En het doel wordt maximaal bereikt door er voor uit te komen dat 'zij' 't waren en ze kunnen meteen beloven dat er nog veel meer aan kan komen. Kom op Taradoquote:Op zaterdag 13 april 2024 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]Het gebeurt in OZ en wij hebben het erover, waarschijnlijk over 3 dagen niet meer maar dat komt omdat alles went en er waarschijnlijk wel weer wat anders gebeurt, maar in de gemeenschap daar duurt het wat langer dan 3 dagen, dus terroristisch doel bereikt, gewild of ongewild.
9/11 wordt nooit meer overtroffen, tenminste dat lijkt me stug maar om meteen een terroristisch motief uit te sluiten want daarvoor moet het grootser zijn vind ik het ook wat te vroeg voor.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En het doel wordt maximaal bereikt door er voor uit te komen dat 'zij' 't waren en ze kunnen meteen beloven dat er nog veel meer aan kan komen. Kom op Tarado
Zoals ik 't lees wordt 't niet uitgesloten. Ik lees bijvoorbeeld: het motief is onbekend en er is nog geen link met een terroristische organisatie.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
9/11 wordt nooit meer overtroffen, tenminste dat lijkt me stug maar om meteen een terroristisch motief uit te sluiten want daarvoor moet het grootser zijn vind ik het ook wat te vroeg voor.
Maar dat doe jij toch wel? Wat ik zei, ik vind het daar te vroeg voor.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals ik 't lees wordt 't niet uitgesloten. Ik lees bijvoorbeeld: het motief is onbekend en er is nog geen link met een terroristische organisatie.
Klinkt niet als uitsluiten
Nee man, da's een eskimo.quote:Op zaterdag 13 april 2024 10:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Als ik die foto van de dader bekijk, krijg ik sterk de indruk dat dit een Fries is.
quote:De Australische premier Albanese zegt diep geschokt te zijn en heeft zijn medeleven betuigd met de slachtoffers. De premier waarschuwde niet te gaan speculeren over motieven, want dat is volgens hem niet behulpzaam.
De Australische veiligheidsdiensten zullen ongetwijfeld meer weten over de daad en de dader dan de users van Fok!quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:38 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe kunnen ze zeggen dat het motief onbekend was
En tegelijkertijd stellen dat het niet ging om een terrorisme
Waarom is speculeren over de motieven niet behulpzaam? De politie weet het immers niet, maar weet alvast wel dat het niet terroristisch van aard is, dat sluit elkaar uit dus die kunnen wel wat hulp gebruiken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is weer meer bekend geworden:
-de dader is een 40 jarige Australiër die 'bekend is bij de politie'.
-de dader handelde alleen.
-het motief van de dader is onbekend, maar is niet terroristisch van aard.
[..]
Ik gok dat ze graag informatie over deze dader willen hebben, maar dat is niet hetzelfde als wilde speculaties.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom is speculeren over de motieven niet behulpzaam? De politie weet het immers niet, maar weet alvast wel dat het niet terroristisch van aard is, dat sluit elkaar uit dus die kunnen wel wat hulp gebruiken.
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Australische veiligheidsdiensten zullen ongetwijfeld meer weten over de daad en de dader dan de users van Fok!
Dat houdt in: die man heeft geen banden met IS, al-Qaeda of soortgelijke groeperingen maar we weten nog niet waarom hij die daad heeft verricht. En op nu.nl wordt de dader beschreven als "een veertigjarige man zonder bepaalde levensovertuiging" dus waarschijnlijk ook geen moslim en dus ook niet uit jihadistische motieven gehandeld.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:38 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe kunnen ze zeggen dat het motief onbekend was
En tegelijkertijd stellen dat het niet ging om een terrorisme
Waarschijnlijk eerder iemand waarvan bekend is dat ie niet helemaal fris in de bovenkamer was.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat houdt in: die man heeft geen banden met IS, al-Qaeda of soortgelijke groeperingen maar we weten nog niet waarom hij die daad heeft verricht. En op nu.nl wordt de dader beschreven als "een veertigjarige man zonder bepaalde levensovertuiging" dus waarschijnlijk ook geen moslim en dus ook niet uit jihadistische motieven gehandeld.
Ik gok dat ze al wat informatie hebben maar het niet zo goed uitkomt om het al bekend te maken, hij is een bekende van de politie maar z'n naam laten ze even achterwege.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok dat ze graag informatie over deze dader willen hebben, maar dat is niet hetzelfde als wilde speculaties.
En daarmee haken veel users af hier in dit topic denk ikquote:Op zaterdag 13 april 2024 15:02 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Dat houdt in: die man heeft geen banden met IS, al-Qaeda of soortgelijke groeperingen maar we weten nog niet waarom hij die daad heeft verricht. En op nu.nl wordt de dader beschreven als "een veertigjarige man zonder bepaalde levensovertuiging" dus waarschijnlijk ook geen moslim en dus ook niet uit jihadistische motieven gehandeld.
Kan terrorisme alleen worden begaan door iemand met een specifieke geloofsovertuiging? Weer wat geleerd..quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:18 schreef Za het volgende:
Politie Sydney meent dat dader steekpartij geen terrorist was
NIEUWS De politie van Sydney denkt te weten wie de dader was van de steekpartij in een druk winkelcentrum in de stad. Politiechef van New South Wales Karen Webb zei dat het volgens de onderzoekers om een 40-jarige man gaat zonder bepaalde levensovertuiging en daarom sluit de politie terrorisme in deze zaak uit.
https://www.nd.nl/varia/v(...)j-geen-terrorist-was
Klopt.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:18 schreef Harvest89 het volgende:
Fuck, waarschijnlijk geen moslim, en geen banden met allerlei terreurgroepjes.
Ik verwacht niet dat dit topc een tweede deeltje krijgt. Te veel users zijn nu teleurgesteld.
Ze doen zelf de wilde speculatie dat er geen terroristisch motief in het spel is.quote:Op zaterdag 13 april 2024 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok dat ze graag informatie over deze dader willen hebben, maar dat is niet hetzelfde als wilde speculaties.
Dat had nog niet eens pagina 9 gehaald.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Klopt.
Ook geen extreem rechts.
Balen man.
![]()
![]()
![]()
![]()
Die staat nog open.quote:Op zaterdag 13 april 2024 15:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat had nog niet eens pagina 9 gehaald.
Want "niet alles is extreem rechts" en "komt door immigratie" of "komt door de wokecultuur".
Dat zeg ik nergens.quote:Op zaterdag 13 april 2024 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat doe jij toch wel? Wat ik zei, ik vind het daar te vroeg voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |