Wat jij omschrijft is een minnelijke overeenstemming / overeenkomst. Dat is de eerste stap in een mogelijke omgevingsplan voor de overheid. Als dat niet lukt: zullen ze gaan onteigening.quote:Op donderdag 18 april 2024 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die 'onteigening' is het uitkopen van het boerenbedrijf voor luttele miljoenen plus blijft de boer gewoon eigenaar van dat land (mag alleen op die grond niet meer boeren). Hij mag zelfs ergens anders wel gewoon gaan boeren.
Ik begrijp niet wat het verband is de Nederlandse onteigening en de West Bank, of wat dat mij (of Nederland) hypocriet maakt.
Als er in het verleden in Nederland of ergens ter wereld misstanden hebben plaatsgevonden, ik denk dat je dit ook probeert aan te geven, dat zijn die gebeurtenissen niet acceptabel.
Dat jij je hier nog durft te vertonen.quote:Op donderdag 18 april 2024 13:17 schreef egayalS het volgende:
"sure thing, pops. We won't invade haifa"
-israelis
[ x ]
Verschrikkelijk beeld natuurlijk maar jou reactie slaat als een slappe lul op een drumstel.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar ze draagt een hoofddoek, dus het maakt niet uit dat Israel haar familie de dood in bombardeert!!
OT: Mooie foto. Tragisch beeld.
Je had het over onteigenen zonder compensatie. Wellicht kan dit theoretisch gebeuren, weet ik niet, over theoretische mogelijkheden die ooit in de toekomst kunnen gaan gebeuren daar kan ik niks mee. En zelfs als dat zo is, dan is dat gewoon schandalig en onrecht. Welke invloed heeft dat op wat er in de West Bank plaatsvindt? Hebben de ene boeren met rood haar minder rechten dan de andere boeren?quote:Op donderdag 18 april 2024 13:14 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat jij omschrijft is een minnelijke overeenstemming / overeenkomst. Dat is de eerste stap in een mogelijke omgevingsplan voor de overheid. Als dat niet lukt: zullen ze gaan onteigening.
Een redelijke (en volledige) schadeloosstelling is het vaak evenmin. Vandaar het voorbeeld over de grondbepalingen: bouwgrond versus landbouwgrond versus zandgronden.
Dan het volgende punt over de gedwongen verplaatsingen (want dat zijn het dus h?) in Nederland, genitieerd door de overheid: een boer, in jouw voorbeeld, kan vanwege de nieuwe bepalingen in de Omgevingswet niet per definitie ergens anders "boeren" en hij is zijn familie grond kwijt. Dit maakt geen verschil met de juridische situatie in Cisjordani.
Oorlog maakt het alleen zichtbaar: oftewel het komt in jouw sociale-media feed terecht. Voor de Nederlandse opheffen kun je de Staatscourant raadplegen: genoeg mensen die zich enorm uitzichtloos voelen en in een hele juridische rompslomp terecht komen. Dat deze mensen van de Dorpstraat niet in jouw feed komen, begrijp ik dan ook een beetje uit jouw berichten.
Net zoals in Cisjordani, is deze situatie op mondiaal niveau aan de gang en in Nederland is het leed niet minder.
Dit zijn niet alleen boeren, maar ook mensen die hun familiehuis uit moeten voor onderandere natuurgebied, industrie, hoge woonbouw/wijken en dergelijke.
Dit is alleen de lijst met deze afgelopen week de eerste bepalingen, die ter inzage zijn gegeven door de Rijksoverheid (niet allen zijn dat)
Kijk gerust volgende week weer op deze pagina en zie de toevoegingen.
Dit is allemaal onder de regeling die de overheid heeft geboden als extra compensatie voor de boeren in Nederland, in een afgesloten tijdslot. Het is allemaal ter bevordering van die minnelijke overeenkomst - de overheid zegt niet te willen onteigenen en bied daarom een andere optie aan. Dat deze varkensboer misbruik maakt van, mijn inziens, slecht doordachte minnelijke bemiddeling (dat ook nog eens miljoenen kost) doet geen afbreuk aan de juridische benadering en keuzes.quote:Op donderdag 18 april 2024 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je had het over onteigenen zonder compensatie. Wellicht kan dit theoretisch gebeuren, weet ik niet, over theoretische mogelijkheden die ooit in de toekomst kunnen gaan gebeuren daar kan ik niks mee. En zelfs als dat zo is, dan is dat gewoon schandalig en onrecht. Welke invloed heeft dat op wat er in de West Bank plaatsvindt? Hebben de ene boeren met rood haar minder rechten dan de andere boeren?
Van de zomer vertelde een vriend die bij een grote gemeente werkt hoe dat werkt met het uitkopen van boeren. Dat was ver voor het volgende artikel en is een andere gebeurtenis. In 't artikel wordt beschreven hoe een boer qua bedrijf uitgekocht wordt en daarna gewoon verder kan.
https://nos.nl/regio/brab(...)dere-plek-uitbreiden
quote:Google ontslaat werknemers wegens protest tegen megagroot cloud-deal met Isral
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-76911807
Google ontslaat 28 werknemers die deze week protesteerden tegen een grote dataopslag-deal tussen het bedrijf en de Isralische regering. De demonstraties vonden plaats bij Google-kantoren in New York en Californi.
De politie hield negen mensen aan tijdens een demonstratie georganiseerd door No Tech for Apartheid, meldt The Wall Street Journal. Sommige arrestanten hadden zich 10 uur lang gebarricadeerd binnen het kantoor van Google Cloud-topman Thomas Kurian. De demonstranten zeggen tegen de krant dat "Google meer geeft om een contract ter waarde van 1,2 miljard dollar met de genocidale Isralische regering en leger dan om zijn eigen werknemers".
De Google-top reageert in een interne mail aan alle werknemers dat de demonstraties een disruptieve en onveilige sfeer veroorzaken.
quote:In Marokko is Abdul Rahman Zankad veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar en een boete van 4700 euro, vanwege kritiek op Isral en het besluit van de regering in Rabat de banden met Isral te normaliseren. De aanklacht tegen hem betrof ophitserij en belediging van constitutionele instituten.
Zankad is lid van Al-Adl wa al-Ihsane (‘rechtvaardigheids- en goedertierendheid’). Dat is een verboden, maar stilzwijgend gedoogde islamistische beweging die achter de vele anti-Isralprotesten in Marokko schuilgaat. Demonstreren tegen Isral wordt toegestaan, maar kritiek op het Marokkaanse regeringsbeleid en daarmee op de koning, is een stap te ver.
https://niw.nl/celstraf-voor-israelkritiek/
Niet best, dat laatste. Ontslagen worden omdat je je werk niet uitvoert omdat je een niet-werkgerelateerd iets wilt uitdrukken vind ik n ding, het tweede is het onderdrukken van vrijheid van meningsuiting.quote:
quote:Op donderdag 18 april 2024 03:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beetje onduidelijke rant en je geeft nog steeds niet echt een argument oid
Vraag me altijd af of je deze teksten in de spiegel tegen jezelf aan het roepen bent.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:07 schreef egayalS het volgende:
Ik vind het jammer dat de domste van alle Isralische spokespersons ontslagen is![]()
Maar hij is gelukkig wel terug met zijn eigen "persconferentie" waar hij zijn eigen vragen beantwoordt![]()
"Israeli civilians spokespersons office"![]()
Dat laatste is in wel meer landen niet toegestaan. Heb je nu eenmaal mee te dealen als ingezetenequote:Op donderdag 18 april 2024 19:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet best, dat laatste. Ontslagen worden omdat je je werk niet uitvoert omdat je een niet-werkgerelateerd iets wilt uitdrukken vind ik n ding, het tweede is het onderdrukken van vrijheid van meningsuiting.
Wat het niet okay maakt. Om dat te doorbreken heb je juist meer tegengas nodig. Liever niet van radicale islamisten zoals in dit geval want die hebben op hun beurt ook een broertje dood aan vrijheden behalve die van hen, maar goed.quote:Op donderdag 18 april 2024 21:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat laatste is in wel meer landen niet toegestaan. Heb je nu eenmaal mee te dealen als ingezetene
Ja, de ironie ontgaat mij niet. Ik denk niet dat je in Marokko hoeft te proberen spugend en "je kankermoeder" krijsend de politie tegemoet te treden.quote:Wel mooi contrast met de in best forse getalen demonstrerende/vlaggen zwaaiende Marokkanen hier in Nederland
Ik weet niet of je daar tegengas moet bieden en het moet doorbreken. Het is geen westers land en onze normen en waarden zijn niet die van henquote:Op donderdag 18 april 2024 21:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat het niet okay maakt. Om dat te doorbreken heb je juist meer tegengas nodig. Liever niet van radicale islamisten zoals in dit geval want die hebben op hun beurt ook een broertje dood aan vrijheden behalve die van hen, maar goed.
[..]
Ja, de ironie ontgaat mij niet. Ik denk niet dat je in Marokko hoeft te proberen spugend en "je kankermoeder" krijsend de politie tegemoet te treden.
Zorgwekkend dat hier een veto voor nodig is. Blijkbaar is de rest van de wereld knettergek geworden.quote:De VS gebruikt vanavond zijn veto in de VN-Veiligheidsraad, waar gestemd wordt over een Palestijns VN-lidmaatschap. Volgens Washington voldoen de Palestijnse autoriteiten niet aan de criteria voor volwaardig lidmaatschap bij de Verenigde Naties. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Washington.
Mja, ik ben niet zo van het cultuurrelativismequote:Op donderdag 18 april 2024 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je daar tegengas moet bieden en het moet doorbreken. Het is geen westers land en onze normen en waarden zijn niet die van hen
Ja maarquote:Op donderdag 18 april 2024 21:10 schreef ludovico het volgende:
[..]zegt kerel "maar expert!"
Zeg ik: "expert witte huis andere mening"
Dan is de rant onduidelijk dat dit beroep op expert totaal inhoudsloos is.
Drain the swamp. Die NGO spelen een zeer dubieuze rol in dit soort conflicten.quote:Op vrijdag 19 april 2024 08:13 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Lijkt me inderdaad een goede zaak dat je weet waaraan je doneert. De organisaties die ik steun heb ik voor zover dat mogelijk is uitgepluisd maar ik vind dat onze regering hier zeker moeite voor mag doen om te transparantie te vergroten en dus geen rapporten moet weg proberen te moffelen omdat "reputatieschade" zwaarder zou wegen.
Prachtige foto, even de beste jurk en hoofddoek uit de kast getrokken, mooi schoon ook, in het totaal naar vernieling geschoten gaza, een kind van 1m50 wat een 5 jarige moet voorstellen, het hoofd verborgen om de lach voor het maken van propaganda te verbergen. Nee dit is een mooie foto wat precies het beeld weergeeft hoe het gaat in gaza. Liegen, bedreigen en fake news verspreiden, pallywood in n foto gevangen en daarom ook de verdiende winner van de world press photo. Jammer dat we haar gezicht niet zien, dan hadden we snel vernomen dat deze moslimterrorist ook gijzelaars gevangen heeft gehouden in haar woning.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
https://nos.nl/l/2517232
[..]
[ afbeelding ]
Users hier beschuldigen van "pro-genocide" op basis van kritiek op een foto is een persoonlijke aanval en daar staat een ban voor, TR geplaatst.quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haal lekker je pro-genocide houding nog verder naar boven
quote:Extra maatregelen bij Nationale Herdenking op de Dam dit jaar
https://nos.nl/l/2517319
Bij de Nationale Dodenherdenking op 4 mei op de Dam in Amsterdam is dit jaar minder publiek welkom en alle bezoekers worden gefouilleerd. Dat hebben de burgemeester van Amsterdam en de politie samen besloten.
Aanleiding is de toegenomen spanning in de maatschappij en een grote actiebereidheid, zegt burgemeester Halsema. "Ik ga ervan uit dat het gerespecteerd zal worden. Voor alle Nederlanders is de Nationale Herdenking van grote symbolische betekenis en ik ga ervan uit dat niemand het in zijn hoofd zal halen dat te verstoren."
Owh en openlijk pro-genocide promoten op FOK! mag zeker welquote:Op vrijdag 19 april 2024 11:48 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Users hier beschuldigen van "pro-genocide" op basis van kritiek op een foto is een persoonlijke aanval en daar staat een ban voor, TR geplaatst.
Ach ja joh toon je haat tegen moslims nog maar even meer......quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Prachtige foto, even de beste jurk en hoofddoek uit de kast getrokken, mooi schoon ook, in het totaal naar vernieling geschoten gaza, een kind van 1m50 wat een 5 jarige moet voorstellen, het hoofd verborgen om de lach voor het maken van propaganda te verbergen. Nee dit is een mooie foto wat precies het beeld weergeeft hoe het gaat in gaza. Liegen, bedreigen en fake news verspreiden, pallywood in n foto gevangen en daarom ook de verdiende winner van de world press photo. Jammer dat we haar gezicht niet zien, dan hadden we snel vernomen dat deze moslimterrorist ook gijzelaars gevangen heeft gehouden in haar woning.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |