vervelende verwende krengen, niet de boomers.
pi_213250093
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:07 schreef Seeburg54 het volgende:
De boomers hebben de tijd mee gehad, dikke mazzel voor ze. Mijn moeder mocht stoppen met werken toen ze 58 was. Toen had ze overigens wel al meer dan 40 jaar fulltime gewerkt. Ik gun haar dat van harte, want veel langer had ze het ook niet volgehouden. Ze zouden je pensioenleeftijd moeten laten afhangen van je aantal gewerkte jaren.
Hadden het gewoon op 65 moeten laten staan. En dat ook voor de jongeren van nu. Of 40 jaar pensioenopbouw.

Het is gewoon te verwachten dat mensen boven de 60 steeds vaker uitvallen in zware beroepen als je al vanaf je 18e werkt. En zware beroepen hoeven niet altijd fysieke beroepen te zijn. Ook een een kantoorbaan kan geestelijk een ellende worden als je straks ruim de 60 bent gepasseerd.

Verder is het helaas zo dat ziek worden geen keuze is. Dat overkomt vroeg of laat iedereen.
pi_213250102
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
INB4 iK bEn 73 En WeRk NoG ElKe DaG
@michaelmoore
pi_213250121
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De vakbonden bestaan nog steeds hoor. Je kan er zonder problemen lid van worden.

GVD, krijgen we nu er de schuld van dat we solidair voor elkaar waren? 'Jongeren' hielden liever die vijftien gulden/euro in de zak omdat ze het beter individueel konden regelen dan collectief. Dn moet je nu ook niet gaan janken dat alle voorzieningen waarvoor mijn generatie op de bres heeft gestaan u weer zijn afgebroken.

Jij en je leeftijdsgenoten zijn de vervelende verwende krengen, niet de boomers.
Hoho. Ik pleit juist voor het collectief. Dat is wat helaas nu ontbreekt. Ik ben 61. :) Maar ik kom ook op voor jongeren. Ik maak geen verschil tussen jong en oud. Ik probeer juist jongeren te overtuigen dat een collectief een prima middel is om iets te kunnen bereiken.
pi_213250160
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:46 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Hmmm. }:| Zelf heb ik er geen enkel probleem mee om tot mijn 70e door te werken. Zoals het nu lijkt dan. Maar manlief, dat is een ander verhaal. Moet nog 60 worden, vanaf zijn 17e altijd zonder tussenpozen gewerkt. De stand van zaken is nu:2 versleten knieën, en daarom zijn zijn heupen nu ook aan de beurt. 3 x hernia gehad, zenuwschade aan een been. Nu begint zijn rikketik ook tegen te werken. Zo zwart/wit kun je het niet zien dus. Ik word altijd een beetje pissig als ik dit soort gezwets hoor. Heb zelf maar eens goed pijn in je flikker met het vooruitzicht dat je nog heel wat jaren moet afzien.
Mijn kerel moet nog heel wat jaren werken, de wil is er wel, daar gaat het niet om. Maar hij is gewoon versleten.
Toch wel leuk om te zien dat boomers pissig worden als ze dezelfde teksten lezen waar zijzelf of hun generatiegenoten hier bijna iedere maand speciaal een topic voor openen.
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:35 schreef Cherni het volgende:

[..]
Opeens? Ik pleit hier al jaren op fok dat ik tegen die verhoging van de aow leeftijd etc ben. En dat ik geen verschil maak tussen jong en oud is ook al jaren het geval hier op fok.

Helaas hoe oud ook, ziek worden kan iedereen. Uiteraard is de kans op oudere leeftijd groter. Dat gaat dus ook op voor de jongere generatie van nu.
Je laat je toch niet boos maken door iemand die dit schrijft?
quote:
Van Gen Z is nog niemand na zijn 60e in de WIA gekomen.
  donderdag 18 april 2024 @ 17:25:04 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213250162
quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
INB4 iK bEn 73 En WeRk NoG ElKe DaG
nee ik ben 72 en inderdaad heb ik vandaag weer gewerkt met Heeeeeel veel plezier


quote:
10s.gif Op donderdag 18 april 2024 15:56 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een mietjes die bejaarden.
Altijd hun bek vol met millennial kritiek terwijl ze zelf gewoon massaal uitvallen. Pussy generatie.
Dat valt mee hoor , de zwakkelingen gaan snel dood en de sterken werken door
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 april 2024 @ 17:28:21 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213250197
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:46 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Hmmm. }:| Zelf heb ik er geen enkel probleem mee om tot mijn 70e door te werken. Zoals het nu lijkt dan. Maar manlief, dat is een ander verhaal. Moet nog 60 worden, vanaf zijn 17e altijd zonder tussenpozen gewerkt. De stand van zaken is nu:2 versleten knieën, en daarom zijn zijn heupen nu ook aan de beurt. 3 x hernia gehad, zenuwschade aan een been. Nu begint zijn rikketik ook tegen te werken. Zo zwart/wit kun je het niet zien dus. Ik word altijd een beetje pissig als ik dit soort gezwets hoor. Heb zelf maar eens goed pijn in je flikker met het vooruitzicht dat je nog heel wat jaren moet afzien.
Mijn kerel moet nog heel wat jaren werken, de wil is er wel, daar gaat het niet om. Maar hij is gewoon versleten.
klopt, de een gaat vroeg, de ander laat , dat zit in je genen,
mijn moeder is 96 geworden in het bejaarden huis ,en ze was nog vrolijk iedere dag

maar veel van mijn vrienden zijn dood , veel gerookt en veel gezopen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 18-04-2024 18:19:10 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213250217
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Toch wel leuk om te zien dat boomers pissig worden als ze dezelfde teksten lezen waar zijzelf of hun generatiegenoten hier bijna iedere maand speciaal een topic voor openen.
[..]
Je laat je toch niet boos maken door iemand die dit schrijft?
[..]

Natuurlijk niet. Kan ook niet omdat gen Z nog geen 60 is :)

IK ben ook niet boos. Ik kan jongeren alleen maar adviseren om niet te kijken naar de boomer. Dat is een gepasseerd station. Je moet als gen. een collectief vormen en zorgen dat jullie niet tot je dood moeten werken.

En nee, ik weet ook wel dat Jij en harvest89 het niet menen. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde. Namelijk zolang mogelijk gezond blijven en op een redelijke leeftijd de mogelijkheid hebben om te kunnen stoppen.
pi_213250225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Toch wel leuk om te zien dat boomers pissig worden als ze dezelfde teksten lezen waar zijzelf of hun generatiegenoten hier bijna iedere maand speciaal een topic voor openen.
[..]
Je laat je toch niet boos maken door iemand die dit schrijft?
[..]

We zijn geen boomers, kinderen van de 70's. ^O^
Maar ik heb er totaal geen moeite mee dat de boomers het geluk hadden dat ze eerder konden stoppen met werken. De boomers in mijn omgeving hebben hun portie wel gehad qua dienstjaren.
pi_213250443
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 12:17 schreef Cherni het volgende:
Het is dan ook een open deur. Bovendien gaat het nog meer kosten ook. Stel je voor dat de aow naar 70 gaat en je rond je 63 volledig bent afgekeurd. Dan hou je dus tot je 70ste tot 75% van je laatst genoten loon. Dat is nog gunstiger dan aow. En als je ook geen geen pensioen hebt opgebouwd is het al helemaal gunstig.

Heb je het niet eens over al die admininteractieve handel om mensen die ruin de 60 zijn gepasseerd bezig te houden.
Dit dus. Iemand die arbeidsongeschikt wordt gaat (nu) tussen de 65 en 67 veel meer sociale uitkeringsdruk geven dan wanneer zij op 65 jarige leeftijd AOW zouden krijgen.

Mogelijk zal dat voor de generatie die het grootste deel van hun werkende leven naar die 65 jaren grens hebben aangewerkt (en nu ineens langer moeten gaan werken) een aanzuigende werking hebben in de neiging om zich tijdig arbeidsongeschikt te laten verklaren, al dan niet ook terecht wegens lichamelijk e/o psychische klachten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213250837
Komt ook wel door de uwv zelf .
Velen Wajong kinderen die niet willen werken.
En helemaal niet ziek zijn maar zogenaamde geestelijk gestrest zijn .(Voorbeeld)
Hup zonder testen of wat dan ook kon je zo een Wajong uitkering krijgen .
Later werden ze wakker en die echt nodig hebben pissen nu naast de pot.

Tenslotte dat was goedkoper dan een ouwe zak die werkt en een ziekte uitkering zal krijgen.

En we zijn er niet .
Letterlijk duizenden die binnen komen.
Die ook geboren worden.
Vroeg of laat gaat het erger worden en stort de piramide spel gewoon in.


Alles wat dus de jaren gebeurt zeker de laatste 25jaar
Is schuiven en kijken wat goedkoopste oplossing is
Vroeg of laat stort dat gewoon in.
En loop je tegen dit soort problemen op.
pi_213250877
Als ik zie hoe sommige mensen afgepeigerd worden door werk en dat ook al dertig jaar zo doen, zowel fysiek als mentaal, dan verbaasd het mij echt helemaal niets. Werken is echt niet altijd goed voor je, je bent puur een slaaf van het grootkapitaal in veel gevallen en het hele wereldje daaromheen. Zo veel verschillen we ook niet van de vroege 19e eeuw.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213250990
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:57 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dit dus. Iemand die arbeidsongeschikt wordt gaat (nu) tussen de 65 en 67 veel meer sociale uitkeringsdruk geven dan wanneer zij op 65 jarige leeftijd AOW zouden krijgen.

Mogelijk zal dat voor de generatie die het grootste deel van hun werkende leven naar die 65 jaren grens hebben aangewerkt (en nu ineens langer moeten gaan werken) een aanzuigende werking hebben in de neiging om zich tijdig arbeidsongeschikt te laten verklaren, al dan niet ook terecht wegens lichamelijk e/o psychische klachten.
Arbeidsongeschikt is niet echt een keuze of zo. Zo werkt het niet.

Ik ben zelf met 63 jaar gestopt met werken en dat betekend dat ik nu in een hoog tempo mijn pensioen aan het opeten ben. Over een paar maanden AOW met dus een klein pensioentje erbij want de bulk is al op. Ik heb er financieel dus behoorlijk fors ingeleverd. Maar dat werken was ik gewoon zat. Je wordt domweg niet meer voor vol aangezien en kan dus alle kutklussen op gaan lossen.

En inderdaad, dat ik vijftig was dacht ik nog iets van tien, hooguit twaalf jaar te moeten werken maar dat ik zevenenvijftig was moest ik opeens nog steeds tien jaar werken. Daar wordt je ook niet vrolijker van. Dus hield ik het met 63 wel voor gezien.
  donderdag 18 april 2024 @ 19:41:07 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213251631
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik zie hoe sommige mensen afgepeigerd worden door werk en dat ook al dertig jaar zo doen, zowel fysiek als mentaal, dan verbaasd het mij echt helemaal niets. Werken is echt niet altijd goed voor je, je bent puur een slaaf van het grootkapitaal in veel gevallen en het hele wereldje daaromheen. Zo veel verschillen we ook niet van de vroege 19e eeuw.
ach ach wat een verdriet,

Werken is leuk
ga dan iets doen wat je wel leuk vind ,

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 18:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]
maar dat ik zevenenvijftig was moest ik opeens nog steeds tien jaar werken.
Daar wordt je ook niet vrolijker van. Dus hield ik het met 63 wel voor gezien.
enj wat doe je nu de hele dag?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213252108
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 19:41 schreef michaelmoore het volgende:
ach ach wat een verdriet,

Werken is leuk
ga dan iets doen wat je wel leuk vind ,

Die realiteit geldt maar voor een klein deel van de mensen. Dus wees niet zo onrealistisch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 18 april 2024 @ 20:06:37 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213252121
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die realiteit geldt maar voor een klein deel van de mensen. Dus wees niet zo onrealistisch.
quote:
Werken is echt niet altijd goed voor je, je bent puur een slaaf van het grootkapitaal in veel gevallen en het hele wereldje daaromheen
_O- _O- _O- :W

ouwe communist
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 april 2024 @ 20:26:55 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213252418
Daarom zorgen dat mensen met zware beroepen door gemakkelijk toegankelijk volwassenenonderwijs op een bepaald moment iets kunnen gaan doen dat minder zwaar is. Kunnen we langer plezier hebben aan hun arbeid en ze hebben zelf ook een fijner leven met minder gebreken.

Ik zie alleen maar winnaars.
pi_213252529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
_O- _O- _O- :W

ouwe communist
Feitelijk is dat gewoon zo, daar hoef je geen communist voor te zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213252544
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:26 schreef Hexagon het volgende:
Daarom zorgen dat mensen met zware beroepen door gemakkelijk toegankelijk volwassenenonderwijs op een bepaald moment iets kunnen gaan doen dat minder zwaar is. Kunnen we langer plezier hebben aan hun arbeid en ze hebben zelf ook een fijner leven met minder gebreken.

Ik zie alleen maar winnaars.
Vaak is de moed in je schoenen gezakt
En je moet niet vergeten dat veel mensen nog vak mensen zijn zonder diploma.
Iets wat in de jaren 60-90 vrij normaal was.
Tegenwoordig moet je al een certificaat hebben om je kont af te vegen op je werk.
(Oke overdreven maar zie ik nog wel van komen)
Snel iets anders leren bij deze mensen is niet zo makkelijk .
Word nog wel eens vergeten
  donderdag 18 april 2024 @ 20:41:29 #39
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_213252586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 11:52 schreef Richestorags het volgende:
We moeten echt hard in gaan zetten op automatisering en dat niet ten koste laten gaan van arbeidsplaatsen maar benutten om de werkweek aanzienlijk te verkorten met behoud van salaris. Dit gaat nergens meer over.
M'n planner gaat blij zijn daarmee :') .
We hebben al werkvolk tekort en werk teveel. Automatisering is een toverwoordje tegenwoordig maar in onze branche is dat onmogelijk.
Graag verwijderen.
  donderdag 18 april 2024 @ 20:50:08 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213252725
Vraag me af hoeveel van die mensen die "zwaar werk" verricht hebben en niet langer kunnen doorwerken in het verleden vrolijk zwart hebben lopen klussen en daar dus nooit premies over hebben lopen afdragen.
Ik wed dat als ze werknemer waren, dat maar een heel, heeeel klein gedeelte niet heeft gedaan.
  donderdag 18 april 2024 @ 20:57:05 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213252849
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:37 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vaak is de moed in je schoenen gezakt
En je moet niet vergeten dat veel mensen nog vak mensen zijn zonder diploma.
Iets wat in de jaren 60-90 vrij normaal was.
Tegenwoordig moet je al een certificaat hebben om je kont af te vegen op je werk.
(Oke overdreven maar zie ik nog wel van komen)
Snel iets anders leren bij deze mensen is niet zo makkelijk .
Word nog wel eens vergeten
als je meedenkt en oplossingen ziet en ernaar handelt , dan kun je met een jaar kleuterschool al terecht bij eeen werkgever
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213252880
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je meedenkt en oplossingen ziet en ernaar handelt , dan kun je met een jaar kleuterschool al terecht bij eeen werkgever
Vertel dat tegen een man van 60 die net ontslag heeft gehad .
Veel succes.
  donderdag 18 april 2024 @ 21:12:53 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213253072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:59 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vertel dat tegen een man van 60 die net ontslag heeft gehad .
Veel succes.
en hoe komt dat?

In een wereld waar iedere AOW er naar werk wordt gesleept

Heb je je gemeld bij een uitzendburo??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 april 2024 @ 21:29:22 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213253322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:37 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vaak is de moed in je schoenen gezakt
En je moet niet vergeten dat veel mensen nog vak mensen zijn zonder diploma.
Iets wat in de jaren 60-90 vrij normaal was.
Tegenwoordig moet je al een certificaat hebben om je kont af te vegen op je werk.
(Oke overdreven maar zie ik nog wel van komen)
Snel iets anders leren bij deze mensen is niet zo makkelijk .
Word nog wel eens vergeten
Daar kun je wat aan doen. In plaats van alleen maar bij voorbaat "kan niet, lukt niet, gratis geld" te gaan roepen.
pi_213253365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je meedenkt en oplossingen ziet en ernaar handelt , dan kun je met een jaar kleuterschool al terecht bij eeen werkgever
En eventueel een behoorlijk salaris verlies maar accepteren?

Er zijn mensen die nu eenmaal geen oplossing hebben vanwege omstandigheden. Wat is dat toch om te denken dat mensen geen zin meer hebben om te werken.

Als het niet meer gaqt dan gaat het niet meer. Je moet eens wat minder naar jezelf kijken.
  donderdag 18 april 2024 @ 21:32:42 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213253382
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je meedenkt en oplossingen ziet en ernaar handelt , dan kun je met een jaar kleuterschool al terecht bij eeen werkgever
Maar dat moet je wel willen he. Op een forum klagen over vluchtelingen die huizen en banen en weetikveelwat inpikken is veel makkelijker. Met zo'n houding gaat een werkgever je dus ook niet aannemen en tijd/moeite steken in het omscholen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213253397
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar kun je wat aan doen. In plaats van alleen maar bij voorbaat "kan niet, lukt niet, gratis geld" te gaan roepen.
Mensen die sowieso al meer dan 35 jaar onafgebroken hebben gewerkt ga jij mij nu zeggen dat zij om gratis geld gaan vragen?
pi_213253545
quote:
84s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar dat moet je wel willen he. Op een forum klagen over vluchtelingen die huizen en banen en weetikveelwat inpikken is veel makkelijker. Met zo'n houding gaat een werkgever je dus ook niet aannemen en tijd/moeite steken in het omscholen.
Doh. Het gaat hier om werknemers boven de 60 die mogelijk zo ziek zijn dat ze doodeenvoudig niet meer kunnen. Stop eens met dat niet willen. En wie klaagt er in deze draad over vluchtelingen en huizen. Daar gaar het niet om.

De reden dat je mag hopen dat de jongste generatie zich nog niet meer laat afnemen. Er is al genoeg afgebroken.
  donderdag 18 april 2024 @ 21:46:34 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213253600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:42 schreef Cherni het volgende:

[..]
Doh. Het gaat hier om werknemers boven de 60 die mogelijk zo ziek zijn dat ze doodeenvoudig niet meer kunnen. Stop eens met dat niet willen. En wie klaagt er in deze draad over vluchtelingen en huizen. Daar gaar het niet om.

De reden dat je mag hopen dat de jongste generatie zich nog niet meer laat afnemen. Er is al genoeg afgebroken.
Je moet denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 18 april 2024 @ 21:49:08 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213253627
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:41 schreef Charged het volgende:

[..]
M'n planner gaat blij zijn daarmee :') .
We hebben al werkvolk tekort en werk teveel. Automatisering is een toverwoordje tegenwoordig maar in onze branche is dat onmogelijk.
Ik zei ook niet dat het overal werkt of dat het in jouw branche (die ik niet ken) wel zou werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')