Persoonlijk vind ik de uitlatingen van Derksen na 7 oktober over Israël een stuk vervelender. Daardoor is hij in mijn achting gedaald. Ik kijk er ook niet meer naar.quote:Op donderdag 11 april 2024 00:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit valt me tegen van Derksen en van VI en van blablabla
zal ik hierom minder kijken?
waarschijnlijk nietmaar deman daalt wel een flink stuk in mijn achting en als we iedere week dit soort dingen gaan roepen voor de kijkcijfers is het op een gegeven moment wmb ook wel klaar
edit:"moet ik bijzeggen dat er nu wel wat teveel van dit soort dingen zijn geweest en ik niert meer heel regelmatig kijk want het is wel heel veel roepen om het roepen maar deze is wel echt over de grens
staefrechtelijk weet ik niet maar persoonlijk wel echt
Wat valt er dan 'te biechten'quote:Op donderdag 11 april 2024 08:17 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Lees even mijn post met edit. Met bron.
Typisch, deze dame; wat ze wil geloven vindt ze geloofwaardig, het andere niet. Terwijl het van dezelfde persoon komt.
Precies.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de uitlatingen van Derksen na 7 oktober over Israël een stuk vervelender. Daardoor is hij in mijn achting gedaald. Ik kijk er ook niet meer naar.
Iedereen heeft andere prioriteiten maar dit nieuwe relletje over een niet-etnische Fries vind ik slechts fophef. Derksen stamt uit een andere tijd. Maar hij roept weer eens iets geks en huppakee: de Rob Jettens van deze wereld staan weer vooraan met hun geheven vingertje. Zijn er geen belangrijkere zaken die aandacht vragen?
Het hele punt is dat niemand in de hersenpan van Derksen kan kijken. Aan amateurpsychologie heb je niks.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat valt er dan 'te biechten'![]()
Om de woorden van dezelfde persoon te gebruiken
Ik begrijp dat hij niet in Friesland is geboren. Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat Derksen daarom hem geen echte Fries vindt en dat het niets met ‘een kleurtje’ van doen heeft.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk de aanname dat iemand met een kleurtje geen Fries zou kunnen zijn. Dat is een beetje kortzichtig.
Psychologie? Wat haal jij er nu ineens bij?quote:Op donderdag 11 april 2024 08:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het hele punt is dat niemand in de hersenpan van Derksen kan kijken. Aan amateurpsychologie heb je niks.
Voorop gesteld, ik ben eigenlijk altijd #teamDerksen.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat hij niet in Friesland is geboren. Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat Derksen daarom hem geen echte Fries vindt en dat het niets met ‘een kleurtje’ van doen heeft.
Wat mij nog het meest tegenstaat in dit hele gedoe is dat figuren die maar wat graag de ‘witte’ man (en soms vrouw) overal de schuld van willen geven nu weer vooraan staan om schande te spreken van oordelen op basis van kleur.
Laten we daar eens gewoon allemaal mee kappen!
Natuurlijk is er wel een cancelcultuur: Derksen is al zo vaak hard aangevallen door de woke-meute. Maar hij zit er nog steeds omdat zijn achterban groot is. De inkomsten zijn toch wel lekker voor Talpa.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat Johan na al die incidenten op tv zit bewijst 100% dat er geen cancel cultuur is
Nee, dat beweert dat cancel culture geen succes haalt.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Psychologie? Wat haal jij er nu ineens bij?
Het hele punt is dat iemand op tv een wanstaltelijk verhaal vertelt over wat hij vroeger zou hebben gedaan wat lijkt op verkrachting en als 'woke' reageert hij zijn verhaal aanpast. Wat kan want maar een iemand kent 't verhaal en dat is hij.
Enige tijd later vertelt hij dat het wel een biecht was. Een 'door het lacherig sfeertje was het een grap geworden terwijl het een biecht was. Een biecht om aan te tonen ik ben ook niet heilig'.
Dit is behoorlijk krankjorum. Net zoals deze kutracistische uitspraak van hem. Dat Johan na al die voorgaande incidenten nog steeds op tv zit bewijst 100% dat er geen cancel cultuur is
Jij bent onderdeel van het probleemquote:Op donderdag 11 april 2024 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat hij niet in Friesland is geboren. Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat Derksen daarom hem geen echte Fries vindt en dat het niets met ‘een kleurtje’ van doen heeft.
Wat mij nog het meest tegenstaat in dit hele gedoe is dat figuren die maar wat graag de ‘witte’ man (en soms vrouw) overal de schuld van willen geven nu weer vooraan staan om schande te spreken van oordelen op basis van kleur.
Ik kruis er weer een paar af.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:51 schreef Bananenpap het volgende:
Oh, is het jaarlijkse Derksen relletje weer aangebroken? Ik pak alvast de bingokaart:
.
X Kamerleden spreken hun verontwaardiging uit op Twitter
X Tafelgasten die moesten lachen om opmerking worden ook geshamed
X AD maakt eerste artikel over incident
X Na x-aantal tweets maakt NOS ook een artikel over incident
X Angela de Jong maakt vernietigende column met termen als gedateerde zeiksnor
X Vrouwelijke columnisten spreken ongenoegen uit tijdens uitzending Jeroen en Sophie
X Mediaprominenten als Tim Hofman, Georgina Verbaan en Akwasi roepen op tot een boycot
X Johan Derksen reageert onverschillig met termen als woke en cancelcultuur in eerstvolgende VI-uitzending
X Wilfred Genee snapt het tegengeluid allemaal heel erg goed
X Rene van der Gijp zegt hele aflevering niks en maakt een grap over een penis
X John de Mol wordt opgeroepen het programma stop te zetten, maar laat niks van zich horen
O Mediarelletje duurt een paar dagen, Johan Derksen kondigt vertrek aan
O Medialandschap reageert verontwaardigd over cancelcultuur, je mag namelijk niks meer zeggen tegenwoordig
O Na dagen van speculatie door programma's als Boulevard en Show Nieuws komt Vandaag Inside weer terug op de buis.
O Publiek gaat uit zijn dak in eerstvolgende afleveirng
O Johan Derksen steekt zijn middelvinger op naar alle wokemensen
Nee hoor, Derksen heeft al uitleg gegeven dus je berichtje gaat nergens over.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit dus, er schijnen nu iets van 130 aangiftes wegens racisme tegen Derksen te zijn gedaan, ik wil wel eens weten hoeveel Friezen daar tussen zitten. Of zijn het weer allemaal van die deugneuzen uit het westen die namens de Friezen (en mij dus) aangifte doen om zo weer wat deugpunten te scoren.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
Welk probleem precies?quote:Op donderdag 11 april 2024 09:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Jij bent onderdeel van het probleem
"Hij is geen Fries en ik ben geen Surinamer" Wat is hier racisme?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit dus, er schijnen nu iets van 130 aangiftes wegens racisme tegen Derksen te zijn gedaan, ik wil wel eens weten hoeveel Friezen daar tussen zitten. Of zijn het weer allemaal van die deugneuzen uit het westen die namens de Friezen (en mij dus) aangifte doen om zo weer wat deugpunten te scoren.
Het is slap geouwehoer wat je met verstand op nul kan kijken waar niet de standaard meningen opgelegd worden aan de kijker.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:35 schreef prunus het volgende:
[..]
Nee hoor, Derksen heeft al uitleg gegeven dus je berichtje gaat nergens over.
Maar goed los daarvan: racisme en seksisme zijn verdienmodellen voor dit programma. Als je dat niet doorhebt na de talloze uitspraken en situaties waar veel om te doen was en waar vervolgens niks mee gebeurde, dan leef je volgens mij wel onder een steen.
Daarom verbaast het mij dat er zoveel mensen verontwaardigd zijn. Dit gebeurt al jaren. Er is een groot publiek dat juist houdt van dit soort tv.
Dit.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil niet flauw doen, maar dit is zijn verdienmodel. Over een week of zes doet ie weer zoiets. En gezien de kijkersaantallen en de aandacht die hij telkens weer weet te genereren, werkt dat model uitstekend. Zegt overigens meer over de kwaliteit van het publiek dan over de kwaliteit van het programma.
Ik noem het niet voor niets dommig en niet ok.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:29 schreef sp3c het volgende:
Maar deze man werd juist niet als individu beoordeeld op basis van wat hij doet
Dit is een Friese man, volksvertegenwoordiger, die opkomt voor de Friese taal maar hij moet zich er vanwege zijn Afrikaanse uiterlijk niet mee bemoeien
Dat soort onzin zouden we idd eens mee op moeten houden
Het is dom en kortzichtig, niet meer dan dat. Maar de programmaatjes hebben weer een itempje te pakken. VI scoort zelf al goed en de ophef eromheen scoort ook altijd weer lekker.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef VEM2012 het volgende:
Als Derksen puur obv uiterlijk oordeelt is dat dommig en niet ok. Maar terreur van de omvang van 7/10 goedpraten… dat is echt bizar.
En nogmaals: bij de andere talkshows word n mensen dagelijks gecategoriseerd op basis van uiterlijk, sekse, met wie ze neuken, enz. Maar daar doet men dat op ‘de juiste manier’.
Ik vind dat hypocriet en zou willen dat we allemaal eens ophielden met die onzin en iemand als individu te beoordelen op basis van wat hij of zij doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |