SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarisch AJAX schrijft HISTORIE 💥 | Real Madrid vs Ajax |Champions League 2018/19| Samenvatting
https://www.facebook.com/(...)et=a.826131572213704
[ Bericht 2% gewijzigd door Tarado op 09-04-2024 09:43:04 ]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat er dus op uitdraaien dat Kroes gewoon blijft zitten via de bestuursraad. Vind het allemaal wel prima, ik hoop alleen dat er over een tijd niet nog een lijk uit de kast komt donderen, wat met het verleden bij SEG niet helemaal uit te sluiten valt.
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat er dus op uitdraaien dat Kroes gewoon blijft zitten via de bestuursraad. Vind het allemaal wel prima, ik hoop alleen dat er over een tijd niet nog een lijk uit de kast komt donderen, wat met het verleden bij SEG niet helemaal uit te sluiten valt.
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.
Of er al dan niet financieel gewin is, is juridisch gezien totaal niet relevant. Het gaat er gewoon om dat hij heeft gehandeld met voorkennis. Namelijk; hij was een van de relatief weinigen die toen al wisten (met zekerheid) dat hij directeur zou worden. Dat is dus voorkennis.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..
quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.
Het zal inderdaad vallen of staan met het oordeel van een AFM bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..
AFM kennende duurt dit minimaal 6 maanden en waarschijnlijk een jaar, die gasten daar zijn extreem traag.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.
Dan is het dus de vraag wat je in de tussentijd doet. Wat mij betreft mag Kroes aanblijven totdat er een uitkomst is.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
AFM kennende duurt dit minimaal 6 maanden en waarschijnlijk een jaar, die gasten daar zijn extreem traag.
Mevrouw Heineken heeft ook het extra geld niet nodig en zoekt toch manieren om minder belasting te betalen. Rijken worden vaak graag rijkerquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.
Die invloed op de koers is dan weer hetgeen dat door een hoogleraar wordt tegengesproken, dat een benoeming van een CEO bij een voetbalclub een beperkte invloed heeft op de resultaten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.
Eens, maar ik hoop ergens dat ie toch weer aan de bak kan, scheelt ook weer een brandhaard...quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:30 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.
Klein of groot maakt niet uit, die hoogleraar lijkt me niet helemaal objectief in deze.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die invloed op de koers is dan weer hetgeen dat door een hoogleraar wordt tegengesproken, dat een benoeming van een CEO bij een voetbalclub een beperkte invloed heeft op de resultaten.
https://www.voetbalprimeu(...)etenschap-kroes.html
In beginsel heb je natuurlijk ergens een punt dat het vrij snel en hard is gegaan, wat misschien wat minder netjes overkomt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel met ze eens dat Van Praag hem wat snel onder de bus heeft gegooid, ze hadden met hem ook kunnen doen wat met Mislintat is gebeurd en dat is een onderzoek instellen na de constatering van eventuele voorkennis.
Niet dat ik denk dat het resultaat dan enorm anders zou zijn geweest maar het is wel wat netter, nu heeft Van Praag de schijn tegen.
Ik hoop eigenlijk nog op het mooist mogelijke scenario: ze willen hem gewoon laten zitten, maar hij wordt juridisch vervolgd waardoor hij toch alsnog afgezet moet worden en Ajax weer 3 maanden verder is en gezichtsverlies lijdquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Een beetje als met Promesse dusquote:Op dinsdag 9 april 2024 10:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dan is het dus de vraag wat je in de tussentijd doet. Wat mij betreft mag Kroes aanblijven totdat er een uitkomst is.
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:30 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.
Het is natuurlijk compleet ongeloofwaardig dat je in zo’n positie uit ‘domme onnozelheid’ je contract met GAE, je contract met AZ, de reglementen van de KNVB én de Wet op de Economische Delicten schendt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.
Schendt, over dom en onnozel gesproken.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk compleet ongeloofwaardig dat je in zo’n positie uit ‘domme onnozelheid’ je contract met GAE, je contract met AZ, de reglementen van de KNVB én de Wet op de Economische Delicten schend.
Zou het eerder klassiekere als typische Amsterdamse arrogantie en overmoed.
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat de een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.
Dan hadden we het (nog) niet geweten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.quote:
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.
Zoals ik al schreef is een subjectieve toets (bewustzijn) vereist voor doleuze delicten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.
Promes, Overmars..noem ze maar op. Men wringt zich ook weer in allerlei bochten nu om Kroes toch maar een functie te geven. Zielig gewoon
Het strafrecht kent een subjectieve schuldpresumptie?quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.
Promes, Overmars..noem ze maar op. Men wringt zich ook weer in allerlei bochten nu om Kroes toch maar een functie te geven. Zielig gewoon
Ik denk ook dat in dit geval de RVC juist gehandeld door het meteen te melden, hem onder de bus gooien hadden ze misschien beter even mee kunnen wachten want dan was de achterban ook rustig(er) gebleven over de uiteindelijke uitkomst.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Gelukkig mogen er mensen schreeuwen in de media die hem toch terug willen onder het mom van 'we moeten verder en hebben stabiliteit nodig'.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.
Hij speelt bij ons in het zaterdagteam is dan wel weer een geweldig argumentquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Gelukkig mogen er mensen schreeuwen in de media die hem toch terug willen onder het mom van 'we moeten verder en hebben stabiliteit nodig'.
Het kan aan mij liggen maar heb toch het idee dat er wat opgekropte haat zit bij wat users.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."
Waar zou dat aan liggen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar heb toch het idee dat er wat opgekropte haat zit bij wat users.
'Onze vriend'quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij speelt bij ons in het zaterdagteam is dan wel weer een geweldig argument
Het hof stelt vast dat SEG de mededelingsplicht heeft geschonden door het eigen financiële belang bij de transfer niet te melden aan De Vrij.quote:
Dolus en culpa zijn subjectieve bestanddelen. Marktmisbruik is een doleus delict. Zie bijv. moord en doodslag vs dood door schuld. Je kan niet iemand "per ongeluk" vermoorden.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het strafrecht kent een subjectieve schuldpresumptie?
Zeker niet, maar het is typisch dat er nooit echt schoon schip wordt gemaakt. Buiten dat is het wel heel sneu hoe erg Ajax nu zich in allerlei bochten wringt om Kroes te behouden (iig een deel van de club). Je stelt je veel te afhankelijk op dan tov Kroes, als die terugkomt heeft hij natuurlijk de overhand aangezien ze net niet op de blote knieen zijn gaan smeken bij hem. Ik vraag me af of je dat als club moet willen. Je kan mij niet vertellen dat er geen andere capabele AD’s te vinden zijn.quote:
Promes twee maanden later verkopen is juist een voorbeeld van 'dingen verdoezelen en niet ingrijpen', zeker gezien het handelen erom heen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."
Je haalt gewoon wat zaken door elkaar, Ajax wringt zich niet allerlei bochten, er zijn wat verenigings leden die het er niet mee eens zijn, die vertegenwoordigen Ajax niet in deze zaak, ik denk dat ze dat zelf ook niet heel goed begrijpen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:08 schreef alopio het volgende:
[..]
Zeker niet, maar het is typisch dat er nooit echt schoon schip wordt gemaakt. Buiten dat is het wel heel sneu hoe erg Ajax nu zich in allerlei bochten wringt om Kroes te behouden (iig een deel van de club). Je stelt je veel te afhankelijk op dan tov Kroes, als die terugkomt heeft hij natuurlijk de overhand aangezien ze net niet op de blote knieen zijn gaan smeken bij hem. Ik vraag me af of je dat als club moet willen. Je kan mij niet vertellen dat er geen andere capabele AD’s te vinden zijn.
Godquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schendt, over dom en onnozel gesproken.
KroesGODquote:
Die ledenraad heeft toch macht en kan de RVC toch wegsturen? Buiten dat zijn er gewoon teveel stromingen met heel veel eigenbelang figuren bij jullie. Cruyff kon daar boven staan (ook toen had je mensen die daar niet mee eens waren maar goed tegen Cruyff ga je het niet winnen)quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je haalt gewoon wat zaken door elkaar, Ajax wringt zich niet allerlei bochten, er zijn wat verenigings leden die het er niet mee eens zijn, die vertegenwoordigen Ajax niet in deze zaak, ik denk dat ze dat zelf ook niet heel goed begrijpen.
Bestuursraad, die hebben in zoverre macht dat ze aanstellingen van RVC leden kunnen tegenhouden of juist promoten, eenmaal benoemd heb je ze niet zomaar weggestuurd. Een hele RVC wegsturen is sowieso niet wenselijk en kan alleen met een motie van wantrouwen, maar het gevolg is dat dan de ondernemingskamer van Amsterdam kan bepalen wie er in de RVC komt, maw dan ben je alle macht kwijt over je RVC.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:28 schreef alopio het volgende:
[..]
Die ledenraad heeft toch macht en kan de RVC toch wegsturen? Buiten dat zijn er gewoon teveel stromingen met heel veel eigenbelang figuren bij jullie. Cruyff kon daar boven staan (ook toen had je mensen die daar niet mee eens waren maar goed tegen Cruyff ga je het niet winnen)
quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
KroesGOD
Perfect gehandeld van Ajax dus. Alleen een beetje jammer van Van Praag
Duidelijk. Is natuurlijk weer net wat anders als beursgenoteerd bedrijf.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bestuursraad, die hebben in zoverre macht dat ze aanstellingen van RVC leden kunnen tegenhouden of juist promoten, eenmaal benoemd heb je ze niet zomaar weggestuurd. Een hele RVC wegsturen is sowieso niet wenselijk en kan alleen met een motie van wantrouwen, maar het gevolg is dat dan de ondernemingskamer van Amsterdam kan bepalen wie er in de RVC komt, maw dan ben je alle macht kwijt over je RVC.
Fijn iemand met juridische kennisquote:Op dinsdag 9 april 2024 10:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Lol, wel eens van nachtdienst gehoord? Daarnaast ben ik niet boos, ik ben een Feyenoordsupporter, waarom zou ik in hemelsnaam boos over de situatie bij Ajax zijn?quote:Op dinsdag 9 april 2024 07:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Om 01.40 uur zo boos zijn in het Ajax-topic, nakkie minder de volgende keer maat.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Irrelevant. Want ik lees van alles, het zou niets waard zijn zo'n slapend aandeel en hij heeft het financieel ook niet nodig, maar dan is 'skin the game' natuurlijk een vreemde argumentatie van Kroes, want dat gaat allemaal niet samen, of je moet wel heel erg goedgelovig zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:30 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Sorry zelfs wij komen niet zo vaak in de situatie dat we play-offs moeten spelenquote:
Als die ledenraad dat kon doen, waarom deden ze dat dan al niet? Ik vraag me echt af of ze dat kunnen doen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:28 schreef alopio het volgende:
[..]
Die ledenraad heeft toch macht en kan de RVC toch wegsturen? Buiten dat zijn er gewoon teveel stromingen met heel veel eigenbelang figuren bij jullie. Cruyff kon daar boven staan (ook toen had je mensen die daar niet mee eens waren maar goed tegen Cruyff ga je het niet winnen)
Je klinkt wel een beetje viesmadquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:08 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk nu naar Beau. Het is gvd overal de Feijenoordshow. Nu weer twee commentatoren van TV/radio Rijnmond. 'De Kuip het mooiste stadion van Nederland. ' Fucking bouwval zonder dak.Gisteren al van Hanegem die anders nooit bij Rondo zit. Boskamp zal ook wel ergens zijn aangeschoven. En maar lullen over dat Hilversum Ajax is.
Ze smullen daar gewoon van de huidige puinzooi.
En kroes is dan weer bilmaatjes met de halve club. Zoveel mensen die in hem zo'n goede zien, maar heeft iemand ook maar enig idee wat hem zo goed maakt? Of praten we gewoon bepaalde kliekjes na?quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Als die ledenraad dat kon doen, waarom deden ze dat dan al niet? Ik vraag me echt af of ze dat kunnen doen.
je hebt kroes echt nodig want hij heeft zich al verdiept in Ajax en er is geen vervanger. Die ga je niet vinden en dat kan ook niet met de tijd die je hebt. En reken maar dat die dan de zomer neemt om vakantie te vieren lol
Verder hoe van praag hiermee om is gegaan is not done. Hou kroes binnen en ga door en richt je op volgend seizoen. Van Praag excuses laten aanbieden of anders oprotten. Daarnaast RvC moet echt opdonderen. Vind maar een manier.
Tot slot is van praag ook de billenmaatje van Van Gaal. Het is een heel kliekje daar. Cruijff is de enige die dit kon breken, maar goed die is er niet langer.
Nee, hoor. Ben al tijden berustend en baal dat we in het linkerrijtje staan. Maar het slaat nu veel te ver door naar de andere kant. Feijenoord staat gewoon tweede en speelde vorige week nog beroerd tegen een degradant.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:14 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Je klinkt wel een beetje viesmad
Het is een echte Ajacied. Zelfmade miljonair en z'n sporen goed achter gelaten bij andere clubs. Die grijpstuivers van Ajax zijn peanuts.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En kroes is dan weer bilmaatjes met de halve club. Zoveel mensen die in hem zo'n goede zien, maar heeft iemand ook maar enig idee wat hem zo goed maakt? Of praten we gewoon bepaalde kliekjes na?
Het was een zaakwaarnemer, met nogal wat scherpe randjes. Een geldwolf die vooral graait. En rijke mensen worden vaak juist rijk van allerlei bedragen sprokkelen, dus als je voor een 40000 aandelen hebt en die worden een euro meer waard, tel uit je winst. Ik zou dat geen klein bedrag noemen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is een echte Ajacied. Zelfmade miljonair en z'n sporen goed achter gelaten bij andere clubs. Die grijpstuivers van Ajax zijn peanuts.
Ach lul toch niet. Ik ben nummero uno hier die geen fan is van kroes, maar je hebt niemand anders die dit kan doen en zelfs als je iemand kan vinden is het al te laat. Je hebt gewoon geen keusquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En kroes is dan weer bilmaatjes met de halve club. Zoveel mensen die in hem zo'n goede zien, maar heeft iemand ook maar enig idee wat hem zo goed maakt? Of praten we gewoon bepaalde kliekjes na?
Ik weiger te geloven dat Kroes zogenaamd de enige is die het kan doen, sommige Ajax-supporters moeten zich afvragen waar het vandaan komt dat die man de juiste man is, zonder enige kennis te hebben van zijn werkwijze.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ben nummero uno hier die geen fan is van kroes, maar je hebt niemand anders die dit kan doen en zelfs als je iemand kan vinden is het al te laat. Je hebt gewoon geen keus
Ze hebben juist veel kennis van z'n werkwijze. Z'n CV is bekender dan die van van Praag.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat Kroes zogenaamd de enige is die het kan doen, sommige Ajax-supporters moeten zich afvragen waar het vandaan komt dat die man de juiste man is, zonder enige kennis te hebben van zijn werkwijze.
Het was de grootste nederlaag van ajax ooit, weet je wel niet hoelang ze door zijn gegaan toen Feyenoord met 10-0 verloor in eindhoven? Nogmaals je bent een beetje madquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ben al tijden berustend en baal dat we in het linkerrijtje staan. Maar het slaat nu veel te ver door naar de andere kant. Feijenoord staat gewoon tweede en speelde vorige week nog beroerd tegen een degradant.
Wat maakt hem zo goed, dan?quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze hebben juist veel kennis van z'n werkwijze. Z'n CV is bekender dan die van van Praag.
Met de shit die er op dit moment speelt ben je echt gek als je je handen wil branden aan die positie. Alle ogen gaan richting volgend seizoen. Je hebt de tijd er niet voor, al heb je Jezus Christus op die positie.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat Kroes zogenaamd de enige is die het kan doen, sommige Ajax-supporters moeten zich afvragen waar het vandaan komt dat die man de juiste man is, zonder enige kennis te hebben van zijn werkwijze.
JCquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Met de shit die er op dit moment speelt ben je echt gek als je je handen wil branden aan die positie. Alle ogen gaan richting volgend seizoen. Je hebt de tijd er niet voor, al heb je Jezus Christus op die positie.
Natuurlijk is er wel keus maar het probleem is dat ze een half jaar op zijn komst hebben gewacht en het na 2 weken weer voorbij is en het heeft ook wel een tijdje geduurd voor ze bij hem uitkwamen, vd Sar is per 1 juni ook alweer een jaar weg.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ach lul toch niet. Ik ben nummero uno hier die geen fan is van kroes, maar je hebt niemand anders die dit kan doen en zelfs als je iemand kan vinden is het al te laat. Je hebt gewoon geen keus
Ik heb heel erg het idee dat het een graaier is die vooral het kampenprobleem bij Ajax voedt. Kijk alleen maar naar die domme brief waar men 'we spelen voetbal samen' als argument ophaalt om hem weer terug te krijgen. Ajax is gewoon compleet de weg kwijt en veel mensen die er werken denken dat iemand onschendbaar is, omdat ze hem als vriend zien. Echt compleet de weg kwijt. Overmars terugvragen, iemand die de regels heeft verbroken als nog niet eens beginnend Algemeen Directeur, maar acties hebben consequenties. Ajax staat enorm voor schut, vooral om energie te gaan steken in de terugkomst van iemand die terecht al na twee weken uit zijn functie is gezet.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Met de shit die er op dit moment speelt ben je echt gek als je je handen wil branden aan die positie. Alle ogen gaan richting volgend seizoen. Je hebt de tijd er niet voor, al heb je Jezus Christus op die positie.
Het is bij jou wel een beetje klok-klepel allemaal, maar goed je was er zelfs vannacht druk mee dus misschien niet zoveel geslapen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb heel erg het idee dat het een graaier is die vooral het kampenprobleem bij Ajax voedt. Kijk alleen maar naar die domme brief waar men 'we spelen voetbal samen' als argument ophaalt om hem weer terug te krijgen. Ajax is gewoon compleet de weg kwijt en veel mensen die er werken denken dat iemand onschendbaar is, omdat ze hem als vriend zien. Echt compleet de weg kwijt. Overmars terugvragen, iemand die de regels heeft verbroken als nog niet eens beginnend Algemeen Directeur, maar acties hebben consequenties. Ajax staat enorm voor schut, vooral om energie te gaan steken in de terugkomst van iemand die terecht al na twee weken uit zijn functie is gezet.
'We hebben geen keus, er is geen tijd' zijn slechte argumenten als je het lek boven wil in de club.
Nee want iemand weer ontslaan schiet je lekker op. Geen namen noemen is ook slechter. Wel makkelijk achter de zijlijn dat kroes eruit moet. Op de korte termijn fijn en heerlijk als je hem eruit haalt. Op de lange termijn is het gewoon slecht want je hebt weer een seizoen naar de tering geholpen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb heel erg het idee dat het een graaier is die vooral het kampenprobleem bij Ajax voedt. Kijk alleen maar naar die domme brief waar men 'we spelen voetbal samen' als argument ophaalt om hem weer terug te krijgen. Ajax is gewoon compleet de weg kwijt en veel mensen die er werken denken dat iemand onschendbaar is, omdat ze hem als vriend zien. Echt compleet de weg kwijt. Overmars terugvragen, iemand die de regels heeft verbroken als nog niet eens beginnend Algemeen Directeur, maar acties hebben consequenties. Ajax staat enorm voor schut, vooral om energie te gaan steken in de terugkomst van iemand die terecht al na twee weken uit zijn functie is gezet.
'We hebben geen keus, er is geen tijd' zijn slechte argumenten als je het lek boven wil in de club.
Jeetje ik post een keer wat in de nacht... wat een schande...druk maken zelfs...nou nou.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is bij jou wel een beetje klok-klepel allemaal, maar goed je was er zelfs vannacht druk mee dus misschien niet zoveel geslapen.
Er zit er een verschil tussen leden van de vereniging en werknemers, dus "veel mensen die er werken die denken dat iemand onschendbaar is" klopt niet.
Ik denk niet dat het Kroes om het graaien ging maar meer om z'n ego te strelen en denk ook dat hij zeker capabel was om Ajax weer in een rustig vaarwater te krijgen, ik zeg met nadruk was omdat deze hele affaire de rust niet ten goede komt.
Hij is niet ontslagen omdat ze hem zat waren, hij heeft daadwerkelijk wat gedaan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:45 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Nee want iemand weer ontslaan schiet je lekker op. Geen namen noemen is ook slechter. Wel makkelijk achter de zijlijn dat kroes eruit moet. Op de korte termijn fijn en heerlijk als je hem eruit haalt. Op de lange termijn is het gewoon slecht want je hebt weer een seizoen naar de tering geholpen.
Zo makkelijk om kroes out te roepen zonder vervangers.
Het is een combinatie van beidequote:Op dinsdag 9 april 2024 15:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij is niet ontslagen omdat ze hem zat waren, hij heeft daadwerkelijk wat gedaan.
Dat is speculeren. Dat weet je helemaal niet, dat wordt gezegd door dezelfde mensen die constant zeggen dat ie zo fantastisch is, het zou zomaar vriendjespolitiek kunnen zijn.quote:
Ik ken wel mensen die hem kennen, beetje een mannetje maar wel heel capabel, deed het bij Go Ahead ook goed, niet dat dit meteen een garantie is dat hij het bij Ajax ook goed zou doen maar toch.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:47 schreef Vis1980 het volgende:
Maar ken je Kroes dan, of gok je dat ie het met de beste intenties deed?
Want zoiets zou je makkelijk kunnen vergeten om te vragen aan Kroes? Die checks zijn er altijdquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is speculeren. Dat weet je helemaal niet, dat wordt gezegd door dezelfde mensen die constant zeggen dat ie zo fantastisch is, het zou zomaar vriendjespolitiek kunnen zijn.
Maar kun je je voorstellen dat hij niet zo capabel overkomt na het fiasco met de aandelen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ken wel mensen die hem kennen, beetje een mannetje maar wel heel capabel, deed het bij Go Ahead ook goed, niet dat dit meteen een garantie is dat hij het bij Ajax ook goed zou doen maar toch.
Dat is het punt niet, dat is een totaal andere zaak. Kroes heeft de fout begaan, de RvC heeft dan weer een andere fout begaan. Die kan echt niet meer terug naar Ajax, ondanks dat veel supporters blijkbaar ook geloven dat acties geen consequenties hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Want zoiets zou je makkelijk kunnen vergeten om te vragen aan Kroes? Die checks zijn er altijd
Omdat iedere semi-belegger snapt dat dit niet gedaan is met kwade intenties, het Ajax aandeel doet zo goed als nooit iets en heeft nauwelijks handelsvolume, totaal geen aandeel om snel ergens winst mee te behalen zelfs met 'voorkennis'.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is speculeren. Dat weet je helemaal niet, dat wordt gezegd door dezelfde mensen die constant zeggen dat ie zo fantastisch is, het zou zomaar vriendjespolitiek kunnen zijn.
Uiteraard, ik denk ook niet dat er een weg terug is maar we gaan het zien, op of voor die BAVA van 21 mei.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar kun je je voorstellen dat hij niet zo capabel overkomt na het fiasco met de aandelen?
Ja, dat is vast de eerste vraag. Je zou ook kunnen stellen dat een capabel directeur van een beursgenoteerd bedrijf ook wel weet hoe en wat. Het eerste wat hij deed was een fout begaan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:54 schreef KingRoland het volgende:
Een van de belangrijkste vragen zeker als beursgenoteerd bedrijf
Ik zit toch ook op deze lijn. Het is kiezen tussen kwaden, en het is veel makkelijker om iemand (hoewel het gedeeltelijk terecht is) onderuit te schoffelen dan om met alternatieven te komen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ach lul toch niet. Ik ben nummero uno hier die geen fan is van kroes, maar je hebt niemand anders die dit kan doen en zelfs als je iemand kan vinden is het al te laat. Je hebt gewoon geen keus
Verdorrie we blijven cirkels draaien, als het geen reet voorstelt, dan is 'skin the game' geen goed argument.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat iedere semi-belegger snapt dat dit niet gedaan is met kwade intenties, het Ajax aandeel doet zo goed als nooit iets en heeft nauwelijks handelsvolume, totaal geen aandeel om snel ergens winst mee te behalen zelfs met 'voorkennis'.
Het is een beursgenoteerd bedrijf, die meneer kan helemaal niet terugkomen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik zit toch ook op deze lijn. Het is kiezen tussen kwaden, en het is veel makkelijker om iemand (hoewel het gedeeltelijk terecht is) onderuit te schoffelen dan om met alternatieven te komen.
Zelfde vorig jaar met het halen van Peter Bosz. Velen hier wilden dat niet want hij pakt nooit een prijs en speelt onrealistisch voetbal. "Haal gewoon een goede buitenlandse trainer." Tja wie dan, welke goede buitenlandse trainer stapt nou in dat project? Sterker nog, een goede trainer doet dat juist niet. Je moet het hebben van mensen die connectie hebben met de club en enigszins capabel zijn.
Enige alternatief dat ik nog wel grappig zou vinden is Jordi Cruijff, geen idee of dat nog speelt. Maar wetende dat dat ook gewoon een gok is.
Je laat toch eigenlijk al zien dat je niet capabel bent als bestuurder van een beursgenoteerde toko als je voor een paar ton-ish profijt je hele reputatie te grabbel gooit doot met voorkennis aandelen te kopen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is bij jou wel een beetje klok-klepel allemaal, maar goed je was er zelfs vannacht druk mee dus misschien niet zoveel geslapen.
Er zit er een verschil tussen leden van de vereniging en werknemers, dus "veel mensen die er werken die denken dat iemand onschendbaar is" klopt niet.
Ik denk niet dat het Kroes om het graaien ging maar meer om z'n ego te strelen en denk ook dat hij zeker capabel was om Ajax weer in een rustig vaarwater te krijgen, ik zeg met nadruk was omdat deze hele affaire de rust niet ten goede komt.
Het is in beginsel fout maar hoe fout als het om dit specifieke aandeel gaat, dat is voer voor advocaten en daarin is Kroes niet geheel kansloos.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Verdorrie we blijven cirkels draaien, als het geen reet voorstelt, dan is 'skin the game' geen goed argument.
Ik ontken nergens dat Kroes de fout niet heeft begaan. Dat staat buiten kijf. Maar dit is een grote fout van hem (om het zo zacht uit te drukken). Maar Kroes behouden is op de lange termijn beter voor Ajax, daar moet je aan denken. Hem laten blijven betekent niet dat je het goedkeurt wat hij heeft gedaan, maar denk je meer op de lange termijn en denk je om de club. Die is groter dus maak je op basis daar een keuze voor. Er is niemand beters en dus moet je het hiermee doen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, dat is een totaal andere zaak. Kroes heeft de fout begaan, de RvC heeft dan weer een andere fout begaan. Die kan echt niet meer terug naar Ajax, ondanks dat veel supporters blijkbaar ook geloven dat acties geen consequenties hebben.
Over klassieke Amsterdamse arrogantie en overmoed gesproken:quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk compleet ongeloofwaardig dat je in zo’n positie uit ‘domme onnozelheid’ je contract met GAE, je contract met AZ, de reglementen van de KNVB én de Wet op de Economische Delicten schendt.
Zou het eerder klassiekere als typische Amsterdamse arrogantie en overmoed.
quote:"De inmiddels geschorste Alex Kroes nam in de winterstop zelfs contact op met de technisch directeur van Twente, Arnold Bruggink", aldus Ten Voorde. "Kroes belde Bruggink op en zei hem dat Ajax op 14 april (wanneer beide ploegen tegen elkaar spelen in de Johan Cruijff ArenA, red.) over Twente heen zou wippen." Ajax staat momenteel vijftien punten achter op de Tukkers.
Zie scquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:14 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Over klassieke Amsterdamse arrogantie en overmoed gesproken:
[..]
Dan had je toentertijd voor de beursgang van Ajax moeten gaan liggen, dat had beter geweest voor de lange termijn en kon Kroes gewoon blijven, Enige andere scenario's zijn domweg niet mogelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:11 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ontken nergens dat Kroes de fout niet heeft begaan. Dat staat buiten kijf. Maar dit is een grote fout van hem (om het zo zacht uit te drukken). Maar Kroes behouden is op de lange termijn beter voor Ajax, daar moet je aan denken. Hem laten blijven betekent niet dat je het goedkeurt wat hij heeft gedaan, maar denk je meer op de lange termijn en denk je om de club. Die is groter dus maak je op basis daar een keuze voor. Er is niemand beters en dus moet je het hiermee doen.
En Kroes ook.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:12 schreef KingRoland het volgende:
En deze situatie heeft ajax zelf te danken.
Bij de Big 4 moet je even op je grammatica letten, dat is goed voor je carriére.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:11 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ontken nergens dat Kroes de fout niet heeft begaan.
Ik zit op mobiel lulquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bij de Big 4 moet je even op je grammatica letten, dat is goed voor je carriére.
Rvc was al langer een probleem maar dit geheel terzijdequote:Op dinsdag 9 april 2024 16:42 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens ook het argument dat iemand wegsturen geen zin heeft en niet goed zou zijn voor Ajax, maar ik lees het hele seizoen al niets anders dan dat iedereen op moet rotten en recentelijk nog de gehele RvC.
Sorry, ik was vergeten dat je dan automatisch taalfouten maakt.quote:
Dank voor je begripquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Sorry, ik was vergeten dat je dan automatisch taalfouten maakt.
Ja daarom is het argument ook vreemd. Iedereen moet daar oprotten, 'mensen wegsturen is niet goed voor de lange termijn' is dan wel redelijk selectief.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:44 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Rvc was al langer een probleem maar dit geheel terzijde
Dus bedrijfsbelang maar boven strafbare feiten stellen? Overmars ook maar terughalen dan?quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:11 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ontken nergens dat Kroes de fout niet heeft begaan. Dat staat buiten kijf. Maar dit is een grote fout van hem (om het zo zacht uit te drukken). Maar Kroes behouden is op de lange termijn beter voor Ajax, daar moet je aan denken. Hem laten blijven betekent niet dat je het goedkeurt wat hij heeft gedaan, maar denk je meer op de lange termijn en denk je om de club. Die is groter dus maak je op basis daar een keuze voor. Er is niemand beters en dus moet je het hiermee doen.
Dat is dan ook gepoogd.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:46 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dus bedrijfsbelang boven strafbare feiten stellen? Overmars ook maar terughalen dan?
Ja zeker als je mensen wil wegsturen zonder iemand ervoor op de plek te zetten of met namen te komenquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja daarom is het argument ook vreemd. Iedereen moet daar oprotten, 'mensen wegsturen is niet goed voor de lange termijn' is dan wel redelijk selectief.
En al die andere die moeten oprotten, daar had je al mensen voor?quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:47 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja zeker als je mensen wil wegsturen zonder iemand ervoor op de plek te zeggen
Jazeker, gewoon big 4 mensen zoals dat nu gaat kun je daar makkelijk aan een baan komen blijkbaarquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En al die andere die moeten oprotten, daar had je al mensen voor?
Edit: ik was te vroeg.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:48 schreef KingRoland het volgende:
Tenzij je het zelf wil doen maar je moet jezelf niet al te serieus nemen
Als je al vermoedt dat iemand in overtreding is als toezichthouder heb je gewoon de plicht dat te melden, ze hadden het misschien op een andere manier kunnen brengen ipv meteen stellen die komt niet meer terug maar je kan daar niet mee wachten tot je al een ander hebt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:47 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ja zeker als je mensen wil wegsturen zonder iemand ervoor op de plek te zetten of met namen te komen
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je al vermoedt dat iemand in overtreding is als toezichthouder heb je gewoon de plicht dat te melden, ze hadden het misschien op een andere manier kunnen brengen ipv meteen stellen die komt niet meer terug maar je kan daar niet mee wachten tot je al een ander hebt.
Ah ik was dus wel op tijd. Als je ergens met een argument komt en mensen gaan daar op in, is het een zwaktebod om dan maar op de man te gaan spelen. De argumenten waren blijkbaar vooral 'hopen'. Duidelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:50 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Oei ik was te laat je nam jezelf indd serieus
Jammer dat je weer boos aan het worden bentquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah ik was dus wel op tijd. Als je ergens met een argument komt en mensen gaan daar op in, is het een zwaktebod om dan maar op de man te gaan spelen. De argumenten waren blijkbaar vooral 'hopen'. Duidelijk.
Ja, vreemde manier van werken houden ze er daar op na.quote:
Lol, kampioenschap plankmisslaan aan het uitoefenen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Jammer dat je weer boos aan het worden bent
Ja!quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:24 schreef Tjacka het volgende:
Zitten jullie te wachten op een voorspelling van mij?
Ajax gaat niet 5e worden en gaat uitgeschakeld worden in de plee-offs.quote:
Het wordt sowieso nog een tijd lang genieten!quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ajax gaat niet 5e worden en gaat uitgeschakeld worden in de plee-offs.
Hot take!
Niet echtquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het wordt sowieso nog een tijd lang genieten!
Je maakt je nogal druk om ons aller Ajax en dat midden in de nacht.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, wel eens van nachtdienst gehoord? Daarnaast ben ik niet boos, ik ben een Feyenoordsupporter, waarom zou ik in hemelsnaam boos over de situatie bij Ajax zijn?
Dat zou consequenties hebben voor een aantal sponsorcontracten die clausules over Europees voetbal hebben opgenomen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hot take!
Mwoah psv gaat met een paar aardige aankopen en een degelijke trainer vrij simpel kampioen worden dit seizoen. Waarom zouden Ajax en in mindere mate Feyenoord dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
De komende jaren wordt het sowieso niets. Of Ajax gaat weer allerlei zogenaamde topspelers van Vitesse en Heerenveen halen waarmee je af en toe kampioen wordt en elke keer in Europa faalt.
Of ze zijn verstandig en gaan nu volledig inzetten op eigen jeugd, maken werk van het aantrekken en opleiden van toptalenten om over 5 jaar weer een selectie te hebben waarin een goede balans is tussen ervaren spelers die iets toevoegen zelf opgeleide spelers en aangevuld met jonge toptalenten.
Maar goed. Het gaat toch optie A worden met Pavlidis, Mees Hilgers, Driouch en nog een boeler.
Is dat zo? Wist ik niet.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zou consequenties hebben voor een aantal sponsorcontracten die clausules over Europees voetbal hebben opgenomen.
Dat klopt, met dat beleid kun je prima kampioen worden maar een herhaling van 2018/2019 zul je daar niet mee krijgen. De maakbaarheid van zo’n selectie valt te betwisten maar de visie hierop is helder.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mwoah psv gaat met een paar aardige aankopen en een degelijke trainer vrij simpel kampioen worden dit seizoen. Waarom zouden Ajax en in mindere mate Feyenoord dat niet kunnen?
Het begint wel allemaal met goede resultaten in de competitie natuurlijk. Dan ben je ook aantrekkelijk voor spelers om naar Ajax te komen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat klopt, met dat beleid kun je prima kampioen worden maar een herhaling van 2018/2019 zul je daar niet mee krijgen. De maakbaarheid van zo’n selectie valt te betwisten maar de visie hierop is helder.
Dat zijn ook uitzonderlijke seizoenen maar met een aardige transferzomer speel je wel top 3 en dan kan je het seizoen erop weer een stap zetten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat klopt, met dat beleid kun je prima kampioen worden maar een herhaling van 2018/2019 zul je daar niet mee krijgen. De maakbaarheid van zo’n selectie valt te betwisten maar de visie hierop is helder.
Meid toch, wat een drama.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je maakt je nogal druk om ons aller Ajax en dat midden in de nacht.
Een paar aardige aankopen die Ajax niet kan gaan doen want geen geld.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mwoah psv gaat met een paar aardige aankopen en een degelijke trainer vrij simpel kampioen worden dit seizoen. Waarom zouden Ajax en in mindere mate Feyenoord dat niet kunnen?
Het doel is de enige positie in de hele club waar we eigenlijk niemand nodig hebben.quote:
Dat kon je vorig jaar prima zeggen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Klaasmongool en Klapmongool, wat een gouden duo hier.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:22 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Een paar aardige aankopen die Ajax niet kan gaan doen want geen geld.
Vergeet overigens niet dat Feyenoord en PSV wel gewoon door cashen door dit seizoen en komend seizoen in de CL terwijl Ajax ruim 200 miljoen over de balk heeft gesmeten en weinig in het laatje heeft gekregen.
Weer zo’n gefrustreerde kneus die alleen maar op de man kan spelen ipv dat hij met argumenten komt. Calimeroquote:Op dinsdag 9 april 2024 20:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Klaasmongool en Klapmongool, wat een gouden duo hier.
zou mooi zijnquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hot take!
ik ben niet goudquote:Op dinsdag 9 april 2024 20:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Ajax heeft inderdaad bewezen dat het met 200 miljoen euro geen selectie kan formeren dat mee kan doen om het kampioenschap.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:22 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Vergeet overigens niet dat Feyenoord en PSV wel gewoon door cashen door dit seizoen en komend seizoen in de CL terwijl Ajax ruim 200 miljoen over de balk heeft gesmeten en weinig in het laatje heeft gekregen.
Ik vind het nogal wat, KlapMongeaul een Klapmongool noemen...quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Hij is net zo ziedend als Bergwijn. Ik denk dat hij wel een aantal gaten in zijn zolderkamerdeur heeft geslagen afgelopen zondag.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, KlapMongeaul een Klapmongool noemen...
Je moet gewoon een hele goede, moderne trainer/coach/manager hebben. Moet een goed plan kun je nog een heel eind komen, kijk maar naar Almere City. Nu ben ik een groot fan van meneer Pastoor, maar zo'n type hebben ze wel nodig, al begrijp ik dat die misschien niet enorm modern is, maar die kan zich technisch enorm goed aanpassen aan de kwaliteiten van zijn spelers.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax heeft inderdaad bewezen dat het met 200 miljoen euro geen selectie kan formeren dat mee kan doen om het kampioenschap.
Feyenoord (vorig jaar) en PSV (dit jaar) is het wel gelukt met veel minder geld en met een hoop subtoppers die overal eigenlijk net niet goed genoeg waren. Bij Feyenoord had je Danilo, Dilrosun, Idrissi, Jahanbaksh en bij PSV heb je nu Dest, Luuk de Jong, Guus Til, Noa Lang, etc.
Het is nu juist een geruststelling voor Ajax dat veel geld absoluut niet betekent dat je automatisch een goede selectie hebt.
Je gedraagt je dan ook als een mongool doe daar eens iets aan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:18 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Weer zo’n gefrustreerde kneus die alleen maar op de man kan spelen ipv dat hij met argumenten komt. Calimero
Steijn was ook goed bij Sparta, maar uiteindelijk denk ik dat we een trainer nodig hebben die ervaring heeft bij topclubs.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je moet gewoon een hele goede, moderne trainer/coach/manager hebben. Moet een goed plan kun je nog een heel eind komen, kijk maar naar Almere City. Nu ben ik een groot fan van meneer Pastoor, maar zo'n type hebben ze wel nodig, al begrijp ik dat die misschien niet enorm modern is, maar die kan zich technisch enorm goed aanpassen aan de kwaliteiten van zijn spelers.
Uiteraard besef ik dat Pastoor over het algemeen erg wordt onderschat omdat hij soms arrogant overkomt, maar stiekem is het een hele slimme man, die oor heeft voor een ander en dat meeneemt in zijn duidelijke plan.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je gedraagt je dan ook als een mongool doe daar eens iets aan.
Als dit je ‘als een mongool’ gedragen is dat heb je echt een kronkel in je kop.quote:Op dinsdag 9 april 2024 19:22 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nou dit is niet je enige post chef kokosnoot.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
[..]
Als dit je ‘als een mongool’ gedragen is dat heb je echt een kronkel in je kop.
Je vriendje reageerde daar namelijk zo uber gefrustreerd op. Misschien moet hij even tot tien tellen of even een paar dagen uitloggen tot hij zijn emoties weer onder controle heeft.
Och tuurlijk tranendalletje.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou dit is niet je enige post chef kokosnoot.
Bron?quote:Op dinsdag 9 april 2024 18:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zou consequenties hebben voor een aantal sponsorcontracten die clausules over Europees voetbal hebben opgenomen.
Sowieso is het schelden met een lichamelijke of geestelijke beperking nou niet bepaald het toonbeeld van fatsoen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:36 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
[..]
Als dit je ‘als een mongool’ gedragen is dat heb je echt een kronkel in je kop.
Je vriendje reageerde daar namelijk zo uber gefrustreerd op. Misschien moet hij even tot tien tellen of even een paar dagen uitloggen tot hij zijn emoties weer onder controle heeft.
Pastoor is een lulletje rozenwaterquote:Op dinsdag 9 april 2024 21:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je moet gewoon een hele goede, moderne trainer/coach/manager hebben. Moet een goed plan kun je nog een heel eind komen, kijk maar naar Almere City. Nu ben ik een groot fan van meneer Pastoor, maar zo'n type hebben ze wel nodig, al begrijp ik dat die misschien niet enorm modern is, maar die kan zich technisch enorm goed aanpassen aan de kwaliteiten van zijn spelers.
Uiteraard besef ik dat Pastoor over het algemeen erg wordt onderschat omdat hij soms arrogant overkomt, maar stiekem is het een hele slimme man, die oor heeft voor een ander en dat meeneemt in zijn duidelijke plan.
Prima coach hoor, maar niet voor Ajax.quote:
In ieder geval beter dan Steijn en Van 't Schip bij elkaar, maar ik begrijp dat ie niet overal even populair is, dat geeft niet.quote:
Pastoor verloor met 7-0 van Feyenoord. Beter dan Schippie inderdaad.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:58 schreef Sebbeszweet het volgende:
Pastoor is inderdaad nog niet zo gek, sowieso meer kijk op dan Schip die nog nooit iets heeft gepresteerd als coach
Met KKD-spelers.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Pastoor verloor met 7-0 van Feyenoord. Beter dan Schippie inderdaad.
Dat hij een wereldprestatie neerzet in de Eredivisie met zo'n slecht elftal. Ik ken nog een heel slecht elftal.quote:
Gewoon een simpele degradatiecoach, niets meer en niets minder.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat hij een wereldprestatie neerzet in de Eredivisie met zo'n slecht elftal. Ik ken nog een heel slecht elftal.
Die beschikbaar is bedoel je.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:06 schreef Houniet het volgende:
In Nederland loopt momenteel geen geschikte coach rond. Dus we moeten echt naar het buitenland.
Dit ja, ik denk dat we niet meer aan die overpresterende coaches moeten beginnen.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon een simpele degradatiecoach, niets meer en niets minder.
Niks mis mee natuurlijk, de man doet het doorgaans uitstekend bij de clubs op zijn niveau.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon een simpele degradatiecoach, niets meer en niets minder.
Klopt ten Hag ophalen in Manchester en Overmars terug.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:06 schreef Houniet het volgende:
In Nederland loopt momenteel geen geschikte coach rond. Dus we moeten echt naar het buitenland.
Gaat echt niet gebeuren. Ten Hag wil niet en Overmars is geschorst.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:15 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Klopt ten Hag ophalen in Manchester en Overmars terug.
Jaartje voor het verzenden van een dickpic.quote:
quote:Op woensdag 10 april 2024 12:25 schreef Näsenbar het volgende:
Heeft Hyballa al een club? Die kan die jongens wel even op scherp zetten.
Alsof het dan ook meteen goed zou komen, Ten Hag zou ik wel willen zien hoor al verwacht ik dat ook niet nu, maar Overmars is een gepasseerd station.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:20 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Gaat echt niet gebeuren. Ten Hag wil niet en Overmars is geschorst.
Wat heeft Ten Hag op dit moment te winnen bij Ajax? De club is een chaos.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof het dan ook meteen goed zou komen, Ten Hag zou ik wel willen zien hoor al verwacht ik dat ook niet nu, maar Overmars is een gepasseerd station.
Nou, nee. Althans ik kan niemand aanwijzen die Ajax beter gaat maken.quote:
Wat heeft ten Hag voor en na Ajax gepresteerdquote:Op woensdag 10 april 2024 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alsof het dan ook meteen goed zou komen, Ten Hag zou ik wel willen zien hoor al verwacht ik dat ook niet nu, maar Overmars is een gepasseerd station.
Hij zit ook bij een andere club en mocht hij daar moeten vertrekken weet ik niet of Ajax bovenaan z'n lijstje staat.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat heeft Ten Hag op dit moment te winnen bij Ajax? De club is een chaos.
Louis maar die is wel klaar met het trainer zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:32 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nou, nee. Althans ik kan niemand aanwijzen die Ajax beter gaat maken.
Dat is echt dezelfde stompzinnigheid als Steijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 11:58 schreef Sebbeszweet het volgende:
Pastoor is inderdaad nog niet zo gek, sowieso meer kijk op dan Schip die nog nooit iets heeft gepresteerd als coach
Je kan scherp zetten wat je wilt, maar als de spelers niet kunnen voetballen heb je er weinig aan.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:25 schreef Näsenbar het volgende:
Spekkies Taylor, Bergwijn en Sosa moeten dan rennen voor hun leven.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:25 schreef Näsenbar het volgende:
Soooow dit is een mooie optie. Die gasten even helemaal gek maken. Schop onder hun luie flikkerquote:Op woensdag 10 april 2024 12:25 schreef Näsenbar het volgende:
Geloof je ook in Doornroosje?quote:Op woensdag 10 april 2024 13:15 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Klopt ten Hag ophalen in Manchester en Overmars terug.
Sommige mensen aan de kant van Ajax zijn compleet de realiteit kwijt.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:22 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Jaartje voor het verzenden van een dickpic.Apart natuurlijk, maar er zijn ergere dingen in het leven.
Neuh, ook niet.quote:Op woensdag 10 april 2024 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Louis maar die is wel klaar met het trainer zijn.
We zullen het nooit weten en heeft ook weinig zin maar als coach schat(te) ik hem wel wat hoger in dan John.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Neuh, ook niet.
Die had ook 5-3-2 gespeeld en niets klaar gemaakt.
Het zou ook lachwekkend zijn als mensen dat andersom zouden vinden.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten en heeft ook weinig zin maar als coach schat(te) ik hem wel wat hoger in dan John.
Middelmatig materiaal vraagt om een andere aanpak. Sommigen kunnen nog niet eens een bal naar een medespeler schieten over 5 meter.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:14 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Hyballa en Pastoor worden besproken in het Ajax-topic....is die gifbeker nou nog niet leeg?
ik ga dat woord wijzigen in slechtstequote:Op woensdag 10 april 2024 15:07 schreef onlogisch het volgende:
Mokerhard gelachen om de TT.
Bedankt @:Tarado
Niks mis met Pastoor.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:14 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Hyballa en Pastoor worden besproken in het Ajax-topic....is die gifbeker nou nog niet leeg?
Middelmaat los je alleen niet op met nog meer middelmaat.quote:Op woensdag 10 april 2024 15:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Middelmatig materiaal vraagt om een andere aanpak. Sommigen kunnen nog niet eens een bal naar een medespeler schieten over 5 meter.
Nou ja, nu bij Ajax moeten werken is wel een prima taakstraf.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:34 schreef Document1 het volgende:
Overmars terug willen, dan heb je echt het moreel besef van een pinda.Hij stuurde wat dickpics naar ondergeschikten, wat maakt dat nou uit?
![]()
De enige eredivisie trainer die zou kunnen is Slot, al moet ik Bosz ook wel complimenten geven over hoe snel hij PSV op orde had.quote:
Het is lastig hard te maken, maar ik sluit niet uit dat een hele goede trainer hier een stuk beter mee had kunnen presteren. Steijn en Van 't Schip zijn zeer beperkte trainers, tactisch helemaal niets. Steijn kon Spartanen nog wel overtuigen, maar bij Ajax is ie alleen maar met zichzelf bezig geweest. Opstellingen maken als statement en dergelijke.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:57 schreef Toby56 het volgende:
Welke trainer je ook kiest, je zult eerst moeten investeren in de selectie.
Met (duurbetaald) brandhout bouw je geen solide huis.
Momenteel is er een dramatisch gebrek aan voetbalverstand op het veld. En ik weiger te geloven dat Schip daar hoofdschuldig aan is.
Of instrueert hij zijn mensen met "ga maar wat ronddribbelen tot je de bal verliest... en als je dat niet lukt dan speel je de bal meteen maar naar een tegenstander"?
het is over en uit met deze manquote:Het onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) naar de zaak-Alex Kroes kan jaren duren.
Dat zegt Laura van Geest, bestuursvoorzitter van de AFM. Vorige week dinsdag werd de kersverse algemeen directeur door Ajax geschorst vanwege het ‘handelen in aandelen met voorkennis.’
Afgelopen week werd bekend dat de Raad van Commissarissen de geschorste directeur ook wil ontslaan. Kroes is het hier pertinent mee oneens en vroeg de AFM onderzoek te doen.
Onderzoekstermijn
Van Geest laat in het midden of de AFM al een onderzoek is gestart naar de kwestie Kroes. "Ik kan niks zeggen over individuele gevallen”, zegt de bestuursvoorzitter. Wél legt ze uit hoelang de financiële toezichthouder in algemene zin onderzoeken uitvoert. “We proberen onze onderzoeken binnen één of twee jaar af te ronden en als het simpele onderzoeken zijn, kan het sneller."
Een dergelijke termijn kan een flinke aderlating voor zowel Ajax als Kroes betekenen. Vanochtend maakte Het Parool bekend dat 131 Ajax-leden in een brief aan de bestuursraad publiekelijke excuses eisen van erevoorzitter Michael van Praag. Van Praag liet zich stellig uit in de kwestie Kroes en leek zijn eigen conclusies al te trekken. Hij noemde de geschorste algemeen directeur onder meer ‘dom en naïef’. Vrijdag werd bekend dat ook Michael van Praag zijn aandelen niet bij de AFM heeft geregistreerd.
De leden van Ajax onthouden zich op hun beurt van conclusies en stellen dat de AFM zich moet buigen over een eventuele schuld van Kroes en de eventuele strafmaat.
Aandeelhoudersvergadering
Op 21 mei staat er een bijzondere aandeelhoudersvergadering gepland, die dus volgens de uitspraken van Van Geest veel te vroeg lijkt te komen voor een oordeel van de AFM. De leden van Ajax willen dat onderzoek afwachten, voordat de RvC overgaat tot ontslag of andere maatregelen.
De leden van Ajax worden vertegenwoordigd door de bestuursraad. Deze negenkoppige raad wordt gekozen door alle ruim zevenhonderd leden van Ajax. De bestuursraad heeft 73 procent van alle Ajax-aandelen in bezit én heeft een doorslaggevende stem bij het samenstellen van de RvC, waar Van Praag erevoorzitter van is. Dat betekent dus ook dat de RvC bij een besluit omtrent Kroes, niet aan het oordeel van de bestuursraad voorbij kan gaan.
Als de AFM dus op verzoek van de leden, vertegenwoordigd door de bestuursraad, zich over de zaak buigt, lijkt het een utopie dat de financiële toezichthouder op 21 mei met conclusies komt. Bestuursvoorzitter Van Geest geeft een veelzeggende uitleg, toegespitst op deze specifieke zaak. “Hoelang een proces duurt, hangt af van de complexiteit van de casus. En dan kan je dit circus ook nog in hoger beroep hebben”, klinkt het veelzeggend.
Maak je geen zorgen over het lastig hard te maken. Daar worstelen we op Fok! allemaal wel eens mee.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is lastig hard te maken, maar ik sluit niet uit dat een hele goede trainer hier een stuk beter mee had kunnen presteren. Steijn en Van 't Schip zijn zeer beperkte trainers, tactisch helemaal niets. Steijn kon Spartanen nog wel overtuigen, maar bij Ajax is ie alleen maar met zichzelf bezig geweest. Opstellingen maken als statement en dergelijke.
Het zou over en uit moeten zijn met nagenoeg het gehele bestuur, de directie en de RvC.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
het is over en uit met deze man
Kan zij via een illegale tap niet wat extra centen in de club pompen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Mevrouw Heineken heeft ook het extra geld niet nodig en zoekt toch manieren om minder belasting te betalen. Rijken worden vaak graag rijker
Dick Advocaatquote:Op woensdag 10 april 2024 18:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen over het lastig hard te maken. Daar worstelen we op Fok! allemaal wel eens mee.
Maar ik snap je punt.
Zonder gekheid, en dat durf ik wel te zeggen zonder het hard te maken: zelfs al vormden die aankopen van Mislintat een hutspot van half bedorven wortels en doorgeschoten aardappels, dan nog had Ajax (lees: Van der Sar destijds) zo wijs moeten zijn om Peter Bosz uit te nodigen. Dat was een megablunder, puur geleid door persoonlijke motieven.
Steijn is geen hoogvlieger en Schip ook niet; de laatste kon vanuit zijn positie echter moeilijk "nee" verkopen tegen zijn eigen in nood verkerende kluppie. (Ook al waren zijn privéomstandigheden redenen genoeg om dat wel te doen.)
Maar een groep met een laag en steeds meer dalend zelfvertrouwen goed aan het ballen te krijgen... daar ga je echt een hele goeie (mental) coach voor nodig hebben. En dat is Schip niet.
Dus wat Ajax nodig heeft is een coach/trainer die wanneer hij zegt "jij gaat dit doen en geen zorgen want je kunt het" door de speler(s) wordt geloofd. Gezien Schips eigen opmerkingen en gedeprimeerde uitstraling, gaat hem dat niet meer lukken.
De vraag is dus: een naam, we hebben een naam nodig. Iemand die vertrouwen en gezag uitstraalt.
Kortom: HAAL ADVOCAAT MET Z'N REET VAN DAT STRAND VAN CURAÇAO WEG.
Lijkt me helaas de beste oplossingquote:
Jansen gaat toch naar Spartak?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Lijkt me helaas de beste oplossing
Enige die nog interessant is, is misschien Pusic
Al komt die nog te vroeg voor zowel Ajax als voor Donetsk
Gelukkig wordt het rijtje van den brom, Maaskant en Moniz niet meer genoemd.
Die kan als scout fungeren. Als je aan komt met Liam Kelly, dan heb je er oog voor.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:10 schreef De_Kraam het volgende:
Jaap Stam
O nee die heeft al een club die qua niveau verder is dan Ajax.
Haha, dit is echt?quote:Op woensdag 10 april 2024 18:18 schreef Toby56 het volgende:
Kortom: HAAL ADVOCAAT MET Z'N REET VAN DAT STRAND VAN CURAÇAO WEG.
Kroes is onderdeel van die stammenstrijd, er moet onafhankelijk iemand komen, geen vriendjes van.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het zou over en uit moeten zijn met nagenoeg het gehele bestuur, de directie en de RvC.
Nauwelijks nog mensen te vinden daaro die het clubbelang voorop stellen.
Zoals Sar Bosz niet wilde spreken want persoonlijke wrijvingen, zo jagen al die hotemetoten elkaar de deur uit om hun eigen zeteltje warm te kunnen houden. Het is een waardeloos toneelstuk geworden daaro.
Dat is dan wel de tragiek van Kroes: hij wilde fors stofzuigen, dat was een goed plan, maar hij blunderde zichzelf al na 2 weken richting uitgang.
quote:Op woensdag 10 april 2024 19:13 schreef Adames het volgende:
[..]
Die kan als scout fungeren. Als je aan komt met Liam Kelly, dan heb je er oog voor.
Ik wou dat ik hierom kon lachen, maar nu zit ik al een heel seizoen tegen dit niveau aan te kijkenquote:
Is dit een open sollicitatie Klaas?quote:Op woensdag 10 april 2024 20:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Iemand die niet zijn carrière wil verneuken gaat niet naar Ajax
mission imposseble
geen goede selectie
en voor de rest een verschrikkelijke rotzooi in alle geledingen
je moet echt knettergek zijn om in te stappen
maar die zullen er vast wel zijn voor dat geld
Ik denk dat ik inderdaad 1 van de weinige ben die ajax weer op de rail zou kunnen krijgen binnen 1 jaarquote:Op woensdag 10 april 2024 20:36 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Is dit een open sollicitatie Klaas?
het zijn allemaal machtsgeile gekkies die hun flink hun zakken aan het vullen zijn met voornamelijk niets doenquote:Op woensdag 10 april 2024 18:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het zou over en uit moeten zijn met nagenoeg het gehele bestuur, de directie en de RvC.
Nauwelijks nog mensen te vinden daaro die het clubbelang voorop stellen.
Zoals Sar Bosz niet wilde spreken want persoonlijke wrijvingen, zo jagen al die hotemetoten elkaar de deur uit om hun eigen zeteltje warm te kunnen houden. Het is een waardeloos toneelstuk geworden daaro.
Dat is dan wel de tragiek van Kroes: hij wilde fors stofzuigen, dat was een goed plan, maar hij blunderde zichzelf al na 2 weken richting uitgang.
Harvardquote:Op woensdag 10 april 2024 21:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat ik inderdaad 1 van de weinige ben die ajax weer op de rail zou kunnen krijgen binnen 1 jaar
ik ben meedogenloos
ik ben te duur
dus nee
Sneijder als TDquote:Op woensdag 10 april 2024 21:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ok dan zal ik een gratis advies uitbrengen. Beetje ouderwetse kabel met wel voetbalgogme
Trainer: Reiziger met assistent Bogarde en Kluivert
AD: Seedorf
TD: Sneijder
Sneijder neemt zijn entourage uit de volkswijk mee. Als je dan als Berghuis een beetje grote mond geeft pakken die jongens uit zijn foute entourage hem wel even aan.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sneijder als TD
Wordt Andy v/d Meyde dan de nieuwe voorzitter van de RvC?
quote:Op woensdag 10 april 2024 21:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ok dan zal ik een gratis advies uitbrengen. Beetje ouderwetse kabel met wel voetbalgogme
Aardige man, zolang ze maar de goede schoenen aan doenquote:Op woensdag 10 april 2024 21:29 schreef Wertha het volgende:
[..]
Wim Dusseldorp lijkt mij wel geschikt.
Die gozer zit op Harvard en Nijenrode. Gemiddelde van nu is VMBO als je naar de prestaties kijktquote:Op woensdag 10 april 2024 22:06 schreef Heeinz het volgende:
In tegenstelling tot velen hier zou ik Sneijder best in een rol bij het eerste willen zien, maar als technisch directeur..
Goud was datquote:Op woensdag 10 april 2024 22:11 schreef Adames het volgende:
[..]
Aardige man, zolang ze maar de goede schoenen aan doen
quote:Op woensdag 10 april 2024 22:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Die gozer zit op Harvard en Nijenrode.
Hij doet zijn best, voor zo’n jongen uit een kansenwijk al heel watquote:Op woensdag 10 april 2024 22:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]. Hij doet een midweekse cursus, dat is wat anders.
Ruud Gullit vindt dit leuk!quote:Op woensdag 10 april 2024 21:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Allemaal niets gepresteerd in de functie waar jij ze wil hebben.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:32 schreef Sebbeszweet het volgende:
Zowel voor Ajax als voor Ruud lijkt dit niet relevant.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Allemaal niets gepresteerd in de functie waar jij ze wil hebben.
Hadden overmars en van der sar ook nietquote:Op woensdag 10 april 2024 23:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Allemaal niets gepresteerd in de functie waar jij ze wil hebben.
Ik denk dat je bij elke adviespartij hetzelfde resultaat had gehad.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:59 schreef KingRoland het volgende:
KPMG een schandaal rijker. Durf te wedden dat als je deloitte of pwc had ingeschakeld dat je totaal andere resultaten zou krijgen. Had het al eerder gezegd dat het onderzoek gewoon niet goed is gedaan.
Denk het ook, het is logisch dat de opdrachtgever aangeeft waar het rapport "heen" moet, de enige reden waarom KPMG niet handig is, is die Mosman connectie.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:32 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij elke adviespartij hetzelfde resultaat had gehad.
Ik kwam erachter dat de minister van justitie haar man in de bestuursraad van Ajax zit.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het ook, het is logisch dat de opdrachtgever aangeeft waar het rapport "heen" moet, de enige reden waarom KPMG niet handig is, is die Mosman connectie.
quote:Op donderdag 11 april 2024 15:39 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik kwam erachter dat de minister van justitie haar man in de bestuursraad van Ajax zit.
Ze stoppen dit in de doofpot!1!2!2!
Nee, nee, ik ben hier iets op het spoor. Ik weet het zeker @Taradoquote:Op donderdag 11 april 2024 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]Ik denk dat mensen wat teveel verwachten van zulke onderzoeken, het ging er uiteindelijk om of er decharge verleend kon worden over de jaarcijfers van 22-23.
Dan gaat het eigenlijk meer om de procedures dan over goed management.
Het is meer een schipbreuk, zondag Twente, die zullen ook wel bloed ruiken.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee, nee, ik ben hier iets op het spoor. Ik weet het zeker @:Tarado
Tot op heden geen nieuwe lijken uit de kast. Het lek is boven?
Uitleg van MvPquote:Op donderdag 11 april 2024 16:30 schreef Wotte het volgende:
Nog op wat bussen gewacht. Geen rijbewijs dit dat. Zo kabbelt het leven verder he.
,,Ik ben op bezoek geweest bij de voorzitter van de FIFA, om mijn opvolger voor te stellen. Hij begon ook over Qatar. Hij vertelde mij dat het aantal doden in Qatar veel lager ligt. In elk geval niet een paar honderd, maar rond de twintig. Wat is de waarheid? Bij FC Twente is ook een dak ingestort en daarbij zijn geloof ik ook mensen gewond geraakt.”quote:Op donderdag 11 april 2024 18:31 schreef PowerLoungen het volgende:
De term'' Ethisch leiderschap'' gebruiken is toch wel grappig voor iemand die in de reet zat van verschillende UEFA/FIFA bobo's.
quote:Op donderdag 11 april 2024 18:49 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
,,Ik ben op bezoek geweest bij de voorzitter van de FIFA, om mijn opvolger voor te stellen. Hij begon ook over Qatar. Hij vertelde mij dat het aantal doden in Qatar veel lager ligt. In elk geval niet een paar honderd, maar rond de twintig. Wat is de waarheid? Bij FC Twente is ook een dak ingestort en daarbij zijn geloof ik ook mensen gewond geraakt.”
Van Praaged.
wat een beroeps hond is dit zegquote:Van Praag doet de deur bij Ajax definitief dicht voor Kroes
18.33,
Vandaag
79 Reacties
Alex Kroes, de door Ajax geschorste directeur, kan in de ogen van Michael van Praag niet in een andere functie terugkeren bij de club. Dat heeft de voorzitter van de rvc verteld in gesprek met Ajax Life, de supportersvereniging van de nummer zes van de Eredivisie. Ook legde hij uit hoe de consternatie rondom zijn aandelen vorige week ontstond.
Van Praag doet de deur bij Ajax definitief dicht voor Kroes
Vraag aan Van Praag: is overwogen om Kroes binnenboord te houden nadat bekend werd dat hij aandelen van Ajax had gekocht met voorkennis? 'Daar hebben we uitgebreid naar gekeken. Moeten we hem een geldboete geven? Een andere functie? Om met dat laatste te beginnen: het zou heel fijn zijn voor de club als hij bijvoorbeeld een technische functie kan invullen. Daar wonnen we advies voor in. In het kort was het advies: doe dat niet. Dat kun je je als beursgenoteerde onderneming niet veroorloven.'
Zeven vragen en antwoorden over de invloed van de Ajax-bestuursraad
Van Praag legde ook uit waar de schade hem in zou zitten als Kroes toch zou terugkeren in een andere rol. 'Ten eerste de geloofwaardigheid van Ajax. Bij ons hoort ethisch leiderschap. Je hebt te maken met de Ajax-organisatie en met de buitenwereld. Hoe sterk staat Alex nog met onderhandelingen bijvoorbeeld? In gesprekken met de UEFA , richting de KNVB… Als je bent gedegradeerd van algemeen directeur naar een technische functie. Het juridische advies was heel stellig', aldus Van Praag.
'We kunnen er helaas niet mee wegkomen door te zeggen dat hij een beetje dom is geweest. Alex zegt zelf ook dat hij een beetje dom is geweest. Maar handelen met voorkennis kan wettelijk gewoon niet. Dat is een strafbaar feit. Ajax kan niet zeggen: laat die wet maar, we doen het gewoon toch. Dat accepteert niemand. Zeker de Autoriteit Financiële Markten (AFM, red.) niet, die toezicht houdt op beursgenoteerde bedrijven.'
Van Praag legde ook uit hoe de ophef rondom zijn eigen aandelen vorige week ontstond. 'Toen we in 1998 naar de beurs gingen, kocht ik honderd aandelen. Ik dus ook. Die heb ik nog steeds. Bij de aankondiging van de aandeelhoudersvergadering waar mijn benoeming op de agenda stond, was dat ook vermeld. Ik mag die aandelen ook hebben en verzweeg niks. Waar het mis ging? Weken later, na mijn installatie, had ik een formulier moeten invullen van de AFM. Om die honderd aandelen alsnog ook daar te melden. Dat had met een handtekening retour gemoeten. Dat is alsnog afgelopen week gebeurd. Een vervelende administratieve fout', sprak de voorzitter.
Voorts wilde hij nog benadrukken dat er persoonlijk geen ruis op de lijn zit tussen hem en Kroes. 'Ik heb maar een paar weken met hem kunnen samenwerken. Dat was een fijne tijd. Hij is een hele goeie kerel. Alex is enorm actief aan de slag gegaan. Dat dit gebeurt, vinden we ontzettend naar. Voor Alex, voor de club en zeker voor de supporters. We hebben serieus moeite gedaan om hem binnen te halen, want hij was een uitstekende kandidaat voor de functie.'
quote:Op donderdag 11 april 2024 16:29 schreef Wotte het volgende:
Iedereen het koffiezetapparaat weer gemeden afgelopen week? Ik heb een tienjarige met een Feyenoord shirt mishandeld.
Kroes gaat zeker wel komen en van Praag gaat maar met zijn anus op een amsterdammertje zittenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat een beroeps hond is dit zeg
Er moet iets van een strohalm zijn.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er wordt nog steeds net gedaan alsof Kroes de nieuwe Jezus is door sommigen. Waarom eigenlijk?
Dit kan echt nietquote:Op donderdag 11 april 2024 18:49 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
,,Ik ben op bezoek geweest bij de voorzitter van de FIFA, om mijn opvolger voor te stellen. Hij begon ook over Qatar. Hij vertelde mij dat het aantal doden in Qatar veel lager ligt. In elk geval niet een paar honderd, maar rond de twintig. Wat is de waarheid? Bij FC Twente is ook een dak ingestort en daarbij zijn geloof ik ook mensen gewond geraakt.”
Van Praaged.
Ja een keertje overtuigend winnen van Lazio en ineens durven ze zich weer te vertonen. Belachelijk.quote:
Ja ontzettend bang voor psv. Beste selectie aller tijden natuurlijkquote:Op donderdag 11 april 2024 23:37 schreef PSVCL het volgende:
https://www.voetbalprimeu(...)dynastie-vormen.html
De selectie is niet zo van belang, het gaat er meer om dat PSV een goede organisatie heeft staan en een aantal jaar achter elkaar veel geld binnenharkt.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja ontzettend bang voor psv. Beste selectie aller tijden natuurlijk
Dat is ook wel vaker gebeurd en of die organisatie zo goed is moet je nog maar even afwachten, het blijft moeilijk om de spelers te halen die je wil, dat had Ajax ook toen het nog goed ging.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De selectie is niet zo van belang, het gaat er meer om dat PSV een goede organisatie heeft staan en een aantal jaar achter elkaar veel geld binnenharkt.
Dynastie betekent meer een aantal jaar de heersende club zijn en niet zozeer dat PSV op weg zou zijn het Bayern van Nederland te worden. Dat is PSV natuurlijk wel al eerder gelukt, in tegenstelling tot Feijenoord waar het succes meer incidenteel was.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook wel vaker gebeurd en of die organisatie zo goed is moet je nog maar even afwachten, het blijft moeilijk om de spelers te halen die je wil, dat had Ajax ook toen het nog goed ging.
Dat zeg ik toch, dat het al vaker gebeurd is, Ajax moet gewoon naar zichzelf kijken, dan komt dat ook wel terug.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dynastie betekent meer een aantal jaar de heersende club zijn en niet zozeer dat PSV op weg zou zijn het Bayern van Nederland te worden. Dat is PSV natuurlijk wel al eerder gelukt, in tegenstelling tot Feijenoord waar het succes meer incidenteel was.
Er gaan vanzelf weer jaren komen dat de situatie omgekeerd is maar voorlopig houd ik rekening met een aantal heel magere jaren.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, dat het al vaker gebeurd is, Ajax moet gewoon naar zichzelf kijken, dan komt dat ook wel terug.
Ben benieuwd welke redenen hij had.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:34 schreef De_Pel het volgende:
Ik begrijp dat Kroes binnen 2 weken al 100 man wilde ontslaan?![]()
Dan snap ik wel dat er wat weerstand ontstaat.
Ik weet het niet, het hangt er helemaal vanaf hoe ze het aan gaan pakken vooral komende zomer, weer 3e moet je volgens mij al snel kunnen worden, als je dan CL haalt zit je financieel alweer op de rails en kan je weer verder bouwen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er gaan vanzelf weer jaren komen dat de situatie omgekeerd is maar voorlopig houd ik rekening met een aantal heel magere jaren.
Nog weinig, ik begreep dat Ajax bijna 2 keer zoveel personeel heeft als PSV, ik weet de getallen niet meer maar was iets van 600 vs 350.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:34 schreef De_Pel het volgende:
Ik begrijp dat Kroes binnen 2 weken al 100 man wilde ontslaan?![]()
Dan snap ik wel dat er wat weerstand ontstaat.
quote:Op donderdag 11 april 2024 18:49 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Van Praaged.
Totdat Marcie z’n lul liet zien en Mislinrat z’n centen wegpleurde waren jullie maar wat blij dat die 600 man voor de leukste filmpjes zorgden en de gekste sponsordeals wisten te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nog weinig, ik begreep dat Ajax bijna 2 keer zoveel personeel heeft als PSV, ik weet de getallen niet meer maar was iets van 600 vs 350.
Maar dat heeft toch helemaal niets met z'n ontslag te maken, dit was al veel langer bekend over het tzt snijden in de organisatie, ik denk niet dat hij er 100 ontslagbrieven uit heeft gestuurd in z'n eerste week.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:57 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Totdat Marcie z’n lul liet zien en Mislinrat z’n centen wegpleurde waren jullie maar wat blij dat die 600 man voor de leukste filmpjes zorgden en de gekste sponsordeals wisten te bewerkstelligen.
Overigens heb ik er geen inhoudelijke mening over want ik heb er nooit meegewerkt, ik zeg alleen dat je natuurlijk wel op weerstand kunt rekenen, zeker als je dat binnen 1 of 2 weken denkt te kunnen beslissen.
Zeker. Kritisch naar kijken en wellicht ook bijsturen. Te grote voet blijven leven terwijl de werkelijkheid nu even anders is, dat is gevaarlijk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch helemaal niets met z'n ontslag te maken, dit was al veel langer bekend over het tzt snijden in de organisatie, ik denk niet dat hij er 100 ontslagbrieven uit heeft gestuurd in z'n eerste week.
Ajax is de grootste NL club met commercieel de meeste activiteiten maar als je dan een paar honderd man meer personeel hebt dan de nummers 2 en 3 op dat gebied dan mag je daar toch wel kritisch naar kijken?
Wel wat klein bier, die post was 20 miljoen in de laatste jaarcijfers waarvan bijna 10 miljoen de RvB en overige sleutelfiguren betrof en dat zal al wel minder worden met het vertrek van een aantal van die dure bestuurders zoals vd Sar en Hendriks.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch helemaal niets met z'n ontslag te maken, dit was al veel langer bekend over het tzt snijden in de organisatie, ik denk niet dat hij er 100 ontslagbrieven uit heeft gestuurd in z'n eerste week.
Ajax is de grootste NL club met commercieel de meeste activiteiten maar als je dan een paar honderd man meer personeel hebt dan de nummers 2 en 3 op dat gebied dan mag je daar toch wel kritisch naar kijken?
Ik weet het, 100 man is zo'n beetje 1 Tadic maar als die uit hun neus vreten omdat ze assistent van een assistent van een assistent zijn, zie ik toch liever Tadicquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wel wat klein bier, die post was 20 miljoen in de laatste jaarcijfers waarvan bijna 10 miljoen de RvB en overige sleutelfiguren waren en dat zal al wel minder worden met het vertrek van een aantal van die dure bestuurders zoals vd Sar en Hendriks.
Had Ajax ook en dat was met een aantal foto's ook klaar. Het kan snel omslaanquote:Op vrijdag 12 april 2024 08:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De selectie is niet zo van belang, het gaat er meer om dat PSV een goede organisatie heeft staan en een aantal jaar achter elkaar veel geld binnenharkt.
Maar ook één Henderson en daar zal het eerst naar gewezen worden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet het, 100 man is zo'n beetje 1 Tadic maar als die uit hun neus vreten omdat ze assistent van een assistent van een assistent zijn, zie ik toch liever Tadic
Die wijst vooral zelf heel graagquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar ook één Henderson en daar zal het eerst naar gewezen worden.
mee eensquote:Op donderdag 11 april 2024 21:18 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ja een keertje overtuigend winnen van Lazio en ineens durven ze zich weer te vertonen. Belachelijk.
hij is gewoon slecht manquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar ook één Henderson en daar zal het eerst naar gewezen worden.
kun je dit uitleggenquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Had Ajax ook en dat was met een aantal foto's ook klaar. Het kan snel omslaan
hoezo dit danquote:Op vrijdag 12 april 2024 09:06 schreef manny het volgende:
[..]
Zeker. Kritisch naar kijken en wellicht ook bijsturen. Te grote voet blijven leven terwijl de werkelijkheid nu even anders is, dat is gevaarlijk.
dit is vreemdquote:Op vrijdag 12 april 2024 08:55 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Wel een aardige uitleg over de structuur bestuursraad etc. al heb ik dat hier ook al enkele keren uitgelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |