Het is sowieso te vroeg voor conclusies, welke dan ook, dat ze dan meteen de kant van 'verwarde man" op gaan is geen goed teken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:05 schreef Charged het volgende:
[..]
Zou kunnen,heb je daar in dit geval een duidelijke aanwijzing voor?
Ze rijden daar ook aan de linkerkant van de weg.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:08 schreef Mortaxx het volgende:
Hebben ze in Australie nu ook al verwarde mannen
Vooropgesteld, ik kan me je doofpotten goed voorstellen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is sowieso te vroeg voor conclusies, welke dan ook, dat ze dan meteen de kant van 'verwarde man" op gaan is geen goed teken.
Zoals een 9 maanden oude baby en moederquote:Op zaterdag 13 april 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hij rent in ieder geval met een boogje om die brede kerel, waarschijnlijk opzoek naar zwakkere slachtoffers die zich niet kunnen verdedigen.
Iemand hoeft echt niet onderdeel te zijn van een organisatie om terreur te plegen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik kan me je doofpotten goed voorstellen.
Als het terrorisme zou zijn, dan is de cel of organisatie er als de wiedeweerga bij om verantwoordelijkheid te claimen. Zo ver het doel van de dader niet al direct door hem duidelijk gemaakt was.
Op een schaal van 1 tot 100. Hoe realistisch acht jij het dat een terroristische aanslag gepleegd wordt en de dader plus zijn cel of organisatie wil niet dat iemand hun doel weet?quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:14 schreef LaDaDiDa het volgende:
Geen terroristisch motief volgens nu.nl en tegelijk "het motief is nog niet bekend".
En reacties worden zwaar gemodereerd. Extreem linke propaganda machine is weer aan het werk...
Alsof een eenling geen terroristische acties kan ondernemen, enige voordeel is dat we het hem niet meer kunnen vragen.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik kan me je doofpotten goed voorstellen.
Als het terrorisme zou zijn, dan is de cel of organisatie er als de wiedeweerga bij om verantwoordelijkheid te claimen. Zo ver het doel van de dader niet al direct door hem duidelijk gemaakt was.
Nadeel bedoel je.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof een eenling geen terroristische acties kan ondernemen, enige voordeel is dat we het hem niet meer kunnen vragen.
Dat valt nog te bezien, dat ze al zo snel tot de conclusie komen dat het waarschijnlijk geen terreur is, vind ik op zich al twijfelachtig. Meestal komt daar wel wat meer onderzoek bij kijken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 12:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er werd aanvankelijk nogal wat verwacht van dit nieuws, maar nu het motief van de dader niet het gewenste motief blijkt te zijn is de kans op veel delen een stuk kleiner geworden.
Heeft IS of Hamas (genoeg gezellige clubjes om uit te kiezen) niet een week geleden op te roepen dat "lone wolfs" aanvallen moeten uitvoeren?quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Op een schaal van 1 tot 100. Hoe realistisch acht jij het dat een terroristische aanslag gepleegd wordt en de dader plus zijn cel of organisatie wil niet dat iemand hun doel weet?
Nee, want het is hoe dan ook een moordenaar en we zijn beter af zonder.quote:
Klopt, die moslim deze week in Frankijk was ook niet lid van een organisatie, toch iemand doodgestoken, die 3 tieners die aanslagen wilden plegen in naam van IS waren ook niet lid, maar waren gewoon moslims die de islam op hun manier interpreteren.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:17 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iemand hoeft echt niet onderdeel te zijn van een organisatie om terreur te plegen.
Natuurlijk kan dat alleen zo'n malloot heeft een doel en er zijn natuurlijk veel domme sukkels maar weten dat je laatste uur geslagen is en je doel geheim houden is wel heel dom.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof een eenling geen terroristische acties kan ondernemen, enige voordeel is dat we het hem niet meer kunnen vragen.
Die willen de boel destabiliseren. Door iets te doen en daarna met de mond dicht de andere kant op te kijken zorgt niet dat het doel behaald wordt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:26 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Heeft IS of Hamas (genoeg gezellige clubjes om uit te kiezen) niet een week geleden op te roepen dat "lone wolfs" aanvallen moeten uitvoeren?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)rreurgroep-dreigt-m/
Kans acht ik dus vrij groot.
quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:29 schreef opgebaarde het volgende:
Een terrorist wil de maatschappij ontwrichten, schokkeren vanwege doel X, de boel destabiliseren, de bevoling ernstige vrees aanjagen. Dat gaat niet door als eenling een aantal mensen te vermoorden en je tijdens die daad dood te laten schieten. De maatschappij is geschokt alleen gaat over drie dagen over tot de orde van de dag want het was waarschijnlijk een eenling met een te hoge bloedsuikerspiegel
En het doel wordt maximaal bereikt door er voor uit te komen dat 'zij' 't waren en ze kunnen meteen beloven dat er nog veel meer aan kan komen. Kom op Taradoquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]Het gebeurt in OZ en wij hebben het erover, waarschijnlijk over 3 dagen niet meer maar dat komt omdat alles went en er waarschijnlijk wel weer wat anders gebeurt, maar in de gemeenschap daar duurt het wat langer dan 3 dagen, dus terroristisch doel bereikt, gewild of ongewild.
9/11 wordt nooit meer overtroffen, tenminste dat lijkt me stug maar om meteen een terroristisch motief uit te sluiten want daarvoor moet het grootser zijn vind ik het ook wat te vroeg voor.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En het doel wordt maximaal bereikt door er voor uit te komen dat 'zij' 't waren en ze kunnen meteen beloven dat er nog veel meer aan kan komen. Kom op Tarado
Zoals ik 't lees wordt 't niet uitgesloten. Ik lees bijvoorbeeld: het motief is onbekend en er is nog geen link met een terroristische organisatie.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
9/11 wordt nooit meer overtroffen, tenminste dat lijkt me stug maar om meteen een terroristisch motief uit te sluiten want daarvoor moet het grootser zijn vind ik het ook wat te vroeg voor.
Maar dat doe jij toch wel? Wat ik zei, ik vind het daar te vroeg voor.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals ik 't lees wordt 't niet uitgesloten. Ik lees bijvoorbeeld: het motief is onbekend en er is nog geen link met een terroristische organisatie.
Klinkt niet als uitsluiten
Nee man, da's een eskimo.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Als ik die foto van de dader bekijk, krijg ik sterk de indruk dat dit een Fries is.
quote:De Australische premier Albanese zegt diep geschokt te zijn en heeft zijn medeleven betuigd met de slachtoffers. De premier waarschuwde niet te gaan speculeren over motieven, want dat is volgens hem niet behulpzaam.
De Australische veiligheidsdiensten zullen ongetwijfeld meer weten over de daad en de dader dan de users van Fok!quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:38 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe kunnen ze zeggen dat het motief onbekend was
En tegelijkertijd stellen dat het niet ging om een terrorisme
Waarom is speculeren over de motieven niet behulpzaam? De politie weet het immers niet, maar weet alvast wel dat het niet terroristisch van aard is, dat sluit elkaar uit dus die kunnen wel wat hulp gebruiken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is weer meer bekend geworden:
-de dader is een 40 jarige Australiër die 'bekend is bij de politie'.
-de dader handelde alleen.
-het motief van de dader is onbekend, maar is niet terroristisch van aard.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |