SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Legendarisch AJAX schrijft HISTORIE 💥 | Real Madrid vs Ajax |Champions League 2018/19| Samenvatting
https://www.facebook.com/(...)et=a.826131572213704
[ Bericht 2% gewijzigd door Tarado op 09-04-2024 09:43:04 ]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat er dus op uitdraaien dat Kroes gewoon blijft zitten via de bestuursraad. Vind het allemaal wel prima, ik hoop alleen dat er over een tijd niet nog een lijk uit de kast komt donderen, wat met het verleden bij SEG niet helemaal uit te sluiten valt.
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat er dus op uitdraaien dat Kroes gewoon blijft zitten via de bestuursraad. Vind het allemaal wel prima, ik hoop alleen dat er over een tijd niet nog een lijk uit de kast komt donderen, wat met het verleden bij SEG niet helemaal uit te sluiten valt.
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.
Of er al dan niet financieel gewin is, is juridisch gezien totaal niet relevant. Het gaat er gewoon om dat hij heeft gehandeld met voorkennis. Namelijk; hij was een van de relatief weinigen die toen al wisten (met zekerheid) dat hij directeur zou worden. Dat is dus voorkennis.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..
quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Kroes uiteindelijk blijft zitten. Wat hij heeft gedaan is mogelijk strafbaar. Als dat bewezen wordt, zal hij echt moeten vertrekken.
Het zal inderdaad vallen of staan met het oordeel van een AFM bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin (in de toekomst) lijkt me strafbaar ja, maar in hoeverre is dat hier ter sprake? Kroes heeft het geld geloof ik niet nodig..
AFM kennende duurt dit minimaal 6 maanden en waarschijnlijk een jaar, die gasten daar zijn extreem traag.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat allemaal niet, meer dan een mogelijkheid om hem via een achterdeur betrokken te houden zie ik eigenlijk niet. Maar wie weet is er voor die aandeelhoudersvergadering in mei ook wat meer bekend over de schuldvraag van Kroes z'n voorkennis.
Dan is het dus de vraag wat je in de tussentijd doet. Wat mij betreft mag Kroes aanblijven totdat er een uitkomst is.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
AFM kennende duurt dit minimaal 6 maanden en waarschijnlijk een jaar, die gasten daar zijn extreem traag.
Mevrouw Heineken heeft ook het extra geld niet nodig en zoekt toch manieren om minder belasting te betalen. Rijken worden vaak graag rijkerquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.
Die invloed op de koers is dan weer hetgeen dat door een hoogleraar wordt tegengesproken, dat een benoeming van een CEO bij een voetbalclub een beperkte invloed heeft op de resultaten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Aandelen kopen voor financieel gewin is wat iedereen doet die aandelen koopt, het gaat erom dat hij aandelen kocht toen hij wist dat hij directeur zou worden en dit invloed op de koers zou kunnen hebben.
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.
Eens, maar ik hoop ergens dat ie toch weer aan de bak kan, scheelt ook weer een brandhaard...quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:30 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.
Klein of groot maakt niet uit, die hoogleraar lijkt me niet helemaal objectief in deze.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die invloed op de koers is dan weer hetgeen dat door een hoogleraar wordt tegengesproken, dat een benoeming van een CEO bij een voetbalclub een beperkte invloed heeft op de resultaten.
https://www.voetbalprimeu(...)etenschap-kroes.html
In beginsel heb je natuurlijk ergens een punt dat het vrij snel en hard is gegaan, wat misschien wat minder netjes overkomt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel met ze eens dat Van Praag hem wat snel onder de bus heeft gegooid, ze hadden met hem ook kunnen doen wat met Mislintat is gebeurd en dat is een onderzoek instellen na de constatering van eventuele voorkennis.
Niet dat ik denk dat het resultaat dan enorm anders zou zijn geweest maar het is wel wat netter, nu heeft Van Praag de schijn tegen.
Ik hoop eigenlijk nog op het mooist mogelijke scenario: ze willen hem gewoon laten zitten, maar hij wordt juridisch vervolgd waardoor hij toch alsnog afgezet moet worden en Ajax weer 3 maanden verder is en gezichtsverlies lijdquote:Op dinsdag 9 april 2024 09:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Een beetje als met Promesse dusquote:Op dinsdag 9 april 2024 10:02 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dan is het dus de vraag wat je in de tussentijd doet. Wat mij betreft mag Kroes aanblijven totdat er een uitkomst is.
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:30 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nouja, ik geloof ook geen kwade opzet van Kroes in de zin dat hij snel geld wilde verdienen met deze actie. Hij wilde skin in the game, prima. Maar het was gewoon dom.
Het is natuurlijk compleet ongeloofwaardig dat je in zo’n positie uit ‘domme onnozelheid’ je contract met GAE, je contract met AZ, de reglementen van de KNVB én de Wet op de Economische Delicten schendt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.
Schendt, over dom en onnozel gesproken.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk compleet ongeloofwaardig dat je in zo’n positie uit ‘domme onnozelheid’ je contract met GAE, je contract met AZ, de reglementen van de KNVB én de Wet op de Economische Delicten schend.
Zou het eerder klassiekere als typische Amsterdamse arrogantie en overmoed.
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:06 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Dom is het zeker. Dat het juridisch als marktmisbruik is te kwalificeren allerminst. Maar zo staat hij nu wel al te boek.
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat de een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.
Dan hadden we het (nog) niet geweten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.quote:
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Letterlijk alle reglementen en basis compliance regels overtreden met zijn acties maar in Amsterdam zijn ze vooral ermee bezig hoe ze dat dan het beste kunnen verdoezelen. Wel weer gelachen.
Zoals ik al schreef is een subjectieve toets (bewustzijn) vereist voor doleuze delicten.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
allerminst zou ik het niet willen noemen, de omgekeerde situatie (CEO die vertrekt) is in de jurisprudentie duidelijk koersgevoelige informatie, dus weinig reden om aan te nemen dat een CEO die aangetrokken wordt dan geen koersgevoelige informatie is, juridisch gezien.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.
Promes, Overmars..noem ze maar op. Men wringt zich ook weer in allerlei bochten nu om Kroes toch maar een functie te geven. Zielig gewoon
Het strafrecht kent een subjectieve schuldpresumptie?quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Handel met voorkennis is een opzetdelict en kent dus ook een subjectieve toets. Onbewuste handel met voorkennis bestaat niet. Ik moest daarom ook lachen om Van Praag die het in de media had over een "naïeve" Kroes die "dom" was geweest maar "geen kwade opzet" had, maar het dan wel als handel met voorkennis kwalificeerde. Dat strookt niet met elkaar.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Ach dat is toch structureel daar, dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst.
Promes, Overmars..noem ze maar op. Men wringt zich ook weer in allerlei bochten nu om Kroes toch maar een functie te geven. Zielig gewoon
Ik denk ook dat in dit geval de RVC juist gehandeld door het meteen te melden, hem onder de bus gooien hadden ze misschien beter even mee kunnen wachten want dan was de achterban ook rustig(er) gebleven over de uiteindelijke uitkomst.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:44 schreef alopio het volgende:
[..]
Gelukkig mogen er mensen schreeuwen in de media die hem toch terug willen onder het mom van 'we moeten verder en hebben stabiliteit nodig'.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar goed ook dat het dan is uitgekomen, iemand met zo weinig moreel en ethisch besef moet je toch mijlenver weghouden van dit soort functies.
Hij speelt bij ons in het zaterdagteam is dan wel weer een geweldig argumentquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Gelukkig mogen er mensen schreeuwen in de media die hem toch terug willen onder het mom van 'we moeten verder en hebben stabiliteit nodig'.
Het kan aan mij liggen maar heb toch het idee dat er wat opgekropte haat zit bij wat users.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."
Waar zou dat aan liggen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar heb toch het idee dat er wat opgekropte haat zit bij wat users.
'Onze vriend'quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij speelt bij ons in het zaterdagteam is dan wel weer een geweldig argument
Het hof stelt vast dat SEG de mededelingsplicht heeft geschonden door het eigen financiële belang bij de transfer niet te melden aan De Vrij.quote:
Dolus en culpa zijn subjectieve bestanddelen. Marktmisbruik is een doleus delict. Zie bijv. moord en doodslag vs dood door schuld. Je kan niet iemand "per ongeluk" vermoorden.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het strafrecht kent een subjectieve schuldpresumptie?
Zeker niet, maar het is typisch dat er nooit echt schoon schip wordt gemaakt. Buiten dat is het wel heel sneu hoe erg Ajax nu zich in allerlei bochten wringt om Kroes te behouden (iig een deel van de club). Je stelt je veel te afhankelijk op dan tov Kroes, als die terugkomt heeft hij natuurlijk de overhand aangezien ze net niet op de blote knieen zijn gaan smeken bij hem. Ik vraag me af of je dat als club moet willen. Je kan mij niet vertellen dat er geen andere capabele AD’s te vinden zijn.quote:
Promes twee maanden later verkopen is juist een voorbeeld van 'dingen verdoezelen en niet ingrijpen', zeker gezien het handelen erom heen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Promes 2 maanden na het incident verkocht en Overmars ontslagen, maar sure "dingen verdoezelen, niet ingrijpen en wir haben es nicht gewusst."
Je haalt gewoon wat zaken door elkaar, Ajax wringt zich niet allerlei bochten, er zijn wat verenigings leden die het er niet mee eens zijn, die vertegenwoordigen Ajax niet in deze zaak, ik denk dat ze dat zelf ook niet heel goed begrijpen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:08 schreef alopio het volgende:
[..]
Zeker niet, maar het is typisch dat er nooit echt schoon schip wordt gemaakt. Buiten dat is het wel heel sneu hoe erg Ajax nu zich in allerlei bochten wringt om Kroes te behouden (iig een deel van de club). Je stelt je veel te afhankelijk op dan tov Kroes, als die terugkomt heeft hij natuurlijk de overhand aangezien ze net niet op de blote knieen zijn gaan smeken bij hem. Ik vraag me af of je dat als club moet willen. Je kan mij niet vertellen dat er geen andere capabele AD’s te vinden zijn.
Godquote:Op dinsdag 9 april 2024 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Schendt, over dom en onnozel gesproken.
KroesGODquote:
Die ledenraad heeft toch macht en kan de RVC toch wegsturen? Buiten dat zijn er gewoon teveel stromingen met heel veel eigenbelang figuren bij jullie. Cruyff kon daar boven staan (ook toen had je mensen die daar niet mee eens waren maar goed tegen Cruyff ga je het niet winnen)quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je haalt gewoon wat zaken door elkaar, Ajax wringt zich niet allerlei bochten, er zijn wat verenigings leden die het er niet mee eens zijn, die vertegenwoordigen Ajax niet in deze zaak, ik denk dat ze dat zelf ook niet heel goed begrijpen.
Bestuursraad, die hebben in zoverre macht dat ze aanstellingen van RVC leden kunnen tegenhouden of juist promoten, eenmaal benoemd heb je ze niet zomaar weggestuurd. Een hele RVC wegsturen is sowieso niet wenselijk en kan alleen met een motie van wantrouwen, maar het gevolg is dat dan de ondernemingskamer van Amsterdam kan bepalen wie er in de RVC komt, maw dan ben je alle macht kwijt over je RVC.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:28 schreef alopio het volgende:
[..]
Die ledenraad heeft toch macht en kan de RVC toch wegsturen? Buiten dat zijn er gewoon teveel stromingen met heel veel eigenbelang figuren bij jullie. Cruyff kon daar boven staan (ook toen had je mensen die daar niet mee eens waren maar goed tegen Cruyff ga je het niet winnen)
quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:24 schreef Tjacka het volgende:
[..]
KroesGOD
Perfect gehandeld van Ajax dus. Alleen een beetje jammer van Van Praag
Duidelijk. Is natuurlijk weer net wat anders als beursgenoteerd bedrijf.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bestuursraad, die hebben in zoverre macht dat ze aanstellingen van RVC leden kunnen tegenhouden of juist promoten, eenmaal benoemd heb je ze niet zomaar weggestuurd. Een hele RVC wegsturen is sowieso niet wenselijk en kan alleen met een motie van wantrouwen, maar het gevolg is dat dan de ondernemingskamer van Amsterdam kan bepalen wie er in de RVC komt, maw dan ben je alle macht kwijt over je RVC.
Fijn iemand met juridische kennisquote:Op dinsdag 9 april 2024 10:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Lol, wel eens van nachtdienst gehoord? Daarnaast ben ik niet boos, ik ben een Feyenoordsupporter, waarom zou ik in hemelsnaam boos over de situatie bij Ajax zijn?quote:Op dinsdag 9 april 2024 07:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Om 01.40 uur zo boos zijn in het Ajax-topic, nakkie minder de volgende keer maat.
quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Irrelevant. Want ik lees van alles, het zou niets waard zijn zo'n slapend aandeel en hij heeft het financieel ook niet nodig, maar dan is 'skin the game' natuurlijk een vreemde argumentatie van Kroes, want dat gaat allemaal niet samen, of je moet wel heel erg goedgelovig zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:30 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Sorry zelfs wij komen niet zo vaak in de situatie dat we play-offs moeten spelenquote:
Als die ledenraad dat kon doen, waarom deden ze dat dan al niet? Ik vraag me echt af of ze dat kunnen doen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 12:28 schreef alopio het volgende:
[..]
Die ledenraad heeft toch macht en kan de RVC toch wegsturen? Buiten dat zijn er gewoon teveel stromingen met heel veel eigenbelang figuren bij jullie. Cruyff kon daar boven staan (ook toen had je mensen die daar niet mee eens waren maar goed tegen Cruyff ga je het niet winnen)
Je klinkt wel een beetje viesmadquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:08 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk nu naar Beau. Het is gvd overal de Feijenoordshow. Nu weer twee commentatoren van TV/radio Rijnmond. 'De Kuip het mooiste stadion van Nederland. ' Fucking bouwval zonder dak.Gisteren al van Hanegem die anders nooit bij Rondo zit. Boskamp zal ook wel ergens zijn aangeschoven. En maar lullen over dat Hilversum Ajax is.
Ze smullen daar gewoon van de huidige puinzooi.
En kroes is dan weer bilmaatjes met de halve club. Zoveel mensen die in hem zo'n goede zien, maar heeft iemand ook maar enig idee wat hem zo goed maakt? Of praten we gewoon bepaalde kliekjes na?quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Als die ledenraad dat kon doen, waarom deden ze dat dan al niet? Ik vraag me echt af of ze dat kunnen doen.
je hebt kroes echt nodig want hij heeft zich al verdiept in Ajax en er is geen vervanger. Die ga je niet vinden en dat kan ook niet met de tijd die je hebt. En reken maar dat die dan de zomer neemt om vakantie te vieren lol
Verder hoe van praag hiermee om is gegaan is not done. Hou kroes binnen en ga door en richt je op volgend seizoen. Van Praag excuses laten aanbieden of anders oprotten. Daarnaast RvC moet echt opdonderen. Vind maar een manier.
Tot slot is van praag ook de billenmaatje van Van Gaal. Het is een heel kliekje daar. Cruijff is de enige die dit kon breken, maar goed die is er niet langer.
Nee, hoor. Ben al tijden berustend en baal dat we in het linkerrijtje staan. Maar het slaat nu veel te ver door naar de andere kant. Feijenoord staat gewoon tweede en speelde vorige week nog beroerd tegen een degradant.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:14 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Je klinkt wel een beetje viesmad
Het is een echte Ajacied. Zelfmade miljonair en z'n sporen goed achter gelaten bij andere clubs. Die grijpstuivers van Ajax zijn peanuts.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En kroes is dan weer bilmaatjes met de halve club. Zoveel mensen die in hem zo'n goede zien, maar heeft iemand ook maar enig idee wat hem zo goed maakt? Of praten we gewoon bepaalde kliekjes na?
Het was een zaakwaarnemer, met nogal wat scherpe randjes. Een geldwolf die vooral graait. En rijke mensen worden vaak juist rijk van allerlei bedragen sprokkelen, dus als je voor een 40000 aandelen hebt en die worden een euro meer waard, tel uit je winst. Ik zou dat geen klein bedrag noemen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is een echte Ajacied. Zelfmade miljonair en z'n sporen goed achter gelaten bij andere clubs. Die grijpstuivers van Ajax zijn peanuts.
Ach lul toch niet. Ik ben nummero uno hier die geen fan is van kroes, maar je hebt niemand anders die dit kan doen en zelfs als je iemand kan vinden is het al te laat. Je hebt gewoon geen keusquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En kroes is dan weer bilmaatjes met de halve club. Zoveel mensen die in hem zo'n goede zien, maar heeft iemand ook maar enig idee wat hem zo goed maakt? Of praten we gewoon bepaalde kliekjes na?
Ik weiger te geloven dat Kroes zogenaamd de enige is die het kan doen, sommige Ajax-supporters moeten zich afvragen waar het vandaan komt dat die man de juiste man is, zonder enige kennis te hebben van zijn werkwijze.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ben nummero uno hier die geen fan is van kroes, maar je hebt niemand anders die dit kan doen en zelfs als je iemand kan vinden is het al te laat. Je hebt gewoon geen keus
Ze hebben juist veel kennis van z'n werkwijze. Z'n CV is bekender dan die van van Praag.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat Kroes zogenaamd de enige is die het kan doen, sommige Ajax-supporters moeten zich afvragen waar het vandaan komt dat die man de juiste man is, zonder enige kennis te hebben van zijn werkwijze.
Het was de grootste nederlaag van ajax ooit, weet je wel niet hoelang ze door zijn gegaan toen Feyenoord met 10-0 verloor in eindhoven? Nogmaals je bent een beetje madquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ben al tijden berustend en baal dat we in het linkerrijtje staan. Maar het slaat nu veel te ver door naar de andere kant. Feijenoord staat gewoon tweede en speelde vorige week nog beroerd tegen een degradant.
Wat maakt hem zo goed, dan?quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze hebben juist veel kennis van z'n werkwijze. Z'n CV is bekender dan die van van Praag.
Met de shit die er op dit moment speelt ben je echt gek als je je handen wil branden aan die positie. Alle ogen gaan richting volgend seizoen. Je hebt de tijd er niet voor, al heb je Jezus Christus op die positie.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik weiger te geloven dat Kroes zogenaamd de enige is die het kan doen, sommige Ajax-supporters moeten zich afvragen waar het vandaan komt dat die man de juiste man is, zonder enige kennis te hebben van zijn werkwijze.
JCquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Met de shit die er op dit moment speelt ben je echt gek als je je handen wil branden aan die positie. Alle ogen gaan richting volgend seizoen. Je hebt de tijd er niet voor, al heb je Jezus Christus op die positie.
Natuurlijk is er wel keus maar het probleem is dat ze een half jaar op zijn komst hebben gewacht en het na 2 weken weer voorbij is en het heeft ook wel een tijdje geduurd voor ze bij hem uitkwamen, vd Sar is per 1 juni ook alweer een jaar weg.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ach lul toch niet. Ik ben nummero uno hier die geen fan is van kroes, maar je hebt niemand anders die dit kan doen en zelfs als je iemand kan vinden is het al te laat. Je hebt gewoon geen keus
Ik heb heel erg het idee dat het een graaier is die vooral het kampenprobleem bij Ajax voedt. Kijk alleen maar naar die domme brief waar men 'we spelen voetbal samen' als argument ophaalt om hem weer terug te krijgen. Ajax is gewoon compleet de weg kwijt en veel mensen die er werken denken dat iemand onschendbaar is, omdat ze hem als vriend zien. Echt compleet de weg kwijt. Overmars terugvragen, iemand die de regels heeft verbroken als nog niet eens beginnend Algemeen Directeur, maar acties hebben consequenties. Ajax staat enorm voor schut, vooral om energie te gaan steken in de terugkomst van iemand die terecht al na twee weken uit zijn functie is gezet.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:24 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Met de shit die er op dit moment speelt ben je echt gek als je je handen wil branden aan die positie. Alle ogen gaan richting volgend seizoen. Je hebt de tijd er niet voor, al heb je Jezus Christus op die positie.
Het is bij jou wel een beetje klok-klepel allemaal, maar goed je was er zelfs vannacht druk mee dus misschien niet zoveel geslapen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb heel erg het idee dat het een graaier is die vooral het kampenprobleem bij Ajax voedt. Kijk alleen maar naar die domme brief waar men 'we spelen voetbal samen' als argument ophaalt om hem weer terug te krijgen. Ajax is gewoon compleet de weg kwijt en veel mensen die er werken denken dat iemand onschendbaar is, omdat ze hem als vriend zien. Echt compleet de weg kwijt. Overmars terugvragen, iemand die de regels heeft verbroken als nog niet eens beginnend Algemeen Directeur, maar acties hebben consequenties. Ajax staat enorm voor schut, vooral om energie te gaan steken in de terugkomst van iemand die terecht al na twee weken uit zijn functie is gezet.
'We hebben geen keus, er is geen tijd' zijn slechte argumenten als je het lek boven wil in de club.
Nee want iemand weer ontslaan schiet je lekker op. Geen namen noemen is ook slechter. Wel makkelijk achter de zijlijn dat kroes eruit moet. Op de korte termijn fijn en heerlijk als je hem eruit haalt. Op de lange termijn is het gewoon slecht want je hebt weer een seizoen naar de tering geholpen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb heel erg het idee dat het een graaier is die vooral het kampenprobleem bij Ajax voedt. Kijk alleen maar naar die domme brief waar men 'we spelen voetbal samen' als argument ophaalt om hem weer terug te krijgen. Ajax is gewoon compleet de weg kwijt en veel mensen die er werken denken dat iemand onschendbaar is, omdat ze hem als vriend zien. Echt compleet de weg kwijt. Overmars terugvragen, iemand die de regels heeft verbroken als nog niet eens beginnend Algemeen Directeur, maar acties hebben consequenties. Ajax staat enorm voor schut, vooral om energie te gaan steken in de terugkomst van iemand die terecht al na twee weken uit zijn functie is gezet.
'We hebben geen keus, er is geen tijd' zijn slechte argumenten als je het lek boven wil in de club.
Jeetje ik post een keer wat in de nacht... wat een schande...druk maken zelfs...nou nou.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is bij jou wel een beetje klok-klepel allemaal, maar goed je was er zelfs vannacht druk mee dus misschien niet zoveel geslapen.
Er zit er een verschil tussen leden van de vereniging en werknemers, dus "veel mensen die er werken die denken dat iemand onschendbaar is" klopt niet.
Ik denk niet dat het Kroes om het graaien ging maar meer om z'n ego te strelen en denk ook dat hij zeker capabel was om Ajax weer in een rustig vaarwater te krijgen, ik zeg met nadruk was omdat deze hele affaire de rust niet ten goede komt.
Hij is niet ontslagen omdat ze hem zat waren, hij heeft daadwerkelijk wat gedaan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:45 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Nee want iemand weer ontslaan schiet je lekker op. Geen namen noemen is ook slechter. Wel makkelijk achter de zijlijn dat kroes eruit moet. Op de korte termijn fijn en heerlijk als je hem eruit haalt. Op de lange termijn is het gewoon slecht want je hebt weer een seizoen naar de tering geholpen.
Zo makkelijk om kroes out te roepen zonder vervangers.
Het is een combinatie van beidequote:Op dinsdag 9 april 2024 15:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij is niet ontslagen omdat ze hem zat waren, hij heeft daadwerkelijk wat gedaan.
Dat is speculeren. Dat weet je helemaal niet, dat wordt gezegd door dezelfde mensen die constant zeggen dat ie zo fantastisch is, het zou zomaar vriendjespolitiek kunnen zijn.quote:
Ik ken wel mensen die hem kennen, beetje een mannetje maar wel heel capabel, deed het bij Go Ahead ook goed, niet dat dit meteen een garantie is dat hij het bij Ajax ook goed zou doen maar toch.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:47 schreef Vis1980 het volgende:
Maar ken je Kroes dan, of gok je dat ie het met de beste intenties deed?
Want zoiets zou je makkelijk kunnen vergeten om te vragen aan Kroes? Die checks zijn er altijdquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is speculeren. Dat weet je helemaal niet, dat wordt gezegd door dezelfde mensen die constant zeggen dat ie zo fantastisch is, het zou zomaar vriendjespolitiek kunnen zijn.
Maar kun je je voorstellen dat hij niet zo capabel overkomt na het fiasco met de aandelen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ken wel mensen die hem kennen, beetje een mannetje maar wel heel capabel, deed het bij Go Ahead ook goed, niet dat dit meteen een garantie is dat hij het bij Ajax ook goed zou doen maar toch.
Dat is het punt niet, dat is een totaal andere zaak. Kroes heeft de fout begaan, de RvC heeft dan weer een andere fout begaan. Die kan echt niet meer terug naar Ajax, ondanks dat veel supporters blijkbaar ook geloven dat acties geen consequenties hebben.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:53 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Want zoiets zou je makkelijk kunnen vergeten om te vragen aan Kroes? Die checks zijn er altijd
Omdat iedere semi-belegger snapt dat dit niet gedaan is met kwade intenties, het Ajax aandeel doet zo goed als nooit iets en heeft nauwelijks handelsvolume, totaal geen aandeel om snel ergens winst mee te behalen zelfs met 'voorkennis'.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is speculeren. Dat weet je helemaal niet, dat wordt gezegd door dezelfde mensen die constant zeggen dat ie zo fantastisch is, het zou zomaar vriendjespolitiek kunnen zijn.
Uiteraard, ik denk ook niet dat er een weg terug is maar we gaan het zien, op of voor die BAVA van 21 mei.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar kun je je voorstellen dat hij niet zo capabel overkomt na het fiasco met de aandelen?
Ja, dat is vast de eerste vraag. Je zou ook kunnen stellen dat een capabel directeur van een beursgenoteerd bedrijf ook wel weet hoe en wat. Het eerste wat hij deed was een fout begaan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:54 schreef KingRoland het volgende:
Een van de belangrijkste vragen zeker als beursgenoteerd bedrijf
Ik zit toch ook op deze lijn. Het is kiezen tussen kwaden, en het is veel makkelijker om iemand (hoewel het gedeeltelijk terecht is) onderuit te schoffelen dan om met alternatieven te komen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ach lul toch niet. Ik ben nummero uno hier die geen fan is van kroes, maar je hebt niemand anders die dit kan doen en zelfs als je iemand kan vinden is het al te laat. Je hebt gewoon geen keus
Verdorrie we blijven cirkels draaien, als het geen reet voorstelt, dan is 'skin the game' geen goed argument.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat iedere semi-belegger snapt dat dit niet gedaan is met kwade intenties, het Ajax aandeel doet zo goed als nooit iets en heeft nauwelijks handelsvolume, totaal geen aandeel om snel ergens winst mee te behalen zelfs met 'voorkennis'.
Het is een beursgenoteerd bedrijf, die meneer kan helemaal niet terugkomen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik zit toch ook op deze lijn. Het is kiezen tussen kwaden, en het is veel makkelijker om iemand (hoewel het gedeeltelijk terecht is) onderuit te schoffelen dan om met alternatieven te komen.
Zelfde vorig jaar met het halen van Peter Bosz. Velen hier wilden dat niet want hij pakt nooit een prijs en speelt onrealistisch voetbal. "Haal gewoon een goede buitenlandse trainer." Tja wie dan, welke goede buitenlandse trainer stapt nou in dat project? Sterker nog, een goede trainer doet dat juist niet. Je moet het hebben van mensen die connectie hebben met de club en enigszins capabel zijn.
Enige alternatief dat ik nog wel grappig zou vinden is Jordi Cruijff, geen idee of dat nog speelt. Maar wetende dat dat ook gewoon een gok is.
Je laat toch eigenlijk al zien dat je niet capabel bent als bestuurder van een beursgenoteerde toko als je voor een paar ton-ish profijt je hele reputatie te grabbel gooit doot met voorkennis aandelen te kopen?quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is bij jou wel een beetje klok-klepel allemaal, maar goed je was er zelfs vannacht druk mee dus misschien niet zoveel geslapen.
Er zit er een verschil tussen leden van de vereniging en werknemers, dus "veel mensen die er werken die denken dat iemand onschendbaar is" klopt niet.
Ik denk niet dat het Kroes om het graaien ging maar meer om z'n ego te strelen en denk ook dat hij zeker capabel was om Ajax weer in een rustig vaarwater te krijgen, ik zeg met nadruk was omdat deze hele affaire de rust niet ten goede komt.
Het is in beginsel fout maar hoe fout als het om dit specifieke aandeel gaat, dat is voer voor advocaten en daarin is Kroes niet geheel kansloos.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Verdorrie we blijven cirkels draaien, als het geen reet voorstelt, dan is 'skin the game' geen goed argument.
Ik ontken nergens dat Kroes de fout niet heeft begaan. Dat staat buiten kijf. Maar dit is een grote fout van hem (om het zo zacht uit te drukken). Maar Kroes behouden is op de lange termijn beter voor Ajax, daar moet je aan denken. Hem laten blijven betekent niet dat je het goedkeurt wat hij heeft gedaan, maar denk je meer op de lange termijn en denk je om de club. Die is groter dus maak je op basis daar een keuze voor. Er is niemand beters en dus moet je het hiermee doen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 15:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, dat is een totaal andere zaak. Kroes heeft de fout begaan, de RvC heeft dan weer een andere fout begaan. Die kan echt niet meer terug naar Ajax, ondanks dat veel supporters blijkbaar ook geloven dat acties geen consequenties hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |