SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarisch AJAX schrijft HISTORIE 💥 | Real Madrid vs Ajax |Champions League 2018/19| Samenvatting
https://www.facebook.com/(...)et=a.826131572213704
[ Bericht 2% gewijzigd door Tarado op 09-04-2024 09:43:04 ]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat er dus op uitdraaien dat Kroes gewoon blijft zitten via de bestuursraad. Vind het allemaal wel prima, ik hoop alleen dat er over een tijd niet nog een lijk uit de kast komt donderen, wat met het verleden bij SEG niet helemaal uit te sluiten valt.
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat er dus op uitdraaien dat Kroes gewoon blijft zitten via de bestuursraad. Vind het allemaal wel prima, ik hoop alleen dat er over een tijd niet nog een lijk uit de kast komt donderen, wat met het verleden bij SEG niet helemaal uit te sluiten valt.
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.
Of er al dan niet financieel gewin is, is juridisch gezien totaal niet relevant. Het gaat er gewoon om dat hij heeft gehandeld met voorkennis. Namelijk; hij was een van de relatief weinigen die toen al wisten (met zekerheid) dat hij directeur zou worden. Dat is dus voorkennis.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..
quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.
Het zal inderdaad vallen of staan met het oordeel van een AFM bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..
AFM kennende duurt dit minimaal 6 maanden en waarschijnlijk een jaar, die gasten daar zijn extreem traag.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.
Dan is het dus de vraag wat je in de tussentijd doet. Wat mij betreft mag Kroes aanblijven totdat er een uitkomst is.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
AFM kennende duurt dit minimaal 6 maanden en waarschijnlijk een jaar, die gasten daar zijn extreem traag.
Mevrouw Heineken heeft ook het extra geld niet nodig en zoekt toch manieren om minder belasting te betalen. Rijken worden vaak graag rijkerquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.
Die invloed op de koers is dan weer hetgeen dat door een hoogleraar wordt tegengesproken, dat een benoeming van een CEO bij een voetbalclub een beperkte invloed heeft op de resultaten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.
Eens, maar ik hoop ergens dat ie toch weer aan de bak kan, scheelt ook weer een brandhaard...quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:30 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.
Klein of groot maakt niet uit, die hoogleraar lijkt me niet helemaal objectief in deze.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die invloed op de koers is dan weer hetgeen dat door een hoogleraar wordt tegengesproken, dat een benoeming van een CEO bij een voetbalclub een beperkte invloed heeft op de resultaten.
https://www.voetbalprimeu(...)etenschap-kroes.html
In beginsel heb je natuurlijk ergens een punt dat het vrij snel en hard is gegaan, wat misschien wat minder netjes overkomt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel met ze eens dat Van Praag hem wat snel onder de bus heeft gegooid, ze hadden met hem ook kunnen doen wat met Mislintat is gebeurd en dat is een onderzoek instellen na de constatering van eventuele voorkennis.
Niet dat ik denk dat het resultaat dan enorm anders zou zijn geweest maar het is wel wat netter, nu heeft Van Praag de schijn tegen.
Ik hoop eigenlijk nog op het mooist mogelijke scenario: ze willen hem gewoon laten zitten, maar hij wordt juridisch vervolgd waardoor hij toch alsnog afgezet moet worden en Ajax weer 3 maanden verder is en gezichtsverlies lijdquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Een beetje als met Promesse dusquote:Op dinsdag 9 april 2024 10:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dan is het dus de vraag wat je in de tussentijd doet. Wat mij betreft mag Kroes aanblijven totdat er een uitkomst is.
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:30 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.
Het is natuurlijk compleet ongeloofwaardig dat je in zo’n positie uit ‘domme onnozelheid’ je contract met GAE, je contract met AZ, de reglementen van de KNVB én de Wet op de Economische Delicten schendt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.
Schendt, over dom en onnozel gesproken.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk compleet ongeloofwaardig dat je in zo’n positie uit ‘domme onnozelheid’ je contract met GAE, je contract met AZ, de reglementen van de KNVB én de Wet op de Economische Delicten schend.
Zou het eerder klassiekere als typische Amsterdamse arrogantie en overmoed.
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat de een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.
Dan hadden we het (nog) niet geweten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.quote:
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.
Zoals ik al schreef is een subjectieve toets (bewustzijn) vereist voor doleuze delicten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.
Promes, Overmars..noem ze maar op. Men wringt zich ook weer in allerlei bochten nu om Kroes toch maar een functie te geven. Zielig gewoon
Het strafrecht kent een subjectieve schuldpresumptie?quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.
Promes, Overmars..noem ze maar op. Men wringt zich ook weer in allerlei bochten nu om Kroes toch maar een functie te geven. Zielig gewoon
Ik denk ook dat in dit geval de RVC juist gehandeld door het meteen te melden, hem onder de bus gooien hadden ze misschien beter even mee kunnen wachten want dan was de achterban ook rustig(er) gebleven over de uiteindelijke uitkomst.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Gelukkig mogen er mensen schreeuwen in de media die hem toch terug willen onder het mom van 'we moeten verder en hebben stabiliteit nodig'.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.
Hij speelt bij ons in het zaterdagteam is dan wel weer een geweldig argumentquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Gelukkig mogen er mensen schreeuwen in de media die hem toch terug willen onder het mom van 'we moeten verder en hebben stabiliteit nodig'.
Het kan aan mij liggen maar heb toch het idee dat er wat opgekropte haat zit bij wat users.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."
Waar zou dat aan liggen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar heb toch het idee dat er wat opgekropte haat zit bij wat users.
'Onze vriend'quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij speelt bij ons in het zaterdagteam is dan wel weer een geweldig argument
Het hof stelt vast dat SEG de mededelingsplicht heeft geschonden door het eigen financiële belang bij de transfer niet te melden aan De Vrij.quote:
Dolus en culpa zijn subjectieve bestanddelen. Marktmisbruik is een doleus delict. Zie bijv. moord en doodslag vs dood door schuld. Je kan niet iemand "per ongeluk" vermoorden.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het strafrecht kent een subjectieve schuldpresumptie?
Zeker niet, maar het is typisch dat er nooit echt schoon schip wordt gemaakt. Buiten dat is het wel heel sneu hoe erg Ajax nu zich in allerlei bochten wringt om Kroes te behouden (iig een deel van de club). Je stelt je veel te afhankelijk op dan tov Kroes, als die terugkomt heeft hij natuurlijk de overhand aangezien ze net niet op de blote knieen zijn gaan smeken bij hem. Ik vraag me af of je dat als club moet willen. Je kan mij niet vertellen dat er geen andere capabele AD’s te vinden zijn.quote:
Promes twee maanden later verkopen is juist een voorbeeld van 'dingen verdoezelen en niet ingrijpen', zeker gezien het handelen erom heen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."
Je haalt gewoon wat zaken door elkaar, Ajax wringt zich niet allerlei bochten, er zijn wat verenigings leden die het er niet mee eens zijn, die vertegenwoordigen Ajax niet in deze zaak, ik denk dat ze dat zelf ook niet heel goed begrijpen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:08 schreef alopio het volgende:
[..]
Zeker niet, maar het is typisch dat er nooit echt schoon schip wordt gemaakt. Buiten dat is het wel heel sneu hoe erg Ajax nu zich in allerlei bochten wringt om Kroes te behouden (iig een deel van de club). Je stelt je veel te afhankelijk op dan tov Kroes, als die terugkomt heeft hij natuurlijk de overhand aangezien ze net niet op de blote knieen zijn gaan smeken bij hem. Ik vraag me af of je dat als club moet willen. Je kan mij niet vertellen dat er geen andere capabele AD’s te vinden zijn.
Godquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schendt, over dom en onnozel gesproken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |